abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:46:30 #26
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216693744
Wacht eens even… Rusland is begonnen met de agressie en aanval op Oekraïne, wat eigenlijk Europees grondgebied is…
En nu wordt het ons verweten dat wij niet eerder voorstellen voor vrede hebben gedaan?
Een aanval dus op Europees grondgebied?

Ik moet dit even op me laten inwerken want dit is zo krom?

En waarom zouden we onze buur nu wel gaan vertrouwen? Het verleden heeft gewoon zo hard bewezen dat ze niet te vertrouwen zijn.

Hoe zou de VS reageren als ze door een buurland worden aangevallen, en dat een ander werelddeel even gaat bepalen hoe de vredesonderhandelingen eruit zien?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_216693747
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Rusland heeft klappen geïncasseerd. Maar hun defensieapparaat staat nog wel. Daarom is er nu ook (terechte) paniek omtrent de Baltische staten. Het is onzeker en precair of dat wel te verdedigen is zonder de Amerikanen. En als de Amerikanen de Russen wel duidelijk maken dat enige vorm van oorlogsvoering tegen de Balten niet geaccepteerd wordt. Wat willen de Amerikanen er dan voor terug? Groenland?

Men staat denk ik schaakmat.
Kwestie van Trump uitzitten.

Gaat sneller dan je denkt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:46:43 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216693750
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Rusland heeft klappen geïncasseerd. Maar hun defensieapparaat staat nog wel. Daarom is er nu ook (terechte) paniek omtrent de Baltische staten. Het is onzeker en precair of dat wel te verdedigen is zonder de Amerikanen. En als de Amerikanen de Russen wel duidelijk maken dat enige vorm van oorlogsvoering tegen de Balten niet geaccepteerd wordt. Wat willen de Amerikanen er dan voor terug? Groenland?

Men staat denk ik schaakmat.
We hebben hier ook gewoon een defensie apparaat. Maar Rusland schijnt een soort toverleger te hebben dat alles kan en wij niks. Wonderwel.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:47:47 #29
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216693774
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Wacht eens even… Rusland is begonnen met de agressie en aanval op Oekraïne, wat eigenlijk Europees grondgebied is…
En nu wordt het ons verweten dat wij niet eerder voorstellen voor vrede hebben gedaan?
Een aanval dus op Europees grondgebied?

Ik moet dit even op me laten inwerken want dit is zo krom?

En waarom zouden we onze buur nu wel gaan vertrouwen? Het verleden heeft gewoon zo hard bewezen dat ze niet te vertrouwen zijn.

Hoe zou de VS reageren als ze door een buurland worden aangevallen, en dat een ander werelddeel even gaat bepalen hoe de vredesonderhandelingen eruit zien?
Wat zeg je nu?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:48:19 #30
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216693790
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
We hebben hier ook gewoon een defensie apparaat. Maar Rusland schijnt een soort toverleger te hebben dat alles kan en wij niks. Wonderwel.
Dan snap ik niet waarom er zoveel paniek is, en waarom men ineens de defensie uitgaven willen verhogen tot aan de moeder.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:49:11 #31
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216693815
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat zeg je nu?
Wikipedia:

Oekraïne (Oekraïens: Україна) is een land in Oost-Europa met 44,32 miljoen inwoners met als hoofdstad Kiev (Kyiv).
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:49:31 #32
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216693817
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Kwestie van Trump uitzitten.

Gaat sneller dan je denkt.
Trump gaat weg. Sowieso. Onbetwistbaar.
Maar na Trump komt er geen neo-con meer.

Misschien dat de Amerikanen wederom een Maga leider kiezen, maar misschien kiest men ook wel voor een Democraat. Maar die Democraat gaat echt niet allerlei binnenlandse budgetten extensiveren, en de hulp voor EU intensiveren. Die tijd is voorbij.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216693840
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Trump gaat weg. Sowieso. Onbetwistbaar.
Maar na Trump komt er geen neo-con meer.

Misschien dat de Amerikanen wederom een Maga leider kiezen, maar misschien kiest men ook wel voor een Democraat. Maar die Democraat gaat echt niet allerlei binnenlandse budgetten extensiveren, en de hulp voor EU intensiveren. Die tijd is voorbij.
Geen idee wie er dan gaat komen.
Weet jij niet, weet ik niet.

Lijkt me een mooi moment om hier de boel even op orde te brengen. Zodat het ons allemaal wat minder interesseert wie ze daar kiezen.
Zeer gezond zou dat zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:51:05 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216693860
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dan snap ik niet waarom er zoveel paniek is, en waarom men ineens de defensie uitgaven willen verhogen tot aan de moeder.
Uiteraard, je hebt draagvlak nodig voor dergelijke uitgaven.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:51:13 #35
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216693862
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Geen idee wie er een gaat komen.
Weet jij niet, weet ik niet. :D
Nee, dat is ook wat ik zeg.
Maar de kans dat Amerika teruggaat naar de status van hoeder van de EU is wmb ondenkbaar.
En 4 jaar is lang hoor. Trump zit in zijn 3e week.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:53:03 #36
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216693908
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Uiteraard, je hebt draagvlak nodig voor dergelijke uitgaven.
Klopt.
Moet nog steeds lachen om het narratief dat is neergezet dat de Russen aanvallen met stenen, hun logistiek verzorgen met paarden en ezels, er allerlei oude mannen en gevangen aan het front staan. En dat Poetin miljoenen soldaten kwijt is.
Nu moet het publiek warm gemaakt worden voor belastingverhogingen, lagere koopkracht, minder sociale uitgaven, omdat wij een sterker leger nodig hebben om de Russen te verslaan die oorlog voeren met paard en wagen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216693972
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Volgens mij is het probleem dat Rusland nu een oorlogseconomie heeft. En al die gloednieuwe productiebanen waar massaal tanks en drones afrollen gaan ze niet zomaar afschakelen.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:57:24 #38
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216694013
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:55 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Volgens mij is het probleem dat Rusland nu een oorlogseconomie heeft. En al die gloednieuwe productiebanen waar massaal tanks en drones afrollen gaan ze niet zomaar afschakelen.
Die oorlogseconomie valt mee hoor. Bovendien is hun economie geheel gedecimeerd door EU sancties.
En er is jarenlang geschreven dat de spullen van de Russen van inferieure kwaliteit zijn, bediend door randdebielen die dronken zijn van de Wodka.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216694021
Inzake onze eigen Europese strategische autonomie zou ik graag Polen zich als kernmacht willen zien ontwikkelen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216694025
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Gaat om de veiligheidssituatie en toekomst van heel Europa.
Lijkt me wel netjes om dan Europa ook aan tafel uit te nodigen. In plaats van over ons te spreken.

Maar ja..wie is Europa. Wie moet je dan uitnodigen?
We zijn een steeds minder serieuze partner als het over geopolitiek gaat. We praten niet eens meer mee als het over ons zelf gaat. :')
Oorlog is niet netjes, en eerlijk is eerlijk, de EU heeft ons niet in een derde wereldoorlog getrokken.

Maar stel je neemt een Macron mee, dan krijg je oud zeer (je had mij beloofd niet binnen te vallen, etc), en hij moet het aan zijn achterban verkopen (t blijven politici).

Verder zie ik echt geen sterke Europese leiders meer (en Mark Rutte was dat op zijn manier wel).

Dus tsja, Europa heeft geen vrede kunnen afdwingen, nu tijd voor Amerika met de EU aan de zijlijn.
Hell To The Liars
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:58:40 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216694041
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:57 schreef capricia het volgende:
Inzake onze eigen Europese strategische autonomie zou ik graag Polen zich als kernmacht willen zien ontwikkelen.
En Spanje
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:59:35 #42
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216694070
quote:
Waarom?
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En Spanje
Waarom?

Oprechte vraag. Heb daar niet echt een mening over. Behalve dan dat ik voorlopig van mening ben dat Duitsland het meest stabiel is.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216694088
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waarom?
[..]
Waarom?

Oprechte vraag. Heb daar niet echt een mening over. Behalve dan dat ik voorlopig van mening ben dat Duitsland het meest stabiel is.
Omdat ik niet zoveel op heb met garanties van de VS op dit moment.

Je hebt een beter verhaal als we zelf ook wat te betekenen hebben. En Polen ligt wel dicht aan het nieuwe ijzeren gordijn.

Dus, waarom niet?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 15 februari 2025 @ 21:02:22 #44
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216694127
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 21:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Omdat ik niet zoveel op heb met garanties van de VS op dit moment.
Dat snap ik. Maar waarom Polen?
We hebben natuurlijk zelf wat, en de Duitsers en Italianen.

Ik zelf zou ook de veiligheid zoeken in kernwapens. Zijn goedkoop en afschrikwekkend. Een enorme kolossale confessionele macht opbouwen is erg duur. En alleen interessant voor offensief gebruik.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216694146
quote:
Ik niet.
Zodra de oorlog voorbij is moet er aandacht besteed worden om het aantal kernwapens te verminderen.
En zeker geen nieuwe kernmachten erbij.

Straks is Polen een kernmacht dan wilt Turkije ook en voor je het weet wil Afrika ook zelfredzaam zijn en een land toewijzen.

Dan kan Saudi-Arabie en VAE ook niet achterblijven voor hun achterban.

Het hek van de dam dus.
Hell To The Liars
  zaterdag 15 februari 2025 @ 21:07:36 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216694237
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waarom?
[..]
Waarom?

Ontwikkelen zich beide tot nieuwe krachtpatsers in Europa.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 21:08:27 #47
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216694254
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 21:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ontwikkelen zich beide tot nieuwe krachtpatsers in Europa.
Wat betreft Polen eens.
Maar in Spanje zie ik dat niet zo om eerlijk te zijn. Vind het eerder een zwakke broeder.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 15 februari 2025 @ 21:09:57 #48
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216694289
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 21:03 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik niet.
Zodra de oorlog voorbij is moet er aandacht besteed worden om het aantal kernwapens te verminderen.
En zeker geen nieuwe kernmachten erbij.

Straks is Polen een kernmacht dan wilt Turkije ook en voor je het weet wil Afrika ook zelfredzaam zijn en een land toewijzen.

Dan kan Saudi-Arabie en VAE ook niet achterblijven voor hun achterban.

Het hek van de dam dus.
Dat gevaar is reëel. Maar dat is wel te prefereren boven een EU met te weinig kernwapens.
De komende eeuw zullen er minder allianties bestaan, en méér gelegenheidscoalities. Hoe het uitspeelt is zeer ongewis.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 15 februari 2025 @ 21:10:10 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216694292
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 21:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat betreft Polen eens.
Maar in Spanje zie ik dat niet zo om eerlijk te zijn. Vind het eerder een zwakke broeder.
Gaat juist erg goed in Spanje de laatste 10 jaar.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 21:15:16 #50
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216694369
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 21:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Gaat juist erg goed in Spanje de laatste 10 jaar.
Dat vind jij? De economie van Spanje is per saldo tov 2008 gedaald, zelfs met al die geldonwaardig die we hebben meegemaakt. Onze econmie is per saldo met 20% gegroeid. Het gemiddeld inkomen daar is 33k Ook erg laag dus. En aan defensie spenderen ze slechts 1,5%, een van de laagste van de hele NAVO.

Het enige positieve is is dat ze wel de goede (economische) weg zijn ingeslagen, de enorme staatsschuld loopt niet verder uit de hand. Maar het is allemaal erg pril.

Om eerlijk te zijn deel ik daarom jouw mening niet. Over Polen ben ik optimistischer
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')