abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216688056
Welkom in de FOK-dieetclub!

quote:
De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!
pi_216689375
Weging weer gehad. -0,5 kg dus dat is fijn. Afgelopen week stil gestaan dus met alles wat pmlaag was, was ik happy. En ja i know, het gaat niet om de weegschaal maar die 'bevestiging' vind ik toch fijn. Ik denk nog een paar kg (max 5) en dan stop ik ermee. Dan wil ik me langzaam op meer spiermassa gaan focussen.

O: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje Ham, 30+ kaas
S: volleybal wedstrijd
T: kwark
D: turkse pizza (lahmacun van de turkse winkel met kipfilet, paprika, ui sla en knoflooksaus)
T: 2 mandarijnen + 20gr chocolade
(1712 kcal en 131 gram eiwit)
pi_216689799
Ik ben een beetje teleurgesteld in mijn zelf. Weinig spierpijn, ondanks dat ik tot mijn max ging gisteren. Morgen gaan we weer bikkelen iig

Vandaag boodschappen doen en meer eiwitrijke producten halen.

O. soja yoghurt met cornflakes (brood is op, fout gerekend)
L. wrap met gehakt, maïs, paprika, ui, tomaat en een restje prei (en kruiden en een beetje crème fraîse (ik weet niet hoe je het schrijft)(eens per twee weken moet je jezelf een cheatmeal gunnen. Dit is er een... Ik weet dat het ongezond is)
D. 2 boterhammen. 1 met eiersalade en 1 met hummus + komkommer
T. soja yoghurt

Als lunch koken ipv avondeten is voor mij wel een goede uitvinding. Dan heb ik de energie en ga ik niet over op "laat maar zitten, moe, pak een boterham"

[ Bericht 6% gewijzigd door ChildoftheStars op 15-02-2025 09:44:29 ]
pi_216689806
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 06:27 schreef Pinuts het volgende:
Weging weer gehad. -0,5 kg dus dat is fijn. Afgelopen week stil gestaan dus met alles wat pmlaag was, was ik happy. En ja i know, het gaat niet om de weegschaal maar die 'bevestiging' vind ik toch fijn. Ik denk nog een paar kg (max 5) en dan stop ik ermee. Dan wil ik me langzaam op meer spiermassa gaan focussen.

O: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje Ham, 30+ kaas
S: volleybal wedstrijd
T: kwark
D: turkse pizza (lahmacun van de turkse winkel met kipfilet, paprika, ui sla en knoflooksaus)
T: 2 mandarijnen + 20gr chocolade
(1712 kcal en 131 gram eiwit)
Ik vind jou heel erg inspirerend, om eerlijk te zijn :@

En natuurlijk mag je blij zijn, misschien gaat het niet om het getal, je boekt wel vooruitgang!
pi_216690120
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 08:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben een beetje teleurgesteld in mijn zelf. Weinig spierpijn, ondanks dat ik tot mijn max ging gisteren. Morgen gaan we weer bikkelen iig
Je weet dat spierpijn geen indicatie is of je goed getraind hebt he? Ik heb bijna nooit spierpijn, maar ik train zeker hard. Haha

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 08:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik vind jou heel erg inspirerend, om eerlijk te zijn :@

En natuurlijk mag je blij zijn, misschien gaat het niet om het getal, je boekt wel vooruitgang!
Thanks O+ :@
En ook ik doe maar wat he. Ik doe zeker ook lang niet alles perfect maar inmiddels zit ik op de goede weg :)
pi_216690129
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 09:11 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Je weet dat spierpijn geen indicatie is of je goed getraind hebt he? Ik heb bijna nooit spierpijn, maar ik train zeker hard. Haha
[..]
Thanks O+ :@
En ook ik doe maar wat he. Ik doe zeker ook lang niet alles perfect maar inmiddels zit ik op de goede weg :)
Ik heb enkel een beetje spierpijn in mijn rug, schouders en armen. Had verwacht krom te lopen _O- misschien omdat dat meeviel dat ik een beetje neerkijk op mezelf

Het hoeft ook niet allemaal perfect toch! Als ik jou berichtjes lees dan zie ik idd dat je op de goede weg zit!
pi_216690303
Hoezo is een klein wrapje een cheatmeal?
Ik eet vaak wraps en dat komt dan aan 800 a 1000kcal, dat zou je een cheatmeal kunnen noemen (doe ik niet), maar ik gok zo maar dat die van jou een heel stuk minder kcal heeft.
pi_216690360
Ik kan vier dagen vreselijke spierpijn hebben van een redelijk rustige training, maar ook nul spierpijn van een training waarin ik helemaal tot het uiterste ben gegaan. Er zijn zoveel dingen op van invloed - hoe fit je bent, of je genoeg eiwitten hebt gegeten, je slaap, of je genoeg rust hebt genomen, wat je aan andere beweging hebt gehad, enzovoorts.. dat zegt echt heel weinig over de kwaliteit van je training :)

Er kwam gister nog meer snaai bij. Dus vandaag weer gewoon doen. Ik ga zo naar de markt voor een broodje haring en een broodje makreel :9~ en voor een stuk zalm voor morgen. Misschien haal ik ook nog wel wat avocadocream en/of olijfjes van de turk. En een heel klein stukje kaas van mn favo kaasboer. En even kijken of er fruit is dat er goed uit ziet. Dat gaat uiteraard dan niet allemaal vandaag op :+ .

Planning is zoiets:
O: broodje makreel en broodje haring
T: een stuk fruit
L: twee boterhammen met cottage cheese light, tomatentapenade en spinazie
D: tempeh, volkoren woknoedels, broccoli
T: skyr, tarwezemelen, lijnzaad, tasty basics muesli, banaan, walnoten, cashewnoten, amandelen
pi_216690394
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 09:35 schreef Sarabi het volgende:
Hoezo is een klein wrapje een cheatmeal?
Ik eet vaak wraps en dat komt dan aan 800 a 1000kcal, dat zou je een cheatmeal kunnen noemen (doe ik niet), maar ik gok zo maar dat die van jou een heel stuk minder kcal heeft.
Hahaha het is wel een flinke wrap hoor. Ik gebruik alleen ongepast een verkleinwoord
pi_216690419
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 09:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Hahaha het is wel een flinke wrap hoor. Ik gebruik alleen ongepast een verkleinwoord
Maar vooral gevuld met groente zo te lezen. Dat is toch een gewone lekker en gezonde maaltijd.
pi_216690429
@ChildoftheStars een voedingsmiddel an sich of maaltijd an sich is niet gezond of ongezond. Een eetpatroon is gezond of ongezond. Als jij 1x per uur zo'n wrap eet, ja, dan heb je waarschijnlijk een ongezond eetpatroon. Als je 1x per x dagen zo'n wrap eet, en je eet verder voldoende groenten, fruit, vezels, eiwitten, gezonde vetten en complexe koolhydraten, dan heb je een prima gezond eetpatroon. Ken je het 80-20 advies? Eet voor 80% voedzame producten (volkoren koolhydraten, groente, fruit, eiwitten, onverzadigde vetten, vezelrijke producten) en voor 20% producten die misschien wat minder voedzaam zijn, maar die je wel erg lekker vindt. Dan heb je een prima gebalanceerd eetpatroon. En balans hoort óók bij een gezond eetpatroon :Y

En nog even los daarvan: wat maakt deze wrap volgens jou ongezond? Ik zie koolhydraten (als je volkoren wrap hebt ook nog eens complexe koolhydraten), groentes met zowel vezels als vitaminen, gehakt met eiwitten en vitaminen, en een beetje crème fraiche met ook wat onverzadigde vetten erin. Ja, gehakt bevat ook een beetje verzadigd vet, en crème fraiche relatief veel, maar zolang je geen 200 gram op die ene wrap doet, is er niks mis met een beetje crème fraiche.
pi_216690613
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 09:46 schreef vlindertje89 het volgende:
@:ChildoftheStars een voedingsmiddel an sich of maaltijd an sich is niet gezond of ongezond. Een eetpatroon is gezond of ongezond. Als jij 1x per uur zo'n wrap eet, ja, dan heb je waarschijnlijk een ongezond eetpatroon. Als je 1x per x dagen zo'n wrap eet, en je eet verder voldoende groenten, fruit, vezels, eiwitten, gezonde vetten en complexe koolhydraten, dan heb je een prima gezond eetpatroon. Ken je het 80-20 advies? Eet voor 80% voedzame producten (volkoren koolhydraten, groente, fruit, eiwitten, onverzadigde vetten, vezelrijke producten) en voor 20% producten die misschien wat minder voedzaam zijn, maar die je wel erg lekker vindt. Dan heb je een prima gebalanceerd eetpatroon. En balans hoort óók bij een gezond eetpatroon :Y

En nog even los daarvan: wat maakt deze wrap volgens jou ongezond? Ik zie koolhydraten (als je volkoren wrap hebt ook nog eens complexe koolhydraten), groentes met zowel vezels als vitaminen, gehakt met eiwitten en vitaminen, en een beetje crème fraiche met ook wat onverzadigde vetten erin. Ja, gehakt bevat ook een beetje verzadigd vet, en crème fraiche relatief veel, maar zolang je geen 200 gram op die ene wrap doet, is er niks mis met een beetje crème fraiche.
^O^ Ah oke! Dank je wel, erg leerzaam :)

Meestal zijn mijn maaltijden minder rijk dan dit.

80/20 kende ik nog niet! Klinkt als behoorlijk handig.
pi_216690757
80/20 maak ik ook zeker gebruik van. Ofja geen idee hoe de verhouding natuurlijk precies zit, ene keer meer 90/10 andere keer weer 70/30. Maar bijv net als vandaag plan ik bewust een blokje chocolade in. Kan ik beter fruit eten? Jazeker. Maar ik wil me juist dit soort voedingsmiddelen niet ontzeggen en dit zorgt ervoor dat ik het 'volhou' en dat het echt een levensstijl is. Morgen ga ik bijv koffie drinken bij mijn ouders en daar bewust wat kcal voor appart gehouden want mijn moeder kennende heeft ze vast iets lekkers gehaald. En ook dat hoort er allemaal bij.

Zolang je geen topatleet bent of om een andere reden altijd 100% moet presteren horen dit soort dingen er gewoon bij.
pi_216690941
Kjeld Nuis en Jenning de Boo eten na een worldcup/ek/nk whatever gewoon een hamburger of sushi, Kjeld Nuis en Joy Beune eten af en toe na een trainingsdag ook gewoon een stukje zelfgebakken appeltaart.. ook als topatleet hoort het er (ongetwijfeld bewust, ingecalculeerd en goed getimed) gewoon bij! ^O^

Toevallig schaatsers nu als voorbeeld omdat ik daar paar van volg op insta en het dus voorbij zien heb zien komen daar ;)
pi_216690942
Ik vind het heel lastig om het bij die 20 te houden. Iets met eetbuien... dus dan is 100 gezond gemakkelijker

Vandaag ook een vreetkick gehad -O-
Weet waar het vandaan kwam. Alleen baal wel. De eerste (en ik hoop laatste) van 2025

Wel besloten morgen niet te hard te compenseren.
En mijn moeder en vrienden moeten beloven me te houden aan de afspraak om niet in het weekend te sporten. Dus maandag pas weer naar de gym

Mijn harde werken is niet verpest met een slecht moment...
pi_216691149
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 18:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind het heel lastig om het bij die 20 te houden. Iets met eetbuien... dus dan is 100 gezond gemakkelijker

Weet waar het vandaan kwam. Alleen baal wel. De eerste (en ik hoop laatste) van 2025

En mijn moeder en vrienden moeten beloven me te houden aan de afspraak om niet in het weekend te sporten. Dus maandag pas weer naar de gym

Het kost even discipline, maar juist dit soort dingen inplannen hebben mij geholpen om minder eetbuien te krijgen. En ja, als ik chocolade eet denk ik nog steeds ik wil meeeeer. Maar dan kan ik er objectiever naar kijken en denken, het was lekker, maandag weer een stukje. Prima. Maar het kost wel even wilskracht om het dan ook gewoon bij dat kleine stukje te houden.

Wees niet te streng voor jezelf Cots. Dit jaar heb je al grote stappen gemaakt in je voeding en nu zelfs het sporten opgepakt. Dus een keer een 'misstap' hoort erbij. Consistentie over perfectie! Niet compenseren. Vanaf nu ga je gewoon weer verder alsof er niets gebeurd is.
pi_216691309
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:07 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Het kost even discipline, maar juist dit soort dingen inplannen hebben mij geholpen om minder eetbuien te krijgen. En ja, als ik chocolade eet denk ik nog steeds ik wil meeeeer. Maar dan kan ik er objectiever naar kijken en denken, het was lekker, maandag weer een stukje. Prima. Maar het kost wel even wilskracht om het dan ook gewoon bij dat kleine stukje te houden.

Wees niet te streng voor jezelf Cots. Dit jaar heb je al grote stappen gemaakt in je voeding en nu zelfs het sporten opgepakt. Dus een keer een 'misstap' hoort erbij. Consistentie over perfectie! Niet compenseren. Vanaf nu ga je gewoon weer verder alsof er niets gebeurd is.
Ja... dat laatste idd... ik ga morgen gewoon drie maaltijden eten, zoals gepland.

Ik ben ver gekomen, alleen mezelf wat lekkers gunnen gaat me nog niet goed af.
Wat ik wel kan is een stukje chocola nemen en de rest direct het huis uit. Zoals de diëtist zei toen ik over verspilling begon: je kan het beter in de prullenbak gooien dan zelf als prullenbak dienen

En de winst voor ogen houden. Ik ben een stuk gezonder en actiever (ook buiten dieet om. Ook met sociaal leven). Dus tja... het heeft tijd nodig
pi_216697489
quote:

Je geeft aan dat dit door een te druk schema komt. Is het niet slim om het gewoon op 2x per week sporten te houden, zodat je je verder kan focussen op een normale relatie met eten?

Want waar je een week geleden het over 2x sporten in de week had, wilde je nu al naar 3x en dan over een paar maanden naar 5x. Ik vind dit met iemand met jouw verleden echt heel zorgelijk klinken. Ik weet dat ik beter mijn mond kan houden maar ik hoop echt dat je ooit eens lief voor jezelf gaat kunnen zijn :*
  Moderator zondag 16 februari 2025 @ 11:11:49 #19
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_216700551
quote:

De reden dat ik het (tot nu toe :P ) deze keer beter vol houd dan alle andere keren tot nu toe is juist dat ik liever voor mezelf ben en me veel meer gun :Y Dat 100-0 werkt voor mij echt niet, maar ik kies wel heel bewust waar ik mezelf wel en niet gun.

En misschien werkt dit niet echt voor jou, maar ik kwam laatst deze tegen: https://www.instagram.com/reel/DBOLIiNoSu9/?igsh=cW0xd2JldHozZ3pl en denk dat het de andere kant ook wel op werkt.

Ik weet niet hoe jouw hoofd werkt, maar als ik heel streng voor mezelf ga doen na zoiets, ben ik ook nog meer geneigd om dan maar nóg een keer te zondigen. En krijg je ook meer trek waardoor je de kans vergroot op een foute keuze door honger
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  Moderator zondag 16 februari 2025 @ 11:13:26 #20
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_216700568
Ik heb gister weer een rondje buiten gelopen *G*

En vandaag een beetje een gek lijstje haha _O- Vanaf morgen weer helemaal normaal denk ik :D

O/L: 2x Italiaanse bol met sandwich spread of vega kleintje kips
D: bulgur tajine kant & klaar maaltijd

En nog ergens in elk geval een appel en misschien maiswafels oid?
Ik heb nog steeds heel weinig trek :') Maar moet zo langzamerhand ook wel weer terug naar normale maaltijden :P
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
pi_216700921
3 november 24 begonnen met project gezond.
vandaag -4,5 k.
Tevreden ^O^ we eten nog steeds veel meer en vaker op een dag :D blijft gek.
En we hoeven niet te bedenken wat we eten elke dag... want inspiratie uit de boeken.

Boek 1 en 2 zijn nu klaar (nog week 8 van boek 2) en dan gaan we naar het 'elke dag' boek.

In dat boek werkt het andersom, je kiest eerst je avondmaaltijd waar je zin in hebt en kijkt dan wat daar zoal bij kan qua andere 5 maaltijden op die dag.

Ik laat dat precieze qua overige 5 maaltijden nu al een paar weken een beetje los omdat ik het nu wel weet wat de achterliggende gedachte is, het bij mij werkt en ik heel gevarieerd eet. O+

Echt zo blij mee!
pi_216706150
Wat top @Blues! Klinkt ook echt als een mooie lange termijn oplossing.

Vandaag lekker 80/20 hier
O: kwark
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, 30+ kaas
T: 2 mini chocoladesoesjes en 2 minitompouces, schaaltje mango
S: krachttraining
D: pizza gemaakt op libanees brood
T: proteine chocolademousse + 2 mandarijnen
(1755 kcal, 131 gram eiwitten)
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 15:44:22 #23
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_216719672
Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht vanmorgen (17-02-2025): 89,8 kg.

Stabiel dus nog steeds. Ga komend weekend wel weer fietsen. Winterstop zit erop.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_216721333
Na een slechte week met te veel etentjes nu er weer tegenaan.

Lijstje:
L: uiensoep met volkoren broodje
D: vega butter chicken met rijst
S: krachttraining
T: proteïne toetje, appel, peer
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 18:25:25 #25
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_216721884
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 17:42 schreef Sarabi het volgende:
vega butter chicken met rijst
Heb je hier een recept van? O-)

Mijn lijstje:

O: hipro vanille yoghurt met appel en kaneel :7
L: omelet van twee eieren met italiaanse roerbakgroente en paprikamix
T: 2x wasa volkoren met vegapaté
D: bistro krieltjes, vega schnitzel, snijboontjes met een beetje yofresh

En dan heb ik nog steeds best wat calorieën (en ww punten, maar ik denk dat ik overgestapt ben :P ) over dus vanavond misschien druiven of iets anders :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')