SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
Dank je welquote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:14 schreef Puala het volgende:
[..]
Mag je laten staan hoorSorry ik wist niet waar je vandaan kwam, maar als je van 800kcal komt dan is je huidige lijstje echt al heel veel beter. Maar Vegan eten maakt dingen lastiger. Via via vond ik net wel dit lijstje wat kan helpen;
Tips voor veganisten
Zorg voor een gevarieerde voeding inclusief eiwitrijke en koolhydraatrijke voedingsmiddelen bij elke maaltijd. Behalve producten die van nature veel eiwitten bevatten zoals tofu, tempeh en noten zijn er ook veel vleesvervangers met voldoende eiwitten op de markt, al zijn deze niet altijd een goede vervanging. Zo kunnen ze relatief veel zout en ongezonde vetten bevatten. Etiketten lezen is hierbij belangrijk om te bepalen hoe gezond een vleesvervanger is.
Experimenteer met veganistische recepten en alternatieven voor vlees.
Vaak zul je zien dat je afvalt als je begint met veganistisch eten. Vooral voor sporters die veel en intensief trainen en bij wie de energiebehoefte verhoogd is, kan dit vervelend zijn. Maak je geen zorgen, dit is normaal omdat er voedingsmiddelen met een lagere energetische dichtheid worden gegeten. Probeer ook producten te gebruiken met een hoge energetische dichtheid zoals noten, avocado, vleesvervangers of sojaproducten.
Vervang je zuivel door sojaproducten, probeer dan wel de calciumverrijkte producten te kiezen.
Misschien heb je er iets aan![]()
quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:16 schreef Meke het volgende:
Heb je een airfryer CotS? Ik eet ook wel eens kikkererwten uit de airfryer met kruiden. Of als snack, maar ook wel eens als crunch door een salade
En sowieso vind ik AI wel een fijne sparringpartner voor receptideeën!Wow dank je wel!!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kikkererwten gooi ik met kruiden in de oven. Erg lekker idd
Voor mij hetzelfde. Ik zal nooit van die maaltijdshakes ofzo nemen. Maar een (clear) whey shake of een reep op zijn tijd helpt mij om voldoende eiwitten te halen op drukke dagen of als ik veel onderweg ben. En ik vind ze ook oprecht lekkerquote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:18 schreef Puala het volgende:
En het is ook net hoe je er persoonlijk in staat. Ik ben geen vega/vegan. Ik heb geen moeite met eiwitshakes als aanvulling op mn maaltijden.
Ik heb wel moeite met maaltijden vervangen, dus ik zal geen ontbijt/lunch/avondeten vervangen door een vervanger/shake of wat dan ook. Maar mijn 4u mueslireep voor een eiwitlimonade die ik smakelijk vind? Dat vind ik dan weer niet erg. En of ik de kcal dan eet of drink is voor mij ook hetzelfde.
Ik vind je vet stoer met je sportschool! Dus vol blijven houden dat gevoel, je bent super goed bezig. Je mag echt trots zijn op jezelfquote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel
En sorry, ik reageerde te heftig. Was juist even heel trots op mezelf. Normaal ben ik beter met advies ontvangen
Ik ga morgen even kritisch in de winkel kijken naar voedingswaarde. Ik ga een weekje vis en vlees proberen. Eens zien in de app van het voedingscentrum wat het met eiwitten doet. Eet ik nu amper 40gr eiwitten en ik weeg heel wat meer dan 40kg
Ik neem morgen gewoon de tijd in winkel. Etiketten lezen en get mezelf minder moeilijk maken.
Ik neem je tips wel mee! Wil het afwisselen. Dan weet ik wat ik op die vegan-dagen kan doen
En dit CotSquote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:41 schreef Puala het volgende:
Ik vind je vet stoer met je sportschool! Dus vol blijven houden dat gevoel, je bent super goed bezig. Je mag echt trots zijn op jezelf![]()
![]()
![]()
Lief, dank je welquote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:41 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik vind je vet stoer met je sportschool! Dus vol blijven houden dat gevoel, je bent super goed bezig. Je mag echt trots zijn op jezelf![]()
![]()
![]()
En afwisseling klinkt misschien wel als de oplossingEn anders misschien een isoclear er bij, dat valt qua kcal mee (109 de mijne) maar is wel 20 gram eiwitjes
En ik weet niet of je t wilt proberen, maar ik wil anders wel ff van elke soort die ik heb een proefzakje maken en opsturen
![]()
quote:
Fijn dat je het leuk vond!quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het was echt heel tof om mijn lijf weer zo te voelen...
Hey, dat vind ik heel goed van jequote:Op vrijdag 14 februari 2025 15:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik zit te overwegen om de vegan over boord te gooien... het maakt alles zo ingewikkeld... ik vind genoeg kcals binnenkrijgen al een uitdaging. Als ik mezelf een beetje zuivel, vlees en vis zou toestaan kom ik er een stuk gemakkelijker aan. En meer variatie in mijn voeding mag ook wel. Leef nu (betreft eiwit) op tofu...
Dus ik ga het over boord gooien
En dit:
[..]
Oké, ik ga even heel streng voor jou zijn: als je naar de gym gaat, als je sport, als je je grenzen verlegd; dan doe je heel veel, alleen niet falen. Je hebt niet gefaald, je bent succesvol geweestquote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:53 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Fijn dat je het leuk vond!
Ik heb vandaag ook even de positieve sportschoolvibes gevoeld. Al een tijdje weinig progressie op de bench press maar ik blijf stug volhouden. En ja hoor, de allerlaatste rep van mijn laatste set faalde ik. Nu heb ik om die reden altijd bewust geen 'klipjes' om de stang tijdens de bench press zodat ik de gewichten dan van de stang kan laten 'afglijden', maar voordat ik het wist stonden er 3 man om me heen om de stang van me af te helpen en zich als spotter aan te bieden. Sinds ik nu een tijdje serieus train ben ik echt van de gym community gaan houden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dank je wel! Tja ik ga vast mensen teleurstellen, maar het is mijn leven + gezondheid.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Hey, dat vind ik heel goed van je. Niet omdat vegan eten verkeerd is ofzo, maar omdat het heel goed is om het een af te wegen tegen het ander, en je plan te kunnen (mogen!) veranderen. Dat betekent dat je niet star bent, en dat is heel goed van jezelf voor jezelf
En ik heb gewoon heel veel moeite met het binnenkrijgen van genoeg voedingsstoffen. En ik sloeg door in etiketten lezen: geen dierlijke producten + geen palmolie + geen kokosolie + kcals + koolhydraten
Je wil niet weten hoe vermoeiend boodschappen dan worden![]()
Dus lekkere, gezonde producten uitzoeken morgen in de winkel
Oh ik bedoelde het ook niet slecht nee. Maar zo noemen ze dat gewoon, een rep falen. Heeft verder niks te maken met zelf falen of wat dan ook. Was verder dikke prima sessiequote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oké, ik ga even heel streng voor jou zijn: als je naar de gym gaat, als je sport, als je je grenzen verlegd; dan doe je heel veel, alleen niet falen. Je hebt niet gefaald, je bent succesvol geweest
Oh sorryquote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:18 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Oh ik bedoelde het ook niet slecht nee. Maar zo noemen ze dat gewoon, een rep falen. Heeft verder niks te maken met zelf falen of wat dan ook. Was verder dikke prima sessie
Ik ben ook het kneusje van de sportschoolquote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel!
Neem alles mee en de eiwitten gaan omhoog.
Ook al ben ik nog het kneusje van de sportschool
Goede voeding is belangrijk
Slim van de spiegel idd. Als ik mezelf zie word ik er naar van en gefrustreerd. In huis ook enkel een spiegel voor mijn hoofd. Naja ook een passpiegel, maar daar hangt een laken overheenquote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:21 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik ben ook het kneusje van de sportschoolMijn beste tip daar is om meestal (als er ruimte is) schuin voor de instructeur te staan, in plaats van recht er tegenover, dan kijk ik namelijk de hele tijd naar de instructeur en voelt het alsof dat mijn spiegelbeeld is
Werkt een stuk motiverender dan in de spiegel kijken hoe ik er echt uit zie
![]()
En ik denk altijd; ach, ik had nu ook met een zak chips op de bank kunnen liggen dus het is sowieso al een dubbelwin dat ik hier ben
quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:24 schreef Meke het volgende:
Ik woog vanochtend trouwens 114, op m'n zwaarst ooit was ik 133 dus dat is gewoon al bijna 20kg eraf![]()
![]()
Toen ik echt begon met afvallen in september was ik 131, dus dan hoef ik niet zoveel nog om ook daarop op 20 te zitten.
Het nadeel van zo zwaar zijn is wel dat het procentueel niet zoveel is en dat niemand het nog ziet als ik het niet vertelIk ben stiekem wel benieuwd waar dat omslagpunt ligt
Supergoed joh!quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:24 schreef Meke het volgende:
Ik woog vanochtend trouwens 114, op m'n zwaarst ooit was ik 133 dus dat is gewoon al bijna 20kg eraf![]()
![]()
Toen ik echt begon met afvallen in september was ik 131, dus dan hoef ik niet zoveel nog om ook daarop op 20 te zitten.
Het nadeel van zo zwaar zijn is wel dat het procentueel niet zoveel is en dat niemand het nog ziet als ik het niet vertelIk ben stiekem wel benieuwd waar dat omslagpunt ligt
Lekker bezig! Ga zo door!quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:24 schreef Meke het volgende:
![]()
Eens. Ik ben 20 kg afgevallen (80 naar 60 kg dus echt wel zichtbaar), maar pas na ongeveer 15 kg 'durfde' mensen er wat van te zeggen van hey van je afgevallen. En vaak zeggen ze dan van ja ik dacht het al eerder te zien. Maar ik snap het wel hoor. Inderdaad ook best veel mensen zien het als belediging. Terwijl ik het juist altijd als een compliment zie.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:41 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Meke misschien zien mensen het wel, maar durven ze er niks over te zeggen. Ik vind het zelf ook altijd best lastig. Sommige mensen zien het als compliment als je het opmerkt, anderen juist als belediging (vond je me eerst dan dik/was er eerst iets mis met me dan). Dus dan kan een keuze zijn om dan maar niks te zeggen zodat je iig niet iemand onbedoeld beledigt.
Collega is 25kg afgevallen en dat is echt wel heel zichtbaar, maar ik ben de enige die er wat over heeft gezegd - en ook alleen omdat ik haar zodanig goed ken dat ik weet dat zij het positief opvat als ik dat zeg. Zij verbaasde zich erover dat ik de enige was die het was opgevallen, maar ik denk dus dat ik vooral de enige ben die het durfde te benoemen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |