abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217253507
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 11:28 schreef freak1 het volgende:
grootste irritatie is van mij toch wel mensen die een auto kopen en die te weinig gebruiken.
dat hok staat maar in de weg, parkeerplaats innemen en dan zo eens per maand erin rijden.
ik snap dat mensen thuiswerken maar als je zo nodig een auto moet hebben, rij er dan in. en laat hem niet de hele week op een parkeerplaats staan.. die auto heeft toch geld gekost? gebruik hem dan.
en het is ook altijd hetzelfde volk dan. van die seniele mannetjes in Suzukis, rijden er nooit in, parkeren hem in de weg en als ze dan rijden lichten nooit aan, brakechecken, de hele tijd toeteren voor alles en niks en gewoon niet kunnen autorijden,
bah.
dat was mijn irritatie van de week. :r :r :r :r
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 14:18 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Ook een mooie irritatie: niet kunnen parkeren. Afgelopen week wilde ik een boodschap halen, had de auto keurig middenin het parkeervak gezet (zelfs een klein beetje meer naar de kant van de passagiersdeur, zodat ik mijn deur zonder bezwaar open kon doen. Kom ik terug, heeft een of andere trut haar Suzuki Swift zo schuin gezet, half over de streep, dat ik bijna m'n deur niet meer kon open doen, zonder haar auto te raken.

Gelukkig hoefde ik niet te toeteren, want er was geen imminent gevaar :+
Puur uit nieuwsgierigheid: betreft het toevallig bij jullie beiden een zwarte Suzuki Swift?
pi_217253833
Toevallig wel! Met een roze kleedje over de bestuurdersstoel ook nog _O-
  dinsdag 1 april 2025 @ 18:15:39 #183
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217253896
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 12:22 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Jij bent gezakt voor je rijbewijs. Meteen inleveren.
Ik stel een serieuze vraag en krijg dit antwoord. Okay, wat jij wil.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_217254330
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 12:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Van het weekend reed ik op een 60 km/u weg die na een bocht overgaat in een autosnelweg overdag 100 km /u (oprit). Ik besloot dus vaart te gaan maken van 60 richting de 100 om veilig in te voegen op de autosnelweg.

Helaas besloot Helmut (Duits kenteken :r ) midden op deze weg in de bochtstil te gaan staan waardoor de auto vóór mij en ikzelf een noodstop moesten maken. Dit leverde een zeer gevaarlijke situatie op. Ik stond gelukkig op tijd stil maar het scheelde niet heel veel hoor. Gelukkig houd ik juist voor dit soort gevallen genoeg afstand waardoor er geen sprake was van een aanrijding.

In verband met de gevaarzetting heb ik besloten om gebruik te maken van de claxon.
kuch
quote:
18s.gif Op maandag 17 februari 2025 15:03 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Het expliciet benoemen van bepaalde namen en daarmee een religie of nationaliteit specifiek in negatief daglicht zetten is ten eerste offtopic, wat ik al in mijn 1e post vriendelijk duidelijk probeerde te maken en ten tweede wordt het vanaf nu ook gewoon niet meer getolereerd. Als je een irritatie hebt hoef je dus helemaal geen "naam" of nationaliteit of wat dan ook te vermelden.
Daarnaast staat ook in de policy dat je de modjes gewoon laat bepalen of een topic open mag blijven of niet en niet onnodig kwetsend gedrag vertoont. Beide heb je je in mijn ogen (en ik ben niet de enige volgens mij) al meermaals niet aan gehouden.

Ik heb hier vanmorgen met een, in mijn mening hele vriendelijke en tegemoetkomende toon, geprobeerd om je van oprecht goedbedoeld advies te voorzien... Echter, zoals zo vaak toon je nul komma nul reflectie of inzicht en wuif je alles weg op een manier die eigenlijk gewoon bizar begint te worden.

Daarom is het vanaf nu heel simpel: je hoeft wat mij betreft hier in PTA voorlopig geen topics meer aan te maken met vragen over rijvaardigheid/auto's of verkeer-gerelateerde situaties die je hebt meegemaakt. Daar hebben we hier al reeksen voor en bovendien wil ik simpelweg niet dat het hele subforum vol komt te staan met topic-drek van jouw persoonlijke rijvaardigheids-dagboek.

Daarnaast gaan we vanaf nu het fictieve namen gebruik van welke nationaliteit of Godsdienst dan ook weglaten in posts, aangezien dit ook NUL relevantie heeft en tevens tegen de policy in gaat.

Ik hoop dat ik nu duidelijk genoeg ben geweest. Als je het er niet mee eens bent: be my guest en quote deze post voor review bij de FOK! crew, ik sta achter mijn woorden.

En mocht je het toch nodig vinden om weer schijt te hebben aan alles wat ik nu gezegd heb, dan ga ik over op een al dan niet tijdelijke PTA ban.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_217254345
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 17:32 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
Puur uit nieuwsgierigheid: betreft het toevallig bij jullie beiden een zwarte Suzuki Swift?
nou je het zegt..

ik kan het me niet meer zo goed voor de geest halen aangezien mijn overdenkingen werden doorbroken door onnodig claxonneren
en dank u meneer Dood,
  dinsdag 1 april 2025 @ 19:05:19 #186
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217254385
quote:
Ook een mooie irritatie: niet kunnen parkeren. Afgelopen week wilde ik een boodschap halen, had de auto keurig middenin het parkeervak gezet (zelfs een klein beetje meer naar de kant van de passagiersdeur, zodat ik mijn deur zonder bezwaar open kon doen. Kom ik terug, heeft een of andere trut haar Suzuki Swift zo schuin gezet, half over de streep, dat ik bijna m'n deur niet meer kon open doen, zonder haar auto te raken.

Gelukkig hoefde ik niet te toeteren, want er was geen imminent gevaar :+
Ik heb hier een buurman die niet kan parkeren. Het is sowieso een enorme tokkie, maar die houdt dus al 20 jaar twee plekken bezet. Als hij er niet is en iemand anders een plaats gebruikt, kan hij hem er niet tussen fileparkeren. Kan hij gewoon niet, op één plek.

Dan zet hij hem dus verderop en krijgt hem niet recht tussen de andere auto's in. Staat hij zo schots en scheef dat hij alsnog twee plekken bezet houdt. Vervolgens gaat hij dan boos kijkend heen en weer lopen voor het raam van degene die gewaagd heeft "zijn" plek(ken) bezet te houden.

Het is hier soms al lang zoeken naar een plek, maar met zo'n broodmongool erbij loopt de irritatie snel op soms.
pi_217254608
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 19:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik heb hier een buurman die niet kan parkeren. Het is sowieso een enorme tokkie, maar die houdt dus al 20 jaar twee plekken bezet. Als hij er niet is en iemand anders een plaats gebruikt, kan hij hem er niet tussen fileparkeren. Kan hij gewoon niet, op één plek.

Dan zet hij hem dus verderop en krijgt hem niet recht tussen de andere auto's in. Staat hij zo schots en scheef dat hij alsnog twee plekken bezet houdt. Vervolgens gaat hij dan boos kijkend heen en weer lopen voor het raam van degene die gewaagd heeft "zijn" plek(ken) bezet te houden.

Het is hier soms al lang zoeken naar een plek, maar met zo'n broodmongool erbij loopt de irritatie snel op soms.
zeg me dat hij een suzuki swift rijd en altijd claxonneert!
en dank u meneer Dood,
  dinsdag 1 april 2025 @ 19:29:02 #188
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217254639
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 19:26 schreef freak1 het volgende:

[..]
zeg me dat hij een suzuki swift rijd en altijd claxonneert!
Hij rijdt in een Suzuki Swift en claxonneert altijd!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217254646
quote:

Dit is idd een hele mooie.

En nog mooier als je niet meer in je auto kunt stappen omdat iemand over de streep geparkeerd heeft en dat je om je heen nog 50 plekken leeg ziet. :') Soms zou je dan bijna je deur een flinke pets willen geven. :{
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  dinsdag 1 april 2025 @ 19:30:34 #190
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217254660
quote:

[..]

Zou zomaar een agent kunnen zijn, die kunnen ook to-taal niet fileparkeren en zijn vaker wel dan niet pure tokkies.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Moderator / Redactie FP dinsdag 1 april 2025 @ 19:31:52 #191
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_217254670
quote:

[..]

Mijn oude buurman en zijn buurvrouw konden ook niet parkeren. Altijd net te weinig ruimte. Wel eens gevraagd of hij er op kon letten. Ging dan even goed maar daarna weer oude gewoontes. Waren ook andere issues maar die hebben weinig met verkeersirritaties te maken :+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_217254696
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2025 19:30 schreef SebbeSwensje het volgende:
el dan niet pure tokkies.
is dit het niveau wat we willen aanmoedigen @dick_laurent en @TheStigsDutchCousin ?
beetje opbouwende kritiek is nooit weg maar dit is gewoon het standaard riedeltje vs de overheid en het ambtelijk apparaat
en dank u meneer Dood,
  Moderator / Redactie FP dinsdag 1 april 2025 @ 19:35:55 #193
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_217254727
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 19:33 schreef freak1 het volgende:

[..]
is dit het niveau wat we willen aanmoedigen @:dick_laurent en @:thestigsdutchcousin ?
beetje opbouwende kritiek is nooit weg maar dit is gewoon het standaard riedeltje vs de overheid en het ambtelijk apparaat
Ik mod hier niet maar discussies tegen de overheid en het ambtelijk apparaat zijn mijns inziens niet nodig.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 1 april 2025 @ 19:36:43 #194
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217254738
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 19:33 schreef freak1 het volgende:

[..]
is dit het niveau wat we willen aanmoedigen @:dick_laurent en @:thestigsdutchcousin ?
Je zou dit kunnen zien als een uitlokking tot een verdediging bij iemand die een irritatie post. Gelukkig ben ik volwassen!
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Moderator dinsdag 1 april 2025 @ 19:47:24 #195
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_217254893
Alright. Het is me duidelijk dat het in dit topic wéér niet normaal kan gaan en ik heb niet de tijd en motivatie om hier te hele tijd te gaan optreden, dus hij gaat weer een poosje dicht. Jammer maar daar wordt het echt zelf naar gemaakt.
pi_217332478
Klacht van de dag: cabrio-rijders van middelbare leeftijd, met hippe zonnebril en keiharde muziek. Tijdens het motorrijden heb ik al geluidsdempende oortjes in, met eigen muziek, maar gisteren kon ik zowaar mijn eigen lawaai niet eens horen, omdat de betreffende bestuurder naast mij, zo nodig "hip" moest doen voor het blonde mokkeltje naast hem. Echt waar, treurnis ten top :')
pi_217370257
Alles staat hier deze weken muur- en muurvast vanwege de Keukenhof. Dus de irritatie is mensen die per se met de auto naar de Keukenhof moeten gaan. Er rijden zelfs speciale shuttlebussen vanaf de RAI, Schiphol en Leiden Centraal naar de Keukenhof, maar nee hoor, iedereen moet per se met hun koekblik daarheen.
pi_217372218
Ik werd vanavond weer vriendelijk herinnerd aan waarom ik Amsterdam zo veel mogelijk vermijd.
Zebrapad als voetganger - dan heb je toch voorrang (op o.a. fietsers)? Nou, de fietsers kan dat blijkbaar weinig schelen :N gewoon kneiterhard doorfietsen, bijna raak. Volgende keer "trap" (lees: per ongeluk loop ik gewoon door) ik wel tegen de fietser als hij/zij precies voor mij is, eens kijken of het dan allemaal nog zo leuk is.
Fietsers die geen voorrang verlenen :r
Verkeer in Amsterdam sowieso :r
Bonusklacht: Talpa :r
  Moderator dinsdag 15 april 2025 @ 09:54:09 #199
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_217373913
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 22:37 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Ik werd vanavond weer vriendelijk herinnerd aan waarom ik Amsterdam zo veel mogelijk vermijd.
Zebrapad als voetganger - dan heb je toch voorrang (op o.a. fietsers)? Nou, de fietsers kan dat blijkbaar weinig schelen :N gewoon kneiterhard doorfietsen, bijna raak. Volgende keer "trap" (lees: per ongeluk loop ik gewoon door) ik wel tegen de fietser als hij/zij precies voor mij is, eens kijken of het dan allemaal nog zo leuk is.
Fietsers die geen voorrang verlenen :r
Verkeer in Amsterdam sowieso :r
Bonusklacht: Talpa :r
Vind elke klacht over Amsterdam sws wel waardig. Wat een intense schijtplek is dat zeg :r
pi_217374436
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2025 09:54 schreef dick_laurent het volgende:

Vind elke klacht over Amsterdam sws wel waardig. Wat een intense schijtplek is dat zeg :r
Dank je. Het is oprecht gemeend dat ik elke gelegenheid vermijd om de stad in te moeten. Helaas is er nu een hele mooie tentoonstelling in Hart, "Van Rembrandt tot Vermeer", dus ik twijfel nu hoe ik daarnaartoe zal gaan in de meivakantie: scooter, motor of OV. Want geen enkel vervoersmiddel de stad in is "veilig" voor de andere weggebruikers.
pi_217380828
Klacht van de dag: bij filerijden het gat niet dichten. Kwam vanaf de Bijlmer ArenA-kant, de N522 richting Amstelveen. A2 over, het is druk (goh, spitsuur en regen), maar een of andere mallerd in een VW Polo had bedacht dat zij liever met 0,5 kmh zou doorrollen, waardoor er een flink gat ontstond tussen deze auto en de voorganger. Rustig 10 autolengtes, zeg maar. Kijk, ik snap dat je niet hard gas geeft en op de bumper van de voorganger moet plakken, maar dit was het andere extreme 8)7
pi_217381373
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 23:23 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Klacht van de dag: bij filerijden het gat niet dichten. Kwam vanaf de Bijlmer ArenA-kant, de N522 richting Amstelveen. A2 over, het is druk (goh, spitsuur en regen), maar een of andere mallerd in een VW Polo had bedacht dat zij liever met 0,5 kmh zou doorrollen, waardoor er een flink gat ontstond tussen deze auto en de voorganger. Rustig 10 autolengtes, zeg maar. Kijk, ik snap dat je niet hard gas geeft en op de bumper van de voorganger moet plakken, maar dit was het andere extreme 8)7
Een van de vervelendste dingen van filerijden (en sowieso in colonne rijden) is de harmonicabeweging die het verkeer maakt. Als iemand dat tempert door een wat grotere ruimte te laten, dan is dat prima voor de doorstroming.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_217381797
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 05:44 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Een van de vervelendste dingen van filerijden (en sowieso in colonne rijden) is de harmonicabeweging die het verkeer maakt. Als iemand dat tempert door een wat grotere ruimte te laten, dan is dat prima voor de doorstroming.
Toch niet 10 autolengtes, zoals @Opzoeknaarvrienden noemde?
pi_217382065
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 08:10 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Toch niet 10 autolengtes, zoals @:opzoeknaarvrienden noemde?
Waarom niet? Als je daarna met constante snelheid kan blijven rollen...
Ik begrijp dat zo'n ruimte wat raar aanvoelt, maar het is een file, dus het is niet alsof je zoveel later op je bestemming aankomt.

Die harmonica-beweging is kut irritant. Als ik op een N-weg achterin de colonne achter een vrachtwagen beland, zet ik daadwerkelijk de auto op een parkeerplaats en wacht een paar minuten tot ze uit zicht zijn zodat ik daarna gewoon op de cruise-control kan rijden in plaats van 50, 100, 50, 100, 50, 100, etc..
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  FOK!fotograaf woensdag 16 april 2025 @ 08:50:23 #205
842 Zorro
Z
pi_217382132
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 08:45 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Ik begrijp dat zo'n ruimte wat raar aanvoelt, maar het is een file, dus het is niet alsof je zoveel later op je bestemming aankomt.

Die harmonica-beweging is kut irritant. Als ik op een N-weg achterin de colonne achter een vrachtwagen beland, zet ik daadwerkelijk de auto op een parkeerplaats en wacht een paar minuten tot ze uit zicht zijn zodat ik daarna gewoon op de cruise-control kan rijden in plaats van 50, 100, 50, 100, 50, 100, etc..
Omdat mijn ervaring is dat zelfs met 2 autolengtes je daar maar heel kort van kan genieten omdat een of andere klaphark het dan nodig vindt om hem er tussen te gooien.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_217382159
quote:

[..]

Onzinnig om files nog langer te maken door mensen die een achterlijke hoeveelheid afstand gaan houden. Alsof het niet druk genoeg is. Moeten er mensen invoegen, wordt het vaak zelfs onmogelijk of gevaarlijk.
  woensdag 16 april 2025 @ 09:00:50 #207
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_217382203
quote:

[..]

Inderdaad, het gejojo met de snelheid werkt verder naar achteren in de file nog sterker door omdat mensen voor zich met regelmaat remlichten op zien flitsen en dan ook weer in de remmen gaan.

En dan de zwervers die keer op keer van baan wisselen omdat de andere baan net even iets sneller lijkt te gaan en daarmee voor nog meer remacties zorgen.

Als ik op de snelweg al eens in een file beland dan houd ik vaak de rechterbaan aan tussen de vrachtwagens die door de regel wel anticiperen op wat er verderop in de file gebeurd en daarmee een veel gelijkmatiger snelheid hebben.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_217382995
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 08:54 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Onzinnig om files nog langer te maken door mensen die een achterlijke hoeveelheid afstand gaan houden. Alsof het niet druk genoeg is. Moeten er mensen invoegen, wordt het vaak zelfs onmogelijk of gevaarlijk.
Als de afstand maar groot genoeg tussen je voorligger dan is het uiteindelijk geen file meer :D
Maar on topic: de file lengte wordt mss groter de duur van de file niet. Ik denk zelfs dat iets meer ruimte de doorstroming bevordert.
  woensdag 16 april 2025 @ 11:02:18 #209
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217383038
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 08:54 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Dan blijft het juist rijden.
Dit, dus.
pi_217383068
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 10:57 schreef alpeko het volgende:

[..]
Als de afstand maar groot genoeg tussen je voorligger dan is het uiteindelijk geen file meer :D
Maar on topic: de file lengte wordt mss groter de duur van de file niet. Ik denk zelfs dat iets meer ruimte de doorstroming bevordert.
De meerderheid wil gewoon aansluiten.
Sta je ineens te wachten omdat iemand voor je stil gaat staan, terwijl je zonder die enorme ruimte je afrit al had kunnen pakken.
Op sommige punten maakt het niet uit, maar op genoeg plekken wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')