Uiteraard. Het is ook gewoon de objectieve realiteit.quote:Op zondag 26 januari 2025 19:22 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk dat de meerderheid van de wereldbevolking dat wel zal geloven hoor.
Hoe je het went of keert. Dit is een enorme overwinning voor de Palestijnen. Ik kan me goed voorstellen dat israel met enorme gne terugkijkt op deze periode. Het zal ze lang worden nagedragen dit.quote:
quote:Op zondag 26 januari 2025 20:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe je het went of keert. Dit is een enorme overwinning voor de Palestijnen. Ik kan me goed voorstellen dat israel met enorme gne terugkijkt op deze periode. Het zal ze lang worden nagedragen dit.
Een Pyrrusoverwinning inderdaadquote:Op zondag 26 januari 2025 20:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe je het went of keert. Dit is een enorme overwinning voor de Palestijnen. Ik kan me goed voorstellen dat israel met enorme gne terugkijkt op deze periode. Het zal ze lang worden nagedragen dit.
Dit ja, half Tel Aviv vernietigd, hele IDF infrastructuur naar de kloten, en Amerikaanse plannen om alle Israeli's te verhuizen....quote:Op zondag 26 januari 2025 20:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
...quote:Op zondag 26 januari 2025 20:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Klopt, vraag aan de gemiddelde Gazaan of Gaza er beter danwel slechter bijligt dan anderhalf jaar geleden en ze zullen unaniem zeggen dat ze erop vooruit zijn gegaanquote:Op zondag 26 januari 2025 20:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De huidige POTUS zit er net iets anders in dan jij. En hij is inmiddels, nog voordat zijn tweede week is ingegaan, al bezig om deze, zoals jij ze noemt 'overwinnaars' naar de uitgang te begeleiden.quote:Op zondag 26 januari 2025 20:06 schreef BansheeBoy het volgende:
quote:"You're talking about a million and a half people, and we just clean out 'that whole thing'," Trump said, adding that there have been centuries-long conflicts in the region.
He continued: "I don't know, something has to happen, but it's literally a demolition site right now. Almost everything's demolished and people are dying there, so I'd rather get involved with some of the Arab nations and build housing in a different location where I think they could maybe live in peace for a change."
Bekijk deze YouTube-videoquote:Onrust rond wapenstilstand: Isral blokkeert weg naar noorden Gaza
Duizenden Palestijnen kunnen niet terugkeren naar hun huizen in het noorden van Gaza, omdat Isral de hoofdweg die naar het gebied leidt heeft afgesloten. Hamas zou volgens Isral afspraken rond de wapenstilstand niet zijn nagekomen.
Schoten gelost
Isral heeft nu dus een belangrijke weg afgesloten en houdt Palestijnen tegen die proberen terug te keren naar hun huizen in het noorden van de Gazastrook. Er zouden gisteravond volgens de BBC ook schoten zijn gelost, toen een grote groep Palestijnen de weg over probeerde te gaan. Persbureau Reuters meldt dat een persoon hierbij zou zijn gedood en enkele anderen gewond zouden zijn geraakt.
Het Isralische leger (IDF) spreekt op Telegram van 'waarschuwingsschoten', die zouden zijn gelost toen een grote groep 'verdachten die een risico vormden voor de aanwezige militairen' bij elkaar kwam in het midden van de Gazastrook. Volgens het IDF zouden hierbij geen gewonden of doden zijn gevallen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-gaza-weg-afgesloten
Zolang ze deze kant niet opkomen vind ik alles primaquote:Op maandag 27 januari 2025 09:38 schreef egayalS het volgende:
NOS is KHAMAS
https://nos.nl/livestream(...)erug-naar-noord-gaza
Livestreamquote:Op maandag 27 januari 2025 09:38 schreef egayalS het volgende:
NOS is KHAMAS
https://nos.nl/livestream(...)erug-naar-noord-gaza
"De nos dient gezuiverd te worden van allochtonen en linksigen, die de Palestijnen portretteren als slachtoffer."quote:
Dit beseffen de meeste Israelis, Isral fanboys al te goed. Alleen zullen sommigen dat niet toegeven. En de mensen die niet beseffen dat deze laatste 1,5 jaar een catastrofe was voor Israel hebben simpelweg te veel hasbara gesnoven. Je weet wel net als die Russen die zich oprecht zorgen maken over Nazisme in Oekrane, omdat ze te veel Kremlin propaganda hebben gesnoven.quote:Op zondag 26 januari 2025 20:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Letterlijk Terrorisme verheerlijking.quote:Op maandag 27 januari 2025 10:54 schreef egayalS het volgende:
[..]
Hamas kan je niet vernietigen omdat Hamas een idee is. Een idee van vrijheid van kolonisatie. Een idee van vrijheid van een Europese politieke ideologie genaamd Zionisme.
Hmm.quote:Op maandag 27 januari 2025 10:54 schreef egayalS het volgende:
[..]
Dit beseffen de meeste Israelis, Isral fanboys al te goed. Alleen zullen sommigen dat niet toegeven. En de mensen die niet beseffen dat deze laatste 1,5 jaar een catastrofe was voor Israel hebben simpelweg te veel hasbara gesnoven. Je weet wel net als die Russen die zich oprecht zorgen maken over Nazisme in Oekrane, omdat ze te veel Kremlin propaganda hebben gesnoven.
Hamas kan je niet vernietigen omdat Hamas een idee is. Een idee van vrijheid van kolonisatie. Een idee van vrijheid van een Europese politieke ideologie genaamd Zionisme.
Als wij nou met Duitsland die Gazanen opvangen zijn we in een keer van dit conflict af. Helpen we Israel, de Palestijnen en de regio. Doen we met de Duitsers 70/30 verdeling van die 2 miljoen Gazanen.quote:Op maandag 27 januari 2025 09:43 schreef Tengano het volgende:
Zolang ze deze kant niet opkomen vind ik alles prima
Alsjeblieft niet meer Palestijnen in Europa. Breng deze mensen onder bij andere moslimvolkeren.quote:Op maandag 27 januari 2025 11:14 schreef recidivist het volgende:
[..]
Als wij nou met Duitsland die Gazanen opvangen zijn we in een keer van dit conflict af. Helpen we Israel, de Palestijnen en de regio. Doen we met de Duitsers 70/30 verdeling van die 2 miljoen Gazanen.
Want dat was zo een succes?quote:Op maandag 27 januari 2025 11:16 schreef HowardRoark het volgende:
Alsjeblieft niet meer Palestijnen in Europa. Breng deze mensen onder bij andere moslimvolkeren.
Mocht je Europa op korte termijn willen opblazen, dan lijkt mij dit een prima optie.quote:Op maandag 27 januari 2025 11:14 schreef recidivist het volgende:
Als wij nou met Duitsland die Gazanen opvangen zijn we in een keer van dit conflict af. Helpen we Israel, de Palestijnen en de regio. Doen we met de Duitsers 70/30 verdeling van die 2 miljoen Gazanen.
De landen/volkeren die Hamas steunden kunnen ze ook opvangenquote:Op maandag 27 januari 2025 11:22 schreef recidivist het volgende:
[..]
Want dat was zo een succes?![]()
De landen die Israel militair steunen moeten Gazanen maar opvangen. Dat lijkt mij een heel redelijke deal eigenlijk als je de verwoesting ziet die met hun actieve steun is aangedaan en nu de internationale gemeenschap geld in mag gooien om weer op te bouwen.....zodat het over paar jaar weer wordt platgegooid. We zijn geen gekke henkie toch?
Europese landen in noord europa en de US zelf kunnen makkelijk Gazanen opvangen. Beetje verdelen onder paar landen en hebben ze goede toekomst en deze landen demografie opgekrikt direct.
Er staat nog een vraag voor je open:quote:Op maandag 27 januari 2025 11:21 schreef egayalS het volgende:
Zionisten hadden gehoopt op depopulatie, maar het werd herpopulatie![]()
[ x ]
En ik zal er nog een vraag aan toevoegen ook:quote:Op maandag 27 januari 2025 11:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Hmm.
Naast het feit dat je natuurlijk op meerere vlakken miszit. Als je stelt tegen kolonisatie te zijn: waarom gaan Arabische moslims dan niet zelf terug naar het Arabisch Schiereiland? En waarom wordt er door veel moslims nog altijd op een positieve manier teruggekeken naar de verovering van Spanje en Portugal door Arabische moslimlegers?
Het beste is natuurlijk als de Palestijnen teruggaan naar de landen waar een aanzienlijk deel oorspronkelijk vandaan komt: Egypte, Libi, Syri, Jordani, Irak, Jemen, Saoedie-Arabi, Oman en zelfs verscheidene Afrikaanse landen.quote:Op maandag 27 januari 2025 11:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
De landen/volkeren die Hamas steunden kunnen ze ook opvangen
Yemen/Houthi's, Iran
Ik hoorde dat Denemarken binnenkort nog een groot stuk land zal weggeven. Wellicht nog een idee
I know anti immigratie sentimenten zijn en vogue momenteelquote:Op maandag 27 januari 2025 09:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zolang ze deze kant niet opkomen vind ik alles prima
quote:Gaza today, and for now, disrupts and defies the global agenda of rendering entire populations disposable and rightless. This was achieved through the resilience of an entire population that has endured months of displacement, starvation, disease, and bombardment. Yet, they persevered, facing adversity with unwavering patience and resilience.
Palestinians in Gaza send a powerful message to those championing anti-immigration policies around the world: no one wants to be a refugee in someone else's country, and no one wishes to be a burden—neither on the East nor the West, neither on friend nor foe. Palestinians in Gaza have paid the heaviest price simply to remain in their homes, or as close to home as possible.
Today, Israel's schemes to expel and displace millions of Palestinians into the wilderness of Sinai have failed. Those plans have crumbled at the gates of Gaza. And at those gates, Palestinians offer history yet another epic chapter, one that will be remembered for generations and centuries to come.
Waarschijnlijk willen ze gewoon dicht bij 'hun werk' wonen.quote:Op maandag 27 januari 2025 11:39 schreef egayalS het volgende:
[..]
I know anti immigratie sentimenten zijn en vogue momenteel
[..]
[ x ]
quote:Op maandag 27 januari 2025 11:39 schreef egayalS het volgende:
[..]
I know anti immigratie sentimenten zijn en vogue momenteel
[..]
[ x ]
Hmm.quote:Palestinians in Gaza send a powerful message to those championing anti-immigration policies around the world: no one wants to be a refugee in someone else's country, and no one wishes to be a burden—neither on the East nor the West, neither on friend nor foe. Palestinians in Gaza have paid the heaviest price simply to remain in their homes, or as close to home as possible.
*PROEST*quote:Op maandag 27 januari 2025 10:54 schreef egayalS het volgende:
[..]
Dit beseffen de meeste Israelis, Isral fanboys al te goed. Alleen zullen sommigen dat niet toegeven. En de mensen die niet beseffen dat deze laatste 1,5 jaar een catastrofe was voor Israel hebben simpelweg te veel hasbara gesnoven. Je weet wel net als die Russen die zich oprecht zorgen maken over Nazisme in Oekrane, omdat ze te veel Kremlin propaganda hebben gesnoven.
Freedomquote:
Lekker het paard van Troje binnen halen, goed planquote:Op maandag 27 januari 2025 11:22 schreef recidivist het volgende:
Europese landen in noord europa en de US zelf kunnen makkelijk Gazanen opvangen. Beetje verdelen onder paar landen en hebben ze goede toekomst en deze landen demografie opgekrikt direct.
Lekker man, ziet er prima uit. Lekker in het zonnetje een strandwandeling maken over Gaza boulevard. Wat een leven.quote:
En straks allemaal gezellig met elkaar picknicken in Noord Gaza. Hoe leuk is datquote:Op maandag 27 januari 2025 13:27 schreef damsco het volgende:
Lekker man, ziet er prima uit. Lekker in het zonnetje een strandwandeling maken over Gaza boulevard. Wat een leven.
Tja, mensen die zich achter zulke Westerlingen scharen zijn gewoon slecht en moreel verwerpelijk. Dit kunnen we inmiddels gerust stellen. Zij kiezen bewust voor het steunen van kwaadwillende mensen die moslimfundamentalisme en antisemitisme te omarmen. Om dan vervolgens ook nog deze sentimenten op anderen te gaan projecteren, zoals bijvoorbeeld Elon Musk.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:30 schreef HeatWave het volgende:
En hier staat half deugend Nederland dus achter, zijn we mooi klaar mee.
Ik denk niet dat ze het bewustzijn bezitten om dit op een dieper niveau te begrijpen.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, mensen die zich achter zulke Westerlingen scharen zijn gewoon slecht en moreel verwerpelijk. Dit kunnen we inmiddels gerust stellen. Zij kiezen bewust voor het steunen van kwaadwillende mensen die moslimfundamentalisme en antisemitisme te omarmen. Om dan vervolgens ook nog deze sentimenten op anderen te gaan projecteren, zoals bijvoorbeeld Elon Musk.
Mja, het meest zorgwekkende is dat het in veel gevallen geen domme mensen betreft. Vanuit dit perspectief kun je dus niets anders meer concluderen dan dat het simpelweg slechte mensen zijn, verblind door cultureel en moreel relativisme en een haat jegens hun eigen Westerse cultuur. Dit heeft vervolgens de overtuiging gecreerd dat de opvattingen en het gedrag van de Palestijnen het probleem zijn, maar juist Isral, Joden en het Westen.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:40 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze het bewustzijn bezitten om dit op een dieper niveau te begrijpen.
Ik snap het gewoon oprecht niet, Hamas past gewoon prima in de rij ISIS, Taliban, Boko Haram, Hezbollah etc etc, maar om de een of andere reden krijgt Hamas een soort vrijbrief van dit soort mensen.quote:Op maandag 27 januari 2025 15:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mja, het meest zorgwekkende is dat het in veel gevallen geen domme mensen betreft. Vanuit dit perspectief kun je dus niets anders meer concluderen dan dat het simpelweg slechte mensen zijn, verblind door cultureel en moreel relativisme en een haat jegens hun eigen Westerse cultuur. Dit heeft vervolgens de overtuiging gecreerd dat de opvattingen en het gedrag van de Palestijnen het probleem zijn, maar juist Isral, Joden en het Westen.
een dieper bewustzijn cultiveer je niet door de gangbare paden in deze maatschappij te bewandelenquote:Op maandag 27 januari 2025 15:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mja, het meest zorgwekkende is dat het in veel gevallen geen domme mensen betreft. Vanuit dit perspectief kun je dus niets anders meer concluderen dan dat het simpelweg slechte mensen zijn, verblind door cultureel en moreel relativisme en een haat jegens hun eigen Westerse cultuur. Dit heeft vervolgens de overtuiging gecreerd dat de opvattingen en het gedrag van de Palestijnen het probleem zijn, maar juist Isral, Joden en het Westen.
quote:Hamas: van 33 vrij te laten gijzelaars zijn 25 nog in leven
Van de 33 Isralische gijzelaars die Hamas heeft beloofd vrij te laten, zijn er 25 in leven. Dat blijkt uit een lijst die Hamas aan bemiddelaars heeft overhandigd, stelt een functionaris van Hamas.
Van de 25 levenden zijn er inmiddels zeven terug in Isral: allemaal vrouwen, onder wie vier militairen. De 33 vrijlatingen maken deel uit van de eerste fase van een bestand tussen Isral en Hamas, dat ruim een week geleden inging. De komende vrijlatingen zijn eind deze week, aldus bemiddelaar Qatar.
In ruil voor de gijzelaars laat Isral Palestijnse gevangenen gaan.
https://www.telegraaf.nl/(...)zijn-25-nog-in-leven
Hamas is slecht maar het verrechtvaardigd het gedrag van de Isralische regering niet. Zo moeilijk is het niet om het te begrijpen. Tenzij je alleen maar zwart-wit kunt denken (good guys vs bad guys).quote:Op maandag 27 januari 2025 15:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik snap het gewoon oprecht niet, Hamas past gewoon prima in de rij ISIS, Taliban, Boko Haram, Hezbollah etc etc, maar om de een of andere reden krijgt Hamas een soort vrijbrief van dit soort mensen.
Waar komt dat beeld toch vandaan, dat een terroristische organisatie nu opeens the good guys zouden zijn.
Dan nog verdienen ze gewoon 0.0 steun. Ik post hier ook vrijwel nooit enorm positief over Israel eigenlijk, wmb zoeken ze het lekker uit daar. Maar steun of sympathie voor Hamas zal ik echter nooit krijgen.quote:Op maandag 27 januari 2025 15:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hamas is slecht maar het verrechtvaardigd het gedrag van de Isralische regering niet. Zo moeilijk is het niet om het te begrijpen. Tenzij je alleen maar zwart-wit kunt denken (good guys vs bad guys).
Ja ja, de Israeli's maken zichzelf wijs dat ze hebben "gewonnen" in een verdediging tegen brute haat zoals 7okt .....quote:Op maandag 27 januari 2025 10:54 schreef egayalS het volgende:
[..]
Doe dat eens andersom en de hel breekt los. Vermoedelijk bof je als je het zou overleven.quote:
Tja, dat is een mengelmoes van A) een compleet gebrek aan historische kennis, B) de overtuiging dat dit conflict door een intersectionele lens kan worden bekeken waarbij Arabische moslims op basis van etniciteit en religie de rol van onderdrukten wordt toegedicht en Joden de rol van 'blanke' en 'Westerse' onderdrukker.quote:Op maandag 27 januari 2025 15:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik snap het gewoon oprecht niet, Hamas past gewoon prima in de rij ISIS, Taliban, Boko Haram, Hezbollah etc etc, maar om de een of andere reden krijgt Hamas een soort vrijbrief van dit soort mensen.
Waar komt dat beeld toch vandaan, dat een terroristische organisatie nu opeens the good guys zouden zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En als dit je wereldbeeld is, wordt brute geweld en barbarisme aan de Palestijnse kant al snel weggezet als 'legitiem verzet', 'dekolonisatie' of op andere manieren gerechtvaardigd.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Een giftige cocktail van jodenhaat en antikoloniaal gedachtengoed.quote:Op maandag 27 januari 2025 15:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
quote:Op maandag 27 januari 2025 16:32 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Israel heeft meer land nodig om de weggeterroriseerde joden te huisvesten.
quote:"Don't you worry. I am working on that."
Er zijn een behoorlijk groot aantal mensen in de pro-Palestijnse kringen die wel degelijke de Palestijnse terroristen in meer of mindere mate steunen.quote:Op maandag 27 januari 2025 16:27 schreef opgebaarde het volgende:
Doen alsof belangrijke mensen of een belangrijk deel van de mensen Hamas als de good guys ziet![]()
Ik denk niet dat alle moslims verderfelijk zijn, want dat zijn er inmiddels helaas meer dan 1,5 miljard. Wel denk ik dat er veel te groot deel van Islamtische (en Arabische) wereld normen en waarden omarmen die niet stroken met de Westerse en ook stuk primitiever, gewelddadiger en barbaarser zijn. Ik vind ook dat de Islam een inherent andere religie dan het Jodendom of het Christendom. Je kunt Mozes, Jezus en Mohamed niet met elkaar vergelijken.quote:Op maandag 27 januari 2025 16:27 schreef opgebaarde het volgende:
Moslims zijn verderfelijk, en we kunnen daar duizenden posts over uitwisselen en ondertussen ook elke keer posten dat we niet begrijpen dat een aantal moslims Hamas tof vinden. Joh, moslims zijn toch verderfelijk.... wat verwacht je dan
Ranzig wel. 'Keep the world clean' in combinatie met die Israelische vlag als je weet dat veel nazi's de term 'Sauberen' hanteerden om steden en landen Jodenmensen vrij te maken.quote:
Exact ja. Nooit meer is nu.quote:
Hoho, dat is racistischquote:Op maandag 27 januari 2025 15:36 schreef sp3c het volgende:
ik kies sowieso geen kant hier, lekker belangrijk ... wmb is het arabieren onderling![]()
Schietende baarden?quote:Op maandag 27 januari 2025 15:38 schreef sp3c het volgende:
maar die hebben we zelf ook dus nog steeds lekker belangrijk
Joden maken van zand batterijen en Palestijnen zijn boos op de woestijn.quote:Op maandag 27 januari 2025 17:05 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hoho, dat is racistisch![]()
Palestijnen zijn woestijngangers en Joden zijn.......zandgangers. Heel iets anders
Deze is wel heel slecht hoor.quote:Op maandag 27 januari 2025 17:20 schreef Tengano het volgende:
Give a Jew stones and he will end up with a city.
Give a Palestinian a city and he will end up with stones.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 27 januari 2025 17:26 schreef Aether het volgende:
Palestinian prisoner refuses to return to Gaza in ceasefire swap, prefers to stay in prison
According to the report, the prisoner was a senior Fatah official and preferred to stay in prison than return to Gaza
Weet je waar geen livestream van is, en ook geen live registratie of ook maar een samenvatting?quote:
Het is ook niet alsof we dat verhaal niet al kennen hequote:Op maandag 27 januari 2025 17:51 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Weet je waar geen livestream van is, en ook geen live registratie of ook maar een samenvatting?
De Auschwitz-herdenking, 80 jaar na de bevrijding van het kamp.
Dit is geen oplossing, verwacht binnen 10 jaar de volgende oorlog.quote:Op maandag 27 januari 2025 17:42 schreef theunderdog het volgende:
Werkelijk ongelooflijk als Trump het gaat lukken, met wat hij met Gaza wil. Heeft hij gewoon een groot deel van het conflict opgelost.
Dit is juist een perfecte oplossing. Je weet dan zeker dat vanuit Gaza het gevaar niet meer komt.quote:Op maandag 27 januari 2025 18:26 schreef Shotty het volgende:
[..]
Dit is geen oplossing, verwacht binnen 10 jaar de volgende oorlog.
Wel fijn dat ze in ieder geval voorlopig weer even ophouden met vechten.
Ik las het ook op nu.nl. Ik mis wel wat informatie zoals waarom ze dan dood zijn, dat was toch niet de afspraak.quote:
Its fumny because its truequote:Op maandag 27 januari 2025 17:22 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Deze is wel heel slecht hoor.
Moest stiekem lachen
Etnische zuiveringen, omschrijven als "het conflict oplossen". Srsly, gast...quote:Op maandag 27 januari 2025 17:42 schreef theunderdog het volgende:
Werkelijk ongelooflijk als Trump het gaat lukken, met wat hij met Gaza wil. Heeft hij gewoon een groot deel van het conflict opgelost.
Ja nee. 7 oktober heeft ook weinig goeds gedaan voor het lot van de Gazanen, dat geef ik toe.quote:Op maandag 27 januari 2025 20:32 schreef egayalS het volgende:
[..]
Etnische zuiveringen, omschrijven als "het conflict oplossen". Srsly, gast...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |