abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 januari 2025 @ 20:34:47 #226
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216207844
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216207867
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik zei niet dat het van mij niet openbaar gemaakt hoeft te worden. W.m.b. wordt dat verplicht zelfs. Wat ik bedoel is dat de schade aan de samenlevingen in Europa als geheel door de lobbyisten in Brussel groter en daarmee urgenter is.
Ja ik denk dus dat de schade door een PVV v.w.b. Nederland een stuk groter is dan Brussel ooit zou kunnen bewerkstelligen.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 7 januari 2025 @ 20:46:21 #228
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216207985
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ja ik denk dus dat de schade door een PVV v.w.b. Nederland een stuk groter is dan Brussel ooit zou kunnen bewerkstelligen.
De PVV krijgt oneindig minder Marokkanen, Turken, Bulgaren, Polen etc. het land uit dan lobbyisten er ooit in hebben gekregen om in ondankbare, vegeterende sectoren voor een hongerloontje te werken.

Datzelfde grootkapitaal lobbiet ook in Brussel.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 21:31:00 #229
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216208574
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 19:14 schreef Hexagon het volgende:
Gezien zijn ware aard duidelijk aan het worden is, een megalomane machtswellusteling die probeert steeds meer informele macht naar zich toe te trekken door politici en media te kopen en leugens te verspreiden. Puur voor zijn eigen gewin. Het lijkt me geen slecht idee om die gevaarlijke man hier gewoon zoveel mogelijk buiten de deur te houden.

Lijkt me een goed idee dat we in de EU zo snel mogelijk
-Geen product van hem meer de grens over laten
-X volledig blokkeren
-Hem en zijn medewerkers de toegang tot onze landen te ontzeggen
Heb je door dat dit soort paternalisme zum kotzen is? Als mensen X of Tesla willen boycotten is dat aan hen, niet aan de EU om dat op te leggen.
Mensen moeten met hun euro cq voeten stemmen als ze het niet met Musk eens zijn. Ben ik ook niet, maar hou op met dit op te leggen met opgestoken vingertje.
pi_216209091
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 16:24 schreef AgLarrr het volgende:
Elon Musk is slechts een symptoom natuurlijk. We krijgen nog heel wat te stellen met tech-oligarchen, zeker als quantum inderdaad een ding wordt. Je moet Musk & Co aanpakken zoals Rockefeller ook is aangepakt. Vanuit de EU hun bedrijven aan banden leggen.

In de VS inmiddels te laat, want de komende president is zelf een oligarch. Ik hoop dat het de Amerikanen lukt op enig moment hun republiek weer in handen te krijgen, maar ik vrees het ergste. Ik heb meer vertrouwen in de Europese instituties wat dat betreft.
Dit is waar, maar ook waarom ik wel hoopvol ben over de Europeanen onderling. Europeanen zijn geen Amerikanen. Zeker in het noorden zit het Rijnlands model nog steeds in de fundamenten. Je hebt in Europa ook een Orban of Berlusconi, maar geen land (behalve het land zelf) rent er collectief achteraan. Dat is ook de reden waarom het goed is om de EU als samenwerkingsverband te houden. De EU moet voor defensie en buitenlandse zaken ongeveer een gezamenlijke lijn uitstippelen, en ook grote zaken als consumentenbescherming tegen grote bedrijven oppakken. Maar de binnenlandse aangelegenheden moeten intern opgelost worden, vanwege de culturele en historische verschillen.

Er moet onderling respect tussen de landen zijn voor deze verschillen. Een land als Bulgarije heeft bijvoorbeeld een totaal andere historie en cultuur dan Nederland, dus laten we onze normen en waarden niet opdringen. Dit moet iets zijn waar ze zelf de meerwaarde van gaan zien. Geduld is een schone zaak.
pi_216209318
Ik moet ook zeggen dat ik denk dat we achteraf Ursula von der Leyen (en Merkel die erachter zat) heel dankbaar gaan zijn dat ze ons door deze jaren heeft geloosd. We hadden eerder die pannenkoek Juncker die absoluut niets had bereikt in de afgelopen crises. Je ziet ook dat de EU professioneler wordt. Eerst werden pannenkoeken aangeboden aan de EU, afdankertjes waar landelijke leiders vanaf wilden. Maar nu stromen premiers en hoge ministers (Buitenlandse Zaken en Financiën) door naar de EU. Dat is een grote verrijking denk ik.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 23:17:31 #232
396550 Richestorags
pi_216209892
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 22:30 schreef Jojoke het volgende:
Ik moet ook zeggen dat ik denk dat we achteraf Ursula von der Leyen (en Merkel die erachter zat) heel dankbaar gaan zijn dat ze ons door deze jaren heeft geloosd. We hadden eerder die pannenkoek Juncker die absoluut niets had bereikt in de afgelopen crises. Je ziet ook dat de EU professioneler wordt. Eerst werden pannenkoeken aangeboden aan de EU, afdankertjes waar landelijke leiders vanaf wilden. Maar nu stromen premiers en hoge ministers (Buitenlandse Zaken en Financiën) door naar de EU. Dat is een grote verrijking denk ik.
Merkel dankbaar zijn? Dat is een originele take, moet gezegd worden.
pi_216209943
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Merkel dankbaar zijn? Dat is een originele take, moet gezegd worden.
Dan weet je niet wie de voorganger van Merkel was. Merkel was uiterst capabel ten opzichte van haar voorganger. Dat was ook zo'n afgebladerd pannenkoek, echt ongelofelijk. Zoveel Merkel als Von der Leyen waren 10x meer capabel dan hun voorgangers. Wat een tijden waren dat, met Juncker en Schroder hadden we het wel kunnen vergeten met z'n allen.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 23:28:53 #234
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216209976
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 19:52 schreef capricia het volgende:
De Italiaanse premier Meloni is wel op goede voet met Musk en Trump.

Het valt me op dat als je hem hard weerwoord geeft, zoals de president van Italië deed toen Musk over de Italiaanse rechters begon, hij snel zijn keutel intrekt.
Anders dan de reactie uit het VK of DL. Dat is een beetje halfbakken. En dan gaat Musk kennelijk gewoon door.

Uiteindelijk is het ook maar een mening van 1 man.
Het gaat over de mensen die er achteraan lopen. Overtuig die.
Wat een achterlijke naïeve post.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 23:29:25 #235
396550 Richestorags
pi_216209980
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:24 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Dan weet je niet wie de voorganger van Merkel was. Merkel was uiterst capabel ten opzichte van haar voorganger. Dat was ook zo'n afgebladerd pannenkoek, echt ongelofelijk. Zoveel Merkel als Von der Leyen waren 10x meer capabel dan hun voorgangers. Wat een tijden waren dat, met Juncker en Schroder hadden we het wel kunnen vergeten met z'n allen.
Oh je meent het echt. Oké....euhm. Ja.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 23:30:09 #236
396550 Richestorags
pi_216209989
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:28 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Wat een achterlijke naïeve post.
Doe eens wat vrolijker. Je luistert te veel Black Metal.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 23:30:12 #237
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216209990
Social media had al lang aan banden gelegd moeten worden. Hetzelfde geldt voor machtsbeluste miljardairs.
Het ontregeld hele samenlevingen.
pi_216209992
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Oh je meent het echt. Oké....euhm. Ja.
Ja, welke Duitse leider had het zoveel beter gedaan denk je?
  dinsdag 7 januari 2025 @ 23:32:54 #239
396550 Richestorags
pi_216210007
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:30 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ja, welke Duitse leider had het zoveel beter gedaan denk je?
Duitsland heeft in 1940 de lat behoorlijk laag gelegd dus het voordeel is dat Merkel moeilijk als de slechtste leider de boeken in kan gaan. Daar is ook wel ongeveer alles mee gezegd.

Energie, veiligheid, migratie, Duitse industrie. Niet echt hele sterke erfenissen van mutti.
pi_216210041
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Duitsland heeft in 1940 de lat behoorlijk laag gelegd dus het voordeel is dat Merkel moeilijk als de slechtste leider de boeken in kan gaan. Daar is ook wel ongeveer alles mee gezegd.

Energie, veiligheid, migratie, Duitse industrie. Niet echt hele sterke erfenissen van mutti.
Merkel is één van de sterkste leiders die je vanuit Duitsland in deze context kan verwacht, zonder dat ze eng werd. Dus die rol heeft ze goed vervuld imo. Hetzelfde voor Ursula, die goed de zeitgeist aanvoelt en zich tussen de grenzen beweegt.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 23:40:01 #241
396550 Richestorags
pi_216210068
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:37 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Merkel is één van de sterkste leiders die je vanuit Duitsland in deze context kan verwacht, zonder dat ze eng werd. Dus die rol heeft ze goed vervuld imo. Hetzelfde voor Ursula, die goed de zeitgeist aanvoelt en zich tussen de grenzen beweegt.
Ehm oké. Wat maakt haar precies een sterke leider dan? Wat heeft Merkel betekend voor Duitsland?
  dinsdag 7 januari 2025 @ 23:56:42 #242
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216210183
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Doe eens wat vrolijker. Je luistert te veel Black Metal.
Ik heb Malmsteen op staan.
pi_216210184
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ehm oké. Wat maakt haar precies een sterke leider dan? Wat heeft Merkel betekend voor Duitsland?
De leiders voor haar waren echt verschrikkelijk, misschien dat je dat niet weet. De grenzen zijn bepalend. De Duitse bevolking was bereid om voor haar te stemmen (meerdere keren) en ze bewoog zich binnen de maximale grenzen die de bevolking haar toeliet. Binnen die grenzen heeft ze het maximale gedaan voor haar bevolking.
  woensdag 8 januari 2025 @ 08:54:35 #244
396550 Richestorags
pi_216211367
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:56 schreef Jojoke het volgende:

[..]
De leiders voor haar waren echt verschrikkelijk, misschien dat je dat niet weet. De grenzen zijn bepalend. De Duitse bevolking was bereid om voor haar te stemmen (meerdere keren) en ze bewoog zich binnen de maximale grenzen die de bevolking haar toeliet. Binnen die grenzen heeft ze het maximale gedaan voor haar bevolking.
Not sure if serious.
pi_216211511
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 19:14 schreef Hexagon het volgende:
Gezien zijn ware aard duidelijk aan het worden is, een megalomane machtswellusteling die probeert steeds meer informele macht naar zich toe te trekken door politici en media te kopen en leugens te verspreiden. Puur voor zijn eigen gewin. Het lijkt me geen slecht idee om die gevaarlijke man hier gewoon zoveel mogelijk buiten de deur te houden.

Lijkt me een goed idee dat we in de EU zo snel mogelijk
-Geen product van hem meer de grens over laten
-X volledig blokkeren
-Hem en zijn medewerkers de toegang tot onze landen te ontzeggen
Of we gaan gewoon eindelijk social media een keer normaal reguleren zodat het mensen niet verslaafd maakt en naar de meest extreme mening duwt. En de grenzen aan de vrijheid van meningsuiting daar eens consequent handhaven. Want er is letterlijk geen reden waardoor allerlei gedrag online wel zou moeten mogen maar offline niet.

En het is niet alleen Musk/X, ook China met tiktok wat zeer verslavend is en allerlei data vergaart is onwenselijk, ook facebook en youtube die mensen naar extreme content sturen.
pi_216211747
Op grond van wat precies? Het wordt wat vervelend als je niet-strafbare feiten maar wel als zodanig gaat beschouwen, omdat het je allemaal niet zint. Veel belangrijker is het reguleren en handhaven van privacywetgeving, want laten we nu niet doen alsof Google niet precies hetzelfde doet als Musk en dan nog vele malen erger - alleen zit daar niet een egocentrisch poppetje boven waar je tegenaan kan schoppen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_216213628
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2025 09:30 schreef nostra het volgende:
Op grond van wat precies? Het wordt wat vervelend als je niet-strafbare feiten maar wel als zodanig gaat beschouwen, omdat het je allemaal niet zint. Veel belangrijker is het reguleren en handhaven van privacywetgeving, want laten we nu niet doen alsof Google niet precies hetzelfde doet als Musk en dan nog vele malen erger - alleen zit daar niet een egocentrisch poppetje boven waar je tegenaan kan schoppen.
Verschil is dat Musk met z'n bedrijven en z'n opinie vehicle X nu ook de VS persoonlijk vertegenwoordigd ipv onder de paraplu van de regels van datzelfde land hangt.
  donderdag 9 januari 2025 @ 14:35:24 #248
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216228355
https://www.msn.com/nl-nl(...)784ffc463240f0&ei=33

Schaamteloos die vent.

Het wordt tijd dat veiligheidsdiensten worden ingezet om hem eens een flink te marginaliseren. Daar is alle reden toe gezien zijn staatsondermijnende activiteiten.
  donderdag 9 januari 2025 @ 14:43:09 #249
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216228419
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 14:35 schreef Hexagon het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)784ffc463240f0&ei=33

Schaamteloos die vent.

Het wordt tijd dat veiligheidsdiensten worden ingezet om hem eens een flink te marginaliseren. Daar is alle reden toe gezien zijn staatsondermijnende activiteiten.
Toekomstig schaduwpresident doet vervroegd alsof hij zelf de baas is.
pi_216228568
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 19:47 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Heb je voorbeelden?
Die vent is trouwens bijna dood.
Zijn zoon volgt hem en zn inmengingspraktijken gewoon netjes op.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')