Vind ik eigenlijk ook wel. Hier maakt het me wel minder uit aangezien de dagen in de winter nog steeds lang en zonnig genoeg zijn. Dus in dat opzicht hoeft het switchen niet persè van mij.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 12:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Switchen is en blijft echt wel het beste. Beide hebben een te groot nadeel in 1 van de seizoenen. In de zomer komt anders de zon al 04:15 op en schemert het om 3 uur al. veel te vroeg. Met de ander komt de zon in de winter pas 09:46 op, dus dat is veel te laat, vind ik.
Als ze het al zouden veranderen, dan kan je nog beter kiezen om een halfuur te doen en dan dat zo laten.
jij zit ook al een stuk zuidelijker. dus de zonsopkomst en ondergang tijden zijn sowieso al anders. In jouw omgeving gaat ie nu al 1.5 uur later onder dan hier. opkomst is ongeveer hetzelfdequote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk ook wel. Hier maakt het me wel minder uit aangezien de dagen in de winter nog steeds lang en zonnig genoeg zijn. Dus in dat opzicht hoeft het switchen niet persè van mij.
Maar ik zou het bijv irritant vinden als Spanje een uur tijdsverschil met landen in noord Europa zoals NL en Duitsland zou krijgen. Werk voor een Duits bedrijf en dan zou ik bijv dus met meetings ook met de DE collega's daar steeds rekening mee moeten gaan houden.
Is het dan niet juist vroeger donker daar. Dat is mijn ervaring met Italië bijvoorbeeld, zeker als je heel zuidelijk zit, zoals op Sicilie. Juist een uur vroeger donker dan hier. Ook in de zomer.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
jij zit ook al een stuk zuidelijker. dus de zonsopkomst en ondergang tijden zijn sowieso al anders. In jouw omgeving gaat ie nu al 1.5 uur later onder dan hier. opkomst is ongeveer hetzelfde
Minder verschil tussen zomer en winter. Op de evenaar is het zeg altijd 6 uur licht en 18 uur donker. Zomer en winter.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 15:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Is het dan niet juist vroeger donker daar. Dat is mijn ervaring met Italië bijvoorbeeld, zeker als je heel zuidelijk zit, zoals op Sicilie. Juist een uur vroeger donker dan hier. Ook in de zomer.
Op de evenaar 12 uur dag en 12 uur nacht bedoel je denk ik?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 17:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Minder verschil tussen zomer en winter. Op de evenaar is het zeg altijd 6 uur licht en 18 uur donker. Zomer en winter.
Dus in Sicilië is het zomers eerder donker en 's winters langer licht dan hier.
6 tot 18 is 12 uurquote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Op de evenaar 12 uur dag en 12 uur nacht bedoel je denk ik?
Ik las het als 6 uur (per dag) licht en 18 uur (per dag) donkerquote:
Ja nou, was ook wat matig geformuleerd ja. Snap de verwarring. Beetje emotionele dag wel, terug van vakantie moeten komen om een goede bekende van 32 te begraven. Lekker dan.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik las het als 6 uur (per dag) licht en 18 uur (per dag) donkerhaha
Bovendien hoe dichter je bij de evenaar zit hoe sneller het van licht naar donker gaat. In de tropen duurt dat echt maar een half uur, is er geen sprake van schemer.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 15:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Is het dan niet juist vroeger donker daar. Dat is mijn ervaring met Italië bijvoorbeeld, zeker als je heel zuidelijk zit, zoals op Sicilie. Juist een uur vroeger donker dan hier. Ook in de zomer.
Aj da's pittig. Sterktequote:Op zaterdag 25 januari 2025 20:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja nou, was ook wat matig geformuleerd ja. Snap de verwarring. Beetje emotionele dag wel, terug van vakantie moeten komen om een goede bekende van 32 te begraven. Lekker dan.
Sterkte man, dat is waardeloos.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 20:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja nou, was ook wat matig geformuleerd ja. Snap de verwarring. Beetje emotionele dag wel, terug van vakantie moeten komen om een goede bekende van 32 te begraven. Lekker dan.
quote:Op zaterdag 25 januari 2025 20:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gecondoleerd! Sterktequote:Op zaterdag 25 januari 2025 20:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het was een prachtig najaar. De winter had zijn grijze dipjes natuurlijk. Maar ook zoals vandaag is het weer zonovergoten. De terrasjes uit de wind en in de zon lopen langzaam weer vol. De rode draad is prima weer.quote:Op zondag 26 januari 2025 02:03 schreef Twieki het volgende:
Wat een heerlijke winter dit in vergelijking met vorig jaar. Het is gewoon rustig en kalm weer zonder harde wind en dagelijks regen zoals vorig jaar. Temperaturen zitten ook prima op het langjarige gemiddelde. Helemaal niks mis mee.
De mensen die een halve meter sneeuw en tegelijk ook zonnig en ijzig weer verwachten, zijn helemaal van 't padje af. Die weten niet wat een normale winter in Nederland is.
Korte termijn: "Vrij zacht, wisselvallig en vooral op maandag redelijk wat wind. Vanaf woensdag overwegend droog en soms zon. Langjarig gemiddelde: 5.7 graden celsius. Zaterdag 1 februari tot en met zaterdag 8 februari grote kans (80%) op voortzetting van het rustige en droge weer met soms zon."
Echt. Wat is hier mis mee?
@dick_laurent "grijze dipjes"quote:Op zondag 26 januari 2025 11:22 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het was een prachtig najaar. De winter had zijn grijze dipjes natuurlijk. Maar ook zoals vandaag is het weer zonovergoten. De terrasjes uit de wind en in de zon lopen langzaam weer vol. De rode draad is prima weer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |