SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Oh echt Frits? Bedankt voor het melden!quote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Morgenavond/nacht naar zondag mogelijk een klein sneeuwdekje over het midden van het land:
[ afbeelding ]
Graag gedaan DICK!quote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh echt Frits? Bedankt voor het melden!
15 graden en zon is wel een lekker lente temperatuurtje. 10 graden in de verste verte niet. Vorig jaar nog aantal dagen gehad die vrij nat en grijs waren met temperaturen rond 10. Leek niet eens op lentequote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:41 schreef dick_laurent het volgende:
Om de discussie maar even gelijk de kop in te drukken heb ik het almachtige ChatGPT gevraagd, wat zijn nou precies lente temperaturen in het NLse klimaat. Dit was het antwoord dat ik kreeg:
In het Nederlandse klimaat worden **lentetemperaturen** doorgaans gezien als temperaturen tussen ongeveer **10 en 20 graden Celsius**. Dit is echter afhankelijk van de context:
- **Vroege lente (maart)**: Gemiddelde maximumtemperaturen liggen rond de **10-13°C**.
- **Midden lente (april)**: Temperaturen stijgen vaak naar **12-17°C**, met uitschieters op warme dagen.
- **Late lente (mei)**: Temperaturen kunnen al zomers aanvoelen, gemiddeld **16-20°C**, met warme dagen boven de 20°C.
Een zonnige dag met 15°C kan al als "lenteachtig" worden ervaren, zeker na een koude winterperiode. Echter, de Nederlandse lente is wisselvallig en kan ook dagen met temperaturen onder de 10°C en koude nachten kennen. 🌸
Allemaal subjectief. Het kan best 10-12 graden zijn met een zonnetje waarbij het echt al lente-achtig aanvoelt.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
15 graden en zon is wel een lekker lente temperatuurtje. 10 graden in de verste verte niet. Vorig jaar nog aantal dagen gehad die vrij nat en grijs waren met temperaturen rond 10. Leek niet eens op lente
Maar verwacht voorlopig nog geen lente. Misschien een dagje om eraan te mogen ruiken
Klopt, als het droog is en er weinig wind staat.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Allemaal subjectief. Het kan best 10-12 graden zijn met een zonnetje waarbij het echt al lente-achtig aanvoelt.
En het ein april of mei is, ja. Dan kan dat inderdaad want dan heeft de zon genoeg kracht, maar voor die tijd is het dan fris.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt, als het droog is en er weinig wind staat.
Wel fijn die dubbele cijfersquote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:15 schreef MissButterflyy het volgende:
Dubbele cijfers volgende week!
Hopelijk blijft het droog
Hoe dan? Door gewoon te genieten van temperaturen die bovengemiddeld zijn voor de maand. Maar goed, blijkbaar moet het per se 15 graden of meer zijn voor echte lente..quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:18 schreef INViCTuS het volgende:
Mensen die 10 graden in februari lente noemen, hoe dan? Zo ervaar ik dat sowieso niet.
De zon kan echt al wel warm zijn eind februari en begin maart.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
En het ein april of mei is, ja. Dan kan dat inderdaad want dan heeft de zon genoeg kracht, maar voor die tijd is het dan fris.
Mensen die 10 graden in februari lente noemen, hoe dan? Zo ervaar ik dat sowieso niet.
Even voor de duidelijkheid: ik vind 10 graden echt wel chill in februariquote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe dan? Door gewoon te genieten van temperaturen die bovengemiddeld zijn voor de maand. Maar goed, blijkbaar moet het per se 15 graden of meer zijn voor echte lente..
Nee dat kan niet..quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De zon kan echt al wel warm zijn eind februari en begin maart.
Nou ja, je kunt er niet van verbranden. UV* komt er nog niet voldoende doorheen, daarvoor is de hoek van de zon ten opzichte van het aardoppervlak nog te klein en als gevolg de atmosfeer te dik.quote:
Dat bedoel ik ja. Heb begin maart wel eens met een dunne jas rondgelopen. Toen was het al lekker warm in de zon, graad of 15.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou ja, je kunt er niet van verbranden. UV* komt er nog niet voldoende doorheen, daarvoor is de hoek van de zon ten opzichte van het aardoppervlak nog te klein en als gevolg de atmosfeer te dik.
Er zijn wel omstandigheden te bedenken, vooral in droge koude lucht, dat juist NIR/IR golven van de zon wel doorkomen. Zeker in contrast met de koude lucht kan die straling direct op de huid toch echt wel warm aanvoelen.
Ja, en precies dat is wat ik niet bedoelquote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ja. Heb begin maart wel eens met een dunne jas rondgelopen. Toen was het al lekker warm in de zon, graad of 15.
Was in 2013 geloof ik.
behalve de vrouw vanquote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou ja, je kunt er niet van verbranden. UV* komt er nog niet voldoende doorheen, daarvoor is de hoek van de zon ten opzichte van het aardoppervlak nog te klein en als gevolg de atmosfeer te dik.
Er zijn wel omstandigheden te bedenken, vooral in droge koude lucht, dat juist NIR/IR golven van de zon wel door de atmosfeer heen komen. Zeker in contrast met de koude lucht kan die straling direct op de huid toch echt wel warm aanvoelen.
De trouwdag van WA en Maxima, 2 februari 2002, werd het tegen de 15 graden in Amsterdam. In het zuiden van Limburg zelfs ruim 17 graden. Volop lente.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ja. Heb begin maart wel eens met een dunne jas rondgelopen. Toen was het al lekker warm in de zon, graad of 15.
Was in 2013 geloof ik.
Was volgens mij toen ook carnaval.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De trouwdag van WA en Maxima, 2 februari 2002, werd het tegen de 15 graden in Amsterdam. In het zuiden van Limburg zelfs ruim 17 graden. Volop lente.
Nee was een week later.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Was volgens mij toen ook carnaval.
Met carnaval is het altijd mooi weerquote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Was volgens mij toen ook carnaval.
Oja! Carnaval kan op z'n vroegst 7/8 februari zijn, dus 2 is onmogelijk.quote:
Nou, heb wel eens optochten in tegen gehad, hoorquote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Met carnaval is het altijd mooi weer
Nee hoor, 1 februari als vroegste datum.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Oja! Carnaval kan op z'n vroegst 7/8 februari zijn, dus 2 is onmogelijk.
Komt wel zelden voor. Weer je wanneer het Pasen is?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee hoor, 1 februari als vroegste datum.
Onbewolkte dag in februariquote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:07 schreef dick_laurent het volgende:
Jullie zonnestand (hoogte) rond 24 februari is exact hetzelfde als hoe hoog die bij ons op zijn laagste punt staat rond 21 december.
En ik kan je melden dat de zon hier op zijn laagste punt in december alsnog ruim genoeg kracht heeft om je lekker op te warmen. Dus ik zie niet waarom dat in Nederland rond 24 februari bij een onbewolkte dag anders zou moeten aanvoelen
Februari 2018 belde met 159 zonurenquote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Onbewolkte dag in februari![]()
Die zijn zeldzaam, hè. Dat weet je
Uniek/uitschieter in zijn soort/reeks. Jeweetzellufquote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Februari 2018 belde met 159 zonuren![]()
quote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Onbewolkte dag![]()
Die zijn zeldzaam, hè. Dat weet je
Jamaar de zon is wel weer weg hequote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:59 schreef Wereldgozer het volgende:
Vrijdag 13 graden![]()
Opbokken met die kou
Hier komt ie nu pas langzaam doorquote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Inmiddels zonnig in het zuiden midden
Zelfs hier in het oosten zon. En een paar wolkenquote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hier komt ie nu pas langzaam door
Dat was mijn lievelingsjaar qua weer.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Februari 2018 belde met 159 zonuren![]()
Nou ja het mag van mij dan wel iets geleidelijker gaan. Lijkt me voor de natuur ook beter.quote:
quote:Op zaterdag 15 februari 2025 07:36 schreef mitt het volgende:
Ik zie 15 graden aan het eind van de week.
Vanaf donderdag een week lang dubbele cijfers 11-14 gradenquote:Op zaterdag 15 februari 2025 07:36 schreef mitt het volgende:
Ik zie 15 graden aan het eind van de week.
Dat zou geweldig zijn! Ik blijf een addertje vermoedenquote:Op zaterdag 15 februari 2025 08:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vanaf donderdag een week lang dubbele cijfers 11-14 graden![]()
En er wordt nog steeds vrijwel geen regen verwacht
Vast geen mooie koude winterdagen met een fel zonnetje en snachts vorst... Wind en nattigheid natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 21:06 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dat zou geweldig zijn! Ik blijf een addertje vermoeden
Zal vast nog wel wat worden bijgesteldquote:Op zaterdag 15 februari 2025 21:06 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dat zou geweldig zijn! Ik blijf een addertje vermoeden
Ik ook niet helaasquote:
Ik zag gister wel een millenial met een beginnende midlife crisis. Telt dat ook als een sneeuwvlokje?quote:
Ziet er prachtig uit. Totdat je buiten komt, brrrrrquote:
Yup, perfect om een stukje te zwemmen buitenquote:Op zondag 16 februari 2025 14:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wat een goddelijk weer vandaag
Jij liever dan ikquote:Op zondag 16 februari 2025 16:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Yup, perfect om een stukje te zwemmen buiten
Klein beetje zon en later bewolkt en koud heel koud.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 22:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zal vast nog wel wat worden bijgesteld![]()
Hoe was het weer gisteren bij jou?
Dank dan kan ik de afbeelding (voor de uitslag) in ieder geval op aanpassenquote:Op zondag 16 februari 2025 16:52 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Klein beetje zon en later bewolkt en koud heel koud.
Ja kan wel zo ongeveer, heb het niet precies bij gehoudenquote:Op zondag 16 februari 2025 16:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dank dan kan ik de afbeelding (voor de uitslag) in ieder geval op aanpassen
Ik meende dat er 3 uren zon was gemeten?
Haha helemaal goedquote:Op zondag 16 februari 2025 17:01 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja kan wel zo ongeveer, heb het niet precies bij gehouden
Ja wel leuk idee, zou dat werken op mijn balkonquote:Op zondag 16 februari 2025 17:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Haha helemaal goedmooi ik kan wel vast afbeeldingen maken voor morgen, hopelijk staat het er dan op XD
Jij moet maar effe zonmeter halen joh!
Vast wel, dan gooi je er maar een lamp bovenquote:Op zondag 16 februari 2025 17:10 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja wel leuk idee, zou dat werken op mijn balkon
Heeeurlijk Oud-Hollandsch plaatje.quote:Op zondag 16 februari 2025 19:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Vast wel, dan gooi je er maar een lamp boven
Eind de middag deze geschoten, was wel even brrrrr op de fiets
[ afbeelding ]
Wow prachtplaatquote:Op zondag 16 februari 2025 19:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Vast wel, dan gooi je er maar een lamp boven
Eind de middag deze geschoten, was wel even brrrrr op de fiets
[ afbeelding ]
Gedurende 24 uurquote:Op zondag 16 februari 2025 18:48 schreef Evangelion het volgende:
[..]
15+ graden
WE ARE SO FUCKING BACK
Haha.. nee 15 is lekkerquote:Op maandag 17 februari 2025 09:06 schreef dick_laurent het volgende:
Die 15 graden gaat voor jullie waarschijnlijk wel als een zomerse dag voelen gezien wat jullie afgelopen tijd gewend waren.
RIP @:geschiedkundige heb je het koelvest al klaarliggen?
Ik heb er maar eens een dag vrij voor genomenquote:Op maandag 17 februari 2025 09:06 schreef dick_laurent het volgende:
Die 15 graden gaat voor jullie waarschijnlijk wel als een zomerse dag voelen gezien wat jullie afgelopen tijd gewend waren.
RIP @:geschiedkundige heb je het koelvest al klaarliggen?
Onder welke steen heb jij gelegen?quote:Op maandag 17 februari 2025 14:31 schreef PzKpfw het volgende:
Nog een maandje en zullen we zo onderhand wel eens de eerste echt mooie lentedagen kunnen verwachten. Vandaag uiteraard ook prachtig maar verlang onderhand wel echt naar warmer weer.
quote:Op maandag 17 februari 2025 16:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onder welke steen heb jij gelegen?
Ik had het niet tegen jou wijsneus.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vrijdag 18 graden en waarschijnlijk zon
Hoeveel panelen heb jij? 75 is best veelquote:Op maandag 17 februari 2025 13:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
Perfecte dag voor de zonnepanelen. Gaan we de 75kwh opwek voor het eerst dit jaar doorbreken?
Is goed zeikstraal, jezusquote:Op maandag 17 februari 2025 17:13 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik had het niet tegen jou wijsneus.
Met de laatste upgrade nu 72 stuks thuis.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hoeveel panelen heb jij? 75 is best veel
Keehl heeft een dik zonnepark voor een halve woonwijk 🫣quote:Op maandag 17 februari 2025 23:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Met de laatste upgrade nu 72 stuks thuis.
Bij de moestuin op het 'koffiehok' nog 6.
Overigens blijven steken op 73.7 kwh
Ja en nog heb je op best wat winterdagen een pak stroom te weinig.. je zal altijd energie moeten blijven afnemen als het echt langdurig koud is.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 07:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Keehl heeft een dik zonnepark voor een halve woonwijk 🫣
En niet eens een nieuwsbericht op frontpage, matig weerquote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:21 schreef Paul het volgende:
wejowwwwwwwwwww EXTREME KOUDE TEMEPERATUREN!!!!!!!!!!!!!!!!!
er doet iemand anders altijd zo die weerdingen op de frontpagequote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En niet eens een nieuwsbericht op frontpage, matig weer
Dat zijn stomme verwachtingen van de dag. Deze kou verdient een eigen nieuwskop! 😂quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:44 schreef Paul het volgende:
[..]
er doet iemand anders altijd zo die weerdingen op de frontpage
Gelukkig wel dubbele cijfers voor de temperatuurquote:Op dinsdag 18 februari 2025 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog even van genieten, vanaf zaterdag weer geregeld (veel) regen..
Dat dusquote:Op dinsdag 18 februari 2025 11:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gelukkig wel dubbele cijfers voor de temperatuur
Doe nog maar een maandje het weer van vandaag en voorgaande dagen.
Zoveel regen wordt er nog niet verwacht t/m maandagquote:Op dinsdag 18 februari 2025 11:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gelukkig wel dubbele cijfers voor de temperatuur
Doe nog maar een maandje het weer van vandaag en voorgaande dagen.
Van het gas af dan. En gauw, milieubarbaarquote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:13 schreef Kriegel het volgende:
Mijn gasrekening zit anders best op die 10+ te wachten.
Nee man, lekker blijven zitten.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Van het gas af dan. En gauw, milieubarbaar
Meh, het wordt aanzienlijk kutter weer dan nuquote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:15 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zoveel regen wordt er nog niet verwacht t/m maandag
Gauw aansluiten en batterijen kopen dusquote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee man, lekker blijven zitten.
Er is over vijf jaar geen stroomnet meer vrij en geen batterij meer te krijgen
Nee ik heb aandelen in Trump, ik koop straks de provincie Groningen, linksom of rechtsom. Ik sluit militair machtsvertoon van de Fruts niet uit.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gauw aansluiten en batterijen kopen dus
Maar goed, er zijn ook net zoveel dagen geweest dat het koud was en kut weer. 1-4 graden met mist, regen of grijze treurnis. Nu wordt het mild en wisselvalliger. Mild is ook wel weer prettigquote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Meh, het wordt aanzienlijk kutter weer dan nu
Maar nu is dan ook bijna de perfectie
Heb je ook "precies niks aan" 10-12 graden en regen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:46 schreef INViCTuS het volgende:
Nu wordt het mild en wisselvalliger. Mild is ook wel weer prettig
Gister en vandaag is mooierquote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb je ook "precies niks aan" 10-12 graden en regen.
Niet als de keuze ligt tussen regen en zonnig weer zoals nu.quote:
Zon > warmtequote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gister en vandaag is mooier
Maar liever 10-12, dan 1-4
Nee, maar wat ik zei. Het was evengoed vaak 1-4 graden en ronduit baggerquote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet als de keuze ligt tussen regen en zonnig weer zoals nu.
NA het zuiden en het noorden kon het midden natuurlijk niet achterblijven.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:19 schreef INViCTuS het volgende:
Eerst kleine pakketten mogelijk morgen
[ x ]
UV-index wordt voor de dame al te hoogquote:
quote:Op dinsdag 18 februari 2025 23:16 schreef Dven het volgende:
[..]
UV-index wordt voor de dame al te hoog
Waar en wanneer? Hier nietquote:Op woensdag 19 februari 2025 07:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
Matig weer op komst lijkt het wel
T/m maandag zie ik nog niet heel veel regen. Compleet verregende dagen niet. Morgen wat spetters en maandag wat meer. Wel lekker mild en vrijdag zelfs heel zacht, dus dat is wel fijn.quote:Op woensdag 19 februari 2025 08:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Komende week, best wat regen ingetekend.
Ik zie hier as zaterdag kans op een hele millimeter aan regen. En ik kan me oprecht niet meer herinneren de laatste keer dat ik regen gezien heb.quote:Op woensdag 19 februari 2025 08:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
T/m maandag zie ik nog niet heel veel regen. Compleet verregende dagen niet. Morgen wat spetters en maandag wat meer. Wel lekker mild en vrijdag zelfs heel zacht, dus dat is wel fijn.
Maar heel gek is het ook niet want we hebben best lang hogedruk periode gehad.
#coderoodquote:Op woensdag 19 februari 2025 08:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zie hier as zaterdag kans op een hele millimeter aan regen. En ik kan me oprecht niet meer herinneren de laatste keer dat ik regen gezien heb.Dus ik gok dat het sowieso meer dan een maand geleden moet zijn.
#woestijnleven
Jep, daatna wisselvallig echter. Maar liever dit weer nog een maandje. Die temperatuur kan me gestolen worden. De aanwezigheid van zon is veel belangrijker.quote:Op woensdag 19 februari 2025 08:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
T/m maandag zie ik nog niet heel veel regen. Compleet verregende dagen niet. Morgen wat spetters en maandag wat meer. Wel lekker mild en vrijdag zelfs heel zacht, dus dat is wel fijn.
Maar heel gek is het ook niet want we hebben best lang hogedruk periode gehad.
Ik heb het andersom. Maar ik sport veel buiten in de avond, dan is er sowieso geen zon (tot zomertijdGOD) en is het wel pokkekoud.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jep, daatna wisselvallig echter. Maar liever dit weer nog een maandje. Die temperatuur kan me gestolen worden. De aanwezigheid van zon is veel belangrijker.
Ren je maar wat harder, krijg je het vanzelf warm.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:53 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik heb het andersom. Maar ik sport veel buiten in de avond, dan is er sowieso geen zon (tot zomertijdGOD) en is het wel pokkekoud.
Echt boffen ja, in de nieuwe week 40-50mm regenquote:
Jammer van het weer, inderdaad. Overigens lijkt het vrijdag droog te blijven en is deze milde/zachte opleving ook maar 1 dag, dus wat dat betreft wel boffen. Volgende week veelal 8-12 graden met soms regen. Achja, terug naar normaalquote:Op woensdag 19 februari 2025 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Echt boffen ja, in de nieuwe week 40-50mm regenzo blij moeten we met die ZW aanvoering niet zijn.
Als ChatGPT RamboDirk zou moeten afbeelden:quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:55 schreef RamboDirk het volgende:
Jeetje wat een weer
Koud & Helder, Schaatsbaan op, Koek en Zopie, heerlijk helder holland
dus weg met de malaise want het is weer tijd voor de polonaise, polonaise van hier tot Oeteldonk!quote:Op donderdag 20 februari 2025 06:36 schreef Kickinalfa het volgende:
De winter is voorbij, dus wij vieren feest.
Gelukkig wat droger ja na het weekend. Temperaturen ook prima: 8-10 graden.quote:Op donderdag 20 februari 2025 07:08 schreef INViCTuS het volgende:
Zo wisselvallig wordt het helemaal niet. Morgen zelfs droog. Met 15-17 graden erbij dus helemaal prima
I reject your reality and substitute my own.quote:Op donderdag 20 februari 2025 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan nog best in maart en april.
Kan me genoeg maanden maart herinneren die meer vrieskou gaven dan januari en februari samenquote:Op donderdag 20 februari 2025 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan nog best in maart en april.
Wa? Dat rook ikquote:
Hier nog wel redelijk wat zon gehad. Die 11 graden nu is ook zo erg nietquote:Op donderdag 20 februari 2025 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Pff, saai weertje zo en nogal donker ook..
Wel zonnig?quote:Op donderdag 20 februari 2025 15:17 schreef INViCTuS het volgende:
Relatief weinig regen komende tijd
[ x ]
Sterktequote:Op donderdag 20 februari 2025 09:29 schreef MissHobje het volgende:
Wat een schijtweer nu al, explosie aan vocht, 1e regenbui is weer een feit en mijn gewrichten zijn weer optilt door de ontstekingen door de omzwaai van lekker vriezend droog naar nat en warmer, top!
Veel hoge bewolking morgen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 22:14 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Ben benieuwd morgen of het ook echt een mooie dag zal worden. Qua temp zal het wel lekker aanvoelen, maar als er bijna geen zon is het ook maar saai. Vandaag was ook lekker qua temp, maar het was alleen maar grijs hier pfff.
Het begin is mooi nu.quote:Op donderdag 20 februari 2025 22:14 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Ben benieuwd morgen of het ook echt een mooie dag zal worden. Qua temp zal het wel lekker aanvoelen, maar als er bijna geen zon is het ook maar saai. Vandaag was ook lekker qua temp, maar het was alleen maar grijs hier pfff.
Vooruitzichten zijn alweer een stuk frisser met regen ookquote:Op vrijdag 21 februari 2025 08:27 schreef INViCTuS het volgende:
Niks mis met deze temperatuur, hoor. Scheelt toch een laagje kleding. Zon komt er zo bij. Beste dag van de week
Erg mooi. De lente is voor later.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 08:43 schreef mitt het volgende:
[..]
Vooruitzichten zijn alweer een stuk frisser met regen ook
Maar 7 graden en wisselvallig is helemaal niks toch..quote:
Onderbroekengenotquote:Op vrijdag 21 februari 2025 08:27 schreef INViCTuS het volgende:
Niks mis met deze temperatuur, hoor. Scheelt toch een laagje kleding. Zon komt er zo bij. Beste dag van de week
Nee, is niks. Maar 2 of 12 graden en wisselvallig is ook niks.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 08:45 schreef mitt het volgende:
[..]
Maar 7 graden en wisselvallig is helemaal niks toch..
Ik kijk er ook zo niet naar uit om tijdens mijn ronde straks honderd keer hetzelfde gesprek te voeren over nou ja het werd toch wel tijd he, heerlijk dit!quote:Op vrijdag 21 februari 2025 09:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Hahahaha zo fantastisch altijd. Dat gezever over het weer en de totale paniek als er iets bijzonders gebeurd. Op stal ook. Ohhhh het wordt 17 graden. Moeten de paarden de dekens op of af, dadelijk geen ze dood van de hittte...
Begrijp dat ook niet. Het duurt misschien 2 uurtjes dat het 16/17 graden is. Nou nou Poeh Poeh. Man, wees blijquote:Op vrijdag 21 februari 2025 09:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Hahahaha zo fantastisch altijd. Dat gezever over het weer en de totale paniek als er iets bijzonders gebeurd. Op stal ook. Ohhhh het wordt 17 graden. Moeten de paarden de dekens op of af, dadelijk geen ze dood van de hittte...
Dan heb ik nieuws voor je..quote:Op vrijdag 21 februari 2025 10:38 schreef cherrycoke het volgende:
Die grijze depressie mag je houden.
Nee.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 10:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt?? Vertel vertel! Houd ons niet langer in spanning!!!
Hebben paarden niet een zomer- en een wintervacht? (Zal misschien niet zo dik zijn als bij bepaalde hontensoorten.)quote:Op vrijdag 21 februari 2025 09:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Daar waar ze verwarmd terras hebben, jaquote:Op vrijdag 21 februari 2025 11:46 schreef RamboDirk het volgende:
Kjel kjel kjel wat een weer.
Net terug van het dorp, visje gehaald. Werkjas van Proforto uit op de fiets en losjes over het stuur gehangen. Graspriet in de bek, de geur van de lente in de lucht.
Terrassen zaten ook alweer bommetje vol, horeca draait al een prachtig terras seizoen zo.
Mij te koud nog aan de benenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 10:36 schreef DemonRage het volgende:
Lenteuhhhhhhhh!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Shoarmaaaaaaa in de wei!!!![]()
[ afbeelding ]
Rokjesweer!!!![]()
![]()
Ik geniet met volle teugen, maar ik kan toch niet vergeten dat dit echt niet geheel normaal is.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 12:38 schreef INViCTuS het volgende:
Op dit weer valt niet te haten. Zeker in februari niet
Nee, maar het mag wel. Overigens voorlopig ook maar 1 dag.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik geniet met volle teugen, maar ik kan toch niet vergeten dat dit echt niet geheel normaal is.
Eens hoor, het is wel genoeg geweest met dat waterkoude weer. De afgelopen week was overigens helemaal prima met het zonnetje erbij, maar dat is ons ook niet gegund. Dan liever ditquote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, maar het mag wel. Overigens voorlopig ook maar 1 dag.
Tja, het is ook pas eind februari, dus hier moeten we ook nog niet aan wennenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Jammer dat het zo kortstondig is (neerslag pluim):
[ afbeelding ]
Niet??!?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Tja, het is ook pas eind februari, dus hier moeten we ook nog niet aan wennen
Awquote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Tja, het is ook pas eind februari, dus hier moeten we ook nog niet aan wennen
Zeker. In principe hoeven ze geen deken op omdat de vacht dik genoeg is. Maar vaak wordt het wel gedaan zodat de vacht ook weer niet te dik wordt. Zodat ze met rijden niet direct bezweet raken en zo. Denk dat paarden van zichzelf wel een dikkere vacht kunnen krijgen dan de meeste honten.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 11:22 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Hebben paarden niet een zomer- en een wintervacht? (Zal misschien niet zo dik zijn als bij bepaalde hontensoorten.)
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 14:37 schreef Paul het volgende:
Ik heb net met @:misshobje zonnebrand opgedaan, 23 graden in de bilt hee
Dit is geen zomer.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 14:41 schreef Guanabana het volgende:
Lekker man, en ja, ik was eerst een fervent zomerhater, maar nu niet meer.
Het gaat toch om het contrast met vorst.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 17:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Het is heerlijk weer hoor, zeker voor 21 februari. Maar om nu te zeggen dat het warm is, is wel erg overdreven. Ook al is het 18/19 graden, op een of andere manier voelt het nog best fris. De grond is nog koud, de stenen, alles.
Neemt niet weg dat het heerlijk is, maar vind het overdreven hoe sommigen net doen alsof er een hittegolf is.
Was ook mild/zacht en niet per se warm ofzo. Niet overdrijven, inderdaadquote:Op vrijdag 21 februari 2025 17:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Het is heerlijk weer hoor, zeker voor 21 februari. Maar om nu te zeggen dat het warm is, is wel erg overdreven. Ook al is het 18/19 graden, op een of andere manier voelt het nog best fris. De grond is nog koud, de stenen, alles.
Neemt niet weg dat het heerlijk is, maar vind het overdreven hoe sommigen net doen alsof er een hittegolf is.
Het is vooral de sprong. Net als dat mensen heel snel zonder jas lopen, terwijl dat verderop in het warme seizoen ook niet meer zo is.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 17:14 schreef bloodymary1 het volgende:
TMIquote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:48 schreef KingRoland het volgende:
elke keer wanneer ik keihard een wind of scheet laat dan is het altijd een paar dagen erna opeens veel warmer dan normaal
Das goed te ruuk'n hier, ja. Het mag weerquote:
Ja lekker wat zonquote:Op vrijdag 21 februari 2025 22:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
Tjees wat was het prachtig weer vandaag! Terrassen waren overvol volgens mijn vriendin![]()
@:MissHobje , beetje zon gehad zie ik? 4 uren
Ik zie het jaquote:Op zaterdag 22 februari 2025 09:02 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja lekker wat zonuitslag knmi is er al
dat is op zich niet zo erg. beter dan dat het nu 2 graden zou zijn en vies waterkoud.quote:
Kun je hier niet een topic over openen?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:29 schreef INViCTuS het volgende:
Even een spam bericht voor het goede doel. Mocht het niet mogen, dan verwijder 'm maar.
Lieve mensen, even een "spam" bericht voor het goede doel.
Ik loop mee met de ALS sunrise walk op vrijdag 7 maart. Dit om geld op te halen voor de deze slopende en ongeneeslijke ziekte.
Afgelopen december is een vriend van mij helaas op 42 jarige leeftijd veel te jong overleden aan de gevolgen van ALS. Het was moeilijk om hem in goed 3 jaar zo te hebben zien aftakelen.
Ik loop mee met de ALS Sunrise Walk in de nacht van 7 op 8 maart 2025 in Utrecht. Steun jij mijn actie? https://tinyurl.com/29fxwewm
Of moet die link [url=Ik loop mee met de ALS Sunrise Walk in de nacht van 7 op 8 maart 2025 in Utrecht. Steun jij mijn actie? https://tinyurl.com/29fxwewm]HIER[/url]
Zou kunnen, ja. Al weet ik zo niet waar.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kun je hier niet een topic over openen?
Misschien een mailtje sturen om het te vragen?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zou kunnen, ja. Al weet ik zo niet waar.
Dit is echt het enige topic op FOK waar ik kom. Plaats verder nooit ergens wat, dus heb alleen enige "binding" met deze users
Gedoneerd. Sterkte ermee kerel!quote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zou kunnen, ja. Al weet ik zo niet waar.
Dit is echt het enige topic op FOK waar ik kom. Plaats verder nooit ergens wat, dus heb alleen enige "binding" met deze users
Maar een pak minder leuk weer dan begin van de weekquote:Op zaterdag 22 februari 2025 12:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
dat is op zich niet zo erg. beter dan dat het nu 2 graden zou zijn en vies waterkoud.
Heb net 2 uur gewandeld en het regent eigenlijk amper. vanmiddag zelfs redelijk droog hier
Jouw schuld dusquote:Op zondag 23 februari 2025 15:50 schreef INViCTuS het volgende:
Dit mag zo de hele week blijven. Graad of 14 met geregeld zon. Helaas gaat dat niet gebeuren
Doe je niet meer mee met de voorspellingen?quote:
Dit dusquote:
Maar dan zonder de lockdownquote:Op maandag 24 februari 2025 10:14 schreef michiel_merk het volgende:
Nog een weekje doorbijten, vanaf volgende week loopt de temp weer lekker op, laat de lente maar gewoon komen met een Maart zoals in 2020![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 24 februari 2025 14:54 schreef INViCTuS het volgende:
Maandenlang veel regen gehad en nog steeds een hoge grondwaterstand. Februari iets droger dan normaal en er begint er al 1 over "voorjaars droogte" te speculeren![]()
. Het mag ook wel een keer 4/5 weken droog zijn, hoor
[ x ]
Wat een gekkig bericht? hier al best veel regen gehad in deze maand.. zeikt nu ook al bijna de hele dag, afgelopen dagen ook.quote:Op maandag 24 februari 2025 14:54 schreef INViCTuS het volgende:
Maandenlang veel regen gehad en nog steeds een hoge grondwaterstand. Februari iets droger dan normaal en er begint er al 1 over "voorjaars droogte" te speculeren![]()
. Het mag ook wel een keer 4/5 weken droog zijn, hoor
[ x ]
Ja datquote:Op maandag 24 februari 2025 16:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Deze maand heeft het (gelukkig) echt niet veel geregend. Maar het grondwater blijft maar hoog. Dat zie je in de weiden, op de bospaden, overal. Zou zo fijn zijn als dat eens flink zakt.
Laten we het hopen. Ben het onderhand wel beu om al anderhalf jaar lang overal in de drek te lopen (paardenwei, bossen). Terug naar 2018 willen we.quote:Op maandag 24 februari 2025 16:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mag wel genoeg grondwater zijn momenteel, toch is de start van het voorjaar heel belangrijk voor de rest van de komende lente/zomer periode. Als het voorjaar droog verloopt kan dat op den duur met een droge zomer toch voor problemen gaan zorgen ook al zou je zeggen dat je die helemaal niet hebt, uitdrogen kan heel snel gaan.
Offtopic:
Ben reclame zat dus heb effe FOK!basic aangeschaft
Droge periode is zeker wel even welkomquote:Op maandag 24 februari 2025 17:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Ben het onderhand wel beu om al anderhalf jaar lang overal in de drek te lopen (paardenwei, bossen). Terug naar 2018 willen we.
Voorjaar moet nog beginnen, dat welquote:Op maandag 24 februari 2025 16:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mag wel genoeg grondwater zijn momenteel, toch is de start van het voorjaar heel belangrijk voor de rest van de komende lente/zomer periode. Als het voorjaar droog verloopt kan dat op den duur met een droge zomer toch voor problemen gaan zorgen ook al zou je zeggen dat je die helemaal niet hebt, uitdrogen kan heel snel gaan.
Offtopic:
Idd. Er kan zoveel regen vallen, maar als het opwarmt en langere tijd droog is dan kan het heel snel gaan en wordt het gewoon kurkdroog.quote:Op maandag 24 februari 2025 16:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Offtopic:
Maar als het hier in de zomer een week droog is, dan komen de berichten over droogte alweer. Zo sneu. De natuur kan echt wel wat hebben, hoor. En 2018 was gewoon uitzonderlijkquote:Op maandag 24 februari 2025 18:04 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Idd. Er kan zoveel regen vallen, maar als het opwarmt en langere tijd droog is dan kan het heel snel gaan en wordt het gewoon kurkdroog.
Een natte winter/voorjaar zegt verder weinig over de zomer.
Je hoeft niet iedere dag te roepen dat het zonnig is, nu weten we het wel!quote:Op dinsdag 25 februari 2025 10:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
Volle bak zon al de hele ochtend
Maar het is echt waar! Gisteren niet.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 10:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je hoeft niet iedere dag te roepen dat het zonnig is, nu weten we het wel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |