abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216418744
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 21:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
We hoeven dan ook niet naar Trump zijn pijpen te dansen, maar Rutte heeft al bewezen dat je met handigheid verder komt bij Trump dan met spierballentaal.
Op welke manier heeft hij dat bewezen? Ik heb hem alleen maar zien likken. Resultaat nog onbekend.
pi_216418753
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 21:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die hebben wel gewoon aardgas. Infra is wel weer op te tuigen.
Aardgas moet via een pijpleiding, die zijn er niet. Of diepgevroren of vloeibaar per boot (dan noemt met het LNG) en die faciliteiten heeft Rusland dus vrij weinig, om aardgas vloeibaar te maken of in te vriezen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216418766
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 21:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Op welke manier heeft hij dat bewezen? Ik heb hem alleen maar zien likken. Resultaat nog onbekend.
De vorige 4 jaar Trump gemist? Rutte was feitelijk de enige die Trump tot rede kon brengen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216418813
Het is gewoon simpel: de EU is er alles aan gelegen om niet overhaast op dreigementen van Trump te reageren. Laat hem lekker roepen voor zijn achterban en speel het diplomatieke spel in de achterkamers.
pi_216418892
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 21:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
De vorige 4 jaar Trump gemist? Rutte was feitelijk de enige die Trump tot rede kon brengen.
Ik kan me niet herinneren dat Rutte dat gedaan heeft. Volgens mij kon hij als een van de weinige met hem praten. Maar of hij hem zo gekalmeerd heeft daar staat me weinig van bij. Tot welke rede is Trump door Rutte gebracht?
  vrijdag 24 januari 2025 @ 21:52:53 #81
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216418895
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 21:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Aardgas moet via een pijpleiding, die zijn er niet. Of diepgevroren of vloeibaar per boot (dan noemt met het LNG) en die faciliteiten heeft Rusland dus vrij weinig, om aardgas vloeibaar te maken of in te vriezen.
Ik ben bekend met het vershil tussen normaal aardgas en LNG, infrastructuur valt gewoon op te tuigen en de pijpleidingen zijn er deels ook gewoon.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216419003
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 21:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik ben bekend met het vershil tussen normaal aardgas en LNG, infrastructuur valt gewoon op te tuigen en de pijpleidingen zijn er deels ook gewoon.
De beide nordstreams deden er meer dan 4 jaar over. Gaat hem echt niet worden, nog los van of je het moet willen. Poetin geld geven wat rechtstreeks de oorlogsindustrie in gaat is een veel slechter idee dan dealen met Trump.
  vrijdag 24 januari 2025 @ 21:58:35 #83
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216419037
And it's gone.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216419055
Het beste is denk ik inzetten op regime change. Kunnen de Europese geheime diensten niet een CIA'tje doen?
  vrijdag 24 januari 2025 @ 22:02:50 #85
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216419145
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 21:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het beste is denk ik inzetten op regime change. Kunnen de Europese geheime diensten niet een CIA'tje doen?
Met de groetjes van de erfgenamen van Allende en Lumumba.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 24-01-2025 22:08:48 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216419181
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 21:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Probleem is wel dat we nu afhankelijk zijn van Amerikaans gas.
Boeiend. We ruilen geen afhankelijkheid van de ene dictator in om vervolgens naar de pijpen van een andere te gaan dansen.

Het is wel tijd dat Nederland een atoombom gaat bouwen. Pax Americana is dood. We zijn op onszelf aangewezen.

quote:
https://bsky.app/profile/shashj.bsky.social/post/3lgjabimtxk24

Wonder how the EU anti-coercion mechanism is going to play in to this. ‘A former Danish official added: “It was a very tough conversation. He threatened specific measures against Denmark such as targeted tariffs.”…’ https://www.ft.com/content/ace02a6f-3307-43f8-aac3-16b6646b60f6
pi_216419296
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 21:58 schreef Perrin het volgende:
And it's gone.
[ x ]
Kan de TT veranderd worden naar De Grote Verrader
pi_216419353
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 22:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
Boeiend. We ruilen geen afhankelijkheid van de ene dictator in om vervolgens naar de pijpen van een andere te gaan dansen.

Het is wel tijd dat Nederland een atoombom gaat bouwen. Pax Americana is dood. We zijn op onszelf aangewezen.
[..]

De EU heeft atoombommen, maar daar win je niks mee. En het is wel boeiend, of je moet sterven door kou, wisselvallige electriciteit en het stopzetten van industrie kunnen waarderen.
pi_216419410
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 22:13 schreef Hanca het volgende:
De EU heeft atoombommen,
Alleen Frankrijk heeft die. Maar ik denk dat we gewoon voor onszelf moeten zorgen. We kunnen ons toch niet gaan overleveren aan een verbond van Poetin en Trump in de hoop dat een ander land ons misschien komt helpen?
pi_216419481
Gelukkig zijn de Chinezen deze week al bij ons op bezoek geweest. Die kunnen ons vast uithelpen.
pi_216419486
https://www.politico.com/(...)n-aid-pause-00200510

Gewoon hetzelfde trucje als met de anti-tank raketten en het telefoontje met Zelenskyy. Net zo illegaal ook.

Maar ja. Trump werd toen niet bestraft. En ondertussen heeft hij het OK van het Supreme Court dus Koning Donald komt hier mee weg.
  Moderator vrijdag 24 januari 2025 @ 22:26:16 #92
236264 crew  capricia
pi_216419587
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 22:21 schreef Ulx het volgende:
https://www.politico.com/(...)n-aid-pause-00200510

Gewoon hetzelfde trucje als met de anti-tank raketten en het telefoontje met Zelenskyy. Net zo illegaal ook.

Maar ja. Trump werd toen niet bestraft. En ondertussen heeft hij het OK van het Supreme Court dus Koning Donald komt hier mee weg.
Ik begreep (ergens in zo'n podcast gehoord) dat dat wel vaker gebeurt bij de wisseling van administratie. Dat ze al het lopende zo veel mogelijk pauzeren voor 90 dagen om nieuwe mensen en policies vorm te geven.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator vrijdag 24 januari 2025 @ 22:27:00 #93
236264 crew  capricia
pi_216419603
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 22:16 schreef Ulx het volgende:

[..]
Alleen Frankrijk heeft die. Maar ik denk dat we gewoon voor onszelf moeten zorgen. We kunnen ons toch niet gaan overleveren aan een verbond van Poetin en Trump in de hoop dat een ander land ons misschien komt helpen?
Polen wil ook graag een kernmacht worden. Die voelen de hete adem van Putin.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_216419607
Dit klinkt gewoon als een gesprek tussen partners die belang hebben bij dat gebied: https://www.nu.nl/buitenl(...)bespreken.html#nujij

En ja, de militaire aanwezigheid van de VS op Groenland zal vast worden uitgebreid. Aangezien de andere spelers in dat gebied Rusland en China zijn lijkt me dat ook nog steeds in het Europese belang.
pi_216419626
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 22:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik begreep (ergens in zo'n podcast gehoord) dat dat wel vaker gebeurt bij de wisseling van administratie. Dat ze al het lopende zo veel mogelijk pauzeren voor 90 dagen om nieuwe mensen en policies vorm te geven.
Inderdaad, de vergaande conclusie dat de VS Oekraïne laat vallen kan ik verder nergens betrouwbaar vinden.
pi_216419692
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 22:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Nope, dit is heel wat anders. Toegezegde hulp gaat gewoon door. Dit is wettelijk toegezegde hulp blokkeren.
pi_216419746
Hier, de VS blijft wapens leveren aan Oekraïne gedurende die 90 dagen:
https://kyivindependent.c(...)raine-pentagon-says/

quote:
“Security assistance to Ukraine is not subject to the restrictions of the recent foreign assistance order, as it only applies to development programs, not military support,” the U.S. Department of Defense stated.
pi_216419801
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 22:34 schreef Hanca het volgende:
Hier, de VS blijft wapens leveren aan Oekraïne gedurende die 90 dagen:
https://kyivindependent.c(...)raine-pentagon-says/
[..]

Dat was die van gisteren. Die van vandaag zegt wat anders.
pi_216419865
twitter

Wat een lul
pi_216419924
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 22:16 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je moet je ook niet al te gek laten maken.
Het zal waarschijnlijk niet zo ver komen dat Trump een oorlog start tegen een bondgenoot. Dan wordt hij toch wel teruggefloten lijkt me. Ik heb een lage pet op van ze daar maar niet zo laag. Dan lijkt me zelfs de Republikeinse partij nog wel genoeg ruggengraat hebben om te zeggen nee Donnie we gaan niet al al onze buitenlandpolitiek van de afgelopen 80 jaar bij het grofvuil zetten omdat je Groenland hebt ontdekt.

Atoomdreiging werkt misschien tegen Putin. Die is gecalculeerd. Tegen Trump denk ik niet dat afschrikking gaat werken, die is gek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')