Voornamelijk MAGA-aanhangers denk ikquote:Op zaterdag 18 januari 2025 12:52 schreef Jahr00n het volgende:
Wie zijn toch die mensen die continu in deze piramide scams trappen?
Mensen die niet meer in de officiele munt scam trappen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 12:52 schreef Jahr00n het volgende:
Snel al je geld in doge en Trump coin stoppenquote:Op zaterdag 18 januari 2025 12:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mensen die niet meer in de officiele munt scam trappen.
Kun je inderdaad beter een warmtepomp kopen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 12:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Snel al je geld in doge en Trump coin stoppen
Crypto in een notendop.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Tsja, veel mensen weten wel half dat het een scam/rugpul gaat worden maar hopen natuurlijk dat zij er eerder uitstappen dan de crash straks
Bybit,Bitget, MEXC ectquote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:45 schreef capricia het volgende:
En waar koop en verkoop ik die $TRUMP?
Heb je wat gekocht?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:50 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Bybit,Bitget, MEXC ect
https://www.coingecko.com/en/coins/official-trump
Was het maar waar. Ik heb het talent om altijd de verkeerde shitcoins aan te schaffenquote:
quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:00 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Was het maar waar. Ik heb het talent om altijd de verkeerde shitcoins aan te schaffen
Tis pas winst als je verkoopt.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:33 schreef LXIV het volgende:
350% stijging vandaag al. Hoe verdien je in een dag meer mee dan met bitcoin in vijf jaar
Meer dan 500% inmiddelsquote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:33 schreef LXIV het volgende:
350% stijging vandaag al. Hoe verdien je in een dag meer mee dan met bitcoin in vijf jaar
Speciaal voor zijn wat?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:40 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Meer dan 500% inmiddels
$28.97 575.7%
En deze is speciaal voor jouw![]()
[ x ]
Wel slim om zoiets te droppen als je toch niet vervolgd kan worden.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 17:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het blijft kneiterhard stijgen totdat de initiatiefnemers het genoeg vinden en binnen een paar minuten alles verkopen. Daarna is het niets meer waard, want dan krijg je het aan de straatstenen niet meer kwijt.
Nou vertel hoeveel heb je verdiend? Of geef je alleen advies zonder zelf risico te lopen?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:33 schreef LXIV het volgende:
25K winst gemaaktquote:Op zaterdag 18 januari 2025 12:52 schreef Jahr00n het volgende:
Jij verdient helemaal niks aangezien je anti crypto bentquote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:33 schreef LXIV het volgende:
Als die gewoon zijn eigen bevolking naait valt het hopelijk wel mee.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de wereld er over 4 jaar uit ziet, als hij nu al (weer) met dit soort charlatanstreken begint.
Shit waait altijd over, helaas.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als die gewoon zijn eigen bevolking naait valt het hopelijk wel mee.
Hoe groot was je inleg?quote:
Incorrect.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:33 schreef LXIV het volgende:
Echt he, en de meeste Trump aanhangers vinden het allemaal maar normaal.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de wereld er over 4 jaar uit ziet, als hij nu al (weer) met dit soort charlatanstreken begint.
Ik heb Phantom en Bitvavo is niks ingewikkeld aan.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:32 schreef capricia het volgende:
Ik zou wel willen kopen. Maar dan moet je weer een of ander account aanmaken op een Amerikaanse exchange. En ik heb daar de ballen verstand van.
Op Bitvavo hebben ze hem niet.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:37 schreef Estate2 het volgende:
[..]
Ik heb Phantom en Bitvavo is niks ingewikkeld aan.
Zag hem vanmorgen vroeg wel voorbij komen maar ging er vanuit dat het weer zo'n neppe shitcoin was.
ik heb deze coin gemist en zal de komende stunts waarschijnlijk ook missen... maar enige wat je kunt doen is mee surfen op de golven en zorgen dat je er beter uitkomt persoonlijk.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:31 schreef June. het volgende:
[..]
Echt he, en de meeste Trump aanhangers vinden het allemaal maar normaal.
Nee daarom maak ik SOL over naar Phantom en dan kan ik Solana systemcoins die niet op Bitvavo staan kopen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Op Bitvavo hebben ze hem niet.
En Phantom is een wallet. Die moet je dan weer koppelen aan een DEX.
Ja, maar pro trumpquote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij verdient helemaal niks aangezien je anti crypto bent
koop danquote:Op zaterdag 18 januari 2025 12:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nice, lijkt me een gepast moment om een rondje te geven, of nietquote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
25k, op 14 vanmorgen ingestapt en op 28 eruit
Je mag je geld wel aan mij donerenquote:Op zaterdag 18 januari 2025 12:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kan prima geld verdienen met crypto, mits je weet wat je doet. Alleen is het een volatiele markt simpelweg omdat er geen dekking achter zit. Het is geen fiat geld of aandelenmarkt.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 12:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Alles eruit? Nee toch?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klopt, maar de dekking achter reguliere munten stelt ook niks meer voor. Ik schat dat crypto's minder last van inflatie hebben gehad dan de meeste regulier munteenheden.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 21:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je kan prima geld verdienen met crypto, mits je weet wat je doet. Alleen is het een volatiele markt simpelweg omdat er geen dekking achter zit. Het is geen fiat geld of aandelenmarkt.
Maar kun je crypto wel als geld zien?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, maar de dekking achter reguliere munten stelt ook niks meer voor. Ik schat dat crypto's minder last van inflatie hebben gehad dan de meeste regulier munteenheden.
Dat is de 'fully diluted' market cap. Hetgeen wat meestal telt is de mcap van de coins die in omloop zijn, dat is 5,3 miljard. Nog steeds veel voor een memecoin.quote:
Ach zo, vond het al wat aan de hoge kantquote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:49 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat is de 'fully diluted' market cap. Hetgeen wat meestal telt is de mcap van de coins die in omloop zijn, dat is 5,3 miljard. Nog steeds veel voor een memecoin.
Als jij dit als advies ziet moet je echt zsm weg uit cryptoquote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:53 schreef Questular het volgende:
[..]
Nou vertel hoeveel heb je verdiend? Of geef je alleen advies zonder zelf risico te lopen?
Toch x2 sinds vannacht.quote:Op zondag 19 januari 2025 09:28 schreef matthijst het volgende:
$46
9 miljard market cap![]()
Wel benieuwd wat voor lui hun geld zo wegpissen (nee niet die gasten die in-en uitstappen). Maar ergens moeten mensen zijn die straks hun geld kwijt zijn. Tenzij je gelooft dat het om een of andere reden puur 50 euro waard is om een Trumpie in je wallet te hebben 😂
Ja, dit exact. Je plechtige inauguratiespeech gebruiken om je coin te chillen.quote:Op zondag 19 januari 2025 09:38 schreef -XOR- het volgende:
Je presidentschap misbruiken om een pump & dump coin te lanceren.
Heb je ook je hypotheek afgesloten in crypto's?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, maar de dekking achter reguliere munten stelt ook niks meer voor. Ik schat dat crypto's minder last van inflatie hebben gehad dan de meeste regulier munteenheden.
Gaat hard idd. Rugpull is een kwestie van tijd, maar snap dat mensen hopen dat je ervoor nog een flinke winst kan pakken.quote:
Een digitaal token waar mensen in handelen in de hoop dat het meer waard wordt. Denk aan bitcoin.quote:
Klopt maar ik had de term memecoin nog niet gehoord. Wat onderscheid het van bijvoorbeeld bitcoins of andere crypto?quote:Op zondag 19 januari 2025 10:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Een digitaal token waar mensen in handelen in de hoop dat het meer waard wordt. Denk aan bitcoin.
Meestal letterlijk gemaakt als meme (grap) dus denk aan Dogecoin. Of Pepecoin. Of SquidGameCoin. Etc.quote:Op zondag 19 januari 2025 10:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klopt maar ik had de term memecoin nog niet gehoord. Wat onderscheid het van bijvoorbeeld bitcoins of andere crypto?
quote:Op zaterdag 18 januari 2025 12:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wel eens over nagedacht dat alles van waarde alleen maar waardevol is omdat mensen geloven dat er waarde in zit? Kortom, dat het allemaal een marktwaarde is, en dat dit zo is voor vastgoed, kunst, goud, dollars, euro's, bitcoins, postzegels, horloges etc etc?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet zoveel eigenlijkquote:Op zondag 19 januari 2025 10:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klopt maar ik had de term memecoin nog niet gehoord. Wat onderscheid het van bijvoorbeeld bitcoins of andere crypto?
Ah okequote:Op zondag 19 januari 2025 10:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Meestal letterlijk gemaakt als meme (grap) dus denk aan Dogecoin. Of Pepecoin. Of SquidGameCoin. Etc.
Je kan nu in 5 minuten een coin aanmaken volgens mij. Alleen zal die waarschijnlijk altijd op 0 euro blijven staan
Er moeten wel genoeg mensen inkopen anders beweegt de prijs niet. Dus ja een hele grote rapper (50 cent coin lol) zou misschien kunnen werken als hij op al zijn kanalen het gaat promoten.quote:Op zondag 19 januari 2025 10:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ah oke
Ben benieuwd of we straks ook coins krijgen van rappers die cash nodig hebben voor de dealer.
Zijn er alquote:Op zondag 19 januari 2025 10:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ah oke
Ben benieuwd of we straks ook coins krijgen van rappers die cash nodig hebben voor de dealer.
Als jij een hypotheek afsluit dan gaat die bank even instant euro's minen voor het gehele bedrag, die krijgt uit het niets de waarde van jouw huis op de balans bijgeschreven, om dat geld dan vervolgens tegen rente aan jou uit te lenen en krigt daar nog een claim op jouw huis voor terug ook.quote:Op zondag 19 januari 2025 10:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Heb je ook je hypotheek afgesloten in crypto's?
Is geen antwoord op de vraag.quote:Op zondag 19 januari 2025 10:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als jij een hypotheek afsluit dan gaat die bank even instant euro's minen voor het gehele bedrag, die krijgt uit het niets de waarde van jouw huis op de balans bijgeschreven, om dat geld dan vervolgens tegen rente aan jou uit te lenen en krigt daar nog een claim op jouw huis voor terug ook.
Het is alleen maar van meer/vastere waarde omdat het geinstitutionaliseerd en ons doet denken aan geld uit andere tijden waar wel wat tegenover stond.
Klopt, Hier een uitleg van hoe dat werkt.quote:Op zondag 19 januari 2025 10:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als jij een hypotheek afsluit dan gaat die bank even instant euro's minen voor het gehele bedrag, die krijgt uit het niets de waarde van jouw huis op de balans bijgeschreven, om dat geld dan vervolgens tegen rente aan jou uit te lenen en krigt daar nog een claim op jouw huis voor terug ook.
Oh, wat stond daar dan tegenover?quote:Het is alleen maar van meer/vastere waarde omdat het geinstitutionaliseerd en ons doet denken aan geld uit andere tijden waar wel wat tegenover stond.
Nee, heb niet gekocht.quote:Op zondag 19 januari 2025 10:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gaat hard idd. Rugpull is een kwestie van tijd, maar snap dat mensen hopen dat je ervoor nog een flinke winst kan pakken.
Heb je gekocht? Zo ja, ben wel benieuwd wanneer dan je uitstap moment is (percentage winst)
Het kan ieder moment afgelopen zijn. Dan ben je je voltallige inleg kwijt. Dat is het risico gewoon niet waard, nooit niet.quote:Op zondag 19 januari 2025 10:56 schreef asco het volgende:
[..]
Nee, heb niet gekocht.
Toen ik gisteren wakker werd was de koers 25 dollar en dacht ik al achter het net gevist te hebben.![]()
Jammer dat ik vrijdag geen nachtbraaksessie had, dan had ik het sneller meegekregen en had ik wel gekocht.
Achja, tis hoe het is.
Nou nee:quote:Op zondag 19 januari 2025 10:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als jij een hypotheek afsluit dan gaat die bank even instant euro's minen voor het gehele bedrag, die krijgt uit het niets de waarde van jouw huis op de balans bijgeschreven,
Dus dat geldt komt niet uit het niets, maar is de waarde van de claim op je huis.quote:om dat geld dan vervolgens tegen rente aan jou uit te lenen en krigt daar nog een claim op jouw huis voor terug ook.
.
Dat was dan uiteraard een gevalletje winst pakken en wegwezen geworden.quote:Op zondag 19 januari 2025 10:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het kan ieder moment afgelopen zijn. Dan ben je je voltallige inleg kwijt. Dat is het risico gewoon niet waard, nooit niet.
En wanneer pak je je winst? Je had ook gisterochtend kunnen kopen om vervolgens gisteravond van een riante winst naar niets te donderen.quote:Op zondag 19 januari 2025 10:59 schreef asco het volgende:
[..]
Dat was dan uiteraard een gevalletje winst pakken en wegwezen geworden.
quote:Op zondag 19 januari 2025 10:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
[..]
Wel eens over nagedacht dat alles van waarde alleen maar waardevol is omdat mensen geloven dat er waarde in zit? Kortom, dat het allemaal een marktwaarde is, en dat dit zo is voor vastgoed, kunst, goud, dollars, euro's, bitcoins, postzegels, horloges etc etc?
Gebaseerd op het slaan van munten. Hmmm, zoals Trumpie met z'n shitcoin.quote:Verder klapte de Spaanse economie in elkaar. Deze was namelijk niet gebaseerd op productiviteit en handel, maar op het slaan van munten. De Nederlandse en later de Britse economie voeren daar wel bij, want die waren wel op handel en productie gebaseerd.
Klopt. Maar als je zoiets als dit in het eerste uur mee had gekregen zou de kans op winst groot zijn geweest.quote:Op zondag 19 januari 2025 11:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En wanneer pak je je winst? Je had ook gisterochtend kunnen kopen om vervolgens gisteravond van een riante winst naar niets te donderen.
Ja, dit gaat echt alle perken te buiten.quote:Op zondag 19 januari 2025 11:03 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het bizar dat een aankomend president gewoon trots financiële scams aankondigt. Dat hier wat mensen geld hebben verdiend doet niks af aan het feit dat veel meer mensen geld gaan verliezen.
Betekentquote:Op zondag 19 januari 2025 11:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je kan er wel mee te koop lopen, maar dat betekend niet dat er waarde aan jouw post hangt.
Het zou me niets verbazen als ze gewoon doorgaan met juichen.quote:Op zondag 19 januari 2025 11:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Denk dat het juichen ze snel vergaat als blijkt dat ze hun geld kwijt zijn.
Nee joh, dat is dan de schuld van X, zoals bij alle populisten. Wat X hangt weer van je doelgroep af, migranten, democraten, neo liberalisme, de rijken, de joden, de moslims, negers, etc etc etcquote:Op zondag 19 januari 2025 11:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Denk dat het juichen ze snel vergaat als blijkt dat ze hun geld kwijt zijn.
Dat is niet hoe het werkt Anthony. Er zit verschil tussen een fictieve papieren waarde en daadwerkelijk vermogen.quote:Analist Anthony Pompliano merkte op dat de munt binnen drie uur bijna 8 miljard dollar waard werd, wat meer is dan Trumps geschatte eigen vermogen.
Wat is het verschil?quote:Op zondag 19 januari 2025 12:06 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat is niet hoe het werkt Anthony. Er zit verschil tussen een fictieve papieren waarde en daadwerkelijk vermogen.
quote:Op zondag 19 januari 2025 12:48 schreef Cockwhale het volgende:
Jammer dat ik ze gister in het begin niet heb kunnen kopen. Was ik met een investering van 1000 euro nu miljonair. Zou best kunnen dat deze coin gedurende Trump's hele presidentiële termijn een goede investering zal blijken. We gaan het zien, het blijft gokken, high risk, high reward, maar wie weet kan ik er nog 10.000 euro winst uit halen.
Hahaquote:Op zondag 19 januari 2025 12:53 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik vind het gewoon mooi als mensen achteraf roepen dat ze eerder hadden moeten instappen want dan waren ze miljonair.
Dat is toch heerlijk. En dan denken ze ook echt dat we daar soort ontzag voor moeten hebben. "Omg hij wilde instappen en dan was die bijna miljonair!"
Oja en dan daarna ook nog roepen dan anderen er geen verstand van hebben.
Wie?quote:Op zondag 19 januari 2025 12:53 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik vind het gewoon mooi als mensen achteraf roepen dat ze eerder hadden moeten instappen want dan waren ze miljonair.
Dat is toch heerlijk. En dan denken ze ook echt dat we daar soort ontzag voor moeten hebben. "Omg hij wilde instappen en dan was die bijna miljonair!"
Waarom ben je zo boos dan? Je hoeft helemaal nergens ontzag voor te hebben.quote:Op zondag 19 januari 2025 12:53 schreef ThePlaneteer het volgende:
't begon vrijwel direct op 20 dollar toch? Nu 60.quote:Op zondag 19 januari 2025 12:52 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Je snapt er niks van ofwel? Koop maar een staatslot
Veel lager.quote:Op zondag 19 januari 2025 13:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
't begon vrijwel direct op 20 dollar toch? Nu 60.
Dus als je 1000 had ingelegd had je nu 3000 gehadValt best mee. En dan had je het perfect moeten timen.
Tenzij ie een stuk lager begon?
Nee, tijdens de launch was het slechts een paar centquote:Op zondag 19 januari 2025 13:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
't begon vrijwel direct op 20 dollar toch? Nu 60.
Dus als je 1000 had ingelegd had je nu 3000 gehadValt best mee. En dan had je het perfect moeten timen.
Tenzij ie een stuk lager begon?
Anders krijgen ze geen clicks genoeg hè.quote:Op zondag 19 januari 2025 12:06 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat is niet hoe het werkt Anthony. Er zit verschil tussen een fictieve papieren waarde en daadwerkelijk vermogen.
Je hebt zeker niet meegekregen hoe in de afgelopen 4 jaar onder Biden, Amerika werd afgebroken door de woke en Burnlootmurder en corruptie in de regering? De inflatie? Hoe er met slachtoffers van natuurrampen werd omgegaan? Wat scheelt er dan aan je?quote:Op zondag 19 januari 2025 14:12 schreef TigerXtrm het volgende:
Wat een grap van een derdewereldland is het toch ook. Ik kan ook geen medelijden meer met Amerikanen hebben. Op dit punt hebben ze het gewoon echt verdient. Succes met de afbraak van je land.
Ach in de rest van de wereld is tenminste geen inflatie...quote:Op zondag 19 januari 2025 14:44 schreef Jeo_Boden het volgende:
[..]
Je hebt zeker niet meegekregen hoe in de afgelopen 4 jaar onder Biden, Amerika werd afgebroken door de woke en Burnlootmurder en corruptie in de regering? De inflatie? Hoe er met slachtoffers van natuurrampen werd omgegaan? Wat scheelt er dan aan je?
Jij hebt niet meegekregen over de Trump corruptie met Saudisch geld?quote:Op zondag 19 januari 2025 14:44 schreef Jeo_Boden het volgende:
[..]
Je hebt zeker niet meegekregen hoe in de afgelopen 4 jaar onder Biden, Amerika werd afgebroken door de woke en Burnlootmurder en corruptie in de regering? De inflatie? Hoe er met slachtoffers van natuurrampen werd omgegaan? Wat scheelt er dan aan je?
Sinds wanneer zijn democraten voor het afbranden, plunderen en vermoorden van mensen? Op de rechtse hoekjes van het nent kwam ik bijvoorbeeld tegen dat kleine winkeldiefstallen in California gelegaliseerd zijn. Vervolgens ga je kijken en is de straf hoger in die staat dan in Texas. Corruptie in de regering? Dat ga je oplossen door allemaal miljardairs aan te stellen die hun eigen regeltjes mogen gaan bepalen? Elon Musk is 's werelds grootste ontvanger van belastinggeld en hij gaat bezuinigingen leiden. Denk je echt dat er minder geld naar hem gaat? Inflatie was in ieder westers land. De VS had minder inflatie en was er sneller vanaf onder Biden dan Europa en het zaadje voor die inflatie kwam van Trumps tijd. En terwijl Biden bezig was met hulp bij de recente branden was Trump bezig met mensen tegen elkaar opzetten en liegen over budgetten waar zogenaamd geen geld meer over was.quote:Op zondag 19 januari 2025 14:44 schreef Jeo_Boden het volgende:
[..]
Ik doe helemaal niks met cryptoquote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:59 schreef 111210 het volgende:
[..]
Als jij dit als advies ziet moet je echt zsm weg uit crypto
Wat is dan precies de tegenprestatie van de geldscheppende instelling, in het dagelijks spraakgebruik een bank genoemd?quote:Op zondag 19 januari 2025 10:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou nee:
[..]
Dus dat geldt komt niet uit het niets, maar is de waarde van de claim op je huis.
Die claim kan de verkoper leggen, of een derde partij.
Bijvoorbeeld de bank.
Mijn ouders hebben bijvoorbeeld het huis van mijn oma destijds gekocht, waarbij ze een hypotheek namen bij mijn oma.
Die kreeg elke maand een X bedrag op haar rekening.
Tegenwoordig kiezen we in de meeste gevallen voor derde partij, zoals een bank. Daar staat natuurlijk wèl een tegenprestatie tegenover.
En dat is de rente.
Zij krijgen een vordering van de verkopende partij, ipv dat jij die krijgt.quote:Op zondag 19 januari 2025 17:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat is dan precies de tegenprestatie van de geldscheppende instelling, in het dagelijks spraakgebruik een bank genoemd?
Gewone commerciële banken scheppen geen geld. Iedere euro die ze uitlenen hebben ze eerst zelf moeten lenen. Anders zouden ze wel heeel veel winst maken! (En zou de rente max anderhalf procent zijn). Ze verdienen door het renteverschil van hun geleende geld en het geld dat ze uitlenen. Dat is ca anderhalf procent.quote:Op zondag 19 januari 2025 17:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat is dan precies de tegenprestatie van de geldscheppende instelling, in het dagelijks spraakgebruik een bank genoemd?
Nice, gl my dudequote:
Ja, er is inderdaad een gerede kans dat je vermogen naar de maan gaat. maar succes.quote:
Nee, de bedoeling is dat Trump en z'n vrienden heel veel geld verdienen ten koste van anderen.quote:Op zondag 19 januari 2025 19:14 schreef Knipoogje het volgende:
Kun je al wat kopen met die coin of is het alleen maar de bedoeling dat je instapt, een ritje maakt, hopen dat ie hoger staat als je uitstapt en met het verdiende geld wat koopt
Dit is sinds gisteren aan een coke en hoeren bingequote:Op zondag 19 januari 2025 20:05 schreef Rnie het volgende:
Is @:Scorpie zijn winst van 25K aan het opmaken?
Alles omgezet naar Tether en nu ff wachten op de dip, BTC of Solana kopen, ben er nog niet over uit.quote:Op zondag 19 januari 2025 20:05 schreef Rnie het volgende:
Is @:Scorpie zijn winst van 25K aan het opmaken?
quote:Op zondag 19 januari 2025 20:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alles omgezet naar Tether en nu ff wachten op de dip, BTC of Solana kopen, ben er nog niet over uit.
Zou wel sympathiek zijn als je Trump petjes kan kopen met die coins.quote:Op zondag 19 januari 2025 19:14 schreef Knipoogje het volgende:
Kun je al wat kopen met die coin of is het alleen maar de bedoeling dat je instapt, een ritje maakt, hopen dat ie hoger staat als je uitstapt en met het verdiende geld wat koopt
We zijn het voor de verandering eensquote:Op zondag 19 januari 2025 20:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
55 miljard aan lucht.
De wereld is gek geworden.
Nah, die is tijdens de Corona gek geworden en is nu helemaal los aan het gaan. Zorg maar dat je veel geld op je spaarrekening hebt staan, want op enig socialisme hoef je niet meer te rekenen.quote:Op zondag 19 januari 2025 20:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
55 miljard aan lucht.
De wereld is gek geworden.
De president van het machtigste land ter wereld doet openlijk en zelfs trots aan financiële oplichterij.quote:Op zondag 19 januari 2025 21:11 schreef Rnie het volgende:
Op dit moment behoort Trump tot de top 25 rijkste personen op aarde.![]()
Die 55 miljard komt doordat iedereen over elkaar heen buitelt om een stukje Trump-lucht te kopen.quote:Op zondag 19 januari 2025 21:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nah, die is tijdens de Corona gek geworden en is nu helemaal los aan het gaan. Zorg maar dat je veel geld op je spaarrekening hebt staan, want op enig socialisme hoef je niet meer te rekenen.
Waarom de gedachte dat dit een rug pull is?quote:Op zondag 19 januari 2025 21:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De president van het machtigste land ter wereld doet openlijk en zelfs trots aan financiële oplichterij.
ROFLCOPTER!!![]()
![]()
![]()
Tja, Trump had al geen geld om zijn boetes te betalen, dus hij was al een tijdje failliet. Maar hij heeft er toch een grote draai aan kunnen geven.quote:Op zondag 19 januari 2025 21:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die 55 miljard komt doordat iedereen over elkaar heen buitelt om een stukje Trump-lucht te kopen.
Dat zijn de gekken.
Omdat die hele man een grote clowneske show is.quote:Op zondag 19 januari 2025 22:03 schreef Rnie het volgende:
[..]
Waarom de gedachte dat dit een rug pull is?
Ben je 11 ofzo?quote:Op zondag 19 januari 2025 22:03 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het is Trump, 80% van de coins is in een wallet maar bovenal: het is een zelfverklaarde memecoin.quote:Op zondag 19 januari 2025 22:03 schreef Rnie het volgende:
[..]
3.3M volgers op X, lijkt me wel. Alleen doet die link van haar het bij mij niet. Ben ik de enige die daarvan last heeft?quote:
Ja man, volgers op X is echt betrouwbaar, zal ik nog wat pornosterren naar je account sturen om te volgen, echt mensen zoals jou verdienen het om onder een brug te slapen.quote:Op zondag 19 januari 2025 22:45 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
3.3M volgers op X, lijkt me wel. Alleen doet die link van haar het bij mij niet. Ben ik de enige die daarvan last heeft?
Je komt wat overspannen over, koop wat memecoins voor het goede doelquote:Op zondag 19 januari 2025 22:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja man, volgers op X is echt betrouwbaar, zal ik nog wat pornosterren naar je account sturen om te volgen, echt mensen zoals jou verdienen het om onder een brug te slapen.
Vanaf nu heet ik $capriciaquote:Op zondag 19 januari 2025 22:49 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Je komt wat overspannen over, koop wat memecoins voor het goede doel![]()
https://melaniameme.com/
@:capricia, dit is je kans
Ik koop al Bitcoin sinds 2013, je denkt dat ik gespannen raak van dit soort rotzooiquote:Op zondag 19 januari 2025 22:49 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Je komt wat overspannen over, koop wat memecoins voor het goede doel![]()
https://melaniameme.com/
@:capricia, dit is je kans
Oh nee, een Rug pull!quote:Op zondag 19 januari 2025 22:54 schreef Ali_boo het volgende:
Dit is best wel vermakelijk om te volgen, eerlijk gezegd![]()
[ x ]
Buy the dipquote:Op zondag 19 januari 2025 22:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oh nee, een Rug pull!
Wie had dit nou verwacht!!!!
Zullen vast wel wat DEXes zijn waar je dit kunt kopen.quote:Op zondag 19 januari 2025 22:59 schreef koffiekoekjes het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd
Als iemand uit Nederland, hoe had je die trump coin kunnen kopen en verkopen. Volgens mij zijn er nog maar een paar exchanges legaal in Nederland toch? Of doe je gewoon euro -> btc -> via niet helemaal legale partij inkopen
TO THE MOOOOON 🚀🚀🚀quote:
Bybit. Maar hoe betrouwbaar dat is? En of je de coins dan op tijd verkocht hebt? Ik zag ook dat je ze via een Coinbase wallet kunt traden.quote:Op zondag 19 januari 2025 22:59 schreef koffiekoekjes het volgende:
Als iemand uit Nederland, hoe had je die trump coin kunnen kopen en verkopen. Volgens mij zijn er nog maar een paar exchanges legaal in Nederland toch? Of doe je gewoon euro -> btc -> via niet helemaal legale partij inkopen
Wanhopig Amerikanen die hun studiegeld budget Yolo'en.quote:Op zondag 19 januari 2025 23:10 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Bybit. Maar hoe betrouwbaar dat is? En of je de coins dan op tijd verkocht hebt? Ik zag ook dat je ze via een Coinbase wallet kunt traden.
Die Melania coin met een market cap van $4,5B in 1uur en +8000%Wtf is dat?
Als je over een paar uur verkoopt zit je toch alsnog goed zolang de boel niet gelijk crashedquote:Op zondag 19 januari 2025 23:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wanhopig Amerikanen die hun studiegeld budget Yolo'en.
Je snapt het concept van zolang?quote:Op zondag 19 januari 2025 23:16 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Als je over een paar uur verkoopt zit je toch alsnog goed zolang de boel niet gelijk crashed
Lekker ff snel een winst
mooi op tijd, een uur geleden halveerde de waarde ineens.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat zij zelf die munt op de markt hebben geflikkerd vermoed ik.quote:Op zondag 19 januari 2025 11:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als ze gewoon doorgaan met juichen.
Gewoon de Democraten de schuld geven.quote:Op zondag 19 januari 2025 23:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dus nu kan Trump er prat op gaan, dat hij 1 van de grootste oplichters is aller tijden. Veel van zijn volgers gaan dat geweldig vinden, behalve als ze nu al hun spaargeld kwijt zijn. En je wilt al de mensen die er geld voor geleend hebben waarschijnlijk niet de kost geven.
quote:Op zondag 19 januari 2025 19:29 schreef 215 het volgende:
[..]
Ja, er is inderdaad een gerede kans dat je vermogen naar de maan gaat. maar succes.
Dat het nog zo lang duurde en dat het nu nog de helft waard is, geeft maar aan hoe traag die cryptobeurzen reageren. Tegen de tijd dat je het kunt verkopen krijg je er niets meer voor.quote:Op zondag 19 januari 2025 22:32 schreef DaMart het volgende:
[..]
Prijs halveerde even binnen ongeveer een kwartier.
Dogecoin is ook een pump & dump?quote:Op zondag 19 januari 2025 22:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het is Trump, 80% van de coins is in een wallet maar bovenal: het is een zelfverklaarde memecoin.
Maar het is dus wel een pump & dump coin, ook al is het pump gedeelte mislukt? Ik volg enkel @Glazenmaker , zelf weinig verstand van dit soort zaken. Waarom bestaat doge dan al zolang als het financiële oplichterij is?quote:Op zondag 19 januari 2025 23:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Bij Dogecoin is het pump-gedeelte mislukt.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 19 januari 2025 23:42 schreef Rnie het volgende:
[..]
Maar het is dus wel een pump & dump coin, ook al is het pump gedeelte mislukt? Ik volg enkel @:Glazenmaker , zelf weinig verstand van dit soort zaken. Waarom bestaat doge dan al zolang als het een oplichterij is?![]()
Vooral kopen.quote:Op zondag 19 januari 2025 23:48 schreef Rnie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Aangenaam kennis te maken.
Komt omdat hij en melania nu ook Melaniacoin hebben aangekondigdquote:
Smelania?quote:Op maandag 20 januari 2025 00:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nieuwe dag, nieuwe memecoin. Wie heeft m al gekocht?
[ afbeelding ]
Gewoon via Bitvavo. Binnen een minuut geregeld.quote:Op zondag 19 januari 2025 22:59 schreef koffiekoekjes het volgende:
Klopt, maar denk dat iedereen die via Bitvavo kocht nu op verlies staat.quote:Op maandag 20 januari 2025 06:56 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Gewoon via Bitvavo. Binnen een minuut geregeld.
Ja, of break-even.quote:Op maandag 20 januari 2025 07:35 schreef ISVV het volgende:
[..]
Klopt, maar denk dat iedereen die via Bitvavo kocht nu op verlies staat.
Krijgen we straks een bestorming van de inauguratie door boze beleggers.quote:Op maandag 20 januari 2025 00:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Komt omdat hij en melania nu ook Melaniacoin hebben aangekondigd
[ afbeelding ]
Exact hetzelfde als aan andere crypto-valuta. Je koopt het in de hoop het op een later tijdstip voor een hogere prijs aan iemand anders te kunnen verkopen.quote:
Bitcoin, Etherium, Solana moet je niet vergelijken met casino coins.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Exact hetzelfde als aan andere crypto-valuta. Je koopt het in de hoop het op een later tijdstip voor een hogere prijs aan iemand anders te kunnen verkopen.
Aandelen daar wordt in ieder geval nog gewerkt en nieuwe waarde gemaakt.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:38 schreef Cherni het volgende:
[..]
Bitcoin, Etherium, Solana moet je niet vergelijken met casino coins.
Tja zo hoop je ook dat je goud of aandelen op zijn minst inflatie dekt of nog beter winst opleveren. Je gaat ook niet in aandelen als je op voorhand al zou weten dat je verlies draait.
Dat doet er toch niet toe. Alsof de meerderheid daarmee bezig is. Ik ben ook niet bezig in welke aandelen mijn pensioenfonds zit. Als het maar iets opbrengt.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Aandelen daar wordt in ieder geval nog gewerkt en nieuwe waarde gemaakt.
Nou ik hoop niet dat je pensioenfonds stunts doet als investeren in Trumpcoins.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:47 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat doet er toch niet toe. Alsof de meerderheid daarmee bezig is. Ik ben ook niet bezig in welke aandelen mijn pensioenfonds zit. Als het maar iets opbrengt.
Geld voor deze coins dan niet dat men ze voor een hoger bedrag wil verkopen dan men ze gekocht heeft? Ze leveren geen dividend of rente op, de enige manier om er winst mee te maken is ze voor meer te verkopen. Enig gebruiksnut is er niet, het idee dat er ooit massaal mee betaald gaat kunnen worden heeft echt iedereen ondertussen wel laten vallen.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:38 schreef Cherni het volgende:
[..]
Bitcoin, Etherium, Solana moet je niet vergelijken met casino coins.
Tja zo hoop je ook dat je goud of aandelen op zijn minst inflatie dekt of nog beter winst opleveren. Je gaat ook niet in aandelen als je op voorhand al zou weten dat je verlies draait.
Ja, natuurlijk. Bij die bedrijven is er een cashflow die uiteindeiljk bij de aandeelhouders terecht komt. Daaraan ontleent zo'n aandeel zijn waarde en stijgt het ook als de winsten van het bedrijf stijgen. Bij bitcoin e.d. is er geen cashflow en gaat er ook nooit cashflow komen.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Aandelen daar wordt in ieder geval nog gewerkt en nieuwe waarde gemaakt.
Nee dat is een pokerspel waar aan het einde van de avond het geld enkel anders is verdeeld.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Bij die bedrijven is er een cashflow die uiteindeiljk bij de aandeelhouders terecht komt. Daaraan ontleent zo'n aandeel zijn waarde en stijgt het ook als de winsten van het bedrijf stijgen. Bij bitcoin e.d. is er geen cashflow en gaat er ook nooit cashflow komen.
Er is een mooie term voor een tijdelijk herstel waarin meer mensen gelokt worden voor de echte crash.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:47 schreef SymbolicFrank het volgende:
Hij heeft de dump overleefd, dat gebeurt niet vaak. "Buy the dip", inderdaad. Maar dat is natuurlijk nog steeds slecht advies.
Klopt. En als je heel goed kijkt zou je zelfs kunnen zeggen dat er een (soort van) negatieve cashflow is. Want het in de lucht houden van het systeem kost veel geld aan stroom en ICT, ca 2% van de marketcap jaarlijks.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dat is een pokerspel waar aan het einde van de avond het geld enkel anders is verdeeld.
Het is wachten op alle fokkers die hier gaan posten dat ze net voor de crash hebben uitgecasht natuurlijk.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er is een mooie term voor een tijdelijk herstel waarin meer mensen gelokt worden voor de echte crash.
Het zal mij niet verbazen als die gek het als een serieus alternatief voor de dollar wil gaan inzetten. Aangezien hij 80% zelf in handen heeft is hij dan gelijk ook de bank of America.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Geld voor deze coins dan niet dat men ze voor een hoger bedrag wil verkopen dan men ze gekocht heeft? Ze leveren geen dividend of rente op, de enige manier om er winst mee te maken is ze voor meer te verkopen. Enig gebruiksnut is er niet, het idee dat er ooit massaal mee betaald gaat kunnen worden heeft echt iedereen ondertussen wel laten vallen.
Dat zal zeker niet het geval zijn. Zoals ik al zei zijn Trumpcoins casino coins en niet te vergelijken met bitcoin. Maar als mijn pensioenfonds in de wapenindustrie zou zitten prima dit terwijl het ethisch gezien niet goed klinkt.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou ik hoop niet dat je pensioenfonds stunts doet als investeren in Trumpcoins.
Het is net een soort sekte. Handel met voorkennis door groot geld in een uitgebreide ponzi scheme.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er is een mooie term voor een tijdelijk herstel waarin meer mensen gelokt worden voor de echte crash.
Uiteraard. Mensen willen het liefst miljonair worden zonder er al te veel voor te doen. Het is mij nooit geluktquote:Op maandag 20 januari 2025 09:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Geld voor deze coins dan niet dat men ze voor een hoger bedrag wil verkopen dan men ze gekocht heeft? Ze leveren geen dividend of rente op, de enige manier om er winst mee te maken is ze voor meer te verkopen. Enig gebruiksnut is er niet, het idee dat er ooit massaal mee betaald gaat kunnen worden heeft echt iedereen ondertussen wel laten vallen.
Misschien dat de Trumpstore merchandise gaat aanbieden in $TRUMP?quote:Op maandag 20 januari 2025 09:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zou mij niets verbazen.quote:Op maandag 20 januari 2025 10:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Misschien dat de Trumpstore merchandise gaat aanbieden in $TRUMP?![]()
Dat wil niet zeggen dat Bitcoin geen nut heeft. Ik weet dat het geen enkele zin heeft om jou nog een keer uit te leggen wat ik al zo vaak heb verteld, maar misschien heeft een ander er iets aan.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien. Maar waarom niet gewoon in dollars? Wat is de meerwaarde van een tussenvaluta? En dat geldt net zo goed voor al die andere duizenden 'coins' met allemaal verschillende doelen in het achterhoofd. Het is natuurlijk extreem onpraktisch om voor alles een eigen coin te hebben, die ook nog eens in waarde fluctueert. Daarom is de euro zo handig.quote:Op maandag 20 januari 2025 10:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Misschien dat de Trumpstore merchandise gaat aanbieden in $TRUMP?![]()
Gebeurt in de 'echte' wereld ook.quote:Op maandag 20 januari 2025 10:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien. Maar waarom niet gewoon in dollars? Wat is de meerwaarde van een tussenvaluta? En dat geldt net zo goed voor al die andere duizenden 'coins' met allemaal verschillende doelen in het achterhoofd. Het is natuurlijk extreem onpraktisch om voor alles een eigen coin te hebben, die ook nog eens in waarde fluctueert. Daarom is de euro zo handig.
Zoom uit: je geld wordt gegarandeerd minder waard en in een behoorlijk rap tempo. Bitcoin kan op korte termijn volatiel zijn, maar op langere termijn is niemand die in Bitcoin heeft geïnvesteerd en niet heeft verkocht armer geworden:quote:Op maandag 20 januari 2025 10:54 schreef Zwansen het volgende:
Bescherming tegen inflatie vind ik persoonlijk een bijzonder argument. Inflatie is gemiddeld een paar procent op jaarbasis versus een munt die dagelijks met gemak 10+% in waarde kan veranderen.
Wat jij 'store of value' of inflatiehedge is onder aan de streep echt niets anders dan het op een later tijdstip voor meer kunnen verkopen.quote:Op maandag 20 januari 2025 10:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat Bitcoin geen nut heeft. Ik weet dat het geen enkele zin heeft om jou nog een keer uit te leggen wat ik al zo vaak heb verteld, maar misschien heeft een ander er iets aan.
Dit is een overzicht dat uit een presentatie van vermogensinvesteerder Blacrock komt:
[ afbeelding ]
Bitcoin heeft bepaalde eigenschappen die het op dit moment geschikt maken als een store of value. Het wordt ook wel digitaal goud genoemd, zelfs door de voorzitter van de FED:
[ x ]
In vergelijking met goud doet Bitcoin het veel beter:
[ afbeelding ]
Ook op andere manieren heeft Bitcoin nut. Daniel Batten doet onderzoek naar Bitcoin en het milieu en heeft de usecases op een rij gezet:
[ x ]
Die zijn voor ons niet allemaal relevant, maar we hebben bijv. allemaal baat bij duurzamere en goedkopere energie. Voor de meesten van ons is het directe voordeel bescherming tegen inflatie.
Vorig jaar is Bitcoin toegankelijker geworden voor traditionele investeerders door de introductie van de zogeheten spot etf. Dit is een overzicht van de in- en outflows:
[ x ]
Daarmee wordt Bitcoin steeds meer mainstream. De LXIV's gaan langzaam overstag.
Mijn oudste dochter heeft mij destijds ook moeten overtuigen mbt bitcoin.quote:Op maandag 20 januari 2025 10:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat Bitcoin geen nut heeft. Ik weet dat het geen enkele zin heeft om jou nog een keer uit te leggen wat ik al zo vaak heb verteld, maar misschien heeft een ander er iets aan.
Dit is een overzicht dat uit een presentatie van vermogensinvesteerder Blacrock komt:
[ afbeelding ]
Bitcoin heeft bepaalde eigenschappen die het op dit moment geschikt maken als een store of value. Het wordt ook wel digitaal goud genoemd, zelfs door de voorzitter van de FED:
[ x ]
In vergelijking met goud doet Bitcoin het veel beter:
[ afbeelding ]
Ook op andere manieren heeft Bitcoin nut. Daniel Batten doet onderzoek naar Bitcoin en het milieu en heeft de usecases op een rij gezet:
[ x ]
Die zijn voor ons niet allemaal relevant, maar we hebben bijv. allemaal baat bij duurzamere en goedkopere energie. Voor de meeste van ons is het directe voordeel bescherming tegen inflatie.
Zo, jij hebt al die bronnen snel gelezen!quote:Op maandag 20 januari 2025 10:58 schreef LXIV het volgende:
Die andere usecases van Batten slaan echt nergens op, met nr 16 als hilarisch hoogtepunt. Bitcoin is bij uitstek totaal niet duurzaam met zijn extreme energieverbruik voor minimale transacties.
Kopen dus, met de hoop het op een later tijdstip voor meer aan iemand anders te kunnen verkopen.quote:Op maandag 20 januari 2025 10:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zoom uit: je geld wordt gegarandeerd minder waard en in een behoorlijk rap tempo. Bitcoin kan op korte termijn volatiel zijn, maar op langere termijn is niemand die in Bitcoin heeft geïnvesteerd en niet heeft verkocht armer geworden:
[ afbeelding ]
Vergelijk dat met de dollar:
[ afbeelding ]
Mijn dochter heeft ook bitcoin, XRP en sinds gisteren ook $TRUMP.quote:Op maandag 20 januari 2025 10:58 schreef Cherni het volgende:
[..]
Mijn oudste dochter heeft mij destijds ook moeten overtuigen mbt bitcoin.. Ik was veel meer overtuigd van fysiek goud en zilver een middel tegen inflatie.
Die heeft totaal niet mijn karakter en daar lig ik vaker op een positieve manier mee in harde discussies.
Ik vind dat leuk.quote:Op maandag 20 januari 2025 11:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn dochter heeft ook bitcoin, XRP en sinds gisteren ook $TRUMP.
Dat is waarom mensen sparen, hè. Of om bijvoorbeeld geld aan de volgende generatie door te geven. Het is een manier om de waarde van je arbeid op dit moment vast te leggen en later te benutten. Saylor zou zeggen: "I would call it an economy."quote:Op maandag 20 januari 2025 10:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kopen dus, met de hoop het op een later tijdstip voor meer aan iemand anders te kunnen verkopen.
Dat leg ik wel uit, want veel mensen begrijpen niet wat een scam de dollar en euro zijn.quote:Je hoeft verder niet uit te leggen dat je met het beleid van de ECB/FED niet in de euro/dollar hoeft te zitten hoor.. Dat is evident.
Ik heb bijvoorbeeld mijn aandelen Shell niet om ze per se op een later tijdstip aan iemand anders te verkopen. Ik heb ze vooral in bezit om gewoon een langzaam stijgend dividend te ontvangen. Uiteindelijk zullen ze wel verkocht moeten gaan worden natuurlijk, maar had ik het eeuwige leven dan niet.quote:Op maandag 20 januari 2025 11:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is waarom mensen sparen, hè. Of om bijvoorbeeld geld aan de volgende generatie door te geven. Het is een manier om de waarde van je arbeid op dit moment vast te leggen en later te benutten. Saylor zou zeggen: "I would call it an economy."
Dat is sowieso goed. Ik zit al jaren dik short in de euro en niets levert me meer geld op dan dat!quote:Dat leg ik wel uit, want veel mensen begrijpen niet wat een scam de dollar en euro zijn.
Dat is waar, dat doen wij ook maar dan met stablecoins.quote:Op maandag 20 januari 2025 11:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb bijvoorbeeld mijn aandelen Shell niet om ze per se op een later tijdstip aan iemand anders te verkopen. Ik heb ze vooral in bezit om gewoon een langzaam stijgend dividend te ontvangen.
Je moet natuurlijk ook kijken naar de jongere generatie. Die gaan op een hele andere manier om mbt sparen en economie. Die kopen geen Krugerrand meer. Te omslachtig.quote:Op maandag 20 januari 2025 11:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn dochter heeft ook bitcoin, XRP en sinds gisteren ook $TRUMP.
Eens, maar niemand kan garanderen dat BTC over 10 jaar nog iets waard is. Het is best aannemelijk dat BTC dan minder dan 1k waard is bijvoorbeeld, om wat voor reden dan ook. Bij euro’s of dollars heb je ook geen garanties, maar de kans dat ze over 10 jaar 99% minder waard zijn is praktisch 0.quote:Op maandag 20 januari 2025 10:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zoom uit: je geld wordt gegarandeerd minder waard en in een behoorlijk rap tempo. Bitcoin kan op korte termijn volatiel zijn, maar op langere termijn is niemand die in Bitcoin heeft geïnvesteerd en niet heeft verkocht armer geworden:
[ afbeelding ]
Vergelijk dat met de dollar:
[ afbeelding ]
Van haar eigen verdiende geld mag ze natuurlijk doen wat ze wil. Van mijn geld en het geld dat ze van oma krijgt moet ze gewoon ETFs en rabobankcertificaten kopen.quote:Op maandag 20 januari 2025 11:13 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk ook kijken naar de jongere generatie. Die gaan op een hele andere manier om mbt sparen en economie. Die kopen geen Krugerrand meer. Te omslachtig.
Maar de kans dat die euro's (veel) minder waard zijn dan nu is praktisch 100%. Je moet gewoon niet 'long' zitten in euro's of dollars. Koop een asset, dus aandelen, grondstoffen, onroerend goed. Maar blijf neit als een sitting duck in valuta zitten!quote:Op maandag 20 januari 2025 11:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Eens, maar niemand kan garanderen dat BTC over 10 jaar nog iets waard is. Het is best aannemelijk dat BTC dan minder dan 1k waard is bijvoorbeeld, om wat voor reden dan ook. Bij euro’s of dollars heb je ook geen garanties, maar de kans dat ze over 10 jaar 99% minder waard zijn is praktisch 0.
Dat kan niemand garanderen inderdaad, al zijn er goede redenen om aan te nemen dat Bitcoin meer waard zal zijn dan nu. Wat ik je bovendien kan garanderen, is dat je euro's véél minder waard zullen zijn.quote:Op maandag 20 januari 2025 11:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Eens, maar niemand kan garanderen dat BTC over 10 jaar nog iets waard is. Het is best aannemelijk dat BTC dan minder dan 1k waard is bijvoorbeeld, om wat voor reden dan ook. Bij euro’s of dollars heb je ook geen garanties, maar de kans dat ze over 10 jaar 99% minder waard zijn is praktisch 0.
Garanties tot aan de voordeur. Een overheid kan ook je eigen huis confisqueren. Maar dat een euro steeds minder waard word is wel merkbaar.quote:Op maandag 20 januari 2025 11:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En die 58% valt me dan nog mee, want mijn eigen ervaring is dat de euro veel meer dan gehalveerd is. Zal wel met de samenstelling van 'het mandje' te maken hebben.quote:Op maandag 20 januari 2025 11:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat kan niemand garanderen inderdaad, al zijn er goede redenen om aan te nemen dat Bitcoin meer waard zal zijn dan nu. Wat ik je bovendien kan garanderen, is dat je euro's véél minder waard zullen zijn.
[ afbeelding ]
Ja, het heeft in een paar dagen tijd een extreem belachelijke hoeveelheid geld opgebracht. Ze zijn daar helemaal hilarisch en gaan het maximaal uitmelken.quote:Op maandag 20 januari 2025 12:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De gehele familie en de hond krijgen allemaal een eigen meme-coin.
Trump zit er alleen voor zichzelf en is er een grote show van aan het maken.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:46 schreef Momo het volgende:
Hoe hadden mensen gereageerd als Biden, Obama of Bush Jr. Een reeks aan coins hadden uitgebracht?
Neeee echt?quote:Op maandag 20 januari 2025 14:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Trump zit er alleen voor zichzelf en is er een grote show van aan het maken.
Dat ligt aan de achterban van deze mensen. Trump heeft een achterban waarin (veel) achterdocht is jegens de huidige instituties. Dan is zo'n alternatieve investeringsvehikel natuurlijk wel populair.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:46 schreef Momo het volgende:
Hoe hadden mensen gereageerd als Biden, Obama of Bush Jr. Een reeks aan coins hadden uitgebracht?
Extreem onrealistische hypothese.quote:Op maandag 20 januari 2025 14:46 schreef Momo het volgende:
Investeerdersquote:Op maandag 20 januari 2025 20:57 schreef 215 het volgende:
Blijft lachen, in dit tempo haalt $TUMP het eind van de week niet eens. RIP investeerders.
Aha dus die gaan dan maar voor een nog grote scam ipv metalen of andere grondstoffen?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 12:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja dat si idd nog wel het schandaligste maar hij gaat ermee wegkomen.quote:Op zondag 19 januari 2025 09:38 schreef -XOR- het volgende:
Je presidentschap misbruiken om een pump & dump coin te lanceren.
Hmm, dan wacht ik nog wel even met instappen.quote:Op maandag 20 januari 2025 20:57 schreef 215 het volgende:
Blijft lachen, in dit tempo haalt $TUMP het eind van de week niet eens. RIP investeerders.
Dan kan je wel eens te laat zijn, misschien bestaat ie dan niet meer.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 11:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hmm, dan wacht ik nog wel even met instappen.
Je snapt er weer eens geen kut van zie ik.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 12:50 schreef 215 het volgende:
[..]
Dan kan je wel eens te laat zijn, misschien bestaat ie dan niet meer.
Joh, een beetje chagrijnig omdat je nieuwste investering met een draaikolk door de afvoer verdwijnt?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 12:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je snapt er weer eens geen kut van zie ik.
Als ik kijk ziet het stabiel uit.quote:Op maandag 20 januari 2025 20:57 schreef 215 het volgende:
Dan blijft hij in tegenstelling tot wat jij beweerde gewoon bestaan, ouwe boomer dat je er bent.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 12:55 schreef 215 het volgende:
[..]
Joh, een beetje chagrijnig omdat je nieuwste investering met een draaikolk door de afvoer verdwijnt?
Maar goed, jij mag wel ff uitleggen wat er met een coin gebeurt als de waarde in de buurt van nul komt.
Tutut ik zie wat niet-coiners haten op sick gainsquote:Op dinsdag 21 januari 2025 12:54 schreef Questular het volgende:
Scorpie moet toch wel miljoenen binnenharken met al deze kennis en kunde. Zo jaloers!
Ik zie iemand die een hoop schreeuwt hier op fokquote:Op dinsdag 21 januari 2025 15:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tutut ik zie wat niet-coiners haten op sick gains
Kijk nog maar eens een keer. Gewoon 10% minder dan een dag eerder en het laatste uur ook weer een paar procent eraf. Maar goed, als jij kijkt is het misschien wel weer anders. Beetje een casino belegging.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 14:08 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Als ik kijk ziet het stabiel uit.
Als iemand onzin blaat zeg ik daar wat van ja, en als ik jaloerse afgunstige mensen zie die jaloers zijn ook.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 15:26 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik zie iemand die een hoop schreeuwt hier op fok
Echt top voor je, geef eens aan hoeveel je nu ongeveer verdiend hebt? Want je lult veel en zegt (zoals gewoonlijk) niks.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als iemand onzin blaat zeg ik daar wat van ja, en als ik jaloerse afgunstige mensen zie die jaloers zijn ook.
Heb al eerder gezegd, 25K op Trump gepakt, gekocht op 14 dollar en op 28 uitgestapt in het weekend, dus heb de hele run vanaf 25 naar 75 gemist.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:38 schreef Questular het volgende:
[..]
Echt top voor je, geef eens aan hoeveel je nu ongeveer verdiend hebt? Want je lult veel en zegt (zoals gewoonlijk) niks.
Heb je wel de kans gemist om Maga geld af te troggelen...quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:41 schreef Chandler het volgende:
Ik ben de coin nog niet tegengekomen maar ga nu een belofte doen: ik ga er 0,00000000 van kopen. Waarom? Ik wil niets te maken hebben met Trump what so ever....
Zie je het al voor je? ik niet!quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Heb je wel de kans gemist om Maga geld af te troggelen...
Eigenlijk moeten de democraten gewoon winnende maga's van deze coin tegen de verliezende maga's opzetten.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Heb je wel de kans gemist om Maga geld af te troggelen...
Ik denk dat de Democraten 4 jaar met de handen over elkaar kunnen gaan zitten en aanschouwen hoe Trump zijn achterban keihard naait.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten de democraten gewoon winnende maga's van deze coin tegen de verliezende maga's opzetten.
Nee, niet gaan zitten afwachten. Hoe meer pro actief ze stoken, hoe minder die regering voor elkaar krijgt.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik denk dat de Democraten 4 jaar met de handen over elkaar kunnen gaan zitten en aanschouwen hoe Trump zijn achterban keihard naait.
We zien de eerste week al, met Maga die duizenden dollars kwijt is voor een inauguratie waar ze niet welkom waren, tonnen aan een cryptoscam...
YouTube staat inmiddels vol met videos van Maga die kwaad is, omdat beloftes niet waargemaakt worden.
Maga denkt dat Trump Musk etc aan hun zijde staan. Maar dat is absoluut niet zo.
En dat begint door te sijpelen.
Alsof het wat uitmaakt. Bannon besodemieterde maga's die dachten geld te doneren voor Trumps mooie muur en die kreeg daar een pardon voor. Maakt het de maga's wat uit? Welnee. Leverde de Democraten het politiek wat op door hem op staatsniveau alsnog veroordeeld proberen te krijgen? Nope.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten de democraten gewoon winnende maga's van deze coin tegen de verliezende maga's opzetten.
Ze moeten het gewoon proberen in plaats van beren op de weg zoeken.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Alsof het wat uitmaakt. Bannon besodemieterde maga's die dachten geld te doneren voor Trumps mooie muur en die kreeg daar een pardon voor. Maakt het de maga's wat uit? Welnee.
Dat gaf nogal een backfire de vorige keer.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, niet gaan zitten afwachten. Hoe meer pro actief ze stoken, hoe minder die regering voor elkaar krijgt.
Dat ben ik op zich met je eens, maar ik denk dat het niet veel oplevert. Een derde van het kiesvolk zit in een sekte, een derde interesseert het geen bal en een derde trekt zich de haren uit de kop.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze moeten het gewoon proberen in plaats van beren op de weg zoeken.
Dat zal ze lerenquote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:41 schreef Chandler het volgende:
Ik ben de coin nog niet tegengekomen maar ga nu een belofte doen: ik ga er 0,00000000 van kopen. Waarom? Ik wil niets te maken hebben met Trump what so ever....
Ja, peanuts voor de oligarchen.quote:
Niet op persoonlijk vlak en alleen maar mijn reactie, maar hopen dat er genoeg volgen!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |