Als de grootste geldschieter (de VS) weg valt dan heeft Zelensky niet heel erg veel meer te willen. Tenzij de EU het stokje verder wil overnemen maar dan loop je nog steeds tegen het probleem aan dat Oekraïne simpelweg manschappen tekort komen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof Zelensky en/of de EU hier al mee akkoord is gegaan.
De grootste geldschieter? Hoe kom je daarbij?quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:20 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als de grootste geldschieter (de VS) weg valt dan heeft Zelensky niet heel erg veel meer te willen. Tenzij de EU het stokje verder wil overnemen maar dan loop je nog steeds tegen het probleem aan dat Oekraïne simpelweg manschappen tekort komen.
https://www.statista.com/(...)eral-aid-to-ukraine/quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De grootste geldschieter? Hoe kom je daarbij?
Kortom de media is de vijand van het volk aldus bassie. Lolquote:Op woensdag 12 februari 2025 16:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je mensen maar lang genoeg met propaganda leugens bestookt kun je ze alles laten kiezen, zoals we ook bij het brexit referendum gezien..
De ziektekosten zijn daar echt niet goedkoper geworden terwijl dat een van de meest gebruikte argumenten van de probrexit propagandisten was.
Nou, ik dacht het dus niet. En ik mag toch hopen dat ik niet de enige ben..quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Trump en Poetin regelen het en wij als europa moeten maar gedwee toezien blijkbaar en akkoord gaan met dingen die ons en de Oekraïne opgedrongen wordt door 2 democratisch gekozen semi dictators. Heel normaal toch in de nieuwe maga wereldorde.
Ja, financieel is de EU dus de grootste. Dank je wel voor het bevestigen van mijn punt.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
https://www.statista.com/(...)eral-aid-to-ukraine/
En wat heeft de EU om toch iets af te dwingen?quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, ik dacht het dus niet. En ik mag toch hopen dat ik niet de enige ben..
Doet dat iets af aan mijn punt dat zonder de VS het spelletje stopt? Of denk je dat de Europeanen bereid zijn om nog meer geld in die bodemloze put te stoppen?quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, financieel is de EU dus de grootste. Dank je wel voor het bevestigen van mijn punt.
Leuk verhaal, slaat verder nergens op.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En wat heeft de EU om toch iets af te dwingen?
Juist ja, helemaal niets omdat we opzichtig een kant hebben gekozen. Daar komt nog bij dat AFD straks heel wat macht heeft en die hebben ook hun bedenkingen bij heel die oorlog.
We hebben helaas verkeerd gegokt en als het scenario van Hegseth uitkomt heel hard verloren. Met een beetje pech hebben we straks Oekraïne althans wat er van over is ook nog in de EU en kunnen we meebetalen aan de wederopbouw. Wel de lasten maar niet de lusten.
De EU is al lang in "dat gat" gesprongen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Doet dat iets af aan mijn punt dat zonder de VS het spelletje stopt? Of denk je dat de Europeanen bereid zijn om nog meer geld in die bodemloze put te stoppen?
De vraag is ook wat de bedoeling daar uiteindelijk van is, eerst werd ons verteld dat we de Russen moesten verslaan, daarna werd het de Russen moeten we verzwakken en wat word het straks als de EU in dat gat springt?
Het word nog heel lastig om dit te verkopen naar de Europeanen.
De niet kritische media die leugens herhalen om het volk maar te laten geloven dat leugens waar zijn, die zijn idd een vijand van het volk. Dat jij als goedgelovige magacist dat niet door hebt verbaast me dan niets.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kortom de media is de vijand van het volk aldus bassie. Lol
Na MH17, na allerlei sabotage in Europa, na tig bedreigingen met kernwapens kun je wel willen dat je neutraal bent, maar in feite ben je net zo neutraal als we dat op 11 mei 1940 waren.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je snapt geen reet van de kwetsbaarheid van Europa en dat we niet verplicht zijn de Amerikaanse lijn te volgen. Dat besef daalt eigenlijk alleen in als Trump aan de macht is.
Zoals Ewald Engelen hier stelt, het is geblunder van de incompetenten in de EU en nu Trump geen zin heeft om verder geld over de balk te smijten word de EU vakkundig buitenspel gezet. Daar staan we dan collectief met onze handen in onze zakken af te vragen hoe het kan dat we miljarden hebben verloren, onze eigen mensen in de kou hebben gezet en uiteindelijk kopen we er niets voor precies zoals ik had voorspeld.
Het is vooral aan Steve Witkoff te danken dat hij nu vrij is en die onderhandelingen zijn echt niet pas gaande sinds Trump in office is.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:54 schreef Eagles89 het volgende:
Koning Trump. Ik begin al een beetje moe te worden van al het winnen. Als die straks ook nog de oorlog in Oekraine en Rusland gaat oplossen hoort die de nobel prijs voor de vrede met een gouden griffel te ontvangen. En dan hoop ik dat de mensen zeggen “please stop the winning we cant take it any longer”…
[ x ]
Op het gebied van koekenbakken misschien. Van geopolitiek heeft ie geen verstand.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:15 schreef Hyperdude het volgende:
Ewald Engelen is toevallig wel de grootste deskundige na Isa Yusibov.
Hij geeft nu Biden de schuld van de inflatie. Dat lukt misschien nog een paar maanden of zelfs kwartalen op rij maar met de tariffs en oogsten die niet van het land komen, zal het er toch echt niet beter op worden.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:57 schreef GarlandBriggs het volgende:
Had onderstaande in het verkeerde topic geplaatst met mijn slaapkop
https://www.nbcnews.com/b(...)right-now-rcna191653
Oh oh...inflation report is out and it's a baddie for Donold
Fucked around they did, finding out they are
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lhxvfv3bys2c
Je kunt ook zeggen nav dat artikel: hoe in hemelsnaam de VS tientallen jaren lang 40%(!!!) van het totale liefdadigheidsbudget heeft uitgegeven…DANK U WEL VS dat jullie zolang zoveel geld hebben weggegeven en nu mogen wij in de rest van de wereld (hallo SA, Qatar, China) ons steentje gaan bijdragen. Dát was een netter antwoord geweest dan afgeven op het land dat tientallen een gruwelijk vermogen aan hulp heeft opgezet en uitgegeven. Want het is helemaal aan de persoon die geld weggeeft te bepalen tot hoe en wanneer. Ontzettend ondankbaar en naïef/dom om dan boos te worden op die gulle gever.quote:Op woensdag 12 februari 2025 11:10 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Dat ze het onzin vinden en willen stoppen is tot daaraan toe, maar hadden ze dit niet wat subtieler kunnen doen door het af te bouwen en eerst iedereen informeren zodat andere landen erop kunnen inspringen/het over kunnen nemen?
Mogelijk wat humaner geweest?
@:chivaz @:Eagles89
Dit vraag ik tegen beter weten in...
Het leuke is dat Trump tot nu toe niets heeft klaargespeeld.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:54 schreef Eagles89 het volgende:
Koning Trump. Ik begin al een beetje moe te worden van al het winnen. Als die straks ook nog de oorlog in Oekraine en Rusland gaat oplossen hoort die de nobel prijs voor de vrede met een gouden griffel te ontvangen. En dan hoop ik dat de mensen zeggen “please stop the winning we cant take it any longer”…
[ x ]
Zelfs als dat zou kloppen of als je zoiets als doel hebt, kan je dat op andere manieren aanpakken dan "cold turkey" de kraan dichtdraaien.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:00 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Je kunt ook zeggen nav dat artikel: hoe in hemelsnaam de VS tientallen jaren lang 40%(!!!) van het totale liefdadigheidsbudget heeft uitgegeven…DANK U WEL VS dat jullie zolang zoveel geld hebben weggegeven en nu mogen wij in de rest van de wereld (hallo SA, Qatar, China) ons steentje gaan bijdragen. Dát was een netter antwoord geweest dan afgeven op het land dat tientallen een gruwelijk vermogen aan hulp heeft opgezet en uitgegeven.
Uiteraard. Het was toevallig ook de eerste Amerikaanse volksvertegenwoordiger sinds 2022 die een voet op Russische bodem zette. Biden heeft dat allemaal miraculeus voorbereidt, want de Russen zeggen al tijden dat ze al jaren geen contact meer met Amerikaanse regeringsfunctionarissen hebben gehad. En Trump belt vorige week met Putin en voila: Bidens magische hand heeft t allemaal gefixt hoor. LOL.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is vooral aan Steve Witkoff te danken dat hij nu vrij is en die onderhandelingen zijn echt niet pas gaande sinds Trump in office is.
Ik ben dat "overwinningen claimen" wel een beetje zat.
Het is ook best wel sneu gedrag.
FreshPrince is nu al “tired of winning” lol.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is vooral aan Steve Witkoff te danken dat hij nu vrij is en die onderhandelingen zijn echt niet pas gaande sinds Trump in office is.
Ik ben dat "overwinningen claimen" wel een beetje zat.
Het is ook best wel sneu gedrag.
En dat is de arrogantie van links Europa. Het is dus helemaal aan de gever te bepalen wat die met zn geld doet. En wanneer. Die levens (en nog veel meer) waren ook verloren gegaan als er helemaal geen Amerikaans geld was geweest. Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben trouwens, maar ik zeg wel dat het 100% de keuze van een gever is hoe en wanneer die stopt met geld weggeven. Het is echt bizar om de sponsor te gaan veroordelen als die stopt na tientallen jaren van eindeloos geld geven.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zelfs als dat zou kloppen of als je zoiets als doel hebt, kan je dat op andere manieren aanpakken dan "cold turkey" de kraan dichtdraaien.
Het kost nu mensenlevens.
Onzin, ook onder Biden zijn er zat Amerikanen vrijgekomen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:03 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Uiteraard. Het was toevallig ook de eerste Amerikaanse volksvertegenwoordiger sinds 2022 die een voet op Russische bodem zette. Biden heeft dat allemaal miraculeus voorbereidt, want de Russen zeggen al tijden dat ze al jaren geen contact meer met Amerikaanse regeringsfunctionarissen hebben gehad. En Trump belt vorige week met Putin en voila: Bidens magische hand heeft t allemaal gefixt hoor. LOL.
Ongelofelijk grappig hoe hier gereageerd wordt.
Dus die dure boodschappen in de VS zijn dan dus ook allemaal dankzij de regering Biden? De eieren!
En waar staan we nu met je spierballentaal jegens de Russen? Duitse economie in het slop, onze eigen mensen in de kou, miljarden over de balk gesmeten en overgeleverd aan de grillen van de Amerikanen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Na MH17, na allerlei sabotage in Europa, na tig bedreigingen met kernwapens kun je wel willen dat je neutraal bent, maar in feite ben je net zo neutraal als we dat op 11 mei 1940 waren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |