Coke und Huurenquote:Op donderdag 23 januari 2025 11:56 schreef Mikeytt het volgende:
Volgens de calculators zou ik per maand 48 eur netto extra moeten krijgen (624 eur per jaar)
Volgens mij zit iedereen in de 30.000-100.000 range rond diezelfde hoeveelheid aan belastingvermindering
https://www.berekenhet.nl(...)erschil.html#calctop
Is gewoon standaard 3% CAO verhoging. Prestatieverhoging zit er nog niet in.quote:
Bij ons is de verhoging elk jaar in april.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:13 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Is gewoon standaard 3% CAO verhoging. Prestatieverhoging zit er nog niet in.
Hier ook prestatieverhoging in april. Vorig jaar 7% CAO verhoging gehad. Volgend jaar moeten ze nog onderhandelen. Ik denk niet dat dit in de buurt van 11% gaat komenquote:Op donderdag 23 januari 2025 13:17 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Bij ons is de verhoging elk jaar in april.
Maar 3% zal niet dit jaar toch? Inflatie was 3,2%. De vakbond heeft bij ons 11% geëist.
Bij ons nog niet eens 3% dit jaar.. Het cao akkoord t/m 2025 is net voor de grote inflatie golf afgesloten. Al met al was het cao akkoord niet heel slecht (Iedereen een fors bedrag bovenop hun jaarsalaris plus de eerste 2 jaar een fors percentage), maar dat is nu wel ruim weggestreept tegen de inflatiequote:Op donderdag 23 januari 2025 13:17 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Bij ons is de verhoging elk jaar in april.
Maar 3% zal niet dit jaar toch? Inflatie was 3,2%. De vakbond heeft bij ons 11% geëist.
Da's altijd wel zuur met die 2-jaar afspraken.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:26 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Bij ons nog niet eens 3% dit jaar.. Het cao akkoord t/m 2025 is net voor de grote inflatie golf afgesloten. Al met al was het cao akkoord niet heel slecht (Iedereen een fors bedrag bovenop hun jaarsalaris plus de eerste 2 jaar een fors percentage), maar dat is nu wel ruim weggestreept tegen de inflatie.
Ach, heeft onze vakbond dit jaar weer wat te doen.
quote:Op donderdag 23 januari 2025 17:53 schreef roos94 het volgende:
Wie is dit ? Vertel op
Precies zelfde titel paar uur na mijn topic
[ afbeelding ]
Heb je al besloten waar je dit aan gaat besteden?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 07:55 schreef roos94 het volgende:
Ik heb er precies 1 euro nettto bijgekregen.
Dit kan me dus echt niet boeien wat de armen overkomt. Ik ga mijn 60 euro extra hard uitgeven aan mezelfquote:Op vrijdag 24 januari 2025 07:55 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb zo’n 70 euro meer. Nu is dat natuurlijk welkom en fijn hoor, maar ik vind het een soort van krom dat lagere inkomens inleveren en hogere er wat bij krijgen.
Ik heb een hoog inkomen en ben er op achteruit gegaan. Gaat dus niet breed op.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 07:55 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb zo’n 70 euro meer. Nu is dat natuurlijk welkom en fijn hoor, maar ik vind het een soort van krom dat lagere inkomens inleveren en hogere er wat bij krijgen.
Ik niet. De mensen die werken missen huurtoeslag, zorgtoeslag, geen kwijtschelding van gemeentebelastingen. Geen tegemoetkoming voor de gestegen energierekening. Mogen nog gewoon wonen in sociale huur. Nu heeft die groep eindelijk ook een voordeeltje en worden zij beloont voor hun inspanning.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 07:55 schreef silliegirl het volgende:
Dat dus, het is je van harte gegund: werken moet weer gaan lonen. Mijn hele "voordeel", was te danken aan de belastingverlaging; niet aan harder werken of hoger bruto loon.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 10:20 schreef Sapstengel het volgende:
De mensen die werken missen huurtoeslag, zorgtoeslag, geen kwijtschelding van gemeentebelastingen. Geen tegemoetkoming voor de gestegen energierekening. Mogen nog gewoon wonen in sociale huur. Nu heeft die groep eindelijk ook een voordeeltje en worden zij beloont voor hun inspanning.
Dit is wel heel zwart wit. Mijn vrouw is nieuw ingestroomd in het onderwijs, verdient dus weinig maar werkt wel gewoon hard, en is er 40 euro netto op achteruit gegaan. Ik ben er op vooruit gegaan dus wij klagen verder niet, maar binnen een gezin met één of twee laag verdieners kan je er zo hard op achteruit gaan.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 10:20 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik niet. De mensen die werken missen huurtoeslag, zorgtoeslag, geen kwijtschelding van gemeentebelastingen. Geen tegemoetkoming voor de gestegen energierekening. Mogen nog gewoon wonen in sociale huur. Nu heeft die groep eindelijk ook een voordeeltje en worden zij beloont voor hun inspanning.
45 extra netto hier. En volgende maand nog een trede periodiek er overheen.
Ja is ook zo. En er op achteruit gaan is wel zuur. Gelijkblijven en de mensen die werken en hoger inkomen hebben iets meer belonen zou wel beter zijn.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 11:12 schreef Schanu het volgende:
[..]
Dit is wel heel zwart wit. Mijn vrouw is nieuw ingestroomd in het onderwijs, verdient dus weinig maar werkt wel gewoon hard, en is er 40 euro netto op achteruit gegaan. Ik ben er op vooruit gegaan dus wij klagen verder niet, maar binnen een gezin met één of twee laag verdieners kan je er zo hard op achteruit gaan.
Ik lees iets anders in dat stuk: ook minimumloners gaan er op vooruit ¤12,-: https://www.metronieuws.n(...)gaan-erop-achteruit/quote:Op vrijdag 24 januari 2025 12:44 schreef golfer het volgende:
Iedereen zou er op vooruit gaan volgens deze regering, maar dat is due niet het geval. Juist de lage inkomens en vrijwel alle parttimers gaan er op achteruit.
https://www.metronieuws.n(...)gaan-erop-achteruit/
Dat klinkt leuk, maar dat kan niet iedereen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 12:48 schreef blomke het volgende:
Reden te meer om extra uren te gaan maken.
De zorg is nogal een breed begrip. Dat gaat van minimumloon tot topsalarissen bij maatschappen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 13:03 schreef Blues het volgende:
40 eu minder![]()
![]()
Kom in de zorg werken mensen, wordt goed beloond![]()
Moet dat wel kunnen, veel mensen werken met een reden parttime. Onze thuissituatie laat dat bijvoorbeeld niet toe. Als mijn vrouw meer zou gaan werken (als ze er geen 40 euro op achteruit wil gaan zeg maar) dan zou ik juist weer minder moeten gaan werken. Dat schiet dus niet op.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 12:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik lees iets anders in dat stuk: ook minimumloners gaan er op vooruit ¤12,-: https://www.metronieuws.n(...)gaan-erop-achteruit/
Het zijn juist de parttimers die er op achteruit gaan. Reden te meer om extra uren te gaan maken; kunnen de toeslagen&subsidies wat omlaag en daar is iedereen blij en geholpen mee.
Waarom? Je werkt nu fulltime; dus waarom blijf je dat, naast fulltimer van je partner, niet gewoon blijven doen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 13:15 schreef Schanu het volgende:
[..]
Moet dat wel kunnen, veel mensen werken met een reden parttime. Onze thuissituatie laat dat bijvoorbeeld niet toe. Als mijn vrouw meer zou gaan werken (als ze er geen 40 euro op achteruit wil gaan zeg maar) dan zou ik juist weer minder moeten gaan werken.
Nee ik werk ook parttime, omdat zoals gezegd onze thuissituatie het niet toelaat om meer te werken i.v.m. kinderen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 13:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarom? Je werkt nu fulltime; dus waarom blijf je dat, naast fulltimer van je partner, niet gewoon blijven doen.
Daar heb je gelijk inquote:Op vrijdag 24 januari 2025 13:09 schreef JopieKlaassen het volgende:
De zorg is nogal een breed begrip. Dat gaat van minimumloon tot topsalarissen bij maatschappen.
Kijk, dat is het betere werk.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 13:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Jep, toch weer zo'n 1500-2000 netto er bij op jaarbasis
Hier hetzelfde. Mijn salaris is niet veranderd, maar alles wordt duurder, van boodschappen tot energie. Ik probeer vooral te besparen door bewuster boodschappen te doen en minder energie te gebruiken. Het helpt, maar het is echt niet makkelijk om wat over te houden.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 14:19 schreef larsjansen382 het volgende:
Nope, mijn loon blijft hetzelfde, maar met alle stijgende kosten voelt het alsof er minder overblijft. Hoe zit dat bij jullie? Merken jullie verbetering op je salarisstrookje?
Nee, heb wel 600 euro bonus gehad, dus das dan wel weer lekker.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 08:03 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Heb je al besloten waar je dit aan gaat besteden?
Ik merk ook dat het lastig is. Hoewel mijn salaris gedeeltelijk is gestegen, probeer ik beter overzicht te houden. Bijvoorbeeld door kritisch te kijken naar kleine kosten zoals abonnementen en onnodige uitgaven. Dat scheelt uiteindelijk heel veel.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:20 schreef timdevries089 het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Mijn salaris is niet veranderd, maar alles wordt duurder, van boodschappen tot energie. Ik probeer vooral te besparen door bewuster boodschappen te doen en minder energie te gebruiken. Het helpt, maar het is echt niet makkelijk om wat over te houden.
Er zijn veel parttimers die door allerlei omstandigheden niet meer of langer kunnen werken en die worden dus benadeeld.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:25 schreef RotatoR het volgende:
Parttimers leveren in terwijl fulltimers erop vooruit gaan. Prima, zo motiveer je mensen om meer te gaan werken.
Leuk idee ook als je dus kinderen hebt, kan je meer gaan werken = meer kdv betalen = onderaan de streep kom je op hetzelfde neer. Die formule gaat niet voor iedereen op.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:25 schreef RotatoR het volgende:
Parttimers leveren in terwijl fulltimers erop vooruit gaan. Prima, zo motiveer je mensen om meer te gaan werken.
Ik gebruik apps om mijn uitgaven bij te houden. Die apps categoriseren geven overzicht wat er binnenkomt en wat eruit gaat. Echt handig vooral als je loon hetzelfde blijft.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:29 schreef larsjansen382 het volgende:
Ik heb laatst wat dingen opgezegd die ik niet meer gebruik, zoals Disney+ en een sportschoolabonnement. Hoe doe jij het? Doe je dat handmatig?
NL heeft grote personeelstekorten en de productiviteit holt achteruit. Dat steeds meer mensen parttime werken is slecht voor de economie.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Er zijn veel parttimers die door allerlei omstandigheden niet meer of langer kunnen werken en die worden dus benadeeld.
Nogmaals: er zijn veel parttimers die door allerlei omstandigheden niet meer uren kunnen werken. Dat doen ze niet uit vrije keuze.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:31 schreef RotatoR het volgende:
NL heeft grote personeelstekorten en de productiviteit holt achteruit. Dat steeds meer mensen parttime werken is slecht voor de economie.
Heeft niks te maken met de zorg, wél met het feit dat je parttime werkt.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 13:03 schreef Blues het volgende:
40 eu minder![]()
![]()
Kom in de zorg werken mensen, wordt goed beloond![]()
Die zullen er ook best zijn maar voor de meeste is het uit een luxepositie.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Nogmaals: er zijn veel parttimers die door allerlei omstandigheden niet meer uren kunnen werken. Dat doen ze niet uit vrije keuze.
Probeer maar eens een fulltime baan te vinden in de zorg.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heeft niks te maken met de zorg, wél met het feit dat je parttime werkt.
Lukt prima als je administratief werk doetquote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:58 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Probeer maar eens een fulltime baan te vinden in de zorg.
Lijkt me niet dat @Blues daarop doelde met 'zorg'.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 16:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lukt prima als je administratief werk doet
ik post hier inmiddels alweer even hoorquote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:49 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat doen die rare nieuwe accounts hier in dit topic? Het valt iets te veel op
Ik weet vrij zeker van wélquote:Op vrijdag 24 januari 2025 16:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat @:Blues daarop doelde met 'zorg'.
Die zijn er wel, hangt wel af van welke tak van zorg. Steeds meer instellingen willen ook wel over naar fulltime als je zegt 'fulltime of ik vertrek'. En je ziet ook steeds meer 106% contracten van 38 uur, met name in de gehandicaptenzorg.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:58 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Probeer maar eens een fulltime baan te vinden in de zorg.
Er zijn wat wijzigingen in het bijzonder tarief maar klinkt alsof je ORT met de gewone loonheffing is meegegaan. Uiteraard zijn de belastingtabellen hiervan ook veranderd. Dat is de basis van dit hele topicquote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:14 schreef Treinhoer het volgende:
Ik had een salarisverhoging van 17% gekregen en een promotie, dus ik begin 2025 wel erg lekker.
Enige verwarrende op mijn loonstrookje is dat ik niet kan zien hoeveel belasting ik betaal op (bruto) onregelmatigheidstoeslag. Voorheen ging daar apart belasting af op mijn loonstrook. Nu verdween heel mijn ORT samen met de normale afdracht. En wel apart pensioenafdracht.
Weet iemand of er iets is veranderd in belasting procent op onregelmatigheidstoeslag?
quote:Op donderdag 23 januari 2025 17:53 schreef roos94 het volgende:
Wie is dit ? Vertel op
Dat ben ik
Precies zelfde titel paar uur na mijn topic
[ afbeelding ]
Jawel hoor (sorry voor de late reactie).quote:Op vrijdag 24 januari 2025 16:04 schreef Mammietje het volgende:
Lijkt me niet dat @:Blues daarop doelde met 'zorg'.
quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:30 schreef Gripper het volgende:
121 bruto erbij gekregen als gevolg van een CAO verhoging, en exact 80 ¤ netto meer dan in December.
Als ik ff snel 37,5% loonbelasting van die 121 aftrek, dan zou ik netto maar 76 ¤ meer moeten hebben gekregen, dus ik ga er een duizelingwekkende 4 ¤ op vooruit als gevolg van de nieuwe belastingwetten!
Sinds wanneer is 4,5 dag werken fulltime?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:46 schreef zatoichi het volgende:
Moeilijk te redeneren wat door de aangepaste belastingen komt, aangezien ik er per 1 januari ook een periodiek bij heb gekregen. Totaal 152 euro netto erbij. Werk full-time (36 uur).
Ambtenarij?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 21:55 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Sinds wanneer is 4,5 dag werken fulltime?
Sinds mijn werkende leven al, nu alweer ruim 20 jaar dus dat zal nog veel langer zijn?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 21:55 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Onderwijs is >40 uur fulltime in werkweken.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:35 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Sinds mijn werkende leven al, nu alweer ruim 20 jaar dus dat zal nog veel langer zijn?
In ieder geval voor ambtenaren, onderwijs en zorg dus ongeveer een derde van de beroepsbevolking.
In Nederland wordt ook een groot deel van zorgpremie via je salaris ingehouden.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 16:47 schreef Hojdhopper het volgende:
Misschien leuk om te zien wat de verandering in Duitsland is.
Neem ik mijn maandsalaris van 2024 en laat er een "brutto --> netto calculator" op los, dan zou met nu in januari 0,95% achteruit zijn gegaan. Ik betaal minder loonbelasting maar de zorgverzekering, die direct van je salaris wordt ingehouden, is gestegen.
Echter hebben we een inflatiecorrectie gekregen van werk (2,25%) waardoor ik onder de streep 1,3% meer netto krijg.
(IT, fulltime 40 uur)
Nope.quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:38 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Onderwijs is >40 uur fulltime in werkweken.
Caomatig
En toch bepaald men parttime factoren aan de hand van dat fulltime getal en staat dat getal ook als fulltime op de loonstrook.quote:Op woensdag 29 januari 2025 10:05 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nope.
Weliswaar tijdens de lesweken. Maar dat is omdat je anders te weinig tijd-voor-tijd opbouwt om 12 weken verlof te kunnen overbruggen.
Gemiddeld is onderwijs gewoon 36u per week + vakantiedagen.
Dank!quote:
Daarvoor hoef je geen loonstrook te zoeken.quote:Op woensdag 29 januari 2025 10:30 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En toch bepaald men parttime factoren aan de hand van dat fulltime getal en staat dat getal ook als fulltime op de loonstrook.
Maar ok. Dan zulle alle werkgevers waar gewerkt is het fout gedaan hebben
Ik zal zo eens een strook opzoeken.
Echt? Is dat sinds kort?quote:Op woensdag 29 januari 2025 07:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
In Nederland wordt ook een groot deel van zorgpremie via je salaris ingehouden.
Overigens ben ik er zelf Netto 55 euro per maand op vooruit gegaan.
Zoek eens op "zorgverzekeringswet". De werkgever betaalt 6,5% van het loon.quote:Op donderdag 30 januari 2025 13:17 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Echt? Is dat sinds kort?
Ken het nog dat je zelf direct aan de verzekering betaalde.
Oh joh, weer wat geleerd. Misschien komt dat omdat ik na m'n studie direct naar het buitenland ben gegaan en dus in Nederland nooit een vaste baan heb gehad (uitsluitend bijbanen tijdens school/studie).quote:Op donderdag 30 januari 2025 13:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Zoek eens op "zorgverzekeringswet". De werkgever betaalt 6,5% van het loon.
Kinderopvang.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 21:55 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Bij nader inzien toch 5 tientjes netto bij gelijk bruto salaris. Ach ja, het is gratis geld zullen we maar zeggen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 13:08 schreef JopieKlaassen het volgende:
Nee, want alle veranderingen worden bij ons per 1 februari doorgevoerd met terugwerkende kracht van 1 januari. Iets met bonussen die tegelijk met salarisverhogingen worden doorgevoerd.
Ja maar dat is gratis geld hequote:Op donderdag 23 januari 2025 13:15 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Twee knaak vijftig erbij weer deze maand.
Ik ga echt feesten.
In de ggz is 36 fulltime.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 21:55 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Minder geld verbrassen dan.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:49 schreef roos94 het volgende:
Ik krijg m pas morgen, maar volgens de nieuwsberichten die ik kan geloven ga ik omlaag in mn salaris
Dat is echt fantastisch!
Hier hetzelfde. Plus ze hebben de schrikkeldag als overuren uitbetaald. Heb ik ook nog nooit meegemaakt en ik werk hier al 13 jaar.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:46 schreef zatoichi het volgende:
Moeilijk te redeneren wat door de aangepaste belastingen komt, aangezien ik er per 1 januari ook een periodiek bij heb gekregen. Totaal 152 euro netto erbij. Werk full-time (36 uur).
Dat is ook niet helemaal fris: de procentuele bruto stijging van (CAO) indexaties zou gelijk moeten lopen met de procentuele netto stijging van het loon.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 08:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Plus ze hebben de schrikkeldag als overuren uitbetaald. Heb ik ook nog nooit meegemaakt en ik werk hier al 13 jaar.
Hier 80 euro netto maar dat is inclusief trede omhoog van 160 bruto. Dus qua belasting quite gespeeld. Zit wel ruim 2x modaal.
Ik verwacht overigens nog wel een forse Cao verhoging dit jaar.
Overigens hou ik al sinds het begin de bruto netto verhouding en stijging bij. Als 2012 100% is dan is 2024 respectievelijk 212,2% bruto en 203,2% netto. Dat gat lijkt ook steeds groter te worden door hogere belastingen en pensioenpremies. Dat is een fors verschil.
Werken moet in je aard liggen, kameraad.quote:
Zoveel post jij ook weer niet toch? Ik doe en 36 werken én proberen zoveel mogelijk desinformatie te debunken op dit forum en tegelijkertijd de mensen te verheffen naar een hoger niveau.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 12:50 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Werken moet in je aard liggen, kameraad.![]()
Waar haal ik anders de tijd vandaan om mensen te verblijden met mijn wijze woorden op dit forum?![]()
Nee klopt.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 13:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zoveel post jij ook weer niet toch? Ik doe en 36 werken én proberen zoveel mogelijk desinformatie te debunken op dit forum en tegelijkertijd de mensen te verheffen naar een hoger niveau.
Ik ben geen ambtenaarquote:Op zaterdag 1 februari 2025 13:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Als je ambtenaar bent, kan je gewoon tijdens werktijd beetje op FOK! rondhangen, met de familie bellen, beetje slapen en toch veel meer geld binnen harken dan met een uitkering terwijl je de facto ongeveer net zoveel doet als iemand met een uitkering.
Misschien moet ik maar ambtenaar worden.
Maak je geen zorgen. Het narratief draait al in de media. Dat topic is gewoon het laatste deel van de beschaving waar dat nieuws doordringtquote:Op zaterdag 1 februari 2025 13:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Nee klopt.
Het is wel lastig om op te boksen in het Oekraïne gedeelte tegen zoveel NOS-Rutte-schaapjes.
Als je maar even een ander geluid dan het officiële Brekelmans-Ruttemans-pro-oorlog geluid laat horen daar gaan mensen al massaal op de TR-knop drukken.![]()
Zal je tegenvallen.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 13:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Als je ambtenaar bent, kan je gewoon tijdens werktijd beetje op FOK! rondhangen, met de familie bellen, beetje slapen en toch veel meer geld binnen harken dan met een uitkering terwijl je de facto ongeveer net zoveel doet als iemand met een uitkering.
Misschien moet ik maar ambtenaar worden.
Inklokken als ambtenaar? Zat je in de plantsoenen?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 13:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Zal je tegenvallen.
De periode dat ik ambtenaar was, was hard werken, en iedere minuut die ik te laat resp. te vroeg in-/uitklokte, ging linea recta van m'n vakantie uren af. Als stank voor dank, kon ik na 1 jaar ophoepelen.
Nee, bij de gemeente amsterdam.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Inklokken als ambtenaar? Zat je in de plantsoenen?
Toen ik er werkte wel. Het was beveiliging via poortjes; zonder in/uit te klokken, kwam je het poortje niet door (zowel bij binnenkomst als bij vertrek). Nou stonden er ook assets van een paar honderd miljoen; dus je wilt de beveiliging terdege op orde hebben. Maar dat was gelijk het urenregistratiesysteem.quote:
Die fluctueert inderdaad. Overigens tot 2017 liepen ze vrij gelijk op. Geen idee wat er aan de hand is schrok zelf ook van het gat.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 11:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is ook niet helemaal fris: de procentuele bruto stijging van (CAO) indexaties zou gelijk moeten lopen met de procentuele netto stijging van het loon.
Blijkbaar neemt de belastingdruk dan toe.
Schiet me nog wat te binnen: je kon extra premieverlof krijgen als je je niet ziek meldde. Ziekteuren gingen voor 50% van het premieverlof af tot een bepaald max. dus (dus tot die premie ziekte dagen op waren).quote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Inklokken als ambtenaar? Zat je in de plantsoenen?
Hier salaris ook vooruitgegaan, in plaats van 2024 nu 2025quote:Op maandag 10 februari 2025 22:05 schreef Sanvi het volgende:
Salarisstrook is zeker verbeterd!
Nieuwe lay-out, kek kleurtje, beter leesbaar.
Oh, financieel bedoel je? Zeg dan gewoon 'is je salaris vooruit gegaan' ofzo.
quote:Op maandag 10 februari 2025 22:18 schreef damsco het volgende:
[..]
Hier salaris ook vooruitgegaan, in plaats van 2024 nu 2025
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |