quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:30 schreef Gripper het volgende:
121 bruto erbij gekregen als gevolg van een CAO verhoging, en exact 80 ¤ netto meer dan in December.
Als ik ff snel 37,5% loonbelasting van die 121 aftrek, dan zou ik netto maar 76 ¤ meer moeten hebben gekregen, dus ik ga er een duizelingwekkende 4 ¤ op vooruit als gevolg van de nieuwe belastingwetten!
Sinds wanneer is 4,5 dag werken fulltime?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:46 schreef zatoichi het volgende:
Moeilijk te redeneren wat door de aangepaste belastingen komt, aangezien ik er per 1 januari ook een periodiek bij heb gekregen. Totaal 152 euro netto erbij. Werk full-time (36 uur).
Ambtenarij?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 21:55 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Sinds wanneer is 4,5 dag werken fulltime?
Sinds mijn werkende leven al, nu alweer ruim 20 jaar dus dat zal nog veel langer zijn?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 21:55 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Onderwijs is >40 uur fulltime in werkweken.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:35 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Sinds mijn werkende leven al, nu alweer ruim 20 jaar dus dat zal nog veel langer zijn?
In ieder geval voor ambtenaren, onderwijs en zorg dus ongeveer een derde van de beroepsbevolking.
In Nederland wordt ook een groot deel van zorgpremie via je salaris ingehouden.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 16:47 schreef Hojdhopper het volgende:
Misschien leuk om te zien wat de verandering in Duitsland is.
Neem ik mijn maandsalaris van 2024 en laat er een "brutto --> netto calculator" op los, dan zou met nu in januari 0,95% achteruit zijn gegaan. Ik betaal minder loonbelasting maar de zorgverzekering, die direct van je salaris wordt ingehouden, is gestegen.
Echter hebben we een inflatiecorrectie gekregen van werk (2,25%) waardoor ik onder de streep 1,3% meer netto krijg.
(IT, fulltime 40 uur)
Nope.quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:38 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Onderwijs is >40 uur fulltime in werkweken.
Caomatig
En toch bepaald men parttime factoren aan de hand van dat fulltime getal en staat dat getal ook als fulltime op de loonstrook.quote:Op woensdag 29 januari 2025 10:05 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nope.
Weliswaar tijdens de lesweken. Maar dat is omdat je anders te weinig tijd-voor-tijd opbouwt om 12 weken verlof te kunnen overbruggen.
Gemiddeld is onderwijs gewoon 36u per week + vakantiedagen.
Dank!quote:
Daarvoor hoef je geen loonstrook te zoeken.quote:Op woensdag 29 januari 2025 10:30 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En toch bepaald men parttime factoren aan de hand van dat fulltime getal en staat dat getal ook als fulltime op de loonstrook.
Maar ok. Dan zulle alle werkgevers waar gewerkt is het fout gedaan hebben
Ik zal zo eens een strook opzoeken.
Echt? Is dat sinds kort?quote:Op woensdag 29 januari 2025 07:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
In Nederland wordt ook een groot deel van zorgpremie via je salaris ingehouden.
Overigens ben ik er zelf Netto 55 euro per maand op vooruit gegaan.
Zoek eens op "zorgverzekeringswet". De werkgever betaalt 6,5% van het loon.quote:Op donderdag 30 januari 2025 13:17 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Echt? Is dat sinds kort?
Ken het nog dat je zelf direct aan de verzekering betaalde.
Oh joh, weer wat geleerd. Misschien komt dat omdat ik na m'n studie direct naar het buitenland ben gegaan en dus in Nederland nooit een vaste baan heb gehad (uitsluitend bijbanen tijdens school/studie).quote:Op donderdag 30 januari 2025 13:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Zoek eens op "zorgverzekeringswet". De werkgever betaalt 6,5% van het loon.
Kinderopvang.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 21:55 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Bij nader inzien toch 5 tientjes netto bij gelijk bruto salaris. Ach ja, het is gratis geld zullen we maar zeggen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 13:08 schreef JopieKlaassen het volgende:
Nee, want alle veranderingen worden bij ons per 1 februari doorgevoerd met terugwerkende kracht van 1 januari. Iets met bonussen die tegelijk met salarisverhogingen worden doorgevoerd.
Ja maar dat is gratis geld hequote:Op donderdag 23 januari 2025 13:15 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Twee knaak vijftig erbij weer deze maand.
Ik ga echt feesten.
In de ggz is 36 fulltime.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 21:55 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Minder geld verbrassen dan.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:49 schreef roos94 het volgende:
Ik krijg m pas morgen, maar volgens de nieuwsberichten die ik kan geloven ga ik omlaag in mn salaris
Dat is echt fantastisch!
Hier hetzelfde. Plus ze hebben de schrikkeldag als overuren uitbetaald. Heb ik ook nog nooit meegemaakt en ik werk hier al 13 jaar.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:46 schreef zatoichi het volgende:
Moeilijk te redeneren wat door de aangepaste belastingen komt, aangezien ik er per 1 januari ook een periodiek bij heb gekregen. Totaal 152 euro netto erbij. Werk full-time (36 uur).
Dat is ook niet helemaal fris: de procentuele bruto stijging van (CAO) indexaties zou gelijk moeten lopen met de procentuele netto stijging van het loon.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 08:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Plus ze hebben de schrikkeldag als overuren uitbetaald. Heb ik ook nog nooit meegemaakt en ik werk hier al 13 jaar.
Hier 80 euro netto maar dat is inclusief trede omhoog van 160 bruto. Dus qua belasting quite gespeeld. Zit wel ruim 2x modaal.
Ik verwacht overigens nog wel een forse Cao verhoging dit jaar.
Overigens hou ik al sinds het begin de bruto netto verhouding en stijging bij. Als 2012 100% is dan is 2024 respectievelijk 212,2% bruto en 203,2% netto. Dat gat lijkt ook steeds groter te worden door hogere belastingen en pensioenpremies. Dat is een fors verschil.
Werken moet in je aard liggen, kameraad.quote:
Zoveel post jij ook weer niet toch? Ik doe en 36 werken én proberen zoveel mogelijk desinformatie te debunken op dit forum en tegelijkertijd de mensen te verheffen naar een hoger niveau.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 12:50 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Werken moet in je aard liggen, kameraad.![]()
Waar haal ik anders de tijd vandaan om mensen te verblijden met mijn wijze woorden op dit forum?![]()
Nee klopt.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 13:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zoveel post jij ook weer niet toch? Ik doe en 36 werken én proberen zoveel mogelijk desinformatie te debunken op dit forum en tegelijkertijd de mensen te verheffen naar een hoger niveau.
Ik ben geen ambtenaarquote:Op zaterdag 1 februari 2025 13:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Als je ambtenaar bent, kan je gewoon tijdens werktijd beetje op FOK! rondhangen, met de familie bellen, beetje slapen en toch veel meer geld binnen harken dan met een uitkering terwijl je de facto ongeveer net zoveel doet als iemand met een uitkering.
Misschien moet ik maar ambtenaar worden.
Maak je geen zorgen. Het narratief draait al in de media. Dat topic is gewoon het laatste deel van de beschaving waar dat nieuws doordringtquote:Op zaterdag 1 februari 2025 13:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Nee klopt.
Het is wel lastig om op te boksen in het Oekraïne gedeelte tegen zoveel NOS-Rutte-schaapjes.
Als je maar even een ander geluid dan het officiële Brekelmans-Ruttemans-pro-oorlog geluid laat horen daar gaan mensen al massaal op de TR-knop drukken.![]()
Zal je tegenvallen.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 13:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Als je ambtenaar bent, kan je gewoon tijdens werktijd beetje op FOK! rondhangen, met de familie bellen, beetje slapen en toch veel meer geld binnen harken dan met een uitkering terwijl je de facto ongeveer net zoveel doet als iemand met een uitkering.
Misschien moet ik maar ambtenaar worden.
Inklokken als ambtenaar? Zat je in de plantsoenen?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 13:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Zal je tegenvallen.
De periode dat ik ambtenaar was, was hard werken, en iedere minuut die ik te laat resp. te vroeg in-/uitklokte, ging linea recta van m'n vakantie uren af. Als stank voor dank, kon ik na 1 jaar ophoepelen.
Nee, bij de gemeente amsterdam.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Inklokken als ambtenaar? Zat je in de plantsoenen?
Toen ik er werkte wel. Het was beveiliging via poortjes; zonder in/uit te klokken, kwam je het poortje niet door (zowel bij binnenkomst als bij vertrek). Nou stonden er ook assets van een paar honderd miljoen; dus je wilt de beveiliging terdege op orde hebben. Maar dat was gelijk het urenregistratiesysteem.quote:
Die fluctueert inderdaad. Overigens tot 2017 liepen ze vrij gelijk op. Geen idee wat er aan de hand is schrok zelf ook van het gat.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 11:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is ook niet helemaal fris: de procentuele bruto stijging van (CAO) indexaties zou gelijk moeten lopen met de procentuele netto stijging van het loon.
Blijkbaar neemt de belastingdruk dan toe.
Schiet me nog wat te binnen: je kon extra premieverlof krijgen als je je niet ziek meldde. Ziekteuren gingen voor 50% van het premieverlof af tot een bepaald max. dus (dus tot die premie ziekte dagen op waren).quote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Inklokken als ambtenaar? Zat je in de plantsoenen?
Hier salaris ook vooruitgegaan, in plaats van 2024 nu 2025quote:Op maandag 10 februari 2025 22:05 schreef Sanvi het volgende:
Salarisstrook is zeker verbeterd!
Nieuwe lay-out, kek kleurtje, beter leesbaar.
Oh, financieel bedoel je? Zeg dan gewoon 'is je salaris vooruit gegaan' ofzo.
quote:Op maandag 10 februari 2025 22:18 schreef damsco het volgende:
[..]
Hier salaris ook vooruitgegaan, in plaats van 2024 nu 2025
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |