abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 januari 2025 @ 15:35:20 #251
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216228902
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 19:27 schreef Hanca het volgende:
Dan ook geen gebruik van Starlink meer? Ik vrees dat je dan delen van de EU weer af sluit van internet. In Nederland heb je nog wel 5g internet via Odido bijvoorbeeld, maar dat is niet overal zo.
En geen onderdelen voor Tesla's meer het land in, dat lijkt me ook onhaalbaar.
En SpaceX mocht wel opdraven toen astronauten gered moesten worden.

En X afsluiten in de wereld van VPN's is technisch gewoon onmogelijk.

Hoezeer ik ook een afkeer heb van het gedachtegoed van Musk en van zijn macht, ik vrees dat hem boycotten onhaalbaar is.
nou zo snel is starlink niet he
ik heb thuis met glasvezel 650 mb up en down
als je gewoon 5G op je mobiel hebt dan ga je geen starlink aanschaffen

alleen dunbevolkte delen van europa heeft geen 5G

quote:
Starlink tijdelijk internet
Starlink internet is bedoeld voor locaties die geen toegang hebben tot bekabeld internet. Zeker als dit tijdelijk is, is Starlink een uitkomst. Bijvoorbeeld bij een verhuizing of een storing. Starlink blijkt in die gevallen een prima alternatief om weer snel aan de slag te kunnen.

Tijdelijk internet nodig voor jouw evenement of werk?
Starlink is het antwoord! Huur een set bij Aumatics voor snel internet, opgezet binnen 30 minuten na aankomst, zonder datalimiet.

Eerst veldtesten
Dat het met de snelheid wel goed zit, is ook de ervaring van de eerste klanten van Aumatics die gebruikmaken van StarLink by Aumatics.
Momenteel zorgt StarLink by Aumatics voor internet op een industrieterrein in Duitsland.
In de omgeving bleek mobiel internet niet stabiel genoeg en vanwege de ligging was bedraad internet ook geen optie.
Starlink zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen nu wel via internet benaderd kunnen worden.

Het internetsysteem met satellietschotel behaalde in de test van het AD 150Mbit downloadsnelheid en een uploadsnelheid van 20Mbit. Dat is genoeg om meerdere werkplekken te voorzien van hoge snelheid internet ook als dat zwaar wordt belast met videobellen, e.d.

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 09-01-2025 15:41:11 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216228980
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 15:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou zo snel instarlink niet he

als je gewoon 5G op je mobiel hebt dan ga je geen starlink aanschaffen

alleen dunbevolkte delen van europa heeft geen 5G
Stralink is ook een netwerk voor op je pc of laptop, daar wordt het voor gebruikt. Ja, zelfs in Nederland want niet naar elk huis loopt een kabel: https://www.reddit.com/r/(...)a_offerte/?rdt=60114

Maar in het buitenland is het ook een vervanger voor 4g en 5g. Zelfs in Spanje, Italië, Frankrijk en Duitsland zijn er veel plaatsen waar je geen 4g of 5g hebt. Waar trouwens ook je mobiele netwerk steeds uit valt. Daar wordt Starlink veelvuldig gebruikt.

De Italiaanse overheid gaat zelfs over op Starlink voor militaire communicatie: https://nos.nl/l/2550902
Gelukkig is de EU daar bezig een vervanger te bouwen: https://www.vrt.be/vrtnws(...)-iris-tegenhanger-v/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216235755
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 19:19 schreef Jaeger85 het volgende:
Het probleem is de invloed die Musk heeft op de aankomende regering in de VS. Die zijn er niets vies van om Europese landen te chanteren

https://www.independent.c(...)-trump-b2614525.html

En ze hebben genoeg wapens. NAVO, gas export en handelstarieven.
Best grappig… als je dit leest denk je dat die man volledig gestoord is:

quote:
JD Vance has suggested that American support for NATO should be predicated on the European Union not regulating Elon Musk and his X social media platform, formerly known as Twitter.

The Republican vice presidential nominee and Ohio senator claimed in an interview with YouTuber Shawn Ryan that a top EU official had threatened to arrest the billionaire if he allowed former President Donald Trump back on X.
Maar onderstaande klinkt vervolgens eigenlijk niet zo heel anders dan de taal vanuit West-Europa richting diverse oost-Europese landen.

quote:
“So what America should be saying is, if NATO wants us to continue supporting them and NATO wants us to continue to be a good participant in this military alliance, why don’t you respect American values and respect free speech?” Vance asked. “It’s insane that we would support a military alliance if that military alliance isn’t going to be pro-free speech. I think we can do both. But we’ve got to say American power comes with certain strings attached. One of those is respect free speech, especially in our European allies.”
En ook “wij” hebben genoeg trucjes om iets af te dwingen:

quote:
Geheim EU-plan voor 'saboteren' Hongaarse economie lekt uit: 'Brussel nu in de aanval'
quote:
Het is stilgezwegen, dagenlang. De brief van de Europese Commissie waarin staat dat vijf Poolse regio's geen Europese coronasteun krijgen als straf voor het stigmatiseren van homo's en transgenders.
quote:
De EU zit niet voor de eerste keer in haar maag met de Hongaarse premier Viktor Orbán. Terwijl hij steun voor Oekraďne dreigt te blokkeren, krijgt Hongarije alsnog 10,2 miljard euro uit EU-fondsen. Dat geld was bevroren omdat Orbáns regering de rechtsstaat in het land uitholt.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_216236150
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 02:16 schreef De_Pel het volgende:

[..]
[..]
Maar onderstaande klinkt vervolgens eigenlijk niet zo heel anders dan de taal vanuit West-Europa richting diverse oost-Europese landen.
[..]
[..]
[..]
[..]

Vergelijk je nu een politieke unie met een militaire alliantie? Kun je mij aanwijzen waarin het NAVO verdrag staat dat wij de Amerikaanse vrijheid van meningsuiting moeten volgen? De sancties vanuit de EU naar Hongarije zijn namelijk het gevolg van Europese regels die zij overtreden en waarmee zij akkoord zijn gegaan toen ze lid werden van de EU....
  vrijdag 10 januari 2025 @ 07:21:17 #255
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_216236209
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 02:16 schreef De_Pel het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

Dat zijn geen trucjes maar sancties tegen een land wat zich niet aan de afspraken houdt.
Dit, dus.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 07:24:59 #256
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216236214
Deze post, ergens op X, vat goed samen waarom volledig vertrekken lastig is:

quote:
Redenen vertrek: stortvloed aan rechtse+vd pot gerukte bullshit hier, ± nul controle van X daarop, feit dat fatsoenlijke mensen vertrekken, weigering om Musk hoedanook te steunen. Om (voorlopig nog) te blijven: nog lang niet alle interessante accounts zitten al op Bluesky.
+ het inkijkje in hoofden die toch wat anders bedraad zijn.

Op een lager pitje staat het inmiddels wel (ten gunste van BlueSky). Het fenomeen Musk zit me niet helemaal lekker.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 07:30:21 #257
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_216236229
Wat ironisch dat uitgerekend de verdediger van het standpunt "armoede is een probleem maar rijkdom niet" Musk aan banden wil leggen en dit topic aanmaakt. Geld kan nu eenmaal aangewend worden voor invloed en uit onderzoek blijkt dan ook dat grote ongelijkheid giftig is voor de democratie. Daar is @Hexagon in discussies over ongelijkheid door users die wel boeken lezen regelmatig op gewezen maar daar heeft hij nooit een boodschap aan gehad.
pi_216241381
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 19:14 schreef Hexagon het volgende:
Gezien zijn ware aard duidelijk aan het worden is, een megalomane machtswellusteling die probeert steeds meer informele macht naar zich toe te trekken door politici en media te kopen en leugens te verspreiden. Puur voor zijn eigen gewin. Het lijkt me geen slecht idee om die gevaarlijke man hier gewoon zoveel mogelijk buiten de deur te houden.

Lijkt me een goed idee dat we in de EU zo snel mogelijk
-Geen product van hem meer de grens over laten
-X volledig blokkeren
-Hem en zijn medewerkers de toegang tot onze landen te ontzeggen
Je denkt weer eens niet in termen van tegenreacties en geopolitiek.
Wat kan Europa? Welke macht hebben we?

Behalve 'regelgeving' kunnen we helemaal niks. Europa is te verdeeld om een vuist te maken. Strategisch denken zoals de Amerikanen en Chinezen doen we niet. Militair stellen we geen reet voor. We hebben de VS juist in alle opzichten nog keihard nodig.

Dus "Geen Tesla's meer in Europa? Dan gaan we uit de NAVO en by the way de invoertarieven van 60% die voor China zijn opgelegd, gelden nu ook voor jullie suckers"

Of we worden een vazalstaat (-continent) van de VS of van China. Kies maar.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bassie48 op 10-01-2025 16:04:24 ]
pi_216241488
Europeanen zijn dik, dom en blij. Ze denken dat de wereld een soort van Efteling is. Ze willen zelfontplooiing, vrijheid, woke zijn en vooral doorgaan met hun decadente leventje.

Maar de keiharde realiteit van de geopolitieke veranderingen zullen hen laten beven en trillen. Deze watjes gaan iets meemaken wat ze in hun engste dromen nog niet hebben meegemaakt.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 16:58:31 #260
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216242148
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:55 schreef Bassie48 het volgende:
Europeanen zijn dik, dom en blij. Ze denken dat de wereld een soort van Efteling is. Ze willen zelfontplooiing, vrijheid, woke zijn en vooral doorgaan met hun decadente leventje.

Maar de keiharde realiteit van de geopolitieke veranderingen zullen hen laten beven en trillen. Deze watjes gaan iets meemaken wat ze in hun engste dromen nog niet hebben meegemaakt.
Wat ben jij stoer man :')
  vrijdag 10 januari 2025 @ 17:03:34 #261
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216242194
quote:

Gewoon wat bommen gooien, wat nou mensenrechten, dat is toch maar woke. Praten met andere partijen? Wat een onzin, gewoon bedreigen. Kijk jij er naar uit dat deze watjes en familie verkracht en vermoord worden? Jij als echt stoere vent kan daar natuurlijk alleen maar van genieten.
pi_216242313
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:03 schreef Momo het volgende:

[..]
Gewoon wat bommen gooien, wat nou mensenrechten, dat is toch maar woke. Praten met andere partijen? Wat een onzin, gewoon bedreigen. Kijk jij er naar uit dat deze watjes en familie verkracht en vermoord worden? Jij als echt stoere vent kan daar natuurlijk alleen maar van genieten.
Ik ga daar echt niet van genieten. Integendeel, ik ben immers ook Europeaan. Maar ik heb te dealen met softies die niet begrijpen dat de wereld heel eng kan zijn. Kijk gewoon weer eens naar The Godfather en vertaal dat naar staten die wel doen aan machtsdenken, dan begrijp je wat ik bedoel: het recht van de sterkste.

NB zo stoer ben ik niet, ik zie alleen wat er in de wereld gebeurt.
pi_216242328
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 16:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat ben jij stoer man :')
Zie vorige post
  vrijdag 10 januari 2025 @ 17:17:18 #264
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216242347
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:14 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Ik ga daar echt niet van genieten. Integendeel, ik ben immers ook Europeaan. Maar ik heb te dealen met softies die niet begrijpen dat de wereld heel eng kan zijn. Kijk gewoon weer eens naar The Godfather en vertaal dat naar staten die wel doen aan machtsdenken, dan begrijp je wat ik bedoel: het recht van de sterkste.

We doen ook aan machtsdenken. Daar is oa de EU voor opgericht.

Maar prima, de Europese integratie mag nog wel wat versneld en het Europese leger moet er ook maar snel komen.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 17:20:42 #265
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216242372
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:14 schreef Bassie48 het volgende:

[..]

Vind ik te simpel. De middeleeuwen zijn allang voorbij en de wereld is geen maffia film.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_216242550
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:20 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Vind ik te simpel. De middeleeuwen zijn allang voorbij en de wereld is geen maffia film.
Ok, slaap maar lekker door want er klopt niks van wat je zegt.
pi_216242572
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
We doen ook aan machtsdenken. Daar is oa de EU voor opgericht.

Maar prima, de Europese integratie mag nog wel wat versneld en het Europese leger moet er ook maar snel komen.
Goed zo, stap in de goede richting.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 18:31:37 #268
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_216243255
Eerst maar eens al die vinextesla’s goed onderfluimen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 18:46:58 #269
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216243439
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:31 schreef Ringo het volgende:
Eerst maar eens al die vinextesla’s goed onderfluimen.
En dan wordt je gefilmd en sta je op X :')
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 10 januari 2025 @ 18:49:22 #270
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216243477
quote:

Wat gaan ze dan meemaken?
Huilen dan.
pi_216243497
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat Amerikanen dikker zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 10 januari 2025 @ 18:55:26 #272
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_216243552
quote:

dE kEihArDe rEaLiTeIt die alleen Bassie48 kent, wij zijn daar te dik, dom en blij voor.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_216243568
quote:

[..]
Het einde van de Europese beschaving. Wat anders dan met mensen die "dom, dik en blij" zijn en die geen enkele realiteitszin hebben over hoe de echte wereld in elkaar zit. Van de hele dag naar grappige tiktokfilmpjes kijken word je namelijk niet erg slim en fit.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 18:56:40 #274
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216243574
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat Amerikanen dikker zijn.
Ok, slaap maar lekker door want er klopt niks van wat je zegt.
Huilen dan.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 18:57:44 #275
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216243596
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:56 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Het einde van de Europese beschaving. Wat anders dan met mensen die "dom, dik en blij" zijn en die geen enkele realiteitszin hebben over hoe de echte wereld in elkaar zit. Van de hele dag naar grappige tiktokfilmpjes kijken word je namelijk niet erg slim en fit.
Oh oke. Denk ik.

Hoe ben jij dan zo slim en fit geworden?
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')