Coke und Huurenquote:Op donderdag 23 januari 2025 11:56 schreef Mikeytt het volgende:
Volgens de calculators zou ik per maand 48 eur netto extra moeten krijgen (624 eur per jaar)
Volgens mij zit iedereen in de 30.000-100.000 range rond diezelfde hoeveelheid aan belastingvermindering
https://www.berekenhet.nl(...)erschil.html#calctop
Is gewoon standaard 3% CAO verhoging. Prestatieverhoging zit er nog niet in.quote:
Bij ons is de verhoging elk jaar in april.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:13 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Is gewoon standaard 3% CAO verhoging. Prestatieverhoging zit er nog niet in.
Hier ook prestatieverhoging in april. Vorig jaar 7% CAO verhoging gehad. Volgend jaar moeten ze nog onderhandelen. Ik denk niet dat dit in de buurt van 11% gaat komenquote:Op donderdag 23 januari 2025 13:17 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Bij ons is de verhoging elk jaar in april.
Maar 3% zal niet dit jaar toch? Inflatie was 3,2%. De vakbond heeft bij ons 11% geëist.
Bij ons nog niet eens 3% dit jaar.. Het cao akkoord t/m 2025 is net voor de grote inflatie golf afgesloten. Al met al was het cao akkoord niet heel slecht (Iedereen een fors bedrag bovenop hun jaarsalaris plus de eerste 2 jaar een fors percentage), maar dat is nu wel ruim weggestreept tegen de inflatiequote:Op donderdag 23 januari 2025 13:17 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Bij ons is de verhoging elk jaar in april.
Maar 3% zal niet dit jaar toch? Inflatie was 3,2%. De vakbond heeft bij ons 11% geëist.
Da's altijd wel zuur met die 2-jaar afspraken.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:26 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Bij ons nog niet eens 3% dit jaar.. Het cao akkoord t/m 2025 is net voor de grote inflatie golf afgesloten. Al met al was het cao akkoord niet heel slecht (Iedereen een fors bedrag bovenop hun jaarsalaris plus de eerste 2 jaar een fors percentage), maar dat is nu wel ruim weggestreept tegen de inflatie.
Ach, heeft onze vakbond dit jaar weer wat te doen.
quote:Op donderdag 23 januari 2025 17:53 schreef roos94 het volgende:
Wie is dit ? Vertel op
Precies zelfde titel paar uur na mijn topic
[ afbeelding ]
Heb je al besloten waar je dit aan gaat besteden?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 07:55 schreef roos94 het volgende:
Ik heb er precies 1 euro nettto bijgekregen.
Dit kan me dus echt niet boeien wat de armen overkomt. Ik ga mijn 60 euro extra hard uitgeven aan mezelfquote:Op vrijdag 24 januari 2025 07:55 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb zo’n 70 euro meer. Nu is dat natuurlijk welkom en fijn hoor, maar ik vind het een soort van krom dat lagere inkomens inleveren en hogere er wat bij krijgen.
Ik heb een hoog inkomen en ben er op achteruit gegaan. Gaat dus niet breed op.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 07:55 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb zo’n 70 euro meer. Nu is dat natuurlijk welkom en fijn hoor, maar ik vind het een soort van krom dat lagere inkomens inleveren en hogere er wat bij krijgen.
Ik niet. De mensen die werken missen huurtoeslag, zorgtoeslag, geen kwijtschelding van gemeentebelastingen. Geen tegemoetkoming voor de gestegen energierekening. Mogen nog gewoon wonen in sociale huur. Nu heeft die groep eindelijk ook een voordeeltje en worden zij beloont voor hun inspanning.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 07:55 schreef silliegirl het volgende:
Dat dus, het is je van harte gegund: werken moet weer gaan lonen. Mijn hele "voordeel", was te danken aan de belastingverlaging; niet aan harder werken of hoger bruto loon.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 10:20 schreef Sapstengel het volgende:
De mensen die werken missen huurtoeslag, zorgtoeslag, geen kwijtschelding van gemeentebelastingen. Geen tegemoetkoming voor de gestegen energierekening. Mogen nog gewoon wonen in sociale huur. Nu heeft die groep eindelijk ook een voordeeltje en worden zij beloont voor hun inspanning.
Dit is wel heel zwart wit. Mijn vrouw is nieuw ingestroomd in het onderwijs, verdient dus weinig maar werkt wel gewoon hard, en is er 40 euro netto op achteruit gegaan. Ik ben er op vooruit gegaan dus wij klagen verder niet, maar binnen een gezin met één of twee laag verdieners kan je er zo hard op achteruit gaan.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 10:20 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik niet. De mensen die werken missen huurtoeslag, zorgtoeslag, geen kwijtschelding van gemeentebelastingen. Geen tegemoetkoming voor de gestegen energierekening. Mogen nog gewoon wonen in sociale huur. Nu heeft die groep eindelijk ook een voordeeltje en worden zij beloont voor hun inspanning.
45 extra netto hier. En volgende maand nog een trede periodiek er overheen.
Ja is ook zo. En er op achteruit gaan is wel zuur. Gelijkblijven en de mensen die werken en hoger inkomen hebben iets meer belonen zou wel beter zijn.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 11:12 schreef Schanu het volgende:
[..]
Dit is wel heel zwart wit. Mijn vrouw is nieuw ingestroomd in het onderwijs, verdient dus weinig maar werkt wel gewoon hard, en is er 40 euro netto op achteruit gegaan. Ik ben er op vooruit gegaan dus wij klagen verder niet, maar binnen een gezin met één of twee laag verdieners kan je er zo hard op achteruit gaan.
Ik lees iets anders in dat stuk: ook minimumloners gaan er op vooruit ¤12,-: https://www.metronieuws.n(...)gaan-erop-achteruit/quote:Op vrijdag 24 januari 2025 12:44 schreef golfer het volgende:
Iedereen zou er op vooruit gaan volgens deze regering, maar dat is due niet het geval. Juist de lage inkomens en vrijwel alle parttimers gaan er op achteruit.
https://www.metronieuws.n(...)gaan-erop-achteruit/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |