abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216644077
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 23:26 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Pinuts bites we love heeft oat bars met 0% toegevoegd suiker, geen zoetstoffen en iets boven de 8gr vezels per bar. Voor +-110 kcal per bar! En nu 25% korting bij AH.
Zag ze voorbij komen bij @:voedingsweetjes op insta, die heeft wel vaker fijne tips!
Zelf dus nog nooit gegeten, dus smaak weet ik niet.
Die zag ik toevallig gisteren ook voorbij komen ja en dacht meteen die moet ik eens proberen!
pi_216646860
Tijdje geleden dat ik hier postte over mijn eten en toen nogal wat tips gekregen en het eea mee gedaan: Mijn kcal-intake is een stuk beter geworden (meer eten)(en daar ben ik trots op)

Ik ben even opgestapt op van die bakjes rijst die een minuut in de magnetron moeten. Dan hoef ik me niet druk te maken om de portie en eet ik ook gewoon genoeg. Ja is wat duurder, maar wel beter voor mij.

Vandaag:
O. soja yoghurt met cornflakes
B. Dans work-out van Basic Fit (thuis ivm sneeuw, maar goed warm geworden en ik voel mijn benen)(beginnersniveau, maar voor mij pittig zat).
L. Rijst, paprika (een hele grote), tofu, lepel saus en 2 el olie
D. 2 boterhammen. 1 met kips vegan paté en 1 met hummus komkommer en tomaat
T. soja yoghurt met een beetje cornflakes

Misschien nog een wandeling...

Ik ben erg trots op mezelf en voel me fysiek een stuk beter. Ik eet wanneer ik trek heb. Meer energie, minder slaap nodig. Geen honger, geen eetbuien. Mijn darmen doen geen pijn meer. Ik kom er niet van aan, dus: win op win op win ^O^
pi_216647589
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 23:26 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Pinuts bites we love heeft oat bars met 0% toegevoegd suiker, geen zoetstoffen en iets boven de 8gr vezels per bar. Voor +-110 kcal per bar! En nu 25% korting bij AH.
Zag ze voorbij komen bij @:voedingsweetjes op insta, die heeft wel vaker fijne tips!
Zelf dus nog nooit gegeten, dus smaak weet ik niet.
Vandaag even gekeken maar mijn appie heeft ze helaas niet in het assortiment. Kom maandag pas weer in de stad dus dan even daar kijken (ook al zijn ze dan niet meer in de aanbieding). Maar voor 8 gram vezels lijkt het wel de moeite
pi_216661622
Ik zit in een positieve flow ondanks dat mijn weegschaal helaas al 2 weken stilstaat. Maar dat mag de pret niet drukken. Voeding en beweging gaan wel goed dus ik ga lekker zo door en laat me niet kisten door die weegschaal.

O: kwark
L: 2 boterhammen met 2 eieren, plakje ham, 30+ kaas
T: appel
D: puuur kibbeling, aardappeltjes en wokgroente
T: 2 mandarijnen + proteine chocolademousse
S/B: volleybaltraining + ong. 9k aan stappen
(1730 kcal, 137 gram eiwiten, 22 gram vezels)
  Moderator / Colorchick donderdag 13 februari 2025 @ 10:58:09 #255
382129 crew  Donna
pi_216661652
@Pinuts - Heb nog even gekeken op die vezels. Mijn zakjes zijn idd 3.2 gram.
15 gram, wat op het potje staat, zou voor mij iig veel te veel zijn.

Ik moet nog steeds m'n weegschaal zoeken, maar volgens mij val ik wel af.
De ochtend lekker begonnen met een wandelingetje met het hondje van m'n vriend. Toch weer even 1700 stappen erbij.
  Moderator / Colorchick donderdag 13 februari 2025 @ 10:59:02 #256
382129 crew  Donna
pi_216661662
Wat me er aan herinnert dat ik nog steeds een stappenteller zoek. Zonder poespas.
pi_216661854
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 11:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Tijdje geleden dat ik hier postte over mijn eten en toen nogal wat tips gekregen en het eea mee gedaan: Mijn kcal-intake is een stuk beter geworden (meer eten)(en daar ben ik trots op)

Ik ben even opgestapt op van die bakjes rijst die een minuut in de magnetron moeten. Dan hoef ik me niet druk te maken om de portie en eet ik ook gewoon genoeg. Ja is wat duurder, maar wel beter voor mij.

Vandaag:
O. soja yoghurt met cornflakes
B. Dans work-out van Basic Fit (thuis ivm sneeuw, maar goed warm geworden en ik voel mijn benen)(beginnersniveau, maar voor mij pittig zat).
L. Rijst, paprika (een hele grote), tofu, lepel saus en 2 el olie
D. 2 boterhammen. 1 met kips vegan paté en 1 met hummus komkommer en tomaat
T. soja yoghurt met een beetje cornflakes

Misschien nog een wandeling...

Ik ben erg trots op mezelf en voel me fysiek een stuk beter. Ik eet wanneer ik trek heb. Meer energie, minder slaap nodig. Geen honger, geen eetbuien. Mijn darmen doen geen pijn meer. Ik kom er niet van aan, dus: win op win op win ^O^
Fijn CotS ^O^
pi_216662322
Brunch: rijst, tomaten, tofu en saus
Tussendoor: Kapje met humus en komkommer
Avondeten: twee boterhammen. Een met paté en een met hummus en komkommer
Tussendoor: soja yoghurt met een beetje cornflakes

Ik zit met een probleem. Ik eet zoveel mogelijk veganistisch (niet alle E-nummers lezen, maar wel de etiketten lezen). Alleen ik heb zo'n zin in een rijstwafel met kipfilet of smeerkaas... Echt super irritant.

Ik wacht nu op afzakken van die cravings. Echter is me altijd geleerd dat als je cravings hebt naar iets gezonds, dan zitten er voedingsstoffen in die je mist (ik ken het van mezelf met bietjes en zure haring). Alleen ik weet niet of het nu behoefte is aan een voedingsstof of gewoon lekkere trek is _O-

En ik weet niet of die theorie onzin van mijn moeder is...
pi_216663543
Je kan gewoon ergens zin of trek in hebben, zonder enige theorie :D
En er bestaat vegan smeerkaas en kipfilet ;)
pi_216663654
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 12:52 schreef Blues het volgende:
Je kan gewoon ergens zin of trek in hebben, zonder enige theorie :D
En er bestaat vegan smeerkaas en kipfilet ;)
Haha ja je hebt gelijk. Ik houd van overdenken en -redeneren ;)

Even kijken in de winkel. Die vegan kaas ben ik meestal niet zo fan van (heel vet en heel vies) en eveneens kipfilet. Je moet dingen niet na willen maken denk ik dan. Die plakjes nepkip kunnen best lekker zijn, maar het heeft niks met kipfilet te maken

Anderzijds heb ik de vegan smeerkaas nog niet geprobeerd. Dus die haal ik maandag uit de winkel. Kaas en smeerkaas zijn sowieso twee verschillende dingen.

Het gaat vanzelf wel over :)
pi_216675404
O. 2 boterhammen met Kips vegan paté
B. +/- uurtje fitness
L. rijst tofu en prei
D. 2 boterhammen met ik denk sandwichspread (en anders hummus)
T. soja yoghurt met een beetje conflakes

Voor het eerst echt naar de sportschool, zenuwachtig! Ik neem aan dat niemand bijzonder genoeg vindt om naar te staren, alleen het wordt een pittige en ik ben onzeker.
Alleen we gaan voor spierballen kweken en een beetje conditie
pi_216675868
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 20:29 schreef sigme het volgende:

[..]
En niet overdrijven met die psyllium! Dat deed ik wel (hoe meer hoe gezonder ofzo dacht ik waarschijnlijk) en dat leverde me een hoop buikpijn op. Duurde even voordat ik het verband gelegd had, maar teveel psyllium is niet beter ;)
En wat was overdrijven in jouw geval?
Ik gebruik 5 a 6 keer per week 20 gram, in een glas water met siroop. En daarna nog een glas water.
-
  Moderator vrijdag 14 februari 2025 @ 10:37:17 #263
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_216676735
Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht vanmorgen (14-02-2025): 89,8 kg.

Gaat lekker zo. Schommelt nog steeds constant rond de 90 kilo. Mag van mij wel de 88 induiken.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_216678654
Zo, tien jaar niet gesport. Wat heb ik dat gemist zeg! Ik word een beetje euforisch ervan :P geen flauw idee hoe, wat en waarom

Even mijn lijf rust geven en dan maar even eten en drinken en douchen
pi_216679641
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 08:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
O. 2 boterhammen met Kips vegan paté
B. +/- uurtje fitness
L. rijst tofu en prei
D. 2 boterhammen met ik denk sandwichspread (en anders hummus)
T. soja yoghurt met een beetje conflakes

Voor het eerst echt naar de sportschool, zenuwachtig! Ik neem aan dat niemand bijzonder genoeg vindt om naar te staren, alleen het wordt een pittige en ik ben onzeker.
Alleen we gaan voor spierballen kweken en een beetje conditie
Als ik het zo inschat mag voor spierballen kweken je eiwit inname nog wel fors omhoog :) 1,5 tot 2x je lichaamsgewicht in grammen eiwit is verstandig. Het scheelt bij mij ook flink spierpijn als ik de eiwit in name op peil hou :)
pi_216679886
Edit: even mijn frustratie weg ;)

Ik weet het. Alleen weet niet hoe
pi_216679934
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Eiwitten is super lastig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik wil heus geen bodybuilder worden hé. Dat was een grapje. Gewoon wat meer spieren en wat meer conditie opbouwen.
Je wordt helaas geen bodybuilder van voldoende eiwitten eten, maar het helpt wel enorm met je herstel. Daarnaast zorgt het er ook voor dat je vet afvalt ipv spiermassa. Ik doe nu bijna een jaar serieus aan krachttraining en ong 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht maar ben verre van een bodybuilder.
pi_216679965
Ik denk dat het voor CotS al een flinke stap is om dit soort lijstjes te maken die ze de laatste 2 dagen post.
Op eiwitten letten kan altijd nog over een flinke tijd als dit genormaliseerd is.
pi_216679978
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:35 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Je wordt helaas geen bodybuilder van voldoende eiwitten eten, maar het helpt wel enorm met je herstel. Daarnaast zorgt het er ook voor dat je vet afvalt ipv spiermassa. Ik doe nu bijna een jaar serieus aan krachttraining en ong 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht maar ben verre van een bodybuilder.
Alleen hoe dan..?
pi_216679985
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:38 schreef Sarabi het volgende:
Ik denk dat het voor CotS al een flinke stap is om dit soort lijstjes te maken die ze de laatste 2 dagen post.
Op eiwitten letten kan altijd nog over een flinke tijd als dit genormaliseerd is.
Ja dat ook idd...

:*
pi_216680007
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 14:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vraagje; meeste dagen zat ik rond de 800 kcals. Dat is niet genoeg. Dat begrijp ik zelfs

Want nog geen maand geleden was er dit aan de hand.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja dat ook idd...

pi_216680056
Ik kan natuurlijk een broodmaaltijd vervangen

En dan toch iets dierlijks eten: vis (gerookte vis en zure haring), nep-krabsticks. Ik wil eventueel gerookte kip proberen en kipfilet op een rijstwafel.

Eieren en kaas niet... ivm cholesterol

Elke dag die soja yoghurt. Misschien meer dan een halve mok. Een hele mok en dan zonder cornflakes

Verder gaat mijn fantasie niet

Edit: tofu opbakken (en dan een pakje en geen koolhydraten erbij) ipv van brood

[ Bericht 5% gewijzigd door ChildoftheStars op 14-02-2025 14:59:51 ]
pi_216680340
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Alleen hoe dan..?
Heb ik ook geen 1, 2, 3 antwoord op. Zeker omdat je vegan eet. Veel van mijn eiwitten is inderdaad zuivel en vlees/vis. Maar je maakt al flinke stappen dus inderdaad, niet alles tegelijk.
Tegen de meeste mensen zou ik zeggen schakel een professional in, maar ik weet dat jij daar niet de beste ervaringen mee hebt.
pi_216680428
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:16 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Heb ik ook geen 1, 2, 3 antwoord op. Zeker omdat je vegan eet. Veel van mijn eiwitten is inderdaad zuivel en vlees/vis. Maar je maakt al flinke stappen dus inderdaad, niet alles tegelijk.
Tegen de meeste mensen zou ik zeggen schakel een professional in, maar ik weet dat jij daar niet de beste ervaringen mee hebt.
Ik zit te overwegen om de vegan over boord te gooien... het maakt alles zo ingewikkeld... ik vind genoeg kcals binnenkrijgen al een uitdaging. Als ik mezelf een beetje zuivel, vlees en vis zou toestaan kom ik er een stuk gemakkelijker aan. En meer variatie in mijn voeding mag ook wel. Leef nu (betreft eiwit) op tofu...

Dus ik ga het over boord gooien

En dit:

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik kan natuurlijk een broodmaaltijd vervangen

En dan toch iets dierlijks eten: vis (gerookte vis en zure haring), nep-krabsticks. Ik wil eventueel gerookte kip proberen en kipfilet op een rijstwafel.

Eieren en kaas niet... ivm cholesterol

Elke dag die soja yoghurt. Misschien meer dan een halve mok. Een hele mok en dan zonder cornflakes

Verder gaat mijn fantasie niet

Edit: tofu opbakken (en dan een pakje en geen koolhydraten erbij) ipv van brood
pi_216681079
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Edit: even mijn frustratie weg ;)

Ik weet het. Alleen weet niet hoe
Mag je laten staan hoor :* Sorry ik wist niet waar je vandaan kwam, maar als je van 800kcal komt dan is je huidige lijstje echt al heel veel beter. Maar Vegan eten maakt dingen lastiger. Via via vond ik net wel dit lijstje wat kan helpen;

Tips voor veganisten
Zorg voor een gevarieerde voeding inclusief eiwitrijke en koolhydraatrijke voedingsmiddelen bij elke maaltijd. Behalve producten die van nature veel eiwitten bevatten zoals tofu, tempeh en noten zijn er ook veel vleesvervangers met voldoende eiwitten op de markt, al zijn deze niet altijd een goede vervanging. Zo kunnen ze relatief veel zout en ongezonde vetten bevatten. Etiketten lezen is hierbij belangrijk om te bepalen hoe gezond een vleesvervanger is.
Experimenteer met veganistische recepten en alternatieven voor vlees.
Vaak zul je zien dat je afvalt als je begint met veganistisch eten. Vooral voor sporters die veel en intensief trainen en bij wie de energiebehoefte verhoogd is, kan dit vervelend zijn. Maak je geen zorgen, dit is normaal omdat er voedingsmiddelen met een lagere energetische dichtheid worden gegeten. Probeer ook producten te gebruiken met een hoge energetische dichtheid zoals noten, avocado, vleesvervangers of sojaproducten.
Vervang je zuivel door sojaproducten, probeer dan wel de calciumverrijkte producten te kiezen.

Misschien heb je er iets aan :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')