Dat mag. Zolang er nog geen goed substituut is voor vlees eet ik vlees.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eh, nee. Ga eens wat filmpjes van wakker dier e.d. kijken, zou ik zeggen. Een heleboel mensen in die sector gaan absurd slecht om met dieren, de reden dat ik veganist geworden ben.
En de landbouw is goed voor 1,4% van het BNP en kost inmiddels waarschijnlijk meer dan het oplevert (bijvoorbeeld doordat het water gezuiverd moet worden, maar ook doordat er bewezen meer ziekte is rondom grote veestallen).
Bron:quote:De toegevoegde waarde van het totale agrocomplex bedroeg in 2021 ongeveer 57 mld. euro, dat is bijna 7% van het bruto binnenlands product (bbp). De werkgelegenheid is gegroeid tot 600.000 arbeidsjaren in 2021, wat 7,5% is van de totale nationale werkgelegenheid. In 2022 verdiende Nederland 76,3 mld.11 dec 2023
Ja, dat is een wij van wc eend onderzoek, de WUR is de landbouwsector.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat mag. Zolang er nog geen goed substituut is voor vlees eet ik vlees.
Als dieren mishandeld worden dan moet de handhaving geïntensiveerd worden. Dieren die lijden vind ik verschrikkelijk, kan die beelden ook niet aanzien.
[..]
Bron:
https://www.wur.nl/nl/ond(...)inkomstenbronnen.htm
Landbouw is dus maar 1,4%.quote:. In 2019 bedroeg het aandeel van de toegevoegde waarde van de landbouw in het bbp 1,4 procent, tegen 1,3 procent in 2009. Het agrocomplex, waaronder naast de landbouw ook de verwerkende voedings- en genotmiddelenindustrie valt, was in 2018 goed voor 6,4 procent van het bbp.
Je leest niet wat ik schrijf. De ondernemers hebben een vergunning van de overheid gekregen. Je moet als burger of bedrijf op de overheid kunnen vertrouwen, dus als die jou toestemming geeft om bepaalde handelingen uit te voeren dan moet je dat kunnen doen, zonder dat je het risico loopt maanden of zelfs jaren later allerlei ellende over je heen gestort te krijgen omdat je die vergunning nooit had mogen krijgen. Als je die deur open gaat zetten dan haal je je echt heel veel ellende op de hals.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dat is bij PAS ook gebeurd.
En je kunt het algemene belang (natuur is algemeen belang) ook niet straffen voor prutsende politici en ambtenaren. En ondernemers die trouwens met 1 google search opdracht hadden kunnen zien dat ze zich op een pad richting dezelfde status als de PAS-melders begaven. De PAS melders waren niet gewaarschuwd, de huidige ondernemers wel.
Wees gerust: je mag straks nog altijd vlees eten...quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat mag. Zolang er nog geen goed substituut is voor vlees eet ik vlees.
Als dieren mishandeld worden dan moet de handhaving geïntensiveerd worden. Dieren die lijden vind ik verschrikkelijk, kan die beelden ook niet aanzien.
Dit onderzoek voorziet in zowel de directe als indirecte toegevoegde waarde die het gehele agrocomplex levert.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat is een wij van wc eend onderzoek, de WUR is de landbouwsector.
Kijk maar eens bij het CBS: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)als-tien-jaar-eerder
[..]
Landbouw is dus maar 1,4%.
Jawel, ik lees wel wat je schrijft. Jij hebt blijkbaar geen idee dat dit bij de PAS melders eerder ook al is gebeurd. En dat het internet vol stond met waarschuwingen dat dit nu ook ging gebeuren. Ondernemers konden dit echt weten.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je leest niet wat ik schrijf. De ondernemers hebben een vergunning van de overheid gekregen. Je moet als burger of bedrijf op de overheid kunnen vertrouwen, dus als die jou toestemming geeft om bepaalde handelingen uit te voeren dan moet je dat kunnen doen, zonder dat je het risico loopt maanden of zelfs jaren later allerlei ellende over je heen gestort te krijgen omdat je die vergunning nooit had mogen krijgen. Als je die deur open gaat zetten dan haal je je echt heel veel ellende op de hals.
Dat die vergunningen daadwerkelijk onterecht verstrekt zijn dan denk ik ook wel, maar dat is het punt helemaal niet. Wat de overheid kan doen is zorgen dat dat in de toekomst niet meer gebeurt, regels aanpassen, regels strenger maken, tarieven verhogen of weet ik veel wat - maar allemaal voor de toekomst. Niet voor het verleden. Zo werkt dat niet.
Ze mogen straks nog altijd vervuilen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:38 schreef phpmystyle het volgende:
Ik hoef verder ook geen discussie over als de landbouw wel of niet vervuilt. De landbouw vervuilt voor een deel de grond met haar activiteiten. Ik neem die voor lief. We kunnen niet alles weg doen omdat iets vervuilend is.
Ik neem dat spastische niet al te serieus.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ze mogen straks nog altijd vervuilen.
Tot een bepaalde grens en dat is waar het nu om gaat. Het is nu TE vervuilend. Dat wil je toch ook niet?
Het houdt op als je de onderzoeken niet serieus wil nemen. Het gaat niet goed met biodiversiteit in Nederland. Het gaat niet goed met waterkwaliteit. En zo veel meer.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik neem dat spastische niet al te serieus.
Prima dat zaken als asbest, zware uitstoot van fijnstof, carcinogene stoffen verboden zijn. Maar het is een illusie dat alles schoon wordt.
Ik denk dat de huidige vervuiling meevalt, we doen het al heel lang zo. Er is hier geen sprake van massale sterfte onder de bevolking, en bomen en heide groeien prima.
De WUR trekt er vanalles bij. We maken hier bijvoorbeeld landbouwmachines voor over de hele wereld, dat heeft niks te maken met de landbouwsector hier en toch plussen ze dat er bij op. De toegevoegde waarde van landbouw is echt gewoon maar 1,4% van het BNP.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit onderzoek voorziet in zowel de directe als indirecte toegevoegde waarde die het gehele agrocomplex levert.
CBS meet alleen de directe toegevoegde waarde.
WUR lijkt mij een prima instituut om dit te berekenen.
Hoe krijg je het uit je toetsenbord...quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat de huidige vervuiling meevalt, we doen het al heel lang zo. Er is hier geen sprake van massale sterfte onder de bevolking, en bomen en heide groeien prima.
Hmm, smakelijk poepwater uit de kraan. Lekker niet links, dat wel.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:38 schreef phpmystyle het volgende:
Ik hoef verder ook geen discussie over als de landbouw wel of niet vervuilt. De landbouw vervuilt voor een deel de grond met haar activiteiten. Ik neem die voor lief. We kunnen niet alles weg doen omdat iets vervuilend is.
Op de vergunning die je van het ministerie of van de provincie krijgt staat A, maar op internet staat B. En dan verwacht jij van burgers of ondernemers dat ze B gaan doen? Serieus?quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jawel, ik lees wel wat je schrijft. Jij hebt blijkbaar geen idee dat dit bij de PAS melders eerder ook al is gebeurd. En dat het internet vol stond met waarschuwingen dat dit nu ook ging gebeuren. Ondernemers konden dit echt weten.
En als je duidelijk onterecht verleende vergunningen laat staan haal je je ook veel ellende op de hals, wat mij betreft meer dan als je ze achteraf nog kunt aanvechten.
Klopt. Jij hebt onderzoeken die aantonen dat het snel fout zal gaan. En ik kan al dan wel of niet met behulp van CHATGPT wel wat bronnen oplepelen uit het boek van Arnout Jaspers. Dan hebben we allebei (on)gelijk.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan kunnen we wel uren discussieren maar je wil gewoon uberhaupt niet dat er maatregelen worden genomen.
Ik verwacht van ondernemers die met stikstof te maken hebben inmiddels wel dat ze kritisch naar aangeboden geitenpaadjes kijken, inderdaad. Ze weten allemaal wat een probleem de PAS-melders, hun voorgangers, al jaren hebben. En dus dat die geitenpaadjes lang niet altijd houdbaar zijn.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op de vergunning die je van het ministerie of van de provincie krijgt staat A, maar op internet staat B. En dan verwacht jij van burgers of ondernemers dat ze B gaan doen? Serieus?
Ik kan er niks aan doen. Ik voel gewoon geen paniek op dit onderwerp. Het zou ook veel makkelijker zijn om te voelen wat bijna iedereen voelt: totale paniek en afschuw tov de landbouwsector. Maar ik kan het niet.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoe krijg je het uit je toetsenbord...
Ik reageer steeds minder vaak op getrol van jou en anderen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hmm, smakelijk poepwater uit de kraan. Lekker niet links, dat wel.
Hier, één van de vele posts met bronnen dat het absoluut niet goed gaat met Nederland en de Nederlandse natuur: Hanca in POL / Boerenproblematiekverzameltopic #6 - waar het verstand terugkomtquote:Op donderdag 16 januari 2025 11:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kan er niks aan doen. Ik voel gewoon geen paniek op dit onderwerp. Het zou ook veel makkelijker zijn om te voelen wat bijna iedereen voelt: totale paniek en afschuw tov de landbouwsector. Maar ik kan het niet.
Ik geloof best dat het vervuilt, en dat stikstof ding is zeker een issue voor de bodem in de buurt van boerderijen. Maar ik zie het niet om een hele sector daarvoor te offeren.
Nouja als het probleem dat er is niet op normale doordringt moet het op een andere manier.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik reageer steeds minder vaak op getrol van jou en anderen.
Maar nu vraag ik het serieus: vind je het nu echt grappig?
Zo kinderachtig allemaal dit.
Die manier wordt al 15-20 jaar gebruikt, en die lijkt niet aan te slaan bij het electoraat.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja als het probleem dat er is niet op normale doordringt moet het op een andere manier.
Gelezen. Slechte zaak als dat écht komt door externe factoren.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier, één van de vele posts met bronnen dat het absoluut niet goed gaat met Nederland en de Nederlandse natuur: Hanca in POL / Boerenproblematiekverzameltopic #6 - waar het verstand terugkomt
Als je dan nog je schouders op haalt ben je gewoon een wegkijker die het niet wil zien.
Dit is de krant van de boeren, de Trouw. De CDA krant, de meest gelezen krant onder boeren. Dus nee, als ze al wat zouden sturen zou het de andere kant op zijn.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gelezen. Slechte zaak als dat écht komt door externe factoren.
Maar ook hier bekruipt mij gewoon het gevoel dat de auteur er van alles en nog wat bijhaalt om het hogre doel te dienen: argumenten vinden waarom die inkrimping rechtvaardigen
Ik denk niet dat veel boeren trouw lezenquote:Op donderdag 16 januari 2025 12:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is de krant van de boeren, de Trouw. De CDA krant, de meest gelezen krant onder boeren. Dus nee, als ze al wat zouden sturen zou het de andere kant op zijn.
Het gaat gewoon daadwerkelijk zo slecht met de natuur. Cola heeft gewoon een lagere zuurgraad dan onze bodem op veel plekken.
Weet je wat het probleem hiermee is: dat we in de regels die we gemaakt hebben, en in de basis van de rechtsstaat die we hebben neergezet, de presumptie is dat de overheid naar eer en geweten handelt. Fouten kan maken - maar niet doelbewust de regels overtreedt. Ook dát is vertrouwen in de overheid: dat ze goed handelen, en dat als ze toch per ongeluk een fout maken dat je daar dan als burger geen nadeel van ondervindt of wordt gecompenseerd.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:55 schreef Hanca het volgende:
Want dat is het alternatief, dat de overheid onbeperkt onterechte vergunningen kan uitdelen, als ze maar steeds wat nieuws verzinnen zodra na lange tijd de RvS er wat van zegt.
Dan denk je dat verkeerd, Trouw is echt de CDA krant en moet het echt hebben van de boeren en de kleinere gemeenten qua oplages. De Trouw was ook katholiek, nog steeds is er veel aandacht voor Rome in die krant.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk niet dat veel boeren trouw lezen
Trouw is een mooi krantje voor wat linkse PKN klanten
Eens. Maar de ervaring is toch echt dat de overheid al meer dan 20 jaar onwettige geitenpaadjes zoekt op dit dossier. Als je ze dan niet met terugwerkende kracht terug draait, zijn we zo weer 20 jaar verder. De overheid is onbetrouwbaar gebleken op dit dossier.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weet je wat het probleem hiermee is: dat we in de regels die we gemaakt hebben, en in de basis van de rechtsstaat die we hebben neergezet, de presumptie is dat de overheid naar eer en geweten handelt. Fouten kan maken - maar niet doelbewust de regels overtreedt. Ook dát is vertrouwen in de overheid: dat ze goed handelen, en dat als ze toch per ongeluk een fout maken dat je daar dan als burger geen nadeel van ondervindt of wordt gecompenseerd.
Als je die presumptie eruit haalt, dus probeert in te calculeren dat de overheid om wat voor reden dan ook wel eens bewust de kluit belazert, dan heeft er eigenlijk geen enkele regel nog zin. Je krijgt dan een soort Ex falso sequitur quod libet.
Wat mij betreft blijft dan de betrouwbare overheid op het individuele vlak voorgaan; in jouw optiek hoort het collectieve vertrouwen voor te gaan. Dat kan. Eigenlijk is het een keuze die niet eens gemaakt zou hoeven worden.
Dat is dan ook het probleem met jouw posts: ze gaan alleen maar over wat je denkt en voelt, zonder dat er sprake is van veel feitelijke onderbouwing.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gelezen. Slechte zaak als dat écht komt door externe factoren.
Maar ook hier bekruipt mij gewoon het gevoel dat de auteur er van alles en nog wat bijhaalt om het hogre doel te dienen: argumenten vinden waarom die inkrimping rechtvaardigen
Onzin. Ik post er gewoon een link bij. Maar dan krijg ik te horen dat het een wij van wc eend bron is.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is dan ook het probleem met jouw posts: ze gaan alleen maar over wat je denkt en voelt, zonder dat er sprake is van veel feitelijke onderbouwing.
In dit geval zou ik ook even in de spiegel kijken, want dat doe jij ook. Je hebt nu al meerdere keren gepost dat je een gegeven bron hebt gelezen, maar dat je denkt dat het allemaal niet zo erg is als daar gesteld.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Onzin. Ik post er gewoon een link bij. Maar dan krijg ik te horen dat het een wij van wc eend bron is.
Ja weet je, als de feiten door de ander niet onderkend worden heeft discussie geen zin meer.
Kom eens uit je bubbel zegquote:Op donderdag 16 januari 2025 12:19 schreef phpmystyle het volgende:
De overheid als onbetrouwbaar noemen is toch iets voor wappies, autonomen en FVD gepeupelte is mij altijd verteld
Dom getrol. Meer inhoud is er niet.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoe krijg je het uit je toetsenbord...
Trouw katholiek? Dat is nieuw voor mij. Volgens mij zijn die van oorsprong toch echt flink gereformeerd (ARP)quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan denk je dat verkeerd, Trouw is echt de CDA krant en moet het echt hebben van de boeren en de kleinere gemeenten qua oplages. De Trouw was ook katholiek, nog steeds is er veel aandacht voor Rome in die krant.
quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan denk je dat verkeerd, Trouw is echt de CDA krant en moet het echt hebben van de boeren en de kleinere gemeenten qua oplages. De Trouw was ook katholiek, nog steeds is er veel aandacht voor Rome in die krant.
https://wikikids.nl/Trouw_(krant)#:~:text=Trouw%20is%20een%20Nederlandse%20krant,lezers%2C%20waarvan%2086.659%20betaalde%20lezers.quote:Trouw is een Nederlandse krant, die in de ochtend verschijnt. De krant is protestants-christelijk
https://www.beeldengeluid(...)%20en%20duurzaamheid.quote:In deze 75 jaar evolueert Trouw van een christelijke verzetskrant tot een hedendaags kwaliteitsblad..
Exact, poepwater zullen wij drinken. Dat is immers niet deugend links.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:10 schreef xpompompomx het volgende:
Schoon kraanwater is voor boerenhatende deugers!
Stro-popquote:Op donderdag 16 januari 2025 11:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kan er niks aan doen. Ik voel gewoon geen paniek op dit onderwerp. Het zou ook veel makkelijker zijn om te voelen wat bijna iedereen voelt: totale paniek en afschuw tov de landbouwsector. Maar ik kan het niet.
Ik geloof best dat het vervuilt, en dat stikstof ding is zeker een issue voor de bodem in de buurt van boerderijen. Maar ik zie het niet om een hele sector daarvoor te offeren.
Bontenbal wist als jeugdige Bontenbal al dat er een serieus probleem was met het overschot van mest en de daarin aanwezige stoffen, en dat dit een negatieve impact op het milieu en de natuur heeft. En toch doen Bontenbal en zijn partij al 30 jaar alsof er geen fuck aan de hand is. Hij bekijkt het maar.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die manier wordt al 15-20 jaar gebruikt, en die lijkt niet aan te slaan bij het electoraat.
Zelfs Bontenbal merkte scherp op van de week in een interview dat XR eens achter haar oren moeten krabben. Ze doen dit al jaren, en het resultaat is dat mensen stemmen op partijen en sympathiseren met mensen die zij vervloeken.
Er zit nog wel een verschil in onterechte vergunning obv menselijke fouten of fraude, of op dat moment geldige wetgeving.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik verwacht van ondernemers die met stikstof te maken hebben inmiddels wel dat ze kritisch naar aangeboden geitenpaadjes kijken, inderdaad. Ze weten allemaal wat een probleem de PAS-melders, hun voorgangers, al jaren hebben. En dus dat die geitenpaadjes lang niet altijd houdbaar zijn.
Maar sowieso: het alternatief van onterecht verleende vergunningen laten staan vind ik voor Nederland, de rechtsstaat en de politiek nog veel schadelijker dan ze achteraf terugdraaien. Want dat is het alternatief, dat de overheid onbeperkt onterechte vergunningen kan uitdelen, als ze maar steeds wat nieuws verzinnen zodra na lange tijd de RvS er wat van zegt.
Grappig, zo denkt vrijwel elke serieuze user in deze reeks over jou (en die Bassie figuur).quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik reageer steeds minder vaak op getrol van jou en anderen.
Maar nu vraag ik het serieus: vind je het nu echt grappig?
Zo kinderachtig allemaal dit.
Ik weet niet wat je wil zeggen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:45 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
https://wikikids.nl/Trouw_(krant)#:~:text=Trouw%20is%20een%20Nederlandse%20krant,lezers%2C%20waarvan%2086.659%20betaalde%20lezers.
[..]
https://www.beeldengeluid(...)%20en%20duurzaamheid.
Excuses.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je wil zeggen.
Maar de gemiddelde CDA'er (die over het algemeen ook wel gesescuraliseerd zijn) zal echt niet in grote getalen de trouw lezen.
O h aha excuses lijken mij niet nodig.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Excuses.
Trouw is geen katholieke krant. Maar een protestants christelijke.
Dat was alles.
53 jaar geleden bracht de Club van Rome het rapport “Grenzen aan de groei” uit. Destijds bedroeg de mondiale CO₂-uitstoot 14 miljard ton per jaar, terwijl deze in 2023 is gestegen naar 37 miljard ton. Voor Nederland lag de CO₂-uitstoot rond de 84 megaton toen, en in 2023 op 133 megaton.quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Bontenbal wist als jeugdige Bontenbal al dat er een serieus probleem was met het overschot van mest en de daarin aanwezige stoffen, en dat dit een negatieve impact op het milieu en de natuur heeft. En toch doen Bontenbal en zijn partij al 30 jaar alsof er geen fuck aan de hand is. Hij bekijkt het maar.
Maar dit is niet achteraf de wet aanpassen, er was geen wet waarbij deze vergunningen geldig waren. Fraude op grote schaal door de overheid, zo zou je het kunnen noemen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:54 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Er zit nog wel een verschil in onterechte vergunning obv menselijke fouten of fraude, of op dat moment geldige wetgeving.
Als je achteraf de wet aanpast laat dan de vergunningen gewoon staan en laat dit vanaf dat moment gelden.
De CO2 uitstoot is alleen maar toegenomen, zoals ik aangeef in de tekst. De stikstof uitstoot daarentegen is afgenomen met meer dan 70% sinds 1993.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Hartstikke fijn dat de koolstofdioxide uitstoot flink gedaald is.
[..]
Je weet dat stikstof niet hetzelfde is als koolstofdioxide he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |