abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 februari 2025 @ 09:45:07 #52
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216676061
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 09:03 schreef torentje het volgende:

[..]
Dan zijn het toch geen gewone mensen als zij voldoende land hebben?
Volgens jou zijn dat natuurlijk Koelakken, niet?
pi_216676287
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 09:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Volgens jou zijn dat natuurlijk Koelakken, niet?
Het zijn inderdaad lichtgeraakte mensen, waar gewone mensen een vuurwapen bij nodig hebben om geen pak slaag te krijgen.
pi_216676463
quote:

[..]
Hou toch op zeg met je smerige jaloezie.

Ga zelf werken voor je geld ipv alles zo oneerlijk te vinden en het af te geven op iedereen behalve jezelf.
Zoek hulp.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 14 februari 2025 @ 10:25:39 #55
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216676590
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 06:51 schreef raptorix het volgende:

[..]
Mijn best vrienden hebben een soort tussen situatie, die hebben een stenen schuurtje achter in de tuin van ongeveer 15 vierkante meter waar de dochter op zichzelf woont. De schuurtjes waren daar ooit bedoeld voor ambachtslieden om er hun werkplaats te faciliteren, zou een prima tussenoplossing zijn in veel gevallen.
j a dat is prima als ze maar geen kinderen daar gaat maken met een vriendje
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216676742
quote:
Daarnaast wil Keijzer particulieren zonder vergunning een extra woning op eigen erf laten bouwen voor mantelzorg of familie.
Graag!

Dan bouw ik mjn hele achtertuin vol. Zet ik mijn schoonmoeder er in ongeveer een maand voordat ze de pijp uit gaat.

En na de plechtigheid breek ik de muren door en beschouw ik het als één grote villa die ik dan weer snel verkoop voor een enorm bedrag.

Daar ga ik lekker van leven en als ik de dood zie aankomen verhuis ik naar het nieuw aan te bouwen huis naast één van mijn kinderen waar ik dan een klein beetje aan mee betaal.

En die doen dan datzelfde proces nog een keer.

Money!
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_216676899
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hou toch op zeg met je smerige jaloezie.

Ga zelf werken voor je geld ipv alles zo oneerlijk te vinden en het af te geven op iedereen behalve jezelf.
Zoek hulp.
Mijn mening dat twee van de belangrijkste eerste levensbehoeften onbetaalbaar zijn voor gewone mensen staat jou niet aan hè? Daarom kom je slechts met aannames over mij. Triest.
pi_216677064
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:54 schreef torentje het volgende:

[..]
Mijn mening dat twee van de belangrijkste eerste levensbehoeften onbetaalbaar zijn voor gewone mensen staat jou niet aan hè?
Je ziet het niet eens... wat mij niet aanstaat is je continue gejank over 'rijke mensen'. Mensen die gewoon een leven aan het opbouwen zijn, werk hebben en een huis. Of ze nu huren of het gekocht hebben, zodra ze ook maar iets hebben waar ze van kunnen genieten, zijn het geen 'normale mensen' meer volgens jou.
quote:
Daarom kom je slechts met aannames over mij. Triest.
Nou gezien je pohi, eerdere uitspraken en hoe vaak je je afgunst laat blijken naar modaal en hoger?
Nee, niet echt.

Zoek hulp.
1947-2016
pi_216677136
Maar ja, zou een leuk cadeautje zijn voor de boeren van deze BBB minister als hun grond ineens ook voor extra woningbouw gebruikt mag worden.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  vrijdag 14 februari 2025 @ 11:23:59 #60
3542 Gia
User under construction
pi_216677266
quote:

[..]
Zijn mensen die in Amsterdam in een tussenwoning van 6 ton wonen, gewone mensen?
Waarom iemand die in een andere provincie woont op een groot perceel, gekocht voor 250K niet?
Bepaalt de grootte van het perceel hoe rijk iemand is of de plaats waar je woont? Het zijn keuzes die je maakt.

In Friesland kun je voor niet al te veel geld aardig wat kopen. Dat zijn dan niet ineens rijke mensen.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 11:28:35 #61
3542 Gia
User under construction
pi_216677329
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:37 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Graag!

Dan bouw ik mjn hele achtertuin vol. Zet ik mijn schoonmoeder er in ongeveer een maand voordat ze de pijp uit gaat.

En na de plechtigheid breek ik de muren door en beschouw ik het als één grote villa die ik dan weer snel verkoop voor een enorm bedrag.

Daar ga ik lekker van leven en als ik de dood zie aankomen verhuis ik naar het nieuw aan te bouwen huis naast één van mijn kinderen waar ik dan een klein beetje aan mee betaal.

Money!
Daar zal wel regelgeving voor komen. Wat ik al gelezen heb is dat de woning alleen gebouwd mag worden voor iemand die 1e graad familie is. Dus een kind of ouders. Als die geen gebruik meer maakt van de woning mag je die niet aan derden verhuren, maar wel zelf als tuin'huisje' gebruiken. Voor opslag.

En natuurlijk kun je dan de mazen van de wet opzoeken en het zwart verhuren als B en B aan 'vrienden' die toevallig op bezoek kwamen en wilden blijven slapen, als je het risico betrapt (verraden) te worden wilt lopen.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 11:31:19 #62
3542 Gia
User under construction
pi_216677351
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
Maar ja, zou een leuk cadeautje zijn voor de boeren van deze BBB minister als hun grond ineens ook voor extra woningbouw gebruikt mag worden.
Het kan ook de woningmarkt vlot trekken als een investeerder aan de rand van stad of dorp er een straatje bij kan bouwen, voor schappelijke prijzen, vanwege minder regelgeving.
pi_216677497
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je ziet het niet eens... wat mij niet aanstaat is je continue gejank over 'rijke mensen'. Mensen die gewoon een leven aan het opbouwen zijn, werk hebben en een huis. Of ze nu huren of het gekocht hebben, zodra ze ook maar iets hebben waar ze van kunnen genieten, zijn het geen 'normale mensen' meer volgens jou.
[..]
Nou gezien je pohi, eerdere uitspraken en hoe vaak je je afgunst laat blijken naar modaal en hoger?
Nee, niet echt.

Zoek hulp.
Veel mensen gebruiken echter een methode om een leven op te bouwen om van te genieten, die ten koste gaat van mensen die lichamelijk zwakker zijn.

Dat onder de aandacht willen brengen is geen jaloezie of afgunst, dat is slechts noodzakelijk aangezien daardoor veel mensen die lichamelijk zwakker zijn niet meer of minder van het leven kunnen genieten.
pi_216677512
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2025 10:57 schreef Isdatzo het volgende:
Inb4 Belgische taferelen.
Ja ook mijn idee. Ik ben sterk voor versoepeling maar permanente extra huizen op erven toestaan zonder vergunnings- en bezwaarprocedure wordt een recept voor ellende en burenruzies.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_216677552
En als de mantelzorg niet meer nodig is. Wat dan. Verhuren? aan vreemden. Mij niet gezien.

Wat wel vaker gebeurt is een tijdelijke houten chalet dat je ook indien nodig zo kunt afbreken. Of een uitbouw aan het huis vast dat je zelf ooit nog kunt gebruiken als kantoorruimte of voor de hobby :)
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:02:51 #68
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216677787
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:31 schreef Gia het volgende:

[..]
Het kan ook de woningmarkt vlot trekken als een investeerder aan de rand van stad of dorp er een straatje bij kan bouwen, voor schappelijke prijzen, vanwege minder regelgeving.
straatje erbij:
dat plan is al 20 keer afgeschoten door provincies
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216678121
quote:

[..]
Zeker maar het is wel zo handig als daar eerst een vergunning voor moet worden afgegeven. Het hele discussiepunt is hier dat bouwen zonder vergunning wordt toegestaan en dat lijkt me niet handig dus. Ook is het wel fijn als de buren bezwaar kunnen maken tegen een drie verdiepingen hoge 'mantelzorg' woning.

Soepel met vergunningen omgaan en vooral die procedures vlot laten verlopen lijkt mij prima maar om alles helemaal los te gooien is gewoon dom maar dat past wel bij dit kabinet.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:35:55 #70
3542 Gia
User under construction
pi_216678347
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:23 schreef 215 het volgende:

[..]
Zeker maar het is wel zo handig als daar eerst een vergunning voor moet worden afgegeven. Het hele discussiepunt is hier dat bouwen zonder vergunning wordt toegestaan en dat lijkt me niet handig dus. Ook is het wel fijn als de buren bezwaar kunnen maken tegen een drie verdiepingen hoge 'mantelzorg' woning.

Soepel met vergunningen omgaan en vooral die procedures vlot laten verlopen lijkt mij prima maar om alles helemaal los te gooien is gewoon dom maar dat past wel bij dit kabinet.
Maar het is voor alleenstaande jongeren wel een mooie mogelijkheid om toch 'semi' zelfstandig te gaan wonen, zolang hij/zij nog wacht op een reguliere huurwoning. Probleem is dat ze als alleenstaande niet in aanmerking komen voor een gezinswoning, omdat daar een minimale gezinsgrootte vereist is en ze op een bepaald moment ook niet meer in aanmerking komen voor zo'n eerste studio. Hier in Helmond hebben ze die een aantal, maar vaak voor tijdelijk. Heb je niks aan, kun je daarna weer terug naar je ouders, anti-kraak of je moet kunnen kopen. Voor sociale huur kom je bijna nergens voor in aanmerking.

Wij zijn zelf van plan om in de toekomst een grondgebonden seniorenbungalow te bouwen aan de achterkant, met adres in de straat achter ons. We willen hier zelf dan gaan wonen en deze woning verkopen. Tot die tijd zouden we er een tijdelijke woning voor onze zoon neer kunnen zetten. Maar dan willen we al wel de nutsvoorzieningen apart regelen. Ik vermoed dat we daarvoor dus eerst het kavel moeten splitsen.

Zodra de plannen van Mona aangenomen zijn, gaan we naar de gemeente om dit te bespreken. Het kan nu al met zorgindicatie (denk dat we die wel krijgen voor hem), maar dan moet de woning aangesloten worden op onze voorzieningen en dat op 20 meter afstand van de hoofdwoning, en dat willen we niet.
pi_216679360
quote:

[..]
Dat gaat niet zomaar op deze manier, omdat je tegen andere dingen aanloopt waar je rekening mee zou moeten houden, zoals capaciteit qua riool, elektriciteit, water, verkeersontsluiting. Althans, ik neem aan dat het wel fijn gevonden wordt als daar in bredere context rekening mee wordt gehouden...
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_216679871
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:28 schreef Gia het volgende:

Als die geen gebruik meer maakt van de woning mag je die niet aan derden verhuren, maar wel zelf als tuin'huisje' gebruiken. Voor opslag.
Of kantoor. Alles kan

quote:
En natuurlijk kun je dan de mazen van de wet opzoeken en het zwart verhuren als B en B aan 'vrienden' die toevallig op bezoek kwamen en wilden blijven slapen, als je het risico betrapt (verraden) te worden wilt lopen.
Daarom verkopen!
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_216680001
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:44 schreef torentje het volgende:

[..]
Veel mensen gebruiken echter een methode om een leven op te bouwen om van te genieten, die ten koste gaat van mensen die lichamelijk zwakker zijn.

Dat onder de aandacht willen brengen is geen jaloezie of afgunst, dat is slechts noodzakelijk aangezien daardoor veel mensen die lichamelijk zwakker zijn niet meer of minder van het leven kunnen genieten.
En daarom geef je continu af op mensen die wel modaal hebben? Of een huis, of een auto... of gewoonweg iets moois?
Per definitie is iemand slecht in jouw ogen als die iets positiefs heeft wat een ander niet heeft.

Zoek hulp.
1947-2016
pi_216680095
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En daarom geef je continu af op mensen die wel modaal hebben? Of een huis, of een auto... of gewoonweg iets moois?
Per definitie is iemand slecht in jouw ogen als die iets positiefs heeft wat een ander niet heeft.

Zoek hulp.
Mensen die niet werken zijn volgens jou en veel ander users toch inferieur?
pi_216680117
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:49 schreef torentje het volgende:

[..]
Mensen die niet werken zijn volgens jou en veel ander users toch inferieur?
Ah, je gaat in de aanval. Nee, vooral ben jij inferieur omdat je totaal afgunstig bent tov anderen.

ipv dat je gaat posten hier kan je ook hulp zoeken op internet. Vast wel ergens een telefoonnummer te vinden van een psych die je wil helpen.
1947-2016
  Moderator vrijdag 14 februari 2025 @ 14:59:16 #76
441859 crew  Lenny77
pi_216680177
quote:

[..]

Een methode? Werken bedoel je?
:|W
Die mensen hebben het niet zo in de schoot geworpen gekregen he?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 14 februari 2025 @ 15:05:26 #77
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216680221
quote:

[..]

Ik heb de hele weg naar de bank gehuild, slachtoffer
pi_216680990
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ah, je gaat in de aanval. Nee, vooral ben jij inferieur omdat je totaal afgunstig bent tov anderen.

ipv dat je gaat posten hier kan je ook hulp zoeken op internet. Vast wel ergens een telefoonnummer te vinden van een psych die je wil helpen.
Die vragen veel geld om te luisteren naar lichamelijk zwakkeren en zijn bovendien te beroerd om voor noodzakelijke verbetering te zorgen ondanks dat zij zelf veel geld hebben om daarmee het kwaad weg te kopen.
pi_216681034
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:35 schreef Gia het volgende:
Maar dan willen we al wel de nutsvoorzieningen apart regelen. Ik vermoed dat we daarvoor dus eerst het kavel moeten splitsen.

Zodra de plannen van Mona aangenomen zijn, gaan we naar de gemeente om dit te bespreken.
Heb je ooit al eens overlegd met het kadaster en de gemeente over het splitsen van die kavel en de kans op een bouwvergunning? Waarom zou dat volgens de huidige regels niet kunnen? Uitgaande dat je perceel minimaal twee keer zo groot is als in de omgeving.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  Moderator vrijdag 14 februari 2025 @ 16:12:51 #80
441859 crew  Lenny77
pi_216681056
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:07 schreef torentje het volgende:

[..]
Die vragen veel geld om te luisteren naar lichamelijk zwakkeren en zijn bovendien te beroerd om voor noodzakelijke verbetering te zorgen ondanks dat zij zelf veel geld hebben om daarmee het kwaad weg te kopen.
Dus ze zouden wel goed werk doen als ze hun zuurverdiende centjes aan de lichamelijk zwakkeren zouden geven?
pi_216682651
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:07 schreef torentje het volgende:

[..]
Allemaal geld geld geld geld wat je ziet. Wat rijkeren wel hebben en jij niet.
Hier schrijf je allemaal weer wat in je pohi ook te vinden is.

Jaloezie. Zieke jaloezie.

Zoek hulp ipv hier te zitten.
1947-2016
pi_216682994
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:12 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dus ze zouden wel goed werk doen als ze hun zuurverdiende centjes aan de lichamelijk zwakkeren zouden geven?
Neen, het zou al voldoende zijn als ieder mens evenveel geld zou krijgen om vrij te besteden. Werk of geen werk mag dan niet meetellen, aangezien mijn mening is dat ieder mens evenveel waard is.
  Moderator vrijdag 14 februari 2025 @ 18:45:17 #83
441859 crew  Lenny77
pi_216683094
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 18:35 schreef torentje het volgende:

[..]
Neen, het zou al voldoende zijn als ieder mens evenveel geld zou krijgen om vrij te besteden. Werk of geen werk mag dan niet meetellen, aangezien mijn mening is dat ieder mens evenveel waard is.
Ja nou dan werkt niemand meer...

Onthou dat de lichamelijk zwakkeren al een inkomen hebben door de belasting die bij de werkende sukkelaar wordt weggehaald.. misschien een leuke gedachte als jij je nog eens omdraait in bed terwijl de werkende mens het ijs van zijn auto zit te schrapen in de vroege ochtend.
pi_216683286
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 18:45 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Onthou dat de lichamelijk zwakkeren al een inkomen hebben door de belasting die bij de werkende sukkelaar wordt weggehaald.. misschien een leuke gedachte als jij je nog eens omdraait in bed terwijl de werkende mens het ijs van zijn auto zit te schrapen in de vroege ochtend.
Sinds er heersers zijn, moeten mensen werken. Ergens in een hutje op de hei gaan wonen mag en kan tegenwoordig ook niet meer, alhoewel je met een camper en een YouTube kanaal tegenwoordig een heel eind kunt komen. Dat komt vooral uit Californië, omdat het leven daar voor veel mensen te duur is.

Je zou dus de basisvoorzieningen die iemand nodig heeft om hier te kunnen leven gratis beschikbaar kunnen stellen, eventueel via een universeel basisinkomen. Dan kunnen mensen van hun hobby hun beroep maken. Of gewoon voor een baas gaan werken, als ze dat niet willen.

En gek genoeg gaan mensen wat doen, anders gaan ze zich vervelen. Het is vooral dat je hier alleen bij mag verdienen als je een eigen bedrijf hebt. En in de bijstand moet je het al opgeven als iemand een keer je boodschappen betaalt, omdat ze je inkomsten aanvullen tot het minimum. En dus ook inkomsten in natura.

Verder zit minstens een derde van de ZZP-ers onder de armoedegrens, dat werkt dus alleen als je partner genoeg verdient. En dat worden er nog veel meer, omdat ze nu ZZP-ers in verkapte loondienst gaan opsporen en bestraffen. Dus ook al die postbezorgers en semiambtenaren. Je hoeft dus alleen niet voor een baas te werken als je zelf ondergeschikten hebt, zeg maar.
pi_216683401
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:53 schreef AchJa het volgende:
Inb4 particuliere verhuurders die hun opbrengst zien verdubbelen....
Bij een verhuurde woning daar zou ik ook tegen zijn, maar zo'n unit verhuren bij een woning waar de bewoners zelf in wonen heb ik geen moeite mee. Het is een relatief goedkope en snelle oplossing om meer woningen te creeeren.

Zoiets bijvoorbeeld:
https://voorraadunits.nl/(...)-sanitair-en-keuken/

Als je kijkt naar de bedragen die mensen moeten neerleggen voor het huren van een kamer in een woning (hospitahuur), dan denk ik dat deze vorm van verhuur best wat voordelen heeft.
pi_216683582
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 18:45 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Als men ieder mens evenveel geld zou geven, dan verwacht ik dat heel veel mensen zouden gaan werken omdat het werken dan ook lonend zou zijn.
  Moderator vrijdag 14 februari 2025 @ 21:15:52 #87
441859 crew  Lenny77
pi_216685212
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:28 schreef torentje het volgende:

[..]
Als men ieder mens evenveel geld zou geven, dan verwacht ik dat heel veel mensen zouden gaan werken omdat het werken dan ook lonend zou zijn.
Ik denk eerlijk gezegd van niet..
pi_216686519
quote:

[..]
Dan worden heel veel mensen verplicht aan het werk gezet*. Lenin belde of je zin had in een bakkie.
pi_216686537
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:37 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Graag!

Money!
:')
  vrijdag 14 februari 2025 @ 22:21:48 #90
3542 Gia
User under construction
pi_216686606
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:11 schreef 215 het volgende:

[..]
Heb je ooit al eens overlegd met het kadaster en de gemeente over het splitsen van die kavel en de kans op een bouwvergunning? Waarom zou dat volgens de huidige regels niet kunnen? Uitgaande dat je perceel minimaal twee keer zo groot is als in de omgeving.
Het is in 't verleden gesplitst geweest. Wij hebben het weer als 1 kavel, met een huis gekocht. Je mag geen twee woningen op een kavel zetten.

We zullen ook heus wel een bouwvergunning krijgen, maar dat hoeft niet als het om een zorgwoning, of 'een woning voor een kind' plannen van Mona gaat.

Dan hoeven we alleen het kavel te splitsen en nutsvoorzieningen aan te vragen tbv die woning.
pi_216686696
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:14 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Bij een verhuurde woning daar zou ik ook tegen zijn, maar zo'n unit verhuren bij een woning waar de bewoners zelf in wonen heb ik geen moeite mee. Het is een relatief goedkope en snelle oplossing om meer woningen te creeeren.

Zoiets bijvoorbeeld:
https://voorraadunits.nl/(...)-sanitair-en-keuken/

Als je kijkt naar de bedragen die mensen moeten neerleggen voor het huren van een kamer in een woning (hospitahuur), dan denk ik dat deze vorm van verhuur best wat voordelen heeft.
Ja, laat het allemaal aan de vrije markt over. Wat kan er misgaan?
pi_216686716
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 21:15 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Rijke mensen niet, de rest zit zich te vervelen, omdat ze geen geld hebben om leuke dingen te gaan doen.

Vraag me maar hoe ik dat weet.
pi_216686759
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 22:28 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, laat het allemaal aan de vrije markt over. Wat kan er misgaan?
Volgens mij zitten we inmiddels al in een klote situatie. Wachten op overheden/politiek voor nieuwe woningen daar heb ik nog minder vertrouwen in.
pi_216686934
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 22:32 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Volgens mij zitten we inmiddels al in een klote situatie. Wachten op overheden/politiek voor nieuwe woningen daar heb ik nog minder vertrouwen in.
Ah, maar dat komt omdat we een heel onbetrouwbare regering hebben, als het aankomt op burgers. Ze zijn er immers al 30 jaar alleen voor de bedrijven en aandeelhouders.

Dus als iedereen nu op een Tegenpartij stemt omdat ze de regering niet vertrouwen, hebben we straks een tiran aan de macht, die (totaal niet onverwacht) alleen aan zichzelf denkt en de belangen van de burgers nog veel minder interessant vind. "Bek houden en doen wat ik zeg, of wegrotten in de gevangenis!"

Als we nu allemaal links gaan stemmen, hebben we straks weer een betrouwbare regering, die er voor de burgers is. En ja, dat gaat wel een tijdje duren. Een tiran is veel simpeler: stem allemaal op Wilders zodra het kabinet valt. Dan kunnen we allemaal weer leren wat armoede en onderdrukking is.
pi_216687045
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 22:43 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Als we nu allemaal links gaan stemmen
:') :')
  vrijdag 14 februari 2025 @ 22:52:45 #96
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216687099
quote:

[..]
Eenieder evenveel geld is een utopie, oftewel een onmogelijke werkelijkheid en daar gelooft u zelf toch ook niet in?

Laat ik u voor de zoveelste keer een handige en gratis tip geven: tracht uw inkomsten op te krikken, en zelfs rijk te worden of wat u allemaal nog meer wilt, door eerst zelf eens promotie en carrière te maken.
Wanneer u een passende functie in de wacht sleept waardoor het u financieel voor de wind gaat, dan gaat er behalve voor mij wellicht ook voor u een wereld vol 'glans en goud' open. *)

Helaas zegt een bekend spreekwoord dat wie voor een dubbeltje geboren is zelden een kwartje wordt. En 'luie medemensen' zullen het vaker moeten doen met minder geld en daarbij bepaalde geneugten des levens ontberen.

Sorry, maar veel anders is er niet van te maken!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_216687103
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 22:49 schreef Anton91 het volgende:

[..]
:') :')
Ben je al oud genoeg om te weten hoe het was toen mensen links stemden? Dat is al lang geleden.
pi_216687153
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 22:52 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Eenieder evenveel geld is een utopie, oftewel een onmogelijke werkelijkheid en daar gelooft u zelf toch ook niet in?

Laat ik u voor de zoveelste keer een handige en gratis tip geven: tracht uw inkomsten op te krikken, en zelfs rijk te worden of wat u allemaal nog meer wilt, door eerst zelf eens promotie en carrière te maken.
Wanneer u een passende functie in de wacht sleept waardoor het u financieel voor de wind gaat, dan gaat er behalve voor mij wellicht ook voor u een wereld vol 'glans en goud' open. *)

Helaas zegt een bekend spreekwoord dat wie voor een dubbeltje geboren is zelden een kwartje wordt. En 'luie medemensen' zullen het vaker moeten doen met minder geld en daarbij bepaalde geneugten des levens ontberen.

Sorry, maar veel anders is er niet van te maken!
Laat ik u bij deze een handige en gratis tip geven: we zijn allemaal uitgelachen op jouw dikke nek parodie. Het is nu vooral irritant en niet de moeite waard om door te spitten.
pi_216688103
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 18:35 schreef torentje het volgende:

[..]
:D
Aapje komt tevoorschijn hoor.

Ipv te blijven janken op die boze oneerlijke wereld, Zoek hulp.
1947-2016
pi_216688145
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 22:53 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ben je al oud genoeg om te weten hoe het was toen mensen links stemden? Dat is al lang geleden.
Links is links niet meer.

Het gaat nu om id politics, migranten en genders. Niet meer om de arbeidersklasse of een sterke middenklasse.
1947-2016
pi_216688419
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 23:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Links is links niet meer.

Het gaat nu om id politics, migranten en genders. Niet meer om de arbeidersklasse of een sterke middenklasse.
Dat ben ik met je eens. Niemand lijkt meer geïnteresseerd in een sociaal beleid. Gek genoeg zeggen veel mensen daarom op de PVV te stemmen. Dat geeft wel aan hoe weinig mensen nog weten wat dat inhoud.

Maar inderdaad, gelijkheid en het klimaat, daar gaat het tegenwoordig om. En daarom stemmen alleen klimaatalarmisten er nog op. Softe mensen, vooral huisvrouwen, die boven modaal verdienen. En daar is Frans "Biomassa" Timmermans het perfecte boegbeeld voor. Iedereen die minder dan modaal verdient wordt langzaam maar zeker onder de armoedegrens geduwd. Die zijn niet zelfredzaam genoeg en moeten hun mond houden.

Ok, we zullen het er waarschijnlijk niet over eens zijn, dat de toegenomen ongelijkheid ook de hoeveelheid discriminatie heeft bevorderd. Wij en zij. Zij hebben geen rechten en zijn schuldig. Initieel vooral asielzoekers, maar ondertussen is dat iedereen geworden die geen "hardwerkende burger" is. Het net wordt dus aangetrokken. Vandaar ook dat we de Participatiewet hebben en zoveel mogelijk mensen met een uitkering in de bijstand worden gedumpt en met behoud van uitkering aan het werk worden gezet.

De regering zorgt er dus zelf voor dat bedrijven (naast de loonkostensubsidies via toeslagen) ook steeds goedkopere werknemers aan kunnen nemen. Ja, het maakt het importeren van goedkope arbeidsmigranten overbodig, maar het maakt het bedrijven ook steeds makkelijker om een salaris te betalen waar mensen niet van rond kunnen komen.

Maar dat lost indirect het immigrantenprobleem dus wel op, door een onderklassen van Nederlanders te creëren die net geen slaven zijn. Dan hoef je geen buitenlanders meer te importeren om uit te buiten, dat heeft de regering al voor je geregeld.
pi_216689409
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 21:15 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
De politici evenals rijken en hogere inkomens gaan toch allemaal met plezier naar hun werk omdat zij meer dan voldoende geld krijgen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')