![rfp0qef.jpg]()
Welkom in de ESF-SC
De Slowchat van ESF, sinds 2017 hét topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Martin Österdahl een kwal is, Herman Finkers de beste cabaretier is, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, dat je bier op hebt (of wijn), dat je midden in de nacht een feestje geeft, dat je jezelf een weinig subtiel naamtopic geeft, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, hoeveel meltdowns alles je bezorgd heeft, je laatste ervaring met afgelopen ESF, dat je niet wist dat Spock een broer heeft, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag (

), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vóór het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.) Bekijk deze YouTube-video
![cheer-crazy.gif]()
![Pw8cZk6.png]()
![DZOnCsT.png]()
![HyF4la3.gif]()

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Strani
Beroemde influencer
Dit is zo'n typische paniek-TT voor als je opeens doorhebt dat je de LaPo hebt en niet weet wat je in vredesnaam moet doen.
Op
02-02-2020 20:20:20 schreef
Strani iets
2006 Time Person of the Year
Troel
scherp en bot
quote:
Er zaten twee katten omheen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
quote:
Op zaterdag 18 januari 2025 12:12 schreef Troel het volgende:En ik wilde Fred quoten. Hier ook een muis vannacht. Nog levend, want het piepte. Maar ik had geen zin om van de bank af te komen, dus we hebben gewacht tot het ochtend was en het beestje dood was

Die muizen hebben het koud buiten blijkbaar. Deze muis hoefde zeker niet dood, en dat is hij ook niet, maar binnen zijn ze niet welkom.
De Sahara is zonder meer erg droog.
quote:
Op zaterdag 18 januari 2025 12:12 schreef Strani het volgende:Dit is zo'n typische paniek-TT voor als je opeens doorhebt dat je de LaPo hebt en niet weet wat je in vredesnaam moet doen.
Ja, het is weer iets anders dan “In Spanje schijnt altijd de zon”
Strani
Beroemde influencer
Ik ben opgegroeid op een voormalige boerderij op de Veluwe en wij hadden altijd best veel muizen. M'n ouders probeerden er vanaf te komen maar ik gaf ze juist stiekem caviavoedsel en ze kwamen elke nacht heel stipt om 12 uur tevoorschijn om te eten. Een hele familie met kleintjes en alles.
Op
02-02-2020 20:20:20 schreef
Strani iets
2006 Time Person of the Year
Troel
scherp en bot
quote:
Op zaterdag 18 januari 2025 12:12 schreef Strani het volgende:Dit is zo'n typische paniek-TT voor als je opeens doorhebt dat je de LaPo hebt en niet weet wat je in vredesnaam moet doen.
Nee hoor. Ik zou dit topic altijd met iets met Teach-In doen

Iets met voorliefde
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Troel
scherp en bot
quote:
Ah, kijk. Dan zal ik je nog een keer inlichten. De bassist op het ESF was mijn oude muziekleraar (die deed toen het kerstklokje)

Die kreeg vorige week een lintje. Zijn dochter zat bij mij in de klas

Volgende week ZOU er in Enschede nog een optreden zijn, maar dat gaat niet door, want te weinig kaarten verkocht.
[ Bericht 1% gewijzigd door Troel op 18-01-2025 12:21:10 (lintje :P) ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Troel
scherp en bot
quote:
En dat is lang geleden toch!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
quote:
Is dat een combinatie tussen lachertje en latertje?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
1975 is het laatste jaar dat eindigt met 5 dat we in de finale stonden
quote:
En alle keren dat we de finale haalden, 1965 en 1975 dus, waren we in het nadeel als opener van de show. Dus Claude kan kiezen uit twee kwaden
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Zal wel Spaans Nederlands zijn.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.