Dat kan niet, dat is een paradox. Zoiets als: Bevat een lege verzameling die lege verzamelingen bevat ook zichzelf?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef haat ik verboden en zou ik ook dat verbod verbieden.
Er is wel een aantoonbaar probleem met social media en kinderen/pubers natuurlijk. Dat is echt onvergelijkbaar met Twilight CD’s.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 13:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
De generatie die vroeger Twilight CD's zat te verhandelen op het schoolplein en copyparty's afstruinde...
En nu wijsneuzerig doen dat eea maar verboden moet worden... Donder toch een eind op met je verbodsfetisjisme.
Altijd als er wat nieuws is dan vindt een bepaalde club dat het maar verboden moet worden voor de jeugd want slechte invloed, blablabla.... Dit soort geneuzel hoor je elke keer weer, of het nou om stripboeken, TV, radio of wat dan ook gaat. Altijd staan er wel een stel wannabe dominees op die alles maar verderfelijk vinden voor de jeugd...quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:05 schreef Lichtloper het volgende:
Er is wel een aantoonbaar probleem met social media en kinderen/pubers natuurlijk. Dat is echt onvergelijkbaar met Twilight CD’s.
Een verbod lijkt me niet de beste oplossing, maar er moet wel íets gebeuren.
Mij is niks gevraagd? Jou wel?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maar als een meerderheid van de Nederlanders dit wil, is die “Kabinet” het dan niet aan zichzelf verplicht dit ook uit te voeren? Dit “Kabinet” was er toch om de wil van het volk uit te voeren?
Het gaat ook om de signalerende werking. Veel van die apps zijn erger dan crack. Het is niet gek dat je kinderen daar tegen wilt beschermen. Nog even los van het feit dat er allerhande privacy risico's zijn waar opmerkelijk weinig mensen zich zorgen over maken.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:05 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Er is wel een aantoonbaar probleem met social media en kinderen/pubers natuurlijk. Dat is echt onvergelijkbaar met Twilight CD’s.
Een verbod lijkt me niet de beste oplossing, maar er moet wel íets gebeuren.
Allemaal inloggen met de EUid app voor het gebruik van internet.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 08:02 schreef capuchon_jongen het volgende:
Maar wie controleert dat. Dan moet je met ID controle werken.(DigiD app) En denk niet dat tiktok en facebook ierom staan te springen.
Een neefje van me was 11 en loog dat hij 13 was en zat op tiktok.
Crack nog wel...quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:15 schreef AgLarrr het volgende:
Het gaat ook om de signalerende werking. Veel van die apps zijn erger dan crack. Het is niet gek dat je kinderen daar tegen wilt beschermen. Nog even los van het feit dat er allerhande privacy risico's zijn waar opmerkelijk weinig mensen zich zorgen over maken.
Het sluit iig lekker aan bij de beweging smarphone vrij opgroeien, waar ik volmondig achter sta.
Probeer maar eens een telefoon van een 2 jarige af te pakken.quote:
Als de meerderheid het niet wil zoals massaimmigratie dan kan het niet want wet a, verdrag b, convenant c, enzovoorts.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maar als een meerderheid van de Nederlanders dit wil, is dit “Kabinet” het dan niet aan zichzelf verplicht dit ook uit te voeren? Dit “Kabinet” was er toch om de wil van het volk uit te voeren?
Het is inmiddels glashelder dat die apps zo ontworpen worden dat ze zo vaak mogelijk die gebieden in je hersenen triggeren waar dopamine wordt aangemaakt en loskomt om ervoor te zorgen dat je blijft scrollen, klikken, kijken. Kinderen, zeker hele jonge, hebben hier geen enkele weerstand tegen.quote:
Er is geen massa-immigratie, dat is jaren geleden al aangetoond. En er zijn geen verdragen etc m.b.t sociale media die dit zouden kunnen blokkeren. Ik kan me nog wel voorstellen dat art. 1 van de Grondwet een probleem kan vormen. Een sluwe advocaat zou kunnen betogen: ‘waarom ik van 15 niet en mijn neefje van 16 wel?’ De RVS zou bij controle van een eventuele wet ook dit als argument kunnen gebruiken om (terecht) negatief te adviseren.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:18 schreef Nober het volgende:
[..]
Als de meerderheid het niet wil zoals massaimmigratie dan kan het niet want wet a, verdrag b, convenant c, enzovoorts.
Mij wordt nooit wat gevraagdquote:
Ben je als ouder zelf bij, daar heb ik geen overheidsregulatie voor nodig gehad.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:24 schreef AgLarrr het volgende:
Het is inmiddels glashelder dat die apps zo ontworpen worden dat ze zo vaak mogelijk die gebieden in je hersenen triggeren waar dopamine wordt aangemaakt en loskomt. Kinderen, zeker hele jonge, hebben hier geen enkele weerstand tegen.
Want tegenwoordig is het godsonmogelijk om je kinderen naar buiten te sturen zonder telefoon? Of doen de ouders dat ook zelf aangezien Sterre en Mees wel strak in de gaten gehouden moeten worden middels trackers...quote:Los van de verslaving op zichzelf, die de rest van een leven kan duren, gaat de bestede tijd op social media ten koste van tijd die besteed wordt aan dingen die kinderen wel moeten leren om zich staande te kunnen houden in de wereld. Zoals sociale vaardigheden ontwikkelen.
Hoe weet je nu zonder trackers op hun telefoon waar je kinderen zijn?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:31 schreef AchJa het volgende:
Want tegenwoordig is het godsonmogelijk om je kinderen naar buiten te sturen zonder telefoon? Of doen de ouders dat ook zelf aangezien Sterre en Mees wel strak in de gaten gehouden moeten worden middels trackers...
Dat weet je niet en dat was vroeger ook geen probleem. Dus is het ook geen probleem om ze naar buiten te sturen zonder telefoon toch?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
Hoe weet je nu zonder trackers op hun telefoon waar je kinderen zijn?
Als informaticus is me dat uiteraard bekend.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat kan niet, dat is een paradox. Zoiets als: Bevat een lege verzameling die lege verzamelingen bevat ook zichzelf?
Grappig dat je denkt dat dit een grap is, het krijgen van meer kinderen om een probleem op te lossen voor de ouderen is nou precies een perfect voorbeeld van een Ponzi scheme.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 13:18 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wie betaalt dan jouw pensioen? Wie verzorgt/helpt jou wanneer je ouder bent? Wie werkt er in de supermarkt, werkt op het land, onderhoudt de wegen, etc.? Jouw medebejaarden?
Ik snap dat je waarschijnlijk niet serieus bent, maar het heeft wel veel raakvlakken met de populaire gedachte in individualistische samenlevingen, dat mensen met kinderen de maatschappij vooral tot last zijn. En dat is natuurlijk te kortzichtig voor woorden.
Hoe anders heeft de mensheid kunnen overleven? We hebben kinderen nodig om als soort te kunnen blijven voortbestaan, das gewoon een feit.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 15:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Grappig dat je denkt dat dit een grap is, het krijgen van meer kinderen om een probleem op te lossen voor de ouderen is nou precies een perfect voorbeeld van een Ponzi scheme.
Ik mag toch hopen dat we over 30 jaar wel fatsoenlijke robots hebben.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:00 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hoe anders heeft de mensheid kunnen overleven? We hebben kinderen nodig om als soort te kunnen blijven voortbestaan, das gewoon een feit.
En juist het gegeven dat we collectief onze kinderen klaarstomen voor de toekomst (scholing/collectieve kennisoverdracht) heeft ons geholpen ons verder te ontwikkelen.
Wat stel jij dan voor? Dat we kinderen krijgen gaan ontmoedigen en het als last voor de maatschappij gaan betitelen?
Ik stel ook een verbod op forums voor, of dat je maar maximaal 5 keer dag mag posten!quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:12 schreef Chandler het volgende:
1001% mee eens! Als ik kijk wat het onze jeugd (zeker op school) oplevert is het weinig tot niets en vaak ook nog meer gezeur dan plezier.. Woorden via chat, maar IRL durven ze niet... en als het er dan op aan komt zijn kinderen opeens dagenlang ziek thuis en komen pas weer op school na een gesprek...
Nee nee, direct een verbod zou ik omarmen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |