abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 februari 2025 @ 16:39:01 #151
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216508907
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 16:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nee, dat stellen ze niet. Ze stellen dat Islamofobie niet irrationeel is.

Oftewel, een wantrouwen / afkeer richting de ideologie.

Prima te vergelijken met een wantrouwen richting een andere ideologie.

In jouw hoofd en jouw hoofd alleen wordt dat doorgetrokken naar elke individuele afnemer van die ideologie. En wat er ook in jouw hoofd en jouw hoofd alleen plaatsvindt is dat er wordt gesuggereerd dat de afnemers van de ideologie etnisch moeten worden gezuiverd.

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten Hexagon. Wat wil jij dat er met PVV'ers, FvD'ers en JA21'ers gebeurt?
Een religie/ideologie is geen zelfstandige entiteit maar iets dat een groep mensen deelt. Dus ja als je stelt dat het gevaarlijk is, dan zijn blijkbaar alle mensen die erin geloven ook gevaarlijk. En denken die allemaal precies hetzelfde.

Deze discussies draaien er iedere keer op uit dat een grote groep mensen die hier is, hier blijkbaar niet zou moeten zijn.
  zaterdag 1 februari 2025 @ 16:40:50 #152
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216508932
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 16:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En de manier waarop jij deze overduidelijke terroristen gewoon maar hun gang wil laten gaan bevalt mij, en gezien de ruk naar rechts in de westerse landen, velen met mij niet.

Wat ga je doen dan? :).
Nergens zeg ik ze dat ik ze hun gang laat gaan. Dat verzin jij zelf.

Ik stel enkel dat iedereen die zich moslim noemt criminaliseren niet een hele beste oplossing is.

Verder zie ik onze rechtse regering geen drol doen voor Lale.
pi_216508959
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 18:44 schreef opgebaarde het volgende:
Triest, dat ze dit zo voelt. Ze zou ook voor een leven in anonimiteit kunnen kiezen inclusief kinderen. Dat betekent wel dat ze voortaan niet meer met haar ogen dicht een sliding met gestrekt been kan maken
Haha. Heerlijk stukje gaslighting van je.
pi_216508972
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 16:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Een religie/ideologie is geen zelfstandige entiteit maar iets dat een groep mensen deelt. Dus ja als je stelt dat het gevaarlijk is, dan zijn blijkbaar alle mensen die erin geloven ook gevaarlijk. En denken die allemaal precies hetzelfde.

Deze discussies draaien er iedere keer op uit dat een grote groep mensen die hier is, hier blijkbaar niet zou moeten zijn.
Heb je gezien hoeveel Nederlandse moslims de dood van die koranverbrander toejuichen? Vind je dat nog steeds “incidentele” gevallen?
  zaterdag 1 februari 2025 @ 16:45:15 #155
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216508976
quote:

[..]

Ze denken ook allemaal hetzelfde, de islam is superieur en staat boven de wetten van het land.

Er is niets belangrijkers dan hun geloof, alles en iedereen moet er voor wijken en regelmatig met grof geweld en moorden, zoals we alweer zagen deze week.

Maar daar tegen zijn, dat is het grote gevaar hoor, echt! :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zaterdag 1 februari 2025 @ 16:45:40 #156
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216508980
quote:

[..]

Ok dus als ik stel dat ik het Marxisme een gevaarlijke ideologie vind zeg ik volgens jou dat alle Marxisten gevaarlijk zijn en hier niet thuishoren?

Wie is hier nou de racist die iedereen over één kam scheert? Jij behandelt elke moslim (een gigantische groep) als een monolith. Jij laat geen nuance over voor het feit dat een aanhanger van de ideologie het met bepaalde zaken van de ideologie niet eens hoeft te zijn of daar zich niet geheel in heeft verdiept of de ideologie meer cultureel omarmt en verder weinig op de letter naleeft?

Dus als wordt gezegd "alle online shooters die extreem geweld realistisch simuleren zijn gevaarlijk" zijn alle spelers zonder enige nuance gevaarlijk en moeten ze allemaal gezuiverd worden?

Gaat alles wel goed met je?
  zaterdag 1 februari 2025 @ 16:46:10 #157
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216508988
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 16:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Euhm nee, dan vraag je dat aan iemand in plaats van zijn goede naam te besmeuren.

Van welk geloof hebben we hier in het Westen in dezelfde mate problemen? Welke ex-Christenen moeten in Nederland onderduiken? Is Gerard Reve doodgeschoten na zijn schrijfsels? Is er een leraar onthoofd omdat hij een grapje over Jezus maakte?
Nou we hebben een oud minister die is doodgestoken door een christelijke geloofsgekkie. Of een Civitas Christiana die met nepnieuws over lentekriebels bedreigingen tegen docenten opriep.

Dus het is niet iets waar enkel de islam uniek in is nee.
  zaterdag 1 februari 2025 @ 16:46:57 #158
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216508995
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 16:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nergens zeg ik ze dat ik ze hun gang laat gaan. Dat verzin jij zelf.

Ik stel enkel dat iedereen die zich moslim noemt criminaliseren niet een hele beste oplossing is.

Verder zie ik onze rechtse regering geen drol doen voor Lale.
En jij hebt net een "manier" verzonnen en in mijn mond gelegd, maar dat was prima natuurlijk.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 16:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou we hebben een oud minister die is doodgestoken door een christelijke geloofsgekkie. Of een Civitas Christiana die met nepnieuws over lentekriebels bedreigingen tegen docenten opriep.

Oh, omdat we zelf gekken hebben is het prima om er dan maar tienduizenden meer te importeren.

Logisch :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zaterdag 1 februari 2025 @ 16:49:38 #159
396550 Richestorags
pi_216509018
quote:

[..]

Een ernstig verwarde man, zo wordt de moordenaar van Els Borst omschreven.

Lekker voorbeeld weer hoor Hex. Ben je zo wanhopig?
  zaterdag 1 februari 2025 @ 16:52:52 #160
396550 Richestorags
pi_216509038
Beken overigens maar kleur @Hexagon

Als er morgen iemand in Staphorst wordt vermoord ga jij dan in de discussie lopen schreeuwen "Ja maar we hebben ook een hoop gekke moslims" en "hey jij zei dat het Christendom een gevaarlijke religie is, je wil iedereen zuiveren"?

Nee, natuurlijk niet. Dit is waarom mensen die neptolerantie van lui zoals jij elke keer doorprikken.
pi_216509488
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 11:11 schreef Hexagon het volgende:
Dat is zinloze speculatie.
Ik zie het meer als een realistische verwachting.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 11:11 schreef Hexagon het volgende:
Wat wil je precies horen? Dat we iedereen die zichzelf moslim noemt deporteren uit Nederland?

Dit soort topics komen nooit verder dan "Islam kut hurdur!!" gemeenplaatsen en verhulde oproepen tot etnische zuivering.
Dat iedereen die meent in naam van een religie hier de wetten aan z'n laars kan lappen zwaar gestraft wordt. Zo'n eerwraak moord kent wat mij betreft maar één mogelijke straf: levenslang. Ik zie geen enkele reden om die straf niet toe te passen.
  zaterdag 1 februari 2025 @ 17:32:32 #162
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_216509501
Ik heb niet alles gelezen. Maar mijn conclusie is dat het moederschap haar om het even is. Zo graag wil ze ze niet.

Ik mag haar trouwens niet. Maar dat is een ander verhaal.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_216509593
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 13:32 schreef Hexagon het volgende:
Ze kan beter wat constructiever aan de bak gaan dan bezig blijven met haar familie die toch niet gaat veranderen. Alle banden en contacten ermee verbreken en ergens gaan wonen wat buiten hun buurt ligt.
Ja, net zoals die Roshin bedoel je? Nee, dat helpt.

Het al dan niet opzoeken van de publiciteit speelt geen rol: https://www.politie.nl/in(...)erd-geweld-voor.html

Er wordt nota bene ieder jaar een jaarverslag gemaakt met betrekking tot eergerelateerd geweld.
  zaterdag 1 februari 2025 @ 17:43:47 #164
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_216509655
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 17:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb niet alles gelezen. Maar mijn conclusie is dat het moederschap haar om het even is. Zo graag wil ze ze niet.
Nou, bedankt voor je scherpe conclusie :')
pi_216509669
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 16:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Er valt niet zoveel te begrijpen als er zo weinig staat. Dan moet je dat zelf maar speculeren wat het dan is. .

Maar eigenlijk wijkt het dus niet zoveel af van welk ander geloof of extreme ideologie?
Ik heb in een andere post heel duidelijk gemaakt wie allemaal op moeten rotten wat mij betreft.

Verder is de Islam veruit de meest gewelddadige religie, zowel als je de koran leest, als in de praktijk.

Als er een aanslag gepleegd wordt in Europa dan denkt iedereen meteen aan de Islam. En op een uitzonderlijk geval na blijkt die gedachte terecht. Daarnaast zaken zoals eerwraak en Gül… maar goed, die vrouwen dienen zich dan maar beter te verstoppen ofzo…
pi_216509685
quote:

[..]
Alle moslims denken hetzelfde… ziehier het racisme wat toch de drijvende kracht lijkt te zijn bij de überprogressieven.
pi_216509708
Het is erg gevaarlijk om openlijk kritiek te uiten op je eigen geloof als moslim.
Vakman pur sang
pi_216509755
Ohja:
Vakman pur sang
pi_216509951
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 17:32 schreef BansheeBoy het volgende:

Ik mag haar trouwens niet. Maar dat is een ander verhaal.

je medebroeders mogen haar ook niet, vandaar dat ze gevaar loopt.
pi_216510983

[ Bericht 100% gewijzigd door Bill_Hillie op 01-02-2025 19:26:26 ]
pi_216511931
Was er maar een oplossing tegen dat tuig dat die anonieme bedreigingen doet.
Dit is een moedige vrouw die steun verdient. Uit de reacties tot nu toe begrijp ik dat velen niet inzien wat ze allemaal heeft moeten opgeven en hoeveel narigheid ze dagelijks krijgt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_216512023
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 20:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
Was er maar een oplossing tegen dat tuig dat die anonieme bedreigingen doet.
Dit is een moedige vrouw die steun verdient.
Koop haar boeken.
  zaterdag 1 februari 2025 @ 20:45:13 #173
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216512143
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 16:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
[..]
Wat moeten we hier anders in lezen dan? Je kan er weinig anders uit afleiden dat eenieder die in de islam gelooft blijkbaar gevaarlijk is en hier dus niet moet zijn.
Hmm ja, op het christendom heb je wat meer kritiek...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 1 februari 2025 @ 20:46:56 #174
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216512173
Gül is een heldin.

Hopelijk weet ze meer vrouwen de weg naar vrijheid te wijzen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 1 februari 2025 @ 21:13:25 #175
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216512713
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 16:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hoe meet je dat precies?
[..]
Wil niet zeggen dat we alles wat ze doen maar kritiekloos goed moeten vinden.
[..]
Wat als gevolg heeft dat ze met haar aandachtszoekerij ook gewoon kritiek oproept over haar gedrag.
[..]
We hebben wel meer groepen die anderen bedreigen een goed idee vinden. Zeker een probleem.

Alleen leidt het hier tot conclusies en "oplossingen" bij sommigen die me niet zo bevallen.
Mijn hemel wat een lafheid
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 1 februari 2025 @ 21:14:51 #176
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216512753
quote:

[..]

d66
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 1 februari 2025 @ 21:28:08 #177
13462 BansheeBoy
pi_216513007
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
Gül is een heldin.
Helaas voor jou zullen haar "geweldige genen" geen opvolging krijgen. Nee, ze wil het niet zo graag als ze ons doet denken. Ze wil leven. Haar eigen woorden. Dat wordt er niet makkelijker op met kroost die je boezem gijzelen voor wat room.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_216513403
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mijn hemel wat een lafheid
Dat op de man spelen doe je bij iedereen die het niet eens is met je ultieme waarheid (wat je mening is) zie ik. Uit Hexagon geen harde nietsontziende ongenuanceerde kritiek op de islam/moslims en generaliseert hij niet zoals je het hier graag ziet, terwijl je bij het jodendom voor religiekritiek als criterium stelt dat je er door een joodse bril/perspectief moet kijken en is kritiek op een jood, laat staan dat je generaliseert, antisemitisme?
pi_216513417
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
Gül is een heldin.

Hopelijk weet ze meer vrouwen de weg naar vrijheid te wijzen
Wat voor jou vrijheid is, is andermans slavernij en vice versa. Er zij net zoveel vrouwen die zich bekeren tot de islam en aangeven daarin hun vrijheid en geluk te vinden. Afvalligen vind je in elke religie, of stromingen daarin, die dan kritiek uiten op hun voormalig geloof en/of gemeenschap. En ja die worden soms ook bedreigd. Het hoeft niet eens religie te zijn, kijk bijv. naar Sylvana Simons en de hoeveelheid haat en bedreigingen die ze over zich heen kreeg omdat ze een "nestbevuiler" was.
  zaterdag 1 februari 2025 @ 21:47:22 #180
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216513433
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 21:46 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Dat op de man spelen doe je bij iedereen die het niet eens is met je ultieme waarheid (wat je mening is) zie ik. Uit Hexagon geen harde nietsontziende ongenuanceerde kritiek op de islam/moslims en generaliseert hij niet zoals je het hier graag ziet, terwijl je bij het jodendom voor religiekritiek als criterium stelt dat je er door een joodse bril/perspectief moet kijken en is kritiek op een jood, laat staan dat je generaliseert, antisemitisme?
Soms... zit het diep.

Neem een ander in de maling.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 1 februari 2025 @ 21:47:42 #181
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216513439
quote:

[..]
Wat voor jou vrijheid is, is andermans slavernij en vice versa. Er zij net zoveel vrouwen die zich bekeren tot de islam en aangeven daarin hun vrijheid en geluk te vinden. Afvalligen vind je in elke religie, of stromingen daarin, die dan kritiek uiten op hun voormalig geloof en/of gemeenschap. En ja die worden soms ook bedreigd. Het hoeft niet eens religie te zijn, kijk bijv. naar Sylvana Simons en de hoeveelheid haat en bedreigingen die ze over zich heen kreeg omdat ze een "nestbevuiler" was.
:z

Tot je volgende username.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216513501
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 21:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
:z
Kun je als een zesjarige reageren, maar het is wel degelijk zo dat het referentiekader bepalend is voor de reactie op een keuze.
Dit, dus.
  zaterdag 1 februari 2025 @ 21:52:41 #183
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216513533
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 21:51 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Kun je als een zesjarige reageren, maar het is wel degelijk zo dat het referentiekader bepalend is voor de reactie op een keuze.
Ach gut ja, Buitendam...

Ineens zijn het referentiekaders...

Hopelijk ga je ooit nog inzien dat qua conservatieve achterhaalheid die hele islam net zo erg, zo niet erger is, dan het christendom waar ook jij maar wat blij mee bent dat het na eeuwen getemd is

Een SGP'er lach je in z'n gezicht uit wanneer hij over Adam en Eva begint... je ligt voor de islam nog nét niet op je oh zo begripvolle knieën
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216513622
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ach gut ja, Buitendam...

Ineens zijn het referentiekaders...

Hopelijk ga je ooit nog inzien dat qua conservatieve achterhaalheid die hele islam net zo erg, zo niet erger is, dan het christendom waar ook jij maar wat blij mee bent dat het na eeuwen getemd is
Ik ben niet gelovig. Heb net zo veel met de Islam en het christendom als met het vliegende spaghettimonster.

Hoe dan ook is het wel degelijk zo dat er ook vrouwen het andere pad hebben bewandeld dan Gül en daar vanuit hun oogpunt de beste keuze ooit in hebben gemaakt. Wat ik zeg: referentiekader.
Dit, dus.
  zaterdag 1 februari 2025 @ 21:58:06 #185
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216513643
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 21:56 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ik ben niet gelovig. Heb net zo veel met de Islam en het christendom als met het vliegende spaghettimonster.

Hoe dan ook is het wel degelijk zo dat er ook vrouwen het andere pad hebben bewandeld dan Gül en daar vanuit hun oogpunt de beste keuze ooit in hebben gemaakt. Wat ik zeg: referentiekader.
nee, dat heb je niet.

De wijze waarop je je elke keer opwerpt als beschermer der verschoppelingen zodra die arme islam onderwerp van gesprek is, is precies waarom men in dit land 'progressieven' steeds minder serieus neemt.

Het valt teveel op, die selectiviteit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216513718
quote:

[..]
Ah, de false balance drogreden.
pi_216513732
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 21:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
nee, dat heb je niet.

De wijze waarop je je elke keer opwerpt als beschermer der verschoppelingen zodra die arme islam onderwerp van gesprek is, is precies waarom men in dit land 'progressieven' steeds minder serieus neemt.

Het valt teveel op, die selectiviteit.
Knap dat jij beter weet dan ik hoe het zit met mijn voorkeuren qua religie :D

Ik denk dat het voor types als Gül net zo prettig is dat ze ervan verlost is als voor iemand die juist neigt naar een geloof en daarin wordt opgenomen. Alle excessen is iedereen het wel redelijk over eens, gok ik.
Dit, dus.
  zaterdag 1 februari 2025 @ 22:03:09 #188
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216513739
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 22:02 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ah, de false balance drogreden.
Negeer die gozer... 56 usernames en steeds dezelfde riedel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 1 februari 2025 @ 22:03:45 #189
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216513748
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 22:02 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Knap dat jij beter weet dan ik hoe het zit met mijn voorkeuren qua religie :D

Ik denk dat het voor types als Gül net zo prettig is dat ze ervan verlost is als voor iemand die juist neigt naar een geloof en daarin wordt opgenomen. Alle excessen is iedereen het wel redelijk over eens, gok ik.
Houd toch op man...

Heb je ook zo'n tolerantie-boner voor de Bible Belt?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216513799
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 22:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Houd toch op man...

Heb je ook zo'n tolerantie-boner voor de Bible Belt?
Vrijheid om lekker hun leven zo in te delen als hen goeddunkt? Zeker. Ik zei toch dat het me niet uitmaakt welke religie.
Dit, dus.
  zaterdag 1 februari 2025 @ 22:07:23 #191
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216513823
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 22:06 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Vrijheid om lekker hun leven zo in te delen als hen goeddunkt? Zeker. Ik zei toch dat het me niet uitmaakt welke religie.
Vreemd. Wanneer het over de SGP gaat of hun mannenbroeders ben je er nooit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 1 februari 2025 @ 22:07:27 #192
13462 BansheeBoy
pi_216513825
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 22:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Negeer die gozer... 56 usernames en steeds dezelfde riedel.
Ik vind het ook helemaal geen mooie vrouw. Haar gedrag is niet in overeenstemming met haar (gebrek aan) sex-appeal. Maar of dat nou relevant is? Dat laat ik aan jou.

zaterdag 1 februari 2025 @ 22:07:57 #193
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216513832
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 22:07 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik vind het ook helemaal geen mooie vrouw. Haar gedrag is niet in overeenstemming met haar (gebrek aan) sex-appeal. Maar of dat nou relevant is? Dat laat ik aan jou.

Ik weet dat dat het enige is dat je interesseert; van bil gaan. Hier en hierna. Vrome scharrelaar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216513874
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 22:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vreemd. Wanneer het over de SGP gaat of hun mannenbroeders ben je er nooit.
Volgens mij ben jij de enige die constant blijft hameren op die vergelijking. En dan noem ik je ook een hypocriete clown, want de wijze waarop sommige gereformeerden omgaan met andersdenken doet vrij weinig onder voor dezelfde categorie fanatiekelingen bij andere religies, wat ik zo kan inschatten.
Dit, dus.
  zaterdag 1 februari 2025 @ 22:11:19 #195
13462 BansheeBoy
pi_216513904
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 22:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik weet dat dat het enige is dat je interesseert; van bil gaan. Hier en hierna. Vrome scharrelaar.
Ah, relevanter dan je ogenschijnlijk achter je zou zoeken. Prima.

zaterdag 1 februari 2025 @ 22:13:04 #196
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216513942
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 22:10 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Volgens mij ben jij de enige die constant blijft hameren op die vergelijking. En dan noem ik je ook een hypocriete clown, want de wijze waarop sommige gereformeerden omgaan met andersdenken doet vrij weinig onder voor dezelfde categorie fanatiekelingen bij andere religies, wat ik zo kan inschatten.
JOH...

Daar hebben jij en je deugbrigade het ook enkel over wanneer het om religie gaat: die enge gristenen.

Toch fijn dat je in ieder geval nog de SGP hebt om je zgn. 'progressieve' credentials te tonen.

Ik heb een afschuw van conservatieve religie per se, omdat het altijd andersdenkenden, en vooral homo's en vrouwen onderdrukt. Vandaar ook mijn epistels over de evangelicals in de USA en de mannenbroeders hier in Nederland.

Dat de meeste moslims een kleurtje hebben betekent niet dat ik geen kritiek kan hebben op een net zo conservatieve religie. Misschien gaat dat kwartje ooit nog eens landen aleer je weer in een verdedigingsreflex schiet en met die dodelijk vermoeiende 'relativering' komt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 1 februari 2025 @ 22:14:40 #197
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216513978
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 22:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ah, relevanter dan je ogenschijnlijk achter je zou zoeken. Prima.

Vergeet niet je internetgeschiedenis te wissen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216514029
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 22:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
JOH...

Daar hebben jij en je deugbrigade het ook enkel over wanneer het om religie gaat: die enge gristenen.

Toch fijn dat je in ieder geval nog de SGP hebt om je zgn. 'progressieve' credentials te tonen.

Ik heb een afschuw van conservatieve religie per se, omdat het altijd andersdenkenden, en vooral homo's en vrouwen onderdrukt. Vandaar ook mijn epistels over de evangelicals in de USA en de mannenbroeders hier in Nederland.

Dat de meeste moslims een kleurtje hebben betekent niet dat ik geen kritiek kan hebben op een net zo conservatieve religie. Misschien gaat dat kwartje ooit nog eens landen aleer je weer in een verdedigingsreflex schiet en met die dodelijk vermoeiende 'relativering' komt.
Dus we zijn het gewoon eens dat een conservatieve stroming die het anderen vrijwel onmogelijk maakt om een fijn en vrij leven te leiden een bijzonder onwenselijk element in je samenleving kan zijn? Ongeacht welke religie?

Nou. Mooi :)
Dit, dus.
  zaterdag 1 februari 2025 @ 22:18:25 #199
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216514037
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 22:17 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dus we zijn het gewoon eens dat een conservatieve stroming die het anderen vrijwel onmogelijk maakt om een fijn en vrij leven te leiden een bijzonder onwenselijk element in je samenleving kan zijn? Ongeacht welke religie?

Nou. Mooi :)
Proest.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216514049
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 22:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Proest.
Oh, nu weer niet. Ook prima. :)
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo