Toon maar aan dan. Laat die manuscripten in de grondtekst eens zien waar het woord met een hoofdletter staat....quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:53 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Nee omdat jij geen onderzoek doet naar de juiste dingen, omdat je juist God wil weerleggen. En gaat over geschiedenis van alle manuscripten bij elkaar en kom jij met heeft op facebook gestaan man man.Is gewoon overtuigend bewijs welke bijbel de juiste is en nogal belangrijk met al die valse bijbels in omloop.
Natuurlijk heb je het niet gelezen.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Sorry maar ik ga nu echt even heel bot zijn, en ik geef ook gelijk toe dat ik deze hele onzin niet gelezen heb: wat een vreselijk gezeik, nu over James Brown. Wat kan mij James Brown nou weer schelen, voer gewoon een discussie over het onderwerp joh.
Ook typisch; zelf nul reactie geven wanneer het niet uitkomt.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Open vraag (nog steeds) aan Etto:
Hoe kunnen mensen die 100% goed geboren worden, toch kwaadaardige dingen doen?
Ja ja ja, misantroop, ik haat mensen, alles is slecht, bla bla en gaap.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je het niet gelezen.
Zo ken ik je al een tijdje.
Maar het heeft alles met het onderwerp te maken, en dat weet je donders goed.
Het gaat niet om moord, oorlog, geweld en criminaliteit wanneer het over het Kwade gaat; het Kwade zit bij jou al in luisteren naar James Brown. Of een Maria-beeld. Of een horror-film.
Alles om je misantrope wereldbeeld maar overeind te houden en te kunnen blijven copy pasten uit dat boek.
Nee, je haat dingen die helemaal niet gehaat hoeven worden, en maakt er vervolgens attributen van de 'zondige natuur' van de mens van.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja ja ja, misantroop, ik haat mensen, alles is slecht, bla bla en gaap.
Sorry maar verzin iets beters aub.
Hoe kan een mens die 100% goed is nou weer 'egoïstische motieven' hebben?quote:Op maandag 13 januari 2025 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ook typisch; zelf nul reactie geven wanneer het niet uitkomt.
Verder is die vraag niet zo moeilijk te beantwoorden: mensen hebben een vrije wil, en mensen kunnen dus verleid worden tot het bedrijven van het kwade, vaak uit puur egoïstische motieven.
Hoe dat precies bewijs is voor een 'overgeërfde natuur meegekregen van twee mensen die 6000 jaar geleden iets hebben gedaan, waardoor elk mens van nature geneigd is om het kwade te doen en geheel niet in staat te zijn het goede uberhaupt te willen", en hoe je denkt dat te kunnen bewijzen - met je grote voorliefde voor degelijke wetenschap en falsificeren - is mijn wedervraag.
Ik ga die drek niet lezen nee.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, je haat dingen die helemaal niet gehaat hoeven worden, en maakt er vervolgens attributen van de 'zondige natuur' van de mens van.
Misschien toch eerst lezen aleer je weer in een stuip schiet
Waarschijnlijk omdat het pijnlijk blootlegt dat je hele bewering dat de mens van nature kwaadaardig is geen stand houdt wanneer je dat boek even weglegt en zelf nadenkt.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik ga die drek niet lezen nee.
Dat is vaak het probleem van gelovigen.. Kritiek wegzetten als "drek".quote:Op maandag 13 januari 2025 20:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik ga die drek niet lezen nee.
Ik heb dat nooit zo ongenuanceerd gezegd. Jij maakt dat ervan en gaat dan los met je haatdragende praatjes. Je kunt de pot op.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het pijnlijk blootlegt dat je hele bewering dat de mens van nature kwaadaardig is geen stand houdt wanneer je dat boek even weglegt en zelf nadenkt.
De uitspraken van alleswetende Ali zijn het leukst als je ziet dat hij niet weet wat ie met iets aan moet. Dan blijft het willekeurig kruidenmengsel van Bijbelse citaten en evangelische opinies uit frustratie in de rugtas zitten.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Sorry maar ik ga nu echt even heel bot zijn, en ik geef ook gelijk toe dat ik deze hele onzin niet gelezen heb: wat een vreselijk gezeik, nu over James Brown. Wat kan mij James Brown nou weer schelen, voer gewoon een discussie over het onderwerp joh.
Houquote:Op maandag 13 januari 2025 20:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik heb dat nooit zo ongenuanceerd gezegd. Jij maakt dat ervan en gaat dan los met je haatdragende praatjes. Je kunt de pot op.
Nee, jij wil gewoon niets begrijpen, alleen voor anderen invullen wat ze zouden denken/geloven en dan jezelf op de borst kloppen dat je zelf zoveel beter bent dan anderen, met de juiste ideeën. Vreselijk vervelend.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hou
toch
op.
Zelfs onze 'goede bedoelingen' moeten gelieerd worden aan 'duisterder motieven'.
Nuance? Daar heb je nog nooit van gehoord.
Oh ja.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, jij wil gewoon niets begrijpen, alleen voor anderen invullen wat ze zouden denken/geloven en dan jezelf op de borst kloppen dat je zelf zoveel beter bent dan anderen.
Misschien eens accepteren jij niet bepaalt wat onzinnig is en wat niet.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik houd er weer mee op want ik laat mij nu ook verleiden tot een onzinnige en eerlijk gezegd nutteloze discussie. Fijne avond weer.
Volgens mij is dit geen rationele discussie, er zit jou iets diep heel dwars, en ik denk dat ik wel weet wat dat is. Maar goed, fijne avond.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh ja.
Invullen wat anderen zouden denken of geloven.
Vertel nog eens hoe die katholieke kerk écht in elkaar zit. Of wat vrijmetselaars echt geloven. Of wat atheïsten allemaal werkelijk beweegt.
Ondertussen gebruik ik wat boter op je hoofd om een ei te bakken.
Ik ben niet 'beter', was ik dat wel zou ik pretenderen dat God mij uitverkoren had om een eeuwenoud boek tot op de letter correct te interpreteren.
Mijn hemel...quote:Op maandag 13 januari 2025 20:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hoe kan een mens die 100% goed is nou weer 'egoïstische motieven' hebben?
Toch mooi, wel.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Volgens mij is dit geen rationele discussie, er zit jou iets diep heel dwars, en ik denk dat ik wel weet wat dat is. Maar goed, fijne avond.
Nee, behalve als ie niet geboren had willen worden, maar zelfs daar kan ie niets aan doen. Mijn vraag was eigenlijk: je kan onschuldig vs. schuldig aangeven, dan kan je dus ook objectief iets aangeven over goed (onschuldig) vs. slecht (schuldig)??quote:Op maandag 13 januari 2025 18:58 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe.. is een pasgeborene dan ergens schuldig aan volgens jou?
Ja, blijkbaar verwachten jullie dat soort gedrag, anders zou je het zelf met mij ook niet doen.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Toch mooi, wel.
Eerst met beschuldigingen komen dat ik niet volledig citeer en dan zelf niet correct citeren, en nu, na epistels vol over hoe men psycho-analyses op je los laat en hoe vervelend dat is, menen te weten wat mijn 'diepgelegen' problematiek zou zijn.
Maar ik ben wel benieuwd: wat is datgene wat mij 'heel diep dwars' zit?
Hmm nee... ik heb het nergens over je psyche gehad. Ik heb je 'sleutel van Petrus als fallussymbool' volstrekt irrationeel genoemd en je idee dat het Vaticaan binnenkort doodseskaders gaat sturen paranoia.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, blijkbaar verwachten jullie dat soort gedrag, anders zou je het zelf met mij ook niet doen.
Bespotten en haatzaaien.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, blijkbaar verwachten jullie dat soort gedrag, anders zou je het zelf met mij ook niet doen.
Met je 'epistels'.
Ik ben jou bespot en je haatzaaiende praatjes echt beu weet je dat.
Leer eens een beetje met respect tegen mensen te praten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |