Welke periode pak je nu?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 12:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou... tis maar wat je classificeert als "veel meer"
[ afbeelding ]
6,8 uur meer in totaal over de hele periode.
[ afbeelding ]
Ah oke, ik keek juist naar de laatste 10 dagen waarin het vorig jaar behoorlijk zonnig was:quote:
Noord Florida heeft gewoon een sneeuwstormquote:
Gruwelijke grijsheid weer. Het varieerde tussen mist en dichte mist vandaagquote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:30 schreef MissHobje het volgende:
Het is vandaag kouder dan afgelopen weekend en vriest zo goed als de hele dag met dichte mist, gruwelijk koud! Hopelijk ff wat beter weer komende dagen tussen de buien door
Nou idd. De mist was hier ook veel dikker dan afgelopen dagen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:49 schreef Arizona het volgende:
[..]
Gruwelijke grijsheid weer. Het varieerde tussen mist en dichte mist vandaag
Duurt ook pas 8 dagen ofzoquote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:49 schreef Arizona het volgende:
[..]
Gruwelijke grijsheid weer. Het varieerde tussen mist en dichte mist vandaag
Lokaal windstoten tot boven de 150 km/uur mogelijkquote:Op dinsdag 21 januari 2025 12:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Correct, ook goed te zien op deze animatie van Met Office
[ x ]
Hier is het lichtgrijsquote:Op woensdag 22 januari 2025 08:17 schreef INViCTuS het volgende:
De mist is weg![]()
Daarvoor terug krijgen we nordseesuppe met regen
Maar eerst eventjes blauwe lucht....het kan nog
Waar komt deze info vandaan? Is al een eigen topic waardig?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:02 schreef INViCTuS het volgende:
Als we naar het Duitse ICON- en het Franse Arpege-model kijken, zien we nog extremere waarden. Deze modellen laten het systeem vrijdagochtend aan land komen, met een voltreffer voor de westkust van Ierland. Het knijpveld met de hoogste windsnelheden trekt over de westkust van Ierland en daarbij komen zelfs zeer zware windstoten voor die lokaal kunnen oplopen tot maar liefst 200 km/uur! Ook is er volgens de modellen sprake van windkracht 12, wat gelijk staat aan orkaankracht.
Wij hebben hier vandaag een beetje middellandsezee suppe.quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:17 schreef INViCTuS het volgende:
De mist is weg![]()
Daarvoor terug krijgen we nordseesuppe met regen
Maar eerst eventjes blauwe lucht....het kan nog
Zo voelt het nog nietquote:
Jup, zie ook: https://www.buienradar.nl(...)r/gevoelstemperatuurquote:Op woensdag 22 januari 2025 14:41 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zo voelt het nog nietvaak door die regen voelt het kouder dan gewoon lekker vries weer
Ja smerig koud.. ik trek het slecht sinds het weekend. ( ben noet helemaal fit) heb mijn dikste wollen trui nu aan nu wel te doenquote:Op woensdag 22 januari 2025 14:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jup, zie ook: https://www.buienradar.nl(...)r/gevoelstemperatuur
JAJA NU WETEN WE HET WEL MET JE GEPATS VAN HUUUU ALTIJD ZONNIG HIER!!!quote:Op woensdag 22 januari 2025 14:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vandaag een half tot zwaar bewolkt dagje. Even bijkomen na al die zonneschijn
Kunnen we elkaar de hand schudden. Wij ekte zonaanbidders, terwijl het gepeupel in de mist en onder de grijze treurnis vertoeftquote:Op woensdag 22 januari 2025 18:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
JAJA NU WETEN WE HET WEL MET JE GEPATS VAN HUUUU ALTIJD ZONNIG HIER!!!![]()
![]()
Probleempje met de radar I guess.quote:Op woensdag 22 januari 2025 23:45 schreef MichaelPallada het volgende:
Pardon my french maar... WTF is dat?
[ afbeelding ]
En die klagen keihard....quote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Noord Florida heeft gewoon een sneeuwstorm![]()
[ x ]
Ach 't is België maar.quote:Op woensdag 22 januari 2025 23:45 schreef MichaelPallada het volgende:
Pardon my french maar... WTF is dat?
[ afbeelding ]
Moeten we hier hebbenquote:Op donderdag 23 januari 2025 09:54 schreef dick_laurent het volgende:
22 graden en zon de komende dagen. HUUUUUUUUUU
Vanaf 1 maart as wordt het hier hopelijk ook 20+quote:
In Januari lijkt me dat niet heel wenselijk.quote:
Nee, dat niet. Maar heb er wel weer zin anquote:Op donderdag 23 januari 2025 16:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In Januari lijkt me dat niet heel wenselijk.
Januari en februari zijn echt de meest verrotte maanden op weer gebied. Grijs, koud, vaak nat, vochtig, weinig zon, lelijk en soms winderig.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:41 schreef PzKpfw het volgende:
De winter kan heel mooi zijn maar wat een deprimerende weken zijn dit toch... Deze maanden voelen echt een beetje als doorkomen, ik kijk echt reikhalzend uit naar het voorjaar.
Ik vind februari wel toffer dan december. Meer daglicht, de zon (ca. 30 uur meer dan in december) brengt meer warmte, krokusjes en best wat andere struiken/bloembollen staan in bloei. Véél beter dan de doorsnee donkere decembermaandquote:Op vrijdag 24 januari 2025 17:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Januari en februari zijn echt de meest verrotte maanden op weer gebied. Grijs, koud, vaak nat, vochtig, weinig zon, lelijk en soms winderig.
Jullie hebben anders wel zelf de godsganse kust volgebouwd met spuuglelijke betonnen hotels en resortsquote:Op zaterdag 25 januari 2025 09:41 schreef dick_laurent het volgende:
Voor mij zijn de wintermaanden inmiddels mijn favo maanden geworden haha.
Als je hier woont ga je overigens wel heel goed snappen waarom veel Spanjaarden een hekel krijgen aan het massatoerisme.
Ze komen massáál in juli en augustus, hebben maar een doel: de hele dag zichzelf paars bakken in de zon terwijl ze zich volvreten en savonds zuipen ze zich vervolgens klem en worden ze luidruichtig en baldadig.
Beetje het zelfde idee Britse stag-party toeristen in Amsterdam alleen minus het bakken in de zon
Geen toeristen meer naar Spanje. Instant faillissement. Kijken of ze dan nog zo klagen over de rijke noorderlingenquote:Op zaterdag 25 januari 2025 10:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jullie hebben anders wel zelf de godsganse kust volgebouwd met spuuglelijke betonnen hotels en resorts
Lekker verder met schnaps und frauenquote:Op zaterdag 25 januari 2025 10:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Geen toeristen meer naar Spanje. Instant faillissement. Kijken of ze dan nog zo klagen over de rijke noorderlingen
Dat is natuurlijk een probleem wat op meer plekken zo is. Er komen natuurlijk ook steed meer mensen en steeds meer mensen willen wat ondernemen of zorgen dat het toerisme komt, want geld. Aan de Spaanse kust hebben ze er soms genoeg van, maar .je hoort en leest dat ook over Amsterdam of bepaalde wintersport oorden. Zelfs in Seoul heb ik dat gemerkt toen ik over een bekende stadsmuur liep. kapot lopen ergeren aan de drukte, dus ik was er snel klaar mee.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 10:45 schreef dick_laurent het volgende:
Naja het toerisme an sich zou wat mij betreft niet hoeven stoppen. Het is vooral de attitude die veel toeristen hebben... Heel erg gericht op massa consumptie, single-use producten en weinig tot niet rekening houdend met de eco systemen/het milieu etc.
Dat is overigens niet alleen iets van toeristen in Spanje (en andere polulaire vakantie landen) maar een algemeen probleem vind ik.
Ja, dat is wel zo. Moet ie wel schijnen natuurlijkquote:Op zaterdag 25 januari 2025 08:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik vind februari wel toffer dan december. Meer daglicht, de zon (ca. 30 uur meer dan in december) brengt meer warmte, krokusjes en best wat andere struiken/bloembollen staan in bloei. Véél beter dan de doorsnee donkere decembermaand
Zal toch ook Europees wat geregeld moeten worden ipv iedereen maar voor zichzelf. Zou wat zijn als Nederland en Duitsland verschillende tijden hebben bvquote:Op zaterdag 25 januari 2025 11:28 schreef dick_laurent het volgende:
Zijn er trouwens al nieuwsberichten in Nederland voorbij gekomen over eventuele definitieve afschaffing zomertijd?
Hier in Spanje zegt el gobierno dat het in 2026 definitief voor de laatste keer zal zijn, maar of we dan overgaan op def. zomer of wintertijd is dan weer niks over gezegd natuurlijk
zomertijd beste tijdquote:Op zaterdag 25 januari 2025 11:28 schreef dick_laurent het volgende:
Zijn er trouwens al nieuwsberichten in Nederland voorbij gekomen over eventuele definitieve afschaffing zomertijd?
Hier in Spanje zegt el gobierno dat het in 2026 definitief voor de laatste keer zal zijn, maar of we dan overgaan op def. zomer of wintertijd is dan weer niks over gezegd natuurlijk
Half 10 licht in de wintergenotquote:
Ik kwam er onlangs pas achter dat China maar 1 tijdszone heeft terwijl omliggende landen dat wel hebben. ik wist dat dus echt niet. Terwijl China echt wel heel groot isquote:Op zaterdag 25 januari 2025 11:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zal toch ook Europees wat geregeld moeten worden ipv iedereen maar voor zichzelf. Zou wat zijn als Nederland en Duitsland verschillende tijden hebben bv
Voor 10 uur ben ik toch niet wakker of productief.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 11:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
Half 10 licht in de wintergenot
Ik vind het prima zoals we het nu doen.
Switchen is en blijft echt wel het beste. Beide hebben een te groot nadeel in 1 van de seizoenen. In de zomer komt anders de zon al 04:15 op en schemert het om 3 uur al. veel te vroeg. Met de ander komt de zon in de winter pas 09:46 op, dus dat is veel te laat, vind ik.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 11:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Half 10 licht in de wintergenot
Ik vind het prima zoals we het nu doen.
Wintertijd zorgt voor kortere zomeravonden en dat het om 3 uur 's nachts licht is. Zomertijd heb je ellenlange donkere ochtenden 's winters, dat is ook niks.
Vind ik eigenlijk ook wel. Hier maakt het me wel minder uit aangezien de dagen in de winter nog steeds lang en zonnig genoeg zijn. Dus in dat opzicht hoeft het switchen niet persè van mij.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 12:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Switchen is en blijft echt wel het beste. Beide hebben een te groot nadeel in 1 van de seizoenen. In de zomer komt anders de zon al 04:15 op en schemert het om 3 uur al. veel te vroeg. Met de ander komt de zon in de winter pas 09:46 op, dus dat is veel te laat, vind ik.
Als ze het al zouden veranderen, dan kan je nog beter kiezen om een halfuur te doen en dan dat zo laten.
jij zit ook al een stuk zuidelijker. dus de zonsopkomst en ondergang tijden zijn sowieso al anders. In jouw omgeving gaat ie nu al 1.5 uur later onder dan hier. opkomst is ongeveer hetzelfdequote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk ook wel. Hier maakt het me wel minder uit aangezien de dagen in de winter nog steeds lang en zonnig genoeg zijn. Dus in dat opzicht hoeft het switchen niet persè van mij.
Maar ik zou het bijv irritant vinden als Spanje een uur tijdsverschil met landen in noord Europa zoals NL en Duitsland zou krijgen. Werk voor een Duits bedrijf en dan zou ik bijv dus met meetings ook met de DE collega's daar steeds rekening mee moeten gaan houden.
Is het dan niet juist vroeger donker daar. Dat is mijn ervaring met Italië bijvoorbeeld, zeker als je heel zuidelijk zit, zoals op Sicilie. Juist een uur vroeger donker dan hier. Ook in de zomer.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
jij zit ook al een stuk zuidelijker. dus de zonsopkomst en ondergang tijden zijn sowieso al anders. In jouw omgeving gaat ie nu al 1.5 uur later onder dan hier. opkomst is ongeveer hetzelfde
Minder verschil tussen zomer en winter. Op de evenaar is het zeg altijd 6 uur licht en 18 uur donker. Zomer en winter.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 15:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Is het dan niet juist vroeger donker daar. Dat is mijn ervaring met Italië bijvoorbeeld, zeker als je heel zuidelijk zit, zoals op Sicilie. Juist een uur vroeger donker dan hier. Ook in de zomer.
Op de evenaar 12 uur dag en 12 uur nacht bedoel je denk ik?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 17:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Minder verschil tussen zomer en winter. Op de evenaar is het zeg altijd 6 uur licht en 18 uur donker. Zomer en winter.
Dus in Sicilië is het zomers eerder donker en 's winters langer licht dan hier.
6 tot 18 is 12 uurquote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Op de evenaar 12 uur dag en 12 uur nacht bedoel je denk ik?
Ik las het als 6 uur (per dag) licht en 18 uur (per dag) donkerquote:
Ja nou, was ook wat matig geformuleerd ja. Snap de verwarring. Beetje emotionele dag wel, terug van vakantie moeten komen om een goede bekende van 32 te begraven. Lekker dan.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik las het als 6 uur (per dag) licht en 18 uur (per dag) donkerhaha
Bovendien hoe dichter je bij de evenaar zit hoe sneller het van licht naar donker gaat. In de tropen duurt dat echt maar een half uur, is er geen sprake van schemer.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 15:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Is het dan niet juist vroeger donker daar. Dat is mijn ervaring met Italië bijvoorbeeld, zeker als je heel zuidelijk zit, zoals op Sicilie. Juist een uur vroeger donker dan hier. Ook in de zomer.
Aj da's pittig. Sterktequote:Op zaterdag 25 januari 2025 20:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja nou, was ook wat matig geformuleerd ja. Snap de verwarring. Beetje emotionele dag wel, terug van vakantie moeten komen om een goede bekende van 32 te begraven. Lekker dan.
Sterkte man, dat is waardeloos.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 20:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja nou, was ook wat matig geformuleerd ja. Snap de verwarring. Beetje emotionele dag wel, terug van vakantie moeten komen om een goede bekende van 32 te begraven. Lekker dan.
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 20:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gecondoleerd! Sterktequote:Op zaterdag 25 januari 2025 20:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het was een prachtig najaar. De winter had zijn grijze dipjes natuurlijk. Maar ook zoals vandaag is het weer zonovergoten. De terrasjes uit de wind en in de zon lopen langzaam weer vol. De rode draad is prima weer.quote:Op zondag 26 januari 2025 02:03 schreef Twieki het volgende:
Wat een heerlijke winter dit in vergelijking met vorig jaar. Het is gewoon rustig en kalm weer zonder harde wind en dagelijks regen zoals vorig jaar. Temperaturen zitten ook prima op het langjarige gemiddelde. Helemaal niks mis mee.
De mensen die een halve meter sneeuw en tegelijk ook zonnig en ijzig weer verwachten, zijn helemaal van 't padje af. Die weten niet wat een normale winter in Nederland is.
Korte termijn: "Vrij zacht, wisselvallig en vooral op maandag redelijk wat wind. Vanaf woensdag overwegend droog en soms zon. Langjarig gemiddelde: 5.7 graden celsius. Zaterdag 1 februari tot en met zaterdag 8 februari grote kans (80%) op voortzetting van het rustige en droge weer met soms zon."
Echt. Wat is hier mis mee?
@dick_laurent "grijze dipjes"quote:Op zondag 26 januari 2025 11:22 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het was een prachtig najaar. De winter had zijn grijze dipjes natuurlijk. Maar ook zoals vandaag is het weer zonovergoten. De terrasjes uit de wind en in de zon lopen langzaam weer vol. De rode draad is prima weer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |