Klopt, de nadelen treffen vooral het oude electoraat. Die daarom ook op andere partijen stemmen.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 13:52 schreef torentje het volgende:
[..]
Onzin, radicale gewelddadige mensen zijn niet de vrienden van echt linkse mensen, omdat door die radicale gewelddadige mensen de jongere generaties minder innerlijke rust.
Er zijn wel degelijk vrouwen die uit een dergelijke situatie ontsnappen en weer een leven kunnen opbouwen. Maar die houden zich ook niet meer bezig met hun familie zoals Lale dat nog steeds doet.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 13:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bent echt volslagen wereldvreemd.
Die zijn drukker met zich verschuilen ja.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 13:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er zijn wel degelijk vrouwen die uit een dergelijke situatie ontsnappen en weer een leven kunnen opbouwen. Maar die houden zich ook niet meer bezig met hun familie zoals Lale dat nog steeds doet.
Of je kunt Lale zien als een rolmodel voor onderdrukte moslima's, die met haar verhalen de uitwassen van de islamitische cultuur blootlegt. Maar goed, kennelijk moest Rosa Parks ook maar gewoon haar bek houden en achter het aanrecht gaan staan.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 13:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er zijn wel degelijk vrouwen die uit een dergelijke situatie ontsnappen en weer een leven kunnen opbouwen. Maar die houden zich ook niet meer bezig met hun familie zoals Lale dat nog steeds doet.
Blijf van mijn lijf huizen zitten er vol mee, nietwaar.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 13:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan. Maar hoe kut haar familie is heeft ze onderhand wel duidelijk gemaakt. Beter kan ze dat afsluiten.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 14:48 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Of je kunt Lale zien als een rolmodel voor onderdrukte moslima's, die met haar verhalen de uitwassen van de islamitische cultuur blootlegt. Maar goed, kennelijk moest Rosa Parks ook maar gewoon haar bek houden en achter het aanrecht gaan staan.
Het is inderdaad goed dat er dat soort hulp is.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 14:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Blijf van mijn lijf huizen zitten er vol mee, nietwaar.
Eind goed, al goed… aldus Hex.
Er zijn talloze individuen maar het kenmerkt de mensen die zich als tolerant identificeren vanuit de progressieve ideologie. De tolerantie is een dun laagje veneer en vooral heel eenzijdig en types als Lale Gül, Ebru Emar en Hirsi Ali kunnen op nul sympathie rekenen.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 09:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, aangezien ik geen woordvoerder ben van D66. Als je wilt weten wat D66 er van vind moet je Rob Jetten maar bellen.
Het is meer exemplarisch voor jouw onvermogen om in verschillende individuen te denken.
Nee absoluut niet, vandaar dat ik het ook eens was met wat @LXIV postte. Echter is het vreemd dat de kritiek zich heel eenzijdig op de boodschappers richt en dat de onverdraagzaamheid van de conservatieve Islam een onbesproken taboeonderwerp blijft. Daar laat men zich nooit over uit.quote:Maakt dat haar een soort onaantastbaar engeltje dat boven iedere kritiek verheven is? Wat een politiek correct gedoe.
Het één sluit het ander niet uit. Het is een jonge vrouw die inderdaad geniet van de aandacht die ze in haar omgeving juist niet kreeg waar ze niks waard was.quote:Kijk, het is heel naar voor Lale en vrouwen in haar situatie dat ze het moeilijk hebben. Maar je mag het er ook over hebben of de wijze waarop ze ermee bezig is, haarzelf en vrouwen in die situatie nou echt vooruit helpt. Het lijkt er meer op dat ze wel erg geniet van al die aandacht iedere keer.
We kennen haar bedreigers niet maar ik zie in ieder geval je nooit zeggen dat we een enorm probleem hebben met de conservatieve Islam die geen kritiek duldt. We hebben in Zweden dit wederom kunnen aanschouwen.quote:Verder kennen we haar bedreigers niet en weten we niet wat de politie er precies aan doet. Dus een wat voorbarige conclusie dat we die met fluwelen handschoenen zouden aanpakken.
Het is een observatie van je eenzijdige kritiek.quote:Dat verzin je volledig namens mij.
Ze is ook veel in contact met ex moslima's online naar eigen zeggen. Echter, het is vrij plausibel dat haar boek haar een soort naïeve wens gaf dat ze zich makkelijk vrij kon vechten en het dan wel goed zou komen met haar vergaarde inkomsten.quote:Maar ik zou inderdaad liever zien dat ze gaat doen wat ze zei te gaan doen. Dat is te gaan leven. Dus ergens een eindje van haar kutfamilie vandaan van haar gewonnen vrijheid gaan genieten en uiteindelijk haar gezinnetje beginnen. En dan kan ze zich ook bezig gaan houden met het helpen van andere moslimvrouwen om meer vrijheid te krijgen. Maar dat kan ook op een heel wat constructievere manier.
Lale kiest er echter voor om bezig te blijven met het uitvechten van ruzies met haar familie via de media. Dat heeft weinig met "Ik ga leven" of "Ik ben vrij" te maken. Meer met een enorme onstilbare honger naar aandacht.
Het gaat niet om haar familie maar om de misogynie in de islamitische gemeenschap.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 14:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan. Maar hoe kut haar familie is heeft ze onderhand wel duidelijk gemaakt. Beter kan ze dat afsluiten.
Typisch wel. Dat gedrag van d66'ers.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 13:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach, we kunnen gewoon even in je PoHi kijken en tada, we zien precies hoe je erin staat:
[..]
Maar blijf draaien Hex, blijven draaien…draaien,draaien,draaien tot je niet meer kunt.
Wie impliceert dat dan?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 14:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan. Maar hoe kut die ideoligie is heeft ze onderhand wel duidelijk gemaakt. Beter kan ze dat afsluiten.
[..]
Het is inderdaad goed dat er dat soort hulp is.
Het zet in ieder geval meer zoden aan de dijk dan allerlei uitspraken die etnisch zuiveren van iedereen die in de islam gelooft impliceren.
Dat maak jij er vooral van want niemand schrijft dat hier op. Je wil dat het zo is want dan hoef je de discussie over het ware probleem niet aan te gaan: de conservatieve Islam.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 14:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan. Maar hoe kut haar familie is heeft ze onderhand wel duidelijk gemaakt. Beter kan ze dat afsluiten.
[..]
Het is inderdaad goed dat er dat soort hulp is.
Het zet in ieder geval meer zoden aan de dijk dan allerlei uitspraken die etnisch zuiveren van iedereen die in de islam gelooft impliceren.
Ach, een stropop…quote:Op zaterdag 1 februari 2025 14:58 schreef Hexagon het volgende:
quote:
Wat moeten we hier anders in lezen dan? Je kan er weinig anders uit afleiden dat eenieder die in de islam gelooft blijkbaar gevaarlijk is en hier dus niet moet zijn.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:24 schreef VEM2012 het volgende:
Wanneer komt toch eens het besef dat islamofobie gewoon rationeel is..?
Het legt vooral bloot hoe jouw projecties lijken te werken:quote:Op zaterdag 1 februari 2025 16:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
Wat moeten we hier anders in lezen dan? Je kan er weinig anders uit afleiden dat eenieder die in de islam gelooft blijkbaar gevaarlijk is en hier dus niet moet zijn.
Hoe meet je dat precies?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 15:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zijn talloze individuen maar het kenmerkt de mensen die zich als tolerant identificeren vanuit de progressieve ideologie. De tolerantie is een dun laagje veneer en vooral heel eenzijdig en types als Lale Gül, Ebru Emar en Hirsi Ali kunnen op nul sympathie rekenen.
Wil niet zeggen dat we alles wat ze doen maar kritiekloos goed moeten vinden.quote:Zij zetten zich hard af tegen het intolerante, ideologische juk waar ze zich uit worstelen en in plaats van dat dat het probleem is, zijn vooral zij het probleem.
Wat als gevolg heeft dat ze met haar aandachtszoekerij ook gewoon kritiek oproept over haar gedrag.quote:Het één sluit het ander niet uit. Het is een jonge vrouw die inderdaad geniet van de aandacht die ze in haar omgeving juist niet kreeg waar ze niks waard was.
We hebben wel meer groepen die anderen bedreigen een goed idee vinden. Zeker een probleem.quote:We kennen haar bedreigers niet maar ik zie in ieder geval je nooit zeggen dat we een enorm probleem hebben met de conservatieve Islam die geen kritiek duldt. We hebben in Zweden dit wederom kunnen aanschouwen.
Duitsland onder Hitler was een staatsapparaat en Duitser zijn is een nationaliteit. Niet vergelijkbaar met een geloof zonder enig centraal gezag of sturing.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 16:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het legt vooral bloot hoe jouw projecties lijken te werken:
-Of jij hebt zelf een angst ervoor dat mensen er zo instaan wegens onvoldoende bekendheid met / interesse voor andere denkwijzen
-Of je bent bang voor je eigen innerlijke racist en projecteert dit op anderen
Nergens blijkt uit dit bericht hetgeen wat jij zegt. Dat bruggetje bouw je geheel zelf. Zonder aanleiding. Oftewel, deze gedachte zit in jou. Jij ziet een appel waar er een mandarijn is.
Als iemand in 1938 zei: Duitsland onder Hitler begint wel gevaarlijk te worden met hun ideologie.
Dan is volgens jouw logica de gevolgtrekking: We moeten alle Duitsers wantrouwen en het land uitschoppen.
Nee, de islam is een zeer gevaarlijke ideologie. De meeste moslims zijn helemaal niet zo orthodox.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 16:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
Wat moeten we hier anders in lezen dan? Je kan er weinig anders uit afleiden dat eenieder die in de islam gelooft blijkbaar gevaarlijk is en hier dus niet moet zijn.
Die conclusies en oplossingen verzin je vooral zelf.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 16:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe meet je dat precies?
[..]
Wil niet zeggen dat we alles wat ze doen maar kritiekloos goed moeten vinden.
[..]
Wat als gevolg heeft dat ze met haar aandachtszoekerij ook gewoon kritiek oproept over haar gedrag.
[..]
We hebben wel meer groepen die anderen bedreigen een goed idee vinden. Zeker een probleem.
Alleen leidt het hier tot conclusies en "oplossingen" bij sommigen die me niet zo bevallen.
Nee, dat stellen ze niet. Ze stellen dat Islamofobie niet irrationeel is.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 16:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Duitsland onder Hitler was een staatsapparaat en Duitser zijn is een nationaliteit. Niet vergelijkbaar met een geloof zonder enig centraal gezag of sturing.
De uitspraken stellen dat iedereen die in de islam gelooft blijkbaar gevaarlijk is.
De manier waarop jij er wat aan wilt doen bevalt me inderdaad niet.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 16:28 schreef HeatWave het volgende:
"Die me niet zo bevallen" Boeiend, boeiend.
Mij bevalt de nu bijna wekelijkse moordpartijen op kleine kinderen, 100+ bomaanslagen in Zweden, constante misdaadgolf in het algemeen en de drammethodes voor gebedsruimtes op openbare scholen etc, eerwraak, vrouwenbesnijdenissen en oproepen tot pure haat in moskeeën en islamitische scholen niet zo.
Maar daar iets tegen willen doen, dat bevalt Hexagon niet zo, nou dan laten we het maar zo jongens, Inshallah!
FFS.
Er valt niet zoveel te begrijpen als er zo weinig staat. Dan moet je dat zelf maar speculeren wat het dan is. .quote:Op zaterdag 1 februari 2025 16:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, de islam is een zeer gevaarlijke ideologie. De meeste moslims zijn helemaal niet zo orthodox.
Leer begrijpend lezen derhalve.
En de manier waarop jij deze overduidelijke terroristen gewoon maar hun gang wil laten gaan bevalt mij, en gezien de ruk naar rechts in de westerse landen, velen met mij niet.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 16:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De manier waarop jij er wat aan wilt doen bevalt me inderdaad niet.
Euhm nee, dan vraag je dat aan iemand in plaats van zijn goede naam te besmeuren.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 16:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er valt niet zoveel te begrijpen als er zo weinig staat. Dan moet je dat zelf maar speculeren wat het dan is. .
Maar eigenlijk wijkt het dus niet zoveel af van welk ander geloof of extreme ideologie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |