Plaats 6 krijgt twee directe CL plaatsen, één ticket voor voorronde CL. Plaats 7 krijgt één directe CL plaats en één ticket voor voorronde CL.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:31 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wat is het verschil met plaats 6 en 7 ? Krijg je extra plaatsen in de EL of ECL ?

Extra CL-plek is het belangrijkste verschil inderdaad (en volgens mij ook het enige verschil, naar misschien dat het anders is in welke voorronde je instroomt)quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:35 schreef Xurk het volgende:
[..]
Plaats 6 krijgt twee directe CL plaatsen, één ticket voor voorronde CL. Plaats 7 krijgt één directe CL plaats en één ticket voor voorronde CL.
Volgens mij is het andere CL ticket bij plaats 6 een EL voorronde ticket (of directe plaatsing ConfL, weet het even niet meer uit mijn hoofd).

Verschil is die extra plek in CL. Plaats 6 betekent 6 ploegen in Europa, plaats 7-8 5 ploegen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:35 schreef Xurk het volgende:
[..]
Plaats 6 krijgt twee directe CL plaatsen, één ticket voor voorronde CL. Plaats 7 krijgt één directe CL plaats en één ticket voor voorronde CL.
Volgens mij is het andere CL ticket bij plaats 6 een EL voorronde ticket (of directe plaatsing ConfL, weet het even niet meer uit mijn hoofd).

Gewoon goed dit.quote:

Over 2 seizoenen gaat het vooral om België, daarvoor moeten we nog een aantal punten binnenhalen om 16+ punten verschil te compenseren.quote:

Laatste 16quote:Op woensdag 19 februari 2025 23:58 schreef De_Pel het volgende:
Ongelooflijk, met 2 teams bij de laatste 16 in de CL, en goede kans om met 2-3 teams bij de laatste 26 in de EL te komen. Wát een prestatie. Jammer dat je nu net dit jaar de punten moet delen met GAE zeg.

Dat laatste is ook wel weer het gevolg van de goede prestaties. Je krijgt meer plekken in Europa en de verdeling verandert waardoor het lastiger is om de positie te behouden in de jaren erna. Dat zal België waarschijnlijk ook wel meemaken straks.quote:Op woensdag 19 februari 2025 23:58 schreef De_Pel het volgende:
Ongelooflijk, met 2 teams bij de laatste 16 in de CL, en goede kans om met 2-3 teams bij de laatste 16 in de EL te komen. Wát een prestatie. Jammer dat je nu net dit jaar de punten moet delen met GAE zeg.

Eigenlijk is de Conference League juist de perfecte plek voor de 6e club van Nederland. Dit heeft Vitesse al wel laten zien enkele jaren geleden.quote:Op donderdag 20 februari 2025 08:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat laatste is ook wel weer het gevolg van de goede prestaties. Je krijgt meer plekken in Europa en de verdeling verandert waardoor het lastiger is om de positie te behouden in de jaren erna. Dat zal België waarschijnlijk ook wel meemaken straks.
En NL heeft ook geen 6e club die zomaar even de poulefase haalt.

Dan wordt er een ploeg 6de, zoals een GAE, en dan worden ze leeg gekocht voordat ze moeten spelen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 08:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat laatste is ook wel weer het gevolg van de goede prestaties. Je krijgt meer plekken in Europa en de verdeling verandert waardoor het lastiger is om de positie te behouden in de jaren erna. Dat zal België waarschijnlijk ook wel meemaken straks.
En NL heeft ook geen 6e club die zomaar even de poulefase haalt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |