Waarom zou Amerika het vuile werk opknappen? Die hebben de blik allang naar Azië verlegd en de hele Trump-doctrine zegt nu juist dat ze zich vooral nog op zichzelf richten.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:58 schreef Captain_Ghost het volgende:
Meedoen met onderhandelen.. Of we doen niet mee dus ook geen veiligheid garantie..
Dan mag Amerika verder vuile werk opknappen.
Als Oekraïne zo corrupt zou zijn, waarom heeft Rusland dan niet gewoon alle ter zake doende personen omgekocht?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:21 schreef halfway het volgende:
De Nederlandse stemming was duidelijk in het verleden, wij moeten ze niet.
Muur plaatsen om de oostgrens en lekker het hele corrupte zooitje laten verrekken.
Lees je post nog eensquote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als Oekraïne zo corrupt zou zijn, waarom heeft Rusland dan niet gewoon alle ter zake doende personen omgekocht?
Gaat om de veiligheidssituatie en toekomst van heel Europa.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:02 schreef Mikeytt het volgende:
Hoezo moeten wij de veiligheid van Oekraïne garanderen? Dat is een eigen keuze van Europa.
Goed dat de VS aan het onderhandelen is. Europa heeft de kans gehad om te onderhandelen sinds 2014. Waarom is dat toen niet gebeurd?Constant roepen dat de keuze aan Oekraïne is en nu zeiken dat je geen deel uit maakt van de onderhandelingen
Dat.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:02 schreef Mikeytt het volgende:
Hoezo moeten wij de veiligheid van Oekraïne garanderen? Dat is een eigen keuze van Europa.
Goed dat de VS aan het onderhandelen is. Europa heeft de kans gehad om te onderhandelen sinds 2014. Waarom is dat toen niet gebeurd?Constant roepen dat de keuze aan Oekraïne is en nu zeiken dat je geen deel uit maakt van de onderhandelingen
Heel Europa dus.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:34 schreef phpmystyle het volgende:
wie geschoren wordt moet stilzitten
?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Heel Europa dus.
Iets van het verleden.
Dat deed Europa zelfs tot vlak voor de Russische inval gedaan. Rusland wil echter geen vrede.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat.
EU had ook het voortouw kunnen nemen en met MOskou in gesprek kunnen gaan over vrede. Nu doet USA dat. Maar dat is blijkbaar fout.
Okay. Jij denkt dat het vraagstuk Oekraïne alleen behelst.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
?
Ik bedoel te zeggen dat er nu niks meer te doen is. Het lot van OEK ligt in handen van Trump.
Ik was ook nimmer aan deze oorlog begonnen. Men had beter in 02-2022 goede afspraken kunnen maken, desnoods in Istanbul in 03-2022
Dan had OEK er meer uit kunnen slepen. Het was alles of niets. En het wordt niets.
Welk land heeft grote volumes aan wapens te koop staan, die min of meer gelijk hierheen gehaald kunnen worden, en die bediend kunnen worden door Westerse/OEK mogendheden?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:38 schreef Hexagon het volgende:
Vooral veel wapens kopen en een deel aan Oekraine geven.
Wat snap je niet aan Rusland wilde per se oorlog?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
?
Ik bedoel te zeggen dat er nu niks meer te doen is. Het lot van OEK ligt in handen van Trump.
Ik was ook nimmer aan deze oorlog begonnen. Men had beter in 02-2022 goede afspraken kunnen maken, desnoods in Istanbul in 03-2022
Dan had OEK er meer uit kunnen slepen. Het was alles of niets. En het wordt niets.
Je kan ze ook maken.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Welk land heeft grote volumes aan wapens te koop staan, die min of meer gelijk hierheen gehaald kunnen worden, en die bediend kunnen worden door Westerse/OEK mogendheden?
In Zuid-Amerika staat nog wat spul uit Duitsland van de jaren 80. Maar het is niet veel.
Ik ben vooral verbaasd dat iedereen verbaasd is.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay. Jij denkt dat het vraagstuk Oekraïne alleen behelst.
Ik niet.
Zie TT.
Zeker. En daar zijn wij ook vast goed in, zeker de Duitsers. En we kunnen ze ultimate ook meer en betere maken dan de Russen.quote:
Rusland is voorlopig ook wel even uitgeteld.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zeker. En daar zijn wij ook vast goed in, zeker de Duitsers. En we kunnen ze ultimate ook meer en betere maken dan de Russen.
Maar niet binnen nu en 5 jaar.
Rusland heeft klappen geïncasseerd. Maar hun defensieapparaat staat nog wel. Daarom is er nu ook (terechte) paniek omtrent de Baltische staten. Het is onzeker en precair of dat wel te verdedigen is zonder de Amerikanen. En als de Amerikanen de Russen wel duidelijk maken dat enige vorm van oorlogsvoering tegen de Balten niet geaccepteerd wordt. Wat willen de Amerikanen er dan voor terug? Groenland?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Rusland is voorlopig ook wel even uitgeteld.
Nouja, Europa wilde zelf niet onderhandelen. Die roepen al jaren dat onderhandelingen pas beginnen zodra Oekraïne dat wil. Dan is het toch niet heel gek dat we niet betrokken worden bij de onderhandelingen?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat om de veiligheidssituatie en toekomst van heel Europa.
Lijkt me wel netjes om dan Europa ook aan tafel uit te nodigen. In plaats van over ons te spreken.
Maar ja..wie is Europa. Wie moet je dan uitnodigen?
We zijn een steeds minder serieuze partner als het over geopolitiek gaat. We praten niet eens meer mee als het over ons zelf gaat.
Kwestie van Trump uitzitten.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rusland heeft klappen geïncasseerd. Maar hun defensieapparaat staat nog wel. Daarom is er nu ook (terechte) paniek omtrent de Baltische staten. Het is onzeker en precair of dat wel te verdedigen is zonder de Amerikanen. En als de Amerikanen de Russen wel duidelijk maken dat enige vorm van oorlogsvoering tegen de Balten niet geaccepteerd wordt. Wat willen de Amerikanen er dan voor terug? Groenland?
Men staat denk ik schaakmat.
We hebben hier ook gewoon een defensie apparaat. Maar Rusland schijnt een soort toverleger te hebben dat alles kan en wij niks. Wonderwel.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rusland heeft klappen geïncasseerd. Maar hun defensieapparaat staat nog wel. Daarom is er nu ook (terechte) paniek omtrent de Baltische staten. Het is onzeker en precair of dat wel te verdedigen is zonder de Amerikanen. En als de Amerikanen de Russen wel duidelijk maken dat enige vorm van oorlogsvoering tegen de Balten niet geaccepteerd wordt. Wat willen de Amerikanen er dan voor terug? Groenland?
Men staat denk ik schaakmat.
Wat zeg je nu?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Wacht eens even… Rusland is begonnen met de agressie en aanval op Oekraïne, wat eigenlijk Europees grondgebied is…
En nu wordt het ons verweten dat wij niet eerder voorstellen voor vrede hebben gedaan?
Een aanval dus op Europees grondgebied?
Ik moet dit even op me laten inwerken want dit is zo krom?
En waarom zouden we onze buur nu wel gaan vertrouwen? Het verleden heeft gewoon zo hard bewezen dat ze niet te vertrouwen zijn.
Hoe zou de VS reageren als ze door een buurland worden aangevallen, en dat een ander werelddeel even gaat bepalen hoe de vredesonderhandelingen eruit zien?
Dan snap ik niet waarom er zoveel paniek is, en waarom men ineens de defensie uitgaven willen verhogen tot aan de moeder.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We hebben hier ook gewoon een defensie apparaat. Maar Rusland schijnt een soort toverleger te hebben dat alles kan en wij niks. Wonderwel.
Wikipedia:quote:
Trump gaat weg. Sowieso. Onbetwistbaar.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Kwestie van Trump uitzitten.
Gaat sneller dan je denkt.
Geen idee wie er dan gaat komen.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Trump gaat weg. Sowieso. Onbetwistbaar.
Maar na Trump komt er geen neo-con meer.
Misschien dat de Amerikanen wederom een Maga leider kiezen, maar misschien kiest men ook wel voor een Democraat. Maar die Democraat gaat echt niet allerlei binnenlandse budgetten extensiveren, en de hulp voor EU intensiveren. Die tijd is voorbij.
Uiteraard, je hebt draagvlak nodig voor dergelijke uitgaven.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan snap ik niet waarom er zoveel paniek is, en waarom men ineens de defensie uitgaven willen verhogen tot aan de moeder.
Nee, dat is ook wat ik zeg.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen idee wie er een gaat komen.
Weet jij niet, weet ik niet.
Klopt.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Uiteraard, je hebt draagvlak nodig voor dergelijke uitgaven.
Volgens mij is het probleem dat Rusland nu een oorlogseconomie heeft. En al die gloednieuwe productiebanen waar massaal tanks en drones afrollen gaan ze niet zomaar afschakelen.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan snap ik niet waarom er zoveel paniek is, en waarom men ineens de defensie uitgaven willen verhogen tot aan de moeder.
Die oorlogseconomie valt mee hoor. Bovendien is hun economie geheel gedecimeerd door EU sancties.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:55 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Volgens mij is het probleem dat Rusland nu een oorlogseconomie heeft. En al die gloednieuwe productiebanen waar massaal tanks en drones afrollen gaan ze niet zomaar afschakelen.
Oorlog is niet netjes, en eerlijk is eerlijk, de EU heeft ons niet in een derde wereldoorlog getrokken.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat om de veiligheidssituatie en toekomst van heel Europa.
Lijkt me wel netjes om dan Europa ook aan tafel uit te nodigen. In plaats van over ons te spreken.
Maar ja..wie is Europa. Wie moet je dan uitnodigen?
We zijn een steeds minder serieuze partner als het over geopolitiek gaat. We praten niet eens meer mee als het over ons zelf gaat.
En Spanjequote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:57 schreef capricia het volgende:
Inzake onze eigen Europese strategische autonomie zou ik graag Polen zich als kernmacht willen zien ontwikkelen.
Waarom?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:57 schreef capricia het volgende:
Inzake onze eigen Europese strategische autonomie zou ik graag Polen zich als kernmacht willen zien ontwikkelen.
Waarom?quote:
Omdat ik niet zoveel op heb met garanties van de VS op dit moment.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom?
[..]
Waarom?
Oprechte vraag. Heb daar niet echt een mening over. Behalve dan dat ik voorlopig van mening ben dat Duitsland het meest stabiel is.
Dat snap ik. Maar waarom Polen?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 21:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat ik niet zoveel op heb met garanties van de VS op dit moment.
Ik niet.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:57 schreef capricia het volgende:
Ontwikkelen zich beide tot nieuwe krachtpatsers in Europa.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom?
[..]
Waarom?
Oprechte vraag. Heb daar niet echt een mening over. Behalve dan dat ik voorlopig van mening ben dat Duitsland het meest stabiel is.
Wat betreft Polen eens.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 21:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ontwikkelen zich beide tot nieuwe krachtpatsers in Europa.
Dat gevaar is reëel. Maar dat is wel te prefereren boven een EU met te weinig kernwapens.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 21:03 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik niet.
Zodra de oorlog voorbij is moet er aandacht besteed worden om het aantal kernwapens te verminderen.
En zeker geen nieuwe kernmachten erbij.
Straks is Polen een kernmacht dan wilt Turkije ook en voor je het weet wil Afrika ook zelfredzaam zijn en een land toewijzen.
Dan kan Saudi-Arabie en VAE ook niet achterblijven voor hun achterban.
Het hek van de dam dus.
Gaat juist erg goed in Spanje de laatste 10 jaar.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 21:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat betreft Polen eens.
Maar in Spanje zie ik dat niet zo om eerlijk te zijn. Vind het eerder een zwakke broeder.
Dat vind jij? De economie van Spanje is per saldo tov 2008 gedaald, zelfs met al die geldonwaardig die we hebben meegemaakt. Onze econmie is per saldo met 20% gegroeid. Het gemiddeld inkomen daar is 33k Ook erg laag dus. En aan defensie spenderen ze slechts 1,5%, een van de laagste van de hele NAVO.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 21:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gaat juist erg goed in Spanje de laatste 10 jaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |