quote:Bindt zijn handen en voeten, neemt hem weg, en werpt [hem] uit in de buitenste duisternis; daar zal zijn wening en knersing der tanden. Want velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren.
Wat managers altijd leuk vinden is moving average trendlijnen. Vooral als je live die periode opschroeft en ze dat grafiekje vloeiend zien over gaan van "waan van de dag" naar "de ECHTE trends"quote:Op maandag 10 februari 2025 19:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Draaitabellen zijn de bom.
Bovendien is dat a) heel simpel en b) voor de meeste mensen veels te hoog gegrepen, dus je blijft er mee scoren
Ik kan er wel heel blij van worden als iemand anders dat voor mij doet jaquote:Op maandag 10 februari 2025 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat managers altijd leuk vinden is moving average trendlijnen. Vooral als je live die periode opschroeft en ze dat grafiekje vloeiend zien over gaan van "waan van de dag" naar "de ECHTE trends"
Gelukkig ben ik uit die hoek ontsnapt. Ik hou niet van grafieken.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat managers altijd leuk vinden is moving average trendlijnen. Vooral als je live die periode opschroeft en ze dat grafiekje vloeiend zien over gaan van "waan van de dag" naar "de ECHTE trends"
Ah jawel joh grafieken zijn fantastisch. Heb je weleens mijn X-Y-scattergram gezien van aantal stappen per maand vs aantal op straat gevonden muntjes over de afgelopen anderhalf jaar inclusief regressielijn en correlatiecoëfficiënt? Stuff that horny is made ofquote:Op maandag 10 februari 2025 19:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik uit die hoek ontsnapt. Ik hou niet van grafieken.
Heb er wel een mooi dik boek over.
Fles. Serieus. Natuurlijk heb ik dat gezien. Maar mij gaat het om de rauwe data. Die is sexy. Plaatjes kunnen mij gestolen worden. Het enig wat dat plaatje mij zegt is dat je de data hebt en dat is veelzeggend.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah jawel joh grafieken zijn fantastisch. Heb je weleens mijn X-Y-scattergram gezien van aantal stappen per maand vs aantal op straat gevonden muntjes over de afgelopen anderhalf jaar inclusief regressielijn en correlatiecoëfficiënt? Stuff that horny is made of![]()
[ afbeelding ]
Ik ben echt een sucker voor dit soort overzichtenquote:Op maandag 10 februari 2025 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah jawel joh grafieken zijn fantastisch. Heb je weleens mijn X-Y-scattergram gezien van aantal stappen per maand vs aantal op straat gevonden muntjes over de afgelopen anderhalf jaar inclusief regressielijn en correlatiecoëfficiënt? Stuff that horny is made of![]()
[ afbeelding ]
Ah okee, dan lijm ik Molo welquote:Op maandag 10 februari 2025 19:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Fles. Serieus. Natuurlijk heb ik dat gezien.
Zie?quote:Op maandag 10 februari 2025 19:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ben echt een sucker voor dit soort overzichten
Dit vind ik helemaal fantastisch, dat je zo de patronen ziet opduikenquote:Op maandag 10 februari 2025 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah okee, dan lijm ik Molo wel
[..]
Zie?
Mensen waren, zijn en blijven faalhazenquote:Op maandag 10 februari 2025 19:36 schreef fietsie het volgende:
Ik zat laatst nog bij het bespreken van een calamiteitenmelding die gedaan was nadat een behandelaar een grafiekje onjuist had geinterpreteerd, terwijl de ruwe data meteen alarmbellen had doen afgaan.
Gelukkig ging het om het toedienen van een licht laxeermiddel.
Maar het ging om de educatieve waarde.
Oh dat lijkt me wel interessant, meestal is het andersomquote:Op maandag 10 februari 2025 19:36 schreef fietsie het volgende:
Ik zat laatst nog bij het bespreken van een calamiteitenmelding die gedaan was nadat een behandelaar een grafiekje onjuist had geinterpreteerd, terwijl de ruwe data meteen alarmbellen had doen afgaan.
Gelukkig ging het om het toedienen van een licht laxeermiddel.
Maar het ging om de educatieve waarde.
Ik doe het natuurlijk ook wel eens.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah okee, dan lijm ik Molo wel
[..]
Zie?
Of dit was ook een mooie:quote:Op donderdag 21 september 2017 14:06 schreef sigme het volgende:
![]()
Kilometers:
1413 gelopen
416 trein
362 auto
![]()
Het gemiddelde aantal gelopen kilometers per dag nam af in de loop van de reis, de gemiddelde dagkosten liepen op.
Dat laatste kwam voor een belangrijk deel doordat we in het begin uitsluitend kampeerden en op het laatst uitsluitend hostals hadden. Al waren er ook hele dure campings en goedkope hostals.
![]()
In totaal hebben we 49 keer onder tarp/ in tent overnacht, waarvan 5 keer in het wild.
32 nachten sliepen we in een echt bed. Daarvan 2 nachten bij familie, en 2 nachten in een pelgrimslogement.
quote:Op zondag 29 mei 2022 20:39 schreef sigme het volgende:
Nou ja, vanwege een ander topic dus maar eens een update, omdat ik ook nét weer een maandje begonnen ben met het bijhouden van 2022.
Het topic begon met de grafiek van 2018, maar ik heb er ook wel eentje van 2017, en inmiddels ook een van 2019 en een eerste setje data voor 2022. 2020 en 2021 had ik geen zin. Ik hou de data per jaar 3 maanden bij, dan vind ik het wel mooi geweest.
En nu met 2022 erbij, maar die data is nog wat vertekend omdat het maar 1 maand is (met bijvoorbeeld een interessante bier-aanbieding bij de AH, dus relatief nog iets meer drank dan gewoonlijk)
Het verschil tussen een lijn door alle datapunten, of een lijn die een voortschrijdend gemiddelde toont...quote:Op maandag 10 februari 2025 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat lijkt me wel interessant, meestal is het andersom
Als het om boterhammetjes met radioactieve jam erop oppeuzelen gaat wil je dat het goed verlooptquote:Op maandag 10 februari 2025 19:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Mensen waren, zijn en blijven faalhazen
Gelukkig maarquote:Op maandag 10 februari 2025 19:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik doe het natuurlijk ook wel eens.
[..]
Of dit was ook een mooie:
[..]
Dan beter de human factors uitschakelen in dit proces dusquote:Op maandag 10 februari 2025 19:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als het om boterhammetjes met radioactieve jam erop oppeuzelen gaat wil je dat het goed verloopt
Lekker manquote:Op maandag 10 februari 2025 19:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik doe het natuurlijk ook wel eens.
[..]
Of dit was ook een mooie:
[..]
SeLang. Met ook fabuleuze staatjes van de ROI van supermarktaanbiedingen, en de besparingen van huisgemaakte bramenjam.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Lekker man
Er war toch ook een user die veel kampeerde en lange trails maakte die zulke staatjes bijhield? Die is al een tijdje offline geloof ik. Maar leuk te zien, ik hou wel van die overzichten en vergelijkingen.
Markant figuur ja, mooi was datquote:Op maandag 10 februari 2025 19:45 schreef sigme het volgende:
Maar goed, SeLang was dan ook een serieuze beurshandelaar geweest die z'n fortuin had binnengesleept, dus die was wel handig met getalletjes
Jaquote:Op maandag 10 februari 2025 19:44 schreef sigme het volgende:
[..]
SeLang. Met ook fabuleuze staatjes van de ROI van supermarktaanbiedingen, en de besparingen van huisgemaakte bramenjam.
Lekker glaasje pivot grigio?quote:Op maandag 10 februari 2025 20:16 schreef Clubsoda het volgende:
LogischIk kan 'pivot' ook alleen maar zo uitspreken.
quote:
Je hebt inderdaad mensen die een kolom met cijfers maken, en dan nog eentje, en dan op een handrekenmachine per stuk die vermenigvuldiging of zo gaan doen "Jaaa vink handig om tabelletjes in te maken!quote:
Dat nog net niet, maar ben een intense excel haterquote:Op maandag 10 februari 2025 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad mensen die een kolom met cijfers maken, en dan nog eentje, en dan op een handrekenmachine per stuk die vermenigvuldiging of zo gaan doen "Jaaa vink handig om tabelletjes in te maken!"
Doe moet je netjes uit het inlogbestand verwijderen en ze een mooie kleurenschermcasio geven. En een comfortabele stoel in de hoek van de kantine.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad mensen die een kolom met cijfers maken, en dan nog eentje, en dan op een handrekenmachine per stuk die vermenigvuldiging of zo gaan doen "Jaaa vink handig om tabelletjes in te maken!"
en een witte jas met hele lange mouwenquote:Op maandag 10 februari 2025 20:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Doe moet je netjes uit het inlogbestand verwijderen en ze een mooie kleurenschermcasio geven. En een comfortabele stoel in de hoek van de kantine.
Ik geef de vloer gewoon aan capabele mensen die weten hoe die shit werkt en geef ze veel lof endezo. En dan vang ik de centen.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en een witte jas met hele lange mouwen
Dat zou toch benoemd moeten zijn in het keuringsrapport? Als dan bekend is dat er een fabrieksfout is, zouden ze dan echt van al die mensen de filters gaan onderzoeken of het bij hen ook een fabrieksfout was? Misschien wel hoor, maar misschien is merk en type en dat rapport al wel voldoende voor een nieuw filter van ze?quote:Op maandag 10 februari 2025 21:28 schreef Candaasje het volgende:
Ik werk dus echt nooit meer met Excel. Gelukkig is C. er wel handig mee, dus ik richt me met veel plezier op andere zaken![]()
Zoals dat er kennelijk een fabrieksfout in bepaalde Ford Diesels zit waardoor er een scheur in het roetfilter ontstaat en je dus niet door de keuring met deeltjesteller komt…. Midden/eind 2025 worden alle Fiësta’s opgeroepen voor een update/vervanging van het filter.
…. Mijn auto kwam 2 jaar geleden dus niet door die keuring. Dat werd toen of een vervanging/reparatie a ~2,5K …. of filter eruit, meer belasting betalen en niet meer welkom in bepaalde milieuzones. Ik koos het laatste, maar ga nu nog maar eens bewijzen dat het een fabrieksfout was, zo zonder filter…(ik zit niet bij een officiële dealer voor onderhoud)
We kregen net pas de brief, maar ik ga het wel vragen inderdaadquote:Op maandag 10 februari 2025 21:40 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat zou toch benoemd moeten zijn in het keuringsrapport? Als dan bekend is dat er een fabrieksfout is, zouden ze dan echt van al die mensen de filters gaan onderzoeken of het bij hen ook een fabrieksfout was? Misschien wel hoor, maar misschien is merk en type en dat rapport al wel voldoende voor een nieuw filter van ze?
Hoe moet ik je dan rondrijdenquote:Op maandag 10 februari 2025 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en een witte jas met hele lange mouwen
Als dit filter het model is dat geregeld "schoongebrand" geregenereerd moet worden. Dan is dit filter ergens tussen de 100K en 150K vol. En zal dan vervangen dienen te worden.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:28 schreef Candaasje het volgende:
Ik werk dus echt nooit meer met Excel. Gelukkig is C. er wel handig mee, dus ik richt me met veel plezier op andere zaken![]()
Zoals dat er kennelijk een fabrieksfout in bepaalde Ford Diesels zit waardoor er een scheur in het roetfilter ontstaat en je dus niet door de keuring met deeltjesteller komt…. Midden/eind 2025 worden alle Fiësta’s opgeroepen voor een update/vervanging van het filter.
…. Mijn auto kwam 2 jaar geleden dus niet door die keuring. Dat werd toen of een vervanging/reparatie a ~2,5K …. of filter eruit, meer belasting betalen en niet meer welkom in bepaalde milieuzones. Ik koos het laatste, maar ga nu nog maar eens bewijzen dat het een fabrieksfout was, zo zonder filter…(ik zit niet bij een officiële dealer voor onderhoud)
Mijn auto kwam niet door de vernieuwde deeltjestest. En dat kan natuurlijk als het filter al aan vervanging toe is door ouderdom/veel gereden km’s, maar dat viel in het geval van mijn auto nog erg mee. Ik vind het alleen wel opvallend dat er nu dus een grote ‘terugroepactie’ plaatsvindt, waarbij de filters dan bepaalde type motoren kosteloos worden vervangen, ook buiten de 10 jaar garantie om. Dus dan zit er echt wel iets mis. Had ik net even 2 jaar eerder willen wetenquote:Op maandag 10 februari 2025 21:59 schreef z80 het volgende:
[..]
Als dit filter het model is dat geregeld "schoongebrand" geregenereerd moet worden. Dan is dit filter ergens tussen de 100K en 150K vol. En zal dan vervangen dienen te worden.
Is het ouder Euro 4 model. Dan zit het filter verderop in de uitlaat. Maar ook deze gaat 250K mee.
Dat is een nadeel van Diesel motoren met roetfilter. Een kostenpost die elke keer weer terug komt. Bij mijn wagen zit er inmiddels filter nummer 3 onder (2 keer vervangen).
quote:Op maandag 10 februari 2025 21:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Stop de persen! Er komt een goed idee uit dit kabinet![]()
Men wil een verbod op vochtige doekjes
Vind ze vrij geniaal met een kind waar als ze klein zijn de schijt vrijwel continu uit looptquote:Op maandag 10 februari 2025 22:26 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
Ik heb die dingen nooit begrepen. Op mijn werk gebruikt dus ook iemand het voor de instrumenten. (Die daarna nog in de desinfectie en sterilisator gaan….) Ik pak gewoon een schone vaatdoek. Al dat plastic
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En voor de fok stats: met excel doe ik niets. 😎
Ik ben groter fan van Tork, als het poep, pies, bloed, kwijl of braaksel betreftquote:Op maandag 10 februari 2025 22:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Vind ze vrij geniaal met een kind waar als ze klein zijn de schijt vrijwel continu uit loopt
Maar ze zijn er tegenwoordig veel zonder plastic, lijkt me helemaal prima
Ja Tork heb ik thuis ook, maar voor onderweg is dat niet handig. Plus schrobt veel te grof voor baby/kinderbillen en neuzen/gezichtenquote:Op maandag 10 februari 2025 22:57 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ben groter fan van Tork, als het poep, pies, bloed, kwijl of braaksel betreft![]()
Maar die zonder plastic, lossen die dan wel op? Want dat heel die riolering verstopt raakt is natuurlijk een kostbaar probleem.
Zolang vochtig toiletpapier gecertificeerd doorspoelbaar is en het papier plasticvrij is, zal het zonder problemen afgebroken worden in het afvalwatersysteem en dus geen verstoppingen veroorzaken.quote:Op maandag 10 februari 2025 22:57 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ben groter fan van Tork, als het poep, pies, bloed, kwijl of braaksel betreft![]()
Maar die zonder plastic, lossen die dan wel op? Want dat heel die riolering verstopt raakt is natuurlijk een kostbaar probleem.
quote:Op maandag 10 februari 2025 22:51 schreef AnneX het volgende:
Even een shout out voor Cool Blue service![]()
DomdomFijn dat het goed gegaan is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En voor de fok stats: met excel doe ik niets. 😎We have far more in common than that which devides us..
Denk je? 😎quote:
Ik zou gewoon een kapstok aan de muur maken. Zo'n staand ding valt om als je er zware jassen aan hangt en het ziet er ook raar uit met hangers eraan.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 00:16 schreef AnneX het volgende:
[..]
Denk je? 😎
Het is weer tijd om te winkelen. Een staande kapstok.
Deze vind ik wel leuk. Alleen erg blauw.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/alganas-kapstok-lichtblauw-20592341/
En met overspuiten wordt het vast een verveloos ding in gebruik.
Want i.p.v. de lusjes gebruik ik graag hangers mn. voor de zware winterjassen.
Er kwam ook een “ industrieel “ ding voorbij.Robuust, staal. Meer dan ¤ 300,-
Eerst eens vragen of de huidige in het plafond geschroefd kan/mag worden.
Trustuh iedereen en slaap lekker met warme voeten!
Oh ja vlindertje: er zijn dus van die joekels van fleece met bont gevoerde ‘laarzen’.
Die zijn toch lekker warm? Of eentje in bed, dat je alleen de voetenzône aanzet.
https://www.bol.com/nl/nl(...)QEAQYASABEgIdFPD_BwE
Of zo’n infra rood paneel! Die werkt goed hoor!
Deze heb ik van Vattenfall, zķnder plaid 🙃 plat te vouwen en makkelijk opbergen. https://shop.action.com/n(...)DEAQYBCABEgI2kPD_BwE
Wat ik vrijwel de hele dag doe, is ‘pianospelen’ wiebelen met de tenen. Als ik zit/sta te praten, met autorijden. Daarmee stimuleer je zeker de bloedsomloop en warmte ri voeten.
En zojuist hoorde ik, dat de schilder griep heeft.![]()
Die is vast 18 febr weer beter. Toch!?
dan stuur ik welquote:Op maandag 10 februari 2025 21:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hoe moet ik je dan rondrijden
Protonquote:Op maandag 10 februari 2025 14:42 schreef AnneX het volgende:
Eigenlijk wil ik met gmail en consorten niks te maken hebben.
Weten jullie van andere betrouwbare opties?
Gevraagd per mail met foto: neen, niet in plafond. Helaasch 😢quote:Op dinsdag 11 februari 2025 07:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik zou gewoon een kapstok aan de muur maken. Zo'n staand ding valt om als je er zware jassen aan hangt en het ziet er ook raar uit met hangers eraan.
Had je nieuwe huisbaas al gereageerd op je vraag over of je in de muren mag boren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wonderlandquote:Op dinsdag 11 februari 2025 12:55 schreef sigme het volgende:
Oh ja, foto'tje van winterwonderland deze ochtend. Gans.
[ afbeelding ]
Weet je wat jullie willen en is dat er?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 10:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Gister vier uur in de ene, en twee uur in de andere bouwmarkt doorgebracht en dat is niet echt mijn hobby
Dat geef ik door.quote:
Wat.een.bedragen!quote:Op dinsdag 11 februari 2025 11:31 schreef borisz het volgende:
Krijg 50 euro van mn Energieboer terug... Had eigenlijk een kleine bijbetaling verwacht...
Maar goed toch leuk. (voorschot is 26 euro, GL exclusief blokverwarming. G alleen douchen + koken. W gaat via VVE, verwarming ook)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder hevige discussie of drie ouwe mannen met kasten gaan lopen sjouwen + de/montage of dat we het een vervoerder vragen.
De 7 ikea kasten komen qua de- en monteren op ¤ 1200,- zegt verhuizer.
Hadden we beter direct bij ikea kunnen bestellen en laten leveren. Ook al domdom.
Houdt iemand de score bij?😎
Al die beslissingen in zo’n kort tijdsbestek. Pfft.
Ik heb zojuist de poes voor het eerst van z'n leven in een tuigje gehesen. Daar heeft hij niet op gereageerd en hij ligt nu met tuig en al te spinnen op schoot.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 13:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wonderland![]()
Je reismandje is schattig. Ik hoop wel dat je een chille poes hebt want je biedt hem nu zo’n 5798324994 randjes en haakjes om zich in vast te nagelen (of te piesen. Of te kotsen).
quote:Op dinsdag 11 februari 2025 13:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb zojuist de poes voor het eerst van z'n leven in een tuigje gehesen. Daar heeft hij niet op gereageerd en hij ligt nu met tuig en al te spinnen op schoot.
Het is een superchille poes.
Oeh, dat zou ik gewoon een dag overslaan. Dat sporten dan dus he.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 13:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
Te laat en te veel pannenkoeken gegeten.
Dadelijk sporten![]()
Je hebt showroom kasten gekocht? Kan je daar nog onderuit?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 13:06 schreef AnneX het volgende:
[..]
Verder hevige discussie of drie ouwe mannen met kasten gaan lopen sjouwen + de/montage of dat we het een vervoerder vragen.
Hadden we beter direct bij ikea kunnen bestellen en laten leveren. Ook al domdom.
Neen, gekocht en betaald bij particulieren.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 13:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je hebt showroom kasten gekocht? Kan je daar nog onderuit?
Jammer dat je dat dressoir niet meer kunt vinden! Als dit via Marktplaats ging, kan je een advertentie als favoriet opslaan. Die functie gebruik ik bij vlagen best veel.
Nah Cat doet van dat sporten waar je niet buiten adem van raakt of zweterig van wordt. Beetje krachttraining op een volle maag gaat welquote:Op dinsdag 11 februari 2025 13:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Oeh, dat zou ik gewoon een dag overslaan. Dat sporten dan dus he.
quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:14 schreef Kaatje1 het volgende:
whaha @:Barreltje Eh...waar is "jeweetwelkater" nu? Al weer aan de andere kant?
Ik ga maar één keer per week…quote:Op dinsdag 11 februari 2025 13:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Oeh, dat zou ik gewoon een dag overslaan. Dat sporten dan dus he.
Ditquote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:08 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nah Cat doet van dat sporten waar je niet buiten adem van raakt of zweterig van wordt. Beetje krachttraining op een volle maag gaat wel
quote:Op dinsdag 11 februari 2025 13:06 schreef AnneX het volgende:
[..]
Weet je wat jullie willen en is dat er?
Verder leef ik met je mee. Iets nodig hebben uit de bouwmarkt.
[..]
Dat geef ik door.
[..]
Wat.een.bedragen!
Voor info aan de makelaar had ik het verbruik opgezocht van de afgelopen 5 jaar.
In 20/21 verdween eindelijk de koelvriescombi uit de vorige eeuw uit de schuur:
verbruik bijna 500 kWh lager.
In 22/23 de stukke Liebherr uit 2005 vervangen: nog eens 100 kWh lager.
In 2019/20 van 3409 kWh naar 23/24 : 2143 kWh.![]()
Het douchekrukje is een mooi stevig ding. Die is binnen.
Verder zag ik vannacht zo’n mooi dressoir - tomatenrood- dat de voorlopige kasten indeling in mijn hoofd al is omgegooid. Hij/het stond in Leiden. Een pastoe of een lookalike 😇
Niet meer terug te vinden
Álles was er zowaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder hevige discussie of drie ouwe mannen met kasten gaan lopen sjouwen + de/montage of dat we het een vervoerder vragen.
Kan je voor 1200 euro niet bijna de kasten opnieuw bestellen van Ikea?![]()
Wow wat een avontuurquote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:56 schreef Barreltje het volgende:
* Barreltje had vandaag ook een katten avontuur..
jeweetwelkater heeft nu uitgevonden dat ie OVER de stroom achter het huis kan springen, 1,5 m breed. vliegende katten![]()
goed. omdat het voor het eerst was ooit , toch maar even gaan kijken. poezel loopt dan gezellig mee want poezel![]()
dus aangekomen, je weetwelkater luid miauwen.. heen en weer lopen, poezel loopt naar plek waar hij er overheen sprong en.. HUP poezel ook naar de andere kant.. *zucht*
Kater vind de weg naar deze kant van de stroom, poezel laat wat op zich wachten dus kater laat maar eens zien hoe HIJ naar de andere kant kan springen, en springt vrij ongelukkig in een boom.. komt ie wel weer uit, maar uiteindelijk blijkt dat z'n tracker is afgevallen..![]()
![]()
[ afbeelding ]
Leg em daar maar neer...
dus nu moet die tracker opgehaald worden.. aan de andere kant van de stroom, met een brug 1,5 km verderop...
eerst nog geprobeerd met een hark, nop, lukt niet dus dan blijft er maar 1 optie over
* Barreltje moet naar de andere kant van de stroom.
Helaas ben ik geen @:tele6 meer, dus dat werd nog een uitdaging. uiteindelijk twee palen naar de andere kant van het veld gesleept, want jeweetwelkater verliest dat ding natuuuuuurlijk niet DICHT bij huis..
met de twee palen naar de overkant gesprongen ( ofnouja een soort van gefierlejept ) en dat ging nog enigszins ok, want van boven naar onder. door de weide en het bos van de buurman gesurvivalt en tracker gevonden..
en toen moest ik terug ..![]()
![]()
drie verschillende locaties geopteerd, niet goed bevonden.. uiteindelijk toch maar lokatie 1 gekozen en nadat poezel even liet zien hoe gemakkelijk dat hene en weer springen nou eenmaal (is met een ;) gezicht, met een "dan maar zeiknat"mentaliteit naar de overkant terug gefierlejept. nouja. ehm.. gelukkig waren er geen camera's enzo
laars vol, broek nat, maar ik heb de tracker EN ik ben weer terug op eigen terrein..
Ja, daar zijn we inmiddels achter!quote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Álles was er zowaar👍🏼
Kan je voor 1200 euro niet bijna de kasten opnieuw bestellen van Ikea?
quote:
Nou, dat is jammer met je goeie gedragquote:Op dinsdag 11 februari 2025 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Citytrip Kopenhagen afgelast. DAN NIET.
Troostbiljetje shoppen nu
Wat jammer. Te weinig deelnemers?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
VEEL te weinig deelnemers.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 17:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat jammer. Te weinig deelnemers?
Mja. Maar goed, hou ik weer geld over.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 17:33 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou, dat is jammer met je goeie gedrag
Ja, maar goed. Het is wat het is. We gaan onderzoeken waar het aan gelegen heeft. En dan kijken wat we verder gaan doen. Maar dit jaar waarschijnlijk geen citytrip meer. En ja, bowlingmiddagjes of brei-avondjes kom ik niet voor dus ik verwacht de rest van het jaar niet zo veel tijd kwijt te zijn aan de PV.quote:
Zundquote:
Mijn nek zit ook vast. Geen idee waarom. Ik denk misschien het rotweer waardoor ik verkrampt met m'n hoofd onder de capuchon gedoken heb gezeten.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:06 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat jammer zeg @:Dr_Flash!
Vandaag was de eerste dag dat de zon weer vķķr 8:00 opging!![]()
Wel weer troosteloos grijs en koud en regen hier, bleh. Een half uur door de woonkamer gewandeld vanmiddag en daarna toch ook nog maar een rondje buiten door de regen gedaan.
Lichamelijk beetje meh sinds zaterdag, beetje spierpijn/stijf in mn nek, sinds zondag ook beetje pijn onderin mn rug. Nek misschien nog steeds beetje van spierspanning na hoofd stoten zaterdag aan mn bureau, had ook beetje beurse plek achterop mn hoofd daarvan, die is wel stukken beter inmiddels. Onderin rug was eerst alleen links, maar toen ging ik natuurlijk aan beide kanten goed voelen of er links dan niet iets raars zat ofzo, dus nu zijn beide kanten beetje beursoeps. Niet ziek verder gelukkig, beetje snotterig maar met zoutneusspray nog onder controle dus goed te doen. Dus hopelijk blijft dat zo. Morgenochtend wel weer sporten met trainer, dus hopelijk is t daarna weer wat beter - vaak helpt beetje gedoseerd de spieren eromheen bewegen juist wel om t wat losser te maken.
Minder wij-gevoel door overname? Men heeft geen zin om met gereformeerde Gait uit Vlissingen een weekend weg te gaan?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar goed. Het is wat het is. We gaan onderzoeken waar het aan gelegen heeft. En dan kijken wat we verder gaan doen. Maar dit jaar waarschijnlijk geen citytrip meer. En ja, bowlingmiddagjes of brei-avondjes kom ik niet voor dus ik verwacht de rest van het jaar niet zo veel tijd kwijt te zijn aan de PV.
Dat gaan we dus onderzoeken. Ik hoor de wildste verhalen in de wandelgangen. Behalve "te duur" "te ver weg" etc heb ik ook al gehoord "te druk programma" en "te weinig vrije tijd". Nou moet je weten dat we donderdagmiddag zouden aankomen, vrijdagochtend een stadswandeling gepland hadden, en zondagochtend weer zouden vertrekken. En die stadswandeling kan je zelfs skippen als je dat wilt. Dus dat "te druk programma" moet een misverstand zijn. En zo zullen er wel meer misverstanden zijn. Dus dat gaan we onderzoeken.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Minder wij-gevoel door overname? Men heeft geen zin om met gereformeerde Gait uit Vlissingen een weekend weg te gaan?
Ben je al de Hulk?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik ga maar één keer per week…
Gesport, overleefd![]()
Vervelend zeg! Zou best kunnen, schouders optrekken onbewust bij guur/nat weer. En misschien ook nog een beetje van presentatie-spanning? Dat die er uitkomt nu het geweest is? Hopelijk ook bij jou snel weer over! Ik heb nu ibuprofen spiergel gesmeerd, dat helpt altijd wel een klein beetje (of placebo-helpt, kan ook).quote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:38 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mijn nek zit ook vast. Geen idee waarom. Ik denk misschien het rotweer waardoor ik verkrampt met m'n hoofd onder de capuchon gedoken heb gezeten.
Wordt ook niet beter zo want heb net ook weer een halfuur door de regen gefietst
Ja eindelijk wel. Op de Facebookpagina van verf.nl laten ze ook allerlei leuke kleuren zien, ik zag nu G5.19.40 van Sikkens. Daar neig ik nu naar.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Leuk kleurtje hoor @:derLudolf! Vind je 'm nu hij op de muur zit nog steeds te heftig voor je eigen slaapkamer?
Gaat er nog een tweede laag overheen?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:54 schreef derLudolf het volgende:
Ik had een kleurtje bedoeld voor contrasterende kleur in de slaapkamer. Maar vond hem toch erg heftig toen ik het zo in een emmer zag zitten. Dus toen maar andere slaapkamer er mee gedaan
[ afbeelding ]
Uhu. Muur is nog nooit geverfd, dus ja, die zuigt lekker op. Wel vreemd dat patroon in het midden ja.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Gaat er nog een tweede laag overheen?
Hier ook chili sin carne. Met quinoa, pompoen en avocadoquote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:03 schreef Candaasje het volgende:
Jammer Fles![]()
Dikke file, maar ik ben inmiddels thuis en zit met thee onder een dekentje op de bank. C. kookt chili ‘sans’ carne![]()
Dat is een duidelijke kleur! @derLudolfquote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:54 schreef derLudolf het volgende:
Ik had een kleurtje bedoeld voor contrasterende kleur in de slaapkamer. Maar vond hem toch erg heftig toen ik het zo in een emmer zag zitten. Dus toen maar andere slaapkamer er mee gedaan
[ afbeelding ]
Het zijn 3 x 2 deurs van een meter en een smallere vakkenkast van 50 breed.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:03 schreef Candaasje het volgende:
Jammer Fles![]()
Dikke file, maar ik ben inmiddels thuis en zit met thee onder een dekentje op de bank. C. kookt chili ‘sans’ carne![]()
@:AnneX nieuwe Ikea kasten zijn ook best prijzig hoor. Wij waren voor onze pax kledingkast ook meer dan 1000 euro kwijt. (Samengesteld uit 2 brede kasten en 1 smalle kast) ¤1200 voor 7 stuks klink nog niet eens zo heel gek denk ik? Inclusief montage e.d.
Kapstok aan de muur een optie? Ik vind staande exemplaren vaak van die wiebelige ondingen waarbij je er aan de achterkant slecht bij kunt.
En nu ben ik wel benieuwd naar je dressoir!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de mail een lijst met adviezen/instructies voor als de fotograaf komt.
Voorbeeldkat!quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:20 schreef sigme het volgende:
Poes was voorbééldig bij de dierenarts. Opzitten, pootjes geven, aaaaaaah zeggen, alles. Vinger in z'n kont, hals uitscheren, met dikke naald in 'm proberen die halsaders te pakken te krijgen: hij gaf geen kik en behield z'n beheersing en waardigheid. Toen het klaar was liet hij zich -volstrekt onnodig- dat tuigje weer vastgespen (moest los voor die halszaak) en stapte z'n reismandje weer in.
Dierarts was tevreden over z'n bloeduitslag. Beetje hoge nierwaarden (whatever "nierwaarden" moge zijn), rest allemaal in ordnung.
Jammer wel dat ik voor het eerst bij deze dierenartsenpraktijk was, en wel juist bij deze omdat zij ook vee-arts zijn, en dat ze mij vertelde dat ze gaan stoppen met de landbouwdierenpraktijk. We worden warm overgedragen aan weer een andere vee-artsenpraktijk, prima. Maar dan is er voor mij geen reden (meer) om nou juist bij deze dierenarts te blijven; dichterbij zijn ze voor gezelschapdieren nog wel te vinden.
Is het al gelukt met een troostbiljetje? om je blij te maken…quote:Op dinsdag 11 februari 2025 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, ik snap wel waar ze op wijzen, maar ik vind ' verhoogde nierwaarden' zo raar uitgedrukt.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:34 schreef Candaasje het volgende:
Verhoogde nierwaarden kunnen duiden op minder goed werkende nieren. (Of uitdroging, of allebei).
Ja dat had ie wel iets duidelijker kunnen formuleren, het is namelijk belangrijk of je echt net hoognormaal zit of er verder overheen. En indien het komt door bijvoorbeeld een wat lagere bloeddruk/uitdroging, zal het ureum sneller stijgen dan het creatinine. Indien (beginnend) nierfalen dan is de ratio tussen die twee gelijk.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, ik snap wel waar ze op wijzen, maar ik vind ' verhoogde nierwaarden' zo raar uitgedrukt.
Is dat dan "3 nier" op een schaal van 7?
Ik ging met poes naar arts vanwege opvallend veel/vaak gelebber. En wat stijfheid in de achterhand.
Dok vond ontlasting lekker kneedbaar en heupjes ruim voldoende strekbaar.
Heb wel wat pijnstiller meegekregen om te testen of ie dan soepeler loopt, en de aanbeveling gekregen brokjes voor zwakke niertjes te gaan voeren.
Wauw.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:46 schreef MadMaster het volgende:
Terveisiä Lapista...
[ afbeelding ]
Wauw...quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:46 schreef MadMaster het volgende:
Terveisiä Lapista...
[ afbeelding ]
🥰quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:40 schreef AnneX het volgende:
MnX kwam thuis met een fijn zilveren halskettingje als herinnering aan deze periode.
Erg mooi.
quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:46 schreef MadMaster het volgende:
Terveisiä Lapista...
[ afbeelding ]
Nee, dat weet ik dus niet. Wel dat het maar een klein beetje te hoog was.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:53 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja dat had ie wel iets duidelijker kunnen formuleren, het is namelijk belangrijk of je echt net hoognormaal zit of er verder overheen. En indien het komt door bijvoorbeeld een wat lagere bloeddruk/uitdroging, zal het ureum sneller stijgen dan het creatinine. Indien (beginnend) nierfalen dan is de ratio tussen die twee gelijk.
Maar hij kon geen oorzaak vinden voor het meer drinken?
(En wat voor pijnstilling heb je meegekregen? )
Mijn eigen posts zijn groen dusquote:
Na 3 dagen helemaal niets, ondanks Autora apps en bij elke positieve indicatie daar vanuit naar buiten spurten, liepen we vandaag, op weg van het restaurant naar onze hut op de berg, toevallig tegen deze groene bewegende sliert aan.quote:
Ja? Wat vond je zo goed?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Seizoenen 12 en 13 van Doctor Who met Jodie zijn ontzettend goed![]()
@:vanyel, @:candaasje, @:gcjoel, @:jan_onderwater en wie vergeet ik nog?
Gedownload.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja? Wat vond je zo goed?
Gedownload, iplayer of kun je dat tegenwoordig ook braaf ergens kijken?
Ik heb ze wel gekeken maar weet het eigenlijk niet eens meer.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Gedownload.
Het verhaal is vooral goed. Niet meer steeds losse afleveringen zonder heel veel samenhang maar weer eens een lekker ouderwets overkoepelend verhaal. Lekker donker ook, daar hou ik wel van. Seizoen 13 bestaat uit 6 afleveringen van 1 aaneengesloten verhaal. De nieuwe baddies die daarin worden geīntroduceerd zijn heel tof.
quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:51 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik heb ze wel gekeken maar weet het eigenlijk niet eens meer.
quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:55 schreef Vanyel het volgende:
Ik zag net de introductie van Bill.
Heb van deze seizoenen ook amper wat onthouden.
quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als een muur nog nooit geverfd is, had je hem beter ff kunnen gronden. Dan zuigt ie niet. Als een muur erg zuigt, dan trekt ie het water en het bindmiddel in de muur en heb je een laag pigment met wenig bindmiddel er op zitten.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Uhu. Muur is nog nooit geverfd, dus ja, die zuigt lekker op. Wel vreemd dat patroon in het midden ja.
Voorstrijkquote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als een muur nog nooit geverfd is, had je hem beter ff kunnen gronden. Dan zuigt ie niet. Als een muur erg zuigt, dan trekt ie het water en het bindmiddel in de muur en heb je een laag pigment met wenig bindmiddel er op zitten.
Hoe wat waar? Ik wil het! Ik ben recent weer vooraan begonnen maar ik wil ook heel graag de nieuwe zien!quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Stukken beter Bquote:
Yes !quote:Op woensdag 12 februari 2025 07:02 schreef Vanyel het volgende:
Stukken beter B![]()
Alle medisch kankergedoe klaar, eerstejaars controle ingepland (al is er weinig te controleren, meer op indicatie van klachten), rustigjes aan energie terug aan het krijgen. Gaat zowaar weer ergens naartoe.
Werd ook wel eens tijd
Ja hoor! Hoeveel heb je er nog nodig?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:53 schreef Sarabi het volgende:
Hebben er nog mensen boodschappenzegels van de Jumbo over?
Wil je mij Jumbo boodschappenzegels geven via deze link?
https://www.jumbo.com/zeg(...)45-9310-02443fc41f7c
Over een week heb ik veel AH Eftelingzegels om terug te geven
Wat fijn zeg. Zo blij voor julliequote:Op woensdag 12 februari 2025 07:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Stukken beter B![]()
Alle medisch kankergedoe klaar, eerstejaars controle ingepland (al is er weinig te controleren, meer op indicatie van klachten), rustigjes aan energie terug aan het krijgen. Gaat zowaar weer ergens naartoe.
Werd ook wel eens tijd
Ze pluiten me wakkerquote:Op woensdag 12 februari 2025 07:17 schreef Blues het volgende:
Het is nog donker, maar de vogeltjes pluiten alweer
Ik heb er pas 18 dus heb nog aardig wat nodigquote:Op woensdag 12 februari 2025 07:30 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ja hoor! Hoeveel heb je er nog nodig?
Ik hoef er geen Eftelingzegels voor terug![]()
De assumptie is dat ik dat pas over 3 jaar zou kunnen denken met wat mij betreft zijn er klaar hoorquote:Op woensdag 12 februari 2025 07:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat fijn zeg. Zo blij voor jullie
Haha, ik heb er 19. Die heb ik je net gestuurd.quote:Op woensdag 12 februari 2025 08:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb er pas 18 dus heb nog aardig wat nodigmaar alles dat je kan missen is goed
Heb je die priority pass nou al geregeld?quote:Op woensdag 12 februari 2025 11:47 schreef flipsen het volgende:
Saludos vanaf het vliegveld, ik vlieg over een (dik) uurtje weer naar huis. Was gezellig eten net klanten (2 verschillende koppels in 3 dagen) maar nooit zo gezellig als met @:Fogel natuurlijk
En dit keer kwamen de stroopwafels en drop wel mee![]()
Dankjewel!quote:Op woensdag 12 februari 2025 11:45 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Haha, ik heb er 19. Die heb ik je net gestuurd.
Nee, ja en nee. Ik ga geen 'vreemden" vragen om ketjap manis mee te nemen. Als zo'n fles kapot gaat...quote:Op woensdag 12 februari 2025 12:53 schreef Fogel het volgende:
[..]
Heb je die priority pass nou al geregeld?
En was dit een hint dat ik verder moet met mijn verslag?
Eindelijk stroopwafels en drop voor jemaar hoe zit het met de ketjap?
Je hebt ook kunststof flessen, extra zakken erom en gooooooquote:Op woensdag 12 februari 2025 14:02 schreef flipsen het volgende:
[..]
Nee, ja en nee. Ik ga geen 'vreemden" vragen om ketjap manis mee te nemen. Als zo'n fles kapot gaat...aan de andere kant, die fles heeft bij jou heel veel gezeul en gesmijt overleefd, dus het kán wel kennelijk!
Da's zegmaar Huzarensalade maar dan pas na dat je het gekauwd hebt ?quote:Op woensdag 12 februari 2025 14:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Je hebt ook kunststof flessen, extra zakken erom en goooooo![]()
Hier trouwens 'Limburgse koude schotel' van de AH streekgerechten, ook van 'ver weg' voor mij, maar is echt smerig
Kouw sjottel moet je door oma laten maken.quote:Op woensdag 12 februari 2025 14:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Je hebt ook kunststof flessen, extra zakken erom en goooooo![]()
Hier trouwens 'Limburgse koude schotel' van de AH streekgerechten, ook van 'ver weg' voor mij, maar is echt smerig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Nee minder zurig en met kilo's soepvlees.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:42 schreef fietsie het volgende:
[..]
Da's zegmaar Huzarensalade maar dan pas na dat je het gekauwd hebt ?
Klinkt niet ehm, aantrekkelijker.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee minder zurig en met kilo's soepvlees.
quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kouw sjottel moet je door oma laten maken.Die oma's zijn dus dusdanig dood dat dat niet eens meer in mijn gedachten zit. Rundvleessalade iig van mijn oma vroegerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het was goor, jammer de banner. Zit nu aan Zweedse kerstmanschuimpjes ter compensatie
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kouw sjottel moet je door oma laten maken.Dit. Plus spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ik heb er nog wel een paar.quote:Op woensdag 12 februari 2025 11:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
tragiek van de timeline van het leven
Je maakt vrienden
Ouders gaan scheiden
Vrienden gaan trouwen
Ouders gaan dood
Vrienden gaan scheiden
Vrienden gaan dood.
Geef!quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:26 schreef sigme het volgende:
Ik heb stukken moeten lopen met fiets aan hand wegens onbefietsbaarheid van de paden. Dat heb ik toch niet eerder bij de hand gehad.
Wel mooi, alles
quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:14 schreef Candaasje het volgende:
Dit doe ik dagelijks, maar het klinkt in mijn geval toch net wat minder gek vind ik
Gisteren de laatste antibiotica geslikt, vandaag eigenlijk niet meer gehoest, heeft dus in de eindspurt wel geholpen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:31 schreef vlindertje89 het volgende:
n.
@:Jan_Onderwater hoe gaat het met de longontsteking?
Oh dat zou ik ook niet doen hoorquote:Op woensdag 12 februari 2025 18:31 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Vanyel fijn om te horendat het maar steeds sneller de goede kant op mag gaan met alles!
@:Cat-astrophe wat voor verdrietigs had je vandaag? Als je wil delen natuurlijk. Misschien ben ik het vergeten of heb ik er overheen gelezen. Edit: dat laatste, ik zie het nu wel staan. Was het een mooie uitvaart, ondanks verdrietig?
@:Jan_Onderwater hoe gaat het met de longontsteking?
Ik had vandaag wel prima dag. Lekker gesport, ging beter dan ik had verwacht. Hebben wel het iets rustigere schema gedaan, niet die met de pull-ups, dat leek me met al wat pijnlijke nek niet bijzonder handig. Verder wel prima gewerkt ook en nog een uur gewandeld.
Wel een afspraak met drie vriendinnen van morgen afgezegd helaas. Eentje gaf aan dat ze nog herstellend is van de griep, 2 weken plat gelegen, vandaag eerste dag weer op werk en moet morgen even aankijken hoe het gaat. En de man van degene waarbij we zouden afspreken ligt al een week met griep in bed (en dus nog steeds ziek). Misschien ben ik weer eens te voorzichtig, en ik weet ook heus dat ik het niet 100% kan of zou moeten willen vermijden (want alleen nog in huis zitten is ook niet gezellig). Maar ik vond het bewust opzoeken door een paar uur in een huis gaan zitten waarin ook iemand al een week griep heeft, wss samen met iemand die net weer een beetje beter is, wel wat te ver gaan. Dus ik sluit volgende keer weer aan.
Ja, ik probeer het ook wel te ontwijken zover in redelijkheid mogelijk.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:39 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh dat zou ik ook niet doen hoorIk probeer de dans ook een beetje te ontspringen. (Wat wel een uitdaging is, echt iedereen valt in bosjes neer. )
quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:49 schreef vlindertje89 het volgende:
lik niet aan handvaten van de winkelmandjes
Haha hoera, iemand heeft mn grapje gespotquote:
quote:
Ja, morgenochtend is er spreekuur, dan worden ook veel formulieren ingevuld, die kunnen ze s middags op een andere locatie ophalen om op de post te doen, maar ervoor worden ze gescand en naar mij gemaild. En over 2-3 weken moet ik die scans naar advocaten sturen (eindelijk eindelijk begint iedereen er van doordrongen te geraken dat volledige dossiers zo fijn zijnquote:Op woensdag 12 februari 2025 20:01 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haha hoera, iemand heeft mn grapje gespot![]()
![]()
Ik heb inderdaad ook de griepprik gehad, maar wat je zegt @:Kaatje1, da's zeker geen 100% bescherming. Lekker dat jij morgen wat langer in warm bed kan liggen! En dan dus beetje online administratie bijwerken?
Het afspreken morgen wordt nu videobellende derde had wat moeite met auto krijgen (partner eigenlijk nodig voor werk) en stelde dat voor, zodat we alsnog sowieso met zn allen zijn, en dan nieuwe datum voor fysiek afspreken. Blij mee, heel leuk om ze allemaal zo alsnog te kunnen 'zien' en spreken!
Ik raakte al in paniekquote:
Hier moest ik nog op reageren. Ik download ze dus.quote:Op woensdag 12 februari 2025 06:54 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Hoe wat waar? Ik wil het! Ik ben recent weer vooraan begonnen maar ik wil ook heel graag de nieuwe zien!
Zekerquote:
Ik heb m'n moeder in 2011 en mn zus in 2013 illegaal in de lek gestrooid op precies dezelfde plek.(in Vianen waar ze woonden en op uitkeken) Met bloemetjes uit eigen tuin erachter aan.quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:vlindertje89 uitvaart inderdaad. Moeder van een goede vriendin.
Nu ben ik niet meer piep maar toch was het bizar dat we bij de koffietafel met vijf mensen van rond de 50 bij elkaar zaten… in totaal in het bezit van vier nog levende ouders. Ik heb er twee van die vier, hebbert dat ik ben. En dan zat de vriendin waarvoor we er waren niet eens bij. Wel heel handige tips gekregen voor als je je ouders (of andere dierbare as) illegaal wil verstrooien.
Heb ik me nou al een keer eerder bij jou hoogst verbaasd over jouw leeftijd (stuk ouder dan ik dacht), of was dat bij @Candaasje?quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:vlindertje89 uitvaart inderdaad. Moeder van een goede vriendin.
Nu ben ik niet meer piep maar toch was het bizar dat we bij de koffietafel met vijf mensen van rond de 50 bij elkaar zaten… in totaal in het bezit van vier nog levende ouders. Ik heb er twee van die vier, hebbert dat ik ben. En dan zat de vriendin waarvoor we er waren niet eens bij. Wel heel handige tips gekregen voor als je je ouders (of andere dierbare as) illegaal wil verstrooien.
In het kader van de griepgolf kon ik het erg waarderen dat de priester zijn handen desinfecteerde voordat hij de communie ging uitdelen.
'tuurlijkquote:Op woensdag 12 februari 2025 20:01 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
![]()
Mooiquote:Op woensdag 12 februari 2025 21:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik heb m'n moeder in 2011 en mn zus in 2013 illegaal in de lek gestrooid op precies dezelfde plek.(in Vianen waar ze woonden en op uitkeken) Met bloemetjes uit eigen tuin erachter aan.
Geen haan die er naar kraaide hoor, gewoon gedaan.
Gemiste kans wel. Dat is toch echt een prachtig woord.quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:53 schreef sigme het volgende:
[..]
'tuurlijk.
Ik schrijf veel verslagen en probeer er meestal ook wel een grapje in te stoppen. Momenteel heb ik iets met clusters onderhanden maar ik durf er geen clusterfuck in te stoppen
Tis best veel hequote:Op woensdag 12 februari 2025 21:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mooi![]()
Wij hebben heel onceremonieel mijn schoonvader uitgestrooid in de Merwede. Allemaal plechtig een beetje as in het water. Maar toen was hij nog niet op dus nog een rondje. Toen duurde het te lang en hebben we hem gewoon omgekiept.
Het is zo veel meer dan we verwachtten. Ik zie ons nog allemaal zo'n rondje 'moet je voelen hoe zwaar', 'laat mij ook eens', etc doen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:04 schreef Blues het volgende:
[..]
Tis best veel he![]()
Ouders van g hebben we bij elkaar in een emmer gedaan en toen hebben de 3 broers ze op de hei uitgestrooid. Zwaar die emmer ook en duurde en duurde voor ie leeg was
Hey, wie noem je hier oud?quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:41 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Heb ik me nou al een keer eerder bij jou hoogst verbaasd over jouw leeftijd (stuk ouder dan ik dacht), of was dat bij @:Candaasje?![]()
![]()
![]()
![]()
Wel confronterend zeg, zo weinig ouders nog over..
Enpriester
Haha, neee, dat zegt niks over hoe oud je bent, maar over hoe jeugdig je over komt!quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hey, wie noem je hier oud?![]()
(Ik voel me wel 80. Rug van een oud wief! Misschien wordt het (nog steeds, eindelijk) tijd voor een nieuw matras
Oh ok, dan bikkel ik nog even seizoen 11 door. Ik vind Jodie niet eens zo heel tegenvallen (wel vaak wat overdreven geacteerd. Maar dat hebben wel meer doctors, zeker in hun eerste seizoen als ze nog een beetje in die jas moeten groeien) maar wat een slechte verhalen en wat een oerlelijk interieur van de Tardis. Niet te filmen (letterlijk)quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hier moest ik nog op reageren. Ik download ze dus.
Ik ben zo blij verrast met deze seizoenen, ik was toch de hoop een beetje verloren op dat oude gevoel. Ik was bang om weer te gaan kijken, bang voor meer tegenvallers, dus we hebben het een jaar of 4 genegeerd.
Zo leuk
Krea vind mij online posten als een oudere moeke, (ik hoop in tegenstelling tot in real life), dus ik ben het denk ik niet geweestquote:Op woensdag 12 februari 2025 22:10 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haha, neee, dat zegt niks over hoe oud je bent, maar over hoe jeugdig je over komt!. Misschien heb ik het zelfs wel bij jullie allebei gehad. Ik kan me herinneren dat ik minstens 1x eerder iemand echt veel jonger in mijn hoofd had zitten dan diegene was, maar niet meer bij welke C-naam
.
Die verhalen in seizoen 11 zijn echt matig inderdaad. Veel te simpel voor Doctor Who. Dat is misschien ook waarom ik zo blij verrast ben dat het echt beter werd.quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:11 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh ok, dan bikkel ik nog even seizoen 11 door. Ik vind Jodie niet eens zo heel tegenvallen (wel vaak wat overdreven geacteerd. Maar dat hebben wel meer doctors, zeker in hun eerste seizoen als ze nog een beetje in die jas moeten groeien) maar wat een slechte verhalen en wat een oerlelijk interieur van de Tardis. Niet te filmen (letterlijk)
Mooi jaquote:Op woensdag 12 februari 2025 22:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Mijn moeder overleed het eerst en haar hebben we uitgestrooid op een stooiveld, op de coordinaten waar haar beste (jeugd) vriendin is uitgestrooid, daarna ook mijn vader en vervolgens ook de man van die vriendin. Zij trokken altijd heel veel met elkaar op, dus vonden we mooi om ze na hun dood “samen” te laten zijn.
Met een beetje fantasie, passen en meten kan je er natuurlijk voor zorgen dat ergens op een pagina de eerste letters van de zinnen samen clusterfuck vormenquote:Op woensdag 12 februari 2025 21:53 schreef sigme het volgende:
[..]
'tuurlijk.
Ik schrijf veel verslagen en probeer er meestal ook wel een grapje in te stoppen. Momenteel heb ik iets met clusters onderhanden maar ik durf er geen clusterfuck in te stoppen
Ik heb het grapje van @Candaasje ook gespot. Al dan niet expres zo geschreven, hij gaat mooi naar het Originele taalfouten topicquote:Op woensdag 12 februari 2025 20:01 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
![]()
Ken dat hele topic nietquote:Op woensdag 12 februari 2025 22:50 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik heb het grapje van @:Candaasje ook gespot. Al dan niet expres zo geschreven, hij gaat mooi naar het Originele taalfouten topic
quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:44 schreef flipsen het volgende:
[..]
Met een beetje fantasie, passen en meten kan je er natuurlijk voor zorgen dat ergens op een pagina de eerste letters van de zinnen samen clusterfuck vormen
communicaite blablabla
ligging bla bla bla
uniformiteit blablabla
samengeraapt zooitje blablabla
et cetera
Arnold Schwarzenegger heeft dat eens gedaan in een wet die hij veto´de, in het begeleidend schrijven stond "fuck you" op die manier
Edit: Gevonden
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mooi![]()
Wij hebben heel onceremonieel mijn schoonvader uitgestrooid in de Merwede. Allemaal plechtig een beetje as in het water. Maar toen was hij nog niet op dus nog een rondje. Toen duurde het te lang en hebben we hem gewoon omgekiept.
Dit was mijn gesprek van vanmiddag. Plus aandacht voor windrichtingquote:Op woensdag 12 februari 2025 22:04 schreef Blues het volgende:
[..]
Tis best veel he![]()
Ouders van g hebben we bij elkaar in een emmer gedaan en toen hebben de 3 broers ze op de hei uitgestrooid. Zwaar die emmer ook en duurde en duurde voor ie leeg was
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Deze is ook leuk (en triest ook)quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:44 schreef flipsen het volgende:
[..]
Met een beetje fantasie, passen en meten kan je er natuurlijk voor zorgen dat ergens op een pagina de eerste letters van de zinnen samen clusterfuck vormen
communicaite blablabla
ligging bla bla bla
uniformiteit blablabla
samengeraapt zooitje blablabla
et cetera
Arnold Schwarzenegger heeft dat eens gedaan in een wet die hij veto´de, in het begeleidend schrijven stond "fuck you" op die manier
Edit: Gevonden
[ afbeelding ]
Ja, dit is je tweede keer verbazing over mij. Ben nog steeds… oudquote:Op woensdag 12 februari 2025 21:41 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Heb ik me nou al een keer eerder bij jou hoogst verbaasd over jouw leeftijd (stuk ouder dan ik dacht), of was dat bij @:Candaasje?![]()
![]()
![]()
![]()
Wel confronterend zeg, zo weinig ouders nog over..
Enpriester
Ach, dat is sneuquote:Op woensdag 12 februari 2025 22:29 schreef Blues het volgende:
Mijn nichtje heeft overigens de helft van m'n moeder in bezit.
![]()
Door alle ruzies uit het verleden was ze in 4-en verdeeld
Zus 1 en Broer 1 hebben t bij elkaar gedaan en aan nichtje (dochter broer 1) gegeven![]()
Zus 2 en ik grapten dat wij gelukkig haar bovenkant hadden.
Broer 2 had geen contact meer met moeder.
Ik schaamde me kapot toen we ons gedeelte ophaalden en ik was ongelofelijk boos dat dit zo heeft moeten lopen zonder overleg.quote:
Nee. Wil sowieso de woonkamer en m'n slaapkamer klaar hebben. Als ik vandaag een goede offerte krijg duurt het twee weken tot de vloer er is. Dan moet ik hem nog leggen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:43 schreef AnneX het volgende:
Goed bezig iedere keer derLudolf.
Wel prettig, dat je na de klus op “huis” aankunt. Moeders, eten en schoon bed.
Heb je al zicht op wanneer je écht op jezelf gaat?
Nee nee.. je komt nog steeds jeugdig overquote:Op woensdag 12 februari 2025 23:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, dit is je tweede keer verbazing over mij. Ben nog steeds… oud![]()
Qua levensduur van ouders heb ik een bijzonder pechvolle vriendengroep ja. Dit waren ze niet eens allemaal bij elkaar. Heb ook nog een paar losse weesvrienden.
En binnenkort NOG een jaartje ouder hčquote:Op woensdag 12 februari 2025 23:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ja, dit is je tweede keer verbazing over mij. Ben nog steeds… oud![]()
Geestelijk toch minstensquote:Op donderdag 13 februari 2025 08:27 schreef Tele6 het volgende:
Ik kan bevestigen dat Cat heel jeugdig is
ik kocht dus "de gehele "wheel of times e-book en dat bleek dus met new spring te beginnenquote:Op donderdag 13 februari 2025 10:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:vanyel, ik ga binnenkort aan Wheel of Time beginnen. Zal ik beginnen met New Spring of gewoon bij boek 1?
Oh, nog steeds geen zin. Even lunch maken.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ik ben vandaag eigenlijk geen reet aan het uitvoeren.
Einde dienstmededeling.
Sevilla is wel heel mooi, weekendje aan vast plakkenquote:Op donderdag 13 februari 2025 11:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De apk van de bus gaat verlopen voor we hem geīmporteerd hebben. Nu zijn er twee keuringsstations voor Nederlandse apk in Spanje. Beide aan de zuidkust, dus ik mag over een paar weken duizend kilometer naar Sevilla rijden
Omdat ik wel zeker wil weten dat alles in orde is zo maar even een pre-keuring bij een garage hier laten doen.
Heeft Rosamund Pike new spring al gelezen?quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:vanyel, ik ga binnenkort aan Wheel of Time beginnen. Zal ik beginnen met New Spring of gewoon bij boek 1?
Zijn jullie al uitgeschreven uit NL? Want op wiens naam staat de auto nu?quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De apk van de bus gaat verlopen voor we hem geīmporteerd hebben. Nu zijn er twee keuringsstations voor Nederlandse apk in Spanje. Beide aan de zuidkust, dus ik mag over een paar weken duizend kilometer naar Sevilla rijden
Omdat ik wel zeker wil weten dat alles in orde is zo maar even een pre-keuring bij een garage hier laten doen.
één vergadering geannuleerd en drie werkjes naar morgen geprocrastineerd. Nu wandelenquote:Op donderdag 13 februari 2025 11:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, nog steeds geen zin. Even lunch maken.
Bestaat Sevilla’s fraaie centrum nog na de desastreuze wolkbreuken onlangs?quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:35 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Sevilla is wel heel mooi, weekendje aan vast plakken
quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:52 schreef AnneX het volgende:
Eén van de vele klokken staat al ín een doos en slaat ieder half uur. 😂
Nog niet 😢 is wel de bedoeling!quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:56 schreef Blues het volgende:
[..]
Goed bezig
Ook dozen voor wegweg?
Dat was vooral Valencia dacht ik.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:52 schreef AnneX het volgende:
[..]
Bestaat Sevilla’s fraaie centrum nog na de desastreuze wolkbreuken onlangs?
Negen dozen ingepakt al/pas met hulp en dat is halverwege 1 ruimte!
Doorpakken met inpakken.
Eén van de vele klokken staat al ín een doos en slaat ieder half uur. 😂
Even pauze en door. Zķnder hulp.
Ga er rustig vanuit dat je voor de import een bewijs van uitschrijving van Nederland nodig hebt, terwijl het niet de bedoeling is dat je in Nederland nog voertuigen op je naam hebt na uitschrijving.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zijn jullie al uitgeschreven uit NL? Want op wiens naam staat de auto nu?
Want ja, weet niet of ik straks al bezig kan met export van de auto als ik nog niet in D ben ingeschreven.
Ik ben alleen die kant op want de veestapel heeft oppas nodig, dus ik ga vlot op en neer. Voor de leuk gaan we wel een keer met de motor er heen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:35 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Sevilla is wel heel mooi, weekendje aan vast plakken
SPOILER: Huiskamervraag: Wat ziet u hier?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oops. Dat is waar!quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:17 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dat was vooral Valencia dacht ik.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:39 schreef MadMaster het volgende:
In the middle of nowhere on a day in Finnish Lapland…Alcoholcontrole?SPOILER: Huiskamervraag: Wat ziet u hier?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:39 schreef MadMaster het volgende:
In the middle of nowhere on a day in Finnish Lapland…whaha ze zullen er wel ervaring mee hebben dat het nodig isSPOILER: Huiskamervraag: Wat ziet u hier?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
quote:
Dat is wel een rare gewaarwording lijkt me, jaquote:Op donderdag 13 februari 2025 16:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Tijdens een sneeuwscootertocht ergens in de bossen, zo'n 30 kilometer weg van de bewoonde wereld, kwam de politie ons op de sneeuwscooter tegemoet gereden en moest iedere bestuurder een blaastest ondergaan…
Onze gids, die al 15 jaar tochten begeleidt, had het nog nooit eerder meegemaakt.
Denk ook niet dat er veel personen om 11.00 uur 's ochtends beschonken op een sneeuwscooter stappen, waarvoor je om 7.00 uur je bed uit moet.
Het is geen Benidorm- of Cherso publiek hier dat bij -12 graden 's avonds laat nog even gezellig op stap gaat om zich lam te zuipen…
Je moest ook in het apparaat blazen alsof je een kaars uitblaast. Van 5 cm afstand.quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is wel een rare gewaarwording lijkt me, ja
Ik zou ook gek staan te kijken inderdaad (inclusief over de uitvoering vd test)quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je moest ook in het apparaat blazen alsof je een kaars uitblaast. Van 5 cm afstand.
In NL moet je longen leegblazen in een met je lippen omsloten blaaspijpje.
Ik dacht even dat Ralph Inbar voor de dag zou komen…
Of nog erger....... Patty Brardquote:Op donderdag 13 februari 2025 16:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je moest ook in het apparaat blazen alsof je een kaars uitblaast. Van 5 cm afstand.
In NL moet je longen leegblazen in een met je lippen omsloten blaaspijpje.
Ik dacht even dat Ralph Inbar voor de dag zou komen…
We hebben bij ons vorige bezoek aan Lapland in 2004 ook op een sneeuwscooter gezeten en afgelopen maandagavond, op zoek naar het Noorderlicht, ook nog.quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:42 schreef Blues het volgende:
[..]
Of nog erger....... Patty Brard
Hilarisch wel !
Ooit eerder sneeuwgescooterd? Lijkt me tof! (en koud!)
Ik vond het net op de fiets een stuk minder koud dan vanochtend - vanochtend was het waterkoud en nu is het een stuk droger. De witte vlokjes bleven ook niet op me liggenquote:Op donderdag 13 februari 2025 17:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Er vallen witte vlokjesBlij dat ik zo word opgehaald en niet met de fiets naar het eetclubje hoef.
Ik zal aan je denken straks, hopelijk zitten jullie op een lijn.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:41 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vond het net op de fiets een stuk minder koud dan vanochtend - vanochtend was het waterkoud en nu is het een stuk droger. De witte vlokjes bleven ook niet op me liggen
Vanavond spreek ik het bestuur van m'n club over de kwestie met de trainers. Geen zin in maar wel verstandig idee dus tja.
Wat gaan jullie met eetclub eten of is dat nog een verrassing?
Niet waar. Iedereen kan zijn voertuig exporteren. Naar een rdw gemachtigd kantoor met de kentekenpapieren en platen. En je krijgt na betaling een stapeltje papieren terug.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ga er rustig vanuit dat je voor de import een bewijs van uitschrijving van Nederland nodig hebt, terwijl het niet de bedoeling is dat je in Nederland nog voertuigen op je naam hebt na uitschrijving.
Net als dat we voor de inschrijving hier een Spaanse zorgverzekering nodig hebben (dat maakt het hele proces een stuk soepeler), maar ookal ben je hier voor zorg verzekerd, je kan je Nederlandse zorgverzekering niet stopzetten tot je bent uitgeschreven.
Inmiddels zijn we deze maand dubbel verzekerd en als het goed is per drie dagen geleden uitgeschreven.
En wel al even hier ingeschreven in het dorp maar nog niet als ingezetene hier. Dus nu even in een soort bureaucratisch niemandsland.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:45 schreef MadMaster het volgende:
En de handvatten van de sneeuwscooter zijn verwarmd…
Ja dit verhaal is export voor de handel. Als je ergens woont waar je je gaat inschrijven en waar je voertuig geīmporteerd moet worden, kan het zijn dat het land van import een bewijs van uitschrijving wil, zoals Spanje.quote:Op donderdag 13 februari 2025 20:08 schreef z80 het volgende:
[..]
Niet waar. Iedereen kan zijn voertuig exporteren. Naar een rdw gemachtigd kantoor met de kentekenpapieren en platen. En je krijgt na betaling een stapeltje papieren terug.
Let wel op dat je bpm teruggaven formulier vraagt en een COC verklaring.
Het bpm formulier heb je nodig om bij de belastingdienst nog de rest bpm, indien aanwezig, terug te vragen. Na op naam zetten in ander land.
De COC verklaring is het Europees type goedkeuring formulier. Welke het een heel stuk makkelijker maakt indien de wagen ergens binnen Europa weer de weg op gaat.
ps
Na inleveren van de platen mag de auto niet op de openbare weg. Zichtbaar kan ook problemen geven bij een pennenlikker.
Ingeval van Ludof. Auto in Duitsland bij de woning neerzetten en dan exporteren. Auto verzekeren, je het de verzekeringscode nodig bij het op naam zetten.
Met de papieren en indien gewenst de reservering voor een wenskenteken+platen naar het verkehrsamt.
Als je geluk hebt en het verkehrsamt is met de tijd mee gegaan kun je vooraf al een boel regelen.
ps2
Als de auto een geldige apk heeft dan wordt deze in Duitsland overgenomen. Kan handig zijn als de apk binnenkort verloopt. Anders mag je een bezoekje brengen aan een keuringsstation voor een HU.
Auto zonder apk invoeren in Duitsland beteken rondje TuV. En die zijn steng en duur.
Dat is zeker ook de bedoeling. TüV moet elk jaar, net als APK?quote:Op donderdag 13 februari 2025 20:08 schreef z80 het volgende:
Auto zonder apk invoeren in Duitsland beteken rondje TuV. En die zijn steng en duur.
Niet goed gelezen.Knip.quote:Op donderdag 13 februari 2025 20:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja dit verhaal is export voor de handel. Als je ergens woont waar je je gaat inschrijven en waar je voertuig geīmporteerd moet worden, kan het zijn dat het land van import een bewijs van uitschrijving wil, zoals Spanje.
Vervolgens na de import ga/mail je met een bewijs van import van het voertuig de rdw en die schrappen hem in Nederland. Daar heb ik wel een dozijn stappen weggelaten, zoals het keuren van het voertuig, eventuele onwil van verzekeraars, het opvragen van een coc certificaat, of de lokale overheid die nog een horde opwerpt. Maar dit is het ongeveer.
(En bpm is in Spanje vrijgesteld als je er zelf komt wonen en je het voertuig langer dan zes maanden hebt)
Elke 2 jaar. En kan een heel stuk goedkoper, zonder afspraak bij de DEKRA.quote:Op donderdag 13 februari 2025 20:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is zeker ook de bedoeling. TüV moet elk jaar, net als APK?
Zonder afspraak niet overal btw, maar wel heel veel plaatsen waar ze zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2025 20:30 schreef z80 het volgende:
[..]
Elke 2 jaar. En kan een heel stuk goedkoper, zonder afspraak bij de DEKRA.
Die hebben eigen keurmeesters.
Is Londen niet te zwaar voor jullie met al die trappen op en af in de metro?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:21 schreef Blues het volgende:
Ik krijg zininin die eurostar naar Londen![]()
Zag dat voor ons, ouwe takkies, 65+ kaartjes bestaan, best een leuk prijsje dan.
Wie weet in september.
Maart Antwerpen
Mei/Juni Zakynthos
September Londen?
![]()
quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:37 schreef Tele6 het volgende:
Gesprek ging goed, bestuur staat helemaal achter me
He wat fijnquote:Op donderdag 13 februari 2025 22:37 schreef Tele6 het volgende:
Gesprek ging goed, bestuur staat helemaal achter me
Het bestuur staat achter mijn aanpak: ik spreek ze komende week individueel en daarna roepen we een vergadering bij elkaar waarin afspraken gemaakt gaan worden om te voorkomen dat zoiets weer gebeurt.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:38 schreef derLudolf het volgende:
Wat gaat er met die andere 2 gebeuren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |