Volgens jou zijn dat natuurlijk Koelakken, niet?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan zijn het toch geen gewone mensen als zij voldoende land hebben?
Het zijn inderdaad lichtgeraakte mensen, waar gewone mensen een vuurwapen bij nodig hebben om geen pak slaag te krijgen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Volgens jou zijn dat natuurlijk Koelakken, niet?
Hou toch op zeg met je smerige jaloezie.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:03 schreef torentje het volgende:
[..]
j a dat is prima als ze maar geen kinderen daar gaat maken met een vriendjequote:Op vrijdag 14 februari 2025 06:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mijn best vrienden hebben een soort tussen situatie, die hebben een stenen schuurtje achter in de tuin van ongeveer 15 vierkante meter waar de dochter op zichzelf woont. De schuurtjes waren daar ooit bedoeld voor ambachtslieden om er hun werkplaats te faciliteren, zou een prima tussenoplossing zijn in veel gevallen.
Graag!quote:Daarnaast wil Keijzer particulieren zonder vergunning een extra woning op eigen erf laten bouwen voor mantelzorg of familie.
Mijn mening dat twee van de belangrijkste eerste levensbehoeften onbetaalbaar zijn voor gewone mensen staat jou niet aan hè? Daarom kom je slechts met aannames over mij. Triest.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hou toch op zeg met je smerige jaloezie.
Ga zelf werken voor je geld ipv alles zo oneerlijk te vinden en het af te geven op iedereen behalve jezelf.
Zoek hulp.
Je ziet het niet eens... wat mij niet aanstaat is je continue gejank over 'rijke mensen'. Mensen die gewoon een leven aan het opbouwen zijn, werk hebben en een huis. Of ze nu huren of het gekocht hebben, zodra ze ook maar iets hebben waar ze van kunnen genieten, zijn het geen 'normale mensen' meer volgens jou.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Mijn mening dat twee van de belangrijkste eerste levensbehoeften onbetaalbaar zijn voor gewone mensen staat jou niet aan hè?
Nou gezien je pohi, eerdere uitspraken en hoe vaak je je afgunst laat blijken naar modaal en hoger?quote:Daarom kom je slechts met aannames over mij. Triest.
Zijn mensen die in Amsterdam in een tussenwoning van 6 ton wonen, gewone mensen?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Daar zal wel regelgeving voor komen. Wat ik al gelezen heb is dat de woning alleen gebouwd mag worden voor iemand die 1e graad familie is. Dus een kind of ouders. Als die geen gebruik meer maakt van de woning mag je die niet aan derden verhuren, maar wel zelf als tuin'huisje' gebruiken. Voor opslag.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:37 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Graag!
Dan bouw ik mjn hele achtertuin vol. Zet ik mijn schoonmoeder er in ongeveer een maand voordat ze de pijp uit gaat.
En na de plechtigheid breek ik de muren door en beschouw ik het als één grote villa die ik dan weer snel verkoop voor een enorm bedrag.
Daar ga ik lekker van leven en als ik de dood zie aankomen verhuis ik naar het nieuw aan te bouwen huis naast één van mijn kinderen waar ik dan een klein beetje aan mee betaal.
En die doen dan datzelfde proces nog een keer.
Money!
Het kan ook de woningmarkt vlot trekken als een investeerder aan de rand van stad of dorp er een straatje bij kan bouwen, voor schappelijke prijzen, vanwege minder regelgeving.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
Maar ja, zou een leuk cadeautje zijn voor de boeren van deze BBB minister als hun grond ineens ook voor extra woningbouw gebruikt mag worden.
Veel mensen gebruiken echter een methode om een leven op te bouwen om van te genieten, die ten koste gaat van mensen die lichamelijk zwakker zijn.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je ziet het niet eens... wat mij niet aanstaat is je continue gejank over 'rijke mensen'. Mensen die gewoon een leven aan het opbouwen zijn, werk hebben en een huis. Of ze nu huren of het gekocht hebben, zodra ze ook maar iets hebben waar ze van kunnen genieten, zijn het geen 'normale mensen' meer volgens jou.
[..]
Nou gezien je pohi, eerdere uitspraken en hoe vaak je je afgunst laat blijken naar modaal en hoger?
Nee, niet echt.
Zoek hulp.
Ja ook mijn idee. Ik ben sterk voor versoepeling maar permanente extra huizen op erven toestaan zonder vergunnings- en bezwaarprocedure wordt een recept voor ellende en burenruzies.quote:
straatje erbij:quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Het kan ook de woningmarkt vlot trekken als een investeerder aan de rand van stad of dorp er een straatje bij kan bouwen, voor schappelijke prijzen, vanwege minder regelgeving.
Zeker maar het is wel zo handig als daar eerst een vergunning voor moet worden afgegeven. Het hele discussiepunt is hier dat bouwen zonder vergunning wordt toegestaan en dat lijkt me niet handig dus. Ook is het wel fijn als de buren bezwaar kunnen maken tegen een drie verdiepingen hoge 'mantelzorg' woning.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Het kan ook de woningmarkt vlot trekken als een investeerder aan de rand van stad of dorp er een straatje bij kan bouwen, voor schappelijke prijzen, vanwege minder regelgeving.
Maar het is voor alleenstaande jongeren wel een mooie mogelijkheid om toch 'semi' zelfstandig te gaan wonen, zolang hij/zij nog wacht op een reguliere huurwoning. Probleem is dat ze als alleenstaande niet in aanmerking komen voor een gezinswoning, omdat daar een minimale gezinsgrootte vereist is en ze op een bepaald moment ook niet meer in aanmerking komen voor zo'n eerste studio. Hier in Helmond hebben ze die een aantal, maar vaak voor tijdelijk. Heb je niks aan, kun je daarna weer terug naar je ouders, anti-kraak of je moet kunnen kopen. Voor sociale huur kom je bijna nergens voor in aanmerking.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:23 schreef 215 het volgende:
[..]
Zeker maar het is wel zo handig als daar eerst een vergunning voor moet worden afgegeven. Het hele discussiepunt is hier dat bouwen zonder vergunning wordt toegestaan en dat lijkt me niet handig dus. Ook is het wel fijn als de buren bezwaar kunnen maken tegen een drie verdiepingen hoge 'mantelzorg' woning.
Soepel met vergunningen omgaan en vooral die procedures vlot laten verlopen lijkt mij prima maar om alles helemaal los te gooien is gewoon dom maar dat past wel bij dit kabinet.
Dat gaat niet zomaar op deze manier, omdat je tegen andere dingen aanloopt waar je rekening mee zou moeten houden, zoals capaciteit qua riool, elektriciteit, water, verkeersontsluiting. Althans, ik neem aan dat het wel fijn gevonden wordt als daar in bredere context rekening mee wordt gehouden...quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Of kantoor. Alles kanquote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:28 schreef Gia het volgende:
Als die geen gebruik meer maakt van de woning mag je die niet aan derden verhuren, maar wel zelf als tuin'huisje' gebruiken. Voor opslag.
Daarom verkopen!quote:En natuurlijk kun je dan de mazen van de wet opzoeken en het zwart verhuren als B en B aan 'vrienden' die toevallig op bezoek kwamen en wilden blijven slapen, als je het risico betrapt (verraden) te worden wilt lopen.
En daarom geef je continu af op mensen die wel modaal hebben? Of een huis, of een auto... of gewoonweg iets moois?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:44 schreef torentje het volgende:
[..]
Veel mensen gebruiken echter een methode om een leven op te bouwen om van te genieten, die ten koste gaat van mensen die lichamelijk zwakker zijn.
Dat onder de aandacht willen brengen is geen jaloezie of afgunst, dat is slechts noodzakelijk aangezien daardoor veel mensen die lichamelijk zwakker zijn niet meer of minder van het leven kunnen genieten.
Mensen die niet werken zijn volgens jou en veel ander users toch inferieur?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 14:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En daarom geef je continu af op mensen die wel modaal hebben? Of een huis, of een auto... of gewoonweg iets moois?
Per definitie is iemand slecht in jouw ogen als die iets positiefs heeft wat een ander niet heeft.
Zoek hulp.
Ah, je gaat in de aanval. Nee, vooral ben jij inferieur omdat je totaal afgunstig bent tov anderen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 14:49 schreef torentje het volgende:
[..]
Mensen die niet werken zijn volgens jou en veel ander users toch inferieur?
Een methode? Werken bedoel je?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:44 schreef torentje het volgende:
[..]
Veel mensen gebruiken echter een methode om een leven op te bouwen om van te genieten, die ten koste gaat van mensen die lichamelijk zwakker zijn.
Ik heb de hele weg naar de bank gehuild, slachtofferquote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:44 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat onder de aandacht willen brengen is geen jaloezie of afgunst, dat is slechts noodzakelijk aangezien daardoor veel mensen die lichamelijk zwakker zijn niet meer of minder van het leven kunnen genieten.
Die vragen veel geld om te luisteren naar lichamelijk zwakkeren en zijn bovendien te beroerd om voor noodzakelijke verbetering te zorgen ondanks dat zij zelf veel geld hebben om daarmee het kwaad weg te kopen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 14:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, je gaat in de aanval. Nee, vooral ben jij inferieur omdat je totaal afgunstig bent tov anderen.
ipv dat je gaat posten hier kan je ook hulp zoeken op internet. Vast wel ergens een telefoonnummer te vinden van een psych die je wil helpen.
Heb je ooit al eens overlegd met het kadaster en de gemeente over het splitsen van die kavel en de kans op een bouwvergunning? Waarom zou dat volgens de huidige regels niet kunnen? Uitgaande dat je perceel minimaal twee keer zo groot is als in de omgeving.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:35 schreef Gia het volgende:
Maar dan willen we al wel de nutsvoorzieningen apart regelen. Ik vermoed dat we daarvoor dus eerst het kavel moeten splitsen.
Zodra de plannen van Mona aangenomen zijn, gaan we naar de gemeente om dit te bespreken.
Dus ze zouden wel goed werk doen als ze hun zuurverdiende centjes aan de lichamelijk zwakkeren zouden geven?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:07 schreef torentje het volgende:
[..]
Die vragen veel geld om te luisteren naar lichamelijk zwakkeren en zijn bovendien te beroerd om voor noodzakelijke verbetering te zorgen ondanks dat zij zelf veel geld hebben om daarmee het kwaad weg te kopen.
Allemaal geld geld geld geld wat je ziet. Wat rijkeren wel hebben en jij niet.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:07 schreef torentje het volgende:
[..]
Die vragen veel geld om te luisteren naar lichamelijk zwakkeren en zijn bovendien te beroerd om voor noodzakelijke verbetering te zorgen ondanks dat zij zelf veel geld hebben om daarmee het kwaad weg te kopen.
Neen, het zou al voldoende zijn als ieder mens evenveel geld zou krijgen om vrij te besteden. Werk of geen werk mag dan niet meetellen, aangezien mijn mening is dat ieder mens evenveel waard is.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:12 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dus ze zouden wel goed werk doen als ze hun zuurverdiende centjes aan de lichamelijk zwakkeren zouden geven?
Ja nou dan werkt niemand meer...quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:35 schreef torentje het volgende:
[..]
Neen, het zou al voldoende zijn als ieder mens evenveel geld zou krijgen om vrij te besteden. Werk of geen werk mag dan niet meetellen, aangezien mijn mening is dat ieder mens evenveel waard is.
Sinds er heersers zijn, moeten mensen werken. Ergens in een hutje op de hei gaan wonen mag en kan tegenwoordig ook niet meer, alhoewel je met een camper en een YouTube kanaal tegenwoordig een heel eind kunt komen. Dat komt vooral uit Californië, omdat het leven daar voor veel mensen te duur is.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:45 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja nou dan werkt niemand meer...
Onthou dat de lichamelijk zwakkeren al een inkomen hebben door de belasting die bij de werkende sukkelaar wordt weggehaald.. misschien een leuke gedachte als jij je nog eens omdraait in bed terwijl de werkende mens het ijs van zijn auto zit te schrapen in de vroege ochtend.
Bij een verhuurde woning daar zou ik ook tegen zijn, maar zo'n unit verhuren bij een woning waar de bewoners zelf in wonen heb ik geen moeite mee. Het is een relatief goedkope en snelle oplossing om meer woningen te creeeren.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:53 schreef AchJa het volgende:
Inb4 particuliere verhuurders die hun opbrengst zien verdubbelen....
Als men ieder mens evenveel geld zou geven, dan verwacht ik dat heel veel mensen zouden gaan werken omdat het werken dan ook lonend zou zijn.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:45 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja nou dan werkt niemand meer...
Onthou dat de lichamelijk zwakkeren al een inkomen hebben door de belasting die bij de werkende sukkelaar wordt weggehaald.. misschien een leuke gedachte als jij je nog eens omdraait in bed terwijl de werkende mens het ijs van zijn auto zit te schrapen in de vroege ochtend.
Ik denk eerlijk gezegd van niet..quote:Op vrijdag 14 februari 2025 19:28 schreef torentje het volgende:
[..]
Als men ieder mens evenveel geld zou geven, dan verwacht ik dat heel veel mensen zouden gaan werken omdat het werken dan ook lonend zou zijn.
Dan worden heel veel mensen verplicht aan het werk gezet*. Lenin belde of je zin had in een bakkie.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 19:28 schreef torentje het volgende:
[..]
Als men ieder mens evenveel geld zou geven, dan verwacht ik dat heel veel mensen zouden gaan werken omdat het werken dan ook lonend zou zijn.
quote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:37 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Graag!
Dan bouw ik mjn hele achtertuin vol. Zet ik mijn schoonmoeder er in ongeveer een maand voordat ze de pijp uit gaat.
En na de plechtigheid breek ik de muren door en beschouw ik het als één grote villa die ik dan weer snel verkoop voor een enorm bedrag.
Daar ga ik lekker van leven en als ik de dood zie aankomen verhuis ik naar het nieuw aan te bouwen huis naast één van mijn kinderen waar ik dan een klein beetje aan mee betaal.
En die doen dan datzelfde proces nog een keer.
Money!
Het is in 't verleden gesplitst geweest. Wij hebben het weer als 1 kavel, met een huis gekocht. Je mag geen twee woningen op een kavel zetten.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:11 schreef 215 het volgende:
[..]
Heb je ooit al eens overlegd met het kadaster en de gemeente over het splitsen van die kavel en de kans op een bouwvergunning? Waarom zou dat volgens de huidige regels niet kunnen? Uitgaande dat je perceel minimaal twee keer zo groot is als in de omgeving.
Ja, laat het allemaal aan de vrije markt over. Wat kan er misgaan?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 19:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Bij een verhuurde woning daar zou ik ook tegen zijn, maar zo'n unit verhuren bij een woning waar de bewoners zelf in wonen heb ik geen moeite mee. Het is een relatief goedkope en snelle oplossing om meer woningen te creeeren.
Zoiets bijvoorbeeld:
https://voorraadunits.nl/(...)-sanitair-en-keuken/
Als je kijkt naar de bedragen die mensen moeten neerleggen voor het huren van een kamer in een woning (hospitahuur), dan denk ik dat deze vorm van verhuur best wat voordelen heeft.
Rijke mensen niet, de rest zit zich te vervelen, omdat ze geen geld hebben om leuke dingen te gaan doen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 21:15 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd van niet..
Volgens mij zitten we inmiddels al in een klote situatie. Wachten op overheden/politiek voor nieuwe woningen daar heb ik nog minder vertrouwen in.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:28 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, laat het allemaal aan de vrije markt over. Wat kan er misgaan?
Ah, maar dat komt omdat we een heel onbetrouwbare regering hebben, als het aankomt op burgers. Ze zijn er immers al 30 jaar alleen voor de bedrijven en aandeelhouders.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij zitten we inmiddels al in een klote situatie. Wachten op overheden/politiek voor nieuwe woningen daar heb ik nog minder vertrouwen in.
quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als we nu allemaal links gaan stemmen
Eenieder evenveel geld is een utopie, oftewel een onmogelijke werkelijkheid en daar gelooft u zelf toch ook niet in?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 19:28 schreef torentje het volgende:
[..]
Ben je al oud genoeg om te weten hoe het was toen mensen links stemden? Dat is al lang geleden.quote:
Laat ik u bij deze een handige en gratis tip geven: we zijn allemaal uitgelachen op jouw dikke nek parodie. Het is nu vooral irritant en niet de moeite waard om door te spitten.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:52 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Eenieder evenveel geld is een utopie, oftewel een onmogelijke werkelijkheid en daar gelooft u zelf toch ook niet in?
Laat ik u voor de zoveelste keer een handige en gratis tip geven: tracht uw inkomsten op te krikken, en zelfs rijk te worden of wat u allemaal nog meer wilt, door eerst zelf eens promotie en carrière te maken.
Wanneer u een passende functie in de wacht sleept waardoor het u financieel voor de wind gaat, dan gaat er behalve voor mij wellicht ook voor u een wereld vol 'glans en goud' open.![]()
Helaas zegt een bekend spreekwoord dat wie voor een dubbeltje geboren is zelden een kwartje wordt. En 'luie medemensen' zullen het vaker moeten doen met minder geld en daarbij bepaalde geneugten des levens ontberen.
Sorry, maar veel anders is er niet van te maken!
quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:35 schreef torentje het volgende:
[..]
Neen, het zou al voldoende zijn als ieder mens evenveel geld zou krijgen om vrij te besteden. Werk of geen werk mag dan niet meetellen, aangezien mijn mening is dat ieder mens evenveel waard is.
Links is links niet meer.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ben je al oud genoeg om te weten hoe het was toen mensen links stemden? Dat is al lang geleden.
Dat ben ik met je eens. Niemand lijkt meer geïnteresseerd in een sociaal beleid. Gek genoeg zeggen veel mensen daarom op de PVV te stemmen. Dat geeft wel aan hoe weinig mensen nog weten wat dat inhoud.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 23:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Links is links niet meer.
Het gaat nu om id politics, migranten en genders. Niet meer om de arbeidersklasse of een sterke middenklasse.
De politici evenals rijken en hogere inkomens gaan toch allemaal met plezier naar hun werk omdat zij meer dan voldoende geld krijgen?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 21:15 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd van niet..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |