SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
1 zwaluwquote:Op maandag 27 januari 2025 11:24 schreef Straatcommando. het volgende:
Voorjaar valt extreem vroeg dit jaar
Ho ho ik heb op weerwoord gelezen dat als een bepaald hoog een pirouette maakt terwijl Elvis - in the ghetto op 33bpm draait er een kleine kans is op warmte avectie wat weer kansen creëert voor een koudere evolutie!quote:Op maandag 27 januari 2025 11:25 schreef xpompompomx het volgende:
Zonde dat de vorstdagen alweer achter ons liggen.
Ah gelukkig. Wel -20C met een meter sneeuw dan?quote:Op maandag 27 januari 2025 11:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ho ho ik heb op weerwoord gelezen dat als een bepaald hoog een pirouette maakt terwijl Elvis - in the ghetto op 33bpm draait er een kleine kans is op warmte avectie wat weer kansen creëert voor een koudere evolutie!
Nou ja, voorjaar. 11 graden is wel fijn en aangenaam, maar zal het geen voorjaar noemen.quote:Op maandag 27 januari 2025 11:24 schreef Straatcommando. het volgende:
Combinatie zonkracht en weinig wind (of windstille plek vinden) is doorslaggevend.quote:Op maandag 27 januari 2025 11:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou ja, voorjaar. 11 graden is wel fijn en aangenaam, maar zal het geen voorjaar noemen.
Het zijn twee mooie dagenquote:Op maandag 27 januari 2025 11:24 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat zekerquote:Op maandag 27 januari 2025 11:25 schreef xpompompomx het volgende:
Zonde dat de vorstdagen alweer achter ons liggen.
Geen verrassing. De horeca kan zich gaan klaarmaken voor het terras seizoen.quote:Op maandag 27 januari 2025 11:24 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat las ik ook deze ochtend. De Russische Beer komt er aan!quote:Op maandag 27 januari 2025 11:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ho ho ik heb op weerwoord gelezen dat als een bepaald hoog een pirouette maakt terwijl Elvis - in the ghetto op 33bpm draait er een kleine kans is op warmte avectie wat weer kansen creëert voor een koudere evolutie!
Laten we het hopen. Beter dan herfstachtig weer met regenquote:Op maandag 27 januari 2025 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Nee maar zonder gekkigheid, februari is gewoon een volbloed wintermaand. Het kan zeker nog goed koud worden
Februari mag het nog. Maart ben ik er klaar meequote:Op maandag 27 januari 2025 12:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Beter dan herfstachtig weer met regen
Dat zeker. Maar goed ook. Hoe eerder lente hoe beterquote:Op maandag 27 januari 2025 11:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Combinatie zonkracht en weinig wind (of windstille plek vinden) is doorslaggevend.
In zuiden van NL, vanaf noord Limburg zeg maar, staat de zon vandaag alweer 20 graden boven de horizon in de middag. Als je dan in de volle zon uit de wind zit, kan het al best aangenaam en lente'achtig aanvoelen denk ik.
Daarom is vandaag ook zo'n verademing.quote:Op maandag 27 januari 2025 12:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Beter dan herfstachtig weer met regen
Jammer dat dit soort dagen schaars/zeldzaam zijnquote:Op maandag 27 januari 2025 12:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daarom is vandaag ook zo'n verademing.
quote:Op maandag 27 januari 2025 11:05 schreef dick_laurent het volgende:
Lentevibes
Beste Vibes![]()
[ afbeelding ]
Meh als die wind er niet was het pas lekker geweest voor een fietsrit. Of je moet houden van met veel wind fietsen. Hier stond namelijk heel de dag aardig wat wind.quote:Op maandag 27 januari 2025 20:41 schreef Wertha het volgende:
Vandaag was![]()
Gelijk een fietstochtje gemaakt.
Hmmm hier viel toch echt motregenquote:
Dat is toch Aloa?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hmm waar is @:12Beaufort? Laatste reactie was 22 januari
[..]
Hmmm hier viel toch echt motregenwat een zeikende bende weer haha
Correct, alleen door omstandigheden is dat account weg en ging hij verder onder 12Beaufort. Alleen nu heb ik al een tijdje niks van hem vernomen en door het missen van een week met de voorspelling houd ik het al paar dagen in de gatenquote:
Al moet dat prachtig in Nederland nog wel beginnen.quote:Op woensdag 29 januari 2025 09:04 schreef RamboDirk het volgende:
Weer een langere periode stabiel weer. Past volledig in het beeld van een prachtig 2025.
Fantasialand.quote:Op woensdag 29 januari 2025 09:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Al moet dat prachtig in Nederland nog wel beginnen.
Welk land zit je?
Denk het, ja! Januari heeft logischerwijs meer zon uren dan december, maar het is nog steeds karig, dus verre van prachtig te noemen. Vraag me daarom af waar hij zit waar 2025 al wel prachtig is.quote:
Beste versiequote:Op woensdag 29 januari 2025 10:45 schreef Evangelion het volgende:
I'd be safe and warm
If I was in L.A.
California dreamin'
On such a winter's day
nouja warm in ieder geval
Dataland lijkt mij vervelend om te wonen. Ik kijk naar buiten en zie de zon.quote:Op woensdag 29 januari 2025 10:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Denk het, ja! Januari heeft logischerwijs meer zon uren dan december, maar het is nog steeds karig, dus verre van prachtig te noemen. Vraag me daarom af waar hij zit waar 2025 al wel prachtig is.
Januari 2025 blinkt niet uit in zonnegoud, maar blijft evenmin in de schaduw van december hangen. De Bilt staat inmiddels op 56 uren zon tegen normaal (voor de gehele maand) 67 uren zonneschijn. Het lijkt mij aannemelijk dat we de grens van 60 uren nog wel zullen bereiken.
In december 2024 scheen de zon in De Bilt 28 uur ofwel de helft van het aantal uren van deze maand. De zon scheen toen op maar liefst 22 dagen (waarvan 11 op rij) niet; januari heeft 12 zonloze dagen waarvan 8 op rij namelijk van 15 t/m 22 januari. Vorig jaar was januari met 82 uren zonneschijn een vrij zonnige maand. De zonnigste ‘louwmaanden’ van de 21ste eeuw waren 2006 en 2009 met respectievelijk 89 en 101 uren zon. In de 20ste eeuw was de ijzigste januari ook de zonnigste. Dat was in 1940 het geval. De zon scheen toen 109 uur en het maandgemiddelde bedroeg –5,5°.
Tss je had haar ook gewoon kunnen vangen en vrijlaten.quote:Op woensdag 29 januari 2025 21:43 schreef bloodymary1 het volgende:
Net op de badkamer een flinke wesp doodgeslagen. Zal wel een koningin zijn die een nestje zoekt, maar is dat niet wat vroeg?
quote:Op woensdag 29 januari 2025 23:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hmmm gaat februari toch nog een koude maand worden? Zelfs ijsdagen liggen voor handeneens kijken wat de ontwikkeling nog verder gaat doen de komende dagen!
Februari is niks voor niks de koudste maand van het jaar he! Als de omstandigheden goed zijn is een plaatselijke ijsdag niet ondenkbaar. (Iets met mistquote:
Shit, kan ik mijn maandvoorspelling nog aanpassen?quote:Op donderdag 30 januari 2025 09:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Februari is niks voor niks de koudste maand van het jaar he! Als de omstandigheden goed zijn is een plaatselijke ijsdag niet ondenkbaar. (Iets met mist)
Ik had dat begin januari ook in de slaapkamer. Dat was ook een wtf momentje.quote:Op woensdag 29 januari 2025 21:43 schreef bloodymary1 het volgende:
Net op de badkamer een flinke wesp doodgeslagen. Zal wel een koningin zijn die een nestje zoekt, maar is dat niet wat vroeg?
Nee, hoe eerder dood hoe beterquote:Op woensdag 29 januari 2025 21:43 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat kan tot 31 januari 23:59quote:Op donderdag 30 januari 2025 09:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Shit, kan ik mijn maandvoorspelling nog aanpassen?
Als het maar goed koud wordt vind ik alles goed. 🌨️☃️❄️⛄quote:Op donderdag 30 januari 2025 13:35 schreef Starhopper het volgende:
Volgens de geldbelg een Russische beer![]()
Bekijk deze YouTube-video
Wespen zijn gewoon kut beesten. Ben er ook allergisch voor. Althans, vroegah aantal keer allergische reacties gehad. Wel tijd geleden, maar sindsdien wel een hekel aan die beesten.quote:Op donderdag 30 januari 2025 17:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nuttige beesten.
Alleen niet in huis
quote:Op woensdag 29 januari 2025 21:43 schreef bloodymary1 het volgende:
Meh, ze worden pas laat in de zomer soms wat vervelend. Maar ze zijn zo ontzettend nuttig en prachtige dieren om te 'bestuderen'.quote:Op donderdag 30 januari 2025 17:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wespen zijn gewoon kut beesten. Ben er ook allergisch voor. Althans, vroegah aantal keer allergische reacties gehad. Wel tijd geleden, maar sindsdien wel een hekel aan die beesten.
Beetje vroeg voor lente ..ff geduld nogquote:Op donderdag 30 januari 2025 13:53 schreef GarlandBriggs het volgende:
Alsjeblieft niet...droog, zonnig en 15 graden bitte!
Kan Nederland moerasland een beetje opdrogen en kunnen we een zonnig en recordwarm jaar tegemoet!
Hier zit ook al jaren een nest hoornaars ergens vlakbij. Die heb ik toch liever. Die vliegen 'snachts, komen niet steeds op alles wat er te eten staat af. En ook heel fijn, eten duizenden insekten per dag. Al jaren bijna geen muggen, vliegen of wespen meer terwijl die hier normaal veel zaten in het buitengebied.quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Meh, ze worden pas laat in de zomer soms wat vervelend. Maar ze zijn zo ontzettend nuttig en prachtige dieren om te 'bestuderen'.
Alleen vreten ze overal doorheen, dus een nest in huis is niet zo best nee
Januari is hier in Querétaro erg goed tot nog toe. Normaal iets frisser maar dit jaar volop dagen met 26-28 graden overdag.quote:Op woensdag 29 januari 2025 10:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Denk het, ja! Januari heeft logischerwijs meer zon uren dan december, maar het is nog steeds karig, dus verre van prachtig te noemen. Vraag me daarom af waar hij zit waar 2025 al wel prachtig is.
Ook een beetje afhankelijk van de soort hequote:Op donderdag 30 januari 2025 21:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Meh, ze worden pas laat in de zomer soms wat vervelend. Maar ze zijn zo ontzettend nuttig en prachtige dieren om te 'bestuderen'.
Alleen vreten ze overal doorheen, dus een nest in huis is niet zo best nee
Ik ben blij met de zon maar ik ben minder blij met de temp. Ik ga ooit verhuizen naar Zuid-Frankrijk. Als ik oud en wijs ben...quote:Op vrijdag 31 januari 2025 00:27 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Beetje vroeg voor lente ..ff geduld nog
Ik liever naar Zweden, IJsland of Finland. Daar hebben ze tenminste nog echt WINTER. Dat Nederlandse kwakkelweer is wel gewoon kut ja, die hoge luchtvochtigheid hier maakt het oncomfortabeler dan met -15C met lage luchtvochtigheid.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 10:26 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik ben blij met de zon maar ik ben minder blij met de temp. Ik ga ooit verhuizen naar Zuid-Frankrijk. Als ik oud en wijs ben...
Nu het weer nog, maar dat zal nog wel even duren. Vorig jaar immers ook pas 2e/3e week mei dat het stabiel lente weer werd.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 12:53 schreef RamboDirk het volgende:
gewoon geen plek op het terrasiedereen is langzaamaan weer in die lente mood.
In de zon goed toeven hoor.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 12:53 schreef RamboDirk het volgende:
gewoon geen plek op het terrasiedereen is langzaamaan weer in die lente mood.
Hopelijk geen blijvende mist dan. Was net al wat mistig in het buitengebiedquote:Op vrijdag 31 januari 2025 09:41 schreef bloodymary1 het volgende:
En voorlopig geen regen! En geen wind!
Ja hier ook kwam van de oosterburen af, prima weertje en dook hier een mist wereld in, goed aan het vriezen ook alquote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hopelijk geen blijvende mist dan. Was net al wat mistig in het buitengebied
Ohhhh daarom heb ik het zo koudquote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:36 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja hier ook kwam van de oosterburen af, prima weertje en dook hier een mist wereld in, goed aan het vriezen ook al
Ja waterkoud brrr. Duik lekker zo onder mijn dikke donsie en extra schaapiequote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:39 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ohhhh daarom heb ik het zo koud
Ik heb serieus 4 dekbedden op bed liggen. Teckel nam meer dan de helft in beslag en ik maar rillenquote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:41 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja waterkoud brrr. Duik lekker zo onder mijn dikke donsie en extra schaapie![]()
De vlerkquote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:45 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik heb serieus 4 dekbedden op bed liggen. Teckel nam meer dan de helft in beslag en ik maar rillen![]()
Nu zit ik op de bank met haar dekens. Dat zal haar leren![]()
Helemaal niks mis meequote:Op zaterdag 1 februari 2025 09:21 schreef Van_Poppel het volgende:
Een berijpte tuin en een door de mist komend zonnetje
Ook in de Alpen vrij kalm weer.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 08:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik blijf nu ook maar in Nederland overigens. Geen zin om wëér terug te gaan, was net in Oostenrijk kon ik na drie dagen weer terug ivm noodgevalletje.
Ja dan niet. Toch nu tijd voor steeds meer voorbereidingen voor het moestuinseizoen waar ik graag zelf bij ben
En we mogen weer voetballen
Bananen, Ananassen, Mango's, Dadels. Genoeg te bedenken in het tropische microclimaat met 4000 zonuren per jaar waar hij woontquote:Op zaterdag 1 februari 2025 09:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ook in de Alpen vrij kalm weer.
Boerenkool uit je tuin al op? Wat valt er nu al voor te bereiden dan?
Deze actquote:Op zaterdag 1 februari 2025 10:37 schreef RamboDirk het volgende:
heeeuurlijk oud-hollandsch weertje. Rijp op de velden en de bomen, eerste laagje ijs op het water. Doorkomend zonnetje tussen de mist op het weiland met de kerktoren in de verte.
Lekker dikke Noorse kabeltrui aan van Jack Wolfskin en klompen van de welkoop aan. Beetje rommelen op het erf, heeeerlijk. Vanmiddag met het fietsje een visje halen op de markt van het dorp. Afsluitend berenburgje op het terras terwijl het draaiorgel speelt.
Oud-hollandsche taferelen, genieten zoals het hoort.
Diverse koolsoorten, raap, prei, sla etc is nu nog te oogsten.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 09:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ook in de Alpen vrij kalm weer.
Boerenkool uit je tuin al op? Wat valt er nu al voor te bereiden dan?
quote:Op zaterdag 1 februari 2025 14:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Prachtig hier. Blauwe lucht, geen wind. 5 graden, voelt helemaal niet koud.
tattas be like 5 graden heerlijk weerquote:Op zaterdag 1 februari 2025 15:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik schrik hiervan.
Voelt bijna als lentequote:Op zaterdag 1 februari 2025 14:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Prachtig hier. Blauwe lucht, geen wind. 5 graden, voelt helemaal niet koud.
Kerkquote:Op zondag 2 februari 2025 08:33 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik ging net naar buiten want hont.
Iedereen krabben. Waar gaan al die mensen heen op zondagochtend
Lekker he. Vogeltjesgenot in de tuin nu ookquote:Op zondag 2 februari 2025 08:28 schreef MissHobje het volgende:
Dat wordt flink krabben zo matige vorst hier, dit voelt zoveel beter dat die regen![]()
![]()
Werkenquote:Op zondag 2 februari 2025 08:33 schreef mascara-klodder het volgende:
Uit ontbijten in Duitsland waar alles veel goedkoper is...quote:Op zondag 2 februari 2025 08:33 schreef mascara-klodder het volgende:
In Duitsland is toch alles dicht op zondagquote:Op zondag 2 februari 2025 11:07 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Uit ontbijten in Duitsland waar alles veel goedkoper is...
Dat doen ze hier tenminste
Absoluut! Dat ze dat maar lang mogen volhouden.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:29 schreef RipCity het volgende:
[..]
In Duitsland is toch alles dicht op zondag
Dit ja.quote:
Zon, windstil = genieten!quote:
Dan ga je toch lekker alleen.quote:Op zondag 2 februari 2025 14:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zon, windstil = genieten!
Laat het nou net zijn dat mijn gezin helemaal niet van wandelen houd
Lekker gezellig zegquote:
Heropvoeden dan.quote:Op zondag 2 februari 2025 14:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zon, windstil = genieten!
Laat het nou net zijn dat mijn gezin helemaal niet van wandelen houd
Naar the gymquote:Op zondag 2 februari 2025 08:33 schreef mascara-klodder het volgende:
Bakkers wel openquote:Op zondag 2 februari 2025 11:29 schreef RipCity het volgende:
[..]
In Duitsland is toch alles dicht op zondag
Ja zo schattig he. Hele hordes hier ook. Je hoort ze ook weer meer.quote:Op zondag 2 februari 2025 08:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Lekker he. Vogeltjesgenot in de tuin nu ook
Even voor het nageslacht vastleggen want @MissButterflyy heeft een krachtterm gebruiktquote:Op zondag 2 februari 2025 18:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Lekker weertje! De zon is al lekker warm en die hoerenwind blijft voorlopig weg. Hopelijk straks ook zo’n voorjaar
Bohhhh gek, dat zou ik ook wel willenquote:Op zondag 2 februari 2025 11:07 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Uit ontbijten in Duitsland waar alles veel goedkoper is...
Dat doen ze hier tenminste
Oh, heb niks tegen hoeren en wens ze verder alle goeds hoor.quote:Op zondag 2 februari 2025 18:51 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Even voor het nageslacht vastleggen want @:MissButterflyy heeft een krachtterm gebruikt![]()
Dat zei ik dan ook niet. Je bent altijd zo lief en ik zag je nu voor het eerst een krachtterm gebruikenquote:Op zondag 2 februari 2025 19:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oh, heb niks tegen hoeren en wens ze verder alle goeds hoor.
Klappen gehad? Of zonnebankje?quote:Op zondag 2 februari 2025 20:12 schreef RamboDirk het volgende:
Kleurtje gekregen van aantal dagen terras
Dat kan wel hoor. Ik hoef maar naast me te kijkenquote:Op zondag 2 februari 2025 20:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Klappen gehad? Of zonnebankje?
Van de zon krijg je immers precies geen kleur in Nederland, eind januari/begin februari
Bij mij komen juist de eerste sproetjes opquote:Op zondag 2 februari 2025 20:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Klappen gehad? Of zonnebankje?
Van de zon krijg je immers precies geen kleur in Nederland, eind januari/begin februari
Of hij doet er overnachten. Doen ze ook vaker in koude periodes. Zie ze hier ook regelmatig erin/eruit gaanquote:Op zondag 2 februari 2025 20:58 schreef Seeburg54 het volgende:
Vandaag was oké! Lekker gewandeld, even in de tuin gerommeld zelfs. Veel gekwetter van vogels, een koolmees inspecteerde alvast een vogelhuis voor over een paar maand.![]()
Gisteren liep ik op Ameland zowat de hele dag in een koude mistwolk, dit was een verademing.
Zonkracht/Uv index is 1. Moet je volgens mij 8 uur in de zon gaan zitten wil je daarvan verkleuren. Als dat uberhaupt al mogelijk isquote:Op zondag 2 februari 2025 20:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat kan wel hoor. Ik hoef maar naast me te kijken
Ja klopt. Het is een nieuw huisje, dus waarschijnlijk is het geschikt bevonden. Ik kan daar altijd van genieten.quote:Op zondag 2 februari 2025 21:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Of hij doet er overnachten. Doen ze ook vaker in koude periodes. Zie ze hier ook regelmatig erin/eruit gaan
Eerst flink verbouwen en inrichten, hequote:Op zondag 2 februari 2025 21:27 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ja klopt. Het is een nieuw huisje, dus waarschijnlijk is het geschikt bevonden. Ik kan daar altijd van genieten.
Nouja, de vrouw is toch echt wel een beetje verbrand. Wel best wat uren zon gepakt. En zeer gevoelige huid wat dat betreft, ultieme roodharige is ze. Veel 'erger' vind je ze niet.quote:Op zondag 2 februari 2025 21:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zonkracht/Uv index is 1. Moet je volgens mij 8 uur in de zon gaan zitten wil je daarvan verkleuren. Als dat uberhaupt al mogelijk is
Misschien word jij wel verbrandquote:Op maandag 3 februari 2025 06:28 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker begin, hopelijk wordt het net zo'n dag als gisteren. Als de hemel bestaat en ik daar dan ook nog eens in terecht zou komen, is het weer van gisteren wat ik daar aan hoop te treffen, met afstand mijn nummer één favoriete weerstype
Oh die kans acht ik groter hoorquote:
Wait, what...quote:Op zondag 2 februari 2025 23:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nouja, de vrouw is toch echt wel een beetje verbrand. Wel best wat uren zon gepakt. En zeer gevoelige huid wat dat betreft, ultieme roodharige is ze. Veel 'erger' vind je ze niet.
Jep, waar anders vanquote:Op maandag 3 februari 2025 08:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wait, what...
Dus je wilt met droge ogen beweren dat begin februari, met nét UV index 1 in Nederland, jouw vrouw een beetje verbrand is geraakt door de zon.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 3 februari 2025 09:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Jullie hebben elkaar wel echt gevonden in jullie allergie voor hitte en warmte.
Haha, ja ik doe vaak een beetje flauw er over, maar @Geschiedkundige kan er de humor meestal wel van inzien.quote:Op maandag 3 februari 2025 09:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Jullie hebben elkaar wel echt gevonden in jullie allergie voor hitte en warmte.
Ze is echt extreem gevoelig daarvoor. Mijn zoontje heeft ook rood haar, maar lijkt vooralsnog iets minder gevoelig te zijn. Wel ook hele lichte huid, dus altijd goed opletten, smeren vanaf het voorjaar natuurlijk... Maar die is afgelopen weekend niet verbrand gelukkig.quote:Op maandag 3 februari 2025 09:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha, ja ik doe vaak een beetje flauw er over, maar @:geschiedkundige kan er de humor meestal wel van inzien.![]()
Echter, verbranden bij UV index 1 was/ben ik wel oprecht verbaasd over. Ik ben zelf ook gewoon een blanke tata maar bij zulke lage zonkracht heb ik zelf en in mijn directe omgeving nog nooit iemand zien verkleuren laat staan verbranden.
Fair enough. De zonkracht gaat vanaf nu overal rap stijgen in ieder geval. Wij tikken hier in Spanje deze week langzaam alweer de UV index 3 aan.quote:Op maandag 3 februari 2025 09:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ze is echt extreem gevoelig daarvoor. Mijn zoontje heeft ook rood haar, maar lijkt vooralsnog iets minder gevoelig te zijn. Wel ook hele lichte huid, dus altijd goed opletten, smeren vanaf het voorjaar natuurlijk... Maar die is afgelopen weekend niet verbrand gelukkig.
Er gaan hier dan ook meerdere flessen zonnebrand per jaar doorheen. Ze verbrand(en) ook altijd direct. Ze kan/kunnen niet 'bruin' worden ookquote:Op maandag 3 februari 2025 09:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Fair enough. De zonkracht gaat vanaf nu overal rap stijgen in ieder geval. Wij tikken hier in Spanje deze week langzaam alweer de UV index 3 aan.
Ja dat is lastig dan lijkt me idd. Wonende waar ik woon heb ik inmiddels uiteraard wel een redelijke tolerantie opgebouwd en ik verbrand ook niet heel snel gelukkig.quote:Op maandag 3 februari 2025 09:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Er gaan hier dan ook meerdere flessen zonnebrand per jaar doorheen. Ze verbrand(en) ook altijd direct. Ze kan/kunnen niet 'bruin' worden ook
De fantasieën van een Spanjaard.hahaquote:Op maandag 3 februari 2025 09:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja dat is lastig dan lijkt me idd. Wonende waar ik woon heb ik inmiddels uiteraard wel een redelijke tolerantie opgebouwd en ik verbrand ook niet heel snel gelukkig.
Echter ga ik hier zeg tussen half maart en eind oktober nooit 'bewust' de zon, dus echt liggen zonnebaden zeg maar.
En altijd in de lente/zomer maanden met pet op en factor 50 gezichtscrème op de deur uit.![]()
De enige maanden dat ik dat niet doe en wel bewust lekker in de zon ga liggen zijn nov, dec, jan en feb. Dan is de UV tussen de 2 en 3 en kan je redelijk veilig zonder veel verbrandingsgevaar bij-bruinen (ik tenminste)
Jouw vrouw zou hier spontaan in de fik vliegen vrees ik
...en jij ook trouwens
Oh doen ze dat daarvoor? Wel slim ja. Ik zie dat hier ook veel gedurende de winter, vroeg me al af waarom.quote:Op zondag 2 februari 2025 21:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Of hij doet er overnachten. Doen ze ook vaker in koude periodes. Zie ze hier ook regelmatig erin/eruit gaan
Hoe kan ze dan nu verbranden, waar, welk lichaamsdeel? Of lopen jullie in de winter ook naakt?quote:Op maandag 3 februari 2025 09:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ze is echt extreem gevoelig daarvoor. Mijn zoontje heeft ook rood haar, maar lijkt vooralsnog iets minder gevoelig te zijn. Wel ook hele lichte huid, dus altijd goed opletten, smeren vanaf het voorjaar natuurlijk... Maar die is afgelopen weekend niet verbrand gelukkig.
Ja! Vrieskou en zonquote:Op maandag 3 februari 2025 11:45 schreef MissHobje het volgende:
En weer een prachtige zonnige dag, waarom kan dit niet altijd zo zijn in de winterzalig!!!
quote:Op maandag 3 februari 2025 11:41 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hoe kan ze dan nu verbranden, waar, welk lichaamsdeel? Of lopen jullie in de winter ook naakt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was het maar vaker zoquote:Op maandag 3 februari 2025 11:45 schreef MissHobje het volgende:
En weer een prachtige zonnige dag, waarom kan dit niet altijd zo zijn in de winterzalig!!!
Zelfs dat hebben wij niet tochquote:Op maandag 3 februari 2025 12:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Was het maar vaker zo
Zeeklimaat, hè
Ja mag van mij nog tot eind maart duren hoor en dan bam lente.quote:Op maandag 3 februari 2025 11:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja! Vrieskou en zonHeerlijk! Zo hoort winter te zijn
Gezicht en in de hals een beetjequote:Op maandag 3 februari 2025 11:41 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hoe kan ze dan nu verbranden, waar, welk lichaamsdeel? Of lopen jullie in de winter ook naakt?
Hopelijk heel weinig.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Benieuwd wat hier van overblijft over pak 'm beet 10 dagen.
Vandaag is de start een stuk grijzerquote:Op maandag 3 februari 2025 18:07 schreef Mark-Hgl het volgende:
Echt zalig vandaag. Dit is wel hoe ik de winter het liefste zie. Alles in de ochtend prachtig bevroren en rijp op de bomen, een schitterende zonsopkomst, koud weer maar wel met een lekker zonnetje erbij, genieten
Het was prachtigquote:Op dinsdag 4 februari 2025 08:52 schreef dick_laurent het volgende:
Het blijft mooi he. Volgens mij hebben jullie voor NLse begrippen de afgelopen dagen best wel top winter weer. Helder, regelmatig zon en toch vrij koud met op sommige plekken matige vorst in de nacht.
En op weerwoord zaten ze gister praktisch weer massaal in mineur dat het weer een "enorme gemiste kans" was en "zoveel kouder had kunnen zijn"Wat verwachten mensen daar joh. Het is nog steeds Nederland he, geen Novosibirsk.
Heel Nederland in het grijs behalve limburg. Haha.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 14:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Is nu gewoon volle bak zon hoor hier. Vanmorgen was grijs, maar verder oke.
quote:Op dinsdag 4 februari 2025 14:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Heel Nederland in het grijs behalve limburg. Haha.
vriest amperquote:Op dinsdag 4 februari 2025 21:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
-2.7 gaf ie net aan. Velden keihard pff.
Mijn thermometer en de twee net buiten het dorp geven anders toch echt wel paar graden vorst aan.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 21:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
vriest amper
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarnemingen
In het oosten toch wel weer flink in de -quote:Op dinsdag 4 februari 2025 21:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
vriest amper
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarnemingen
Vanochtend niet meerquote:Op dinsdag 4 februari 2025 22:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
In het oosten toch wel weer flink in de -
Klopt want vorst in Nederland is letterlijk verboden 😂quote:
We gaan t zien. Voorlopig hier nog complete lente met 17 graden en een warm zonnetjequote:Op woensdag 5 februari 2025 12:54 schreef INViCTuS het volgende:
Komende 30 dagen waarschijnlijker hier iets droger dan normaal en iets natter waar ze het ook harder nodig hebben. @:dick_laurent
[ x ]
Ik zie al sinds zonsopkomst een zonnetjequote:Op woensdag 5 februari 2025 14:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Ben diep teleurgesteld. Vandaag zou de zon schijnen, maar het is al de heel dag grijs.
Hahahahahahaquote:Op woensdag 5 februari 2025 14:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Ben diep teleurgesteld. Vandaag zou de zon schijnen, maar het is al de heel dag grijs.
Dat is de hele week voorspeld.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Nee hoor, de hele week stond voor hier prachtig zonnig weer (zoals de afgelopen dagen). Vandaag is de eerste dag dat het tegen valt.quote:
Vrij dreugquote:Op woensdag 5 februari 2025 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Februari lijkt wel bijzonder droog te gaan verlopen zo, dat tegen een kletsnatte maand vorig jaar.
Wat deze "winter" juist vaak zo wasquote:Op donderdag 6 februari 2025 06:48 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Hogedruk is prima in de winter, maar niet met te veel vocht onder een inversielaag.
Wellicht lost ie in de middag op. Zonkracht is immers al behoorlijk heftig bij jullie. De vrouw van @Geschiedkundige ligt nog steeds op het brandwondencentrum hoorde ik.quote:Op donderdag 6 februari 2025 09:02 schreef Frutsel het volgende:
eeeuyyyyyyyy
daar is de mist weer
wat heb ik die gemist
*not*
Ik heb @bloodymary1 te hard uitgelachenquote:Op donderdag 6 februari 2025 09:02 schreef Frutsel het volgende:
eeeuyyyyyyyy
daar is de mist weer
wat heb ik die gemist
*not*
What goes around, comes around.quote:Op donderdag 6 februari 2025 10:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb @:bloodymary1 te hard uitgelachen
quote:Op donderdag 6 februari 2025 10:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wellicht lost ie in de middag op. Zonkracht is immers al behoorlijk heftig bij jullie. De vrouw van @:geschiedkundige ligt nog steeds op het brandwondencentrum hoorde ik.
Ja! De Russische beer komtquote:Op donderdag 6 februari 2025 15:10 schreef PzKpfw het volgende:
Komende twee nachten nog rond het vriespunt maar voor alle nachten erna staat er de komende 14 dagen gewoon lichte - matige vorst in de berichten. Scheelt hopelijk weer tegen de insecten komende zomer.
Nog minder insectenquote:Op donderdag 6 februari 2025 15:10 schreef PzKpfw het volgende:
Komende twee nachten nog rond het vriespunt maar voor alle nachten erna staat er de komende 14 dagen gewoon lichte - matige vorst in de berichten. Scheelt hopelijk weer tegen de insecten komende zomer.
Komen er nog steeds genoegquote:
Minder vervelende insecten dan.quote:
Nog nooit meegemaakt, maar wie weet.quote:
quote:Op donderdag 6 februari 2025 18:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nog nooit meegemaakt, maar wie weet.
Want? Er zit echt genoeg vocht in de grond, hoor. Grondwaterstand is overal nog steeds vrij hoog. Momenteel is er nog vrijwel geen verdamping.quote:Op donderdag 6 februari 2025 17:57 schreef Elan het volgende:
Scheelt wel dat het relatief weinig regent deze periode vergeleken met vorig jaar dus kunnen we misschien stabiele warmte krijgen in het voorjaar en de zomer.
Waar haal je dit verband vandaan?quote:Op donderdag 6 februari 2025 17:57 schreef Elan het volgende:
Scheelt wel dat het relatief weinig regent deze periode vergeleken met vorig jaar dus kunnen we misschien stabiele warmte krijgen in het voorjaar en de zomer.
Er zijn elke zomer wel irritante en vervelende insecten. Muggen, wespen of van die minuscule zwarte vliegjes tijdens fietsen. Troepquote:
Droge warme lucht kan zich beter verspreiden als de luchtvochtigheid laag is met een droge ondergrond.quote:
Meestal is die hier niet laag.quote:Op donderdag 6 februari 2025 19:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Droge warme lucht kan zich beter verspreiden als de luchtvochtigheid laag is met een droge ondergrond.
Als dus heel West Europa verzopen is zoals afgelopen jaar lukt het amper om warme zuidelijke lucht hier te krijgen zonder gelijk instabiliteit/regen.
Wespenquote:Op donderdag 6 februari 2025 18:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Er zijn elke zomer wel irritante en vervelende insecten. Muggen, wespen of van die minuscule zwarte vliegjes tijdens fietsen. Troep
Super hoogquote:Op donderdag 6 februari 2025 18:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Want? Er zit echt genoeg vocht in de grond, hoor. Grondwaterstand is overal nog steeds vrij hoog. Momenteel is er nog vrijwel geen verdamping.
Zou me niet verbazen als we na deze hogedruk periode weer een tijd wisselvallig weer krijgen of laat van een SSW, die hier altijd te laat is, en dat weer invloed heeft op de lente. Afgelopen 2 jaar hadden we ook vrijwel geen lente.
Even afwachten. Er zit dus een hoogtelaagje in de buurt. kan ook wat vlokken opleveren.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanaf maandag lijkt het gevoelig kouder te worden door de oostenwind. Hopelijk komt de zon er meer bij.
Die pleuris koude wind is er nu al ..vriest niet eens maar zo voelt het welquote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanaf maandag lijkt het gevoelig kouder te worden door de oostenwind. Hopelijk komt de zon er meer bij.
Dat wordt nog erger na het weekend. Gevoel richting -5 overdag.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:30 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Die pleuris koude wind is er nu al ..vriest niet eens maar zo voelt het wel
Met die wind wordt het afzien brrrr maar ik ben wel blij zeker met de zon! En het is droog of sneeuwquote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat wordt nog erger na het weekend. Gevoel richting -5 overdag.
Iets langere termijn ziet er zelfs nog beter uit. Dubbele cijfersquote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:36 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Met die wind wordt het afzien brrrr maar ik ben wel blij zeker met de zon! En het is droog of sneeuw
, ook dikke prima!
Alles beter dan die herfst shizzle ellende
Daarom graag zo weinig mogelijk regen en lekker richting de 15-20 vanaf half februari. Kan dat moeras hier een beetje aandrogen tbv een verzengende hete zomerquote:Op donderdag 6 februari 2025 19:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Droge warme lucht kan zich beter verspreiden als de luchtvochtigheid laag is met een droge ondergrond.
Als dus heel West Europa verzopen is zoals afgelopen jaar lukt het amper om warme zuidelijke lucht hier te krijgen zonder gelijk instabiliteit/regen.
Dit is een van de meest kansloze weertypes die je kan hebben in de winterquote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:49 schreef INViCTuS het volgende:
Wel een gure koude knake wind vandaag.
Kan niet wachten op dubbele cijfers. Vieze gure graf kou wel zatquote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is een van de meest kansloze weertypes die je kan hebben in de winter
Beetje regen erbij om het af te makenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is een van de meest kansloze weertypes die je kan hebben in de winter
Mist of motregen valt ook in die categoriequote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Beetje regen erbij om het af te maken
Gaat nog wel even duren denk ik zo.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kan niet wachten op dubbele cijfers. Vieze gure graf kou wel zat
Helpt niet tegen muggen in winterslaap, die kunnen behoorlijk wat kou verdragenquote:Op donderdag 6 februari 2025 15:10 schreef PzKpfw het volgende:
Da's te wijten aan die klotewind.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:43 schreef Guanabana het volgende:
Wat was het koud vandaag, het leek nondeju wel -10 buiten man.
Jep, maar die hebben we hier nog niet gehad deze weekquote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Mist of motregen valt ook in die categorie
Kijk ernaar uit dat dat hier ook weer komt. Hopelijk in maart alquote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:49 schreef dick_laurent het volgende:
Weekend ✅️
Strakblauw weer ✅️
Tegen de 20 graden vandaag ✅️
Straks lekker lang naar buiten ✅️
Korte broek aan ❌️
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:20 schreef Arcee het volgende:
Wanneer je ook in dit topic kijkt er is altijd wel iemand die net een weerhorrorscenario heeft gepost.
Overigens na het weekend en tot volgend weekend ook vrij fris overdag. Beetje meezit nog wel een dag of 2 goed zonnig, dus dat maakt dan een hoop goed. woensdag/donderdag nadert dat hoogtelaagje wat meer bewolking gaat geven en wellicht her en der nog de nodige sneeuw. helaas is het niet echt winter, dus je hebt er niet veel aan.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:27 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Weer een week later![]()
Voor je het weet is het lente
Ja, dat klopt. Dat het nog vaak genoeg koud kan zijn, maar ook dat ik positief benquote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Vind je vrij positief al, het kan best tot mid-eind april duren voordat je echt lente weer krijgt. Hebben we al vaker gezien de laatste jaren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |