Dit is alleen een %-verandering in kapitaal, niet het rendement dat ze behalen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:52 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
Nederlandse pensioenfondsen hebben als enige van de 38 OESO landen een negatief rendement behaald.
HEEL JUISTquote:Op zondag 2 augustus 2026 17:10 schreef nostra het volgende:
Daarom gewoon af van die idiotie van algemeen verbindende cao's en dus pensioenfondsen.
nee je moet groen beleggen , zeg flikker een eind opquote:Op zaterdag 11 januari 2025 21:23 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De woke hype is alweer op zijn retour.
Je kunt nu beter in de defensie-industrie investeren.
quote:¤ 100 miljard pensioenverlies ABP de schuld van Woke, groene beleggingen en Rosenmöller?
nou wat is daar mis mee ??quote:Op zaterdag 11 januari 2025 08:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Lekker investeren in staatsobligaties Griekenland en Portugal![]()
![]()
![]()
.quote:Actuele Rendementen10-jaars
Staatslening: Circa 3,87% (volgens Investing.com).
Recente Ontwikkeling: De rente noteert de laatste weken stabiel rond de 3,81% tot 3,87%.
Vergelijking:
Dit ligt hoger dan de rentes op Noord-Europese staatsobligaties zoals de Duitse Bunds of Nederlandse staatsleningen, die door een lager risicoprofiel een lagere rente kennen.
Een hoge rente is niet per definitie gunstig he? Je snapt het concept van rente?quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou wat is daar mis mee ??
https://nl.investing.com/rates-bonds/european-government-bonds
beter in UK bonds bedoel jij
[..]
.
Of nog beter in SP500 etf bedoel je
https://www.degiro.nl/pensioenrekening
dan kun je beter oligaties van de UK kopen, maar misschien is de SP500 etf beter als beleggingquote:Op zondag 2 augustus 2026 22:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een hoge rente is niet per definitie gunstig he? Je snapt het concept van rente?
Ik stelde een vraag, ik vroeg geen advies.quote:Op zondag 2 augustus 2026 22:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan kun je beter oligaties van de UK kopen, maar misschien is de SP500 etf beter als belegging
ok ik koop zelf regelmatig een vanguard ETF van de SP500quote:Op zondag 2 augustus 2026 22:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik stelde een vraag, ik vroeg geen advies.
quote:AI-overzicht
Populaire Vanguard S&P 500 ETF's voor Europese beleggers zijn de Vanguard S&P 500 UCITS ETF Accumulating (VUAA) en de Vanguard S&P 500 UCITS ETF Distributing (VUSA).
Deze fondsen volgen de 500 grootste Amerikaanse bedrijven met een lage kostenratio (TER) van 0,07% per jaar.Kenmerken van Vanguard S&P 500 ETF'sIndex:
Volgt de S&P 500 Index met de 500 grootste bedrijven in de Verenigde Staten
lees je wel?quote:Op zondag 2 augustus 2026 22:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ok ik koop zelf regelmatig een vanguard ETF van de SP500
https://www.degiro.nl/lp/etf-beleggen
[..]
quote:
ik let niet op rentequote:Op zondag 2 augustus 2026 22:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een hoge rente is niet per definitie gunstig he? Je snapt het concept van rente?
Lees je wel? Ik stelde een vraag, ik vroeg niet om advies.quote:
quote:Op zondag 2 augustus 2026 22:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Lees je wel? Ik stelde een vraag, ik vroeg niet om advies.
ja snap ik. maar ik weet niets van rente , dus ik kan je er niet mee helpenquote:Op zondag 2 augustus 2026 22:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mijn punt is dat Rente niet zomaar iets is wat je krijgt,namelijk:quote:Op zondag 2 augustus 2026 22:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
ja snap ik. maar ik weet niets van rente , dus ik kan je er niet mee helpen
renteaftrek wel
ok,maar ik doe er niets meequote:Op zondag 2 augustus 2026 23:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mijn punt is dat Rente niet zomaar iets is wat je krijgt,namelijk:
-Kans dat je je geld niet terug krijgt
-Je liquiditeit verminderd
-Inflatie
-Je het geld niet meeri n andere zaken kunt investeren
De quote die je aanvankelijk deed mbt Griekenland, ik doel erop dat altijd kans bestaat dat men default en dat je naar je geld kunt fluiten, nu zal dat met de Euro niet heel snel gebeuren, maar de kans dat men obligatiehouders laat mee betalen in een reddingsoperatie is natuurlijk niet onmogelijk, net zoals dat wel eens gebeurt met aandeelhouders in een bedrijf waarbij een reddingsoperatie moet plaatsvinden, misschien leek het wat kinderachtig om de vraag elke keer terug te stellen, maar mensen moet realiseren dat rendement niet gratis en of risicoloos is, ook een S&P500, ja je hebt een hele mooie grote spreiding, maar bij een echt grote crash zoals in de jaren 20 kan je daarmee alsnog nat gaan.
Ik ook niet, mijn geld staat gewoon op de bank, daarnaast heb ik al heel lang Bitcoin.quote:
hahahahaquote:Op zondag 2 augustus 2026 15:52 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
Nederlandse pensioenfondsen hebben als enige van de 38 OESO landen een negatief rendement behaald.
Nou dat is nu wel weer overquote:Op zaterdag 11 januari 2025 09:25 schreef Toine51 het volgende:
Las dat er nu ook al Tesla-schaamte is. Bedrijven die geen Tesla's meer rijden want Musk he?
quote:AI-overzicht
Tesla maakt in 2026 een sterke comeback in Europa met een verkoopstijging van 77 procent in de eerste vijf maanden tot bijna 90.000 auto's, na een periode van flinke dalingen door imago-problemen van topman Elon Musk en hevige schommelingen in de maandelijkse registraties.
Verkoopcijfers en Herstel
Forse plus:
In de eerste vijf maanden van 2026 steeg de verkoop in de EU naar bijna 90.000 voertuigen, een stijging van 77% vergeleken met dezelfde periode in 2025.
Model Y:
De Tesla Model Y herstelde zich sterk en stond in juni 2026 opnieuw op de eerste plaats van de Europese verkooptop.
Als je de FX hedged van UK gilts dan is de risk return het nauwelijks waard. En het is helemaal raar om equities als vervanging van staatsobligaties neer te zetten...quote:Op zondag 2 augustus 2026 22:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan kun je beter oligaties van de UK kopen, maar misschien is de SP500 etf beter als belegging
ja kloptquote:Op maandag 3 augustus 2026 10:33 schreef flyguy het volgende:
. En het is helemaal raar om equities als vervanging van staatsobligaties neer te zetten...
Mjah to be fair, dat is net zoals de buurman jouw uitlacht dat hij gister de toto heeft gewonnen en dat jij niets hebt ingezetquote:
nee, dat iedereen in de straat de toto heeft gewonnen, de een wat meer dan de ander. Alleen ik heb als enige, in de hele straat geld verloren.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 03:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah to be fair, dat is net zoals de buurman jouw uitlacht dat hij gister de toto heeft gewonnen en dat jij niets hebt ingezet
Dat onderzoekt hoeft niet plaats te vinden, het is maar een heel klein groepje wat die miljarden beheert, het is wel heel naieef om te denken dat die niet gemanipuleerd worden, het is ook te idioot voor woorden dat je niet je eigen pensioen mag beheren, maar goed blijf komt vooral omdat de overheid in Nederland mensen maar blijft manipuleren, en zolang men liever de hele avond troep op tv kijkt in plaats van zich eens te verdiepen gaat dit nooit veranderen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 03:50 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
nee, dat iedereen in de straat de toto heeft gewonnen, de een wat meer dan de ander. Alleen ik heb als enige, in de hele straat geld verloren.
??????
Mijn advies? Onderzoeken hoe dit heeft kunnen plaatsvinden.
Kijk, als je 10 fondsen hebt, 6 lijden verlies, 4 boeken winst, dan is het normaal.
Als je in dit geval >10 fondsen hebt, en maar 1 fonds boekt verlies, dan onderzoeken is mijn advies. Ergens klopt iets niet zegt mijn gevoel, richting fraude moet men denken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |