abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216692307
Europa mag straks de veiligheid van Oekraïne garanderen, maar niet aan tafel zitten bij de onderhandeling. Het is zelfs niet duidelijk of Oekraïne zelf aan tafel mag zitten terwijl Rusland en de VS over hun land onderhandelen.

Ondertussen proberen zowel Rusland als de VS dezelfde partijen in Europa aan de macht te brengen. Partijen die allemaal anti-EU zijn. Dit is in een poging om Europa te verdelen en te zorgen dat de EU in elkaar stort. Kleine afzonderlijke Europese landjes zijn makkelijker te onderdrukken dan een groot Europees blok.

Wat denken jullie dat Europa moet doen om zich uit deze situatie te redden? w/
pi_216692445
Meedoen met onderhandelen.. Of we doen niet mee dus ook geen veiligheid garantie..
Dan mag Amerika verder vuile werk opknappen.

Of we schoppen Amerikanen van onderhandelingstafel eruit en gaat verder met Oekranie en Rusland.

Daarvoor moet heel EU op 1 lijn staan.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_216692562
Hoezo moeten wij de veiligheid van Oekraïne garanderen? Dat is een eigen keuze van Europa.

Goed dat de VS aan het onderhandelen is. Europa heeft de kans gehad om te onderhandelen sinds 2014. Waarom is dat toen niet gebeurd? :? Constant roepen dat de keuze aan Oekraïne is en nu zeiken dat je geen deel uit maakt van de onderhandelingen :')
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_216692833
Het is gewoon heel duidelijk in de internationale politiek: degene die de macht heeft bepaalt. In het geval van Oekraïne levert Amerika het merendeel van de wapens (en intelligence) en dus gaat Amerika erover. Als de onderhandelingen waren gevoerd onder Biden of Obama of Clinton was het allemaal vast wat vriendelijker gegaan en hadden we voor de vorm mogen aanschuiven, maar had Europa uiteindelijk ook niets te zeggen gehad.

Europa heeft wel economische macht, en bij conflicten die daar over gaan zie je dat ze ook gewoon de overhand hebben. Maar bij militaire conflicten zijn we hopeloos zwak. Zolang dat zo blijft hebben we niets te zeggen.
pi_216692940
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:58 schreef Captain_Ghost het volgende:
Meedoen met onderhandelen.. Of we doen niet mee dus ook geen veiligheid garantie..
Dan mag Amerika verder vuile werk opknappen.

Waarom zou Amerika het vuile werk opknappen? Die hebben de blik allang naar Azië verlegd en de hele Trump-doctrine zegt nu juist dat ze zich vooral nog op zichzelf richten.

Als Rusland aan de andere kant van de oceaan aan het vechten is met een buurland mogen ze dat ook lekker aan de andere kant van de oceaan uitzoeken, zo denkt men daar inmiddels.
pi_216693062
De Nederlandse stemming was duidelijk in het verleden, wij moeten ze niet.
Muur plaatsen om de oostgrens en lekker het hele corrupte zooitje laten verrekken.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_216693117
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:21 schreef halfway het volgende:
De Nederlandse stemming was duidelijk in het verleden, wij moeten ze niet.
Muur plaatsen om de oostgrens en lekker het hele corrupte zooitje laten verrekken.
Als Oekraïne zo corrupt zou zijn, waarom heeft Rusland dan niet gewoon alle ter zake doende personen omgekocht?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216693160
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als Oekraïne zo corrupt zou zijn, waarom heeft Rusland dan niet gewoon alle ter zake doende personen omgekocht?
Lees je post nog eens :')
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_216693190
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:26 schreef halfway het volgende:

[..]
Lees je post nog eens :')
Gedaan. En nu?
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:34:35 #10
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216693363
wie geschoren wordt moet stilzitten
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216693374
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:02 schreef Mikeytt het volgende:
Hoezo moeten wij de veiligheid van Oekraïne garanderen? Dat is een eigen keuze van Europa.

Goed dat de VS aan het onderhandelen is. Europa heeft de kans gehad om te onderhandelen sinds 2014. Waarom is dat toen niet gebeurd? :? Constant roepen dat de keuze aan Oekraïne is en nu zeiken dat je geen deel uit maakt van de onderhandelingen :')
Gaat om de veiligheidssituatie en toekomst van heel Europa.
Lijkt me wel netjes om dan Europa ook aan tafel uit te nodigen. In plaats van over ons te spreken.

Maar ja..wie is Europa. Wie moet je dan uitnodigen?
We zijn een steeds minder serieuze partner als het over geopolitiek gaat. We praten niet eens meer mee als het over ons zelf gaat. :')
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:35:28 #12
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216693390
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:02 schreef Mikeytt het volgende:

Dat.
EU had ook het voortouw kunnen nemen en met MOskou in gesprek kunnen gaan over vrede. Nu doet USA dat. Maar dat is blijkbaar fout.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216693417
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:34 schreef phpmystyle het volgende:
wie geschoren wordt moet stilzitten
Heel Europa dus.

Iets van het verleden.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:37:16 #14
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216693454
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Heel Europa dus.

Iets van het verleden.
?

Ik bedoel te zeggen dat er nu niks meer te doen is. Het lot van OEK ligt in handen van Trump.
Ik was ook nimmer aan deze oorlog begonnen. Men had beter in 02-2022 goede afspraken kunnen maken, desnoods in Istanbul in 03-2022
Dan had OEK er meer uit kunnen slepen. Het was alles of niets. En het wordt niets.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:38:25 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216693496
Vooral veel wapens kopen en een deel aan Oekraine geven.
pi_216693506
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat.
EU had ook het voortouw kunnen nemen en met MOskou in gesprek kunnen gaan over vrede. Nu doet USA dat. Maar dat is blijkbaar fout.
Dat deed Europa zelfs tot vlak voor de Russische inval gedaan. Rusland wil echter geen vrede.
pi_216693509
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
?

Ik bedoel te zeggen dat er nu niks meer te doen is. Het lot van OEK ligt in handen van Trump.
Ik was ook nimmer aan deze oorlog begonnen. Men had beter in 02-2022 goede afspraken kunnen maken, desnoods in Istanbul in 03-2022
Dan had OEK er meer uit kunnen slepen. Het was alles of niets. En het wordt niets.
Okay. Jij denkt dat het vraagstuk Oekraïne alleen behelst.
Ik niet.

Zie TT.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:39:33 #18
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216693523
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:38 schreef Hexagon het volgende:
Vooral veel wapens kopen en een deel aan Oekraine geven.
Welk land heeft grote volumes aan wapens te koop staan, die min of meer gelijk hierheen gehaald kunnen worden, en die bediend kunnen worden door Westerse/OEK mogendheden?

In Zuid-Amerika staat nog wat spul uit Duitsland van de jaren 80. Maar het is niet veel.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216693533
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
?

Wat snap je niet aan Rusland wilde per se oorlog?
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:40:55 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216693560
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Welk land heeft grote volumes aan wapens te koop staan, die min of meer gelijk hierheen gehaald kunnen worden, en die bediend kunnen worden door Westerse/OEK mogendheden?

In Zuid-Amerika staat nog wat spul uit Duitsland van de jaren 80. Maar het is niet veel.
Je kan ze ook maken.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:41:04 #21
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216693565
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Okay. Jij denkt dat het vraagstuk Oekraïne alleen behelst.
Ik niet.

Zie TT.
Ik ben vooral verbaasd dat iedereen verbaasd is.
Werden wij niet altijd al gepiepeld?
USA gooit bommen, wij vangen de vluchtelingen op. Het verschil is de taal en vocabulair. Je kon veel zeggen van een Bush of Obama, maar ze waren wel fatsoenlijk natuurlijk. Het werd allemaal wat meer bedekt.

Trump is horkerig en soms ronduit lomp. Maar veel meer verschillen zijn er eigenlijk niet.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:41:43 #22
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216693587
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je kan ze ook maken.
Zeker. En daar zijn wij ook vast goed in, zeker de Duitsers. En we kunnen ze ultimate ook meer en betere maken dan de Russen.
Maar niet binnen nu en 5 jaar.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:42:20 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216693602
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zeker. En daar zijn wij ook vast goed in, zeker de Duitsers. En we kunnen ze ultimate ook meer en betere maken dan de Russen.
Maar niet binnen nu en 5 jaar.
Rusland is voorlopig ook wel even uitgeteld.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:44:21 #24
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216693665
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Rusland is voorlopig ook wel even uitgeteld.
Rusland heeft klappen geïncasseerd. Maar hun defensieapparaat staat nog wel. Daarom is er nu ook (terechte) paniek omtrent de Baltische staten. Het is onzeker en precair of dat wel te verdedigen is zonder de Amerikanen. En als de Amerikanen de Russen wel duidelijk maken dat enige vorm van oorlogsvoering tegen de Balten niet geaccepteerd wordt. Wat willen de Amerikanen er dan voor terug? Groenland?

Men staat denk ik schaakmat.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:45:35 #25
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216693710
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Lijkt me wel netjes om dan Europa ook aan tafel uit te nodigen. In plaats van over ons te spreken.

We zijn een steeds minder serieuze partner als het over geopolitiek gaat. We praten niet eens meer mee als het over ons zelf gaat. :')
Nouja, Europa wilde zelf niet onderhandelen. Die roepen al jaren dat onderhandelingen pas beginnen zodra Oekraïne dat wil. Dan is het toch niet heel gek dat we niet betrokken worden bij de onderhandelingen?

Europa heeft hier voor dit soort onderhandelingen trouwens de EEAS voor, met een voorzitter die niemand kent. _O-
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:46:30 #26
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216693744
Wacht eens even… Rusland is begonnen met de agressie en aanval op Oekraïne, wat eigenlijk Europees grondgebied is…
En nu wordt het ons verweten dat wij niet eerder voorstellen voor vrede hebben gedaan?
Een aanval dus op Europees grondgebied?

Ik moet dit even op me laten inwerken want dit is zo krom?

En waarom zouden we onze buur nu wel gaan vertrouwen? Het verleden heeft gewoon zo hard bewezen dat ze niet te vertrouwen zijn.

Hoe zou de VS reageren als ze door een buurland worden aangevallen, en dat een ander werelddeel even gaat bepalen hoe de vredesonderhandelingen eruit zien?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_216693747
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Rusland heeft klappen geïncasseerd. Maar hun defensieapparaat staat nog wel. Daarom is er nu ook (terechte) paniek omtrent de Baltische staten. Het is onzeker en precair of dat wel te verdedigen is zonder de Amerikanen. En als de Amerikanen de Russen wel duidelijk maken dat enige vorm van oorlogsvoering tegen de Balten niet geaccepteerd wordt. Wat willen de Amerikanen er dan voor terug? Groenland?

Kwestie van Trump uitzitten.

Gaat sneller dan je denkt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:46:43 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216693750
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

We hebben hier ook gewoon een defensie apparaat. Maar Rusland schijnt een soort toverleger te hebben dat alles kan en wij niks. Wonderwel.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:47:47 #29
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216693774
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Wacht eens even… Rusland is begonnen met de agressie en aanval op Oekraïne, wat eigenlijk Europees grondgebied is…
En nu wordt het ons verweten dat wij niet eerder voorstellen voor vrede hebben gedaan?
Een aanval dus op Europees grondgebied?

Ik moet dit even op me laten inwerken want dit is zo krom?

En waarom zouden we onze buur nu wel gaan vertrouwen? Het verleden heeft gewoon zo hard bewezen dat ze niet te vertrouwen zijn.

Hoe zou de VS reageren als ze door een buurland worden aangevallen, en dat een ander werelddeel even gaat bepalen hoe de vredesonderhandelingen eruit zien?
Wat zeg je nu?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:48:19 #30
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216693790
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
We hebben hier ook gewoon een defensie apparaat. Maar Rusland schijnt een soort toverleger te hebben dat alles kan en wij niks. Wonderwel.
Dan snap ik niet waarom er zoveel paniek is, en waarom men ineens de defensie uitgaven willen verhogen tot aan de moeder.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:49:11 #31
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216693815
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat zeg je nu?
Wikipedia:

Oekraïne (Oekraïens: Україна) is een land in Oost-Europa met 44,32 miljoen inwoners met als hoofdstad Kiev (Kyiv).
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:49:31 #32
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216693817
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Kwestie van Trump uitzitten.

Gaat sneller dan je denkt.
Trump gaat weg. Sowieso. Onbetwistbaar.
Maar na Trump komt er geen neo-con meer.

Misschien dat de Amerikanen wederom een Maga leider kiezen, maar misschien kiest men ook wel voor een Democraat. Maar die Democraat gaat echt niet allerlei binnenlandse budgetten extensiveren, en de hulp voor EU intensiveren. Die tijd is voorbij.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216693840
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Trump gaat weg. Sowieso. Onbetwistbaar.
Maar na Trump komt er geen neo-con meer.

Misschien dat de Amerikanen wederom een Maga leider kiezen, maar misschien kiest men ook wel voor een Democraat. Maar die Democraat gaat echt niet allerlei binnenlandse budgetten extensiveren, en de hulp voor EU intensiveren. Die tijd is voorbij.
Geen idee wie er dan gaat komen.
Weet jij niet, weet ik niet.

Lijkt me een mooi moment om hier de boel even op orde te brengen. Zodat het ons allemaal wat minder interesseert wie ze daar kiezen.
Zeer gezond zou dat zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:51:05 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216693860
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dan snap ik niet waarom er zoveel paniek is, en waarom men ineens de defensie uitgaven willen verhogen tot aan de moeder.
Uiteraard, je hebt draagvlak nodig voor dergelijke uitgaven.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:51:13 #35
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216693862
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Geen idee wie er een gaat komen.
Weet jij niet, weet ik niet. :D
Nee, dat is ook wat ik zeg.
Maar de kans dat Amerika teruggaat naar de status van hoeder van de EU is wmb ondenkbaar.
En 4 jaar is lang hoor. Trump zit in zijn 3e week.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:53:03 #36
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216693908
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Uiteraard, je hebt draagvlak nodig voor dergelijke uitgaven.
Klopt.
Moet nog steeds lachen om het narratief dat is neergezet dat de Russen aanvallen met stenen, hun logistiek verzorgen met paarden en ezels, er allerlei oude mannen en gevangen aan het front staan. En dat Poetin miljoenen soldaten kwijt is.
Nu moet het publiek warm gemaakt worden voor belastingverhogingen, lagere koopkracht, minder sociale uitgaven, omdat wij een sterker leger nodig hebben om de Russen te verslaan die oorlog voeren met paard en wagen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216693972
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Volgens mij is het probleem dat Rusland nu een oorlogseconomie heeft. En al die gloednieuwe productiebanen waar massaal tanks en drones afrollen gaan ze niet zomaar afschakelen.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:57:24 #38
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216694013
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:55 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Volgens mij is het probleem dat Rusland nu een oorlogseconomie heeft. En al die gloednieuwe productiebanen waar massaal tanks en drones afrollen gaan ze niet zomaar afschakelen.
Die oorlogseconomie valt mee hoor. Bovendien is hun economie geheel gedecimeerd door EU sancties.
En er is jarenlang geschreven dat de spullen van de Russen van inferieure kwaliteit zijn, bediend door randdebielen die dronken zijn van de Wodka.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216694021
Inzake onze eigen Europese strategische autonomie zou ik graag Polen zich als kernmacht willen zien ontwikkelen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216694025
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Oorlog is niet netjes, en eerlijk is eerlijk, de EU heeft ons niet in een derde wereldoorlog getrokken.

Maar stel je neemt een Macron mee, dan krijg je oud zeer (je had mij beloofd niet binnen te vallen, etc), en hij moet het aan zijn achterban verkopen (t blijven politici).

Verder zie ik echt geen sterke Europese leiders meer (en Mark Rutte was dat op zijn manier wel).

Dus tsja, Europa heeft geen vrede kunnen afdwingen, nu tijd voor Amerika met de EU aan de zijlijn.
Hell To The Liars
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:58:40 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216694041
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:57 schreef capricia het volgende:
Inzake onze eigen Europese strategische autonomie zou ik graag Polen zich als kernmacht willen zien ontwikkelen.
En Spanje
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:59:35 #42
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216694070
quote:
Waarom?
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En Spanje
Waarom?

Oprechte vraag. Heb daar niet echt een mening over. Behalve dan dat ik voorlopig van mening ben dat Duitsland het meest stabiel is.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216694088
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waarom?
[..]
Waarom?

Oprechte vraag. Heb daar niet echt een mening over. Behalve dan dat ik voorlopig van mening ben dat Duitsland het meest stabiel is.
Omdat ik niet zoveel op heb met garanties van de VS op dit moment.

Je hebt een beter verhaal als we zelf ook wat te betekenen hebben. En Polen ligt wel dicht aan het nieuwe ijzeren gordijn.

Dus, waarom niet?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 15 februari 2025 @ 21:02:22 #44
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216694127
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 21:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Omdat ik niet zoveel op heb met garanties van de VS op dit moment.
Dat snap ik. Maar waarom Polen?
We hebben natuurlijk zelf wat, en de Duitsers en Italianen.

Ik zelf zou ook de veiligheid zoeken in kernwapens. Zijn goedkoop en afschrikwekkend. Een enorme kolossale confessionele macht opbouwen is erg duur. En alleen interessant voor offensief gebruik.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216694146
quote:
Ik niet.
Zodra de oorlog voorbij is moet er aandacht besteed worden om het aantal kernwapens te verminderen.
En zeker geen nieuwe kernmachten erbij.

Straks is Polen een kernmacht dan wilt Turkije ook en voor je het weet wil Afrika ook zelfredzaam zijn en een land toewijzen.

Dan kan Saudi-Arabie en VAE ook niet achterblijven voor hun achterban.

Het hek van de dam dus.
Hell To The Liars
  zaterdag 15 februari 2025 @ 21:07:36 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216694237
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waarom?
[..]
Waarom?

Ontwikkelen zich beide tot nieuwe krachtpatsers in Europa.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 21:08:27 #47
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216694254
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 21:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ontwikkelen zich beide tot nieuwe krachtpatsers in Europa.
Wat betreft Polen eens.
Maar in Spanje zie ik dat niet zo om eerlijk te zijn. Vind het eerder een zwakke broeder.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 15 februari 2025 @ 21:09:57 #48
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216694289
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 21:03 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik niet.
Zodra de oorlog voorbij is moet er aandacht besteed worden om het aantal kernwapens te verminderen.
En zeker geen nieuwe kernmachten erbij.

Straks is Polen een kernmacht dan wilt Turkije ook en voor je het weet wil Afrika ook zelfredzaam zijn en een land toewijzen.

Dan kan Saudi-Arabie en VAE ook niet achterblijven voor hun achterban.

Het hek van de dam dus.
Dat gevaar is reëel. Maar dat is wel te prefereren boven een EU met te weinig kernwapens.
De komende eeuw zullen er minder allianties bestaan, en méér gelegenheidscoalities. Hoe het uitspeelt is zeer ongewis.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 15 februari 2025 @ 21:10:10 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216694292
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 21:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat betreft Polen eens.
Maar in Spanje zie ik dat niet zo om eerlijk te zijn. Vind het eerder een zwakke broeder.
Gaat juist erg goed in Spanje de laatste 10 jaar.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 21:15:16 #50
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216694369
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 21:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Gaat juist erg goed in Spanje de laatste 10 jaar.
Dat vind jij? De economie van Spanje is per saldo tov 2008 gedaald, zelfs met al die geldonwaardig die we hebben meegemaakt. Onze econmie is per saldo met 20% gegroeid. Het gemiddeld inkomen daar is 33k Ook erg laag dus. En aan defensie spenderen ze slechts 1,5%, een van de laagste van de hele NAVO.

Het enige positieve is is dat ze wel de goede (economische) weg zijn ingeslagen, de enorme staatsschuld loopt niet verder uit de hand. Maar het is allemaal erg pril.

Om eerlijk te zijn deel ik daarom jouw mening niet. Over Polen ben ik optimistischer
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')