abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 januari 2025 @ 15:02:56 #201
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216450141
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 14:40 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ze het bewustzijn bezitten om dit op een dieper niveau te begrijpen.
Mja, het meest zorgwekkende is dat het in veel gevallen geen domme mensen betreft. Vanuit dit perspectief kun je dus niets anders meer concluderen dan dat het simpelweg slechte mensen zijn, verblind door cultureel en moreel relativisme en een haat jegens hun eigen Westerse cultuur. Dit heeft vervolgens de overtuiging gecreëerd dat de opvattingen en het gedrag van de Palestijnen het probleem zijn, maar juist Israël, Joden en het Westen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 27 januari 2025 @ 15:04:12 #202
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216450153
Correct.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 27 januari 2025 @ 15:06:01 #203
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216450173
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2025 15:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mja, het meest zorgwekkende is dat het in veel gevallen geen domme mensen betreft. Vanuit dit perspectief kun je dus niets anders meer concluderen dan dat het simpelweg slechte mensen zijn, verblind door cultureel en moreel relativisme en een haat jegens hun eigen Westerse cultuur. Dit heeft vervolgens de overtuiging gecreëerd dat de opvattingen en het gedrag van de Palestijnen het probleem zijn, maar juist Israël, Joden en het Westen.
Ik snap het gewoon oprecht niet, Hamas past gewoon prima in de rij ISIS, Taliban, Boko Haram, Hezbollah etc etc, maar om de een of andere reden krijgt Hamas een soort vrijbrief van dit soort mensen.

Waar komt dat beeld toch vandaan, dat een terroristische organisatie nu opeens the good guys zouden zijn.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_216450201
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2025 15:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
een dieper bewustzijn cultiveer je niet door de gangbare paden in deze maatschappij te bewandelen
  maandag 27 januari 2025 @ 15:17:33 #205
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216450286
quote:
Hamas: van 33 vrij te laten gijzelaars zijn 25 nog in leven

Van de 33 Israëlische gijzelaars die Hamas heeft beloofd vrij te laten, zijn er 25 in leven. Dat blijkt uit een lijst die Hamas aan bemiddelaars heeft overhandigd, stelt een functionaris van Hamas.

Van de 25 levenden zijn er inmiddels zeven terug in Israël: allemaal vrouwen, onder wie vier militairen. De 33 vrijlatingen maken deel uit van de eerste fase van een bestand tussen Israël en Hamas, dat ruim een week geleden inging. De komende vrijlatingen zijn eind deze week, aldus bemiddelaar Qatar.

In ruil voor de gijzelaars laat Israël Palestijnse gevangenen gaan.

https://www.telegraaf.nl/(...)zijn-25-nog-in-leven
pi_216450318
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 15:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik snap het gewoon oprecht niet, Hamas past gewoon prima in de rij ISIS, Taliban, Boko Haram, Hezbollah etc etc, maar om de een of andere reden krijgt Hamas een soort vrijbrief van dit soort mensen.

Waar komt dat beeld toch vandaan, dat een terroristische organisatie nu opeens the good guys zouden zijn.
Hamas is slecht maar het verrechtvaardigd het gedrag van de Israëlische regering niet. Zo moeilijk is het niet om het te begrijpen. Tenzij je alleen maar zwart-wit kunt denken (good guys vs bad guys).
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 27 januari 2025 @ 15:24:19 #207
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216450359
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 15:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Hamas is slecht maar het verrechtvaardigd het gedrag van de Israëlische regering niet. Zo moeilijk is het niet om het te begrijpen. Tenzij je alleen maar zwart-wit kunt denken (good guys vs bad guys).
Dan nog verdienen ze gewoon 0.0 steun. Ik post hier ook vrijwel nooit enorm positief over Israel eigenlijk, wmb zoeken ze het lekker uit daar. Maar steun of sympathie voor Hamas zal ik echter nooit krijgen.

Maar als ik dan, zoals het "hoort" op FOK! een kant zou moeten kiezen, dan maar de Israeli ja. Lijkt me niet echt heel raar gezien de andere kant rabiate moslimfanaten zijn :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator maandag 27 januari 2025 @ 15:36:23 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216450501
hoort niet

ik kies sowieso geen kant hier, lekker belangrijk ... wmb is het arabieren onderling :{w
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 27 januari 2025 @ 15:38:03 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216450514
al vind ik F16 en Apache's wel eindeloos interessanter dan hangliders met schietende baarden eronder
  Moderator maandag 27 januari 2025 @ 15:38:17 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216450515
maar die hebben we zelf ook dus nog steeds lekker belangrijk
pi_216450573
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 10:54 schreef egayalS het volgende:

[..]
Dit beseffen de meeste Israelis, Israël fanboys al te goed. Alleen zullen sommigen dat niet toegeven. En de mensen die niet beseffen dat deze laatste 1,5 jaar een catastrofe was voor Israel hebben simpelweg te veel hasbara gesnoven. Je weet wel net als die Russen die zich oprecht zorgen maken over Nazisme in Oekraïne, omdat ze te veel Kremlin propaganda hebben gesnoven.

Hamas kan je niet vernietigen omdat Hamas een idee is. Een idee van vrijheid van kolonisatie. Een idee van vrijheid van een Europese politieke ideologie genaamd Zionisme.
Ja ja, de Israeli's maken zichzelf wijs dat ze hebben "gewonnen" in een verdediging tegen brute haat zoals 7okt .....
De hamasdictatuur is voor vrijheid, Gaza is niet half vernietigd, Hamas hoeft zich niet als een stel laffe ratten te verstoppen, is ook niet alle tunnels en wapenopslagen kwijt, Hezbollah is niet kapot, diverse NGO's zijn hun steun niet kwijt, en de Palestijnen zijn hun huizen niet kwijt. En Israel krijgt de gijzelaars niet terug. Om nog maar te zwijgen over de duizenden doden en gewonden, die er zonder 7 okt, en de tactieken van Hamas, nooit waren geweest.

Terwijl in Israel, op familie van de gijzelaars na, het leven doorgaat als normaal.

Hamas heeft dik gewonnen wollah!!! Mensen die Israel steunen kunnen gewoon niet tegen verlies :') Hoe diep zit die haat en (onterecht) gevoel van superioriteit wel niet als je jezelf zoiets wijs moet maken.

En het dan hebben over propaganda terwijl je zelf niks anders post en consumeert.

[ Bericht 2% gewijzigd door havanagila op 27-01-2025 15:58:08 ]
  maandag 27 januari 2025 @ 16:12:22 #212
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_216450870
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2025 15:04 schreef HowardRoark het volgende:
Correct.

[ x ]
Doe dat eens andersom en de hel breekt los. Vermoedelijk bof je als je het zou overleven. >:)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 27 januari 2025 @ 16:13:09 #213
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216450877
quote:

[..]

Tja, dat is een mengelmoes van A) een compleet gebrek aan historische kennis, B) de overtuiging dat dit conflict door een intersectionele lens kan worden bekeken waarbij Arabische moslims op basis van etniciteit en religie de rol van onderdrukten wordt toegedicht en Joden de rol van 'blanke' en 'Westerse' onderdrukker.

En in het verlengde daarvan ook C) onversneden antisemitisme, in Islamtische en Arabische kringen neemt dit vormen aan die eigenlijk geen verschil vertonen met nazisme en in progressief linkse kringen is het de 'blanke' Jood als te machtig, invloedrijk en geprivilegieerd, waarbij zionisme wordt weggezet als een racistische complottheorie om een witte koloniale etnostaat te kunnen creëren in een gebied waar Arabische moslims zogenaamd de inheemse bewoners zijn. Dit sluit dus aan op punt A.

Hier vloeien dan vervolgens ook allerlei bloedsprookjes uit voort, de Jood die zogenaamd doelbewust Palestijnse kinderen zou willen afslachten, de Jood die Palestijnse organen zou willen verhandelen, de Jood die de VS en andere Westerse landen in hun greep heeft of nog net genoeg wordt beteugeld door de VS, etc. Je kunt dit ook zien in de gelijkenissen met schrikbarende antisemitische propaganda uit vroegere tijden. Zie bijvoorbeeld:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En als dit je wereldbeeld is, wordt brute geweld en barbarisme aan de Palestijnse kant al snel weggezet als 'legitiem verzet', 'dekolonisatie' of op andere manieren gerechtvaardigd.
pi_216451019
Doen alsof belangrijke mensen of een belangrijk deel van de mensen Hamas als de good guys ziet :') :')

Als de telegraaf de vier vrijgekomen vrouwen militairen noemt dan levert het totaal geen commotie op.

Moslims zijn verderfelijk, en we kunnen daar duizenden posts over uitwisselen en ondertussen ook elke keer posten dat we niet begrijpen dat een aantal moslims Hamas tof vinden. Joh, moslims zijn toch verderfelijk.... wat verwacht je dan
pi_216451037
quote:

[..]

Een giftige cocktail van jodenhaat en antikoloniaal gedachtengoed.
Intolerant voor intolerantie
pi_216451083
twitter

Israel heeft meer land nodig om de weggeterroriseerde joden te huisvesten.
  maandag 27 januari 2025 @ 16:40:11 #217
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216451166
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 16:32 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Israel heeft meer land nodig om de weggeterroriseerde joden te huisvesten.
quote:
"Don't you worry. I am working on that."

maandag 27 januari 2025 @ 16:42:24 #218
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216451186
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2025 16:27 schreef opgebaarde het volgende:
Doen alsof belangrijke mensen of een belangrijk deel van de mensen Hamas als de good guys ziet :') :')
Er zijn een behoorlijk groot aantal mensen in de pro-Palestijnse kringen die wel degelijke de Palestijnse terroristen in meer of mindere mate steunen.
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2025 16:27 schreef opgebaarde het volgende:
Moslims zijn verderfelijk, en we kunnen daar duizenden posts over uitwisselen en ondertussen ook elke keer posten dat we niet begrijpen dat een aantal moslims Hamas tof vinden. Joh, moslims zijn toch verderfelijk.... wat verwacht je dan
Ik denk niet dat alle moslims verderfelijk zijn, want dat zijn er inmiddels helaas meer dan 1,5 miljard. Wel denk ik dat er veel te groot deel van Islamtische (en Arabische) wereld normen en waarden omarmen die niet stroken met de Westerse en ook stuk primitiever, gewelddadiger en barbaarser zijn. Ik vind ook dat de Islam een inherent andere religie dan het Jodendom of het Christendom. Je kunt Mozes, Jezus en Mohamed niet met elkaar vergelijken.

En wat misschien nog wel het grootste probleem binnen de Islam vormt is de bereidheid van heel erg veel moslims om als het er op aankomt, in de bres te springen voor hun radicale geloofsgenoten. Je hebt dus heel erg veel moslims, ook in het Westen, die misschien zich keurig gedragen, maar tevens Hamas (of één van de andere Palestijnse terreurgroeperingen) een legitieme 'verzetsbeweging' vinden.
  maandag 27 januari 2025 @ 16:44:36 #219
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216451212
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2025 15:04 schreef HowardRoark het volgende:
Correct.

[ x ]
Ranzig wel. 'Keep the world clean' in combinatie met die Israelische vlag als je weet dat veel nazi's de term 'Sauberen' hanteerden om steden en landen Jodenmensen vrij te maken.

Pure Jodenhaat, antisemitisme en nazisme op dat bord.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 27 januari 2025 @ 16:48:14 #220
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216451256
Nooit meer :+
  maandag 27 januari 2025 @ 16:54:50 #221
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216451316
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 16:48 schreef Tengano het volgende:
Nooit meer :+
Exact ja. Nooit meer is nu.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216451447
quote:
88s.gif Op maandag 27 januari 2025 15:36 schreef sp3c het volgende:
ik kies sowieso geen kant hier, lekker belangrijk ... wmb is het arabieren onderling :{w
Hoho, dat is racistisch :{w

Palestijnen zijn woestijngangers en Joden zijn.......zandgangers. Heel iets anders :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_216451517
quote:
88s.gif Op maandag 27 januari 2025 15:38 schreef sp3c het volgende:
maar die hebben we zelf ook dus nog steeds lekker belangrijk
Schietende baarden? :?
pi_216451547
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 17:05 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Hoho, dat is racistisch :{w

Palestijnen zijn woestijngangers en Joden zijn.......zandgangers. Heel iets anders :P
Joden maken van zand batterijen en Palestijnen zijn boos op de woestijn.
  maandag 27 januari 2025 @ 17:20:44 #225
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216451607
Give a Jew some stones and he will end up with a city.

Give a Palestinian a city and he will end up with stones.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')