Op welke manier heeft hij dat bewezen? Ik heb hem alleen maar zien likken. Resultaat nog onbekend.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 21:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
We hoeven dan ook niet naar Trump zijn pijpen te dansen, maar Rutte heeft al bewezen dat je met handigheid verder komt bij Trump dan met spierballentaal.
Aardgas moet via een pijpleiding, die zijn er niet. Of diepgevroren of vloeibaar per boot (dan noemt met het LNG) en die faciliteiten heeft Rusland dus vrij weinig, om aardgas vloeibaar te maken of in te vriezen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 21:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die hebben wel gewoon aardgas. Infra is wel weer op te tuigen.
De vorige 4 jaar Trump gemist? Rutte was feitelijk de enige die Trump tot rede kon brengen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 21:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Op welke manier heeft hij dat bewezen? Ik heb hem alleen maar zien likken. Resultaat nog onbekend.
Ik kan me niet herinneren dat Rutte dat gedaan heeft. Volgens mij kon hij als een van de weinige met hem praten. Maar of hij hem zo gekalmeerd heeft daar staat me weinig van bij. Tot welke rede is Trump door Rutte gebracht?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 21:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
De vorige 4 jaar Trump gemist? Rutte was feitelijk de enige die Trump tot rede kon brengen.
Ik ben bekend met het vershil tussen normaal aardgas en LNG, infrastructuur valt gewoon op te tuigen en de pijpleidingen zijn er deels ook gewoon.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 21:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Aardgas moet via een pijpleiding, die zijn er niet. Of diepgevroren of vloeibaar per boot (dan noemt met het LNG) en die faciliteiten heeft Rusland dus vrij weinig, om aardgas vloeibaar te maken of in te vriezen.
De beide nordstreams deden er meer dan 4 jaar over. Gaat hem echt niet worden, nog los van of je het moet willen. Poetin geld geven wat rechtstreeks de oorlogsindustrie in gaat is een veel slechter idee dan dealen met Trump.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 21:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik ben bekend met het vershil tussen normaal aardgas en LNG, infrastructuur valt gewoon op te tuigen en de pijpleidingen zijn er deels ook gewoon.
Met de groetjes van de erfgenamen van Allende en Lumumba.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 21:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het beste is denk ik inzetten op regime change. Kunnen de Europese geheime diensten niet een CIA'tje doen?
Boeiend. We ruilen geen afhankelijkheid van de ene dictator in om vervolgens naar de pijpen van een andere te gaan dansen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 21:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Probleem is wel dat we nu afhankelijk zijn van Amerikaans gas.
quote:https://bsky.app/profile/shashj.bsky.social/post/3lgjabimtxk24
Wonder how the EU anti-coercion mechanism is going to play in to this. ‘A former Danish official added: “It was a very tough conversation. He threatened specific measures against Denmark such as targeted tariffs.”…’ https://www.ft.com/content/ace02a6f-3307-43f8-aac3-16b6646b60f6
De EU heeft atoombommen, maar daar win je niks mee. En het is wel boeiend, of je moet sterven door kou, wisselvallige electriciteit en het stopzetten van industrie kunnen waarderen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 22:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Boeiend. We ruilen geen afhankelijkheid van de ene dictator in om vervolgens naar de pijpen van een andere te gaan dansen.
Het is wel tijd dat Nederland een atoombom gaat bouwen. Pax Americana is dood. We zijn op onszelf aangewezen.
[..]
Alleen Frankrijk heeft die. Maar ik denk dat we gewoon voor onszelf moeten zorgen. We kunnen ons toch niet gaan overleveren aan een verbond van Poetin en Trump in de hoop dat een ander land ons misschien komt helpen?quote:
Ik begreep (ergens in zo'n podcast gehoord) dat dat wel vaker gebeurt bij de wisseling van administratie. Dat ze al het lopende zo veel mogelijk pauzeren voor 90 dagen om nieuwe mensen en policies vorm te geven.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 22:21 schreef Ulx het volgende:
https://www.politico.com/(...)n-aid-pause-00200510
Gewoon hetzelfde trucje als met de anti-tank raketten en het telefoontje met Zelenskyy. Net zo illegaal ook.
Maar ja. Trump werd toen niet bestraft. En ondertussen heeft hij het OK van het Supreme Court dus Koning Donald komt hier mee weg.
Polen wil ook graag een kernmacht worden. Die voelen de hete adem van Putin.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 22:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Alleen Frankrijk heeft die. Maar ik denk dat we gewoon voor onszelf moeten zorgen. We kunnen ons toch niet gaan overleveren aan een verbond van Poetin en Trump in de hoop dat een ander land ons misschien komt helpen?
Inderdaad, de vergaande conclusie dat de VS Oekraïne laat vallen kan ik verder nergens betrouwbaar vinden.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 22:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begreep (ergens in zo'n podcast gehoord) dat dat wel vaker gebeurt bij de wisseling van administratie. Dat ze al het lopende zo veel mogelijk pauzeren voor 90 dagen om nieuwe mensen en policies vorm te geven.
Nope, dit is heel wat anders. Toegezegde hulp gaat gewoon door. Dit is wettelijk toegezegde hulp blokkeren.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 22:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begreep (ergens in zo'n podcast gehoord) dat dat wel vaker gebeurt bij de wisseling van administratie. Dat ze al het lopende zo veel mogelijk pauzeren voor 90 dagen om nieuwe mensen en policies vorm te geven.
quote:“Security assistance to Ukraine is not subject to the restrictions of the recent foreign assistance order, as it only applies to development programs, not military support,” the U.S. Department of Defense stated.
Dat was die van gisteren. Die van vandaag zegt wat anders.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 22:34 schreef Hanca het volgende:
Hier, de VS blijft wapens leveren aan Oekraïne gedurende die 90 dagen:
https://kyivindependent.c(...)raine-pentagon-says/
[..]
Je moet je ook niet al te gek laten maken.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 22:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Alleen Frankrijk heeft die. Maar ik denk dat we gewoon voor onszelf moeten zorgen. We kunnen ons toch niet gaan overleveren aan een verbond van Poetin en Trump in de hoop dat een ander land ons misschien komt helpen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |