Beschermt is nog een understatement, volgens mij is het wiskundig niet eens mogelijk om zo te zakken, volgens mij krijgt de laatste in de CL meer punten dan de winnaar van het niveau eronder.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 07:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je moet je grote clubs en grote landen beschermen tegen hun eigen wanbeleid.

Niveauverschil tussen CL en Conference League is ook wel groot. Voor Nederland is dit ook wel gunstig om de plek wat te houden.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 07:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je moet je grote clubs en grote landen beschermen tegen hun eigen wanbeleid.

Er is gewoon best een redelijke kans dat ze allemaal doorgaan. Dat zou toch wat zijn zeg.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:46 schreef maxi-mus het volgende:
Nederlandgoden. Jammer dat PSV het weer moest verpesten.

quote:Op donderdag 13 februari 2025 23:16 schreef ISVV het volgende:
[..]
[..]
Ik bedoelde het niet eens vervelend, meer in de zin van jammer voor de coefficentenpolonaise. Gelukkig goedgekomen!
Topic stond toevallig bovenaan en ik dacht dat het nagenoeg gespeeld was, dat je dit dan als 'zuur' en 'naar een topic rennen' rennen interpreteert is ook weer een beetje wijverig natuurlijk. Komt het omdat ik je stagiair noemde? Wist niet dat het zo diep zat.

Kan ook zomaar dat enkel AZ en Ajax doorgaan en de rest uitgeschakeld wordt..quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:49 schreef fetX het volgende:
[..]
Er is gewoon best een redelijke kans dat ze allemaal doorgaan. Dat zou toch wat zijn zeg.

Dat is wel terecht, de afgelopen paar jaar had je het tegenovergestelde dat je in de ECL bijna net zoveel punten kon verdienen als in de CL, daar hebben we als Nl nog flink profijt van in de coëfficiënten.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 06:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
En dat je ook bizar veel punten krijgt in de CL, zelfs als je laatste wordt.

Ik denk één van Feyenoord en PSV. In de EL gaat Twente het nog wel pittig krijgen, en AZ zie ik nog wel meltdownen in Turkije.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:49 schreef fetX het volgende:
[..]
Er is gewoon best een redelijke kans dat ze allemaal doorgaan. Dat zou toch wat zijn zeg.

Plaats 6 krijgt twee directe CL plaatsen, één ticket voor voorronde CL. Plaats 7 krijgt één directe CL plaats en één ticket voor voorronde CL.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:31 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wat is het verschil met plaats 6 en 7 ? Krijg je extra plaatsen in de EL of ECL ?

Extra CL-plek is het belangrijkste verschil inderdaad (en volgens mij ook het enige verschil, naar misschien dat het anders is in welke voorronde je instroomt)quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:35 schreef Xurk het volgende:
[..]
Plaats 6 krijgt twee directe CL plaatsen, één ticket voor voorronde CL. Plaats 7 krijgt één directe CL plaats en één ticket voor voorronde CL.
Volgens mij is het andere CL ticket bij plaats 6 een EL voorronde ticket (of directe plaatsing ConfL, weet het even niet meer uit mijn hoofd).

Verschil is die extra plek in CL. Plaats 6 betekent 6 ploegen in Europa, plaats 7-8 5 ploegen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:35 schreef Xurk het volgende:
[..]
Plaats 6 krijgt twee directe CL plaatsen, één ticket voor voorronde CL. Plaats 7 krijgt één directe CL plaats en één ticket voor voorronde CL.
Volgens mij is het andere CL ticket bij plaats 6 een EL voorronde ticket (of directe plaatsing ConfL, weet het even niet meer uit mijn hoofd).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |