Nou dan kan het topic nu al op slotquote:Op dinsdag 4 februari 2025 14:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Lage bloedsuikerspiegel
Verwardier
Religie van de vrede
Jij bent welkom
Import ellende krijg ellende.
Zo, hebben we die kansloze opmerkingen alvast gehad, kunnen we zonder die bagger door.
Wat maakt dat jij denkt dat we de dader in deze hoek moeten zoeken?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 14:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Lage bloedsuikerspiegel
Verwardier
Religie van de vrede
Jij bent welkom
Zo, hebben we die kansloze opmerkingen alvast gehad, kunnen we zonder die bagger door.
Ik vraag me af wat voor pleuris er wel niet zou uitbreken als dat niet het geval was.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 14:29 schreef Domnivoor het volgende:
Er komt al een naam van de schutter voorbij op social media. Klinkt Zweeds.
Niks.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 14:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat voor pleuris er wel niet zou uitbreken als dat niet het geval was.
In Zweden broeit het aan alle kanten. Meer dan in Nederland. Deze schietpartij (ook al is het van een autochtoon, althans dat wordt gesuggereerd) is een teken aan de wand.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 14:36 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Niks.
In feminine cultures zoals Zweden maar ook Nederland gebeurt niks.
Maar de zon gaat er pas over een kleine twee uur onderquote:Op dinsdag 4 februari 2025 14:22 schreef Jahr00n het volgende:
Iemand die er klaar mee was dat het altijd donker is?
Laten we ook het motief afwachten. Kijken of we jouw bingokaart kunnen afvinken betreft de dader.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 14:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Lage bloedsuikerspiegel
Verwardier
Religie van de vrede
Jij bent welkom
Want dit gebeurt vaker in Zweden?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 14:44 schreef Buikbrein het volgende:
Een "incident" aldus de Media, die kennelijk het woord "trend" niet wilt begrijpen en/of gebruiken.
Trends hoeven zich niet te beperken tot een landsgrens he.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 14:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Want dit gebeurt vaker in Zweden?
Het exacte aantal schietpartijen in Zweden over de afgelopen 15 jaar is moeilijk vast te stellen door variaties in rapportage en definitie. Wel is bekend dat het aantal schietincidenten in Zweden in deze periode aanzienlijk is toegenomen. In 2022 registreerde Zweden 391 schietpartijen, waarvan 62 met dodelijke afloop en waarbij 100 mensen gewond raakten.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 14:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Want dit gebeurt vaker in Zweden?
Was het maar zo'n feest ...quote:Op dinsdag 4 februari 2025 14:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Lage bloedsuikerspiegel
Verwardier
Religie van de vrede
Jij bent welkom
quote:Op dinsdag 4 februari 2025 14:36 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Niks.
In feminine cultures zoals Zweden maar ook Nederland gebeurt niks.
quote:Op dinsdag 4 februari 2025 14:44 schreef Buikbrein het volgende:
Een "incident" aldus de Media, die kennelijk het woord "trend" niet wilt begrijpen en/of gebruiken.
Nog dieper aan het zinken. Cynisch doen tegen het bestaande cynisme.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 14:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Lage bloedsuikerspiegel
Verwardier
Religie van de vrede
Jij bent welkom
Een eerlijke tegenhanger zou zijn om ook de dooddoeners van de andere kant weer te geven. Ze zijn herkenbaar hoor maar aan de andere kant van de pendulum zitten er net zo goed uitgekauwde clichés tussen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 14:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Lage bloedsuikerspiegel
Verwardier
Religie van de vrede
Jij bent welkom
Ervaring misschienquote:Op dinsdag 4 februari 2025 14:27 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wat maakt dat jij denkt dat we de dader in deze hoek moeten zoeken?
Ik denk dat je er nog veel bent vergeten, zoalsquote:Op dinsdag 4 februari 2025 14:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Lage bloedsuikerspiegel
Verwardier
Religie van de vrede
Jij bent welkom
Oh nu ben ik vervelend, dit soort buikloop van dezelfde users in elk topic weer (of het nou aannemelijk is of niet) dat is pas vervelend. Niets meer dan een spiegel dit.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 14:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nog dieper aan het zinken. Cynisch doen tegen het bestaande cynisme.
En Europa, hoe vinden jullie zelf dat het gaat?
Alles went, ik denk dat de burgers van Oekraine graag met de Zweden zouden willen ruilen, daar vallen elke dag 10 onschuldige slachtoffers.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 15:18 schreef Discombobulate het volgende:
Je bent sowieso al totaal gedesensitiseerd nadat dit om de zo veel tijd de normaalste zaak van de wereld is, althans ik wel.
Is dat zo ja?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 15:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Vorige schoolshooting in Europa was ook in Zweden.
BINGOquote:Op dinsdag 4 februari 2025 15:28 schreef Durmada het volgende:
Bakken met moslims binnenhalen en dan verrast zijn dat dit gebeurt...
Ik moet eerst maar eens zien wie de dader is. Kan ook gewoon een depressieve scholier zijn die in zijn resentiment effe iedereen de dood in jaagt in plaats van een islamist. Of een incel ofzo.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 15:28 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Alles went, ik denk dat de burgers van Oekraine graag met de Zweden zouden willen ruilen, daar vallen elke dag 10 onschuldige slachtoffers.
Je moet je natuurlijk afvragen wat de balans in de afweging tussen voor en tegen de multicul maatschappij is.
Voorbeeld; door auto ongelukken komen ook veel mensen om het leven, maar er zijn ook grote voordelen bij het autogebruik.
Wat zijn de voordelen van de multicul?
In de staat waarin Zweden verkeert glijdt iedereen sneller af.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 15:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik moet eerst maar eens zien wie de dader is. Kan ook gewoon een depressieve scholier zijn die in zijn resentiment effe iedereen de dood in jaagt in plaats van een islamist. Of een incel ofzo.
Nog even de kop in het zand stekenquote:Op dinsdag 4 februari 2025 15:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oh nu ben ik vervelend, dit soort buikloop van dezelfde users in elk topic weer (of het nou aannemelijk is of niet) dat is pas vervelend. Niets meer dan een spiegel dit.
Dat oeverloze gezever van jou valt ook onder dit soort buikloop. Elke keer weer hetzelfde riedeltjequote:Op dinsdag 4 februari 2025 15:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oh nu ben ik vervelend, dit soort buikloop van dezelfde users in elk topic weer (of het nou aannemelijk is of niet) dat is pas vervelend. Niets meer dan een spiegel dit.
Is mijn taak ook een beetje dus als dat als vervelend ervaren word doe ik het goed.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 15:50 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat oeverloze gezever van jou valt ook onder dit soort buikloop. Elke keer weer hetzelfde riedeltje
?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 15:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen hier denken dat dit echt is
Wellicht ook eens de iets van de andere kant bekijken i.p.v. gelijk maar weer dat sterotiep er in gooien zou ook helpen. Echt relaxed kom jij ook niet overquote:Op dinsdag 4 februari 2025 15:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Is mijn taak ook een beetje dus als dat als vervelend ervaren word doe ik het goed.
En ik ben doorgaans reactief, users die steeds maar weer.gif die uitgekauwde opmerkingen onder elk topic plaatsen doen dat omdat...ja geen idee eigenlijk, maar geloof me als ik zeg dat dat door het overgrote deel van het forum als zeer storend word ervaren.
Omdat ik en een groot deel van het forum niet zit te wachten op dezelfde inhoudsloze oneliners.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:01 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wellicht ook eens de iets van de andere kant bekijken i.p.v. gelijk maar weer dat sterotiep er in gooien zou ook helpen. Echt relaxed kom jij ook niet over
Je doet nu net of je een hele grote groep vertegenwoordigd maar het is vooral eigen frustratie heb ik de indruk.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat ik en een groot deel van het forum niet zit te wachten op dezelfde inhoudsloze oneliners.
Hij doet het goed. Hij sorteert voor op iets wat geheid zou gebeuren anders. Netjes. Ik ben er blij mee.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:01 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wellicht ook eens de iets van de andere kant bekijken i.p.v. gelijk maar weer dat sterotiep er in gooien zou ook helpen. Echt relaxed kom jij ook niet over
Praat voor jezelf. Ik zie niemand klagen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat ik en een groot deel van het forum niet zit te wachten op dezelfde inhoudsloze oneliners.
De andere kant zie ik overigens prima.
Ik heb daar iets meer zicht op dan jij nofiquote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:03 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Praat voor jezelf. Ik zie niemand klagen.
Kan er niks aan doen dat er een groepje users is dat die rotzooi onder ctrl v heeft staan he.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:03 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je doet nu net of je een hele grote groep vertegenwoordigd maar het is vooral eigen frustratie heb ik de indruk.
Afijn, je doet je best maar wat objectiever zou lekker zijn
Je snapt niet dat het leeuwendeel van die users niet meer in topic als deze komen omdat ze simpelweg geen interesse meer hebben om steeds de bagger van jou, Matspontius en de rest van het groepje losers dat ziekelijk geobsedeerd is met moslimpjes te moeten lezen?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:03 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Praat voor jezelf. Ik zie niemand klagen.
Blijkbaar kan men het onder de ctrl v hebben omdat het tegenwoordig meerdere keren per week raak is. En jij gaat daar dan cynisch over doenquote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kan er niks aan doen dat er een groepje users is dat die rotzooi onder ctrl v heeft staan he.
+ iets over stageplaatsenquote:Op dinsdag 4 februari 2025 14:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Lage bloedsuikerspiegel
Verwardier
Religie van de vrede
Jij bent welkom
uh nee. Steeds meer mensen zIjN wAkKeR en zien wat import van holbewoners doet met je maatschappij.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Je snapt niet dat het leeuwendeel van die users niet meer in topic als deze komen omdat ze simpelweg geen interesse meer hebben om steeds de bagger van jou, Matspontius en de rest van het groepje losers dat ziekelijk geobsedeerd is met moslimpjes te moeten lezen?
Nee ik wil een leuk en leesbaar forum en je mag wat mij betreft het elke keer over dat onderwerp hebben, maar dan wel inhoudelijk ipv in elk topic dat ook maar een hint heeft van islam of immigratie heeft dezelfde zooi te lezen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:06 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Blijkbaar kan men het onder de ctrl v hebben omdat het tegenwoordig meerdere keren per week raak is. En jij gaat daar dan cynisch over doenbeetje omgekeerde wereld.
Dat werkt twee kanten op natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kan er niks aan doen dat er een groepje users is dat die rotzooi onder ctrl v heeft staan he.
Vaak zat gedaan en ook regelmatig onzin als "oranje dit dat, Trumpanzee's" etc etc verwijderd.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:08 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Dat werkt twee kanten op natuurlijk.
Je kunt de bingokaart in PVV/Trump-topics er ook gewoon bij pakken hoor. Het zou je sieren om je daar net zo hard tegen uit te spreken een volgende keer.
Kan niet zo zijn dat ik de enige ben die blij is met Straatcommando. Wat hij doet is ontzettend logisch. Ga zo door!quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:08 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Je kunt de bingokaart in PVV/Trump-topics er ook gewoon bij pakken hoor. Het zou je sieren om je daar net zo hard tegen uit te spreken een volgende keer.
Kan van alles zijn. Zelf van die school verwijderd, bijvoorbeeld? Vriendin heeft het uitgemaakt en zat in die klas? Misschien was het wel een klasje Zweeds voor anderstaligen en wraak vanwege andere aanslagen?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 15:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Is er al gesproken over een mogelijk motief?˛
Omdat het niet in jouw straatje past?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee ik wil een leuk en leesbaar forum en je mag wat mij betreft het elke keer over dat onderwerp hebben, maar dan wel inhoudelijk ipv in elk topic dat ook maar een hint heeft van islam of immigratie heeft dezelfde zooi te lezen.
That is all.
Prima, dat klinkt als modereren. Dat kan in dit topic dan ook toch gewoon zonder een hoop praatjes?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vaak zat gedaan en ook regelmatig onzin als "oranje dit dat, Trumpanzee's" etc etc verwijderd.
quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:13 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Omdat het niet in jouw straatje past?
Sneuneus.
Dit is werkelijk de eerste keer dat ik het op deze manier aanpak. Weet je waarom? Omdat ik users dm/pm en soms helaas een ban moet geven en het gaat maar door.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:13 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Prima, dat klinkt als modereren. Dat kan in dit topic dan ook toch gewoon zonder een hoop praatjes?
In dit geval deed ik het natuurlijk, bij wijze van spiegel omdat het doorgaans niet eens uitmaakt of het klopt of niet.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:15 schreef Momo het volgende:
Misschien kunnen we eerst wachten tot we weten wie de dader is en zijn movitatie? Waarom moet echt elk gebeurtenis gekaapt worden worden door politiek?
Nee, je maakt die posts niet maar je kunt ze wel modereren zoals je, naar eigen zeggen, ook stilzwijgend doet in topics over Trump/PVV waar je bingokaart ook snel gevuld is.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is werkelijk de eerste keer dat ik het op deze manier aanpak. Weet je waarom? Omdat ik users dm/pm en soms helaas een ban moet geven en het gaat maar door.
En ik maak die posts niet.
Omdat het ene probleem echt veel groter is dan de ander. En ook daar kan ik niks aan doen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:17 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Nee, je maakt die posts niet maar je kunt ze wel modereren zoals je, naar eigen zeggen, ook stilzwijgend doet in topics over Trump/PVV waar je bingokaart ook snel gevuld is.
Waarom je er hier opeens zo'n punt van wilt maken begrijp ik niet.
Waarom kennen zoveel mensen die meme niet?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:18 schreef Hexagon het volgende:
Die vent ziet er iig uit als een incel
Onzin, ik durf rustig te stellen dat er andersom ook voldoende irritatie is of topics worden vermeden. Ik doe dat zelf ook maar schreeuw dat niet van de dakken zoals anderen wellicht.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat het ene probleem echt veel groter is dan de ander. En ook daar kan ik niks aan doen.
Ik krijg regelmatig berichten van andere users die zich er kapot aan ergeren, daar wil ik wat aan doen. En om meteen met bans of notes te gaan strooien is ook weer zo
Wtf?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:18 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Kom ajb uit die slachtofferrol het is in pol net zo goed niet de bedoeling en ik weet dat mods daar heel actief op modereren, het gebeurt gewoon een stuk minder.
Ja. net zoals in een gemiddeld Trump/PVV-topic.
Waar sla je nu zo op aan dan?
Ja soms krijg ik een seintje dat er inderdaad iets is blijven staan/over het hoofd gezien en dat haal ik dan weg. Allee. Gebeurt dat een heel stuk minder en ik zie het zelf ook gewoon. En beide zijn net irritant overigens.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:20 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Onzin, ik durf rustig te stellen dat er andersom ook voldoende irritatie is of topics worden vermeden. Ik doe dat zelf ook maar schreeuw dat niet van de dakken zoals anderen wellicht.
Sorry dat moest een quote zijnquote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:21 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Wtf?
Mijn posts deels herschrijven gaat wel ver hoor. ik heb dit niet gezegd.
Een spiegel naar de waarheid of puur cynisme over hoe het wordt afgedaan door media/autoriteiten/struisvogels ja. Niet de users hier op aankijken, want op al die punten die jij benoemt, is gewoonweg een nieuwsbericht te vinden over de loop van de afgelopen jaren.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 15:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan hoef je het niet elke keer in elk topic te herhalen. Bespreek her inhoudelijk of gewoon niet. Niemand zit er op te wachten.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een spiegel naar de waarheid of puur cynisme over hoe het wordt afgedaan door media/autoriteiten/struisvogels ja. Niet de users hier op aankijken, want op al die punten die jij benoemt, is gewoonweg een nieuwsbericht te vinden over de loop van de afgelopen jaren.
In Zwitserland ook. Geen idee wanneer de laatste daar was.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 15:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Vorige schoolshooting in Europa was ook in Zweden. Wapens zijn daar makkelijk te krijgen.
Jij dacht het voor te zijn he, ik reageer gewoonweg op je cynisme naar enkele users omdat ik het niet terecht vind. Zeker niet omdat totaal niet bevestigd is wat voor dwaas het is.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan hoef je het niet elke keer in elk topic te herhalen. Bespreek her inhoudelijk of gewoon niet. Niemand zit er op te wachten.
Is em niet, fake fotootje.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 15:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Gozer ziet eruit als 45. Wtf.
Precies mijn punt.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij dacht het voor te zijn he, ik reageer gewoonweg op je cynisme naar enkele users omdat ik het niet terecht vind. Zeker niet omdat totaal niet bevestigd is wat voor dwaas het is.
Waarom neem je er dan al een voorschot op?quote:
Ik denk dat "regelmatig" wel meevalt en "users" elke keer dezelfde enkelingen zijn. Misschien terug dm'en dat ze niet zo motten janken.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat het ene probleem echt veel groter is dan de ander. En ook daar kan ik niks aan doen.
Ik krijg regelmatig berichten van andere users die zich er kapot aan ergeren, daar wil ik wat aan doen. En om meteen met bans of notes te gaan strooien is ook weer zo
Snap je hem nou echt nietquote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom neem je er dan al een voorschot op?
Nou nee.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:29 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik denk dat "regelmatig" wel meevalt en "users" elke keer dezelfde enkeling zijn. Misschien terug dm'en dat ze niet zo motten janken.
Ik snap het inderdaad niet dat jij bij voorbaat al cynisch gaat lopen doen richting users nee.quote:
Maar als users het doen zonder enige grondslag is het wel okee?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik snap het inderdaad niet dat jij bij voorbaat al cynisch gaat lopen doen richting users nee.
Nou, nee. Eigenlijk alles wat ie zegt is inderdaad de gebruikelijke gang van zaken. Het is of dit doen of het topic sluiten. Er zit een goede kop op.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:29 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik denk dat "regelmatig" wel meevalt en "users" elke keer dezelfde enkelingen zijn. Misschien terug dm'en dat ze niet zo motten janken.
Wat ik langs zag komen is dat hij niet mocht bidden in het fietsenhok of zo.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 15:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Is er al gesproken over een mogelijk motief?˛
Goed planquote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:33 schreef RamboDirk het volgende:
@:straatcommando. veeg meer even schoon en laten we ontopic gaan.
Dat is het mooie van de Islam. Je mag niet liegen zelfs al is het een grap.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wat ik langs zag komen is dat hij niet mocht bidden in het fietsenhok of zo.
Ik zie op dit moment maar 1 iemand die de maat probeert te nemen richting users hoor.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar als users het doen zonder enige grondslag is het wel okee?
De waarheid stoort je?quote:Want dat is het he. Dat is wat mij en een heleboel anderen stoort.
Deze mag ook in de standaardlijst van @Straatcommando.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wat ik langs zag komen is dat hij niet mocht bidden in het fietsenhok of zo.
Ik vind het erg prettig. De lijn Straatcommando is een erg fijne moet ik zeggen. Prima.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik zie op dit moment maar 1 iemand die de maat probeert te nemen richting users hoor.
'Is allemaal de schuld van de PVV.'quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar als users het doen zonder enige grondslag is het wel okee?
Want dat is het he. Dat is wat mij en een heleboel anderen stoort.
Dan kan het wmb nog alle kanten op, de neonazi die buitenlanders wil vermoorden of de islamitische terrorist die de verkeerde soort islamieten wil vermoorden of een conflict tussen verschillende (criminele) groepen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:35 schreef RamboDirk het volgende:
https://tv.vg.no/nyheter/(...)overlay-main-desktop
Het gaat dus om volwassen onderwijs waar voornamelijk migranten naar school gaan. In de video zijn ook vrouwen in abaja's te zien. Over de dader is nog onduidelijkheid.
Ben het met je eens dat Zweden dit zich over zichzelf heeft afgeroepen. Maar om zo'n trieste gebeurtenis nu aan te grijpen om je gelijk te halen is niet heel fraai.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:40 schreef Chivaz het volgende:
Zweden het land dat zich zo achtergesteld voelde dat ze maar besloten om een humanitaire supermacht te worden. Tegen alle waarschuwingen in gingen de grenzen open voor al het tuig over heel de wereld. Nu is het arme Zweden een land dat bendeoorlogen kent compleet met schietpartijen, bomaanslagen etc etc.
Ergens wel fijn dat je dit nu zonder problemen kan benoemen, dat was een aantal jaar geleden wel anders.
Het is zeker triest maar ik vind het wel noodzakelijk om te benoemen waar dit soort geweld vandaan komt.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:44 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ben het met je eens dat Zweden dit zich over zichzelf heeft afgeroepen. Maar om zo'n trieste gebeurtenis nu aan te grijpen om je gelijk te halen is niet heel fraai.
Nou ik ben benieuwd hoe goed hij zijn zoon kent.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:56 schreef Kim-Holland het volgende:
-- Harde knal in Örebro
"Het was echt een klap", zegt een verslaggever van Aftonbladet ter plaatse in Örebro.
De politie is momenteel ter plaatse om het huis van de vermoedelijke dader te doorzoeken.
Het is nog steeds onduidelijk wat de explosie heeft veroorzaakt.
-- De vader van de vermoedelijke schutter in Örebro, een 35-jarige man, zegt niet op de hoogte te zijn van de betrokkenheid van zijn zoon bij de misdaad.
– Daar weet ik niets van, zegt hij als Aftonbladet hem bereikt.
Hij zegt ook niet op de hoogte te zijn van een grote politieactie in het appartement van de 35-jarige man in Örebro.
– Dit is zo verontrustend. Wat is er gebeurd? vervolgt de vader.
Wanneer Aftonbladet vertelt over de politieactie en de verdenkingen tegen zijn zoon, ontkent de vader dat dit mogelijk is.
“Dat moet onmogelijk zijn,” zegt de vader voordat hij ophangt.
https://www.aftonbladet.s(...)misstankt-grovt-vald
Duidelijk een mannenprobleemquote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:42 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
het is een mannetje. GoogletranslateGoden
Dit soort dingen is ook helemaal niks voor het zwakke geslachtquote:
Ik vind dat je een bepaalde groep mensen prima een koekje van eigen deeg geeftquote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is werkelijk de eerste keer dat ik het op deze manier aanpak. Weet je waarom? Omdat ik users dm/pm en soms helaas een ban moet geven en het gaat maar door.
En ik maak die posts niet.
Ik vind je absoluut niet vervelend.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 15:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je kan ook je account laten verwijderen als je er geen zin meer in hebt op een forum te zitten.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 14:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Lage bloedsuikerspiegel
Verwardier
Religie van de vrede
Jij bent welkom
Of die usuals suspects, die dagelijks dezelfde buikloop monologen hebben, openen gewoon een (slow)chat topic in KLB of VER en gaan daar de hele dag deze buikloop ventileren.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 17:26 schreef Nober het volgende:
[..]
Je kan ook je account laten verwijderen als je er geen zin meer in hebt op een forum te zitten.
Ah, kende 'm ook nietquote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Sam Hyde meme
https://knowyourmeme.com/memes/people/sam-hyde
Ook iemand die psychotisch is gaat niet zo maar in één keer de boel overhoop knallen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 17:22 schreef Tengano het volgende:
Als ik die reaktie van die vader lees, lijkt het alsof zijn zoon dus geen verwarde indruk maakte. Wat ook niet zo hoeft te zijn, want aan psychotische mensen is dat niet altijd te merken. Maar psychotisch of niet, hij moet een motief hebben gehad en het gaat ongetwijfeld over boosheid, frustratie en wanhoop.
Zijn zoekgeschiedenis zal wss flink doorgespit worden nu.
Jammer toch dat dit soort mensen gewoon niet net op tijd zelf hulp vraagt, zodat dit soort gruwelheden voorkomen kunnen worden. Echt niemand schiet er wat mee op en hij ook niet, al mocht hij nog het idee hebben gehad van wel.
Triest...
Niet iedereen die psychotisch is nee, anders zouden we wel heel veel topics krijgen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 17:47 schreef Discombobulate het volgende:
Ook iemand die psychotisch is gaat niet zo maar in één keer de boel overhoop knallen.
Als de usual alles ontkennende "ja maar het Christendom" suspects dan naar POL of Joop vertrekken zou het een fijn en kwalitatief inhoudelijk discussieforum worden.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 17:42 schreef FYazz het volgende:
[..]
Of die usuals suspects, die dagelijks dezelfde buikloop monologen hebben, openen gewoon een (slow)chat topic in KLB of VER en gaan daar de hele dag deze buikloop ventileren.
Dan kan misschien NWS weer een fijn en kwalitatief inhoudelijk discussieforum worden.
Liever een gedegen inhoudelijke discussie willen ipv telkens dezelfde oneliners lezen die een topic vervuilen heeft echt niets te maken lieverkoekjes of mijn way te maken.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 17:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als de usual alles ontkennende "ja maar het Christendom" suspects dan naar POL of Joop vertrekken zou het een fijn en kwalitatief inhoudelijk discussieforum worden.
Lieverkoekjes worden niet gebakken. NWS is een reflectie van het leven: can't have everything going your way.
Een onjuist waardeoordeel. Dus het is niet waar?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:03 schreef FYazz het volgende:
[..]
Liever een gedegen inhoudelijke discussie willen ipv telkens dezelfde oneliners lezen die een topic vervuilen heeft echt niets te maken lieverkoekjes of mijn way te maken.
Je doet hiermee ook precies wat zo storend is, de discussie gelijk doodslaan met een onjuist waardeoordeel.
NWS is op dit moment vooral een reflectie van de buikloop van usual suspects, de kwalitatieve users aan beide zijden reageren maar weinig of zijn inmiddels al lang en breed weggelopen en kom je tegen op andere fora.
Dit is nu precies het polariserende hokje waarin ik dus niet elke dag gedrukt wil worden (in mijn post staat ook letterlijk dat ik de kwalitatieve users aan - beide zijden - mis, niet enkel van maar 1 kant).quote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een onjuist waardeoordeel. Dus het is niet waar?
Ik zie vooral aan beide zijden veel drek. Jij belicht één kant. Waarom?
Je leest mijn post niet. Ik heb begrepen dat je users aan beide zijden mist. Ik had het over drek aan bijde zijden en dat is iets heel anders.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:16 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dit is nu precies het polariserende hokje waarin ik dus niet elke dag gedrukt wil worden (in mijn post staat ook letterlijk dat ik de kwalitatieve users aan - beide zijden - mis, niet enkel van maar 1 kant).
Een mod hier, met een hele lange staat van dienst en die heel dicht op het vuur zit geeft een mening en die onderstreep ik. Niets meer, niets minder.
Dat deze mod aangeeft dat de buikloop van de ene kant net wat verstorender is voor het forum moet je niet mij kwalijk nemen, daarvoor moet je bij de betreffende users zijn.
Wat mij betreft:
Of je nu dagelijks Trumpanzee post of dagelijks Linkse boomknuffelaar oid, ga met je drek ergens anders heen.
Nee, mijn opmerking over onjuiste waardeoordeel sloeg op het gegeven dat mijn feedback niet voortkomt uit "het gaat niet zoals ik wil/my way of alleen die ene kant wil ik geen oneliners van"quote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Echter jouw deel van "onjuist waardeoordeel" sloeg op dat ik zei dat er aan de andere zijde ook mensen zijn die topics verstoren en dat dat niet belicht wordt.
Oké, dan had ik het zelf niet goed begrepen. Excuus.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:28 schreef FYazz het volgende:
[..]
Nee, mijn opmerking over onjuiste waardeoordeel sloeg op het gegeven dat mijn feedback niet voortkomt uit "het gaat niet zoals ik wil/my way of alleen die ene kant wil ik geen oneliners van"
Mijn feedback heeft niets met mijn politieke voorkeur of mening te maken, maar alles met mijn voorkeur om juist in deze polariserende tijd die verschillende politieke voorkeuren/meningen serieus te nemen, inhoudelijk te analyseren en te bespreken ipv alles maar plat te slaan met een oneliner - vaak niet gebaseerd op kennis, feiten, volledige context.
We komen op deze wijze echt nooit nader tot elkaar en dat is niet in het belang van ons allen.
Maar geen vergunning om daar mensen mee dood te schieten.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:24 schreef MissButterflyy het volgende:
AD meldt dat de dader een wapenvergunning had.
quote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oké, dan had ik het zelf niet goed begrepen. Excuus.
Verder, eens hoor.
Ja maar hullie.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:08 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Niet?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:35 schreef maily het volgende:
[..]
Maar geen vergunning om daar mensen mee dood te schieten.
Hij kan ook jouw account laten verwijderen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 17:26 schreef Nober het volgende:
[..]
Je kan ook je account laten verwijderen als je er geen zin meer in hebt op een forum te zitten.
quote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:41 schreef maily het volgende:
![]()
Ik vraag me af of dat dan gevolgen heeft voor zijn straf. (Als hij nog leeft?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Ach, we hebben hier te maken met een wereldverbeteraar en een zeer inlevend mens 🤪quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Props voor @Straatcommando.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ach, we hebben hier te maken met een wereldverbeteraar en een zeer inlevend mens 🤪
quote:De Zweedse premier spreekt op X van een "erg pijnlijke dag voor heel Zweden". Hij zegt mee te leven met iedereen wiens schooldag werd verstoord door terreur. "Opgesloten zitten in een klaslokaal en vrezen voor je eigen leven is een nachtmerrie die niemand zou moeten meemaken."
Er zijn zelfs mensen die dit slechts een voorval noemen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:52 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik lees nu even dit op nos.nl maar vind de reactie van de premier wat lafjes. Het is slechts een pijnlijke dag?
Klopt, gelukkig is het niet iets structureels.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:55 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er zijn zelfs mensen die dit slechts een voorval noemen.
Een erg pijnlijke dag!quote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:52 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik lees nu even dit op nos.nl maar vind de reactie van de premier wat lafjes. Het is slechts een pijnlijke dag?
[..]
Een doorgedraaide gamer die graag schietspelletjes speelde.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:56 schreef Kim-Holland het volgende:
Wazige beelden van de vermoedelijke schutter
https://tv.aftonbladet.se(...)tten-genom-foenstret
Wat is er lafjes aan ofwel wat had hij anders moeten zeggen?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Rutte was ook altijd standaard 'geschokt'.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:59 schreef FYazz het volgende:
Wat is er lafjes aan ofwel wat had hij anders moeten zeggen?
Met bijvoorbeeld een stevigere uitspraak als "het is dé pijnlijkste dag" maak je gebeurtenissen in het verleden weer onbedoeld minder erg.
In ieder geval weten we dat de vermoedelijke schutter inmiddels is overleden.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:00 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)onder-wie-dader.html
Krijg steeds meer hekel aan de openheid van nieuws (of het gebrek daaraan) van vnl linkse landen/politie/media na dit soort gevallen.
Je ziet de lijken liggen maar wacht uren omdat te vertellen.
Je weet al heel veel over de dader maar moet nog dagen “onderzoeken” wie het is en welke afkomst.
Maar WEL weet je vrij zeker dat het geen terroristisch motief betreft per direct.
Zucht..
quote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:32 schreef Hyaenidae het volgende:
Verdachte, dus nog niet per se de dader.
quote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:43 schreef Tengano het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ze weten al alles precies hoor,quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:06 schreef havanagila het volgende:
Kan net zo goed een doorgedraaide Zweed zijn.
Ik ben juist wel blij dat media (links of rechts) tegenwoordig eerst feiten en context volledig willen hebben en de ruimte geven aan hulpdiensten om onderzoek te doen en nabestaanden rustig en gedegen te informeren alvorens er allemaal details naar buiten worden gebracht (die soms voorbarig zijn en gecorrigeerd moeten worden) puur omdat mensen die er niets mee te maken hebben zo graag binnen een paar uur alle ins/outs willen weten of anders gefrustreerd raken.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:00 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)onder-wie-dader.html
Krijg steeds meer hekel aan de openheid van nieuws (of het gebrek daaraan) van vnl linkse landen/politie/media na dit soort gevallen.
Je ziet de lijken liggen maar wacht uren omdat te vertellen.
Je weet al heel veel over de dader maar moet nog dagen “onderzoeken” wie het is en welke afkomst.
Maar WEL weet je vrij zeker dat het geen terroristisch motief betreft per direct.
Zucht..
School eerst uitkammen, evacueren, camerabeelden checken, iedereen ondervragen, alles checken, bewijsmateriaal verzamelen, lijken afvoeren. Dat duurt nou eenmaal even.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ze weten al alles precies hoor,
Tactisch naar buiten brengen, steeds beetjes info, dat dempt de emoties.
Oproepen tot begrip. Onderzoek afwachten, beetjes informatie, komt wel goed.
Het is allemaal een complot.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ze weten al alles precies hoor,
Tactisch naar buiten brengen, steeds beetjes info, dat dempt de emoties.
Oproepen tot begrip. Onderzoek afwachten, beetjes informatie, komt wel goed.
Dat kun je gewoon zeggen: we zagen 10 lijken liggen, de dader was blank en autochtoon, de rest zoeken we uit,quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:09 schreef havanagila het volgende:
[..]
School eerst uitkammen, evacueren, camerabeelden checken, iedereen ondervragen, alles checken, bewijsmateriaal verzamelen, lijken afvoeren. Dat duurt nou eenmaal even.
en de dader had schoenmaat 42, hield van aardbeienijs, en was fan van Zlatan Ibrahimovic.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat kun je gewoon zeggen: we zagen 10 lijken liggen, de dader was blank en autochtoon, de rest zoeken we uit,
Naja, een allah akhbar die de hele maatschappij wil raken maakt mensen nou eenmaal een stuk bozer dan een TBS'er die z'n klasgenoten van kant maakt.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:16 schreef koemleit het volgende:
[..]
en de dader had schoenmaat 42, hield van aardbeienijs, en was fan van Zlatan Ibrahimovic.
Kom op, hoe relevant is dat allemaal?
de grootste gemene deler onder alle schutters/moordenaars wereldwijd is dat ze man zijn 95% is man.
Toch hoor je nooit wat over "mannen moeten zich gedragen/ mannen moet heropgevoed! mannen moeten het land uit".
maar als het een man is met een bruin kleurtje dan is het de focus op het kleurtje. Bijzonder altijd.
en een TBS'er die de hele maatschappij wil raken?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:22 schreef havanagila het volgende:
[..]
Naja, een allah akhbar die de hele maatschappij wil raken maakt mensen nou eenmaal een stuk bozer dan een TBS'er die z'n klasgenoten van kant maakt.
Hmm. Mocht het je ontgaan zijn: mensen met een migratieachtergrond (en dan vooral vaak uit Islamtische landen) zijn een relatief kleine groep binnen Westerse samenlevingen, die disproportioneel op negatieve manieren oververtegenwoordigd zijn.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:16 schreef koemleit het volgende:
[..]
en de dader had schoenmaat 42, hield van aardbeienijs, en was fan van Zlatan Ibrahimovic.
de grootste gemene deler onder alle schutters/moordenaars wereldwijd is dat ze man zijn 95% is man.
Toch hoor je nooit wat over "mannen moeten zich gedragen/ mannen moet heropgevoed! mannen moeten het land uit".
maar als het een man is met een bruin kleurtje dan is het de focus op het kleurtje. Bijzonder altijd.
Heb je ook gelijk in.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:20 schreef FYazz het volgende:
[ afbeelding ] Op dinsdag 4 februari 2025 19:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat kun je gewoon zeggen: we zagen 10 lijken liggen, de dader was blank en autochtoon, de rest zoeken we uit,ote]
Wat is gewoon? Ik vind het gewoon dat het nieuws komt wanneer dat met zekerheid ook gebracht kan worden, wanneer de hulpverleners er tijd voor hebben en deze informatie geen invloed meer kan hebben op de zaak zelf of op nabestaanden.
Mogen de hulpdiensten eerst hun volledige focus hebben op de situatie en dus bijvoorbeeld het dubbel checken van alle constateringen of het informeren van nabestaanden alvorens ze de hele wereld erbij betrekken? Of moeten ze een hulpverlener vrijmaken puur om de nieuwsgierige pers binnen korte tijd te woord te staan.
Breivik is een goed voorbeeld ja, vanwege een ideologie moorden maakt mensen stuk pissiger dan bijv. Nieuwegein.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:23 schreef koemleit het volgende:
[..]
en een TBS'er die de hele maatschappij wil raken?
Of een Breivik?
bij sommige mensen heeft het "verontwaardigingsniveau" echt wel te maken met de kleur, en niet met de daad.
Slachtoffer van pesten die flipt, psychotisch iemand die denkt dat ie via kentekenplaten opdrachten van god krijgt, noem maar op.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb je ook gelijk in.
Maar waarom wel zeggen: Geen terroristisch motief.
Vlg mij is 10man in een school doodschieten per definitie terrorisme.
Bron?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:35 schreef maily het volgende:
[..]
Maar geen vergunning om daar mensen mee dood te schieten.
Nee. R moet een politieke doelstelling achter zitten. Als jij uit boosheid 100 man neerschiet, zomaar, is het geen terrorisme. Als je iemand doodschiet om t te protesteren tegen koolstofdioxide dan welquote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb je ook gelijk in.
Niet perse politiek.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. R moet een politieke doelstelling achter zitten. Als jij uit boosheid 100 man neerschiet, zomaar, is het geen terrorisme. Als je iemand doodschiet om t te protesteren tegen koolstofdioxide dan wel
Als dat om het vliegende spaghetti monster gaat en is voorbereid (met 10man en automatisch wapen moet dat wel) dan is het al terrorisme .quote:Terrorisme – Het uit ideologische motieven (voorbereiden van het) plegen van op mensenlevens gericht geweld, of het veroorzaken van maatschappij-ontwrichtende schade, met als doel (een deel van) de bevolking ernstige vrees aan te jagen,
Ik snap je opmerking, zo'n daad voelt/is ook terreur voor ons.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb je ook gelijk in.
Exactquote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:36 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik snap je opmerking, zo'n daad voelt/is ook terreur voor ons.
Het is horror.
Maar als dit in de pers wordt uitgesproken na een dergelijke situatie dan hebben ze het specifiek over de juridische definitie van terrorisme = georganiseerd geweld met als doel politieke verandering.
In dit geval is er dus wel sprake van heftig/terreur geweld, maar is er waarschijnlijk geen sprake van een terroristisch motief.
10 mensen afschieten doe je volgens mij niet zomaar. Betrokkene zal daar best wel een motief voor hebben waarom dit een goed idee was. En ik ben ook heel erg benieuwd wat dat motief was, los van de afkomst van de dader.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:36 schreef FYazz het volgende:
In dit geval is er dus wel sprake van heftig/terreur geweld, maar is er waarschijnlijk geen sprake van een terroristisch motief.
Zeg ik dat danquote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
10 mensen afschieten doe je volgens mij niet zomaar.
Tegenwoordig geen motief meer nodig. Verward is genoeg.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
10 mensen afschieten doe je volgens mij niet zomaar. Betrokkene zal daar best wel een motief voor hebben waarom dit een goed idee was. En ik ben ook heel erg benieuwd wat dat motief was, los van de afkomst van de dader.
Je zegt dat er wss GEEN terroristisch motief achter zit. Volgens mij valt het afschieten van 10 mensen weldegelijk onder een aanslag. Dit heeft voor mij niet de indruk dat het om een fittie ging. In mijn beleving is dit keiharde terreur.quote:
Oké daarin hen je gelijk. Daarom zou ik niet zo direct de optie terroristisch motief doorstrepen want hoe kunnen ze dat dan wel al zo snel weten?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:36 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik snap je opmerking, zo'n daad voelt/is ook terreur voor ons.
Het is horror.
Maar als dit in de pers wordt uitgesproken na een dergelijke situatie dan hebben ze het specifiek over de juridische definitie van terrorisme = georganiseerd geweld met als doel politieke verandering.
In dit geval is er dus wel sprake van heftig/terreur geweld, maar is er waarschijnlijk geen sprake van een terroristisch motief (maar bv. relationeel, persoonlijk motief etc.)
Zoek jij ruzie met straatcommando?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:42 schreef tesssssssss het volgende:
Oooooohhhhhh, op die school werd onderwijs gegeven voor laagopgeleiden en immigranten.
Dan denk ik dat het een Zweed van origine is.
Als ik dat mag zeggen.
Mag je dat niet meer zeggen? Ook niet Zweed van origine? De dader bedoel ik he?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zoek jij ruzie met straatcommando?
Misschien is het wel een Fin. God weet.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Mag je dat niet meer zeggen? Ook niet Zweed van origine? De dader bedoel ik he?
Rustig joh. Lees ff goed.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je zegt dat er wss GEEN terroristisch motief achter zit. Volgens mij valt het afschieten van 10 mensen weldegelijk onder een aanslag. Dit heeft voor mij niet de indruk dat het om een fittie ging. In mijn beleving is dit keiharde terreur.
Kut mannen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:16 schreef koemleit het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je dat zeggen. Het dader profiel moet altijd overduidelijk zijn. Als dit een school voor laagopgeleiden c.q. immigranten is dan weet ik alweer wat het motief is geweest - nu weer eens de andere kant op. wat een wereld is dit aan het worden .....quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Mag je dat niet meer zeggen? Ook niet Zweed van origine? De dader bedoel ik he?
quote:A school shooting occurred at Campus Risbergska, an adult education centre in Örebro, Sweden. At least 10 people have been killed, including the perpetrator[1][2] and 15 injured; a motive behind the attack is being investigated by the Swedish Police Authority and the Swedish Security Service.[1][3][4]
Six people were hospitalised, with authorities warning there may be more casualties.[5] According to Swedish prime minister Ulf Kristersson, it is the worst mass shooting in the history of the country.[1]
Shooting
Officers were called around 12:33 p.m. local time (11:33 UTC).[9] The perpetrator and police exchanged gunfire but no officers were injured.[6] Aftonbladet reported that an automatic weapon was used in the shooting.[2][10]
Maria Pegado, a teacher at the school recounted hearing the shots fired, and escaped with her 15 students through the hallway.[11] Ingela Bäck Gustafsson, the school's principal, was eating when students ran in and told everyone to evacuate; she and others took shelter in the staff room of Myrorna, a nearby second-hand store.[12] Lena Warenmark, another teacher at the school, said that fewer than usual students were in the building at the time of the shooting, since many had gone home following a national exam.[1]
The Swedish Police Authority stated that the suspect acted alone and died in the shooting.[13]
Aftermath
Nearby schools were put into lockdown and police instructed the public to stay away from the area,[14] and soon cordoned off the area.[3] Ambulances were sent from neighbouring Södermanland County to assist medical personnel in Örebro.[15] At least six people were taken to Örebro University Hospital, five of whom had gunshot wounds.[1] The Örebro municipal government provided support following the shootings, setting up a crisis centre at a church.[16]
Police said that the shooting was being treated as "attempted murder, arson and aggravated weapons offenses".[17] The suspect, a 35-year-old man whose residence is in Örebro, was barricaded by the police.[1] TV4 reported that the man had a firearms license and had no prior criminal convictions.[18] Police believe the perpetrator acted alone, and ruled out terrorism and gang-related crime as motives.[11]
Reactions
Swedish prime minister Ulf Kristersson commented on social media that it is "a very painful day for all of Sweden",[19] and urged an investigation into the shooting.[20] Swedish Justice Minister Gunnar Strömmer, commented "The information about the violent attack in Örebro is extremely serious."[11]
Carl XVI Gustaf, king of Sweden, sent condolences, saying, "We send our condolences tonight to the families and friends of the deceased. Our thoughts at this time also go to the injured and their relatives, as well as to others affected."[21] A number of politicians also sent condolences.[1]
Robert Eid Forest, head of the local police said, “This is an awful, exceptional incident — a nightmare,” “We do not think there is any terror motive behind this, but it is too early in the investigation to say.”[22]
Attacks at schools are rare in Sweden, though several fatal attacks have happened in the past decade, including the Malmö school stabbing in 2022, where two teachers were stabbed to death, and the Trollhättan school stabbing in 2015, where three people were killed in a racially-motivated attack.[7]
Absoluut. Maar de wereld kan nu eenmaal niet zonder mannen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kut mannen.
Er is er zelfs een geweest die op een school alleen maar vrouwen had doodgeschoten omdat hij tot zijn frustratie nog maagd was.
Mannen zijn het grootste gevaar!
Zie. Die nationale examens leggen te veel druk op jonge mensen. Veroorzaakt stress en dit is wat stress met je doet.quote:
Het klopt inderdaad wat je zegt. Stress is niet goed voor een mens. En een teveel aan stress kan mensen tot vervelende dingen aanzetten. Nog even los van waar die stress vandaan komt.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 20:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zie. Die nationale examens leggen te veel druk op jonge mensen. Veroorzaakt stress en dit is wat stress met je doet.
... niet gezond he.
quote:Op dinsdag 4 februari 2025 20:15 schreef FYazz het volgende:
[..]
Pardon?
Ik weet niet of je nu de media aanvalt of mij. In beide gevallen slaat het nergens op, maar als je het op de persoon doet is het echt walgelijk en niet acceptabel.
Je zult mij echt nimmer anti-joodse leuzen horen uitkramen of horen toejuichen. Ofwel dat soort nieuwsgaring bejubelen.
Kap met dat gepolariseer en dat je wij/jij/jullie/zij ... PFFF.
quote:
Nee hoor, vrouwen. Die maken die mannen zo gefrustreerd met hun gezeik. Wees eens niet zo kieskeurig en gooi die benen open!!!quote:Op dinsdag 4 februari 2025 19:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kut mannen.
Er is er zelfs een geweest die op een school alleen maar vrouwen had doodgeschoten omdat hij tot zijn frustratie nog maagd was.
Mannen zijn het grootste gevaar!
Omdat dit een forum is waar je op iedereen kunt reageren als je daar voor kiest.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 20:17 schreef FYazz het volgende:
Waarom antwoord jij voor een andere user?
Ja, maar trollen is tegen de policy.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 20:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
Omdat dit een forum is waar je op iedereen kunt reageren als je daar voor kiest.
Het was geen troll post.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 20:19 schreef FYazz het volgende:
Ja, maar trollen is tegen de policy.
Dus of reageer inhoudelijk of bemoei je er niet mee.
Gozert. Ik geef gewoon antwoord he. Volgens mij moet jij het niet zo persoonlijk opvatten allemaalquote:Op dinsdag 4 februari 2025 20:19 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ja, maar trollen is tegen de policy.
Dus of reageer inhoudelijk of bemoei je er niet mee.
Oké, duidelijk.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 20:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Niet jij
Je had het over de 'zorgvuldige' media in je post. Zorgvuldig zijn ze ook alleen maar zodra het ze uitkomt en daar gaf ik een recent voorbeeld van.
Ik had het tegen Tengano.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 20:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gozert. Ik geef gewoon antwoord he. Volgens mij moet jij het niet zo persoonlijk opvatten allemaal
quote:Police said they believe the male perpetrator to be among the dead and that he was not previously known to them. There was no immediately identifiable motive and he was believed to be acting alone, they said.
They also confirmed there did not appear to be a "terror" motive behind the attack.
https://www.bbc.com/news/articles/c79d52gpd02o
Incelquote:Op dinsdag 4 februari 2025 20:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee hoor, vrouwen. Die maken die mannen zo gefrustreerd met hun gezeik. Wees eens niet zo kieskeurig en gooi die benen open!!!
:|
Gewoon een gek kan niet? Iemand met stemmetjes in zijn hoofd? Bijvoorbeeld een stemmetje dat zegt dat hij 10 mensen moet doden omdat anders zijn moeder verandert in een IKEA gehaktbal.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 20:29 schreef Tengano het volgende:
Ik vind dit altijd wel een aparte combinatie.
[..]
omdat? Van het lijstje met 100 mogelijke motieven is terror vrij makkelijk uit te sluitenquote:Op dinsdag 4 februari 2025 20:29 schreef Tengano het volgende:
Ik vind dit altijd wel een aparte combinatie.
[..]
VeranderTquote:Op dinsdag 4 februari 2025 20:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Gewoon een gek kan niet? Iemand met stemmetjes in zijn hoofd? Bijvoorbeeld een stemmetje dat zegt dat hij 10 mensen moet doden omdat anders zijn moeder veranderd in een IKEA gehaktbal.
En het is doorgaans ook het eerst wat wordt onderzocht omdat ze helder moeten krijgen of het een op zichzelf staande aanval is of dat er mogelijk nog meer doelen target zijn waarop ze moeten gaan acteren.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 20:31 schreef butz0rs het volgende:
[..]
omdat? Van het lijstje met 100 mogelijke motieven is terror vrij makkelijk uit te sluiten
Nou als je geen motief hebt en je moet nog onderzoek doen, waarom sluit je dan alvast wel uit dat het een terroristisch motief was.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 20:31 schreef Momo het volgende:
Gewoon een gek kan niet? Iemand met stemmetjes in zijn hoofd? Bijvoorbeeld een stemmetje dat zegt dat hij 10 mensen moet doden omdat anders zijn moeder veranderd in een IKEA gehaktbal.
Als ik een school in loop en ik knal een stuk of tien mensen af en daarna mezelf, hoe zouden mensen dan moeten weten of ik wel of niet vanuit een terrorisme oogmerk heb gehandeld?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 20:31 schreef butz0rs het volgende:
[..]
omdat? Van het lijstje met 100 mogelijke motieven is terror vrij makkelijk uit te sluiten
In elk geval wat humor in dit draadje.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is het mooie van de Islam. Je mag niet liegen zelfs al is het een grap.˛
Zeiden ze idd ook eerst van die schutter bij de Erasmusbrug. Of messensteker. Weet het al niet meer. Maar daar kwamen ze later weer op terug.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 20:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou als je geen motief hebt en je moet nog onderzoek doen, waarom sluit je dan alvast wel uit dat het een terroristisch motief was.
Ik zou zeggen, als je het niet weet dan weet je het niet en dan ben je nog aan het onderzoeken.
[ afbeelding ]
Het komt voor mij een beetje verkrampt over ook. "Nee, het is in ieder geval GEEN!!!! terroristisch motief"![]()
Ik heb dat volgens mij ook wel vaker gezien zo'n reaktie.
Maar misschien ben ik de enige die dat zo beleeft en heeft het vooral met mijn perceptie te maken, dat kan ook.
Nou ja zegquote:Op dinsdag 4 februari 2025 22:00 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Er had natuurlijk ook gewoon één keertje één vrouw vrijwillig seks met hem kunnen hebben. Lijkt mij niet te veel gevraagd om zoveel levens te redden.
Maar ja, vrouwen van tegenwoordig heh. Zijn super-egocentrisch en enkel nog met zichzelf bezig. Dan moet je ook niet raar opkijken als dat bepaalde gevolgen heeft.
Keuzes hebben nu eenmaal consequenties.quote:
Ja dat was inderdaad een slechte keuze om die onzin te posten. Want dan sta ik op de stoep.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 22:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Keuzes hebben nu eenmaal consequenties.
Wat gaat er nu gebeuren dan?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 22:04 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja dat was inderdaad een slechte keuze om die onzin te posten. Want dan sta ik op de stoep.
Hehehequote:
Misschien moet je niet alles wat ik hier post zo serieus nemen en zo op in happen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 23:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hehehe
Vanavond in ons huis lekker tegen mn vriendinnetje aan samen Killing eve zitten kijken.
Jammer joh.
Zoals verleden week geleerd: 'vrouwen van tegenwoordig moeten niet zo zeiken'.
Niet mijn tekst voordat je me weer denkt te moeten kwalificeren
Update:quote:Op woensdag 5 februari 2025 00:29 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Officiele update Zweedse politie 11 doden (ik zal de TT ook even updaten).
Doen ze dat echt zo in Zweden? Alle mogelijke verdachten zo blurren?quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:30 schreef Kim-Holland het volgende:
Vermoedelijke schutter;
[ afbeelding ]
Vermoed dat de man "een eenling is die niet van mensen houdt" en mentale problemen.
https://www.aftonbladet.s(...)-inte-tycker-om-folk
Blijkbaar. Ik begrijp ook niet waarom het zo'n groot mysterie moet blijven.quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Doen ze dat echt zo in Zweden? Alle mogelijke verdachten zo blurren?
Wat was het nou eigenlijk voor school waar hij heeft geschoten?quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:34 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Blijkbaar. Ik begrijp ook niet waarom het zo'n groot mysterie moet blijven.
Duidelijk een Minecraft speler 😱quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:30 schreef Kim-Holland het volgende:
Vermoedelijke schutter;
[ afbeelding ]
Vermoed dat de man "een eenling is die niet van mensen houdt" en mentale problemen.
https://www.aftonbladet.s(...)-inte-tycker-om-folk
Het is gewoon Stevequote:Op woensdag 5 februari 2025 10:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Duidelijk een Minecraft speler 😱
Minecraft verbieden
Misschien staat de foto achter een paywall om het maximaal uit te melken.quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:34 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Blijkbaar. Ik begrijp ook niet waarom het zo'n groot mysterie moet blijven.
https://en.wikipedia.org/wiki/Campus_Risbergskaquote:Op woensdag 5 februari 2025 10:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat was het nou eigenlijk voor school waar hij heeft geschoten?
Nee. Bang voor verdeeldheid en of rellen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:43 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Misschien staat de foto achter een paywall om het maximaal uit te melken.
Speculatie onstaat juist door de identiteit niet te gevenquote:Op woensdag 5 februari 2025 11:24 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Nee. Bang voor verdeeldheid en of rellen.
Het incident brengt een groot risico met zich mee dat er verdeeldheid en onrust in de samenleving ontstaat.
- Natuurlijk hebben we een grote verantwoordelijkheid. Een uiting hiervan is mijn oproep, de oproep van de premier en de oproep van de politie, minister van Justitie Gunnar Strömmer, dat we ons allemaal niet moeten laten meeslepen door allerlei speculaties over wat er is gebeurd en wat erachter zit.
Ze proberen wellicht rellen enzo te voorkomen ofzo door de eerste emotie zo weg te halen. I dunnoquote:Op woensdag 5 februari 2025 14:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Speculatie onstaat juist door de identiteit niet te geven
Zekers.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Speculatie onstaat juist door de identiteit niet te geven
Ze geven er ook zweeds voor anderstaligen, zie ik op de website.quote:
Achtergrond vooral, dan weet je namelijk of het gewoon een drama is of dat het een door poitici veroorzaakte slachtpartij is.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zekers.
En zeker omdat we eigenlijk vooral een ding willen weten. Namelijk: wat is de huidskleur van de dader.
De overige vragen die we hebben is afhankelijk van het antwoord op vraag 1.
Je ziet aan zijn ogen al dat er iets serieus mis is met die gastquote:Op woensdag 5 februari 2025 14:44 schreef Kim-Holland het volgende:
Nieuwe foto;
[ afbeelding ]
De vermeende dader is in Zweden geboren en heeft twee Zweedse ouders.
https://www.expressen.se/(...)g-blev-irriterad-da/
Dat is natuurlijk wel het belangrijkste he. We moeten wel weten welke politieke tak een gebeurtenis als deze zal kunnen misbruiken.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Achtergrond vooral, dan weet je namelijk of het gewoon een drama is of dat het een door poitici veroorzaakte slachtpartij is.
Ik zie nog steeds alleen een geblurd hoofd.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je ziet aan zijn ogen al dat er iets serieus mis is met die gast
Was een grapje Butterfly.quote:"There is no information pointing to the culprit acting on ideological motives," police said on their website.
Unverified and contradictory rumours said the suspect may have been a neo-Nazi or a jihadist, among a range of other theories. Police stressed that none of it was based on evidence.
Ik weet het niet, kijk nog eens goed.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je ziet aan zijn ogen al dat er iets serieus mis is met die gast
We moeten weten of een politieke tak hiervoor verantwoordelijk is. Beleid is niet vrijblijvend, er moet verantwoording afgelegd over de gevolgen, dat is geen misbruik.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel het belangrijkste he. We moeten wel weten welke politieke tak een gebeurtenis als deze zal kunnen misbruiken.
Je kunt letterlijk een hele boel crap vinden op internet. Maar wie is het nu echt.quote:
Dat is wel andere koek. Hoewel bovenstaande foto een jeugdfoto lijkt, en hij heeft zijn voor en achternaam veranderd.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:42 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Je kunt letterlijk een hele boel crap vinden op internet. Maar wie is het nu echt.
[ x ]
[ x ]
[ x ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Foto met die bril klopt al niet zo te zien in de reactiesquote:Op woensdag 5 februari 2025 15:42 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Je kunt letterlijk een hele boel crap vinden op internet. Maar wie is het nu echt.
[ x ]
[ x ]
[ x ]
quote:Rickard Andersson, 35, wordt ervan verdacht de massamoord te hebben gepleegd
Rickard Andersson, 35, wordt ervan verdacht de ergste massamoord in de Zweedse geschiedenis te hebben gepleegd.
Volgens vaste informatie leefde de man geďsoleerd en had hij psychische problemen.
Volgens informatie van Aftonbladet werd hem de militaire dienst ontzegd, maar hij kreeg wel een vergunning voor vier jachtgeweren.
Het beeld van het leven van de vermeende massamoordenaar Rickard Andersson wordt steeds duidelijker. Volgens consistente informatie is hij een eenling met vrijwel geen sociaal contact.
Uit documenten van de Zweedse Dienst voor Nationale Dienstverlening blijkt dat de man herhaaldelijk te horen kreeg dat hij niet in aanmerking kwam voor militaire dienst toen hij meerderjarig werd.
“Jij en alle andere Zweedse mannen moeten zich aanmelden in het jaar dat ze 18 worden. De Zweedse Dienstplichtdienst zal echter alleen mensen oproepen die volgens ons aan de voorwaarden voldoen om te worden ingeschreven voor militaire dienst, burgerdienst of in een trainingsreserve.”
"Op basis van de informatie van het Nationaal Agentschap voor Onderwijs, waarover wij u eerder hebben geďnformeerd, zal het Nationaal Agentschap voor Onderwijs u niet oproepen voor een bijeenkomst", aldus het besluit.
Een eenling
De Zweedse krijgsmacht schrijft in een e-mail aan Aftonbladet dat hij nooit is opgeroepen voor militaire dienst omdat hij geen middelbareschooldiploma had. Uit de cijferdocumenten die Aftonbladet heeft ingezien, blijkt dat hij er in feite niet in is geslaagd om de doelstellingen voor een voldoende op de basisschool te halen.
Mensen die dicht bij de man staan en met wie Aftonbladet contact heeft gehad, getuigen unaniem over een individu met sociale en psychische problemen die al op de basisschool begonnen.
Na school zou hij geďsoleerd hebben geleefd.
– Hij is echt een eenling. Vroeger had hij een vriend met wie hij veel omging, maar nu niet meer. Hij wil alleen zijn. Hij lijkt mensen en dat soort dingen niet leuk te vinden, zegt een familielid.
Had een vergunning voor vier geweren
Ondanks de psychische problemen had de man een wapenvergunning voor vier geweren, aldus Aftonbladet. Tijdens de misdaad zou hij drie geweren en een mes bij zich hebben gedragen. Eén van de geweren was een normaal jachtgeweer met munitie van kaliber 30-06. Er zijn ook aanwijzingen dat er bij de massamoord een jachtgeweer werd gebruikt.
Om een wapenvergunning te krijgen, moet u een geschiktheidstest ondergaan. Het is de politie die die beoordeling maakt. Een vereiste is dat u een jachtvergunning moet hebben.
Aftonbladet heeft contact opgenomen met de politie met vragen over geschiktheidstesten voor het verkrijgen van een wapenvergunning.
"Vanwege de hoge operationele druk op dit moment, weigeren we een interview over de kwestie", schrijft woordvoerder Mathias Rutegĺrd in een e-mail.
Aftonbladet heeft bij de politie documenten opgevraagd over het wapenbezit van de man, maar kreeg geen toegang tot de documenten vanwege de vertrouwelijkheid.
https://www.aftonbladet.s(...)app&utm_medium=share
quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:46 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Dat is wel andere koek. Hoewel bovenstaande foto een jeugdfoto lijkt, en hij heeft zijn voor en achternaam veranderd.
Info komt nochtans van de Zweedse pers; https://www.expressen.se/(...)massmordet-i-orebro/
Ben benieuwd wie nu de echte Rickard moet zijn geweest.
Dat hij koekoek was lijkt me wel duidelijk.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:52 schreef Momo het volgende:
Als je de verhalen van Zweedse pers moet geloven is vooral iemand die helemaal koekkoek was. Ik weet dat sommige heeeeeel graag willen dat hij juist een bekeerling was of en anderen weer dat hij juist moslims aan het afknallen is. Maar misschien heeft het daar eens niet mee te maken.
Allemachtig zeg! Klinkt gewoon als een standaard Fok!erquote:Een eenling
Volgens vaste informatie leefde de man geďsoleerd en had hij psychische problemen.
Volgens consistente informatie is hij een eenling met vrijwel geen sociaal contact.
Mensen die dicht bij de man staan en met wie Aftonbladet contact heeft gehad, getuigen unaniem over een individu met sociale en psychische problemen die al op de basisschool begonnen.
Na school zou hij geďsoleerd hebben geleefd.
Hij is echt een eenling. Vroeger had hij een vriend met wie hij veel omging, maar nu niet meer. Hij wil alleen zijn. Hij lijkt mensen en dat soort dingen niet leuk te vinden, zegt een familielid.
Het hart van die politie vrouw gaat uit naar de slachtoffers /Elonquote:
Als dat het zou zijn, dan denk ik dat dat al wel bekend was in eigen kringen, ook al zou men dat geheim willen houden, mensen missen toch familieleden.... En dan weet de hele wereld het ook meteen. Dus, verwacht dat niet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:52 schreef Momo het volgende:
Als je de verhalen van Zweedse pers moet geloven is vooral iemand die helemaal koekkoek was. Ik weet dat sommige heeeeeel graag willen dat hij juist een bekeerling was of en anderen weer dat hij juist moslims aan het afknallen is. Maar misschien heeft het daar eens niet mee te maken.
Huh? Wie is het nou?quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:54 schreef Kim-Holland het volgende:
De ¨white supremacist¨ Bjorn.![]()
[ afbeelding ]
Dit was n reactie op de lijst met foto' s van RamboDirk. Ik haal het wel weg want niemand snapt t.quote:
Zo zie je maar. Terreur kent geen religie. Ik heb geen tweet gezien van wollige Wilders en ook de usual suspects hier op Fok! houden zich nu verdacht gedeisd.quote:
Dit klinkt een beetje als een soort toeslagenschandaal, waarbij dit keer tevens de ambtenaren het slachtoffer zijn geworden van deze outcome.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:20 schreef Kim-Holland het volgende:
Theorie: De daad kan gericht zijn geweest op de maatschappelijk werker.
--Rickard Andersson zou zijn financiële steun zijn kwijtgeraakt omdat hij niet solliciteerde naar een baan.
--Volgens informatie die aan Aftonbladet is verstrekt, is een van de belangrijkste aanwijzingen van de politie dat het
bloedbad op Campus Risbergska gericht was op sociale diensten.
--Hij heeft ruzie gehad met de maatschappelijk werker, zegt een bron met inzicht.
--Er zouden na de schietpartij meerdere medewerkers van de sociale dienst vermist zijn.
https://www.aftonbladet.s(...)-riktad-mot-socialen
quote:Op vrijdagochtend 14 juli 2023 ging het gruwelijk mis in het diaconaal centrum aan de Oude Rijn in het hart van Leiden. Een cliënt van het centrum stak drie personen neer. Een 66-jarige vrijwilliger van het centrum kwam daarbij om het leven. Twee andere personen raakten gewond, waarvan één zwaar.
Werd 20 jaar + TBSquote:'Verhaal halen'
S. heeft alle beschuldigingen altijd tegengesproken, maar volgens de rechtbank is voldoende bewijs dat hij de dader is. Zo zat DNA van de slachtoffers op zijn kleding. Ook verloor hij op de plek van de aanval een armband.
Bovendien is volgens de rechtbank sprake van een motief: "In de periode voor het incident was de uitkering van de verdachte stopgezet. De verdachte was daar boos over en het lijkt erop dat hij verhaal is gaan halen bij De Bakkerij", aldus de rechtbank.
Labeltje past niet, geen reacties meer, wat raar.quote:Op donderdag 6 februari 2025 06:56 schreef Chadi het volgende:
[..]
[..]
Oké, geen immigrant of mogelijkheid tot islam achtergrond dus einde topic reeks.
#294 bijvoorbeeldquote:Op donderdag 6 februari 2025 08:00 schreef OxygeneFRL het volgende:
En is het al bekend of het om een asielzoeker gaat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |