abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216285444
Niet mijn OP

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:53 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]
Nee omdat jij geen onderzoek doet naar de juiste dingen, omdat je juist God wil weerleggen. En gaat over geschiedenis van alle manuscripten bij elkaar en kom jij met heeft op facebook gestaan man man.Is gewoon overtuigend bewijs welke bijbel de juiste is en nogal belangrijk met al die valse bijbels in omloop.
Toon maar aan dan. Laat die manuscripten in de grondtekst eens zien waar het woord met een hoofdletter staat....
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216285460
Open vraag (nog steeds) aan Etto:

Hoe kunnen mensen die 100% goed geboren worden, toch kwaadaardige dingen doen?
pi_216285482
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Sorry maar ik ga nu echt even heel bot zijn, en ik geef ook gelijk toe dat ik deze hele onzin niet gelezen heb: wat een vreselijk gezeik, nu over James Brown. Wat kan mij James Brown nou weer schelen, voer gewoon een discussie over het onderwerp joh.
Natuurlijk heb je het niet gelezen.

Zo ken ik je al een tijdje.

Maar het heeft alles met het onderwerp te maken, en dat weet je donders goed.

Het gaat niet om moord, oorlog, geweld en criminaliteit wanneer het over het Kwade gaat; het Kwade zit bij jou al in luisteren naar James Brown. Of een Maria-beeld. Of een horror-film.

Alles om je misantrope wereldbeeld maar overeind te houden en te kunnen blijven copy pasten uit dat boek.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216285528
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Open vraag (nog steeds) aan Etto:

Hoe kunnen mensen die 100% goed geboren worden, toch kwaadaardige dingen doen?
Ook typisch; zelf nul reactie geven wanneer het niet uitkomt.

Verder is die vraag niet zo moeilijk te beantwoorden: mensen hebben een vrije wil, en mensen kunnen dus verleid worden tot het bedrijven van het kwade, vaak uit puur egoïstische motieven.

Hoe dat precies bewijs is voor een 'overgeërfde natuur meegekregen van twee mensen die 6000 jaar geleden iets hebben gedaan, waardoor elk mens van nature geneigd is om het kwade te doen en geheel niet in staat meer is het goede uberhaupt te willen", en hoe je denkt dat te kunnen bewijzen - met je grote voorliefde voor degelijke wetenschap en falsifiëren - is mijn wedervraag.

Of nog één: de meeste mensen moorden, roven en verkrachten niet. Hoe kan dat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216285530
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Natuurlijk heb je het niet gelezen.

Zo ken ik je al een tijdje.

Maar het heeft alles met het onderwerp te maken, en dat weet je donders goed.

Het gaat niet om moord, oorlog, geweld en criminaliteit wanneer het over het Kwade gaat; het Kwade zit bij jou al in luisteren naar James Brown. Of een Maria-beeld. Of een horror-film.

Alles om je misantrope wereldbeeld maar overeind te houden en te kunnen blijven copy pasten uit dat boek.
Ja ja ja, misantroop, ik haat mensen, alles is slecht, bla bla en gaap.

Sorry maar verzin iets beters aub.
pi_216285545
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ja ja ja, misantroop, ik haat mensen, alles is slecht, bla bla en gaap.

Sorry maar verzin iets beters aub.
Nee, je haat dingen die helemaal niet gehaat hoeven worden, en maakt er vervolgens attributen van de 'zondige natuur' van de mens van.

Misschien toch eerst lezen aleer je weer in een stuip schiet
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216285582
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ook typisch; zelf nul reactie geven wanneer het niet uitkomt.

Verder is die vraag niet zo moeilijk te beantwoorden: mensen hebben een vrije wil, en mensen kunnen dus verleid worden tot het bedrijven van het kwade, vaak uit puur egoïstische motieven.

Hoe dat precies bewijs is voor een 'overgeërfde natuur meegekregen van twee mensen die 6000 jaar geleden iets hebben gedaan, waardoor elk mens van nature geneigd is om het kwade te doen en geheel niet in staat te zijn het goede uberhaupt te willen", en hoe je denkt dat te kunnen bewijzen - met je grote voorliefde voor degelijke wetenschap en falsificeren - is mijn wedervraag.

Hoe kan een mens die 100% goed is nou weer 'egoïstische motieven' hebben?
pi_216285595
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, je haat dingen die helemaal niet gehaat hoeven worden, en maakt er vervolgens attributen van de 'zondige natuur' van de mens van.

Misschien toch eerst lezen aleer je weer in een stuip schiet
Ik ga die drek niet lezen nee.
pi_216285618
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Waarschijnlijk omdat het pijnlijk blootlegt dat je hele bewering dat de mens van nature kwaadaardig is geen stand houdt wanneer je dat boek even weglegt en zelf nadenkt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216285644
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat is vaak het probleem van gelovigen.. Kritiek wegzetten als "drek".
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_216285648
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waarschijnlijk omdat het pijnlijk blootlegt dat je hele bewering dat de mens van nature kwaadaardig is geen stand houdt wanneer je dat boek even weglegt en zelf nadenkt.
Ik heb dat nooit zo ongenuanceerd gezegd. Jij maakt dat ervan en gaat dan los met je haatdragende praatjes. Je kunt de pot op.
pi_216285662
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Sorry maar ik ga nu echt even heel bot zijn, en ik geef ook gelijk toe dat ik deze hele onzin niet gelezen heb: wat een vreselijk gezeik, nu over James Brown. Wat kan mij James Brown nou weer schelen, voer gewoon een discussie over het onderwerp joh.
De uitspraken van alleswetende Ali zijn het leukst als je ziet dat hij niet weet wat ie met iets aan moet. Dan blijft het willekeurig kruidenmengsel van Bijbelse citaten en evangelische opinies uit frustratie in de rugtas zitten.
  maandag 13 januari 2025 @ 20:16:00 #13
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216285681
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik heb dat nooit zo ongenuanceerd gezegd. Jij maakt dat ervan en gaat dan los met je haatdragende praatjes. Je kunt de pot op.
Hou
toch
op.

Zelfs onze 'goede bedoelingen' moeten gelieerd worden aan 'duisterder motieven'.

Nuance? Daar heb je nog nooit van gehoord.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 13 januari 2025 @ 20:16:32 #14
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216285693
Interessante discussie, niemand luistert naar elkaar, niemand neemt de ander serieus. De één gedraagt zich als een mafkees met krankzinnige denkbeelden, de ander probeert hem tot rede te krijgen maar dat lukt al 5 delen topics niet.
Science matters
pi_216285697
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hou
toch
op.

Zelfs onze 'goede bedoelingen' moeten gelieerd worden aan 'duisterder motieven'.

Nuance? Daar heb je nog nooit van gehoord.
Nee, jij wil gewoon niets begrijpen, alleen voor anderen invullen wat ze zouden denken/geloven en dan jezelf op de borst kloppen dat je zelf zoveel beter bent dan anderen, met de juiste ideeën. Vreselijk vervelend.
  maandag 13 januari 2025 @ 20:17:58 #16
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216285722
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee, jij wil gewoon niets begrijpen, alleen voor anderen invullen wat ze zouden denken/geloven en dan jezelf op de borst kloppen dat je zelf zoveel beter bent dan anderen.
Oh ja.

Invullen wat anderen zouden denken of geloven.

Vertel nog eens hoe die katholieke kerk écht in elkaar zit. Of wat vrijmetselaars echt geloven. Of wat atheïsten allemaal werkelijk beweegt.

Ondertussen gebruik ik wat boter op je hoofd om een ei te bakken.

Ik ben niet 'beter', was ik dat wel zou ik pretenderen dat God mij uitverkoren had om een eeuwenoud boek tot op de letter correct te interpreteren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216285740
Ik houd er weer mee op want ik laat mij nu ook verleiden tot een onzinnige en eerlijk gezegd nutteloze discussie. Fijne avond weer.
  maandag 13 januari 2025 @ 20:20:18 #18
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216285769
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik houd er weer mee op want ik laat mij nu ook verleiden tot een onzinnige en eerlijk gezegd nutteloze discussie. Fijne avond weer.
Misschien eens accepteren jij niet bepaalt wat onzinnig is en wat niet.

Net als dat jij niet bepaalt wat kwaad is en wat niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216285786
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh ja.

Invullen wat anderen zouden denken of geloven.

Vertel nog eens hoe die katholieke kerk écht in elkaar zit. Of wat vrijmetselaars echt geloven. Of wat atheïsten allemaal werkelijk beweegt.

Ondertussen gebruik ik wat boter op je hoofd om een ei te bakken.

Ik ben niet 'beter', was ik dat wel zou ik pretenderen dat God mij uitverkoren had om een eeuwenoud boek tot op de letter correct te interpreteren.
Volgens mij is dit geen rationele discussie, er zit jou iets diep heel dwars, en ik denk dat ik wel weet wat dat is. Maar goed, fijne avond.
  maandag 13 januari 2025 @ 20:23:03 #20
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216285823
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Hoe kan een mens die 100% goed is nou weer 'egoïstische motieven' hebben?
Mijn hemel...

Ik zeg dat een mens goed wordt geboren. Niet dat hij automatisch goed blijft. Daar heb je die vrije wil.

Maar antwoord eens: de meeste mensen moorden, roven en verkrachten niet. Hoe kan dat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 13 januari 2025 @ 20:25:04 #21
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216285863
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Volgens mij is dit geen rationele discussie, er zit jou iets diep heel dwars, en ik denk dat ik wel weet wat dat is. Maar goed, fijne avond.
Toch mooi, wel.

Eerst met beschuldigingen komen dat ik niet volledig citeer en dan zelf niet correct citeren, en nu, na epistels vol over hoe men psycho-analyses op je los laat en hoe vervelend dat is, menen te weten wat mijn 'diepgelegen' problematiek zou zijn.

Maar ik ben wel benieuwd: wat is datgene wat mij 'heel diep dwars' zit?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216286009
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:58 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Ik zou niet weten hoe.. is een pasgeborene dan ergens schuldig aan volgens jou?
Nee, behalve als ie niet geboren had willen worden, maar zelfs daar kan ie niets aan doen. Mijn vraag was eigenlijk: je kan onschuldig vs. schuldig aangeven, dan kan je dus ook objectief iets aangeven over goed (onschuldig) vs. slecht (schuldig)??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_216286015
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Toch mooi, wel.

Eerst met beschuldigingen komen dat ik niet volledig citeer en dan zelf niet correct citeren, en nu, na epistels vol over hoe men psycho-analyses op je los laat en hoe vervelend dat is, menen te weten wat mijn 'diepgelegen' problematiek zou zijn.

Maar ik ben wel benieuwd: wat is datgene wat mij 'heel diep dwars' zit?
Ja, blijkbaar verwachten jullie dat soort gedrag, anders zou je het zelf met mij ook niet doen.

Met je 'epistels'.

Ik ben jou bespot en je haatzaaiende praatjes echt beu weet je dat.

Leer eens een beetje met respect tegen mensen te praten.
  maandag 13 januari 2025 @ 20:35:54 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216286038
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ja, blijkbaar verwachten jullie dat soort gedrag, anders zou je het zelf met mij ook niet doen.
Hmm nee... ik heb het nergens over je psyche gehad. Ik heb je 'sleutel van Petrus als fallussymbool' volstrekt irrationeel genoemd en je idee dat het Vaticaan binnenkort doodseskaders gaat sturen paranoia.

Omdat uit alles namelijk blijkt dat beide zaken nergens op slaan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 13 januari 2025 @ 20:36:40 #25
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216286047
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Met je 'epistels'.

Ik ben jou bespot en je haatzaaiende praatjes echt beu weet je dat.

Leer eens een beetje met respect tegen mensen te praten.
Bespotten en haatzaaien.

Misschien inderdaad al die 'epistels' over die kerk van dat 'verrekte stukje brood' en hun duistere motieven nog eens nalezen.

Dat bord voor je kop is echt meters dik.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216286061
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hmm nee... ik heb het nergens over je psyche gehad. Ik heb je 'sleutel van Petrus als fallussymbool' volstrekt irrationeel genoemd en je idee dat het Vaticaan binnenkort doodseskaders gaat sturen paranoia.

Omdat uit alles namelijk blijkt dat beide zaken nergens op slaan.
Waar heb ik nou weer gezegd dat het vaticaan binnenkort doodseskaders gaat sturen. Opnieuw jouw debiele invulling van dingen die ik zeg.

Je bent zelf compleet irrationeel en verzint ter plekke dingen, maakt karikaturen, verdraait dingen, gooit modder.

Het is echt extreem vermoeiend om met jou een gesprek te voeren. Voer je zo ook gesprekken met mensen buiten dit forum? Is er uberaupt iemand die met jou in gesprek wil gaan? Als je zo omgaat met wat anderen tegen je zeggen, betwijfel ik dat sterk.
  maandag 13 januari 2025 @ 20:39:30 #27
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216286094
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Waar heb ik nou weer gezegd dat het vaticaan binnenkort doodseskaders gaat sturen. Opnieuw jouw debiele invulling van dingen die ik zeg.

Je bent zelf compleet irrationeel en verzint ter plekke dingen, maakt karikaturen, verdraait dingen, gooit modder.

Het is echt extreem vermoeiend om met jou en gesprek te voeren. Voer je zo ook gesprekken met mensen buiten dit forum? Is er iemand die met jou in gesprek wil gaan? Als je zo omgaat met wat anderen tegen je zeggen, betwijfel ik dat sterk.
Dat gaat vrij lekker.

Stel je je die vraag ook zelf wel eens? Met je constante gepreek en verdachtmakingen van andere religies en zingevingssytemen?

Werkt dat een beetje als ice breaker? Hoi, ander mens. Je bent van nature zondig en hebt verlossing nodig?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216286137
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat gaat vrij lekker.

Stel je je die vraag ook zelf wel eens? Met je constante gepreek en verdachtmakingen van andere religies en zingevingssytemen?
Ja hoor, ik voer prima gesprekken met mensen, aangezien anderen niet constant elk woord dat ik zeg uit zijn verband trekken en als wapenstok inzetten om mij weg te zetten als een arrogante, pedante, mensenhatende doempreker, en weet ik veel wat voor achterlijke labels je allemaal nog meer hebt verzonnen. Het is een en al haat, venijn, gif, en onzin dat er uit jouw pen komt, en ik ben er echt klaar mee.
  maandag 13 januari 2025 @ 20:46:04 #29
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216286214
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ja hoor, ik voer prima gesprekken met mensen, aangezien anderen niet constant elk woord dat ik zeg uit zijn verband trekken en als wapenstok inzetten om mij weg te zetten als een arrogante, pedante, mensenhatende doempreker, en weet ik veel wat voor achterlijke labels je allemaal nog meer hebt verzonnen. Het is een en al haat, venijn, gif, en onzin dat er uit jouw pen komt, en ik ben er echt klaar mee.
Nee, je wereldbeeld is menshatend. En daarom is hetgene je predikt automatisch van doem vergeven: de wereld en het leven is een 'mijnenveld'. Ook onze goede bedoelingen hebben een 'duistere' motivatie. Dat je het idee hebt dat jij de correcte interpretatie weet van eeuwenoude teksten, waar anderen 'dwalen' of misleid worden door bepaalde 'geesten' maakt het inderdaad vrij pedant. Plus natuurlijk die ijzeren wetenschap dat je precies weet welke kerken en geloofsgemeenschappen wel en welke niet deugen.

Misschien is het nog niet geland, maar het wegzetten van mensen als 'misleid', 'dwalend', 'van nature zondig' is ook niet echt heel verheffend.

Het is werkelijk verbluffend hoeveel moeite je schijnt te hebben met woorden, zodra die van de andere kant komen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216286335
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, je wereldbeeld is menshatend. En daarom is hetgene je predikt automatisch van doem vergeven: de wereld en het leven is een 'mijnenveld'. Ook onze goede bedoelingen hebben een 'duistere' motivatie. Dat je het idee hebt dat jij de correcte interpretatie weet van eeuwenoude teksten, waar anderen 'dwalen' of misleid worden door bepaalde 'geesten' maakt het inderdaad vrij pedant. Plus natuurlijk die ijzeren wetenschap dat je precies weet welke kerken en geloofsgemeenschappen wel en welke niet deugen.

Misschien is het nog niet geland, maar het wegzetten van mensen als 'misleid', 'dwalend', 'van nature zondig' is ook niet echt heel verheffend.

Het is werkelijk verbluffend hoeveel moeite je schijnt te hebben met woorden, zodra die van de andere kant komen.
Nee, jij DENKT dat mijn wereldbeeld mensenhatend is, omdat je alleen maar leest wat je wilt lezen, en nooit de moeite neemt om nou daadwerkelijk te begrijpen wat een ander eigenlijk zegt. Daardoor heb je een monsterlijk fantasieverhaal in je hoofd gecreëerd dat echt te lachwekkend voor woorden is, het slaat helemaal nergens op. Ik kan daarom ook geen normaal gesprek met jou meer voeren, je laatste posts in het vorige deel waren wel zo compleet idioot en ver van de realiteit, dat ik er alleen maar om kan lachen, maar ik ben het ook wel een beetje beu, want het is allemaal erg venijnig en laag bij de grond, soms zelfs onder de gordel. Maar goed, jij gelooft heilig in je eigen goedheid en je gelijk, dus dit dringt toch niet door die ijzeren plaat die je in je jouw hoofd hebt, vrees ik.
  maandag 13 januari 2025 @ 20:54:11 #31
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216286376
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee, jij DENKT dat mijn wereldbeeld mensenhatend is, omdat je alleen maar leest wat je wilt lezen, en nooit de moeite neemt om nou daadwerkelijk te begrijpen wat een ander eigenlijk zegt. Daardoor heb je een monsterlijk fantasieverhaal in je hoofd gecreëerd dat echt te lachwekkend voor woorden is, het slaat helemaal nergens op. Ik kan daarom ook geen normaal gesprek met jou meer voeren, je laatste posts in het vorige deel waren wel zo compleet idioot en ver van de realiteit, dat ik er alleen maar om kan lachen, maar ik ben het ook wel een beetje beu, want het is allemaal erg venijnig en laag bij de grond, soms zelfs onder de gordel. Maar goed, jij geloof heilig in je eigen goedheid, dus dit dringt toch niet door die ijzeren plaat die in je jouw hoofd hebt, vrees ik.
Hoe weet je dat als je zelf aangeeft ze niet gelezen te hebben?

Overigens denk ik dat qua lachwekkend het heel moeilijk wordt het 'de sleutel van Petrus als fallussymbool' momentje te evenaren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216286422
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoe weet je dat als je zelf aangeeft ze niet gelezen te hebben?

Overigens denk ik dat qua lachwekkend het heel moeilijk wordt 'de sleutel van Petrus als fallussymbool' momentje te evenaren.
Kerel, de eerste onzinpost heb ik nog wel even helemaal gelezen, maar wat je daarna allemaal neergekalkt hebt, nee, sorry, ik ga mijn tijd echt niet verdoen aan zoveel achterlijke woordendiarree, ik hoef echt maar een paar zinnen te lezen en en er daarna overheen te scannen om te zien waar het alweer over gaat, want het is toch altijd hetzelfde met jou. Ik heb werkelijk nog nooit iemand zo'n idiote karikatuur van me zien maken, je spant wat dat betreft echt de kroon in hoe je zo volhardend zoveel volslagen onzin met volle overtuiging blijft neerpennen. Ik zou bijna gaan denken dat je er zelf ook echt in gelooft. Ik hoop het niet voor je, want dan is het best wel ernstig gesteld ben ik bang.
  maandag 13 januari 2025 @ 21:00:46 #33
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216286494
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Kerel, de eerste onzinpost heb ik nog wel even helemaal gelezen, maar wat je daarna allemaal neergekalkt hebt, nee, sorry, ik ga mijn tijd echt niet verdoen aan zoveel achterlijke woordendiarree, ik hoef echt maar een paar zinnen te lezen en en er daarna overehen te scannen om te zien waar het alweer over gaat, want het is toch altijd hetzelfde met jou. Ik heb werkelijk nog nooit iemand zo'n idiote karikatuur van me zien maken, je spant wat dat betreft echt de kroon in hoe je zo volhardend zoveel volslagen onzin met volle overtuiging blijft neerpennen. Ik zou bijna gaan denken dat je er zelf ook echt in gelooft. Ik hoop het niet voor je, want dan is het best wel ernstig gesteld ben ik bang.
Dit is weinig samenhangend; je hebt gewoon glashard gezegd dat je het niet gelezen hebt.

Daarom ga je nu ook al een paar posts zo tekeer, want als je dat wel had gedaan, had je wederom gezien dat je bezig bent met zaken die je anderen verwijt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216286518
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dit is weinig samenhangend; je hebt gewoon glashard gezegd dat je het niet gelezen hebt.

Daarom ga je nu ook al een paar posts zo tekeer, want als je dat wel had gedaan, had je wederom gezien dat je bezig bent met zaken die je anderen verwijt.
Denk je nou echt dat ik zo tekeer zou gaan als ik niets van je diarree had gelezen?

Fijne avond, broeder.
  maandag 13 januari 2025 @ 21:03:03 #35
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216286530
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Denk je nou echt dat ik zo tekeer zou gaan als ik niets van je diarree had gelezen?

Fijne avond, broeder.
Kennelijk ja, aangezien je het tot twee maal toe even kwam melden dat je het inderdaad niet gelezen had.

Waar dat toe leidt zien we hier.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 13 januari 2025 @ 21:06:48 #36
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216286583
Voor de consistentie zal ik nog even de gewraakte post in dit nieuwe deel quoten. Voor de nieuwe lezers.

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Selectief citeren en dan zelf beweren dat ik stel dat je 'alle' muziek en kunst en films veroordeelt. Dat is niet wat ik zei. Ik zei heel duidelijk: bepaalde.

Dat haal ik aan omdat me nog vers voor de geest staat hoe je m.b.t. muziek inderdaad Bach en Beethoven nog wel kon aanraden, maar het allemaal wat duisterder wordt wanneer het - voornamelijk Afrikaans geïnspireerde - muziekstijlen betrof. Te ritmisch. Risico op trance. Uiteraard nog wat gewauwel over voorouderverering en spiritisme.

En dat bedoel ik. Ik heb een schijthekel aan klassieke muziek. Mij beweegt James Brown, soul, funk, levensbekrachtigende muziek die het leven ook viert. De eerste keer dat ik James Brown hoorde beschrijf ik gerust als een moment van goddelijke inspiratie.

Maar dat daargelaten. Natuurlijk sleep je oorlog en geweld erbij, maar daar gaat het je niet om. James Brown luisteren, dat is ook 'het kwade'. Een horror-film kijken, dat is ook 'het kwade'. In een prachtige kathedraal een kaarsje bij het Maria-altaar branden, dat is ook 'het kwade'. Zelfbevrediging... 'kwade'; alcohol drinken... 'kwade'... varkensvlees eten, 'kwade'... dansen, 'kwade'...

Je weet natuurlijk dat het gros der mensheid niet bestaat uit oorlogsvoerders, criminelen, verkrachters, dieven en moordenaars. Zaken waar diezelfde gros der mensheid, doorheen alle eeuwen en culturen, diens afschuw over heeft uitgesproken. Dat hele niet-schade beginsel, dat is pas aangeboren en overgeërfd, al was het maar vanuit evolutionair oogpunt.

Maar je moet dat narratief overeind houden van de gevallen mensheid. En omdat het nu eenmaal ontbreekt aan massa's oorlogshitsers, verkrachters en moordenaars, bestempelen jij en al die zedenpredikers voor je de meest futiele en onschuldige zaken als 'kwaadaardig'. Zo kun je mensen alsnog omlaag halen, en aanpraten dat ze alsnog iets mankeert, dat ze defect zijn, dat ze niet deugen, dat ze iets nodig hebben om hun rotte staat te ontstijgen. Het verhaal moet wel doorverteld blijven worden, natuurlijk.

Jij hebt de RKK niet nodig om de mensheid te knechten, dat doe je heel goed zelf met je onbewijsbare, op eeuwenoude teksten gebaseerde ideeën over de 'natuur van de mens'; je wil niet dat mensen vrolijk zijn, blij zijn, tevreden zijn, genieten kunnen, mogen leven. Want alles in deze zichtbare wereld, dit mijnenveld, is het domein van de Satan, en overal ligt hij op de loer. Nee, dat betekent niet dat je ineens gaat moorden of verkrachten, maar dat je de verkeerde muziek luistert of de verkeerde film bekijkt, dat je geniet van seksualiteit en eten en drinken op niet toegestane wijzen.

Je maakt mensen slaaf van angst en laat ze hun eigen zijn verfoeien, hun onschuldige verlangens, hoop, hobby's en liefhebberij maak je suspect, hun 'goede bedoelingen' herleid je tot donkere motieven. Natuurlijk noem je ze geen moordenaars en verkrachters. Maar dat hoeft ook niet. Enkel luisteren naar 'opzwepende Afrikaanse ritmes' is al voldoende bewijs voor je geloof dat de mens 'inherent een slechte inborst heeft'.

En waarom?

Vanwege een boek.

Je vergelijking met een dokter is verder bespottelijk. Je bent geen dokter wanneer je mensen die niet ziek zijn ziek noemt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216286584
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Kennelijk ja, aangezien je het tot twee maal toe even kwam melden dat je het inderdaad niet gelezen had.

Waar dat toe leidt zien we hier.
Ik zal even taal gebruiken die je misschien wel begrijpt: amai.

Het is toch werkelijk niet te geloven dat ik letterlijk zeg dat ik je eerste post helemaal gelezen heb, en die daarna niet, en je dan toch nog blijft volhouden dat ik niets gelezen heb.

Dit is dus de perfecte illustratie waarom een gesprek (als ik het al zo kan noemen) met jou volstrekt nutteloos is: het maakt helemaal niets uit wat ik zeg, jij maakt er gewoon van wat jou goed uitkomt, zodat je maar aan je eigen gelijk kunt blijven vasthouden, want tja, dat is natuurlijk het belangrijkste.

Zeg nou zelf Etto, vind je dit werkelijk nuttig allemaal? Denk je dat ik er iets mee opschiet? Heb je je doel bereikt, dat ik nu uit mijn slof schiet en je even vertel wat ik er echt van denk? Ben je nu blij?

Wat is jouw doel eigenlijk hier? Ik verspreid het woord van God tenminste, maar wat doe jij hier eigenlijk? Waar vecht jij tegen? Tegen die o zo verschrikkelijke Christelijke leer die ik verkondig, en waar jij niet mee kunt leven?
pi_216286587
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Kerel, de eerste onzinpost heb ik nog wel even helemaal gelezen, maar wat je daarna allemaal neergekalkt hebt, nee, sorry, ik ga mijn tijd echt niet verdoen aan zoveel achterlijke woordendiarree, ik hoef echt maar een paar zinnen te lezen en en er daarna overheen te scannen om te zien waar het alweer over gaat, want het is toch altijd hetzelfde met jou. Ik heb werkelijk nog nooit iemand zo'n idiote karikatuur van me zien maken, je spant wat dat betreft echt de kroon in hoe je zo volhardend zoveel volslagen onzin met volle overtuiging blijft neerpennen. Ik zou bijna gaan denken dat je er zelf ook echt in gelooft. Ik hoop het niet voor je, want dan is het best wel ernstig gesteld ben ik bang.
Geloof me, jij hebt Etto niet nodig om een karikatuur van jezelf te maken. Ik begreep dat je geen Refo bent maar je hanteert wel dezelfde manier van discussiëren.

Gooien met losse Bijbel teksten en totaal niet inzien dat ook die Bijbel uiteindelijk gewoon mensen werk is geweest.

Alleen dat feit al, zou je moeten laten beseffen dat blind op de Bijbel afgaan niet echt rationeel is.

Daarnaast het constant verdacht maken van anderen die met een andere conclusie komen.. Dat moeten wel ketters zijn.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_216286634
@Ali_Kannibali

"Leg even 'dat boek' weg en denk voor jezelf na", want zelf nadenken met "dat boek" kan niet. Laat je liever door James Brown "goddelijk inspireren" en "bewogen" worden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
James Brown heeft gezegd: Haar komt op de eerste plek. En tanden op de tweede.

Wie oren heeft die hore.
pi_216286686
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:09 schreef Kerelx het volgende:
@:Ali_Kannibali

"Leg even 'dat boek' weg en denk voor jezelf na", want zelf nadenken met "dat boek" kan niet. Laat je liever door James Brown "goddelijk inspireren" en "bewogen" worden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Wie oren heeft die hore.
Ik vond het ook bijzonder denigrerend om de bijbel als 'dat boek' weg te zetten, om vervolgens inderdaad kathedralen, seculiere muziek en andere spiritueel weinig tot geen nuttige dingen weg te zetten als een soort prachtige expressies van wat de mensheid allemaal kan voortbrengen, zelfs door God geïnspireerd.

Maar 'dat boek', nee, ho maar, daar moeten we geen moeite voor doen om het te begrijpen.
  maandag 13 januari 2025 @ 21:14:09 #41
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216286718
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik zal even taal gebruiken die je misschien wel begrijpt: amai.

Het is toch werkelijk niet te geloven dat ik letterlijk zeg dat ik je eerste post helemaal gelezen heb, en die daarna niet, en je dan toch nog blijft volhouden dat ik niets gelezen heb.

Dit is dus de perfecte illustratie waarom een gesprek (als ik het al zo kan noemen) met jou volstrekt nutteloos is: het maakt helemaal niets uit wat ik zeg, jij maakt er gewoon van wat jou goed uitkomt, zodat je maar aan je eigen gelijk kunt blijven vasthouden, want tja, dat is natuurlijk het belangrijkste.

Zeg nou zelf Etto, vind je dit werkelijk nuttig allemaal? Denk je dat ik er iets mee opschiet? Heb je je doel bereikt, dat ik nu uit mijn slof schiet en je even vertel wat ik er echt van denk? Ben je nu blij?

Wat is jouw doel eigenlijk hier? Ik verspreid het woord van God tenminste, maar wat doe jij hier eigenlijk? Waar vecht jij tegen? Tegen die o zo verschrikkelijke Christelijke leer die ik verkondig, en waar jij niet mee kunt leven?
Ik vind het buitengewoon nuttig om neutrale lezers aan te geven dat ze zichzelf niet moeten laten knechten door jouw interpretatie van eeuwenoude teksten. Dat ze alles moeten bevragen. Dat ze nooit, maar dan ook nooit, blind moeten varen op boeken, en al helemaal niet op de interpretatie ervan van individuen.

Ik kan er verder prima mee leven; jou hoef ik niet te overtuigen. Ik zou wel graag anderen willen behoeden zichzelf te laten manipuleren door zelfverklaarde brengers van de Waarheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door EttovanBelgie op 13-01-2025 21:39:38 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216286733
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik vond het ook bijzonder denigrerend om de bijbel als 'dat boek' weg te zetten, om vervolgens inderdaad kathedralen, seculiere muziek en andere spiritueel weinig tot geen nuttige dingen weg te zetten als een soort prachtige expressies van wat de mensheid allemaal kan voortbrengen, zelfs door God geïnspireerd.

Maar 'dat boek', nee, ho maar, daar moeten we geen moeite voor doen om het te begrijpen.
De brede weg is heel aantrekkelijk, "dat boek" zit daar alleen maar in de weg.
  maandag 13 januari 2025 @ 21:15:35 #43
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216286737
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:09 schreef Kerelx het volgende:
@:Ali_Kannibali

SPOILER

Wie oren heeft die hore.
Bekijk deze YouTube-video

Oren, die we gekregen hebben om schitterende muziek te horen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216286738
quote:

Hoe meer ik te weten kom over het boek, des te duidelijker het me wordt dat het om een product van vele menselijke epistels gaat, die in de loop der eeuwen zijn overgeschreven, aangepast en aangevuld door auteurs die in hun tijd leefden en vastlegden wat hun wereldbeeld was. Daarna vele malen...

Heeft geen enkele realiteitswaarde.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 13 januari 2025 @ 21:16:15 #45
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216286747
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:15 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Welk boek?

De bhagavad gita?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216286748
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:15 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Nogmaals de vraag: ga jij me voor op de smalle weg??
pi_216286755
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik vind het buitengewoon nuttig om neutrale lezers aan te geven dat ze zichzelf niet moeten laten knechten door jouw interpretatie van eeuwenoude teksten. Dat ze alles moeten bevragen. Dat ze nooit, maar dan ook nooit, blind moeten varen op boeken, en al helemaal niet op de interpretatie ervan van individuen.

Ik kan er verder prima mee leven; jou hoef ik niet te overtuigen. Ik zou wel graag anderen willen behoeden zichzelf te laten manipuleren van zelfverklaarde brengers van de Waarheid.
Wanneer heb ik nou weer iemand opgeroepen om zich door mij te laten knechten, of door mijn interpretatie?

Alweer zo'n compleet debiele interpretatie van de werkelijkheid.

Het is echt onvoorstelbaar dat je in één topic mij aanvalt zoals je doet, alsof ik mensen hier om de tuin zit te leiden en probeer voor mijn karretje te spannen, of slaven wil maken van mijn mening, en tegelijkertijd alles op alles zet om de Rooms Katholieke kerk, die daadwerkelijk vele, vele mensen op brute wijze heeft laten afslachten omdat zij niet die versie van het geloof aanhielden die de RKK dicteerde, en die nog steeds in haar officiële statements de doodstraf voor ketters niet afkeurt of uitsluit, te verdedigen.

De hypocrisie en complete omkering van de werkelijkheid in jouw hoofd is erg zorgwekkend.
  maandag 13 januari 2025 @ 21:21:01 #48
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216286810
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Wanneer heb ik nou weer iemand opgeroepen om zich door mij te laten knechten, of door mijn interpretatie?

Alweer zo'n compleet debiele interpretatie van de werkelijkheid.

Het is echt onvoorstelbaar dat je in één topic mij aanvalt zoals je doet, alsof ik mensen hier om de kast zit te leiden en probeer voor mijn karretje te spannen, of slaven wil maken van mijn mening, en tegelijkertijd alles op alles zet om de Rooms Katholieke kerk, die daadwerkelijk vele, vele mensen op brute wijze heeft laten afslachten omdat zij niet die versie van het geloof aanhielden die de RKK dicteerde, en die nog steeds in haar officiële statements de doodstraf voor ketters niet afkeurt of uitsluit, gaat zitten verdedigen.

De hyporcisie en complete omkering van de werkelijkheid in jouw hoofd is erg zorgwekkend.
Ik verdedig geen enkele kerk; ik verdedig geschiedkundige feiten. Ergens is het nog best verrassend dat je werkelijk denkt dat ik Roomscher dan de paus ben. Ik heb georganiseerde religie al een tijdje vaarwel gezegd, juist vanwege de denkbeelden die je hier in een nieuw jasje al jaren neerplempt.

Het is allemaal lood om oud ijzer: de mensheid deugt niet, de wereld deugt niet, de wereld is een gevaarlijke plek, de enige tastbare werkelijkheid is niet de echte werkelijkheid en je hebt redding nodig voor iets dat twee mensen die 6000 jaar geleden ontstaan zijn gedaan hebben.

Ik ben vooral blij de oorspronkelijke Joodse interpretaties te hebben leren kennen, eigenlijk.

Laten we het verder vooral niet over hypocrisie hebben, Ali. Of over debiele interpretaties van de werkelijkheid. Post nog eens die fallus van Petrus en oreer nog eens over hoe de Nieuwe Wereld Orde, aangevoerd door de Paus, de mensheid wil knechten, dan hebben we het daarna over ratio en gezond verstand.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 13 januari 2025 @ 21:24:50 #49
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216286866
quote:

[..]

Waarom moet dat?

Waarom ben je zo ontdaan over de bewoording 'dat boek' maar spreek je wel over 'verrekte stukjes brood'?

Echt... koop een keer een heel goede spiegel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 13 januari 2025 @ 21:25:06 #50
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_216286873
Ik zou niet teveel aandacht aan hem schenken Etto. Het is een wolf in schaapskleding. Zonde van je energie en je redelijkheid.
Nu weer met die trol erbij. Pffff.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')