SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Ik verschuif geen doelpalen. Je zegt dat Rusland 15 km2 per dag pakt, en ik geeft aan dat ze dat ~1700 man per dag kost.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 23:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je verplaatst de doelpalen vriend. De verliezen zullen fors zijn, maar dat is verder schijnbaar geen probleem aangezien men de offensieven kan voortzetten.
Boem.quote:
quote:https://bsky.app/profile/twmcltd.bsky.social/post/3lfgdor4adc22
It's turning in to a crazy night.
Explosion reported from occupied #Berdiansk (may be #Russia air defence)
Drones/explosions (poss air defence) in #Dzhankoi #Feodosia and #Kerch in #Crimea.
Also action in #Ilsky #Novorossiysk #Anapa plus #Voronezh and #Kursk regions.
Het lijkt niet dat Oekrane zonder slagkracht zit. Dat is wel een goed teken.quote:There is also this unconfirmed video and reports of a fire near #Novorossiysk.
This is the port city where #Russia hides most of its Black Sea fleet having been forced to move from #Crimea. However this is said to be at Lake Bam, about 20km west of Novorossiysk.
https://bsky.app/profile/twmcltd.bsky.social/post/3lfgcwndfis22
ehquote:Op vrijdag 10 januari 2025 23:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik verschuif geen doelpalen. Je zegt dat Rusland 15 km2 per dag pakt, en ik geeft aan dat ze dat ~1700 man per dag kost.
En aangezien de afgelopen jaren niemand me heeft kunnen vertellen waarom Oekrane zou stoppen met vechten als Rusland de hele Donbas heeft veroverd doe ik de beredeneerde gok dat Oekrane ook gewoon doorvecht. En als Rusland de drones die hun industrie slopen wil stoppen zullen ze dus heel Oekrane moeten veroveren.
Rusland moet nog iets van 20.000 km2 in Oekrane veroveren voor ze hun geannexeerde gebied hebben. Met 15 km2 per dag gaat dat lang duren. En er is geen enkele garantie dat Oekrane dan stopt.
Daar ging het over en dan begin je er ineens vanalles wat niet van toepassing is bij te halen.quote:Weer een aanval in Donetsk afgeslagen. De Russen beginnen vast te lopen. De tijd van in driedaagse bliksemoffensieven 5 vierkante kilometer veroveren lijkt over.
quote:https://bsky.app/profile/twmcltd.bsky.social/post/3lfgg3cdj4k22
The #CrimeaBridge is still closed - shut for three hours now.
#Ukraine may have hit near the ferry crossing again. Extremely difficult to get any confirmation, but clearly something bad is happening for #Russia near #Kerch.
Ik zeg ook niet dat het veel is, ik zeg enkel dat je onzin praat als je stelt dat "de tijd van driedaagse bliksemoffensieven 5 vierkante kilometer veroveren over lijkt".quote:Op zaterdag 11 januari 2025 01:11 schreef Ulx het volgende:
15 km2 is ook niets op een front van die lengte.
Het woordje bliksemoffensieven, geeft dat volgens jou sarcasme aan?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 01:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het veel is, ik zeg enkel dat je onzin praat als je stelt dat "de tijd van driedaagse bliksemoffensieven 5 vierkante kilometer veroveren over lijkt".
Geen idee. Laten we het gewoon bij feitelijke informatie houden.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 01:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het woordje bliksemoffensieven, geeft dat volgens jou sarcasme aan?
Ja, dan houdt het wel op natuurlijk.quote:
Reageer je altijd zo als iemand je foutieve informatie verbeterd? Je kunt toch ook gewoon toegeven dat je opmerkingen voortkomen uit een compleet gebrek aan inzicht in dit conflict?quote:
quote:Ukraine and Russia not prepared for peace talks, White House says
https://kyivindependent.c(...)ks-white-house-says/quote:U.S. National Security Council spokesman John Kirby said that neither Russia nor Ukraine is currently prepared for negotiations to end the war, according to his comments at a briefing on Jan. 10.
President Volodymyr Zelensky previously suggested that initial talks on resolving the war might involve U.S. President-elect Donald Trump before potentially engaging with Russian President Vladimir Putin.
"This (the introduction of sanctions against the Russian Federation) was not done with the expectation that it would become a bargaining chip that could be taken off the table when Ukraine wants to sit down at this negotiating table. There is no expectation now that either side is ready for negotiations," Kirby said.
The Ukrainian Foreign Ministry expects a Zelensky and Trump meeting soon after the upcoming inauguration.
Also, Kirby stated that recent U.S. sanctions on Russia's oil sector were not introduced as leverage for future peace talks but were based on energy market forecasts.
Kirby noted that earlier large-scale sanctions in this area were delayed to prevent domestic energy price hikes.
Outgoing U.S. President Joe Biden’s administration plans to introduce a "big package" of sanctions on Russia’s shadow fleet and individuals, Reuters reported on Jan. 6, citing sources familiar with the matter.
Despite Western efforts to reduce Russia’s income from oil funding its war against Ukraine, Moscow has been able to bypass sanctions and sell Russian oil above the imposed price cap of $60 per barrel with the buildup of a fleet of aging vessels with dubious ownership.
Weet ik. En je weet dat een blitzkrieg een snelle doorbraak met combined arms behelst?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 01:27 schreef BlaZ het volgende:
Een bliksemoffensief is gewoon een normale term afgeleid van blitzkrieg.
Inslagen van brokstukken van drones? Neergehaald door de beste luchtafweer van de hele wereld? /squote:
Discussie wordt nu heel semantisch maar je kunt idd toegeven dat een bepaalde uitspraak van je niet klopt, daar gaat niemand dood van hoor jeetje.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 01:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Weet ik. En je weet dat een blitzkrieg een snelle doorbraak met combined arms behelst?
Gezien de meatgrinder tactieken had je kunnen weten dat die term misschien als hint neerzette.
Biden voert de druk op Trump op. Het zou zonde zijn als Trump dit verpest en kiest voor verliezen, of niet soms? Biden kreeg na Afghanistan heel watkritiek dat de Taliban de humvees van het Afghaanse leger buitmaakte, dan zou het verkrijgen van werkende Patriot systemen en Abrams tanks door de Russen en Noord-Koreanen tijdens het presidentschap van Trump pas echt een ramp zijn, of niet soms?quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lfhhe4lkd22n
🇺🇸 Joe Biden: "There’s a real chance Ukraine can win."
"The cost of war for Russia is staggering – over 600,000 dead and wounded soldiers. North Korean troops brought to the front by Russia are also facing high mortality rates," he added.
Heb ik toch al gedaan?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 09:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Discussie wordt nu heel semantisch maar je kunt idd toegeven dat een bepaalde uitspraak van je niet klopt, daar gaat niemand dood van hoor jeetje.
Als ze nou over het gehele front per dag 200km2 zouden pakken dan had je een punt. Maar 15km2 is hoeveel meter naar voren over het gehele front? 20 meter?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 01:11 schreef Ulx het volgende:
15 km2 is ook niets op een front van die lengte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
quote:It is reported that the oil depot in Engels, Russia, has been on fire for the 4th consecutive day. Firemen are still unable to contain the fire.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lfhhrw5x6c2n
Gisteren heeft de Duitse kustwacht zo'n roestbak die niet meer kon varen ergens heen moeten slepen.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 11:49 schreef ExTec het volgende:
Milieuvervuiling in het 'bazenland'. Maar gelukkig is het geen 'kremlinbeleid'.
[ x ]
Denk dat we serieus kunnen gaan wachten totdat een westers land in de baltische of zwarte zee of turkije een bak olie op z'n kust krijgt, en dan harder in zal moeten gaan grijpen.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 11:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gisteren heeft de Duitse kustwacht zo'n roestbak die niet meer kon varen ergens heen moeten slepen.
De olieindustrie heeft gisteren een zwik extra sancties gekregen n de terminal van Novorossiysk schijnt uitgeschakeld te zijn.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 11:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denk dat we serieus kunnen gaan wachten totdat een westers land in de baltische of zwarte zee of turkije een bak olie op z'n kust krijgt, en dan harder in zal moeten gaan grijpen.
quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfhk3rw7hc2j
🇩🇪⚠️ The tanker Eventin, which lost control in the Baltic Sea and is drifting off the coast of Germany with almost 100 thousand tons of oil, is part of Russia's "shadow fleet", the use of old vessels in which threatens European security, - Annalena Baerbock
Was deze neem ik aan.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 11:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gisteren heeft de Duitse kustwacht zo'n roestbak die niet meer kon varen ergens heen moeten slepen.
Gebouwd in 2006, dus waarschijnlijk zelfs gewoon een regelrecht sabotageschip om milieurampen mee te veroorzaken ipv dat het door een hoge leeftijd zo'n slechte toestand heeft.quote:
Doe maar de duitse kust dan. Nog ff snel, voor DER OLAF weggestemd is.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:14 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Gebouwd in 2006, dus waarschijnlijk zelfs gewoon een regelrecht sabotageschip om milieurampen mee te veroorzaken ipv dat het door een hoge leeftijd zo'n slechte toestand heeft.
Gewoon naar Kaliningrad slepen.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Doe maar de duitse kust dan. Nog ff snel, voor DER OLAF weggestemd is.
Leuk idee, maar qua een olievlek kun je natuurlijk niet bepalen waar die naar toe gaat.quote:
SAMP-T dus. Dat zijn de betere deals voor Europa.quote:🇺🇦 Ukraine seeks to purchase Italian air defense systems using proceeds from frozen Russian assets, says Deputy Defense Minister Anatoliy Klochko. Talks with Italy focused on air defense and ammunition to support Ukraine's defense needs.
https://mod.gov.ua/news/u(...)viv-dlya-kupivli-ppo
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lfhlhzvdj22n
Dat schip ligt bij Rgen. Dat is 100 kilometer ten westen van de Pools-Duitse grens. Gewoon Duitse en Poolse kustwacht aan boord en het schip naar Russische wateren slepen.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Leuk idee, maar qua een olievlek kun je natuurlijk niet bepalen waar die naar toe gaat.
En dan weigert orcistan em gewoon, en dan zitten estland en finland met de vervuiling.
Ik heb het niet perse over dit schip hequote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat schip ligt bij Rgen. Dat is 100 kilometer ten westen van de Pools-Duitse grens. Gewoon Duitse en Poolse kustwacht aan boord en het schip naar Russische wateren slepen.
De VS kan beginnen met oekraine verzuipen in wapens. Dan gaat de mood in europa al lichtjes van " " naar " ".quote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:26 schreef Ulx het volgende:
Zijn jullie ook zo benieuwd hoe Trump's zakelijke instinct gaat zorgen dat Oekrane Amerikaanse wapens zal kopen?
Het is inmiddels toch al lang duidelijk dat dat onderontwikkelde misdadigersvolk zijn grijpgrage klauwen naar Midden- en Oost-Europa wil uitslaan om het weer "Heim ins Reich" te brengen? Zo lang er Russen zijn zullen we in Europa nooit een stabiele vrede kennen.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:24 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Poetin's eisen worden steeds krankzinniger. Gaat niets worden die onderhandelingen.
Ik denk dat die brug na 20 jan wel eens neergehaald kan worden. Als de deescalatiegang de deur van het wittehuis achter zich heeft dichtgedaan.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 22:23 schreef MaxMark het volgende:
Ik hoop dat ze eindelijk de brug weer eens gaan aanpakken. Ze hebben de boel eromheen al aardig verzacht.
ITAR gaat over doorverkoop en export. Niet over de inzet.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
De VS kan beginnen met oekraine verzuipen in wapens. Dan gaat de mood in europa al lichtjes van " " naar " ".
Daarna is een aardig idee om aan hun kant de defensie industrie flink aan te zwengelen, en tegen kostprijs overschot aan te bieden.
Dat icm die absurde door obama-de-peacenik-hippie ingestelde ITAR reguleringen te droppen, zodat je als koper ook altijd de garantie hebt dat je die wapens mag gebruiken, ook als er weer deescalatie ruggegraatlozen in het witte huis landen.
quote:On the sidelines of a regular Ramstein meeting, Ukraine’s Defence Minister Rustem Umerov held bilateral talks with Italian Minister of Defence Guido Crosetto.
The central focus of the talks revolved around Ukraine's need for missiles for air defense systems. The parties explored the opportunities Italy could offer, leveraging Italy’s significant expertise in producing air defense systems and related ammunition. Considerable focus was given to the prospects of joint production of air defense systems and missiles.
“The joint production of air defense systems and missiles will enable the creation of long-term solutions to address the defense needs of both nations,” emphasized Ukraine’s Defence Minister Rustem Umerov.
During the meeting, Ukraine’s Defence Minister expressed gratitude for Italy's recent military aid package and outlined Ukraine's current critical priority needs. Rustem Umerov voiced hope for the timely delivery of the promised aid.
Special attention was paid to Italy's leadership in the Armored Vehicles and Maneuverability Coalition. The Minister of Defense of Ukraine emphasized the importance of delivering Italian armored personnel carriers and infantry fighting vehicles.
The Ukrainian side reaffirmed its readiness to engage in any form of cooperation with leading Italian defense companies.
The defense ministers of both nations agreed to resume dialogue shortly, focusing on concrete proposals to enhance defense cooperation.
Ja, de reden dus, dat Saab zich nu 3 slagen in de rondte werkt om van VS' motoren in hun gripens af te gaan.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
ITAR gaat over doorverkoop en export. Niet over de inzet.
Het is van heel groot politiek belang dat Oekrane nu wapens gaat kopen in de EU. Politici hier moeten kunnen zeggen dat ze geweldige deals hebben gesloten zonder dat die de belastingbetaler wat kosten.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:33 schreef ExTec het volgende:
De VS kan beginnen met oekraine verzuipen in wapens. Dan gaat de mood in europa al lichtjes van " " naar " ".
Ik snap dat dat in ons belang is, maar oekraine heeft nu meer aan een F-16 uit die woestijn in de VS dan een pie-in-the-sky vliegtuig van europese makelij die "eventually" ooit wel komt.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is van heel groot politiek belang dat Oekrane nu wapens gaat kopen in de EU. Politici hier moeten kunnen zeggen dat ze geweldige deals hebben gesloten zonder dat die de belastingbetaler wat kosten.
En nu gaat het ineens over vliegtuigen? Het ging over luchtdoelraketten.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 13:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik snap dat dat in ons belang is, maar oekraine heeft nu meer aan een F-16 uit die woestijn in de VS dan een pie-in-the-sky vliegtuig van europese makelij die "eventually" ooit wel komt.
Het gaat om wat wie, nu, kan leveren.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 13:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
En nu gaat het ineens over vliegtuigen? Het ging over luchtdoelraketten.
Kopen, het krijgen, lend-lease, whatever. Als ze ze maar hebben.quote:En daarbij: Waarom zou Zelenskyy dan niet gewoon extra F-16's kopen?
Maar dat doet Oekrane niet. Die lijken voor de SAMP-T te gaan.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 13:14 schreef ExTec het volgende:
Kopen, het krijgen, lend-lease, whatever. Als ze ze maar hebben.
Maar dat is omdat, ondanks dat LM/RTX gewoon hebben gezegd dat ze 1 patriot per maand kunnen maken, de deescalatiegang gewoon lekker op de rem hangt.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 13:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar dat doet Oekrane niet. Die lijken voor de SAMP-T te gaan.
Gast, werkelijkquote:Wie weet beter wat prioriteit heeft? Het ministerie van defensie of de generale staf van Oekrane. Of jij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |