Ja ik denk dus dat de schade door een PVV v.w.b. Nederland een stuk groter is dan Brussel ooit zou kunnen bewerkstelligen.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik zei niet dat het van mij niet openbaar gemaakt hoeft te worden. W.m.b. wordt dat verplicht zelfs. Wat ik bedoel is dat de schade aan de samenlevingen in Europa als geheel door de lobbyisten in Brussel groter en daarmee urgenter is.
De PVV krijgt oneindig minder Marokkanen, Turken, Bulgaren, Polen etc. het land uit dan lobbyisten er ooit in hebben gekregen om in ondankbare, vegeterende sectoren voor een hongerloontje te werken.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja ik denk dus dat de schade door een PVV v.w.b. Nederland een stuk groter is dan Brussel ooit zou kunnen bewerkstelligen.
Heb je door dat dit soort paternalisme zum kotzen is? Als mensen X of Tesla willen boycotten is dat aan hen, niet aan de EU om dat op te leggen.quote:Op maandag 6 januari 2025 19:14 schreef Hexagon het volgende:
Gezien zijn ware aard duidelijk aan het worden is, een megalomane machtswellusteling die probeert steeds meer informele macht naar zich toe te trekken door politici en media te kopen en leugens te verspreiden. Puur voor zijn eigen gewin. Het lijkt me geen slecht idee om die gevaarlijke man hier gewoon zoveel mogelijk buiten de deur te houden.
Lijkt me een goed idee dat we in de EU zo snel mogelijk
-Geen product van hem meer de grens over laten
-X volledig blokkeren
-Hem en zijn medewerkers de toegang tot onze landen te ontzeggen
Dit is waar, maar ook waarom ik wel hoopvol ben over de Europeanen onderling. Europeanen zijn geen Amerikanen. Zeker in het noorden zit het Rijnlands model nog steeds in de fundamenten. Je hebt in Europa ook een Orban of Berlusconi, maar geen land (behalve het land zelf) rent er collectief achteraan. Dat is ook de reden waarom het goed is om de EU als samenwerkingsverband te houden. De EU moet voor defensie en buitenlandse zaken ongeveer een gezamenlijke lijn uitstippelen, en ook grote zaken als consumentenbescherming tegen grote bedrijven oppakken. Maar de binnenlandse aangelegenheden moeten intern opgelost worden, vanwege de culturele en historische verschillen.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 16:24 schreef AgLarrr het volgende:
Elon Musk is slechts een symptoom natuurlijk. We krijgen nog heel wat te stellen met tech-oligarchen, zeker als quantum inderdaad een ding wordt. Je moet Musk & Co aanpakken zoals Rockefeller ook is aangepakt. Vanuit de EU hun bedrijven aan banden leggen.
In de VS inmiddels te laat, want de komende president is zelf een oligarch. Ik hoop dat het de Amerikanen lukt op enig moment hun republiek weer in handen te krijgen, maar ik vrees het ergste. Ik heb meer vertrouwen in de Europese instituties wat dat betreft.
Merkel dankbaar zijn? Dat is een originele take, moet gezegd worden.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 22:30 schreef Jojoke het volgende:
Ik moet ook zeggen dat ik denk dat we achteraf Ursula von der Leyen (en Merkel die erachter zat) heel dankbaar gaan zijn dat ze ons door deze jaren heeft geloosd. We hadden eerder die pannenkoek Juncker die absoluut niets had bereikt in de afgelopen crises. Je ziet ook dat de EU professioneler wordt. Eerst werden pannenkoeken aangeboden aan de EU, afdankertjes waar landelijke leiders vanaf wilden. Maar nu stromen premiers en hoge ministers (Buitenlandse Zaken en Financiën) door naar de EU. Dat is een grote verrijking denk ik.
Dan weet je niet wie de voorganger van Merkel was. Merkel was uiterst capabel ten opzichte van haar voorganger. Dat was ook zo'n afgebladerd pannenkoek, echt ongelofelijk. Zoveel Merkel als Von der Leyen waren 10x meer capabel dan hun voorgangers. Wat een tijden waren dat, met Juncker en Schroder hadden we het wel kunnen vergeten met z'n allen.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Merkel dankbaar zijn? Dat is een originele take, moet gezegd worden.
Wat een achterlijke naïeve post.quote:Op maandag 6 januari 2025 19:52 schreef capricia het volgende:
De Italiaanse premier Meloni is wel op goede voet met Musk en Trump.
Het valt me op dat als je hem hard weerwoord geeft, zoals de president van Italië deed toen Musk over de Italiaanse rechters begon, hij snel zijn keutel intrekt.
Anders dan de reactie uit het VK of DL. Dat is een beetje halfbakken. En dan gaat Musk kennelijk gewoon door.
Uiteindelijk is het ook maar een mening van 1 man.
Het gaat over de mensen die er achteraan lopen. Overtuig die.
Oh je meent het echt. Oké....euhm. Ja.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:24 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dan weet je niet wie de voorganger van Merkel was. Merkel was uiterst capabel ten opzichte van haar voorganger. Dat was ook zo'n afgebladerd pannenkoek, echt ongelofelijk. Zoveel Merkel als Von der Leyen waren 10x meer capabel dan hun voorgangers. Wat een tijden waren dat, met Juncker en Schroder hadden we het wel kunnen vergeten met z'n allen.
Ja, welke Duitse leider had het zoveel beter gedaan denk je?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oh je meent het echt. Oké....euhm. Ja.
Duitsland heeft in 1940 de lat behoorlijk laag gelegd dus het voordeel is dat Merkel moeilijk als de slechtste leider de boeken in kan gaan. Daar is ook wel ongeveer alles mee gezegd.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:30 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ja, welke Duitse leider had het zoveel beter gedaan denk je?
Merkel is één van de sterkste leiders die je vanuit Duitsland in deze context kan verwacht, zonder dat ze eng werd. Dus die rol heeft ze goed vervuld imo. Hetzelfde voor Ursula, die goed de zeitgeist aanvoelt en zich tussen de grenzen beweegt.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Duitsland heeft in 1940 de lat behoorlijk laag gelegd dus het voordeel is dat Merkel moeilijk als de slechtste leider de boeken in kan gaan. Daar is ook wel ongeveer alles mee gezegd.
Energie, veiligheid, migratie, Duitse industrie. Niet echt hele sterke erfenissen van mutti.
Ehm oké. Wat maakt haar precies een sterke leider dan? Wat heeft Merkel betekend voor Duitsland?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:37 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Merkel is één van de sterkste leiders die je vanuit Duitsland in deze context kan verwacht, zonder dat ze eng werd. Dus die rol heeft ze goed vervuld imo. Hetzelfde voor Ursula, die goed de zeitgeist aanvoelt en zich tussen de grenzen beweegt.
Ik heb Malmsteen op staan.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Doe eens wat vrolijker. Je luistert te veel Black Metal.
De leiders voor haar waren echt verschrikkelijk, misschien dat je dat niet weet. De grenzen zijn bepalend. De Duitse bevolking was bereid om voor haar te stemmen (meerdere keren) en ze bewoog zich binnen de maximale grenzen die de bevolking haar toeliet. Binnen die grenzen heeft ze het maximale gedaan voor haar bevolking.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ehm oké. Wat maakt haar precies een sterke leider dan? Wat heeft Merkel betekend voor Duitsland?
Not sure if serious.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:56 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De leiders voor haar waren echt verschrikkelijk, misschien dat je dat niet weet. De grenzen zijn bepalend. De Duitse bevolking was bereid om voor haar te stemmen (meerdere keren) en ze bewoog zich binnen de maximale grenzen die de bevolking haar toeliet. Binnen die grenzen heeft ze het maximale gedaan voor haar bevolking.
Of we gaan gewoon eindelijk social media een keer normaal reguleren zodat het mensen niet verslaafd maakt en naar de meest extreme mening duwt. En de grenzen aan de vrijheid van meningsuiting daar eens consequent handhaven. Want er is letterlijk geen reden waardoor allerlei gedrag online wel zou moeten mogen maar offline niet.quote:Op maandag 6 januari 2025 19:14 schreef Hexagon het volgende:
Gezien zijn ware aard duidelijk aan het worden is, een megalomane machtswellusteling die probeert steeds meer informele macht naar zich toe te trekken door politici en media te kopen en leugens te verspreiden. Puur voor zijn eigen gewin. Het lijkt me geen slecht idee om die gevaarlijke man hier gewoon zoveel mogelijk buiten de deur te houden.
Lijkt me een goed idee dat we in de EU zo snel mogelijk
-Geen product van hem meer de grens over laten
-X volledig blokkeren
-Hem en zijn medewerkers de toegang tot onze landen te ontzeggen
Verschil is dat Musk met z'n bedrijven en z'n opinie vehicle X nu ook de VS persoonlijk vertegenwoordigd ipv onder de paraplu van de regels van datzelfde land hangt.quote:Op woensdag 8 januari 2025 09:30 schreef nostra het volgende:
Op grond van wat precies? Het wordt wat vervelend als je niet-strafbare feiten maar wel als zodanig gaat beschouwen, omdat het je allemaal niet zint. Veel belangrijker is het reguleren en handhaven van privacywetgeving, want laten we nu niet doen alsof Google niet precies hetzelfde doet als Musk en dan nog vele malen erger - alleen zit daar niet een egocentrisch poppetje boven waar je tegenaan kan schoppen.
Toekomstig schaduwpresident doet vervroegd alsof hij zelf de baas is.quote:Op donderdag 9 januari 2025 14:35 schreef Hexagon het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)784ffc463240f0&ei=33
Schaamteloos die vent.
Het wordt tijd dat veiligheidsdiensten worden ingezet om hem eens een flink te marginaliseren. Daar is alle reden toe gezien zijn staatsondermijnende activiteiten.
Zijn zoon volgt hem en zn inmengingspraktijken gewoon netjes op.quote:Op maandag 6 januari 2025 19:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb je voorbeelden?
Die vent is trouwens bijna dood.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |