abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 januari 2025 @ 14:04:21 #51
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216424939
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 14:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zoals ik al schreef haat ik verboden en zou ik ook dat verbod verbieden.
Dat kan niet, dat is een paradox. Zoiets als: Bevat een lege verzameling die lege verzamelingen bevat ook zichzelf?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_216424958
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 13:56 schreef AchJa het volgende:

[..]
De generatie die vroeger Twilight CD's zat te verhandelen op het schoolplein en copyparty's afstruinde... :')

En nu wijsneuzerig doen dat eea maar verboden moet worden... Donder toch een eind op met je verbodsfetisjisme.
Er is wel een aantoonbaar probleem met social media en kinderen/pubers natuurlijk. Dat is echt onvergelijkbaar met Twilight CD’s.

Een verbod lijkt me niet de beste oplossing, maar er moet wel íets gebeuren.
  zaterdag 25 januari 2025 @ 14:09:14 #53
66444 Lord_Vetinari
pi_216424987
Maar als een meerderheid van de Nederlanders dit wil, is dit “Kabinet” het dan niet aan zichzelf verplicht dit ook uit te voeren? Dit “Kabinet” was er toch om de wil van het volk uit te voeren?
pi_216425036
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 14:05 schreef Lichtloper het volgende:
Er is wel een aantoonbaar probleem met social media en kinderen/pubers natuurlijk. Dat is echt onvergelijkbaar met Twilight CD’s.

Altijd als er wat nieuws is dan vindt een bepaalde club dat het maar verboden moet worden voor de jeugd want slechte invloed, blablabla.... Dit soort geneuzel hoor je elke keer weer, of het nou om stripboeken, TV, radio of wat dan ook gaat. Altijd staan er wel een stel wannabe dominees op die alles maar verderfelijk vinden voor de jeugd...

Dit is een taak voor de ouders en niet voor de overheid.
pi_216425059
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 14:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maar als een meerderheid van de Nederlanders dit wil, is die “Kabinet” het dan niet aan zichzelf verplicht dit ook uit te voeren? Dit “Kabinet” was er toch om de wil van het volk uit te voeren?
Mij is niks gevraagd? Jou wel?
pi_216425075
Je hebt ook stappenteller apps. In de telefoon inbouwen dat als je niet genoeg beweegt hij eerst gaan trillen, dan schokjes gaat geven en dan zichzelf uitschakelt.

Dan krijg je natuurlijk wel weer apps en apparaatjes die je telefoon voor de gek gaan houden. En dan zijn de kinderen niet meer stil als je ze een telefoon geeft. Dan nemen ze de televisie in beslag. Dus wie zit daar op te wachten?
  zaterdag 25 januari 2025 @ 14:15:02 #57
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216425079
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 14:05 schreef Lichtloper het volgende:

[..]

Het gaat ook om de signalerende werking. Veel van die apps zijn erger dan crack. Het is niet gek dat je kinderen daar tegen wilt beschermen. Nog even los van het feit dat er allerhande privacy risico's zijn waar opmerkelijk weinig mensen zich zorgen over maken.

Het sluit iig lekker aan bij de beweging smarphone vrij opgroeien, waar ik volmondig achter sta.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_216425085
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 08:02 schreef capuchon_jongen het volgende:
Maar wie controleert dat. Dan moet je met ID controle werken.(DigiD app) En denk niet dat tiktok en facebook ierom staan te springen.

Een neefje van me was 11 en loog dat hij 13 was en zat op tiktok.
Allemaal inloggen met de EUid app voor het gebruik van internet.
pi_216425090
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 14:15 schreef AgLarrr het volgende:
Het gaat ook om de signalerende werking. Veel van die apps zijn erger dan crack. Het is niet gek dat je kinderen daar tegen wilt beschermen. Nog even los van het feit dat er allerhande privacy risico's zijn waar opmerkelijk weinig mensen zich zorgen over maken.

Het sluit iig lekker aan bij de beweging smarphone vrij opgroeien, waar ik volmondig achter sta.
Crack nog wel... _O-
pi_216425103
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 14:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
Crack nog wel... _O-
Probeer maar eens een telefoon van een 2 jarige af te pakken.

Of zet een kleuter aan een restaurant tafel en met van die vage filmpjes waarbij een strandbal 5 minuten lang over een parcour gaat.

Das niet gezond voor een kind qua gedrag.
Hell To The Liars
pi_216425106
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 14:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maar als een meerderheid van de Nederlanders dit wil, is dit “Kabinet” het dan niet aan zichzelf verplicht dit ook uit te voeren? Dit “Kabinet” was er toch om de wil van het volk uit te voeren?
Als de meerderheid het niet wil zoals massaimmigratie dan kan het niet want wet a, verdrag b, convenant c, enzovoorts.
  zaterdag 25 januari 2025 @ 14:24:42 #62
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216425189
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 14:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
Crack nog wel... _O-
Het is inmiddels glashelder dat die apps zo ontworpen worden dat ze zo vaak mogelijk die gebieden in je hersenen triggeren waar dopamine wordt aangemaakt en loskomt om ervoor te zorgen dat je blijft scrollen, klikken, kijken. Kinderen, zeker hele jonge, hebben hier geen enkele weerstand tegen.

Los van de verslaving op zichzelf, die de rest van een leven kan duren, gaat de bestede tijd op social media ten koste van tijd die besteed wordt aan dingen die kinderen wel moeten leren om zich staande te kunnen houden in de wereld. Zoals sociale vaardigheden ontwikkelen.

Ik vind het om die reden helemaal niet gek om sociale media te behandelen als alcohol of (soft)drugs. Regulatie, zowel vanuit de overheid, maar ook door ouders. Daar ontstaat vervolgens genoeg ruimte voor enige vrije interpretatie van wat er wel of niet kan.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 25 januari 2025 @ 14:25:12 #63
66444 Lord_Vetinari
pi_216425197
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 14:18 schreef Nober het volgende:

[..]
Als de meerderheid het niet wil zoals massaimmigratie dan kan het niet want wet a, verdrag b, convenant c, enzovoorts.
Er is geen massa-immigratie, dat is jaren geleden al aangetoond. En er zijn geen verdragen etc m.b.t sociale media die dit zouden kunnen blokkeren. Ik kan me nog wel voorstellen dat art. 1 van de Grondwet een probleem kan vormen. Een sluwe advocaat zou kunnen betogen: ‘waarom ik van 15 niet en mijn neefje van 16 wel?’ De RVS zou bij controle van een eventuele wet ook dit als argument kunnen gebruiken om (terecht) negatief te adviseren.
  zaterdag 25 januari 2025 @ 14:27:46 #64
66444 Lord_Vetinari
pi_216425227
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 14:13 schreef AchJa het volgende:

[..]
Mij is niks gevraagd? Jou wel?
Mij wordt nooit wat gevraagd ;( -O- :(
pi_216425267
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 14:24 schreef AgLarrr het volgende:

Het is inmiddels glashelder dat die apps zo ontworpen worden dat ze zo vaak mogelijk die gebieden in je hersenen triggeren waar dopamine wordt aangemaakt en loskomt. Kinderen, zeker hele jonge, hebben hier geen enkele weerstand tegen.
Ben je als ouder zelf bij, daar heb ik geen overheidsregulatie voor nodig gehad.

quote:
Los van de verslaving op zichzelf, die de rest van een leven kan duren, gaat de bestede tijd op social media ten koste van tijd die besteed wordt aan dingen die kinderen wel moeten leren om zich staande te kunnen houden in de wereld. Zoals sociale vaardigheden ontwikkelen.
Want tegenwoordig is het godsonmogelijk om je kinderen naar buiten te sturen zonder telefoon? Of doen de ouders dat ook zelf aangezien Sterre en Mees wel strak in de gaten gehouden moeten worden middels trackers... :')
pi_216425308
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 14:31 schreef AchJa het volgende:
Want tegenwoordig is het godsonmogelijk om je kinderen naar buiten te sturen zonder telefoon? Of doen de ouders dat ook zelf aangezien Sterre en Mees wel strak in de gaten gehouden moeten worden middels trackers... :')
Hoe weet je nu zonder trackers op hun telefoon waar je kinderen zijn?
pi_216425324
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 14:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
Hoe weet je nu zonder trackers op hun telefoon waar je kinderen zijn?
Dat weet je niet en dat was vroeger ook geen probleem. Dus is het ook geen probleem om ze naar buiten te sturen zonder telefoon toch?
  zaterdag 25 januari 2025 @ 14:39:06 #68
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_216425362
Kinderen moeten gewoon buiten spelen die hebben geen trackers of smartphone nodig.
pi_216425419
Een verbod zou helpen om het gezag van de overheid wat te herstellen. Dan kan de jeugd in ieder geval tot 16 jaar beïnvloed worden door verantwoorde bronnen van informatie in plaats van infantiele influencers.

We hebben gezien wat wetteloosheid op internet brengt. Alleen maar ellende, omdat iedere idioot een luidspreker heeft. Het wordt tijd dat de informatiestromen weer meer gecontroleerd worden. De meeste mensen zijn te dom om absolute vrijheid te geven om te consumeren wat ze willen.
  zaterdag 25 januari 2025 @ 15:41:26 #70
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216425984
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 14:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Dat kan niet, dat is een paradox. Zoiets als: Bevat een lege verzameling die lege verzamelingen bevat ook zichzelf?
Als informaticus is me dat uiteraard bekend.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216426056
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 13:18 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wie betaalt dan jouw pensioen? Wie verzorgt/helpt jou wanneer je ouder bent? Wie werkt er in de supermarkt, werkt op het land, onderhoudt de wegen, etc.? Jouw medebejaarden?

Ik snap dat je waarschijnlijk niet serieus bent, maar het heeft wel veel raakvlakken met de populaire gedachte in individualistische samenlevingen, dat mensen met kinderen de maatschappij vooral tot last zijn. En dat is natuurlijk te kortzichtig voor woorden.
Grappig dat je denkt dat dit een grap is, het krijgen van meer kinderen om een probleem op te lossen voor de ouderen is nou precies een perfect voorbeeld van een Ponzi scheme.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 25 januari 2025 @ 16:00:27 #72
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_216426166
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 15:51 schreef raptorix het volgende:

[..]
Grappig dat je denkt dat dit een grap is, het krijgen van meer kinderen om een probleem op te lossen voor de ouderen is nou precies een perfect voorbeeld van een Ponzi scheme.
Hoe anders heeft de mensheid kunnen overleven? We hebben kinderen nodig om als soort te kunnen blijven voortbestaan, das gewoon een feit.

En juist het gegeven dat we collectief onze kinderen klaarstomen voor de toekomst (scholing/collectieve kennisoverdracht) heeft ons geholpen ons verder te ontwikkelen.

Wat stel jij dan voor? Dat we kinderen krijgen gaan ontmoedigen en het als last voor de maatschappij gaan betitelen?
Krekker is de bom!
pi_216426313
1001% mee eens! Als ik kijk wat het onze jeugd (zeker op school) oplevert is het weinig tot niets en vaak ook nog meer gezeur dan plezier.. Woorden via chat, maar IRL durven ze niet... en als het er dan op aan komt zijn kinderen opeens dagenlang ziek thuis en komen pas weer op school na een gesprek...

Nee nee, direct een verbod zou ik omarmen! _O_
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_216426624
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 16:00 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Hoe anders heeft de mensheid kunnen overleven? We hebben kinderen nodig om als soort te kunnen blijven voortbestaan, das gewoon een feit.

En juist het gegeven dat we collectief onze kinderen klaarstomen voor de toekomst (scholing/collectieve kennisoverdracht) heeft ons geholpen ons verder te ontwikkelen.

Wat stel jij dan voor? Dat we kinderen krijgen gaan ontmoedigen en het als last voor de maatschappij gaan betitelen?
Ik mag toch hopen dat we over 30 jaar wel fatsoenlijke robots hebben.
pi_216426628
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 16:12 schreef Chandler het volgende:
1001% mee eens! Als ik kijk wat het onze jeugd (zeker op school) oplevert is het weinig tot niets en vaak ook nog meer gezeur dan plezier.. Woorden via chat, maar IRL durven ze niet... en als het er dan op aan komt zijn kinderen opeens dagenlang ziek thuis en komen pas weer op school na een gesprek...

Nee nee, direct een verbod zou ik omarmen! _O_
Ik stel ook een verbod op forums voor, of dat je maar maximaal 5 keer dag mag posten!
@tong80
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')