abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:48:15 #101
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216558915
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:39 schreef Barreltje het volgende:

[..]
als je vanuit nederlands frans kan leren dan kan je ook vanuit frans nederlands leren..
die opties zijn er..
Ik leer Frans met duolingo, en doe Frans voor Engelstaligen, want de Frans voor Nederlandstaligen is een teleurstelling, qua mogelijkheden en de helpdesk antwoord niet op bugs.
Er is Nederlands voor Engelstaligen in de APP maar geen Nederlands voor Franstaligen.
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:52:22 #102
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216558954
Pfff Appeltaart, het enige wat mijn moe ooit bakte, naast cake.
Op de vraag of er ook eens wat anders gebakken kon worden dan appeltaart kwam steevast,
- Vind je appeltaart niet lekker?
Ja, maar kan het een keer wat anders zijn?
- Ik vind appeltaart lekker!
Ik vroeg of je ook wat anders kan bakken dan appeltaart
- Weet je wat, ik bak helemaal niet meer als jij appeltaart niet lekker vind.
Kutwijf
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:55:40 #103
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216558994
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:45 schreef Lonaa het volgende:
Tafel gelakt met black wash. Is niet black. Is nare lak. Schopte de pot lak om.

Topdag.
Benjewelvanjelakaf.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_216559205
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:45 schreef Lonaa het volgende:
Tafel gelakt met black wash. Is niet black. Is nare lak. Schopte de pot lak om.

Topdag.
Staat het wel mooi op de vloer?
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_216559370
quote:
11s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Staat het wel mooi op de vloer?
:D :')

Er lag een hoeslaken op de vloer. En nu daaronder en daarop nog een 4x gevouwen handdoek. Heb ook geprobeerd zoveel mogelijk lak "op te scheppen" met de kwast.

Was echt top. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 5 februari 2025 @ 14:35:03 #106
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216559449
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:29 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Er lag een hoeslaken op de vloer. En nu daaronder en daarop nog een 4x gevouwen handdoek. Heb ook geprobeerd zoveel mogelijk lak "op te scheppen" met de kwast.

En zwarte knie-stukken in de broek nu ook ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_216559767
quote:

[..]
als je vanuit nederlands frans kan leren dan kan je ook vanuit frans nederlands leren..
die opties zijn er..
Aha.

quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:29 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Jakkes. Komt het nog goed? met de tafel en vloer en met jou?
pi_216559838
Vloer is schoon. Tafel heeft eerste laklaag en het droogt wel prima op. Ik ben volledig verfvrij gebleven wat echt een unicum is.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 5 februari 2025 @ 15:45:06 #109
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216560372
quote:

[..]
die opties zijn er..
Nee dus, geen Nederlands voor Franstaligen
  woensdag 5 februari 2025 @ 15:47:37 #110
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216560409
Pfff, 3 weken geleden kreeg ik griep, weekje in bed gelegen. Net ff 2 lampen opgehangen en ik loop te baden in het zweet en heb trillende handen.
  woensdag 5 februari 2025 @ 15:53:11 #111
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216560493
Toch wel indrukwekkend he, die Trump
Wat ie allemaal oplost.

Ongeschoolde stagiairs die toegang krijgen tot vertrouwelijke gegevens bij ministeries, onder leiding van iemand die zijn eigen bankrekening centraal heeft staan een doorslaand succes.
Wereldgezondheidszorg kost ineens niets meer.
Midden-Oosten probleem veroorzaakt door Frankrijk en Engeland na WOII eigenhandig opgelost door een vakantiekolonie te plannen.

Indrukwekkend. En zo fijn ook dat ie zijn zoon alvast voorbereid om als stand-in te dienen voor een derde termijn, de man denkt vooruit!
pi_216560589
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 15:53 schreef fietsie het volgende:
Wat ie allemaal oplost.

Ongeschoolde stagiairs die toegang krijgen tot vertrouwelijke gegevens bij ministeries, onder leiding van iemand die zijn eigen bankrekening centraal heeft staan een doorslaand succes.
Midden-Oosten probleem veroorzaakt door Frankrijk en Engeland na WOII eigenhandig opgelost door een vakantiekolonie te plannen.

Indrukwekkend. En zo fijn ook dat ie zijn zoon alvast voorbereid om als stand-in te dienen voor een derde termijn, de man denkt vooruit!
Vergeet het ontslaan van elke onwelwillende ambtenaar niet. Alt national parks is een aanrader om te volgen op feesboek en bleusky.
pi_216561028
Terug van een meeting op de boten. Ik dacht dat het een soort rondleiding zou zijn maar het was echt een brainstorm nav besluit van faber. Was wel erg nuttig, lang niet iedereen wist wat wij “op asiel” doen.
Duimen jullie mee dat er wat uitkomt?

@fietsie ik kijk regelmatig op “reporters online” daar legt iemand (amerika kenner) uit wat voor impact die besluiten (kunnen) hebben. Echt schrikbarend. In zo kort mogelijke tijd afbreken wat in jaren is opgebouwd en wat ook weer jaren duurt om weer terug op te bouwen (net wat faber hier doet)
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 5 februari 2025 @ 17:09:56 #114
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216561645
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 15:53 schreef fietsie het volgende:
Wat ie allemaal oplost.

VS: Er worden geen postpakketten uit China maar aangenomen (Einde prijsdumping die de detailhandel kapot maakt)
EU: Als alle landen het er mee eens zijn gaan we kijken naar een toeslag voor controle op de inhoud van postpakketten uit China (Meer geld voor meer ambtenaren baantjes)
Nederland, Duitsland: we maken energie zo duur dat de lage en middeninkomens in de problemen komen en geen cent meer te makken hebben
VS: Drill Baby Drill
VS: Drugscartels worden als terroristische organisaties gezien
  woensdag 5 februari 2025 @ 17:23:27 #115
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216561776
Uhu @Jan_Onderwater , dat beleid in NL komt ook vooral omdat degenen betrokken bij het opstellen er van zo ontzettend veel binnenharken dat ze niet eens begrijpen waar mensen het over hebben als het woord "duur" valt.
Het raakt ze op geen enkele manier.

Ik zat laatst op het werk bij een meeting over "parkeerbeleid". Want in de duurzaamheids regelgeving ontstaat een stroom waarin bedrijven moeten gaan sturen in hun parkeerbeleid voor medewerkers op CO2 uitstoot.

Dus die verpleegkundige die alleen dankzij haar onregelmatigheidstoeslag de kinderopvang nog kan financieren, mag straks ook na een nachtdienst niet meer veilig in haar Citroen C1 naar huis, want die C1 diesel (ze rijdt immers 25.000km/jaar woon werk, Friesland is de randstad niet) mag niet meer parkeren bij het werk.
En dan komt de beleidscolonne met de oplossing: "Die gaat toch elektrisch rijden, dat zien we in de statistieken voor nieuwe auto's."
Dat die statistieken volledig krom zijn omdat ook alle lease-aanschaf er in zit, en de demografische effecten van wonen op grotere afstand van je werk genegeerd worden, uhu,dan gaat die 1900,- netto verdienende dame echt de nieuwe Renault 5 van 43.000,- kopen om elektrisch naar het werk te kunnen, echt.
  woensdag 5 februari 2025 @ 17:41:15 #116
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216561970
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 17:23 schreef fietsie het volgende:
Uhu @:Jan_Onderwater , dat beleid in NL komt ook vooral omdat degenen betrokken bij het opstellen er van zo ontzettend veel binnenharken dat ze niet eens begrijpen waar mensen het over hebben als het woord "duur" valt.
Het raakt ze op geen enkele manier.

Ik zat laatst op het werk bij een meeting over "parkeerbeleid". Want in de duurzaamheids regelgeving ontstaat een stroom waarin bedrijven moeten gaan sturen in hun parkeerbeleid voor medewerkers op CO2 uitstoot.

Dus die verpleegkundige die alleen dankzij haar onregelmatigheidstoeslag de kinderopvang nog kan financieren, mag straks ook na een nachtdienst niet meer veilig in haar Citroen C1 naar huis, want die C1 diesel (ze rijdt immers 25.000km/jaar woon werk, Friesland is de randstad niet) mag niet meer parkeren bij het werk.
En dan komt de beleidscolonne met de oplossing: "Die gaat toch elektrisch rijden, dat zien we in de statistieken voor nieuwe auto's."
Dat die statistieken volledig krom zijn omdat ook alle lease-aanschaf er in zit, en de demografische effecten van wonen op grotere afstand van je werk genegeerd worden, uhu,dan gaat die 1900,- netto verdienende dame echt de nieuwe Renault 5 van 43.000,- kopen om elektrisch naar het werk te kunnen, echt.
Als ik dit soort abjecte maatregelen lees, echt, dan kan ik niet zoveel vreten als dat ik kotsen wil.
pi_216562310
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 17:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
VS: Er worden geen postpakketten uit China maar aangenomen (Einde prijsdumping die de detailhandel kapot maakt)
EU: Als alle landen het er mee eens zijn gaan we kijken naar een toeslag voor controle op de inhoud van postpakketten uit China (Meer geld voor meer ambtenaren baantjes)
Nederland, Duitsland: we maken energie zo duur dat de lage en middeninkomens in de problemen komen en geen cent meer te makken hebben
Import tot 800 usd hoeft in de vs niet bij de douane te worden opgegeven, dat is waarom de markt daar (nog meer dan in Europa) is overgenomen door shit zoals shein en amazon. Je verscheept je meuk individueel vanuit China (of een tussen magazijn in Mexico), en daar waar je over een container wel importheffingen moet betalen, hoef je dat over die duizend losse paketten niet.
pi_216562523
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 16:24 schreef Kaatje1 het volgende:
In zo kort mogelijke tijd afbreken wat in jaren is opgebouwd en wat ook weer jaren duurt om weer terug op te bouwen (net wat faber hier doet)
Dat is *niet* wat er in de USA gebeurt. In de USA wordt de complete staat ontmanteld. Faber is kwaadaardig zat, maar dat ligt niet binnen haar bereik. Op dit moment is NL daar sowieso nog niet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_216562536
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 17:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat wil je zeggen, Jan? Dat de USA goed bezig is en de EU een waardeloos gedrocht is?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 5 februari 2025 @ 18:32:03 #120
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216562560
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 18:29 schreef sigme het volgende:

[..]
Wat wil je zeggen, Jan? Dat de USA goed bezig is en de EU een waardeloos gedrocht is?
Dat beide aan het prutsen zijn, elk op zijn eigen manier de burger naait.
pi_216562585
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 18:28 schreef sigme het volgende:

[..]
Dat is *niet* wat er in de USA gebeurt. In de USA wordt de complete staat ontmanteld. Faber is kwaadaardig zat, maar dat ligt niet binnen haar bereik. Op dit moment is NL daar sowieso nog niet.
Bij Faber heb ik het met name wat ze wil doen met vluchtelingenwerk. Meer dan de helft van het geld weg, dus moeten tig teamleiders weg, dus worden steeds minder asielzoekers geholpen die dan met nauwelijks voorbereiding (want advocaten hebben geen tijd) naar de ind gaan, vervolgens naar de rechter waar ze gelijk krijgen dus langer 8n een azc blijven. COA en IND kunnen niets betekenen want zijn niet onafhankelijk
pi_216562793
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 18:28 schreef sigme het volgende:

[..]
Nouja pvv en FvD (en hun moeder de VVD in mindere mate ook wel) doen natuurlijk wel alles wat ze kunnen om de rechtsstaat te ondermijnen. Alleen kunnen ze dat hier veel minder dan in de vs.
pi_216562805
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 18:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Bij Faber heb ik het met name wat ze wil doen met vluchtelingenwerk. Meer dan de helft van het geld weg, dus moeten tig teamleiders weg, dus worden steeds minder asielzoekers geholpen die dan met nauwelijks voorbereiding (want advocaten hebben geen tijd) naar de ind gaan, vervolgens naar de rechter waar ze gelijk krijgen dus langer 8n een azc blijven. COA en IND kunnen niets betekenen want zijn niet onafhankelijk
Interessant. Maar verder totaal niet vergelijkbaar met wat er in de USA gebeurt, dus zet het niet op 1 lijn, want dan doe je toch echt geen van beide zijden van je vergelijking recht.
pi_216562806
Zou Oprah irl ook een protestzender vanuit Canada beginnen?

Bekijk deze YouTube-video
pi_216562819
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 18:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Nouja pvv en FvD (en hun moeder de VVD in mindere mate ook wel) doen natuurlijk wel alles wat ze kunnen om de rechtsstaat te ondermijnen. Alleen kunnen ze dat hier veel minder dan in de vs.
Klopt. Daarom moet je ook niet doen alsof wat ze bereikt hebben gelijk is aan wat er in de USA bereikt is. Want hier zijn ze nog maar halverwege.
pi_216562834
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 18:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat beide aan het prutsen zijn, elk op zijn eigen manier de burger naait.
Wij betalen met ons geld.
In de USA betalen ze met hun mensenrechten.

Noem dat maar beide naaiend prutswerk wat je wel ongeveer even stom vindt.
pi_216562898
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 18:52 schreef sigme het volgende:

[..]

Volgens mij krijgen we ook gewoon dingen voor dat geld.
pi_216562998
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 18:51 schreef sigme het volgende:

[..]
Klopt. Daarom moet je ook niet doen alsof wat ze bereikt hebben gelijk is aan wat er in de USA bereikt is. Want hier zijn ze nog maar halverwege.
T gaat mij meer over het met 1 pennenstreek enorm veel kapot maken wat niet met 1 pennenstreek hersteld kan worden. De mensen die nu geen hiv medicatie krijgen krijgen straks aids. Moeders geven hiv door aan hun ongeboren kinderen
pi_216563007
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 18:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Apart from sanitation, medicine, education, wine, public order, irrigation, roads, the fresh-water system and public health?
pi_216563042
quote:
5s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:01 schreef sigme het volgende:

[..]
Apart from sanitation, medicine, education, wine, public order, irrigation, roads, the fresh-water system and public health?
Dat soort linkse hobbies ja.
pi_216563046
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
T gaat mij meer over het met 1 pennenstreek enorm veel kapot maken wat niet met 1 pennenstreek hersteld kan worden. De mensen die nu geen hiv medicatie krijgen krijgen straks aids. Moeders geven hiv door aan hun ongeboren kinderen
Ja, het is gruwelijk. Overigens vind ik ook dat nog net van een andere orde dan wat Faber (eigenlijk: dit kabinet, ons parlement, onze democratische rechtsstaat, wij) doen.
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:49:45 #132
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216563698
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 18:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ieder jaar minder.
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:52:17 #133
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216563752
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 18:52 schreef sigme het volgende:

[..]

In Nederland worden advocaten en journalisten afgeluisterd door de inlichtingendiensten, heb je het toeslagen schandaal om er maar ff 2 te noemen. Maar wind je rustig op over trump
pi_216563880
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
In Nederland worden advocaten en journalisten afgeluisterd door de inlichtingendiensten, heb je het toeslagen schandaal om er maar ff 2 te noemen. Maar wind je rustig op over trump
Ik denk niet dat je een goed beeld hebt van wat er nu in de vs gaande is.
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:44:46 #135
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216564786
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Oh zeker wel, maar dat is hun probleem. Heb jij een goed beeld bij wat er in Europa de afgelopen jaren gebeurde?
pi_216565097
Ik word een beetje moe van dit stokpaardje.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_216565233
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:04 schreef Clubsoda het volgende:
Ik word een beetje moe van dit stokpaardje.
Doodmoe.
Spoilers!
pi_216565434
Net genoten van “het verhaal van Amsterdam”. Wat is dat toch een gaaf concept.
pi_216565516
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Mijn vriendin zegt dat Het Verhaal van Vlaanderen nog veel beter is dan de Nederlandse versies en ook op NPO Start staat.
Spoilers!
pi_216565520
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Oh zeker wel, maar dat is hun probleem. Heb jij een goed beeld bij wat er in Europa de afgelopen jaren gebeurde?
Behoorlijk ja. Maar ik denk werkelijk dat je niet weet wat er nu speelt in de vs.

Zonder tussenkomst van congres departementen opheffen.

Overdracht van alle financiële stromen naar musk zijn club.

Musk heeft van alle Amerikanen nu de persoonsgegevens in handen.

Musk heeft alle transacties tussen zijn concurrenten en de overheid nu in handen.

Bezetten, intimideren van afdelingen binnen de overheid.

Het censuren van elke vorm van diversiteit - tot het afdekken van vrouwelijke wiskundigen die aan de voet van cryptologie hebben gestaan.

Ontslaan van ambtenaren die niet achter Trump staan.

De pijlen lijken nu te richten op het Department of Education.

Er zijn mensen die al tientallen jaren in het buitenland werkte voor usaid, en nu binnen een maand terug moeten zijn. Ontslagen, daar een leven hebben en maar moeten zien hoe alles terug kan naar de VS.
  woensdag 5 februari 2025 @ 21:34:07 #141
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216565528
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Het is wat langzaam allemaal en die figuranten die niets zeggen vind ik wat ongemakkelijk, maar deze serie wil ik als geboren en getogen Amsterdammer wel graag zien.

In 1975 kregen we van meester Kees les over toen 700 jaar Amsterdam en hebben we veel door de stad gezworven, op zoek naar authentieke plekjes die je nu ook te zien krijgt. Ben benieuwd naar het vervolg…
  woensdag 5 februari 2025 @ 21:34:57 #142
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216565538
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Behoorlijk ja. Maar ik denk werkelijk dat je niet weet wat er nu speelt in de vs.

Zonder tussenkomst van congres departementen opheffen.

Overdracht van alle financiële stromen naar musk zijn club.

Musk heeft van alle Amerikanen nu de persoonsgegevens in handen.

Musk heeft alle transacties tussen zijn concurrenten en de overheid nu in handen.

Bezetten, intimideren van afdelingen binnen de overheid.

Het censuren van elke vorm van diversiteit - tot het afdekken van vrouwelijke wiskundigen die aan de voet van cryptologie hebben gestaan.

Ontslaan van ambtenaren die niet achter Trump staan.

De pijlen lijken nu te richten op het Department of Education.

Er zijn mensen die al tientallen jaren in het buitenland werkte voor usaid, en nu binnen een maand terug moeten zijn. Ontslagen, daar een leven hebben en maar moeten zien hoe alles terug kan naar de VS.
Dit weet ik, en het is een Amerikaans probleem.
pi_216565561
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Mijn vriendin zegt dat Het Verhaal van Vlaanderen nog veel beter is dan de Nederlandse versies en ook op NPO Start staat.
Dat heb ik ook gezien, was inderdaad heel goed.
pi_216565574
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dit weet ik, en het is een Amerikaans probleem.
Met hoe goed musk en Trump in de smaak vallen bij Putin en Dugin ben ik toch blij dat ik pakweg twee keer zo ver van het front af woon dan jij.
  woensdag 5 februari 2025 @ 21:38:35 #145
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216565588
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Met hoe goed musk en Trump in de smaak vallen bij Putin en Dugin ben ik toch blij dat ik pakweg twee keer zo ver van het front af woon dan jij.
Was jij niet degene die Iran zo tof vond?
pi_216565628
Gaan we die nou ook nog van stal halen :')
pi_216565656
...
Spoilers!
pi_216565800
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Was jij niet degene die Iran zo tof vond?
Dat ik ergens heen ga betekent niet dat ik het regime tof vind. Maar de mensen in Iran, de gastvrijheid, de tegenstrijdigheid in bijna alles: aanrader. Zie het vooral met je eigen ogen.

Maar het regime en het eten aldaar: geen aanrader.

Ik ben ook in de vs geweest, ook geen tof regime. Laatste keer dat ik daar was heb ik de staat iemand zien vermoorden, 1/10 geen aanrader (en die ene punt is alleen omdat er appeltaart vooraf was).
pi_216565913
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Dat ik ergens heen ga betekent niet dat ik het regime tof vind. Maar de mensen in Iran, de gastvrijheid, de tegenstrijdigheid in bijna alles: aanrader. Zie het vooral met je eigen ogen.

Maar het regime en het eten aldaar: geen aanrader.

Ik ben ook in de vs geweest, ook geen tof regime. Laatste keer dat ik daar was heb ik de staat iemand zien vermoorden, 1/10 geen aanrader (en die ene punt is alleen omdat er appeltaart vooraf was).
Dit is echt tegen dovemansoren. Mijn eerste interactie met hem was een scheldkannonade omdat ik ooit in Cuba geweest. 8)7
  Moderator woensdag 5 februari 2025 @ 22:05:22 #150
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216565921
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Is dat een reden om je drukker te maken over wat er in de VS gebeurd en hier alles maar laten gebeuren?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 5 februari 2025 @ 22:05:55 #151
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216565926
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dit is echt tegen dovemansoren. Mijn eerste interactie met hem was een scheldkannonade omdat ik ooit in Cuba geweest. 8)7
Lekker geld pompen in een gruwel regime.
pi_216565934
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Is dat een reden om je drukker te maken over wat er in de VS gebeurd en hier alles maar laten gebeuren?
Laten gebeuren nota bene? Hoe machtig schat je LHO in _O-
pi_216565944
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:06 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik moest ook grinniken king LHO :D
pi_216565948
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Lekker geld pompen in een gruwel regime.
Je bent het nog niet verleerd O+

Raar vind ik dat, om zo onbeschoft te zijn tegen iemand die je niet kent.
  woensdag 5 februari 2025 @ 22:07:52 #155
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216565950
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]
uiteraard. Jammeren over mensenrechten in de VS, maar jubelen over de rechten van de vrouw in Iran, en niet waarnemen wat hier gebeurd.
  woensdag 5 februari 2025 @ 22:09:13 #156
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216565966
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:07 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Je bent het nog niet verleerd O+

Raar vind ik dat, om zo onbeschoft te zijn tegen iemand die je niet kent.
Als jij te koop loopt met wat je doet moet je niet huilen als je daar commentaar op krijgt.
  woensdag 5 februari 2025 @ 22:10:11 #157
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216565973
Het grappige is dat ik het heel anders lees. Ik zie sowieso niet iemand die zich overdreven drúk maakt. Hoogstens betrokken, bezorgd. Hij post geen tirades, wel heldere nieuwsstukken. Het feit dat je ergens bezorgd om bent, betekent ook niet dat je ergens anders niet óók betrokken of bezorgd over kan zijn.

Maar er is blijkbaar een select groep wat veel moeite heeft met het bespreken van de Amerikaanse politiek. :?
pi_216565980
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als jij te koop loopt met wat je doet moet je niet huilen als je daar commentaar op krijgt.
Ik ga deze discussie echt niet nog een keer met je aan hoor. Geniet van je high horse :*
  Moderator woensdag 5 februari 2025 @ 22:11:32 #160
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216565984
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:06 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Je snapt donders goed wat ik bedoel. Je druk maken over de situatie in de VS verander je ook niets mee overigens - daar heb je alleen jezelf mee.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 5 februari 2025 @ 22:11:58 #161
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216565991
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:10 schreef Clubsoda het volgende:
Het grappige is dat ik het heel anders lees. Ik zie sowieso niet iemand die zich overdreven drúk maakt. Hoogstens betrokken, bezorgd. Hij post geen tirades, wel heldere nieuwsstukken. Het feit dat je ergens bezorgd om bent, betekent ook niet dat je ergens anders niet óók betrokken of bezorgd over kan zijn.

Maar er is blijkbaar een select groep wat veel moeite heeft met het bespreken van de Amerikaanse politiek. :?
Volgens LHO heb ik immers geen idee wat daar gebeurd....
pi_216566018
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Tbf ik ben op mijn vlucht via (niet naar) de vs geweigerd wegens mijn bezoek aan het as der kwaad.
  woensdag 5 februari 2025 @ 22:14:29 #163
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216566022
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:11 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik ga deze discussie echt niet nog een keer met je aan hoor. Geniet van je high horse :*
Volgens mij ben jij die weer begonnen, vol van verbolgenheid omdat ik je ooit wees op je hypocrisie. Vol afkeer van wat er in de VS gebeurd, maar als ik het over Cuba had, dan zit ik op een high horse....
pi_216566069
Bleef het maar beperkt tot de situatie in de VS. Die oranje idioot wil etnische zuiveringen, Europa binnenvallen, alle humanitaire hulp afschaffen. Dit gaat miljoenen mensen wereldwijd zeer negatief beïnvloeden (lees: dood, hongersnood, oorlog, ontheemdheid).

Als je je daar niet druk over maakt, is er iets flink mis met je.
Spoilers!
  woensdag 5 februari 2025 @ 22:22:51 #165
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216566106
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Maar als je dat niet doet over Cuba, dan is dat volkomen in orde blijkbaar.
pi_216566121
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
uiteraard. Jammeren over mensenrechten in de VS, maar jubelen over de rechten van de vrouw in Iran, en niet waarnemen wat hier gebeurd.
Mijn vrienden uit Iran wonen inmiddels in Canada. We zijn daar aan de straat gestopt door een jonge vrouw in een auto. "Hello i want to bring you somewhere!". Eenmaal in de auto ging de hijab naar achteren en kwam er een "fuck the ayatollah!" Uit.

We zijn op een verjaardag geweest met zelf gestookte grappa.

We zijn op een illegaal feest met protestliederen geweest in een voormalige wijnboerderij. Kwartier snachts met de lampen uit door de woestijn rijden. Daar waren mensen aanwezig die op trommels speelde en traditioneel perzichse liederen zongen maar overdag voor het regime werken.

We hebben kebab gegeten bij lokale zaakjes, en geld gewisseld bij illegale wissel mannetjes op straat.

De gewone Iraniër heeft wat aan ons bezoek gehad; financieel, een uitlaatklep, een blik op de wereld voor hun of een blik in hun leven voor ons.

Het regime heeft niet zoveel aan ons gehad.
pi_216566176
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bleef het maar beperkt tot de situatie in de VS. Die oranje idioot wil etnische zuiveringen, Europa binnenvallen, alle humanitaire hulp afschaffen. Dit gaat miljoenen mensen wereldwijd zeer negatief beïnvloeden (lees: dood, hongersnood, oorlog, ontheemdheid).

Dat dus. En niet alleen die oranje idioot. Z’n uitvoerende olicharch is vele malen gevaarlijker
pi_216566194
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Maar als je dat niet doet over Cuba, dan is dat volkomen in orde blijkbaar.
De ellende met jou is dat we weten dat je niet dom bent en ook geen troll. Dat je toch dit soort dingen zegt terwijl je de keuze hebt om goed geïnformeerd te zijn, maakt je zeer onsympathiek.
Spoilers!
  woensdag 5 februari 2025 @ 22:33:17 #169
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216566233
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
De ellende met jou is dat we weten dat je niet dom bent en ook geen troll. Dat je toch dit soort dingen zegt terwijl je de keuze hebt om goed geïnformeerd te zijn, maakt je zeer onsympathiek.
Mij aanwrijven over waar ik al dan niet over geïnformeerd ben, is een uitermate sympathiek trekje natuurlijk, net zoals dat jij en menig ander hier niet wensen geconfronteerd te worden.
Anderen voorschrijven dat ze zich verschrikkelijk moeten opwinden over Trump maar lekker wegkijken bij landen als Cuba is natuurlijk volkomen in orde en daarop wijzen not done. Dan ben je vreselijk onsympathiek. Sure, heb je je eigen dubbele standaard door?

[ Bericht 7% gewijzigd door Jan_Onderwater op 05-02-2025 22:39:41 ]
pi_216566356
Hoe erg de situatie in Cuba ook is, dat heeft (na bay of pigs) veel minder invloed op de gehele wereld en voor velen zwakken dan wat nu aan de hand is in de VS.
  woensdag 5 februari 2025 @ 22:51:45 #171
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216566422
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe erg de situatie in Cuba ook is, dat heeft (na bay of pigs) veel minder invloed op de gehele wereld en voor velen zwakken dan wat nu aan de hand is in de VS.
En daarom moet Europa op eigen benen gaan staan, economisch, geopolitiek, technologisch, op gebied van IT en militair.
De Gaulle had gewoon gelijk blijkt maar
pi_216566442
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En daarom moet Europa op eigen benen gaan staan, economisch, geopolitiek, technologisch, op gebied van IT en militair.
Oh ik ben het absoluut met je eens dat er meer geld naar de EU moet. En zelfs -een van de weinige punten waarover ik van mening ben veranderd de afgelopen jaren- naar defensie.

Want Musk en Dugin staan praktisch bij jou op de stoep.
pi_216566451
Ik geloof dat het niet of-of hoeft te zijn, en dat je nú druk maken over wat er nú gebeurt in Amerika wat impact heeft op een heleboel mensen en veiligheid in brede zin van het woord over de gehele wereld (toegang tot medische zorg, betrouwbare informatie, financiële consequenties, dreiging van oorlogen) niet samenhangt met of je tig jaar geleden al dan niet in een bepaald land bent geweest. Het is toch ook niet zo dat als je ooit een keer vlees hebt gegeten, je nu geen vegetariër meer mag worden omdat je daar ethisch gezien nu moeite mee hebt want JE AT TOEN WEL EEN STUK KOE DUS JE MOET NU VOOR ALTIJD DIEREN ETEN :( ? :?

Daarbij: volgens je eigen redenering (waarom wel druk maken over VS en niet over Cuba of Iran) zou jij je óók zorgen moeten maken over de VS. Want waarom wel over Europa/NL en niet over VS? Als wel over de VS maar niet over Cuba blijkbaar uit den boze is? Het is geen alles of niets, je kunt je niet druk maken over ALLES wat er voor vreselijks op de hele wereld gebeurt. Dat mensen zich dan druk maken om iets wat a) in sneltreinvaart gebeurt en b) wereldwijd enorme consequenties heeft die extreem vergaand zijn, en zich daar meer druk om maken dan om iets wat meer gelokaliseerd impact heeft, is dan niet zo heel erg gek. Vind ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 05-02-2025 23:07:01 ]
pi_216566468
👏👏 @vlindertje89
  woensdag 5 februari 2025 @ 23:09:42 #175
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_216566549
Over politiek praten op een forum kan natuurlijk best, maar je gaat echt niemand overhalen om eens iets "van de andere kant" te zien. Niet hier, niet op een verjaardag, niet in de bus. Mensen hebben als het om politiek gaat vaak hun standpunten vastgesteld en dan gaan de hakken heel diep het zand in. Interessant wel eigenlijk... Zelf overigens vroeger wel gebrainwashed door mijn toenmalige vriendin :D

Van VVD'er een geitenwollensok geworden, ben ik haar nog steeds dankbaar voor *;
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_216566577
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:09 schreef flipsen het volgende:
Over politiek praten op een forum kan natuurlijk best, maar je gaat echt niemand overhalen om eens iets "van de andere kant" te zien. Niet hier, niet op een verjaardag, niet in de bus. Mensen hebben als het om politiek gaat vaak hun standpunten vastgesteld en dan gaan de hakken heel diep het zand in. Interessant wel eigenlijk... Zelf overigens vroeger wel gebrainwashed door mijn toenmalige vriendin :D

Van VVD'er een geitenwollensok geworden, ben ik haar nog steeds dankbaar voor *;
Dat misschien niet, maar ik ben over sommige dingen wel anders gaan denken of ben dingen uit gaan zoeken. Daar heb ik van geleerd, misschien niet mijn mening aangepast maar iets genuanceerder gaan denken (niet over alles want ik kan ook nog heel ongenuanceerd zijn)
pi_216566681
Meerdere bekeerlingen in de sc :)
pi_216566700
Een verbod voor transvrouwen om naar de VS te reizen. Kon er ook nog wel bij.
pi_216566726
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En deze “De Amerikaanse president Donald Trump heeft een decreet ondertekend dat transgender vrouwen moet weren uit sportcompetities voor vrouwen.”
pi_216566766
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En deze “De Amerikaanse president Donald Trump heeft een decreet ondertekend dat transgender vrouwen moet weren uit sportcompetities voor vrouwen.”
En Imane Khelif als voorbeeld noemen
pi_216566788
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nope :s)
pi_216566792
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
:o
pi_216566793
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De Gaulle had gewoon gelijk blijkt maar
Maar misschien lukt dat opeens niet meer zo goed als de AFD eind februari heel groot is geworden. Dan zit jij misschien straks ook met een probleem :T
  donderdag 6 februari 2025 @ 00:22:31 #184
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216566905
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zoals?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_216567569
Ik vraag me af waarom dat interessant is, maar ik ben ook duizend rechtser geboren dan ik nu ben.
Mijn eerste was een VVD stem.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 6 februari 2025 @ 08:24:54 #186
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216567764
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:55 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Maar misschien lukt dat opeens niet meer zo goed als de AFD eind februari heel groot is geworden. Dan zit jij misschien straks ook met een probleem :T
Correct. Een Duits/Europees probleem.
pi_216567776
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
:(
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_216567793
Pomdiedomdiedom... wat is het weer gezellig O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_216568020
Goedemorgen. Na 16 kilometer door de mist hangt m'n mascara in ieder geval halverwege m'n wangen ^O^
pi_216568122
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 07:44 schreef Vanyel het volgende:
Ik vraag me af waarom dat interessant is, maar ik ben ook duizend rechtser geboren dan ik nu ben.
Mijn eerste was een VVD stem.
Omdat mensen dus weldegelijk van hun visie / levensbeschouwing kunnen veranderen.
pi_216568246
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 08:59 schreef Clubsoda het volgende:
Goedemorgen. Na 16 kilometer door de mist hangt m'n mascara in ieder geval halverwege m'n wangen ^O^
Wauw, hardlopen of fietsen? Voor beiden _O_

Mogge! Vandaag niet op de boten maar thuis administratie, er zijn veel mensen op de boot vandaag.

Ik zag gisteren toen ik naar huis fietste al een paar nijlganzen met pulletjes :o

En net als @ vanyel ben ik ook een stuk linkser (zal niemand hier verbazen) al heb ik nooit VVD gestemd. Geloof dat D66 het meest “linkse” was.
pi_216568329
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 09:21 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Mogge! Vandaag niet op de boten maar thuis administratie, er zijn veel mensen op de boot vandaag.

Ik zag gisteren toen ik naar huis fietste al een paar nijlganzen met pulletjes :o

En net als @ vanyel ben ik ook een stuk linkser (zal niemand hier verbazen) al heb ik nooit VVD gestemd. Geloof dat D66 het meest “linkse” was.
Wat doe je precies voor werk?

😘
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_216568506
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 09:28 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Wat doe je precies voor werk?

😘
Ik ben vrijwilliger en probeer asielzoekers en statushouders te helpen om de regels in Nederland uit te leggen en met invullen van formulieren en nog veel meer
  donderdag 6 februari 2025 @ 09:44:12 #194
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216568518
Hmpff.. die (thaise) massage heeft er goed ingehakt zeg!

Vandaag totaal geen energie.. -O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_216568673
quote:
2s.gif Op donderdag 6 februari 2025 09:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Omdat mensen dus weldegelijk van hun visie / levensbeschouwing kunnen veranderen.
Dat kan, maar had in elk geval bij mij niks met fok te maken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_216568692
quote:

[..]

Nee man. Elektrisch. Kan iedereen.

Sorry :+
pi_216568715
quote:

[..]

Rechtse ;)
pi_216568981
quote:
2s.gif Op donderdag 6 februari 2025 09:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Rechtse ;)
In de ogen van mijn omgeving toen niet (mijn vader is in een ver verleden raadslid voor de vvd geweest, heeft daarna nooit meer VVD gestemd _O-)
pi_216569099
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 09:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nee man. Elektrisch. Kan iedereen.

Sorry :+
Ja, dat dus :+
pi_216569123
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 10:25 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja, dat dus :+
Dan nog _O_ ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')