Het feit dat je met injecties geen (of nauwelijks) hongergevoel ervaart is de hele truuk achter deze medicatie. Op een af andere manier wordt je lichaam gefopt en kun je met veel minder kcal toe dan voordat je er mee begon.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 13:42 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Interessant. Merk je ook echt dat je minder honger/trek hebt dan daarvoor? Andere interessante dingen die je ervaren hebt (ik heb hier echt 0 verstand van).
Mijn oorspronkelijke doel was om er ca. 10 kilo af te krijgen. Die ben ik al voorbij maar het gaat nog steeds erg gemakkelijk dus ik ga nog even door. Als ik de teller op -15 kg kan krijgen is het mooi en bij -20 kg stop ik zeker.quote:Heb je ook een streefgewicht tot waar je met dit wil komen voordat je het zonder gaat doen of is het meer kijken tot wanneer het werkt?
Ah, ja, dat kan ik me goed voorstellen. En ligt er idd ook wel aan hoe iemand het vraagt ja, daar kan je vaak intenties wel redelijk goed mee inschattenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:06 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ja oké heb je een punt. Ligt er ook aan of een 'serieus iemand' zo'n vraag stelt die oprecht geïnteresseerd is of zo'n als het niet keto/carnivoor/sonja bakker/citroensap/whatever kuur was doe je het 'fout'. Maar ik ga zelf de discussie vaak ook niet meer aan. Laatst weer iemand (die het zelf nog niet is gelukt) die me echt wilde overtuigen dat ik voor keto moest gaan want dat was zoveel beter. Ja meid, maar ik ben er al 20 kwijt en jij niet. Dus ik weet vast wel wat voor mij werkt en wat niet.
Dit háát ikquote:Op maandag 24 februari 2025 19:46 schreef Pinuts het volgende:
Vandaag leek het wel vetmesten op het werk op een ander level. Niet 1, niet 2 maar 3 traktaties (van 3 verschillende mensen). Beter stemmen ze dat even af want 3x nee zeggen is wel heel lastig. Nu scheelt het dat ik ze niet alle 3 even aantrekkelijk vond, maar toch. Beetje gezonde omgeving stimuleren op het werk zou ook wel wenselijk zijn
Ik vind dit nog steeds een heel net lijstje hoorquote:Op maandag 24 februari 2025 21:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag, net, even heel erg last van medicijnhonger. Heb het volgens mij redelijk ondervangen. wel gegeten, maar heel bewust gekozen voor proteïnerijke producten, zoals me verteld is door een diëtiste. Nog steeds honger, maar die probeer ik met thee te blussen
En tja... dat plakje cake... die was van te voren ingepland. Misschien niet de beste keus, alleen ik wist het van te voren en koos van te voren om deze "zonde te begaan". Als ik mezelf nooit wat gun komen er juist eetbuien heb ik inmiddels geleerd
O. Soja Yoghurt met een beetje cornflakes
T. plakje cake
L. 2 Boterhammen eiersalade
D. 2 boterhammen smeerkaas
T. een beetje opgebakken tofu en een beetje yoghurt met cornflakes
Verder van hot naar her gerend vandaag. Geen tijd voor sporten. Dus dat ik even frustrerend. Als ik mezelf zo lees voelt het als een dag vol excuses. Ondanks het bewust maken van keuzes. Morgen weer een dag, nieuwe kansen. Ik heb iig niet het idee dat de hele dag verpest is. Ook al is die laatste T onverwacht. Alleen clozapine kan soms zo'n honger geven...
Dit heeft voor mij ook zo'n groot verschil gemaakt. 'Vroeger' had ik altijd van die doelen van 10 kg eraf in x maanden of voor mijn verjaardag op gewicht x zitten.quote:Op maandag 24 februari 2025 21:20 schreef Meke het volgende:
Ik vind dit nog steeds een heel net lijstje hoorIk denk bij mezelf ook dat de reden dat ik het tot nu toe beter volhoud dan keren hiervoor is dat ik niets niet mag. Het maakt me niet zoveel uit of ik over twee of drie jaar m'n doelen bereik, ik wil juist mijn leefstijl aanpassen en dat kan doordat ik niet zo streng ben voor mezelf, maar af en toe lekker een paaseitje mag, een plakje cake of waar ik dan ook maar zin in heb. Dat is óók voor mezelf zorgen
![]()
Ik weet dat yazioo een veelgebruikte is. En zelf heb ik hem via de sportschool, dus misschien zou je daar even kunnen navragen of ze iets hebben.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 08:01 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga het ook weer bijhouden. Het was de bedoeling dat ik daar eerder mee zou beginnen, maar de eerste anderhalve maand van het jaar zijn nogal anders verlopen dan ik had gehoopt en lieten weinig ruimte voor gezond eten en sporten. Hopelijk is de rest van het jaar een stuk rustiger op dat gebied.
Ik wil graag mijn eten bijhouden in een app. Belangrijk vind ik dat ik ook goed kan tracken hoe de verhouding eiwitten/koolhydraten/vetten is en hoe ik daarin kan tweaken.
Welke apps gebruiken jullie en zijn jullie erg tevreden over? Ik ken eigenlijk alleen maar MyFitnesspall, maar die wil me richting een premium abonnement hebben. Ik vind het niet erg ervoor te betalen, maar misschien zijn er nog andere apps die goed zijn en die gratis of goedkoper zijn.
De eetmeter van het voedingscentrum is gratizz.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 08:01 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga het ook weer bijhouden. Het was de bedoeling dat ik daar eerder mee zou beginnen, maar de eerste anderhalve maand van het jaar zijn nogal anders verlopen dan ik had gehoopt en lieten weinig ruimte voor gezond eten en sporten. Hopelijk is de rest van het jaar een stuk rustiger op dat gebied.
Ik wil graag mijn eten bijhouden in een app. Belangrijk vind ik dat ik ook goed kan tracken hoe de verhouding eiwitten/koolhydraten/vetten is en hoe ik daarin kan tweaken.
Welke apps gebruiken jullie en zijn jullie erg tevreden over? Ik ken eigenlijk alleen maar MyFitnesspall, maar die wil me richting een premium abonnement hebben. Ik vind het niet erg ervoor te betalen, maar misschien zijn er nog andere apps die goed zijn en die gratis of goedkoper zijn.
Yazioo ken ik niet. Even bij de sportschool infomeren is wel een goed idee.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 10:57 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik weet dat yazioo een veelgebruikte is. En zelf heb ik hem via de sportschool, dus misschien zou je daar even kunnen navragen of ze iets hebben.
Ik heb hem bekeken, maar daar kan ik bijvoorbeeld niet mijn macro's qua verdeling aanpassen, lijkt het.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 11:14 schreef Blues het volgende:
[..]
De eetmeter van het voedingscentrum is gratizz.
https://www.voedingscentr(...)eter-app-online.aspx
Ik vind eetmeter handig voor de vitamines etc. Maar wel qua gebruiksgemak echt vreselijk. Ik heb al jaren fatsecret, gewoon gratis versie, die vind ik wel gebruiksvriendelijk. Als je je dag hebt ingevuld kan je onderaan makkelijk zien hoeveel procent eiwit/vet/koolhydraten je zit. En je kan per eetmoment en per ingevuld eten goed zien hoeveel van elk erin zit dus dan kan je bij een planning ook makkelijk zien wat je eruit kan halen als je die percentages wil aanpassen. En je kan zelf recepten toevoegen en voedingsmiddelen info bewerken als het etiket is gewijzigd enzo. Ik weet niet of je zelf kan instellen hoeveel % van elke macro je wil, maar je kan dus wel gewoon je eten invullen en dan zien op hoeveel % elk uitkomt en daarin tweaken tot het verdeeld is zoals je wil.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 08:01 schreef miss_sly het volgende:
Lekker bezig! In die tijd dat je het losliet, merkte je dat het wel 'makkelijk' was om je gewicht te behouden? Of kwam je toch weer langzaam aan?quote:Op donderdag 27 februari 2025 13:37 schreef Guanabana het volgende:
Ik had dit topic eerder moeten vinden, ik zit nu al min of meer op mijn streefgewicht (nog 2 kilo te gaan, dan ben ik zo'n 14 kilo afgevallen in ongeveer anderhalf jaar tijd, heel langzaam dus, ik heb van september tot na de feestdagen alles even losgelaten).
![]()
Maar vind het grappig om bij @:Meke ook de HiPro en de Grow With Jo te zienDie zijn hier ook een staple geworden.
Succes allemaal!
Ik ben toen weer ongeveer twee kilo aangekomen, maar dat kwam omdat ik in december ('boeiend, het is nu december') alles ging eten waar ik zin in had, zoetigheid, koekjesquote:Op donderdag 27 februari 2025 14:41 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Lekker bezig! In die tijd dat je het losliet, merkte je dat het wel 'makkelijk' was om je gewicht te behouden? Of kwam je toch weer langzaam aan?
Dat vond ik wel een leuke bijkomstigheid aan afvallen, ik moest superveel nieuwquote:Op donderdag 27 februari 2025 14:45 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb morgen gepland staan om weer eens te gaan winkelen. Ik doe dat niet zo vaak. Niet perse vanwege mijn gewicht of wat dan ook maar ik heb gewoon niet zo veel nodig. Ik vind het prima om 4 shirtjes en 4 truien te hebben en die af te wisselen zeg maar. Maar inmiddels zijn mijn favoriete items wel echt aan vervanging toe, en ook eigenlijk te groot. Een trui die ik hiervoor niet echt naar buiten aandurfde want zat wel erg strak is inmiddels mijn 'chilltrui' want te groot. Ik pas ook weer in een maat M; iets wat ik nooit had gedacht.
Dus morgen ga ik even lekker mezelf 'trakteren' op wat nieuwe items.
Nouja scheelt dus dat ik niet 'veel' nodig heb. Dus ik investeer vaak wel in 'goede' kleding, want die draag ik dan ook prima een aantal jaar (wil hiermee zeker niet zeggen dat het op Vinted niet goed is). Maar zou al blij zijn als ik morgen 1 broek en 1 of 2 shirtjes/truien kan vinden, want ben vaak ook wel kieskeurig met wat er in de winkel hangt.quote:Op donderdag 27 februari 2025 15:11 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dat vond ik wel een leuke bijkomstigheid aan afvallen, ik moest superveel nieuw![]()
Nou ja, minder leuk voor de portemonnee natuurlijk, maar heb veel gekocht op VintedDan kan je met een gerust hart best veel dingen kopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |