Kortom je wil dus gewoon feitenvrij lullen over een zogenaamde cultuuroorlog en tegen een stropop vechten. Tja, dat mag.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 18:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jaja, heel boeiend allemaal. Maar hier gaat het mij om:
[..]
Kortom, het doel is om een bevolkingsgroep dwars te zitten. En dat vloeit voor uit de cultuuroorlog die conservatieve Amerikanen al jaren voeren tegen de LHBTI-gemeenschap, waarbij de aandacht momenteel extra is gevestigd op transgenders.
Feit: X was opgenomen in paspoorten, groep mensen die daar om vroegen blij.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 18:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Kortom je wil dus gewoon feitenvrij lullen over een zogenaamde cultuuroorlog en tegen een stropop vechten. Tja, dat mag.
Nee, dat jij het onnodig vindt maakt niet dat het zo is en je verzint ook zomaar een motie. Ik heb al meerdere keren uitgelegd waarom dat eerste besluit onzin was. Niet zo arrogant doen hequote:Op zaterdag 25 januari 2025 18:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Conclusie: nieuwe regering neemt onnodig besluit om groep mensen dwars te zitten.
Je gaat de wat bekrompen figuren die het belangrijk vinden zich te moeten bemoeien met het leven van anderen nooit overtuigen, dat weet je toch?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 18:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Feit: X was opgenomen in paspoorten, groep mensen die daar om vroegen blij.
Feit 2: Nieuwe regering schrapt de X, mensen die daar om vroegen verdrietig.
Conclusie: nieuwe regering neemt onnodig besluit om groep mensen dwars te zitten.
15 procent!quote:There are about 1,500 federal prisoners who are transgender women, according to the Bureau of Prisons. But they represent an outsize portion of federal inmates, especially among female prisoners: 15 percent of women in prison are transgender.
Een goede beschrijving van bovenstaand fenomeen. De overheid dringt een eigen waarheid op aan al die vrouwen die nu ineens met mannen in hun gevangenis zitten.quote:maar ondertussen eigenlijk alleen maar geïnteresseerd in het opdringen van een eigen waarheid.
Ik doelde eigenlijk op de Trump situatie. Na vier jaar mag hij dus niet meer herkozen worden omdat hij er al 4 jaar op heeft zitten. In zo'n uitzonderlijke situatie, zoals nu, zou ik het dus niet gek vinden om dat te wijzigen.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 18:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier precies mee?
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 18:03 schreef Rnie het volgende:
Wijzigen naar de mogelijkheid om 8 jaar aaneengesloten President te kunnen zijn zou echt niet zo gek zijn.
Jij bent het niet eens met die X. Dat kan en dat mag. Mij interesseert het persoonlijk geen ene reet. Transgenders en non-binairen zijn er nou eenmaal, ongeacht wat je daar verder van vindt.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 18:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat jij het onnodig vindt maakt niet dat het zo is en je verzint ook zomaar een motie. Ik heb al meerdere keren uitgelegd waarom dat eerste besluit onzin was. Niet zo arrogant doen he
Ik snap de logica niet. Twee termijnen, dat is nu de wet.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:03 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk op de Trump situatie. Na vier jaar mag hij dus niet meer herkozen worden omdat hij er al 4 jaar op heeft zitten. In zo'n uitzonderlijke situatie, zoals nu, zou ik het dus niet gek vinden om dat te wijzigen.
Bizar hoe verschillend het allemaal is.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_political_term_limits
Is dat het enige criterium? Liegen op documenten is prima totdat iemand er last van heeft? Bizar argument weer hoorquote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:05 schreef KoosVogels het volgende:
Het is bovendien onnodig, want niemand heeft last van die X.
Maar dat kan nu toch ook?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 18:03 schreef Rnie het volgende:
Wijzigen naar de mogelijkheid om 8 jaar aaneengesloten President te kunnen zijn zou echt niet zo gek zijn.
Zo werkt het niet helemaal.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij bent het niet eens met die X. Dat kan en dat mag. Mij interesseert het persoonlijk geen ene reet. Transgenders en non-binairen zijn er nou eenmaal, ongeacht wat je daar verder van vindt.
Na gelobby kwam er een X in het paspoort. Good for them. Als die mensen daar gelukkig van worden, dan have it.
Nu die X wordt geschrapt is dat dus vervelend en verdrietig voor die groep mensen.
Het is bovendien onnodig, want niemand heeft last van die X. Het enige wat je ermee bereikt is dat je een bepaalde bevolkingsgroep kwestst. Kortom, het is pestgedrag.
Conservatieve bemoeizucht, altijd grappig.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Is dat het enige criterium? Liegen op documenten is prima totdat iemand er last van heeft? Bizar argument weer hoor
Daarnaast zijn er dus wel degelijk andere gevolgen zoals aangegeven. Die wil je gewoon niet zien. Je wil gewoon feitenvrij schreeuwen. Tja.
Neem er nog één kerel.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:14 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Conservatieve bemoeizucht, altijd grappig.
Het leven van mensen mag volop verneukt worden middels oplichting (dat noemen we dan ondernemerschap), uitzuigen ( dat noemen we werkgeverschap ) en andere mooie conservatieve tradities, maar oh wee wanneer mensen zelf over hun leven willen beschikken, dat kan echt niet!
https://www.cnbc.com/2025(...)stitution-ogles.htmlquote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik snap de logica niet. Twee termijnen, dat is nu de wet.
Maar als je niet twee keer achter elkaar wordt gekozen, mag je daar volgens jou drie termijnen van maken? Dat slaat nergens op.
quote:Over the years, several presidents have voiced their antipathy toward the amendment. After leaving office, Harry Truman described the amendment as stupid and one of the worst amendments of the Constitution with the exception of the Prohibition Amendment.[31] A few days before leaving office in January 1989, President Ronald Reagan said he would push for a repeal of the 22nd Amendment because he thought it infringed on people's democratic rights.[32] In a November 2000 interview with Rolling Stone, President Bill Clinton suggested that the 22nd Amendment should be altered to limit presidents to two consecutive terms but then allow non-consecutive terms, because of longer life expectancies.[33]
The first efforts in Congress to repeal the 22nd Amendment were undertaken in 1956, five years after the amendment's ratification. Over the next 50 years, 54 joint resolutions seeking to repeal the two-term presidential election limit were introduced.[1] Between 1997 and 2013, Representative José E. Serrano introduced nine resolutions (one per Congress, all unsuccessful) to repeal the amendment.[34] Repeal has also been supported by Representatives Barney Frank and David Dreier, and Senators Mitch McConnell[35] and Harry Reid.[36]
Doorzichtige oplichting. Wees dan een vent en durf Obama uit te dagenquote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:15 schreef Rnie het volgende:
[..]
https://www.cnbc.com/2025(...)stitution-ogles.html
″No person shall be elected to the office of the President more than three times, nor be elected to any additional term after being elected to two consecutive terms,” the amendment states.
Ik snap wat die kerel wil, het slaat alleen nergens op. Het is gewoon weer een kwestie van Trump in z'n reet kruipen.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:15 schreef Rnie het volgende:
[..]
https://www.cnbc.com/2025(...)stitution-ogles.html
″No person shall be elected to the office of the President more than three times, nor be elected to any additional term after being elected to two consecutive terms,” the amendment states.
Nee, woke is driekwart van de samenleving zien als racistisch, homofoob en dom, ze doodgooien - via media, Hollywood, bedrijfsleven en politiek - dat ze 'bewust' gemaakt moeten worden van hun euvelen (soms gewoon puur bestaan), janken over haat en racisme wanneer het gros daarvan aangeeft geen enkele zin te hebben in dat 'progressief' hobbysime, intersectioneel gebrabbel, hokjesdenken en tribalisme en dan verbaast staan dat een Trump kan winnen.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:14 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Conservatieve bemoeizucht, altijd grappig.
Het leven van mensen mag volop verneukt worden middels oplichting (dat noemen we dan ondernemerschap), uitzuigen ( dat noemen we werkgeverschap ) en andere mooie conservatieve tradities, maar oh wee wanneer mensen zelf over hun leven willen beschikken, dat kan echt niet!
En ondertussen janken over mensen die niet anders willen dan gewoon zelf hun eigen keuzes maken. Zo woke!
Zou ik ook een voorstander van zijn. Terms zijn imo passe, mits eerlijk natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:17 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Doorzichtige oplichting. Wees dan een vent en durf Obama uit te dagen
Leven en laten leven. Ik ken geen transgenders, kan mij niet in die mensen verplaatsen. Maar laat ze lekker hun ding doen.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zo werkt het niet helemaal.
Wat in de VS gebeurd is, en ook uit alle data blijkt, is dat men het hyper-radicalisme van de goegemeente dat dat hele non-binar/genderverhaal door de strot heeft geduwd een beetje moe is.
Want laten we wel zijn, juist in de VS werd je al heel snel van nazisme en fobie en haat beschuldigd wanneer je aangaf dat 't een tikkie minder mocht, dat obsessieve gezemel over gender en geslacht.
Prima; laat anderen dat ook mogen doen.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Leven en laten leven. Ik ken geen transgenders, kan mij niet in die mensen verplaatsen. Maar laat ze lekker hun ding doen.
In de VS is met succes gelobbyd voor een X in het paspoort. Mooi man, leuk voor die mensen.
Waar gaan die dan naar het toilet?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Prima; laat anderen dat ook mogen doen.
Laat vrouwelijke atleten mogen aangeven dat ze geen zin hebben in transvrouwen in hun sport. Hun goed recht, niet? Laat vrouwen ook mogen aangeven geen zin te hebben in transvrouwen in hun kleedkamers en toiletten. Hun goed recht. Laat vrouwen in het juridisch systeem aan mogen geven niet graag in een cel gezet te worden met biologische mannen, hun goed recht
In de VS is het echt volstrekt doorgeslagen, woke en DEI. Trump is daarvan het logische resultaat.
En dat is klote, want zijn evangelical conservatisme is van precies dezelfde toxiciteit. Maar snappen doe ik het wel. Ben je een Jan Boerenlul uit Arkansas, kan ik me voorstellen dat je wel een beetje klaar bent om nu al decennia uitgemaakt te worden voor racistische, homofobe redneck die broodnodig op diversity training moet.
Je ziet het aan alles. Hollywood is in paniek, Zuckerberg krabbelt terug, DEI is stervende, de Democratische Partij verkeert in complete chaos. Men is er klaar mee in Amerika.
Nu hier nog.
Een genderneutrale?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waar gaan die dan naar het toilet?
Daar was jij fel op tegen.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Een genderneutrale?
Die zijn er voldoende.
Sure. Kritiek leveren mag altijd, en er zullen ongetwijfeld excessen zijn.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Prima; laat anderen dat ook mogen doen.
Laat vrouwelijke atleten mogen aangeven dat ze geen zin hebben in transvrouwen in hun sport. Hun goed recht, niet? Laat vrouwen ook mogen aangeven geen zin te hebben in transvrouwen in hun kleedkamers en toiletten. Hun goed recht. Laat vrouwen in het juridisch systeem aan mogen geven niet graag in een cel gezet te worden met biologische mannen, hun goed recht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |