Ik zie mezelf wel als een kenner van dat hele coefficientengebeuren, maar hier snap ik echt niks vanquote:
Jij kent de “NO LEAPFROGGING rule” niet?quote:Op maandag 27 januari 2025 17:22 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik zie mezelf wel als een kenner van dat hele coefficientengebeuren, maar hier snap ik echt niks van
Ik wist dat een Nederlandse club kans maakt om als nummer 3 toch rechtstreeks CL te spelen, maar geen idee dat het een soort race was.quote:Op maandag 27 januari 2025 17:47 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Jij kent de “NO LEAPFROGGING rule” niet?
Maar heb het idee dat het vooral ingewikkeld opgeschreven is in de tweet
Het lijkt ingewikkelder dan het is. Je weet dat elke competitie een vast aantal plekken heeft in de CL (WIJ hebben 2 direct geplaatsten want we staan 6e). Daarnaast heb je nog de automatische plekken van de Champions League winnaar en de Europa League winnaar.quote:Op maandag 27 januari 2025 17:22 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik zie mezelf wel als een kenner van dat hele coefficientengebeuren, maar hier snap ik echt niks van
Ja, dit concept bestond al jaren.quote:Op maandag 27 januari 2025 17:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het lijkt ingewikkelder dan het is. Je weet dat elke competitie een vast aantal plekken heeft in de CL (WIJ hebben 2 direct geplaatsten want we staan 6e). Daarnaast heb je nog de automatische plekken van de Champions League winnaar en de Europa League winnaar.
Stel nou dat de EL-winnaar zich al had geplaatst via zijn eigen competitie, dan bezet dat team dus eigenlijk 2 slots: die van zijn eigen competitie en die omdat ze de EL hebben gewonnen. Er is, met andere woorden, een plekje vrij gekomen.
Dit is nieuw.quote:Die plek wordt vervolgens opgevuld door het team met de beste cofficint uit het qualifying-circuit. In Nederland zit alleen de nummer 3 daarin, de Schotten hebben bijvoorbeeld 2 qualifying plekken, zowel voor hun nummer 1 als 2.
Dit snap ik. Het staat inderdaad wat onduidelijk uitgelegdquote:Deze lui proberen in te schatten welke teams met welke kans in die qualifying terecht komen en welke teams dan dus de hoogste cofficint hebben en aanspraak maken op de EL-plek (als die vrij komt). Feyenoord staat daarin best hoog dus wie weet hebben we aan plekje 3 al genoeg voor directe plaatsing GENOT.
Glasgow zou wel een hoge cofficint hebben maar die staan een straatlengte achter op Celtic en mogen zich niet direct plaatsen als Celtic zich niet direct geplaatst heeft.
Het is ook niet echt een race natuurlijk, want het zit niet in de lijn der verwachting dat de volgorde van de teams nog echt gaat wijzigen. Het is dus meer een kwestie van hopen dat het in alle competities goed valt.quote:Op maandag 27 januari 2025 17:55 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ja, dit concept bestond al jaren.
[..]
Dit is nieuw.
[..]
Dit snap ik. Het staat inderdaad wat onduidelijk uitgelegd
Rond middernacht.quote:
quote:
Netjes hoor, fijn dat er tenminste ook nog een cluppie Portugezen uit is gelazerd. Hopelijk goede tussentijdse, dan kan het alsnog net en prima jaar worden.quote:
Voor seizoen 28/29 is niet best inderdaad.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 00:24 schreef De_Pel het volgende:
Sow, als 21/22 wegvalt klappen die Belgen je overigens ineens keihard voorbij! Dat seizoen scoorden we nog lekker +12,6.
Lekker hoor, dichter bij nr 10 Tsjechi dan achter nr 6 Belgiquote:Op vrijdag 31 januari 2025 00:34 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Voor seizoen 28/29 is niet best inderdaad.
[ afbeelding ]
Daarom is dat hele coefficienten geneuzel ook zo vermoeiend. Nederland bungelt per usual tussen plek 6 & 8.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 00:24 schreef De_Pel het volgende:
Sow, als 21/22 wegvalt klappen die Belgen je overigens ineens keihard voorbij! Dat seizoen scoorden we nog lekker +12,6.
Nog 2,5 seizoen te gaan.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 00:34 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Voor seizoen 28/29 is niet best inderdaad.
[ afbeelding ]
Met dank aan Ajaxquote:Op vrijdag 31 januari 2025 02:04 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Lekker hoor, dichter bij nr 10 Tsjechi dan achter nr 6 Belgi
Stuivertje wisselen met Portugal prima, maar fucking Belgie??quote:Op vrijdag 31 januari 2025 10:15 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Daarom is dat hele coefficienten geneuzel ook zo vermoeiend. Nederland bungelt per usual tussen plek 6 & 8.
Dit gaat over de laatste 5 jaar.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 18:03 schreef GGMM het volgende:
[ afbeelding ]
De gehaalde punten per club tot nu toe.
Ondanks alle gratis bonuspunten die je in de Champions League krijgt is Feyenoord er niet in geslaagd 2e te eindigen, gelukkig doet Ajax het zo goed dat we toch boven Portugal blijven.
Stukje Conference League. Nederland heeft daar 2 jaren geleden keihard van geprofiteerd, nu is het de beurt aan Belgie, en sinds Nederland geen deelnemer kent in dit prettoernooi scheelt dat natuurlijk wel wat.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 18:10 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Stuivertje wisselen met Portugal prima, maar fucking Belgie??
Misschien hebben we er volgend jaar wel 2 in de perenleague.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:16 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Stukje Conference League. Nederland heeft daar 2 jaren geleden keihard van geprofiteerd, nu is het de beurt aan Belgie, en sinds Nederland geen deelnemer kent in dit prettoernooi scheelt dat natuurlijk wel wat.
Kunnen we weer flink scoren.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:19 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Misschien hebben we er volgend jaar wel 2 in de perenleague.
Of hadden er in de 1e voorronde al uit kunnen liggen..quote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:20 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Kunnen we weer flink scoren.Toch jammer dat FC Utrecht zo nodig moest choken in de play offs. Hadden daar een prima toernooitje kunnen draaien.
Klopt, maar het maakt nogal wat uit of je 6e, 7e of 8e staat, voornamelijk de CL-plekkenquote:Op vrijdag 31 januari 2025 10:15 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Daarom is dat hele coefficienten geneuzel ook zo vermoeiend. Nederland bungelt per usual tussen plek 6 & 8.
Ja het blijft FC Utrecht.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:30 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Of hadden er in de 1e voorronde al uit kunnen liggen..
7 en 8 is hetzelfde qua plekken.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Klopt, maar het maakt nogal wat uit of je 6e, 7e of 8e staat, voornamelijk de CL-plekken
Ja, da’s waar, verschil vooral tussen 6 en 7, maar daarom wel flink van belangquote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:38 schreef hole1988 het volgende:
[..]
7 en 8 is hetzelfde qua plekken.
Plek 6 geeft die extra plek.
In ieder geval seizoen 2025/2026 & 2026/2027 (daar spelen we dit seizoen voor, lijken we te gaan redden) is die extra cl plek gegarandeerd.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:45 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, da’s waar, verschil vooral tussen 6 en 7, maar daarom wel flink van belang
Niet eens kunnen winnen bij Juventusquote:Op donderdag 13 februari 2025 22:54 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Jammer van PSV.
Prutsers.
Ach, voor het eindsignaal naar een topic op een forum rennen om zuur te doen.quote:
Oei.quote:
De nummer 5 van Itali moet je gewoon de wil opleggen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niet eens kunnen winnen bij Juventus
Volgende week ga je die pakken. Zo goed zijn die niet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niet eens kunnen winnen bij Juventus
Als PSV niet in zo'n matige vorm zou steken zou ik daar van overtuigd zijn ja.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:58 schreef fetX het volgende:
[..]
Volgende week ga je die pakken. Zo goed zijn die niet.
Het gat met Belgie moet je eigenlijk ook nog wat verder vergroten nu die een aantal ploegen gaan verliezen. Omdat we op een gegeven moment 13 punten tov Belgie moeten gaan inleverenquote:
Bert KassiesGod.quote:Op donderdag 13 februari 2025 23:02 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik vertrouw dit niet. Ik wacht even op Bertje.
Die kregen flink wat meer bonuspunten voor de klassering in de poulefase jaquote:Op donderdag 13 februari 2025 22:58 schreef TornadoDK het volgende:
Krijg je extra punten als je rechtstreeks plaats voor de 8ste finale en zo ja hoeveel?
Of loont het meer om 9de te worden ipv 8ste als je tenminste de tussenronde doorkomt?
Die hebben met Cercle nog wel een extra optie over (en mogelijk Club in de CL)quote:Op donderdag 13 februari 2025 23:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het gat met Belgie moet je eigenlijk ook nog wat verder vergroten nu die een aantal ploegen gaan verliezen. Omdat we op een gegeven moment 13 punten tov Belgie moeten gaan inleveren
quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:59 schreef Red_85 het volgende:
Isvv heeft niet zo'n beste avond zo te zien
Ik bedoelde het niet eens vervelend, meer in de zin van jammer voor de coefficentenpolonaise. Gelukkig goedgekomen!quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:55 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Ach, voor het eindsignaal naar een topic op een forum rennen om zuur te doen.
Ach, ach, ach en nog eens ach.
Zitten er dit jaar meer cofficinten in het spel?quote:Op donderdag 13 februari 2025 23:19 schreef 2thmx het volgende:
Bert houdt geeneens van voetbal, het gaat hem puur om de cijfers.
Nieuwe stand volgens Bert:
[ afbeelding ]
Ja dat rankingsysteem levert flink wat meer bonuspunten op, omdat je ook punten krijgt voor je plek in die rankingquote:Op donderdag 13 februari 2025 23:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zitten er dit jaar meer cofficinten in het spel?
Ja. In de nieuwe opzet zijn er een stuk meer wedstrijden, dus meer cofficinten. En ook meer bonuspunten.quote:Op donderdag 13 februari 2025 23:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zitten er dit jaar meer cofficinten in het spel?
Is al goed manquote:Op donderdag 13 februari 2025 23:16 schreef ISVV het volgende:
[..]
[..]
Ik bedoelde het niet eens vervelend, meer in de zin van jammer voor de coefficentenpolonaise. Gelukkig goedgekomen!
Topic stond toevallig bovenaan en ik dacht dat het nagenoeg gespeeld was, dat je dit dan als 'zuur' en 'naar een topic rennen' rennen interpreteert is ook weer een beetje wijverig natuurlijk. Komt het omdat ik je stagiair noemde? Wist niet dat het zo diep zat.
En dat je ook bizar veel punten krijgt in de CL, zelfs als je laatste wordt.quote:Op donderdag 13 februari 2025 23:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja dat rankingsysteem levert flink wat meer bonuspunten op, omdat je ook punten krijgt voor je plek in die ranking
Je moet je grote clubs en grote landen beschermen tegen hun eigen wanbeleid.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 06:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
En dat je ook bizar veel punten krijgt in de CL, zelfs als je laatste wordt.
Beschermt is nog een understatement, volgens mij is het wiskundig niet eens mogelijk om zo te zakken, volgens mij krijgt de laatste in de CL meer punten dan de winnaar van het niveau eronder.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 07:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je moet je grote clubs en grote landen beschermen tegen hun eigen wanbeleid.
Niveauverschil tussen CL en Conference League is ook wel groot. Voor Nederland is dit ook wel gunstig om de plek wat te houden.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 07:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je moet je grote clubs en grote landen beschermen tegen hun eigen wanbeleid.
Er is gewoon best een redelijke kans dat ze allemaal doorgaan. Dat zou toch wat zijn zeg.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:46 schreef maxi-mus het volgende:
Nederlandgoden. Jammer dat PSV het weer moest verpesten.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 23:16 schreef ISVV het volgende:
[..]
[..]
Ik bedoelde het niet eens vervelend, meer in de zin van jammer voor de coefficentenpolonaise. Gelukkig goedgekomen!
Topic stond toevallig bovenaan en ik dacht dat het nagenoeg gespeeld was, dat je dit dan als 'zuur' en 'naar een topic rennen' rennen interpreteert is ook weer een beetje wijverig natuurlijk. Komt het omdat ik je stagiair noemde? Wist niet dat het zo diep zat.
Kan ook zomaar dat enkel AZ en Ajax doorgaan en de rest uitgeschakeld wordt..quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:49 schreef fetX het volgende:
[..]
Er is gewoon best een redelijke kans dat ze allemaal doorgaan. Dat zou toch wat zijn zeg.
Dat is wel terecht, de afgelopen paar jaar had je het tegenovergestelde dat je in de ECL bijna net zoveel punten kon verdienen als in de CL, daar hebben we als Nl nog flink profijt van in de cofficinten.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 06:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
En dat je ook bizar veel punten krijgt in de CL, zelfs als je laatste wordt.
Ik denk n van Feyenoord en PSV. In de EL gaat Twente het nog wel pittig krijgen, en AZ zie ik nog wel meltdownen in Turkije.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:49 schreef fetX het volgende:
[..]
Er is gewoon best een redelijke kans dat ze allemaal doorgaan. Dat zou toch wat zijn zeg.
Plaats 6 krijgt twee directe CL plaatsen, n ticket voor voorronde CL. Plaats 7 krijgt n directe CL plaats en n ticket voor voorronde CL.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:31 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wat is het verschil met plaats 6 en 7 ? Krijg je extra plaatsen in de EL of ECL ?
Extra CL-plek is het belangrijkste verschil inderdaad (en volgens mij ook het enige verschil, naar misschien dat het anders is in welke voorronde je instroomt)quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:35 schreef Xurk het volgende:
[..]
Plaats 6 krijgt twee directe CL plaatsen, n ticket voor voorronde CL. Plaats 7 krijgt n directe CL plaats en n ticket voor voorronde CL.
Volgens mij is het andere CL ticket bij plaats 6 een EL voorronde ticket (of directe plaatsing ConfL, weet het even niet meer uit mijn hoofd).
Verschil is die extra plek in CL. Plaats 6 betekent 6 ploegen in Europa, plaats 7-8 5 ploegen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:35 schreef Xurk het volgende:
[..]
Plaats 6 krijgt twee directe CL plaatsen, n ticket voor voorronde CL. Plaats 7 krijgt n directe CL plaats en n ticket voor voorronde CL.
Volgens mij is het andere CL ticket bij plaats 6 een EL voorronde ticket (of directe plaatsing ConfL, weet het even niet meer uit mijn hoofd).
Gewoon goed dit.quote:
Over 2 seizoenen gaat het vooral om Belgi, daarvoor moeten we nog een aantal punten binnenhalen om 16+ punten verschil te compenseren.quote:
Laatste 16quote:Op woensdag 19 februari 2025 23:58 schreef De_Pel het volgende:
Ongelooflijk, met 2 teams bij de laatste 16 in de CL, en goede kans om met 2-3 teams bij de laatste 26 in de EL te komen. Wt een prestatie. Jammer dat je nu net dit jaar de punten moet delen met GAE zeg.
Dat laatste is ook wel weer het gevolg van de goede prestaties. Je krijgt meer plekken in Europa en de verdeling verandert waardoor het lastiger is om de positie te behouden in de jaren erna. Dat zal Belgi waarschijnlijk ook wel meemaken straks.quote:Op woensdag 19 februari 2025 23:58 schreef De_Pel het volgende:
Ongelooflijk, met 2 teams bij de laatste 16 in de CL, en goede kans om met 2-3 teams bij de laatste 16 in de EL te komen. Wt een prestatie. Jammer dat je nu net dit jaar de punten moet delen met GAE zeg.
Eigenlijk is de Conference League juist de perfecte plek voor de 6e club van Nederland. Dit heeft Vitesse al wel laten zien enkele jaren geleden.quote:Op donderdag 20 februari 2025 08:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat laatste is ook wel weer het gevolg van de goede prestaties. Je krijgt meer plekken in Europa en de verdeling verandert waardoor het lastiger is om de positie te behouden in de jaren erna. Dat zal Belgi waarschijnlijk ook wel meemaken straks.
En NL heeft ook geen 6e club die zomaar even de poulefase haalt.
Dan wordt er een ploeg 6de, zoals een GAE, en dan worden ze leeg gekocht voordat ze moeten spelen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 08:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat laatste is ook wel weer het gevolg van de goede prestaties. Je krijgt meer plekken in Europa en de verdeling verandert waardoor het lastiger is om de positie te behouden in de jaren erna. Dat zal Belgi waarschijnlijk ook wel meemaken straks.
Maar die werden dan ook gewoon negende afgelopen seizoen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 08:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dan wordt er een ploeg 6de, zoals een GAE, en dan worden ze leeg gekocht voordat ze moeten spelen.
Want ze hebben geen geld omdat het kleine ploegen zijn zonder ambitie.
Op basis van de stand zou NEC vorig seizoen Europa in zijn gegaan, weet niet of zij het beter hadden gedaanquote:Op donderdag 20 februari 2025 08:52 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Eigenlijk is de Conference League juist de perfecte plek voor de 6e club van Nederland. Dit heeft Vitesse al wel laten zien enkele jaren geleden.
Maar de KNVB moet zo nodig play-offs spelen.
Mja, Twente werd ook uitgeschakeld in de voorronde van de Conference League en die schat ik hoger in dan Utrecht/NEC..quote:Op donderdag 20 februari 2025 09:02 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Maar die werden dan ook gewoon negende afgelopen seizoen.
Zowel NEC en FC Utrecht, de nummers 6 en 7, moeten die rondes prima doorkomen. Ook het NEC waar we nu naar lopen te gluren. (om nog maar te zwijgen voor wat aantrekking in de tranferzomer zelfs zo'n simpel toernooi voor de net-niet spelers heeft)
Sterker nog, we zien nu waar FC Utrecht toe in staat was, die hadden daar een uitstekend toernooi kunnen draaien.
Wat wel logisch is, anders heb je zo een hele middenmoot die nergens meer voor speelt wedstrijden voor het einde. Dat is toch ook niks.quote:Op donderdag 20 februari 2025 08:52 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Maar de KNVB moet zo nodig play-offs spelen.
Willem IIquote:Op donderdag 20 februari 2025 11:36 schreef Parafernalia het volgende:
De cofficienten
Iedereen gefeliciteerd met onszelf
Wij zijn Ajax, PSV, Feyenoord, Twente en AZ (en Willem II 😡) en wij zijn de beste
#TeamBertquote:Op donderdag 20 februari 2025 17:22 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)enpolonaise-a4883675
Iedereen probeert Bertje te zijn.
en als ze winnen dan drink jij cola zero?quote:Op donderdag 20 februari 2025 18:04 schreef FlippingCoin het volgende:
Ben bang dat ajax nu gaat floppen...
Een glaasje danquote:Op donderdag 20 februari 2025 18:09 schreef KingRoland het volgende:
[..]
en als ze winnen dan drink jij cola zero?
Zo'n artikel zonder Bertgod is wel chanant van het NRCquote:Op donderdag 20 februari 2025 17:22 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)enpolonaise-a4883675
Iedereen probeert Bertje te zijn.
Twente gaat het eerst nog uit handen gevenquote:Op donderdag 20 februari 2025 18:04 schreef FlippingCoin het volgende:
Ben bang dat ajax nu gaat floppen...
Bedankt Hansquote:Op donderdag 20 februari 2025 08:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 20 februari 2025 21:18 schreef ISVV het volgende:
[..]Lafjes om het pas te posten in de blessuretijd van de verlenging!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, volgende beroken levert bonuspunten opquote:Op donderdag 20 februari 2025 21:18 schreef Parafernalia het volgende:
Krijgen we punten voor az naar volgende ronde?
Ja, het is hier godverdomme nooit goed!quote:Op donderdag 20 februari 2025 21:24 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Lafjes om het pas te posten in de blessuretijd van de verlenging!
Neequote:Op donderdag 20 februari 2025 21:18 schreef Parafernalia het volgende:
Krijgen we punten voor az naar volgende ronde?
De ploeg die tegen Inter moet geef ik nog wel een kans. Arsenal vlieg je eruit. AZ kan het ook best redden tegen United.quote:Op donderdag 20 februari 2025 21:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
PSV, Feyenoord en AZ lijken me volgende ronde ook alle 3 kansloos. Nouja, AZ tegen United wellicht een kans.
Tegen Inter kun je misschien nog wel wat tienen pakken maar doorgaan wordt lastig. Tegen wie kan Guimaraes moeten?quote:Op donderdag 20 februari 2025 21:56 schreef fetX het volgende:
[..]
De ploeg die tegen Inter moet geef ik nog wel een kans. Arsenal vlieg je eruit. AZ kan het ook best redden tegen United.
Betis of Kopenhagen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 22:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tegen Inter kun je misschien nog wel wat tienen pakken maar doorgaan wordt lastig. Tegen wie kan Guimaraes moeten?
Belgi is vanavond 0,5 punt uitgelopen en het virtuele verschil over 2 jaar is 5,6 punt. Dus er zal nog wat gesprokkeld moeten worden om het behapbaar te houden.quote:Op woensdag 19 februari 2025 23:49 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Over 2 seizoenen gaat het vooral om Belgi, daarvoor moeten we nog een aantal punten binnenhalen om 16+ punten verschil te compenseren.
Om precies te zijn staan we nog 5,1 punt achter op Belgi. Die gaan morgen naar verwachting wel 3 ploegen verliezen.
ok en nu?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 00:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het is echt zaak dat Ajax of AZ wint en dat PSV/Fey thuis niet verliezen
Goede kans dat we er in de volgende ronde allemaal uitgaan dusquote:Vrijdag weten PSV, Feyenoord, Ajax en AZ wat hun volgende uitdaging in Europa wordt. De Eindhovenaren en Rotterdammers kunnen in de Champions League stuiten op Arsenal en Internazionale, Ajax gaat spelen tegen Olympique Lyon of Eintracht Frankfurt, terwijl AZ een tweeluik wacht met Tottenham Hotspur of Manchester United.
Wat een rampenseizoenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 00:39 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Goede kans dat we er in de volgende ronde allemaal uitgaan dus
Ja, precies. Je staat nog steeds achter op de concurrentiequote:
AZ kan Man Utd en Spurs in hun huidige vorm wel aan hoor.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 00:39 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ajax en AZ hebben nog wel een kans.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 00:39 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Met die clubs had je in het verleden ook nog wel kans op een B-team in de Europese competities, maar nu is de EL misschien wel de enige kans op Europees voetbal voor volgend seizoen..quote:Op vrijdag 21 februari 2025 09:09 schreef Q. het volgende:
[..]
AZ kan Man Utd en Spurs in hun huidige vorm wel aan hoor.
Je kunt Man U niet op een beter moment treffen, zijn echt heel slecht hoor.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 10:30 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Met die clubs had je in het verleden ook nog wel kans op een B-team in de Europese competities, maar nu is de EL misschien wel de enige kans op Europees voetbal voor volgend seizoen..
Al is de A-ploeg ook wel te pakken dit jaar ja..
quote:Op donderdag 20 februari 2025 21:38 schreef Pleun2011 het volgende:
De hoerenzonen van Ajax verpesten het weer eens.
quote:Op donderdag 20 februari 2025 21:38 schreef Pleun2011 het volgende:
De hoerenzonen van Ajax verpesten het weer eens.
Daarom belangrijk om in ieder geval in CL hoog in stand te eindigen, Daar kun je al snel een punt of 10 compenseren.quote:Op donderdag 20 februari 2025 23:52 schreef Rambow het volgende:
Toch 4 clubs door. Helaas Geen overwinningen dat zijn wel dure punten. We haken beetje aan maar vooralsnog Heeft portugal dit jaar en vorig jaar meer punten gehaald. Belgie heeft zelfs afgelopen 3 jaar meer punten behaald en worden een serieuze bedreiging.
Vooral als jaar 21/22 wegvalt van verliest NL 19.2 punten en belgie paar 6.6, portugal ook maar 13.
Hopelijk pakken we nog flink wat punten komende ronde om in elk geval dit jaar meer te scoren dan deze landen.
Je kan het ook zo bekijken. Nu heb je in ieder geval nog kans om punten te pakken.quote:
Volgens mij wel hoor verlies is sowieso nul punten en je krijgt geen bonuspunten vanuit de tussenronde.quote:
Wel voor het bereiken van de laatste 16.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:35 schreef Wotte het volgende:
[..]
Volgens mij wel hoor verlies is sowieso nul punten en je krijgt geen bonuspunten vanuit de tussenronde.
Dat scheelt weer meende dat het alleen rechtstreekse plaatsing was.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:36 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Wel voor het bereiken van de laatste 16.
https://kassiesa.net/uefa/calc.html
Ik snap de polonaise ook niet zo. Als je de ranglijst over dit seizoen bekijkt, staan we slechts 8ste, mede met dank aan Kowetquote:Op donderdag 20 februari 2025 23:52 schreef Rambow het volgende:
Toch 4 clubs door. Helaas Geen overwinningen dat zijn wel dure punten. We haken beetje aan maar vooralsnog Heeft portugal dit jaar en vorig jaar meer punten gehaald. Belgie heeft zelfs afgelopen 3 jaar meer punten behaald en worden een serieuze bedreiging.
Vooral als jaar 21/22 wegvalt van verliest NL 19.2 punten en belgie paar 6.6, portugal ook maar 13.
Hopelijk pakken we nog flink wat punten komende ronde om in elk geval dit jaar meer te scoren dan deze landen.
8e inderdaad, maar wel dicht achter de nummers 5 t/m 7, terwijl je nog meer clubs over hebt.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 17:37 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik snap de polonaise ook niet zo. Als je de ranglijst over dit seizoen bekijkt, staan we slechts 8ste, mede met dank aan Kowet
Of niet. Bal is rond. Elf tegen elf. Gras is groen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 00:39 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Precies dit. Maar dan erken je wel dat het een wonder zou zijn om de komende ronde een mooie score neer te zetten, toch? We gaan het zien!quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:07 schreef Nober het volgende:
[..]
Of niet. Bal is rond. Elf tegen elf. Gras is groen.
PSV en Feyenoord gingen ook al zeker niet winnen van Juventus en AC Milan dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Alles kan gebeuren in het voetbal. Jij had mij uitgelachen als ik zei dat Feyenoord van Bayern en AC milan zou winnenquote:
Ja hoor, J.D.quote:Op donderdag 6 maart 2025 23:11 schreef GGMM het volgende:
[ afbeelding ]
Hebben jullie AZ allemaal al bedankt?
Denk dat dit het zal zijn. Na 3 doelpunten verschil gewoon gedacht van ach, de volgende ronde gaan we niet halen, maar als we ons nu volledig anaal laten afraggen, mogen we volgende week misschien nog wat cofficinten schrapen tegen de O17.quote:Op woensdag 5 maart 2025 21:36 schreef Immerdebestebob het volgende:
5D chess van PSV, zodat ze in de return nog een overwinning kunnen pakken tegen de reserves van Arsenal.
https://www.vi.nl/nieuws/(...)itschakeling-benficaquote:Door de uitschakeling van Benfica tegen Barcelona in de achtste finale van de Champions League heeft Nederland dinsdag voor het derde jaar op rij plek zes op de UEFA-cofficintenlijst veiliggesteld. Dat betekent dat de Eredivisie ook in het seizoen 2026/27 met minimaal twee teams van de partij is in de Champions League.
quote:Op dinsdag 11 maart 2025 21:01 schreef Wertha het volgende:
[..]
https://www.vi.nl/nieuws/(...)itschakeling-benfica
Mooi.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 21:01 schreef Wertha het volgende:
[..]
https://www.vi.nl/nieuws/(...)itschakeling-benfica
#werkenbijdenosquote:NOS
De blik mag op de langere termijn dus meer op Belgi. Maar echte nood is er nog niet aan de man. Nederlandse clubs hebben nog dik twee seizoenen - de cyclus voor het seizoen 2027/2028 loopt van 2022/2023 tot en met 2026/2027 - om de zuiderburen en Portugal onder zich op de cofficintenlijst te houden.
Dat Nederland tot die tijd meer teams af mag vaardigen in Europa, zal helpen in die strijd.
Ze snappen dus totaal niet hoe die cofficint berekend wordtquote:
Idd, dat 6e team is echt een blok aan het been voor iedereen die strijdt om plek 6quote:Op woensdag 12 maart 2025 14:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze snappen dus totaal niet hoe die cofficint berekend wordt
Op de lagere school toch iets beter opletten als de breuken behandeld wordenquote:Op woensdag 12 maart 2025 14:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Of ze zijn super optimistisch en denken dat kowet gaat vlammen volgend seizoen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 14:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het enige wat helpt is dat we meer teams hebben die starten in de CL, waar tegenwoordig volgens mij wel meer punten te verdienen zijn.quote:
En ze snappen ook niet hoe de cyclus werkt.quote:Op woensdag 12 maart 2025 14:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wees blij dat mensen met Down ook baankansen krijgen!quote:
Ligt eraan wat ze bedoelen. De cyclus voor het Eredivisieseizoen 27/28 waar je je kan plaatsen voor seizoen 28/29 van de Europese toernooien loopt wel van van 21/22 tm 25/26.quote:Op woensdag 12 maart 2025 17:48 schreef hole1988 het volgende:
[..]
En ze snappen ook niet hoe de cyclus werkt.
Cyclus voor seizoen 27/28 loopt van 21/22 t/m 25/26 en het gekke is dat het plaatje erbij wel klopt waar je duidelijk ziet dan NL op 6 staat.
Cyclus van 21/22 t/m 25/26 bepaalt hoeveel startplekken je krijgt voor Europees seizoen 27/28. Je weet dus bij aanvang van Eredivisie seizoen 26/27 voor welke Europese plekken je strijdt.quote:Op woensdag 12 maart 2025 18:05 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ligt eraan wat ze bedoelen. De cyclus voor het Eredivisieseizoen 27/28 waar je je kan plaatsen voor seizoen 28/29 van de Europese toernooien loopt wel van van 21/22 tm 25/26.
Dat is wat ik zeg, maar de NOS zou dat ook kunnen bedoelen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 19:38 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Cyclus van 21/22 t/m 25/26 bepaalt hoeveel startplekken je krijgt voor Europees seizoen 27/28. Je weet dus bij aanvang van Eredivisie seizoen 26/27 voor welke Europese plekken je strijdt.
Vroeger betekende dat nog iets inderdaad.quote:
Ja, of je gaat wel een keer als NL een goede club afvaardigen. Gewoon 1 die wel traditioneel (sub)top is en niet even omhoog valt.quote:Op woensdag 12 maart 2025 14:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Idd, dat 6e team is echt een blok aan het been voor iedereen die strijdt om plek 6
Als je GAE nu ziet spelen hadden die in de conference league ook gewoon punten kunnen pakken, nederlaag tegen Brann was ook onnodig.quote:Op donderdag 13 maart 2025 12:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, of je gaat wel een keer als NL een goede club afvaardigen. Gewoon 1 die wel traditioneel (sub)top is en niet even omhoog valt.
Utrecht verloor vorig jaar van GAE, maar als je nu ziet wat die club doet. Prima voetbal. Die hadden gewoon ook wat puntjes kunnen pakken, iig meer dan GAE. Met alle respect.
Ja nu ja maar voorafgaand het seizoen in augustus is Utrecht ook weer kut vs teams die halverwege competitie zitten. Dus leuk om een Utrecht te sturen of Twente maar die vliegen ook elk jaar er gewoon uit door domme fouten of unlucky lotingquote:Op donderdag 13 maart 2025 12:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, of je gaat wel een keer als NL een goede club afvaardigen. Gewoon 1 die wel traditioneel (sub)top is en niet even omhoog valt.
Utrecht verloor vorig jaar van GAE, maar als je nu ziet wat die club doet. Prima voetbal. Die hadden gewoon ook wat puntjes kunnen pakken, iig meer dan GAE. Met alle respect.
Waar moet mee gestopt worden?quote:Op donderdag 13 maart 2025 12:25 schreef Kaneelstokje het volgende:
Als je als 6de.club eindigt, en je moet al je fatsoenlijke spelers verkopen, kun je de eerste rondes natuurlijk nooit presteren.
Stop daar gewoon eens mee.
Precies. Net op het verkeerde moment een ingespeelde tegenstander.quote:Op donderdag 13 maart 2025 12:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als je GAE nu ziet spelen hadden die in de conference league ook gewoon punten kunnen pakken, nederlaag tegen Brann was ook onnodig.
Is over de laatste 5 jaar.quote:Op donderdag 13 maart 2025 10:41 schreef dimmak het volgende:
[..]
Toch nog iets om trots op te zijn dit seizoen!
Portugal en Belgi gelukkig ook nietquote:Op donderdag 13 maart 2025 23:05 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
0 teams in de kwartfinale van 3 europese toernooien
Volgend jaar weer zorgen dat er 2 teams in de Conference League zitten.quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:05 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
0 teams in de kwartfinale van 3 europese toernooien
quote:Op maandag 14 april 2025 14:18 schreef tong80 het volgende:
Goede samenvating..........
https://www.ad.nl/voetbal(...)gue-ticket~a1e085cf/
quote:Dit scenario geldt alleen voor deze twee clubs, omdat de huidige nummer 4 van de eredivisie, FC Utrecht, te weinig UEFA-cofficintenpunten heeft.
Erg jammer.quote:Op maandag 21 april 2025 22:20 schreef RamboDirk het volgende:
Ik schrijf alvast 0 uit 8 op in mijn schriftje voor Go Ahead in 2025/2026 @:zipportal
Compleet kut voor de cofficintenrace, tenzij een Nederlandse club ter compensatie kan uithalen in de ECL. En laat die kans nou misschien net groter geworden zijn vanavond.quote:Op maandag 21 april 2025 22:20 schreef RamboDirk het volgende:
Ik schrijf alvast 0 uit 8 op in mijn schriftje voor Go Ahead in 2025/2026 @:zipportal
Dat wordt natuurlijk helemaal niks. En ik ben bang dat we met Utrecht in Europa ook niet geholpen zijn.quote:Op maandag 21 april 2025 22:20 schreef RamboDirk het volgende:
Blijft natuurlijk lastig voor zulke clubjes om een beetje continuteit te waarborgen. Koning Paultje Bosvelt heeft geweldig werk verricht in Deventer, maar die zullen deze zomer wel leeggekocht worden. Utrecht heeft van de week wel 2 jongens langer vast kunnen leggen, maar alsnog zal het me benieuwen wat daar over 4 maanden nog speelt. Dan heb ik toch wat meer vertrouwen in AZ.quote:Op maandag 21 april 2025 23:36 schreef hhh38 het volgende:
Ik denk dat Go Ahead en Utrecht best kunnen verrassen. Zou wel helpen als Utrecht in de Conference League zou uitkomen.
Ik denk niet dat Go Ahead tegen de laagvliegers van de Europa League Dynamo Kiev, Nice, Besiktas, Slavia Praag, Hoffenheim of Braga iets kan klaarspelen. Laat staan alle andere teams, kansloze missie.quote:Op maandag 21 april 2025 23:36 schreef hhh38 het volgende:
Ik denk dat Go Ahead en Utrecht best kunnen verrassen. Zou wel helpen als Utrecht in de Conference League zou uitkomen.
Zodat GAE zich via de competitie dan alsnog voor de EL kan plaatsen?quote:Op dinsdag 22 april 2025 08:16 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Go Ahead tegen de laagvliegers van de Europa League Dynamo Kiev, Nice, Besiktas, Slavia Praag, Hoffenheim of Braga iets kan klaarspelen. Laat staan alle andere teams, kansloze missie.
Goed dat de KNVB het europese ticket voor de beker winnaar gaat herzien naar een conference league ticket.
Klopt, al was AZ bekerwinst en Twente als winnaar van de playoffs dan ideaal geweest, dan heb je ook genoeg kans op punten in de groepsfase.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:10 schreef VoMy het volgende:
Voor de cofficint valt dit nog wel mee.
Twente/AZ pakten ook maar 10 punten in de groepsfase van de EL, terwijl GAE er wel direct uitvloog in de kwalificatie voor de Conference League. Tenzij Heerenveen of Heracles nu de play-offs wint, treed je daar straks weer met een beter team aan dat daadwerkelijk die groepsfase kan halen en dus meer punten kan pakken.
Kortom, de kans dat je met 6/6 de kwalificaties doorkomt is eigenlijk een stuk toegenomen.
Clubs als Elfsborg en Viktoria Plzen zijn echt niet veel groter/beter dan Go Ahead (als ze hun selectie een beetje op peil kunnen houden). En Bodo/Glimt toont aan dat je zelfs heel ver kan komen met goed beleid en een goede trainer.quote:Op dinsdag 22 april 2025 08:16 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Go Ahead tegen de laagvliegers van de Europa League Dynamo Kiev, Nice, Besiktas, Slavia Praag, Hoffenheim of Braga iets kan klaarspelen. Laat staan alle andere teams, kansloze missie.
Goed dat de KNVB het europese ticket voor de beker winnaar gaat herzien naar een conference league ticket.
Utrecht in de vEL is nog steeds redelijk ongunstig, want die vliegen wellicht uit beide voorrondes. AZ en Twente vroeg in het seizoen tegen Scandinavische ploegen is ook altijd een risico.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:10 schreef VoMy het volgende:
Voor de cofficint valt dit nog wel mee.
Twente/AZ pakten ook maar 10 punten in de groepsfase van de EL, terwijl GAE er wel direct uitvloog in de kwalificatie voor de Conference League. Tenzij Heerenveen of Heracles nu de play-offs wint, treed je daar straks weer met een beter team aan dat daadwerkelijk die groepsfase kan halen en dus meer punten kan pakken.
Kortom, de kans dat je met 6/6 de kwalificaties doorkomt is eigenlijk een stuk toegenomen.
Dit klinkt verre van ideaal. En AZ of Twente gaat helemaal geen Europees spelen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Utrecht in de vEL is nog steeds ongunstig, want die vliegen wellicht uit beide voorrondes. AZ en Twente vroeg in het seizoen tegen Scandinavische ploegen is ook altijd een risico.
Ideaal gezien plaatsen ze zich voor de vCL en krijgt Feyenoord een automatisch EL ticket, wat gaat gebeuren als zij vierde worden en Porto derde eindigt.
Ik had ‘AZ of Twente’ moeten schrijven.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:45 schreef hhh38 het volgende: En AZ of Twente gaat helemaal geen Europees spelen.
AZ en Twente allebei niet is ook nog een optie..quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik had ‘AZ of Twente’ moeten schrijven.
De beker is nu toch al vooral leuk voor clubs als FCU en Go Ahead. Als ze dan Conference League mogen spelen i.p.v. EL, dat maakt het verschil ook niet.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Clubs als Elfsborg en Viktoria Plzen zijn echt niet veel groter/beter dan Go Ahead (als ze hun selectie een beetje op peil kunnen houden). En Bodo/Glimt toont aan dat je zelfs heel ver kan komen met goed beleid en een goede trainer.
De beker een Conference League ticket geven vind ik juist jammer. Dan zijn er nog minder teams die de beker serieus nemen.
9 Engelse ploegen, Jezus.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 08:57 schreef RamboDirk het volgende:
25/26 begonnen. Nederland moet dit jaar ruim beter scoren ten opzichte van met name Belgie, en ook Portugal.
Ons topjaar 21/22 valt na dit seizoen weg waardoor we weg zakken als er dit jaar dus niet gepresteerd wordt.
Vertrekpunt
[ afbeelding ]
Met Go Ahead in de competitiefase van de EL en Ajax in de competitiefase van de CL icm de lange kwalificatie routes voor AZ en FC Utrecht ligt een drama op de loer. Aan de andere kant als AZ en Utrecht het lukt de competitiefases te bereiken dan kan het een mooi jaar worden. Stiekem moet je eigenlijk hopen dat Utrecht doorstroomt naar de CL.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |