abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216180974
Plaatje van de fb van mijn buuv O+

pi_216181092
Ik werd vanmorgen keihard gedissed _O_

Eerst meldde mijn vaste zwemmer zich af, was ziekjes. Toen werd ik gekoppeld aan iemand wier vrijwilliger ook ziek was.

Voor ik in het water kwam, had een andere vrijwilliger haar al onder haar hoede genomen. Prima, want normaal duurt het tijden voor ze in het zwembad ligt dus die keer dat ze wel snel is profiteren we ervan.
Ik kwam later erbij, poosje met zijn drietjes gezwommen.
Zwemster is non verbaal en best laag niveau, heeft hiervoor hulpmiddelen maar in het water natuurlijk niet.
Dus het is vaak raden wat ze bedoelt en erg veel communiceert ze in het zwembad sowieso niet omdat ze daar al veel prikkels krijgt

Toen kreeg ik een duwtje tegen mijn schouder, werd er naar de zwembadtrap gewezen. En, mocht ik het nóg niet snappen, kreeg ik een vriendelijke :W Gedissed! _O-

Ik ben maar vertrokken :') Moeder kwam sorry zeggen maar ik vond het gaaf, zij mag best haar voorkeur qua vrijwilliger aangeven.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_216181221
Dus zwemster wilde jou niet :?
pi_216181364
Goedemiddag :W
Gisteren een nieuwjaarsborrel gehad met een online community. Erg gezellig maar wel veel prikkels. En jammer dat door de akoestiek/drukte de presentaties niet echt te volgen waren.
pi_216181604
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 12:26 schreef Blues het volgende:
Dus zwemster wilde jou niet :?
Ze heeft zo haar patronen. Ik zwem niet vaak met haar én was niet met haar gestart en ik denk dat het daarom voor haar niet logisch was dat ik erbij bleef.

Als ik als enige met haar had gezwommen had ze het waarschijnlijk niet zo gevoeld. En als ze dat wel had gedaan en mij weg wilde had ze vette pech gehad.

Tevens had de Lidl verse pastel de nata, lag vanmorgen de eerste vangst van het jaar (muis :Y) ) voor me klaar en kreeg ik net een kopje tegen mijn wang van kater die gezichten normaal erg vies vindt en er zo ver mogelijk van weg blijft O+
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_216181897
Ach die zwemster. Fijn voor haar dat haar vaste begeleider er ook was en ze door kon.

Zo blij met een binnenkat. Af en toe krijgt Elin een muisje (van stof uiteraard) en daar gaat ze zo agressief mee, scheurt ermee door het huis alsof ze bijna 4 is ipv bijna 14 en dan krijg ik 'm. Dat zou vast ook met een muis van vlees en bloed gebeuren _O-
Ze krijgt dat ding niet constant om mee te spelen want ze raakt zwaar buiten adem tegenwoordig. Wil niet dat ze erin blijft.

Van de week maar eens gaan Mcgyveren. Mijn elektrische deken blijft niet liggen (of ik lig te onrustig, dat kan ook). Nou is er een ander te koop met elastische banden maar deze is verder heel fijn. Dus met dat idee verder zoeken en kom lakenspanners tegen (kende ik wel maar uit een ver verleden dus helemaal vergeten) maar die zijn te kort want ik wil het niet rondom de topper maar ook om het matras. Dus van de week maar eens naar de fourniturenzaak, 4 bretelclips en 2 stukken elastiek van 260 cm en dat aan elkaar zetten.
We have far more in common than that which devides us..
pi_216182076
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 12:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik werd vanmorgen keihard gedissed _O_

[..]
Toen kreeg ik een duwtje tegen mijn schouder, werd er naar de zwembadtrap gewezen. En, mocht ik het nóg niet snappen, kreeg ik een vriendelijke :W Gedissed! _O-
Gewoon zo van "wegwezen!" :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_216182184
quote:
11s.gif Op zondag 5 januari 2025 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Gewoon zo van "wegwezen!" :?
Het kon ook iets zijn als: ‘rust jij maar lekker uit op de kant, dan zwem ik nog even door met die ander. ‘ Maar ik denk dat het een: ‘jij bent ook best gezellig, maar ik ben begonnen met die ander dus beetje raar dat jij erbij komt. Ik zou het fijner vinden als ik met die ander kan blijven doorzwemmen.’
En als je niet kunt praten wordt dat een licht richtinggevend duwtje, de richting wijzen voor extra uitleg en zwaaien voor absolute duidelijkheid.

Iedereen lijkt het zo persoonlijk op te nemen :D Deze dame is laag niveau, niet verbaal, tikje verstoorde prikkelverwerking. Dan vind ik het fantastisch dat ze haar eigen keuze maakt. En dat aan mij duidelijk kan maken. Want ze ‘moet’ al zoveel wat voor haar best lastig kan zijn.
pi_216182225
Nou voor mij is het ook al best lastig :@
pi_216182443
Ik begrijp je wel, dat zijn soms juist momenten die er ook voor zorgen dat je weet dat jouw (of die van een collega) aanwezigheid op andere momenten wel echt gewaardeerd wordt, want ze kan het aangeven. :)

(Ik heb wel eens patiënten die alles lijdzaam ondergaan , maar waarvan je geen idee hebt of ze nu blij met je hulp zijn of niet. Ik vind dat vaak moeilijker dan een patiënt die me (in mijn geval vaak vrij letterlijk :') ) afsnauwt. Dat is gewoon duidelijk :D )

Maar goed, ik ben ook wel eens buiten gezet door een cliënt in de thuiszorg omdat ze niet wilde dat ik kwam stofzuigen. En die me de week erop vrolijk en volledig in haar Eva kostuum wilde knuffelen. Dus ik weet ook dat het vaak niet zozeer persoonlijk is, maar vaker de omstandigheden. En ook een cliënt hoeft niet iedereen maar leuk te vinden natuurlijk, het zijn net mensen ;)
pi_216182555
quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2025 14:10 schreef Candaasje het volgende:
Ik begrijp je wel, dat zijn soms juist momenten die er ook voor zorgen dat je weet dat jouw (of die van een collega) aanwezigheid op andere momenten wel echt gewaardeerd wordt, want ze kan het aangeven. :)

(Ik heb wel eens patiënten die alles lijdzaam ondergaan , maar waarvan je geen idee hebt of ze nu blij met je hulp zijn of niet. Ik vind dat vaak moeilijker dan een patiënt die me (in mijn geval vaak vrij letterlijk :') ) afsnauwt. Dat is gewoon duidelijk :D )

Maar goed, ik ben ook wel eens buiten gezet door een cliënt in de thuiszorg omdat ze niet wilde dat ik kwam stofzuigen. En die me de week erop vrolijk en volledig in haar Eva kostuum wilde knuffelen. Dus ik weet ook dat het vaak niet zozeer persoonlijk is, maar vaker de omstandigheden. En ook een cliënt hoeft niet iedereen maar leuk te vinden natuurlijk, het zijn net mensen ;)
Exact!
Als je je hele leven afhankelijk bent moet je je al zo vaak aanpassen.
Niet iedereen kan goed inschatten wat veilige keuzes zijn en dan moet je wel aan- of bijsturen. Of een ‘nee’ verkopen. Dan is het mooi als het soms gewoon een ‘ja’ kan zijn. En zeker bij vrijwilligerswerk vind ik het fijn dat ik daar dan meer ruimte in kan bieden.

Als ik in mijn eentje was geweest en mijn dame alleen verder had willen zwemmen had ze twee keuzes gehad: met mij blijven zwemmen of samen het zwembad uit.

Ik zie haar weleens bij mij in de buurt. Dan hoor ik altijd een hoop oergeluid en wordt er driftig gezwaaid (en degene waar ze mee meewandelt evt zachtjes mijn richting uit gedirigeerd). Dus ik denk niet dat ze me heel erg onaardig vindt :P
pi_216182738
quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2025 14:10 schreef Candaasje het volgende:

:D
pi_216182762
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 13:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Het kon ook iets zijn als: ‘rust jij maar lekker uit op de kant, dan zwem ik nog even door met die ander. ‘ Maar ik denk dat het een: ‘jij bent ook best gezellig, maar ik ben begonnen met die ander dus beetje raar dat jij erbij komt. Ik zou het fijner vinden als ik met die ander kan blijven doorzwemmen.’
En als je niet kunt praten wordt dat een licht richtinggevend duwtje, de richting wijzen voor extra uitleg en zwaaien voor absolute duidelijkheid.

Iedereen lijkt het zo persoonlijk op te nemen :D Deze dame is laag niveau, niet verbaal, tikje verstoorde prikkelverwerking. Dan vind ik het fantastisch dat ze haar eigen keuze maakt. En dat aan mij duidelijk kan maken. Want ze ‘moet’ al zoveel wat voor haar best lastig kan zijn.
Fijn dat jij het idd zo kan zien!
Mijn buurmeisje (van bijna 2) doet dit ook soms hoor.
Sta ik met buurvrouw even te kletsen bij het raam, komt ze er even bij staan, even "mee kletsen", en op gegeven moment vindt ze het wel genoeg en zegt ze 'mama raam dicht, *mijn naam* doeidoei!' _O- mooi toch dat ze duidelijk kan maken wat ze wil haha! En buurmeisje vindt me hartstikke gezellig dus zegt niks over mij als persoon, maar ik heb ook niet altijd onbeperkt zin in iedereen. Dat geldt ook voor haar, en voor zwemdame, en ik denk eigenlijk voor iedereen wel :) . En dan vind ik het alleen maar heel mooi als mensen dat kunnen en durven aangeven. En maakt idd de momenten dat ze zegt *mijn naam* ook mee wandelen/huis/eten/spelen! extra leuk omdat je weet dat ze het dan écht wil, want anders weet ze dat prima te vertellen. Kinderen, en misschien ook wel zwemdame, hebben nog niet zo'n sociaal-wenselijk gevoel waardoor ze dat dan toch voor zich houden of willen 'verzachten' oid. Daar zou ik soms best wat van kunnen leren _O_

[ Bericht 6% gewijzigd door vlindertje89 op 05-01-2025 14:53:17 ]
  zondag 5 januari 2025 @ 15:25:30 #14
63722 z80
I fink you freaky
pi_216183204
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 13:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
pastel de nata
Helaas. Ik ben afgelopen vakantie in Macau voor goed verpest. Voor 10mop. Ongeveer 1.20 Euro
Vers uit de oven. En de keuze bek verbranden of langer wachten met eten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_216183291
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 15:25 schreef z80 het volgende:

[..]
Helaas. Ik ben afgelopen vakantie in Macau voor goed verpest. Voor 10mop. Ongeveer 1.20 Euro
[ afbeelding ]
:9

Ik heb ‘de originele’ gehad in Portugal. En ben nog steeds van mening dat de versie van de Lidl er weinig voor onder doet.
  zondag 5 januari 2025 @ 15:37:20 #16
63722 z80
I fink you freaky
pi_216183297
Even een rondje sportschool gedaan. Ook wat staan kletsen met mensen die de zelfde trainingen mee pakken als ik. Blijk de ziektekiem waar ik last van heb al rond kerst in de stad rond te gaan. En flink huishoud.
Standaard riedeltje. Steenkoud, geen eetlust, geen energie en last van de keel. na een paar dagen gaat het beter en wordt het koud hebben ingewisseld door een loopneus.

Ja ik het standaard Duitse ziekteverschijnsel er bewust tussenuit gelaten. Aangezien een Duitser daar ook al last van heeft als deze zijn teen stoot.
  zondag 5 januari 2025 @ 15:42:16 #17
63722 z80
I fink you freaky
pi_216183335
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 15:36 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik heb ‘de originele’ gehad in Portugal. En ben nog steeds van mening dat de versie van de Lidl er weinig voor onder doet.
Macau/Macao was van 1557 tot 1999 onder Portugees bestuur. En is net als Hongkong weer terug gegeven aan China. Maar de Portugese invloed is nog goed zichtbaar en proefbaar. Daar ook voor het eerst duif gegeten. Een kleine kip met smaak.
pi_216183479
Hier ligt in de mini-buurtsupermarkt: varkenspootjes, gehalveerde varkendpootjes, varkensoren, kwartels. En ook wel wat voor ons 'normaler' vlees, maar dit heeft hier blijkbaar zo'n omloopsnelheid dat het de buurtsuper met beperkt assortiment haalt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 5 januari 2025 @ 16:20:51 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216183679
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 15:25 schreef z80 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Die in Macau worden zonder roomboter gebakken toch?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 5 januari 2025 @ 16:22:00 #20
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216183693
quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2025 15:57 schreef sigme het volgende:
Hier ligt in de mini-buurtsupermarkt: varkenspootjes, gehalveerde varkendpootjes, varkensoren, kwartels. En ook wel wat voor ons 'normaler' vlees, maar dit heeft hier blijkbaar zo'n omloopsnelheid dat het de buurtsuper met beperkt assortiment haalt.
Reisgeluk _O_
  zondag 5 januari 2025 @ 16:42:30 #21
63722 z80
I fink you freaky
pi_216183873
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 16:20 schreef Molo het volgende:

[..]
Die in Macau worden zonder roomboter gebakken toch?
Geen idee. Smaakte goed. En zuivel kennen ze hier gewoon. Ik heb melk en kaas in ieder geval in de supermarkt zien liggen.
  zondag 5 januari 2025 @ 16:53:11 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216183943
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 16:42 schreef z80 het volgende:

[..]
Geen idee. Smaakte goed. En zuivel kennen ze hier gewoon. Ik heb melk en kaas in ieder geval in de supermarkt zien liggen.
Ja tuurlijk, want zuivel is ook vanuit Portugal wel meegekomen qua gebruik

Maar er wordt doorgaans margarine gebruikt in Macau, dat is met boter in Lissabon ècht wel veel lekkerder. En snuifje kaneel en schilletje citroen erbij, hmmm
  zondag 5 januari 2025 @ 16:53:48 #23
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216183948
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 15:36 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Het merendeel van de Pastel de Nata buiten Lissabon komt uit de diepvriezer, nadat ze massaal in de fabriek gemaakt worden, waar op zich niets mis mee is.
Bij de Oriënt Express winkels in NL ook, waar ze aangeprezen worden als lekkernij uit Macau, zodat ze ze als 'Aziatisch' kunnen verkopen… :P
  zondag 5 januari 2025 @ 16:56:36 #24
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216183979
quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2025 16:53 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Het merendeel van de Pastel de Nata buiten Lissabon komt uit de diepvriezer, nadat ze massaal in de fabriek gemaakt worden, waar op zich niets mis mee is.
Bij de Oriënt Express winkels in NL ook, waar ze aangeprezen worden als lekkernij uit Macau, zodat ze ze als 'Aziatisch' kunnen verkopen… :P
Eclectisch voer _O_

Surinamers die spaghetti gebruiken voor Surinaamse bami omdat het goedkoper is, alles kan toch ook eigenlijk. Heerlijk, eten _O_
  zondag 5 januari 2025 @ 16:58:53 #25
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216183996
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 16:56 schreef Molo het volgende:

[..]
Eclectisch voer _O_

Surinamers die spaghetti gebruiken voor Surinaamse bami omdat het goedkoper is, alles kan toch ook eigenlijk. Heerlijk, eten _O_
Daar zeg je wat.
Een tijdje terug heb ik van een Surinaamse dame een heerlijke portie bami gekregen.
Op mijn vraag welke soort bami ze had gebruikt, kreeg ik ook te horen dat het de goedkoopste spaghetti uit de supermarkt was… 8)7
  zondag 5 januari 2025 @ 17:03:27 #26
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216184020
quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2025 16:58 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Daar zeg je wat.
Een tijdje terug heb ik van een Surinaamse dame een heerlijke portie bami gekregen.
Op mijn vraag welke soort bami ze had gebruikt, kreeg ik ook te horen dat het de goedkoopste spaghetti uit de supermarkt was… 8)7
Yep, lekker pragmatisch dat :D

Ik kwam vroeger in de zorg veel bij veel soorten mensen thuis. Daar leer je veel van :D
pi_216184045
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 17:03 schreef Molo het volgende:

[..]
Yep, lekker pragmatisch dat :D

Ik kwam vroeger in de zorg veel bij veel soorten mensen thuis. Daar leer je veel van :D
Ja ik ook! Ooit bij een enorme Indische familie. Die saté _O_ _O_
pi_216184071
Ik ben thuis :W

Heenweg was een avontuur. De vriendin met wie ik meerijd, heeft een mazda sedan uit omstreeks het jaar 0 die aan alle kanten piept en kraakt, dus we hebben maar goed voorzichtig gereden. Halfuur langer over gedaan maar verder soepel gegaan.

Vervolgens stonden we bij een rijtje van hindernissen. De mensen naast ons waren een hele tent aan het bouwen van landbouwzeil en waren een terraskachel aan het opstoken. Wij probeerden mooi uit de wind te blijven staan.

We stonden op 1/3 van de "hele wedstrijd" en ongeveer 2/3 van de "halve run". De mensen van de hele kwamen als eerst langs, toen het nog sneeuwde, en zagen er nog redelijk fris uit. Daarna in de stromende regen de halve run.... kkkkkkkoud. Veel mensen afgevoerd in busjes van de EHBO. Die stonden gewoon aan het eind van ons rijtje hindernissen klaar om ze op te pikken. Ze werden in de tent bij de terraskachel geparkeerd tot er weer een busje kwam _O-

Ondertussen stonden wij er redelijk warm bij in 3646282 lagen kleding, handwarmers en regenponcho. Eigenlijk alleen natte voeten, en moeite om genoeg te eten&drinken want je wilt je wanten niet uitdoen. Volgende keer meer reserve buffs (neksjaaltjes) meenemen, want die houden je kin warm maar worden snel nat.

Om 15:00 waren de laatste lopers langs. Die gingen de finish niet halen, want de finish sluit altijd 16:00. Dus de EHBO-busjes zullen het nog druk gehad hebben _O-

Van de 330 deelnemers aan de "lange run" zijn er 120 gefinisht voordat de finish dicht ging. En lijkt erop dat ze er gemiddeld zo'n halfuur langer over hebben gedaan dan vorig jaar, ondanks dat het vorig jaar óók al kkkkkkoud was! :o
Ik denk dat de ca 1200 deelnemers op de andere afstanden het niet beter gedaan zullen hebben, want die startten al in de regen.

We hebben geen mensen echt ellendig zien worden van de onderkoeling. Gewoon rillen en zere handen/voeten, en in het EHBO-busje waren ze snel weer blij.

Heb wel de poffertjes gemist want we zijn direct naar huis gereden ipv nog langs het feestplein :{
pi_216184102
Wat een bikkels! Zowel jij en vriendin en alle vrijwilligers, maar ook de deelnemers _O_
  zondag 5 januari 2025 @ 17:17:11 #30
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216184115
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 17:10 schreef Tele6 het volgende:

<zelfkastijding verhaal geknipt :P >

…handwarmers…
En, en, en?
pi_216184195
quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2025 17:17 schreef MadMaster het volgende:

[..]
En, en, en?
Nou die handwarmers werken.

Vriendin begon op een gegeven moment zelfs te klagen dat ze er te warme handen van kreeg _O-

Die van de Decathlon blijk je te moeten activeren door ze 10 min op 20 graden te houden. Dat had ik niet van tevoren gelezen. Dan had ik ze denk ik aan het eind vd autorit vast geactiveerd. Nu heb ik ze 10 minuten in mijn broek gestopt :')

Ik zou een volgende keer misschien gaan voor het soort dat je breekt om te activeren. Want die we nu hadden werden heel koud in mijn broek :')

Verder hebben ze ruim 3u gewerkt denk ik. Dat is minder dan de beloofde 6u maar nog steeds best prima. Ze werkten ondanks dat m'n wanten steeds natter werden en het zijn maar kleine dingetjes dus ze pasten ook in handschoenen erbij. Wel effectiever in wanten.
  zondag 5 januari 2025 @ 17:34:06 #32
63722 z80
I fink you freaky
pi_216184268
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 17:10 schreef Tele6 het volgende:
knip.
Goede buffs koop je bij een motorkledingzaak. Zijn iets duurder maar het duurt veel langer voordat deze doorweekt zijn, en zijn er op gemaakt je nek warm te houden in de winter op de motor. Kunnen dus veel wind tegen houden weet ik als ex zomer en winter motorrijder.
pi_216184320
Tele bikkels *O*

Die breekwarmers zijn ideaal idd in wanten. Als je 2x2 kleintjes meeneemt ben je de hele dag warm.
Zoiets zou ook voor in schoenen moeten bestaan. :D
  zondag 5 januari 2025 @ 17:51:52 #34
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216184380
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 17:27 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nou die handwarmers werken.

Vriendin begon op een gegeven moment zelfs te klagen dat ze er te warme handen van kreeg _O-

Die van de Decathlon blijk je te moeten activeren door ze 10 min op 20 graden te houden. Dat had ik niet van tevoren gelezen. Dan had ik ze denk ik aan het eind vd autorit vast geactiveerd. Nu heb ik ze 10 minuten in mijn broek gestopt :')

Ik zou een volgende keer misschien gaan voor het soort dat je breekt om te activeren. Want die we nu hadden werden heel koud in mijn broek :')

Verder hebben ze ruim 3u gewerkt denk ik. Dat is minder dan de beloofde 6u maar nog steeds best prima. Ze werkten ondanks dat m'n wanten steeds natter werden en het zijn maar kleine dingetjes dus ze pasten ook in handschoenen erbij. Wel effectiever in wanten.
Dank voor de recensie.
Ik ga ook maar een pakketje halen.
Better save than sorry….
pi_216184528
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 17:43 schreef Blues het volgende:
Tele bikkels *O*

Die breekwarmers zijn ideaal idd in wanten. Als je 2x2 kleintjes meeneemt ben je de hele dag warm.
Zoiets zou ook voor in schoenen moeten bestaan. :D
Decathlon verkoopt de variant die je met 10 min op 20C activeert ook voor in schoenen, dat is een platter pakje dat je aan je voet vast kan plakken. Maar ik had daar geen zin in omdat ik mijn schoen er niet voor uit wilde gaan doen.
pi_216184738
Dat is een afziendagje geweest voor de sporters en voor Tele _O_

Op zondag dus vandaag - bij opstaan dacht ik dat het maandag was 8)7 - was ik vrij van kastje ruimen en yoga. w/
Morgen dan weer gewoon in ritme! Twee films gezien op een schermpje naast mij.
De eerste was ik bijnna vergeten, oh ja, the Holiday een oudje uit 2006.
En de Holdovers, meer drama. Cadeautjes van ziggo.

Buiten koud en nat en koud, niet eens naar de kliko achterin de tuin geweest 🙃

En het pakje is …ingeklaard op de plaats van bestemming…
pi_216184886
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 18:23 schreef AnneX het volgende:
Dat is een afziendagje geweest voor de sporters en voor Tele _O_

Op zondag dus vandaag - bij opstaan dacht ik dat het maandag was 8)7 - was ik vrij van kastje ruimen en yoga. w/
Morgen dan weer gewoon in ritme! Twee films gezien op een schermpje naast mij.
De eerste was ik bijnna vergeten, oh ja, the Holiday een oudje uit 2006.
En de Holdovers, meer drama. Cadeautjes van ziggo.

Buiten koud en nat en koud, niet eens naar de kliko achterin de tuin geweest 🙃

En het pakje is …ingeklaard op de plaats van bestemming…
Ingeklaard.... wat betekent dat :s)
pi_216184913
Vandaag tegen mijn gewoonte in niet buiten gewandeld... vies nat glad.
Dus binnen dan maar op roeiapparaat met een podcast: collegetour met Sonja Barend. Het luisteren waard!
  zondag 5 januari 2025 @ 18:40:23 #39
63722 z80
I fink you freaky
pi_216184927
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 18:37 schreef Blues het volgende:

[..]
Ingeklaard.... wat betekent dat :s)
Dat het pakje door de douane heen is. Dus fysiek in het land is aangekomen en door de lokale paketboer geleverd kan gaan worden.
pi_216184935
Vandaag komt Sinterklaas terug in Spanje (nieuwsfoto'tje van vandaag):

Hij is vanmiddag hier in de haven aangekomen en kindertjes hebben wortels voor z'n paard neergelegd en hopen op mooie kado's.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_216184953
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 18:40 schreef z80 het volgende:

Dat het pakje door de douane heen is. Dus fysiek in het land is aangekomen en door de lokale paketboer geleverd kan gaan worden.
Nah mijn pakje staat al dagen op wel aangeboden maar niet bezorgd.
Is brievenbuspakketje en komt altijd aan.
(PO box in postkantoor in stadje Australië)
  zondag 5 januari 2025 @ 18:47:20 #42
63722 z80
I fink you freaky
pi_216185026
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 18:42 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja, hoo, huu. Het pakje is na inklaring van internationaal gebied naar lokaal gebied gegaan. Dus van buitenland naar binnenland.
Dit wil nog helemaal niets zeggen over wanneer een pakje op het eind adres geleverd gaat worden.
  zondag 5 januari 2025 @ 18:54:15 #43
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216185126
Sow, na 4 1/2 uur rijden weer thuis. Gelijk geboekt voor volgend jaar.
  zondag 5 januari 2025 @ 18:54:45 #44
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216185133
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 18:42 schreef Blues het volgende:

[..]
Doet me denken aan Millennium
  zondag 5 januari 2025 @ 18:55:36 #45
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216185143
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2025 18:41 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is vanmiddag hier in de haven aangekomen en kindertjes hebben wortels voor z'n paard neergelegd en hopen op mooie kado's.
Hij heeft een zware storm gehad onderweg
pi_216185306
Ik ben nog niet echt toe aan weer gaan werken.. het voelt alsof ik net een paar dagen vakantie heb. Nou helpt het ook niet mee dat ik de eerste anderhalve week verkouden ben geweest en in eerste week nog 2x even heb moeten werken, en de laatste week grotendeels ziek ben geweest.. maar goed. Onderwijs is wel rustig de komende weken, dus meer tijd voor onderzoek, wat wel fijn is.

Volgende keer Centerparcs is wel al geboekt, dat is fijn om naar uit te kijken *O* . Al duurt het nog even. Ga wel kijken of ik ergens in februari of maart even lang weekend vrij kan nemen en wat leuks doen (activiteiten en/of weekendje weg ofzo).
pi_216185719
Ik wil ook nog niet terug naar werk boks @vlindertje89 ;( :Y

Voor mijn gevoel ben ik de halve vakantie kwijt geweest aan familiegedoe. Houdt voorlopig ook niet op, want oma ligt nog in het ziekenhuis en we moeten de komende weken ook haar huis gaan inpakken en naar appartement doen.

Woensdag meteen een dag vrijnemen van werk om naar de uitvaart van m'n tante te gaan.
  zondag 5 januari 2025 @ 19:33:43 #48
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216185739
ik heb vandaag mijn thuis werkplek in orde gebracht.. vanaf morgen ook weer aan de bak

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar er wel zin in om te knallen..

lam doet het nog steeds reuze goed en springt lekker door de sneeuw :B
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_216185944
Morgen ook weer de normale gang van zaken. Wanneer afgelopen donderdag een graadmeter is zullen we ons niet vervelen.
pi_216186195
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2025 18:41 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had gehoopt dat de turón in de winkels zou blijven liggen tot en met drie koningen, maar nee ;(
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_216186304
quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2025 16:53 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Zoek bij een Nederlandse 'bakkerij' maar eens naar apparaten die nodig zijn om hetgeen ze verkopen te produceren. Dat gaat bij jou in't durp alleen fort negen zijn denk ik.
  zondag 5 januari 2025 @ 20:34:29 #52
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_216186383
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2025 20:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik had gehoopt dat de turón in de winkels zou blijven liggen tot en met drie koningen, maar nee ;(
Nooo! Net nog een stukje op :9
In november meegenomen O+
  zondag 5 januari 2025 @ 20:36:10 #53
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216186393
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2025 20:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Zoek bij een Nederlandse 'bakkerij' maar eens naar apparaten die nodig zijn om hetgeen ze verkopen te produceren. Dat gaat bij jou in't durp alleen fort negen zijn denk ik.
De meeste bakkerszaken hebben hier niet eens meer ovens in de zaak staan, dus ik onderken wat je stelt.

Ik rijd elk weekend een stuk om vers volkorenbrood uit eigen bakkerij te halen en dan moet ik het nog bestellen ook, anders hebben we niets. In Zwanenburg zit nog een kleine bakkerij van 2 dames die ook alles zelf maken en bakken, maar ook hun assortiment en dus aanbod is beperkt.
Daarnaast zit er een bakkerij 'Mama' die ook alles zelf produceert, maar daar hoef je weer niet voor een halfje wit of bruin aan te kloppen.
Ik ken de adresjes dus wel en kom er als broodliefhebber bijna wekelijks.

Heel af en toe haal ik bolletjes bij een 'bakker' die zelf niet bakt, maar wel prima producten verkoopt.

Ik begrijp het heel goed vanuit ondernemersperspectief, als consument vind ik het jammer…
  zondag 5 januari 2025 @ 20:42:01 #54
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216186434
Wit ? Hier helaas alleen regen vandaag
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2025 @ 20:46:50 #55
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216186487
quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2025 20:36 schreef MadMaster het volgende:

[..]
De meeste bakkerszaken hebben hier niet eens meer ovens in de zaak staan, dus ik onderken wat je stelt.

Ik rijd elk weekend een stuk om vers volkorenbrood uit eigen bakkerij te halen en dan moet ik het nog bestellen ook, anders hebben we niets. In Zwanenburg zit nog een kleine bakkerij van 2 dames die ook alles zelf maken en bakken, maar ook hun assortiment en dus aanbod is beperkt.
Daarnaast zit er een bakkerij 'Mama' die ook alles zelf produceert, maar daar hoef je weer niet voor een halfje wit of bruin aan te kloppen.
Doorrijden naar de WaarderPolder. Daar wordt heul het brood voor Haarlem en IJmuiden eo gebakken :+.
Ok... Dat zijn 'broodfabrieken' .. Oh langs de Schinkel hebben we er ook 1. Is leuk als je er rond lunchtijd een rondje loopt direct honger. Het ruikt er altijd goed :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_216186556
quote:
80s.gif Op zondag 5 januari 2025 20:46 schreef borisz het volgende:

[..]
Doorrijden naar de WaarderPolder. Daar wordt heul het brood voor Haarlem en IJmuiden eo gebakken :+.
Ok... Dat zijn 'broodfabrieken' .. Oh langs de Schinkel hebben we er ook 1. Is leuk als je er rond lunchtijd een rondje loopt direct honger. Het ruikt er altijd goed :+.
Vijf bakkerijen die 90% van het Nederlandse brood bakken. En geen één van de desembakkers is opgeleid tot bakker. Nul.
pi_216186582
quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2025 20:36 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Heel af en toe haal ik bolletjes bij een 'bakker' die zelf niet bakt, maar wel prima producten verkoopt.

Ik begrijp het heel goed vanuit ondernemersperspectief, als consument vind ik het jammer…
Brood zoals ik het maak wil je ook niet per halfjes, geen conserveermiddel dus dat wordt gewoon droog. Zou ik ook met een half brood blijven zitten, als iemand daar om vraagt. We hebben ze wel een tijdje op half gewicht gebakken (en later ook nog wel op verzoek), maar dat rijst gewoon minder mooi door dan een groter brood.

Idealiter rond een kilo maar dat is dan weer veel te groot voor de meeste mensen.
  zondag 5 januari 2025 @ 21:01:03 #58
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216186616
quote:
80s.gif Op zondag 5 januari 2025 20:46 schreef borisz het volgende:

[..]
Ook daar ken ik er een aantal van.

In Zwanenburg, schuin aan de ander kant van de vaart bij de Suikerfabriek, zaten er tot voor kort ook een aantal.
'S Avonds en 's nachts rook je er altijd de wat zoete lucht van het witbrood dat gebakken werd.
Nu zijn de broodbakkers daar verdwenen en wordt er alleen nog maar gebak gemaakt…
  zondag 5 januari 2025 @ 21:05:49 #59
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216186662
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2025 20:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Brood zoals ik het maak wil je ook niet per halfjes, geen conserveermiddel dus dat wordt gewoon droog. Zou ik ook met een half brood blijven zitten, als iemand daar om vraagt. We hebben ze wel een tijdje op half gewicht gebakken (en later ook nog wel op verzoek), maar dat rijst gewoon minder mooi door dan een groter brood.

Idealiter rond een kilo maar dat is dan weer veel te groot voor de meeste mensen.
Ook begrijpelijk.
Mijn echtgenote heeft gesmuld van je brood, maar heeft er inderdaad even over gedaan, vrijwel in haar eentje. Ik zelf ben meer van de grove volkorenbroden…
pi_216186693
quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2025 21:01 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ook daar ken ik er een aantal van.

In Zwanenburg, schuin aan de ander kant van de vaart bij de Suikerfabriek, zaten er tot voor kort ook een aantal.
'S Avonds en 's nachts rook je er altijd de wat zoete lucht van het witbrood dat gebakken werd.
Nu zijn de broodbakkers daar verdwenen en wordt er alleen nog maar gebak gemaakt…
Hier in de buurt zit ook een industriële bakker. Vroeger rook je op zondagmiddag dat ze krentenbrood bakten en je rook ook vaak gewoon gebakken brood. Maar de afzuiging is zoveel beter geworden dat je het nauwelijks meer ruikt
pi_216186809
quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2025 21:05 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ook begrijpelijk.
Mijn echtgenote heeft gesmuld van je brood, maar heeft er inderdaad even over gedaan, vrijwel in haar eentje. Ik zelf ben meer van de grove volkorenbroden…
Die deed ik wel altijd op verzoek in twee maten, 625 gram en 1250. Rest van het brood op 880 (horeca ook op 1250, witbrood. Die werden enorm).

Hier tot nu toe een brood of dertig gebakken. Klimaat is even wennen, maar de buren zijn er blij mee :s)
pi_216186818
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 21:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hier in de buurt zit ook een industriële bakker. Vroeger rook je op zondagmiddag dat ze krentenbrood bakten en je rook ook vaak gewoon gebakken brood. Maar de afzuiging is zoveel beter geworden dat je het nauwelijks meer ruikt
Gewoon gistbrood ruikt sowieso naar krentenbollen. Warme fermentatie van industriële gist zorgt voor een mooie zoete rozijnengeur.
pi_216186855
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2025 21:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Gewoon gistbrood ruikt sowieso naar krentenbollen. Warme fermentatie van industriële gist zorgt voor een mooie zoete rozijnengeur.
Domper dit -O-
  Moderator zondag 5 januari 2025 @ 21:24:01 #64
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216186868
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2025 @ 21:35:15 #65
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216186970
In IJmuiden had je vroeger Van Ewijk vs Bastmeijer. Twee echte bakkerijen (nog los van een aantal met één filiaal maar ook echte bakkers). Van Ewijk had geen troep in zijn brood. Dat brood was s'avonds al bijna oud. Hun tijgerwit _O_. Op zaterdag versch witbrood :9. Hun volkoren was ook lekker. Na 125 jaar geen opvolging...
Bastmeijer twee generaties minder, maar ook geen opvolging. Beiden overgenomen door 'Bakkerijen' uit de WP helaas. De andere kleine onafhankelijken waren al langer gestopt...
Al heeft IJmuiden dan wel weer zn eigen hipsterbakker die veel in Haarlem en Heemstede te vinden is :P En een goeie :Y. (overigens voor de ingewijden overgenomen door Stach, bekend van de keten. Stach is inmiddels in grotere handen)
  Moderator zondag 5 januari 2025 @ 21:36:55 #66
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216186990
Tevens, keer ineens een berichtje uit Litouwen O+ Ze is jarig vandaag, ik had een kerstkaart gestuurd en die kreeg ze past na kerst, ze had tot vandaag gewacht om hem te openen.
  zondag 5 januari 2025 @ 21:39:58 #67
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216187020
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 21:35 schreef borisz het volgende:
In IJmuiden had je vroeger Van Ewijk vs Bastmeijer. Twee echte bakkerijen (nog los van een aantal met één filiaal maar ook echte bakkers). Van Ewijk had geen troep in zijn brood. Dat brood was s'avonds al bijna oud. Hun tijgerwit _O_. Op zaterdag versch witbrood :9. Hun volkoren was ook lekker. Na 125 jaar geen opvolging...
Bastmeijer twee generaties minder, maar ook geen opvolging. Beiden overgenomen door 'Bakkerijen' uit de WP helaas. De andere kleine onafhankelijken waren al langer gestopt...
Al heeft IJmuiden dan wel weer zn eigen hipsterbakker die veel in Haarlem te vinden is :P
Oscar… :Y

De 2 dames in Zwanenburg waar ik het eerder over had, zijn daar begonnen en zijn later voor zichzelf begonnen met vooral 'speciaal' broden. De één maakt de degen en bakt alles, de ander regelt de verkoop.
Ik houd niet zovan kaneel, maar hun krentenbroden en oliebollen, 'met een vleugje kameel', zijn fantastisch… :9~
pi_216187053
Ik kom er nauwelijks meer (beetje uit de richting) maar hier was ook altijd heerlijk brood
https://hetarnhemsebakkertje.nl/
pi_216187077
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 14:36 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik post deze SC wel veel over naakt zijn geloof ik :')
  zondag 5 januari 2025 @ 21:48:19 #70
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216187096
quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2025 21:45 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Brengt wat leven in de brouwerij
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_216187098
quote:

[..]
Waar het hart vol van is …. :D
  zondag 5 januari 2025 @ 22:06:30 #72
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216187243
quote:

[..]
En dat in januari :o
pi_216187281
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 21:36 schreef derLudolf het volgende:
Tevens, keer ineens een berichtje uit Litouwen O+ Ze is jarig vandaag, ik had een kerstkaart gestuurd en die kreeg ze past na kerst, ze had tot vandaag gewacht om hem te openen.
Leuk joh, ze kan nu wel bij je komen wonen in die Bude. Leven bij jou zal toch wat aantrekkelijker zijn.
pi_216187326
Mijn nichtje/dochter van mijn broer is opgeleid als bakker en banketbakker, maar heeft al jaren een kookwinkel. Daar kan ze wél van leven.
En bakt daar ook vaak de sterren vd hemel O+ :9
pi_216187344
quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2025 21:05 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ook begrijpelijk.
Wij vinden het ook geweldig. Ik had nog zo'n knoeper van 1250g van LHO liggen. Speciaal bewaard voor een periode waarin we er echt leuk mee aan de slag konden. Panzanella, club sandwich, Cubaanse sandwich, fattoush, wentelteefjes en gisteren ging het allerlaatste kontje door een kruimel met ansjovis voor over groene asperges.
Spoilers!
pi_216187546
Wij vonden het brood van LHO en isegrim ook superlekker :9~ had alleen roomboter nodig.
:Y
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2025 @ 22:43:04 #77
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216187571
Op de laatste dag of laatste of voorlaatste dag had nog een brood gescoord. Meer dan de helft had Rotterdam niet verlaten :+.
  zondag 5 januari 2025 @ 22:47:39 #78
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216187612
Dit is bakken op een niveau waar de meeste banketbakkers slechts van kunnen dromen

Bekijk deze YouTube-video
pi_216187619
Het (spijsloze) kerstbrood was ook zo lekker, nootjes erin :9 . Had ik niet verwacht dus schrok even dat het een stuk kies was _O-
  Moderator zondag 5 januari 2025 @ 22:51:51 #80
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216187639
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 22:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dit is bakken op een niveau waar de meeste banketbakkers slechts van kunnen dromen

Bekijk deze YouTube-video
In Frankrijk nog een goede Boulangerie gevonden?
  zondag 5 januari 2025 @ 22:55:10 #81
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216187650
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2025 20:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik vind het zo triest dat je hier in D bij een discounter beter bake-off brood krijgt dan bij het gros van de NL warme bakkers. En als ik in Zuid Duitsland ben, of in Frankrijk, krijg ik bij bakkers brood van een niveau dat dit bij mijlen overtreft. Net terug uit Frankrijk en het brood was om voor te moorden.
Fabrieksbrood hoeft helemaal niet slecht te zijn, het kan ongelofelijk goed zijn.
Bakkers (en slagers net zo goed) in NL die klagen dat ze kapot gemaakt worden door de supermarkt zijn er zelf bij, ze produceren klotebrood, gebruiken bakmixen en magische poeders, toevoegingen en sjit voor gemakkelijker productie.
  zondag 5 januari 2025 @ 22:59:24 #82
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216187673
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 22:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]
In Frankrijk nog een goede Boulangerie gevonden?
In Nord Pas de Calais ging het goed, het verschilt trouwens erg per regio. In Noord Oost Frankrijk zeg maar tussen Reims en Strasbourg kunnen ze voor geen meter croissants. In Normandie vorig jaar hadden we op het dorp een bakketje die tot nu toe de allerbeste was.
Geweldige baguettes gegeten, mooie Flan, croissants in NPdC waren maar bij 1 bakker echt goed, de rest acceptabel voor fr begrippen
pi_216187674
Had ik verteld dat ik een enorme broodbarbaar ben? Kom gerust met pek en veren hoor :+

B heeft een tijdje een broodbakperiode gehad. Eigen desem, allerlei experimenten met % water en hoeveel gist en rijs-tijden en weetnietwat. Meestal 's avonds een broodje starten en in de ochtend bakken. Na niet al te lang had hij de boel behoorlijk door en hij heeft het echt iets van 2 jaar volgehouden om het merendeel van zijn eigen brood te bakken.

Geef mij maar een volkoren tijgerbrood. Of een goeie fijn volkoren. Niet al te dikke sneetjes. Geen rare pitten en zaden. :@

Ik eet al het bijzondere brood wel, maar dan krijg ik maar een of twee sneetjes weg, en dan ben ik een paar uur later slap en chagrijnig :')

Inmiddels heeft B dus altijd wat volkoren tijgerbrood voor me in de vriezer liggen *;
  zondag 5 januari 2025 @ 23:01:57 #84
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216187689
Goed, Frankrijk en eten. Bij de Aldi gisteren (ja, de Aldi) hadden ze 2 soorten Foie Gras. That about sums it up.
pi_216187704
Op het terrein van de laatste werkgever zat (zit) een restaurant waar we af en toe naar toe gingen voor lunch en die bakten ook hun eigen brood, dat at je ook graag zonder beleg
pi_216187708
Wij hebben ook de laatste vakantiedag gehad. Een relaxte en productieve dag. De enige dag dat het echt te slecht was om te barbecueën, verder hebben we geluk gehad.

Morgen weer in het gareel. Ik heb er ook wel weer zin in eigenlijk.
Spoilers!
  Moderator zondag 5 januari 2025 @ 23:27:21 #87
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216187777
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 22:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
In Nord Pas de Calais ging het goed, het verschilt trouwens erg per regio. In Noord Oost Frankrijk zeg maar tussen Reims en Strasbourg kunnen ze voor geen meter croissants. In Normandie vorig jaar hadden we op het dorp een bakketje die tot nu toe de allerbeste was.
Geweldige baguettes gegeten, mooie Flan, croissants in NPdC waren maar bij 1 bakker echt goed, de rest acceptabel voor fr begrippen
De Pain de Campagne van deze bakker
https://maps.app.goo.gl/W6nWaAH8boHXPxjYA :9

Helaas best wel een ritje vanaf kameraad, de bakker in het dorp daar heeft goede baguettes/pain en croissants maar de PdC is niet lekker.

Als ik het goed begreep krijgen bakkers best wat ondersteuning vanuit de overheid. Het was een jong stel dat die bakkerij daar in het kleine dorpje runde.
  Moderator zondag 5 januari 2025 @ 23:30:26 #88
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216187785
Wat interessant is om te bezoeken in Normandië @Jan_Onderwater is denk ik het Atelier de Cuivre in Villedieu les Poêles.
Daar maken ze allerlei prachtige koperen keukengerei.
  zondag 5 januari 2025 @ 23:33:46 #89
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216187796
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 23:30 schreef derLudolf het volgende:
Atelier de Cuivre in Villedieu les Poêles.
Oeh Oeh, das 50 KM van waar we in Mei zitten
pi_216187805
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 23:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Oeh Oeh, das 50 KM van waar we in Mei zitten
Aanhanger mee ;)
  zondag 5 januari 2025 @ 23:55:19 #91
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_216187881
Ik heb vandaag maar eens de gratis fiets app gedownload en gebruikt. Ik zit in een wat rustigere wijk (zeker op zondag), dus ben een stukje gaan fietsen :D

Dat doet ie anders nooit hoor!

En de FOK!klant heeft door de winterpret zijn vlucht AMS EZE gemist... Dus die komen morgenavond pas aan ipv morgenochtend. Gelukkig lost deze reisagent dat allemaal weer op (transfer en fietstour aanpassen, zo moeilijk is het nou ook weer niet). En gaan we dinsdag alsnog lunchen, na de fietstocht van ze :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_216188003
Ja zeg, volgens mij na de Rotterdam chinees meet, had ik een tas brood van LHO mee terug. In sneden ingevroren en nog lang van gesmuld.

Leuk, dat je daar ook aan het bakken bent voor dorpelingen.
Ben je nu een concollega voor de autochtone bakker?

[ Bericht 1% gewijzigd door AnneX op 06-01-2025 01:03:58 ]
pi_216188416
Goedemorgen.

Kerstbomen ophalen vandaag. Leuk weekend gehad. Productief èn gezellig.

Groetjes vanaf de nieuwe bank.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_216188419
Las ik nou dat madmaster naast fins Lapland gaat/is?

Mijn ouders toevallig ook. Die zijn gisteren veilig aangekomen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_216188468
g bakt al jaren en jaren zijn eigen maisbrood met meel vd molen. Die kapjes zijn goddelijk :9

Eerder beginnen vandaag, omdat we iets met fucking voornemens gaan doen.
Kringgesprek anyone :') Onzinnigheid. Heb nog steeds geen voornemens. Nooit niet gehad.
Wel wensen.

Fijne dag :W
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 januari 2025 @ 07:39:38 #96
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216188470
48 mails... Dat valt mee. Nu eens kijken wat direct weg kan :P
  maandag 6 januari 2025 @ 08:11:55 #97
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216188621
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 07:16 schreef Lonaa het volgende:
Las ik nou dat madmaster naast fins Lapland gaat/is?

Mijn ouders toevallig ook. Die zijn gisteren veilig aangekomen.
Check, we gaan naar Saariselka.
Maar wel pas als het er een beetje licht is…
pi_216188700
Mogge!

Ik had de wekker (licht dat aangaat) gezet en werd dus wakker terwijl het nog donker was.
Eerst maar even een rondje gelopen in de slapende stad.

Daarna laptop aangeslingerd en ingelogd. Lege mailbox was afgezien van wat automatische mails nog steeds leeg. Wel kwam de collega gelijk op de lijn. Die gaat maar gewoon aan het werk. Heb 'm even gesproken.
Door de kerstvakantie is z'n geval nog niet door de medici besproken. Protocollair zou hij in het spoor van 'verloren zaak' vallen, maar omdat hij zo jong is verwacht iedereen dat ze wel een gokje willen nemen. Hij wel in elk geval. Verder is hij gewoon zichzelf - nogal monter.
  maandag 6 januari 2025 @ 09:39:27 #99
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216189074
Mogguh.

Hier een volle mailbox met LinkedIn meldingen: het blijkt noodzakelijk om "een nieuwe functie" te krijgen als je je bedrijfsnaam wilt veranderen, en per 1 januari werken we allemaal voor een nieuw bedrijf :P
  maandag 6 januari 2025 @ 12:55:28 #100
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216190381
quote:
7s.gif Op maandag 6 januari 2025 08:11 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Check, we gaan naar Saariselka.
Mooi daar, ik ben in de zomer in die contreien geweest, en in de winter in Kuusamo, Ruka en Rovamieni.

Zou zo weer willen ;)
pi_216191375
Flinke woei hier, voor binnenlandse begrippen.
Ik heb de katten nog nooit zo onrustig gezien. Wandel wandel… om me heen, op me en over me heen.
Telkens staarten weg zwiepen uit online meetings :')

Eerste thuis kantoordag weer gehad. Ik ga maar wat eerder stoppen want mijn computerbril ligt bij de opticien, kan ik morgen halen. En ik merk dat ik die nu echt wel mis. Als ik scheel kon kijken… dan deed ik dat nu vast ook.
pi_216191433
Inderdaad dikke woei. Net op tijd binnen voor een flinke bui maar wel een enge zwieper richting sloot door de wind, toch fijn dat het systeem eruit lag :D
Vandaag een administratief wat lastige afspraak goed kunnen afronden. Meneer helemaal blij, over 24 maanden hoort hij hopelijk of z’n familie mag komen -O-

Nu zin maken om afwasmachine leeg te halen en de was op te bergen.
pi_216191444
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 22:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik vind het zo triest dat je hier in D bij een discounter beter bake-off brood krijgt dan bij het gros van de NL warme bakkers. En als ik in Zuid Duitsland ben, of in Frankrijk, krijg ik bij bakkers brood van een niveau dat dit bij mijlen overtreft. Net terug uit Frankrijk en het brood was om voor te moorden.
Fabrieksbrood hoeft helemaal niet slecht te zijn, het kan ongelofelijk goed zijn.
Bakkers (en slagers net zo goed) in NL die klagen dat ze kapot gemaakt worden door de supermarkt zijn er zelf bij, ze produceren klotebrood, gebruiken bakmixen en magische poeders, toevoegingen en sjit voor gemakkelijker productie.
Proberen te concurreren met de supermarkt door dezelfde shit te verkopen, waardoor mensen naar de supermarkt vertrekken want die hebben diezelfde shit voor onder de kostprijs liggen.
  maandag 6 januari 2025 @ 16:00:24 #104
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216191731
Lees ik nu elders correct dat Krea zich gereproduceerd heeft ??
pi_216191791
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 22:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik vind Duitse bakkers duur worden. Simpele harde witte bolletjes krijg je al niet meer voor minder dan 75 cent per stuk, dan kun je beter naar een supermarktbakker inderdaad. Met bier blijven ze overigens volop prijsstunten, dat is in de aanbieding nauwelijks duurder geworden. Ook een grondstof die aardig in kosten is gestegen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jeroboam op 06-01-2025 16:15:38 ]
pi_216191822
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 16:00 schreef fietsie het volgende:
Lees ik nu elders correct dat Krea zich gereproduceerd heeft ??
Al lang geleden toch?
  maandag 6 januari 2025 @ 16:18:36 #107
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216191869
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 16:13 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Al lang geleden toch?
Moet ik helemaal gemist hebben dan :P
pi_216191879
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 16:18 schreef fietsie het volgende:

[..]
Moet ik helemaal gemist hebben dan :P
Je mist meer dan je meemaakt fietsje.
  Moderator maandag 6 januari 2025 @ 16:19:52 #109
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216191882
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 16:08 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik vind Duitse bakkers duur worden. Simpele harde witte bolletjes krijg je al niet meer voor minder dan 75 cent per stuk, dan kun je beter naar een supermarktbakker inderdaad. Met bier blijven ze overigens volop prijsstunten, dat is in de aanbieding nauwelijks duurder geworden. Ook een grondstof die aardig in kosten is gestegen.
Einfachen of die andere vierkanten (die overal anders heten) zijn vaak nog wel 6 voor ¤3 toch?

Ok, niet al te lang geleden was het 5 voor ¤2 maar alsnog best betaalbaar.
pi_216191907
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 16:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Einfachen of die andere vierkanten (die overal anders heten) zijn vaak nog wel 6 voor ¤3 toch?

Ok, niet al te lang geleden was het 5 voor ¤2 maar alsnog best betaalbaar.
Ik word kennelijk al oud want ik heb nog wel Schrippen bij de bakker gekocht voor 9 cent per stuk.

pi_216191921
  Moderator maandag 6 januari 2025 @ 16:32:23 #112
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216191981
Schrippen? Ken ze alleen als Einfachen of Schnittbrötchen. De meest populaire broodsoort in Duitsland schijnt overigens 'die daneben' te zijn.
  maandag 6 januari 2025 @ 16:33:30 #113
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216191994
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 16:32 schreef derLudolf het volgende:
Schrippen? Ken ze alleen als Einfachen of Schnittbrötchen. De meest populaire broodsoort in Duitsland schijnt overigens 'die daneben' te zijn.
Schrippen is DDR Duits afaik
pi_216192012
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 16:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Schrippen is DDR Duits afaik
DDR weet ik niet, wel uit de Berlijn hoek en volgens wikipedia ook Noord- en Oost-Duitsland. In Beieren heten ze dan weer semmel en de rest van Duitsland gewoon brotchen? Die daneben kende ik niet maar ik snap hem wel. :T
pi_216192164
Lopen met de wind in de rug bepakt en bezakt is dan wel weer goed te doen.
Op boodschappen toernee vanmiddag stond het Uppie oa. geparkeerd 10 meter voor een groot gebouw. Drie auto’s eromheen, zij en achter.
En het ding stond me te schudden door de wind. 8)7
  maandag 6 januari 2025 @ 16:58:19 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216192177
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 15:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Flinke woei hier, voor binnenlandse begrippen.
Ja hier ook. Ik keurig even wachten tot het regenfrontje voorbij was om naar buiten te gaan. Blijkt dat er geen wind staat op de regenradar :+ Inmiddels code geel overal voor storm Floriane. Het mocht me wat.
  maandag 6 januari 2025 @ 16:58:45 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216192179
Typisch @Tele6 fietstochtjesweer dus :P
pi_216192363
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2025 16:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Typisch @:tele6 fietstochtjesweer dus :P
Denk niet dat ze vanavond hier een kopje koffie komt halen 😉
pi_216192386
Hier geen storm, wel een bewolkt. Vandaag is het driekoningen, grote feestdag hier.
Dit is bij ons om de hoek:

En dit op mijn wandelingetje van zojuist:
pi_216192612
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 17:23 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Denk niet dat ze vanavond hier een kopje koffie komt halen 😉
Ik heb net een halfuur gefietst naar het station. Wind mee dus geen probleem *G*

Ik werd wel op een kruising rechts ingehaald door een speed pedelec die naar links afsloeg. Kortom met 45 km/u afgesneden. Ik heb het niet op die speed pedelecs en ander 45 km/u tuig :( :( :(
pi_216192655
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 17:56 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik heb net een halfuur gefietst naar het station. Wind mee dus geen probleem *G*

Ik werd wel op een kruising rechts ingehaald door een speed pedelec die naar links afsloeg. Kortom met 45 km/u afgesneden. Ik heb het niet op die speed pedelecs en ander 45 km/u tuig :( :( :(
Station in mijn stad?
pi_216192731
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 18:01 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Station in mijn stad?
Station in buurplaats van Vlindertjestad, en nu in de trein naar huis. Ik zal zwaaien als ik langs jouw stad rijd *O*
pi_216192814
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 18:11 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Station in buurplaats van Vlindertjestad, en nu in de trein naar huis. Ik zal zwaaien als ik langs jouw stad rijd *O*
Ik zwaai terug
  maandag 6 januari 2025 @ 18:19:09 #124
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216192823
quote:
7s.gif [b]Op maandag 6 januari 2025 17:25 schreef sigme het volgende:[/b

En dit op mijn wandelingetje van zojuist:
[ afbeelding ]
Is dat (vooraan) zoutaanzetting van de klotsende zee?
pi_216192838
quote:
7s.gif Op maandag 6 januari 2025 18:19 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Vroeg ik me ook af
pi_216192862
95% vd goede voornemens van mijn collega's van 3 specialismen vanochtend?
Assertiever zijn en liever voor jezelf zijn.
:7
  maandag 6 januari 2025 @ 18:23:29 #127
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216192893
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 18:20 schreef Blues het volgende:

[..]
Vroeg ik me ook af
Op Curaçao klotst de zee ook flink tegen/over de (lava)stenen noordkust én heb je zoutpannen elders op het eiland (met mooie flamingo's…), maar bij de noordkust blijft er daar niet zoveel zout achter.
Als het dat al is, in dit geval…
pi_216192935
Hier ook grote woei. Maar inmiddels weer rustig zo te horen.

Eerste werkdag zit erop.
Inmiddels ook al iets over de helft van dat ouders weg zijn. 11.5 week zijn al voorbij, nog 10 te gaan. Aan de ene kant is het tot nu toe best snel gegaan, aan de andere kant voelt nog 10 weken ook wel als nog lang. Ik heb het de afgelopen twee maanden een aantal keer best lastig gehad met mezelf, met om de haverklap ziek en slecht slapen en een paar keer toch wel paniek of veel onrust die ik moeilijk los kon laten. Hoewel ik dat regelmatig (en nu ook) niet met mijn ouders bespreek (want meestal reactie 'dat heb je toch helemaal niet, maak je daar nou geen zorgen over' en daar kan ik niet zo veel mee, want nee waarschijnlijk niet maar als ik me daar gewoon geen zorgen over kon maken dan had ik dat al wel gedaan..), ga ik dan vaak wel even een keer een nachtje slapen daar, gewoon even wat afleiding en mensen om me heen en gezelligheid. Dat heb ik wel een beetje gemist. Die nabijheid ofzo. Ik spreek ze wel vaak, maar dat is toch anders. Ook goed dat ik merk dat ik het zonder ook 'kan' (als in, overleef en door kom enzo), maar met is wel fijner.

Goede reis terug Tele!
pi_216193207
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 18:27 schreef vlindertje89 het volgende:
Hier ook grote woei. Maar inmiddels weer rustig zo te horen.

Eerste werkdag zit erop.
Inmiddels ook al iets over de helft van dat ouders weg zijn. 11.5 week zijn al voorbij, nog 10 te gaan. Aan de ene kant is het tot nu toe best snel gegaan, aan de andere kant voelt nog 10 weken ook wel als nog lang. Ik heb het de afgelopen twee maanden een aantal keer best lastig gehad met mezelf, met om de haverklap ziek en slecht slapen en een paar keer toch wel paniek of veel onrust die ik moeilijk los kon laten. Hoewel ik dat regelmatig (en nu ook) niet met mijn ouders bespreek (want meestal reactie 'dat heb je toch helemaal niet, maak je daar nou geen zorgen over' en daar kan ik niet zo veel mee, want nee waarschijnlijk niet maar als ik me daar gewoon geen zorgen over kon maken dan had ik dat al wel gedaan..), ga ik dan vaak wel even een keer een nachtje slapen daar, gewoon even wat afleiding en mensen om me heen en gezelligheid. Dat heb ik wel een beetje gemist. Die nabijheid ofzo. Ik spreek ze wel vaak, maar dat is toch anders. Ook goed dat ik merk dat ik het zonder ook 'kan' (als in, overleef en door kom enzo), maar met is wel fijner.

Goede reis terug Tele!
Da’s ook best wel een lange tijd dat ze weg zijn.

En je weet het, uitnodiging staat altijd
  maandag 6 januari 2025 @ 19:25:56 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216193587
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 18:21 schreef Blues het volgende:
95% vd goede voornemens van mijn collega's van 3 specialismen vanochtend?
Assertiever zijn en liever voor jezelf zijn.
:7
"En dames en heren, beste wensen allemaal! *O* Wat zijn jullie goede voornemens? We gaan even het kringetje af haha."
"Assertiever zijn en vooral mezelf zijn!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Sodeju moest ik daarvoor nou een kwartier vroeger mijn bed uit??!"
"Heel goed @Blues ! Lekker assertief en jezelf!"
pi_216193797
Pffff ik had meegedaan aan een actie voor een instant pot, die is wat lager dan de mijne en dat leek me handiger roeren (zet die van mij vaak in de gootsteen) maar helaas niet gewonnen. Op het uitslagen filmpje zie je de pan ook samen met een mens. Nu ben ik blij dat ik m niet heb gewonnen, het is een enorm joekel.
pi_216193967
quote:
7s.gif Op maandag 6 januari 2025 18:19 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Nee, het is gewoon zeewater, wat er als je er zo naar kijkt idd erg wit lijkt; dat is of zeeschuim of de reflectie van de bewolkte lucht.
pi_216194019
We zijn nog even naar de churrostent gelopen :+

Churros links, porras rechts :Y) :9
  maandag 6 januari 2025 @ 19:57:56 #134
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_216194099
quote:
6s.gif Op maandag 6 januari 2025 19:52 schreef sigme het volgende:
We zijn nog even naar de churrostent gelopen :+
[ afbeelding ]
Churros links, porras rechts :Y) :9
Porras O+
Met chocoladesaus?
pi_216194471
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2025 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
"En dames en heren, beste wensen allemaal! *O* Wat zijn jullie goede voornemens? We gaan even het kringetje af haha."
"Assertiever zijn en vooral mezelf zijn!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Sodeju moest ik daarvoor nou een kwartier vroeger mijn bed uit??!"
"Heel goed @:Blues ! Lekker assertief en jezelf!"
Ik sluit me aan bij mijn voorganger werd er veel gezegd ja :D
Ik was natuurlijk weer een vreemde eend in de bijt O+
  maandag 6 januari 2025 @ 20:28:52 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216194673
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 20:18 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik sluit me aan bij mijn voorganger
Als iedereen dat doet krijg je de polonaise :P
pi_216196649
Hmmm… tweede avond op rij pijnoog en traanoog }:| En dus ook loopneus }:|

Ik verwacht binnenkort de oproep voor jaarlijkse controle bij de oogarts maar ik denk dat ik ze maar eens ga bellen. Best kans dat de oogdruk na jaren weer eens te hoog is. En de symptomen worden nu wel erg irritant. Gelukkig kan er niks meer kapot waar ik nog nut van heb :+
pi_216197178
Vervelend @Cat-astrophe Krijg je dan druppels?
pi_216199080
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 22:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Vervelend @:cat-astrophe Krijg je dan druppels?
Als de diagnose van dr Cat-astrophe juist is denk ik van wel. Heb ik jaren geleden ook al eens gehad tot het zich vanzelf oploste.
  Moderator dinsdag 7 januari 2025 @ 08:16:00 #140
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216199196
Op het werk is qua tekening Engels de standaard taal, dus ook de oppervlaktebehandeling. In de vier jaar dat ik er zit heb is nog nooit rvs gebruikt, dus ja hoe het beitsen van rvs heet stond niet in het dropdown menu van oppervlaktebehandelingen.

Even opgezocht en toen nog maar op wat andere sites gecontroleerd, het heet pickling. Opzich logisch, het wordt ondergedompeld in oa salpeterzuur :D
pi_216199530
Wauw... De vloek blijft me achtervolgen.
Oogheelkunde gebeld, gegevens opgezocht: 'U bent toch doorverwezen naar het academisch ziekenhuis?'

Ja, voor de keuring, controles blijven bij jullie :{
Toen bleek dat helemaal onderaan inderdaad te staan. Als ik niet gebeld had had ik niet eens een oproep gekregen omdat ik al was uitgeschreven. Nu was de eerste optie... Eind februari :D

Nogmaals klachten toegelicht en dat ik semi spoed wil. Ze gaat het overleggen en ik hoor het nog terug #Zucht
pi_216199691
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 09:08 schreef Cat-astrophe het volgende:

Pfffffffff

Ik zou bijna zeggen dat ik hoop dat je persoonlijk vervloekt bent, maar ik acht de kans groter dat jij niet speciaal bent....
pi_216199720
En goedemorgen! Ik ben allang weer lekker aan het thuiswerken vanuit m'n Spaanse huurhuisje.
Vandaag verblijd ik jullie met mijn trappenhuis. Ik ben dol op trappenhuizen.

We zitten hier op de hoogste (4e) verdieping, dus goed voor de kuiten :D
pi_216199836
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 09:26 schreef sigme het volgende:

[..]
Pfffffffff

Ik zou bijna zeggen dat ik hoop dat je persoonlijk vervloekt bent, maar ik acht de kans groter dat jij niet speciaal bent....
Dankjewel... Denk ik?

Sterkte voor je kuiten!
pi_216200002
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 09:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Dankjewel... Denk ik?

Sterkte voor je kuiten!
Nou, ik ben dus bang dat jij niet speciaal vervloekt bent, en dat er dus veel, heel veel mensen met regelmaat zo verfrommeld in de molens zitten. Ik ben zelfs bang dat jij je er speciaal wonderlijk goed jezelf er in en uit en mee weet te redden...
pi_216200060
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 09:50 schreef sigme het volgende:

[..]
Nou, ik ben dus bang dat jij niet speciaal vervloekt bent, en dat er dus veel, heel veel mensen met regelmaat zo verfrommeld in de molens zitten. Ik ben zelfs bang dat jij je er speciaal wonderlijk goed jezelf er in en uit en mee weet te redden...
Ik wist hoe je het bedoelde.
Ik weet niet of ik een speciaal talent heb. Ben vooral blij dat ik een gezond verstand heb, zaken kan overzien en voor mezelf kan opkomen. Weinig speciaal aan maar helaas is niet iedereen dat vermogen gegund.

En inderdaad de treurnis van de situatie. Dit is letterlijk klein leed. Vanuit de zijlijn zie ik het ook mis gaan bij groter leed. En, nog meer helaas... biedt zelfs het hebben van gezond verstand, overzicht en zelfredzaamheid dan niet altijd een voordeel of passende oplossing. Je blijft afhankelijk van het systeem en de vele vele vele radertjes die erin functioneren.

Dat gezegd hebbende knijp ik me in mijn handjes over ons stelsel. Er zijn landen waar het veel slechter of niet geregeld is.
  Moderator dinsdag 7 januari 2025 @ 10:13:39 #147
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216200221
Bij een kameraad van m'n neef is inderdaad een grotere fout gemaakt onlangs. Die had al nierproblemen en lag met nierstenen in het ziekenhuis. Toen hebben ze de verkeerde soort drain ofzo gebruikt waarvan z'n vaste arts wist dat ie daar niet tegen kan. Paar dagen later was ie dood.

Geen idee of zoiets dan niet in een dossier staat of dat dat gewoon niet goed wordt gelezen. Ligt je ook in een academisch ziekenhuis...
pi_216200265
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 09:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik weet niet of ik een speciaal talent heb. Ben vooral blij dat ik een gezond verstand heb, zaken kan overzien en voor mezelf kan opkomen. Weinig speciaal aan maar helaas is niet iedereen dat vermogen gegund.

En inderdaad de treurnis van de situatie. Dit is letterlijk klein leed. Vanuit de zijlijn zie ik het ook mis gaan bij groter leed. En, nog meer helaas... biedt zelfs het hebben van gezond verstand, overzicht en zelfredzaamheid dan niet altijd een voordeel of passende oplossing. Je blijft afhankelijk van het systeem en de vele vele vele radertjes die erin functioneren.

Dat gezegd hebbende knijp ik me in mijn handjes over ons stelsel. Er zijn landen waar het veel slechter of niet geregeld is.
Met dank aan de vvd en haar kiezers is die groep landen wel rap kleiner aan het worden.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 10:31:37 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216200445
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 09:26 schreef sigme het volgende:
kans groter dat jij niet speciaal bent....
Nou ik weet wel beter :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216201001
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 09:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Oogheelkunde gebeld, gegevens opgezocht: 'U bent toch doorverwezen naar het academisch ziekenhuis?'

Ja, voor de keuring, controles blijven bij jullie :{
Toen bleek dat helemaal onderaan inderdaad te staan. Als ik niet gebeld had had ik niet eens een oproep gekregen omdat ik al was uitgeschreven. Nu was de eerste optie... Eind februari :D

Nogmaals klachten toegelicht en dat ik semi spoed wil. Ze gaat het overleggen en ik hoor het nog terug #Zucht
Kan het kwalijk zijn? Cat …maak je je zorgen? of is het vervelend?
Soberso dat de poli je naam naar beneden heeft geschoffeld 8)7
pi_216201097
Post.nl app stuurde een jaaroverzicht 2024: dat waren 25 pakjes. Voor mij.
En ik maar denken, dat het wel meeviel met de pakjes!
pi_216201210
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 11:18 schreef AnneX het volgende:
Post.nl app stuurde een jaaroverzicht 2024: dat waren 25 pakjes. Voor mij.
En ik maar denken, dat het wel meeviel met de pakjes!

Wij kregen 12 pakketten, we staan op plek 134 van de postnl accounts in onze buurt. Willen we dit weten?
  dinsdag 7 januari 2025 @ 11:31:49 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216201228
52 pakketten, plek 69 :? ik dacht dat ik veeeel hoger zou staan :?
  Moderator dinsdag 7 januari 2025 @ 11:37:17 #154
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216201293
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Plek 69 van de straat of waarvan?
pi_216201294
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 09:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik ben het als insider op een poli helemaal met je eens.

SPOILER
pi_216201350
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 11:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]
In je postcodegebied denk ik.
pi_216201436
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 10:13 schreef derLudolf het volgende:
Bij een kameraad van m'n neef is inderdaad een grotere fout gemaakt onlangs. Die had al nierproblemen en lag met nierstenen in het ziekenhuis. Toen hebben ze de verkeerde soort drain ofzo gebruikt waarvan z'n vaste arts wist dat ie daar niet tegen kan. Paar dagen later was ie dood.

Geen idee of zoiets dan niet in een dossier staat of dat dat gewoon niet goed wordt gelezen. Ligt je ook in een academisch ziekenhuis...
Dat maakt niet uit hoor, in wat voor zkh.
Is dit echt zo gegaan :o
Naar de tuchtraad ook zeker?
pi_216201501
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 09:28 schreef sigme het volgende:
En goedemorgen! Ik ben allang weer lekker aan het thuiswerken vanuit m'n Spaanse huurhuisje.
Vandaag verblijd ik jullie met mijn trappenhuis. Ik ben dol op trappenhuizen.
[ afbeelding ]
We zitten hier op de hoogste (4e) verdieping, dus goed voor de kuiten :D
Via welke organisatie huren jullie die huisjes?
pi_216201504
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 10:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nou ik weet wel beter :+

SPOILER
Hou op _O- :*
pi_216201516
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 11:37 schreef Blues het volgende:

[..]

SPOILER
Blij dat jij wel scherp bent :D ^O^
pi_216201584
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 11:08 schreef AnneX het volgende:

[..]
Kan het kwalijk zijn? Cat …maak je je zorgen? of is het vervelend?
Soberso dat de poli je naam naar beneden heeft geschoffeld 8)7
Het is irritant. Want ik word niet blij van oogpijn, traanoog en loopneus.
Grootste blijvend risico (als het glaucoom is) is gezichtsveldverlies. Als je een normaal mens bent. Ik ben al stuk daar :+
Daarom wil ik er geen groter drama van maken dan nodig. Ik hoefde echt niet vandaag gezien te worden. Als het mijn andere oog was dan wel. Had ik evt al bij de huisarts gezeten zodat die aan touwtjes kon trekken.

En ik was niet naar beneden geschoffeld, ik was gewoon uitgeschreven :X Dus nu onderaan de wachtlijst.
Als ik binnenkort terug hoor dat ik toch moet wachten op de eerstvolgende mogelijkheid voor jaarcontrole (over anderhalve maand) dan ga ik daar wel stampij over maken. Want volgens planning zou ik gewoon in januari aan de beurt zijn. En anders alsnog naar de huisarts. Gaan we het systeem extra belasten.
pi_216201615
Ik denk dat ik mijn pakjes jaaroverzicht niet wil weten :X
Van PostNL schrik ik wellicht al, en dan zijn er ook nog de andere aanbieders.
pi_216203208
Nou, kastje #2 uitgeruimd en weer ingeruimd 😂
In ieder geval met droge ogen de doos met kaarten etc. en speech bij moeders overlijden doorgebladerd en weer teruggelegd. 8)7 Dat gaat dus blijkbaar in stapjes.
SPOILER
Nou ga ik effe naar buiten.

Goed gedaan @Blues 👍🏼
  dinsdag 7 januari 2025 @ 14:06:05 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216203277
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 11:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Van de 2667 PostNL-accounthebbers in mijn buurt.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 14:06:47 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216203288
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 11:50 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Hou op _O- :*
Okeuj :D
pi_216203562
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 14:01 schreef AnneX het volgende:
In ieder geval met droge ogen de doos met kaarten etc. en speech bij moeders overlijden doorgebladerd en weer teruggelegd. 8)7 Dat gaat dus blijkbaar in stapjes.
SPOILER

Goed gedaan @:Blues 👍🏼
Bitterzoete herinneringen O+ ;(
pi_216203572
Op 5 seconden na mijn trein gemist!
Ik had het ook erg krap gepland en de laatste eindsprint na fietsen-sporten-fietsen-rennen zat er niet meer in.

Gelukkig de enige keer in het uur waar er na 10 minuten weer een IC gaat dus erg veel te laat voor oefenen met contactlens ga ik niet zijn.
  Moderator dinsdag 7 januari 2025 @ 14:34:06 #168
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216203580
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 11:45 schreef Blues het volgende:

[..]
Dat maakt niet uit hoor, in wat voor zkh.
Is dit echt zo gegaan :o
Naar de tuchtraad ook zeker?
De details weet ik niet, maar er is dus iets gebruikt wat hij niet mag hebben en wat zijn vaste arts zeker wel wist. Hij is afgelopen vrijdag pas begraven, dus verder niets van gehoord. En men zal eerst wel andere sores hebben.
pi_216203631
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 11:55 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Het is irritant. Want ik word niet blij van oogpijn, traanoog en loopneus.
Grootste blijvend risico (als het glaucoom is) is gezichtsveldverlies. Als je een normaal mens bent. Ik ben al stuk daar :+
Daarom wil ik er geen groter drama van maken dan nodig. Ik hoefde echt niet vandaag gezien te worden. Als het mijn andere oog was dan wel. Had ik evt al bij de huisarts gezeten zodat die aan touwtjes kon trekken.

En ik was niet naar beneden geschoffeld, ik was gewoon uitgeschreven :X Dus nu onderaan de wachtlijst.
Als ik binnenkort terug hoor dat ik toch moet wachten op de eerstvolgende mogelijkheid voor jaarcontrole (over anderhalve maand) dan ga ik daar wel stampij over maken. Want volgens planning zou ik gewoon in januari aan de beurt zijn. En anders alsnog naar de huisarts. Gaan we het systeem extra belasten.
Maar als je dit uitlegt is er toch wel iemand op die oogpoli die dit fixt voor je! Is belangrijk genoeg. }:|
pi_216203652
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 14:01 schreef AnneX het volgende:
SPOILER

Mooi :*
pi_216203677
Wij hebben even een visje bij de kar gegeten in Bdaal aan zee.
Op facebookherinneringen zagen we dat we dat op een dinsdag 7 januari in 2014 en dinsdag 7 januari 2020 ook hadden gedaan+foto's gemaakt, dus nu op een dinsdag 7 januari 2025 ook gedaan+foto's op zelfde plekken.
:D O+
pi_216203686
Ook maar even in de PostNL app gekeken. 65 pakketjes het afgelopen jaar, maar daar zitten ook wel flink wat pakketten voor mijn ouders bij.
pi_216203835
36 pakketjes en plek 90 van 3368 in de buurt (geen idee of dhl, dpd, ups en gls ook zoiets hebben)

Vrij druk spreekuur maar niet zo erg als vorige week, daarna de administratie weggewerkt. Morgen worden de boten verplaatst ivm hoog water. Heel vervelend voor de mensen want die plek ligt aan het eind van een industrieterrein, geen bushalte in de buurt.
pi_216203851
DHL kwam afgelopen jaar ook heel vaak stoma materiaal brengen, maar daar is geen app voor.
Dat winnen we glansrijk :D
pi_216203858
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 15:05 schreef Kaatje1 het volgende:
36 pakketjes en plek 90 van 3368 in de buurt (geen idee of dhl, dpd, ups en gls ook zoiets hebben)

Vrij druk spreekuur maar niet zo erg als vorige week, daarna de administratie weggewerkt. Morgen worden de boten verplaatst ivm hoog water. Heel vervelend voor de mensen want die plek ligt aan het eind van een industrieterrein, geen bushalte in de buurt.
Oh wat onhandig voor de mensen, wordt het wel goed aangegeven dat de boten verplaatst worden?
pi_216203910
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 15:09 schreef Blues het volgende:

[..]
Oh wat onhandig voor de mensen, wordt het wel goed aangegeven dat de boten verplaatst worden?
Jawel. Er zijn appgroepen van Coa in diverse talen, toen ik vertrok waren mensen (bewoners) bezig de fietsen op te laden, de sporttoestellen stond ook klaar om verplaatst te worden. T is alle hens aan dek kade
  dinsdag 7 januari 2025 @ 17:12:59 #177
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_216205530
Jonnie en Thérèse Boer van de Librije jaar gevolgd voor docuserie

Die wil ik wel gaan kijken (op uitzending gemist kfzo) :Y

Zelf nooit gegeten helaas...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 17:33:31 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216205735
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien heb jij ook veel Molo's in de buurt wonen die 112 pakketten via alleen al PostNL hebben gekregen _O-
pi_216205815
Van de week bij de action ging ik voor de bijl.
Voor iets wat ik had voorgenomen en een levenlang noooooit zou doen: een mooi exemplaar van een vingerplant gekocht. 8)7
Ernstig. 😳 plastiek. o|O
pi_216205828
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 17:33 schreef Molo het volgende:

[..]
Misschien heb jij ook veel Molo's in de buurt wonen die 112 pakketten via alleen al PostNL hebben gekregen _O-
Krijg je dat thuisbezorgd? Of afhalen?
Dat kost tijd, toch.
pi_216205869
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 11:49 schreef Blues het volgende:

[..]
Via welke organisatie huren jullie die huisjes?
Booking.com :+
pi_216205914
Vandaag passepartout gekocht voor de lokale oudheidsmusea hier. Ze hebben hier veel oude Romeinse rommel staan. Veel! We hadden al wel een en ander van de buitenkant gezien, maar nu zijn ze ook weer geopend (gister was feestdag, alles dicht). Binnen is nog veel meer te zien. Wat een enorme bouwwerken. En inscripties en beelden en dan gewoon ruim meer dan tweeduizend jaar oud. Hallelujah. Lapidair!
  Moderator dinsdag 7 januari 2025 @ 18:06:20 #183
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216206034
Ben wel weer even klaar met online shoppen. Bestel je een brievenbus, komt ie aan onder de krassen.

Doet niets af aan de functionaliteit dus puur uit principe maar teruggestuurd. Enige optie bij bol.com is terugsturen, had liever de helft van het geld terug gehad.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 18:13:11 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216206124
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 17:41 schreef AnneX het volgende:

[..]
Krijg je dat thuisbezorgd? Of afhalen?
Dat kost tijd, toch.
Thuisbezorgd ja, heb een pakketbox in de voortuin staan dus dat is ideaal voor als ik er niet ben O+
En bij grotere pakketten is er altijd wel een buur aanwezig om aan te nemen

Ga vrijwel nooit meer de stad in om dingen te kopen
pi_216206583
Vandaag weer de glucosewaarde van de suikerkat moeten meten. Een keurige 7.5, ik begin bijna te geloven dat het toch ooit stabiel gaat worden.
pi_216206605
Dat zou fijn zijn @Sarabi Rust in de tent.
pi_216206646
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:06 schreef derLudolf het volgende:
Ben wel weer even klaar met online shoppen. Bestel je een brievenbus, komt ie aan onder de krassen.

Doet niets af aan de functionaliteit dus puur uit principe maar teruggestuurd. Enige optie bij bol.com is terugsturen, had liever de helft van het geld terug gehad.
Bij Amazon mag je het product houden en hoef je het niet terug te sturen
pi_216206698
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:06 schreef derLudolf het volgende:

Kon je niet gewoon de verkoper contacteren? Heb ik wel eens gedaan en toen kreeg ik een paar tientjes terug (op een aankoopbedrag van iets in de 200)
  Moderator dinsdag 7 januari 2025 @ 19:02:55 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216206770
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:58 schreef sigme het volgende:

[..]
Kon je niet gewoon de verkoper contacteren? Heb ik wel eens gedaan en toen kreeg ik een paar tientjes terug (op een aankoopbedrag van iets in de 200)
Dit is sneller, want nieuwe brievenbus heb ik dan morgen al.
pi_216207288
quote:

[..]
Hoe lang ik moest smeken voor pijnstilling na mijn tweede operatie (na deze eerste heb ik zonder gedaan) :X
Ergens in dat proces werd gezegd dat ik die alleen meekreeg als ik nog veel pijn zou hebben als ik na de operatie naar huis ging.
Tijdens die operatie werd een zenuwblokkade gezet, die nog werkte toen ik al lang en breed thuis in bed lag, dat wist ik nog van de eerste keer. Daar had ze even niet bij stilgestaan }:|

Ik had overigens 62 PostNL pakketten op mijn naam. Had meer verwacht.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 7 januari 2025 @ 19:55:07 #191
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216207401
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 17:33 schreef Molo het volgende:

[..]
Misschien heb jij ook veel Molo's in de buurt wonen
Better not :wtf:
pi_216207480
Poli update: ik werd teruggebeld. De werkdiagnose op afstand van iemand die ervoor gestudeerd heeft is een stuk minder spectaculair dan de mijne. Arts denkt aan droge ogen.
Dus nu druppelen (men had gedacht aan compatibiliteit met verbandlens dus dat viel me weer mee) en het recept lag al klaar.
Als dat het niet oplost moet ik zeker bellen en plannen ze me ertussen. Reken maar dat ik ga bellen als dit niet helpt :7
Voor nu de controle afspraak toch eind februari gepland… eerder was geen plek.

Tevens nieuwe bril opgehaald. Yay. En geoefend met daglens. Ik ben niet overtuigd.
Miste op de terugweg bijna mijn trein omdat ik op het verkeerde perron zat (dat was dom van mij want ik weet de sporen), gelukkig kon ik nog bij de conductrice naar binnen sprinten. Maar dat ik de stationsborden niet kan lezen, dat had ik niet verwacht. Recht vooruit is het vaag, in de periferie is het duidelijker.

Lezen met lenzen gaat ook niet (wist ik en hoeft ook niet, het is een paar keer per jaar voor duiken en sauna).
Maar oefenen en wennen eraan gaat een dingetje zijn. Ik moet ze een paar dagen opbouwend indoen, maar kan er zeker geen PC werk mee doen en om auto te rijden als ver weg wazig is en op de gok een insuline pen instellen is ook sub optimaal.
Dus dat wordt zorgvuldig plannen. Ben benieuwd of het verder weg zien de komende dagen gaat verbeteren.
pi_216207502
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 19:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hoe lang ik moest smeken voor pijnstilling na mijn tweede operatie (na deze eerste heb ik zonder gedaan) :X
Ergens in dat proces werd gezegd dat ik die alleen meekreeg als ik nog veel pijn zou hebben als ik na de operatie naar huis ging.
Tijdens die operatie werd een zenuwblokkade gezet, die nog werkte toen ik al lang en breed thuis in bed lag, dat wist ik nog van de eerste keer. Daar had ze even niet bij stilgestaan }:|

Ik had overigens 62 PostNL pakketten op mijn naam. Had meer verwacht.
Ugh ;(

Dat deed mijn ziekenhuis wel goed. Kreeg op de afdeling een vette envelop tramadol in handen gedrukt ‘want dat is makkelijker voor je dan dat je dat zelf bij de apotheek moet ophalen’.
pi_216207719
Hoeveel pijnstilling g wel niet meekreeg :o :o Daar had je 3 olifanten en een mammoet mee plat gekregen en hij kon heel makkelijk bijbestellen via de huisarts.

Matig van je zicht Cat -O- gedoe sowieso zeg! Hopen dat dit gedruppel afdoende is.
pi_216207762
En wat werkt zo'n gratis ophalen facebookgroep goed zeg!
Wilde alweer naar de kringloop rijden om speelgoed waar de kleinkinderen te groot voor zijn en we deels ook bij de kringloop kochten. Nu wordt het thuis opgehaald door een oma en een moeder met kleine kinderen.
Beter en weer wat kindjes blij ^O^
pi_216207774
Jeet @Cat-astrophe da’s best eng, zo weinig scherp zicht
pi_216207830
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:26 schreef Blues het volgende:
En wat werkt zo'n gratis ophalen facebookgroep goed zeg!
Wilde alweer naar de kringloop rijden om speelgoed waar de kleinkinderen te groot voor zijn en we deels ook bij de kringloop kochten. Nu wordt het thuis opgehaald door een oma en een moeder met kleine kinderen.
Beter en weer wat kindjes blij ^O^
Ideaal inderdaad. Bijna alles wat je erop zet wil men wel hebben
pi_216207840
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeet @:cat-astrophe da’s best eng, zo weinig scherp zicht
Zo erg is het ook niet :D
Ik ben geen gevaar onderweg, en deze lens is beter dan het ‘zo ongeveer wel goede’ setje wat ik ooit gratis van mijn specialist meekreeg. Die exact deze disclaimer ook meegaf.
Maar voor iets wat aangemeten is en, naar ik begrijp, een bril zou moeten kunnen vervangen is het nu nog ondermaats.
pi_216208172
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:02 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ugh ;(

Dat deed mijn ziekenhuis wel goed. Kreeg op de afdeling een vette envelop tramadol in handen gedrukt ‘want dat is makkelijker voor je dan dat je dat zelf bij de apotheek moet ophalen’.
Wat een liefde O+
Ik vond het wel vrij kwalijk. Ook allemaal verhalen over hoe snel welke dingen weer zouden kunnen wat achteraf echt schromelijk overschat bleek (en ws wel paste bij menskes met een cupje A oid maar niet bij mijn forse prinsessen).
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_216208195
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:23 schreef Blues het volgende:
Hoeveel pijnstilling g wel niet meekreeg :o :o Daar had je 3 olifanten en een mammoet mee plat gekregen en hij kon heel makkelijk bijbestellen via de huisarts.
:o
Ik dacht dat het aan het ziekenhuis lag. Maar ik kreeg dus een speciale behandeling }:|
pi_216208653
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 21:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik dacht dat het aan het ziekenhuis lag. Maar ik kreeg dus een speciale behandeling }:|
Ook jij hebt de vloek :o
pi_216208667
quote:

:'( }:| :*

Hoe gaat het nu met je?
pi_216208676
Oh en @Yinny hoe is het met jou?
  dinsdag 7 januari 2025 @ 22:22:53 #204
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_216209212
Ik dacht vandaag aan @AnneX We gaan binnenkort met mijn schoonmoeder naar een museum en zij mocht kiezen welke. Kiest ze er een met kunst :'( We zijn vorig jaar in zo'n 20 musea geweest waarvan precies nul met kunst :N
Spoilers!
pi_216209333
quote:

[..]
Jouw gender hoeft geen pijnstilling :{w
pi_216209336
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 21:40 schreef Blues het volgende:

[..]
:'( }:| :*

Hoe gaat het nu met je?
:'( }:| zo'n beetje.
pi_216209375
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 22:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Jouw gender hoeft geen pijnstilling :{w
Ja is dat gender denk je?
Zouden ze ook zo omgaan met trans vrouwen? Of is dat voorbehouden aan cis vrouwen (en dan trans mannen misschien ook wel)..
pi_216209436
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 22:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik dacht vandaag aan @:AnneX We gaan binnenkort met mijn schoonmoeder naar een museum en zij mocht kiezen welke. Kiest ze er een met kunst :'( We zijn vorig jaar in zo'n 20 musea geweest waarvan precies nul met kunst :N
:W
pi_216209489
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 22:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja is dat gender denk je?
Zouden ze ook zo omgaan met trans vrouwen? Of is dat voorbehouden aan cis vrouwen (en dan trans mannen misschien ook wel)..
Ik vermoed van wel ja, zie ook Nederlands beleid op pijnbestrijding bij bevallingen. Ik durf het niet te zeggen mbt transmensen.
pi_216209750
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 22:32 schreef Vanyel het volgende:

Meh :{w :*
pi_216209795
quote:

[..]
-O-
pi_216210731
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 22:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik vermoed van wel ja, zie ook Nederlands beleid op pijnbestrijding bij bevallingen. Ik durf het niet te zeggen mbt transmensen.
In mijn ervaring word je tijdens een zwangerschap en bij een bevalling nou eindelijk wel eens serieus genomen als vrouw in je beleving en klachten.

Pijnstilling is in dat proces ook wel complexer dan alleen je pijnbeleving en die dempen, er spelen veel meer factoren een rol dan anders. Nou heb ik zelf nooit pijnstilling gehad maar het is beide keren wel heel uitgebreid aan de orde geweest (van te voren vooral).
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_216210784
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:04 schreef Blues het volgende:

[..]
Meh :{w :*
Wel al bijna een jaar ferkansie dus *O* *O*

;(
pi_216210789
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 06:30 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
In mijn ervaring word je tijdens een zwangerschap en bij een bevalling nou eindelijk wel eens serieus genomen als vrouw in je beleving en klachten.
Echt? Dat had ik helemaal niet. Praktisch alles wat ik aangaf tijdens de bevalling moest eerst door de Mrs bevestigd of beargumenteerd worden, mijn woord was absoluut niks waard.
Tijdens de zwangerschap wel, maar dat was voor de Mrs ook niet zo. Die had tijdens de zwangerschap o.a. hypothyreoïdie waarover de verloskundige steeds zei dat ze naar eens met iemand moest gaan praten, een kind verwachten was immers ook psychisch heel belastend.
Ook nog iets anders, waarvoor ze (door een ander) kermend van de pijn naar het ziekenhuis werd gestuurd. Ook door de verloskundige weggewuifd.

Toen we na de bevalling teruggingen naar het ziekenhuis omdat ze dusdanige pijn had dat ze praktisch niet kon lopen, vonden ze dat daar ook niet zo interessant. " Elke vrouw houdt wel wat over aan de bevalling, dat hoort er ook wel een beetje bij hè"
(Gevolg van) Die klacht is nog steeds niet zoals het zou moeten zijn.
pi_216210827
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 07:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Echt? Dat had ik helemaal niet. Praktisch alles wat ik aangaf tijdens de bevalling moest eerst door de Mrs bevestigd of beargumenteerd worden, mijn woord was absoluut niks waard.
Tijdens de zwangerschap wel, maar dat was voor de Mrs ook niet zo. Die had tijdens de zwangerschap o.a. hypothyreoïdie waarover de verloskundige steeds zei dat ze naar eens met iemand moest gaan praten, een kind verwachten was immers ook psychisch heel belastend.
Ook nog iets anders, waarvoor ze (door een ander) kermend van de pijn naar het ziekenhuis werd gestuurd. Ook door de verloskundige weggewuifd.

Toen we na de bevalling teruggingen naar het ziekenhuis omdat ze dusdanige pijn had dat ze praktisch niet kon lopen, vonden ze dat daar ook niet zo interessant. " Elke vrouw houdt wel wat over aan de bevalling, dat hoort er ook wel een beetje bij hè"
Ja, maar mijn bevallingen waren ook niet zo maatgevend. Ik heb in totaal bij beide bevallingen samen denk ik überhaupt zes zinnen kunnen zeggen :') en daar werd prima op gereageerd en zeker de tweede keer werd er ook echt naar mij en mijn reactie gekeken. Het enige waar ik van baal is dat ze me hebben willen wijsmaken dat bevallingen Heel Lang Duren en dat ik daardoor minder op mijn eigen lijf vertrouwde. In de zwangerschappen ben ik naar mij idee eerder te voorzichtig behandeld dan niet serieus genomen. Dus ook duidelijk niet de norm, als ik jouw verhalen zo lees :{w
pi_216210896
Mogge!
Ik heb nog een trappenhuis voor jullie.
pi_216210907
quote:

[..]
-O-
  woensdag 8 januari 2025 @ 09:02:06 #218
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216211431
Nou zit ik aan de technische kant in ziekenhuizen, en ben ik nu juist veel en vaak betrokken bij aanpassingen in de bouw waarbij pijnstilling bij bevallingen nu juist een kern-thema is, en ook speciale aanpassingen in het gebouw voor worden getroffen (wetgeving rondom de veiligheid bij het plaatsen van ruggeprik e.d., en de opslag van de pijnstilling medicatie in een omgeving waarin zowel ziekenhuis als niet-ziekenhuis (verloskundigen) rondlopen en moeten kunnen werken)

Ik was dus eigenlijk altijd in de veronderstelling dat pijnstilling behoorlijk hoog op de agenda zou staan, gezien de inspanningen die ervoor geleverd worden om het beschikbaar te hebben op specifiek die afdeling.
Op onze keizersnede-OK's zijn ook extra voorzieningen getroffen..

Wat natuurlijk niks zegt over of ze ook werkelijk ingezet worden :P
pi_216211748
Mijn issue was ook niet de pijnstilling, die krijgen ging nog relatief soepel.
Maar ik mocht voor en na op een schaal van 1-10 aangeven hoeveel pijn ik had. Dat ging van een 10 naar 4 of 5 geloof ik.
Dat kon niet. Het was immers onmogelijk dat ik nog iets kon voelen, ik had net een ruggenprik gehad. Uitgebreid in discussie.

Heb ik mijn been maar even opgetild en mee gewapperd om te bewijzen dat die ruggenprik misschien toch net niet het effect had gehad dat ze dacht :{

Ik moet plassen.
"Dat kan niet.

En meer van dat soort onzinnige shit.

Tegen die tijd had ik al een uur of 30 weeën dus ik was al niet in een opperbeste stemming.
  woensdag 8 januari 2025 @ 09:32:58 #220
370431 drakin
vurig typje
pi_216211768
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 07:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]

In welk land was dit?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_216211783
quote:
17s.gif Op woensdag 8 januari 2025 09:32 schreef drakin het volgende:

[..]
In welk land was dit?
Nederland.
Om wat specifiek stel je die vraag?
  woensdag 8 januari 2025 @ 09:34:34 #222
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216211793
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 09:30 schreef Vanyel het volgende:
Maar ik mocht voor en na op een schaal van 1-10 aangeven hoeveel pijn ik had. Dat ging van een 10 naar 4 of 5 geloof ik.
Dat kon niet. Het was immers onmogelijk dat ik nog iets kon voelen, ik had net een ruggenprik gehad. Uitgebreid in discussie.

Heb ik mijn been maar even opgetild en mee gewapperd om te bewijzen dat die ruggenprik misschien toch net niet het effect had gehad dat ze dacht :{

Ik moet plassen.
"Dat kan niet.

Tegen die tijd had ik al een uur of 30 weeën dus ik was al niet in een opperbeste stemming.
Ahja, die herken ik wel. Mijn vrouw had tijdens de keizersnede een ruggeprik. De anesthesioloog was echter druk met andere patienten (telefonisch en door heen en weer lopen), en gaf simpelweg niet voldoende medicatie en niet op de juiste momenten.

Ze heeft alles ook gevoeld, van incisie tot het halen.

Gevolg was uiteindelijk dat ze cardio problemen kreeg kort na de ingreep...
  woensdag 8 januari 2025 @ 09:34:50 #223
370431 drakin
vurig typje
pi_216211796
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 09:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nederland.
En dan zon psychopaat daar laten werken? :o
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_216211799
quote:

[..]

SPOILER
STAAT NOG NIKSNIETS IN DOSSIER :B :B :B :B :B :B
  woensdag 8 januari 2025 @ 09:35:38 #225
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216211803
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 09:35 schreef Blues het volgende:

[..]
ook niet in een pdf-je in de correspondentie? :P
  woensdag 8 januari 2025 @ 09:40:51 #226
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216211867
Over pijnstilling gesproken vond ik vanmorgen een vacature als kwaliteits medewerker bij een medicinale cannabis producent..

Ik zou bijna solliciteren _O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_216212125
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 09:35 schreef fietsie het volgende:

ook niet in een pdf-je in de correspondentie? :P
NiksNadaNoppes.
:+

Het liefst bel ik die dame, maar dat gaat me nou ook weer te ver.
Is toch GEK 8)7
  woensdag 8 januari 2025 @ 10:15:32 #228
370431 drakin
vurig typje
pi_216212226
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 10:09 schreef Blues het volgende:

[..]
NiksNadaNoppes.
:+

Het liefst bel ik die dame, maar dat gaat me nou ook weer te ver.
Is toch GEK 8)7
Was het wel voor haarzelf? Niet haar partner ofzo?
pi_216212450
quote:
17s.gif Op woensdag 8 januari 2025 10:15 schreef drakin het volgende:

[..]
Was het wel voor haarzelf? Niet haar partner ofzo?
Voor haarzelf.
Ik denk toch echt een ander zkh geweest........... zie ook niets in de medicatie voorschrijving qua pijn stilling.
SPOOOOOOKKKKKK
  woensdag 8 januari 2025 @ 10:36:45 #230
370431 drakin
vurig typje
pi_216212527
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 10:31 schreef Blues het volgende:

[..]
Voor haarzelf.
Ik denk toch echt een ander zkh geweest........... zie ook niets in de medicatie voorschrijving qua pijn stilling.
SPOOOOOOKKKKKK
Dan misschien toch bellen. Geen medicatie zonder bewijs van operatie toch?
  woensdag 8 januari 2025 @ 10:45:23 #231
65846 Bocaj
47th President.
  woensdag 8 januari 2025 @ 11:01:11 #232
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216212786
quote:

[..]
Voor haarzelf.
SPOOOOOOKKKKKK
Doet jullie EPD ook een bevraging van het landelijk schakelpunt voor medicatie ? Kun je die eventueel ook zelf triggeren door bv een nep-afspraak te plannen (en die te annuleren)?

(Even ervan uitgaand dat je in het kader van nazorg voor een bestaande behandelrelatie namens jouw hoofdbehandelaar deze handelingen mag uitvoeren :P )

[ Bericht 14% gewijzigd door fietsie op 08-01-2025 11:08:15 ]
pi_216212931
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 09:30 schreef Vanyel het volgende:

Ik moet plassen.
"Dat kan niet.

Dat soort dingen kunnen de vrouwtjes ook helemaal niet zelf aangeven :{w /s
pi_216212991
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 09:35 schreef Blues het volgende:

[..]
:'(
  Moderator woensdag 8 januari 2025 @ 12:23:10 #235
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216213737
Ik kwam vanochtend op weg naar werk een ambulance uit Emmer-Compas en brandweer uit Emmen tegen. Enige dat ik kon vinden was een verkeersongeval in Mussel.

Dan zijn er wel ambulanceposten en brandweerkazernes dichtbij.

Maar lees net dat er in een straal van 1km daar drie ongevallen waren door gladheid, waarvan een met dodelijke afloop. :o
pi_216213836
quote:

[..]
Voor haarzelf.
SPOOOOOOKKKKKK
Is het aan jou om dit verder uit te zoeken?
Kan mij voorstellen, dat je nieuwsgierig bent hoe het verloopt.
Mw. is toch bekend bij één van jullie artsen? Ms even overleggen… #2cts

Vandaag geen kastje thuis opruimen.
Wèl medewerking en instructies om de bieb planken uit te ruimen. Volgens de acht regels, die er voor zijn. En ook op ouderdom, onderwerp, tekstgebruik, vies, stukgelezen etc. Let’s go w/
Ruim 1600 boeken slechts.
pi_216213990
Het is niet aan mij verder.
Maar ik ga straks die mevrouw ff bellen.....
pi_216214783
SPOILER

[ Bericht 7% gewijzigd door Blues op 08-01-2025 14:15:16 ]
pi_216215101

Groeten uit Spanje!
pi_216217386
Vandaag was de uitvaart van mijn tante. ;(
pi_216217419
Verdrietig -O- Kon je er wel naar toe?
pi_216217519
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 17:38 schreef Tele6 het volgende:
Vandaag was de uitvaart van mijn tante. ;(
:*
pi_216217674
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 17:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Verdrietig -O- Kon je er wel naar toe?
Natuurlijk. Mijn werk is daar gelukkig flexibel zat voor.

Mijn moeder wilde er wat vertellen dus het was spannend of dat zou lukken en ze niet wat raars zou gaan zeggen, maar het ging heel goed. Een vrij oppervlakkig verhaal over dat m'n tante veel vrijwilligerswerk deed.

We hebben naderhand met de familie nog op mijn tante geproost in een zaaltje van een restaurant in de buurt. Mijn ouders waren vergeten dat aan me door te geven dus dat was een verrassing :') maar het was wel goed om nog even te kunnen napraten.

Mijn vader leek het goed vol te houden. Maar het verschilt bij iedereen wat ze het moeilijkst vinden -- ik zit alleen maar te huilen bij de toespraken van zo'n uitvaart, maar andere mensen vinden de muziek bijvoorbeeld emotioneler.
pi_216218671
Napraten is altijd wel prettig om zaken alsnog te delen.
Uitvaarten dichtbij kan ik best hebben, hou het droog zelfs.
Een paar maanden later bij een betrekkelijk vreemde - de vader van een vriendin - ging ik helemaal los! 😳

@vlindertje89
nogmaals vandaag op school gevraagd naar voorlichting en vuurwerk bij de leerkracht groep 7/8.
Niet structureel, in het verleden wel eens de Brandwondenstichting, de Brandweer of andere organisaties.
Verder benoemen de leerkrachten zelf wel de risico’s zo voor de vakantie.
Op de basisschool waren geen gewonden. Gelukkig.

Verder was het nog niet eerder zo druk in de bieb. Veel boeken, veel bezoekers.
Wij kwamen niet eens toe aan afboeken.
Haha. 🤣 Volgende week dan maar.
  woensdag 8 januari 2025 @ 20:07:29 #245
63722 z80
I fink you freaky
pi_216219538
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:23 schreef derLudolf het volgende:
Ik kwam vanochtend op weg naar werk een ambulance uit Emmer-Compas en brandweer uit Emmen tegen. Enige dat ik kon vinden was een verkeersongeval in Mussel.

Dan zijn er wel ambulanceposten en brandweerkazernes dichtbij.

Maar lees net dat er in een straal van 1km daar drie ongevallen waren door gladheid, waarvan een met dodelijke afloop. :o
In deze hoek waren er 24 ongevallen volgens een nieuwssite.
Het was ook echt glad. Opgevroren wegdek waarvan je het niet kon zien. Maar waar je wel van schoof.
En dan maakt het niet uit wat er aan rubber onder de wagen zit. Op ijs glijd alles. Tenzij illegaal met spikes rijden.
pi_216220173
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 11:01 schreef fietsie het volgende:

[..]
Doet jullie EPD ook een bevraging van het landelijk schakelpunt voor medicatie ? Kun je die eventueel ook zelf triggeren door bv een nep-afspraak te plannen (en die te annuleren)?

(Even ervan uitgaand dat je in het kader van nazorg voor een bestaande behandelrelatie namens jouw hoofdbehandelaar deze handelingen mag uitvoeren :P )

Moet ze wel toestemming hebben gegeven om het te mogen bevragen :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_216220521
Ond EPD heeft geen landelijk schakelpunt.

Tally :W
pi_216220788
Wij staan met 50 mensen te repeteren voor het optreden in Paradiso volgende week.
Op het grote podium.
En voor as. zondag op de Nieuwjaarsreceptie en heropening van het Theater.
Vijf.tig.mensen 🎶 🎼
Dat is een boel geluid.
pi_216220821
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 21:19 schreef AnneX het volgende:
Wij staan met 50 mensen te repeteren voor het optreden in Paradiso volgende week.
Op het grote podium.
En voor as. zondag op de Nieuwjaarsreceptie en heropening van het Theater.
Vijf.tig.mensen 🎶 🎼
Dat is een boel geluid.
Gaaf in Paradiso! *O*

Zaterdag ga ik sinds jaren weer eens koorzingen :D Inloopkoor Haarlem, samen met een vriendin.
Zin in!
  woensdag 8 januari 2025 @ 21:27:46 #250
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_216220933
Soms mis ik het zingen O+ heb een tijdje bij het tienerkerkkoor gezeten van de kerk waar ik letterlijk naast woonde. Maar als atheïst duren de diensten dan toch vrij lang :O dus toen ik ontdekte dat de drummer bij een sambaband speelde ben ik al snel overgestapt :D ik krijg wel nog steeds kippenvel als ik de filmpjes terugkijk van het korenfestival in Rijsbergen waar we altijd aan meededen, zo leuk.
pi_216221111
Böse Menschen haben keine Lieder…
  Moderator woensdag 8 januari 2025 @ 22:01:14 #252
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216221491
Hernieuwd leuk contact is leuk :)
pi_216221933
Ook weer thuis van eetclub etentje. Was gezellig. Een van de dames was er niet bij, die is gisteravond met spoed van haar blindedarm ontdaan. Meestal rij ik met haar mee dus nu moest ik op de fiets en hopeloos verdwaald. Was al ruim 15 min te vroeg vertrokken (zou 15 minuten fietsen zijn, en ik heb er 40 minuten over gedaan :D ik ken mezelf zo goed _O-

Fijn dat je nog even kon napraten met je famile.

He @Tally :W

Wat leuk @AnneX Paradiso en @Blues ook aan het zingen. Da’s iets dat jullie van mij nooit zullen lezen, zing echt te vals
  Moderator woensdag 8 januari 2025 @ 22:36:38 #254
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216221996
Daarvoor hebben ze autotune tegenwoordig @Kaatje1

Met autotune en een nieuw veel te wit gebitje uit Turkije heb je zo een hit.
  Moderator woensdag 8 januari 2025 @ 22:39:08 #255
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216222020
Zapte vorige week voorbij aan "bij ons op het kamp" dacht ik. Daarin was ook al iemand die zogezegd al veertig jaar door probeerde te breken.

Als je na 40 jaar nog niet bent doorgebroken ben je misschien gewoon geen artiest.
pi_216222124
Ik overweeg een landhuisje te kopen. In Spanje. Vandaag bezichtigd. We zijn nog steeds welwillend :P
pi_216222159
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2025 22:47 schreef sigme het volgende:
Ik overweeg een landhuisje te kopen. In Spanje. Vandaag bezichtigd. We zijn nog steeds welwillend :P
Zou je voor de afwisseling niet in een ander land willen?
Bijv. in Frankrijk, onderweg naar Spanje i.p.v. hotel. Om daar dan in etappes heen te reizen? Of liggen de prijzen daar anders 😇
  woensdag 8 januari 2025 @ 23:51:41 #258
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_216222750
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 22:50 schreef AnneX het volgende:

[..]
Bijv. in Frankrijk, onderweg naar Spanje i.p.v. hotel. Om daar dan in etappes heen te reizen? Of liggen de prijzen daar anders 😇
Argentinië! Ik heb nog een leuk stukje grond te koop (8>
pi_216222798
Het sneeuwde O+
Helaas werd het al snel slush puppy ;(
pi_216222874
quote:

[..]
Waarom zou je in Frankrijk willen wonen als er ook Spanje is O+
pi_216223653
Sneeuw :(. Gelukkig weer bijna gesmolten, maar ik start wel even thuis op om na de spits naar kantoor te rijden.
  Moderator donderdag 9 januari 2025 @ 07:34:10 #262
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216223658
Biosupdates, nog 10 minuten... #rustigopstarten
pi_216223664
Goedemorgen!

quote:

[..]
Nee, ik wil geen huis in Frankrijk.
pi_216223750
quote:
Een klein landhuis? Ik vind de omschrijving nu al puik.
Spoilers!
pi_216224050
Hoi @Kaatje1
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Moderator donderdag 9 januari 2025 @ 08:55:35 #266
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_216224133
quote:
Waar in Spanje?

En hoi @Tally !
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_216224456
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2025 08:55 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Waar in Spanje?
Aragon, langs de Ebro.
Ben jij wat bekend in Spanje?
  donderdag 9 januari 2025 @ 09:21:21 #268
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_216224458
Wat komt TRV mod @UIO_AMS hier nou weer doen :? Straks komt die rare @Fogel hier zeker ook nog posten?
  donderdag 9 januari 2025 @ 09:45:48 #269
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216224731
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 09:21 schreef sigme het volgende:

[..]
Aragon, langs de Ebro.
De meerval-visser hemel van Spanje toch ?
pi_216224824
Live getuige van dierenmishandeling :D

Geen eten, in een reismandje gepropt en luid mauwend meegenomen naar gevaarlijke oorden.
grgr vanaf de dierenarts :+
  Moderator donderdag 9 januari 2025 @ 10:26:25 #271
45833 crew  Fogel
pi_216225125
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 09:21 schreef flipsen het volgende:
Wat komt TRV mod @:UIO_AMS hier nou weer doen :? Straks komt die rare @:Fogel hier zeker ook nog posten?
Dat doe ik wel vaker… maar niet vaak.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  donderdag 9 januari 2025 @ 10:31:51 #272
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216225189
quote:
Hallo MadMaster,

Gefeliciteerd!
Jij had alle vragen goed en bent de winnaar van de muziekquiz tijdens de Nieuwjaarsshow! Binnenkort maken we dit bekend via het intranet. Dat betekent dat er een taart naar jouw afdeling komt.
Leuk ende aardig, maar ik hou helemaal niet van taart en ook niet om via het intranet in the picture te komen...
  donderdag 9 januari 2025 @ 10:33:01 #273
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216225215
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:26 schreef Fogel het volgende:

[..]
Wel een mooie gelegenheid zo om je een leuk verblijf in het land van @flipsen toe te wensen...
  donderdag 9 januari 2025 @ 10:40:30 #274
370431 drakin
vurig typje
pi_216225302
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:31 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Leuk ende aardig, maar ik hou helemaal niet van taart en ook niet om via het intranet in the picture te komen...
Maar als je meedoet ga je ook akkoord met de voorwaarden van het spel.

Masker op en taart maar uit gaan delen
  donderdag 9 januari 2025 @ 10:56:29 #275
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_216225478
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:33 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Wel een mooie gelegenheid zo om je een leuk verblijf in het land van @:flipsen toe te wensen...
Oeh! Ik had het nog braaf geheim gehouden O-) ok, ik sta in de rij bij gated 14, na Fogel nog even gezien te hebben in de lounge bij gated 1. Ofwel, ik ben nu al moe van het rennen, weer voldoende beweging gehad vandaag
pi_216225520
quote:
Wat komt TRV mod @:UIO_AMS hier nou weer doen :? Straks komt die rare @:Fogel hier zeker ook nog posten?
Ik heb beiden gemeet :D Komt wel dichtbij zo.
pi_216225582
En weer thuis. Er is ontbeten, er wordt rondgelopen. Ik ben nog niet vergeven.

Ik de dierenarts waarschuwen voor Pittige Poes die nog weleens kan brommen als er bloed geprikt wordt. Burrito poes bleek een popje te zijn O+ *;

Daarna vloerkleedjeskater. Die ondergaat alles lijdzaam. NIET VANDAAG. Er werd gebromd. Er werd geblazen. Er werd gemept. Hij liet zijn slechte gebit meermaals zien :o
En de laatste drie nagels zijn niet geknipt. Gelukkig deden we dat als laatste _O-
  donderdag 9 januari 2025 @ 11:16:47 #278
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_216225872
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:26 schreef Fogel het volgende:

[..]
We hadden een culinaire meet, dus dan mag het hier :D
  donderdag 9 januari 2025 @ 11:20:03 #279
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_216225922
Vlucht had om 07:15 moeten vertrekken... right. Wordt nog volop geboard. Anyway, ik ga de mobiel maar eens uitzetten. Goeie vlucht @Fogel, lekker warm in Iguazu zag ik 8-)
pi_216226142
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:31 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Feli! 🍰

En wat @drakin zegt:
quote:
17s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:40 schreef drakin het volgende:

[..]

Intranet weet toch wel wie je bent! Insert: de smoelenfoto.
  Moderator donderdag 9 januari 2025 @ 11:38:10 #281
45833 crew  Fogel
pi_216226230
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:33 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Wel een mooie gelegenheid zo om je een leuk verblijf in het land van @:flipsen toe te wensen...
Dank u!
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 11:20 schreef flipsen het volgende:
Vlucht had om 07:15 moeten vertrekken... right. Wordt nog volop geboard. Anyway, ik ga de mobiel maar eens uitzetten. Goeie vlucht @:Fogel, lekker warm in Iguazu zag ik 8-)
Thanks, jij ook goeie vlucht zo.
Lekker warm ja, gelukkig had ik nog een schone zwarte spijkerbroek :+
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_216227128
@Tele6 :*
Fijn dat je moeder geen rare dingen zei. En dat jullie nog even hebben kunnen proosten.

@Cat-astrophe jaarlijkse controles? Ik moest vorige week maandag met kat naar da voor oogontsteking, vrijdag voor controle. Vrijdag was hij zowaar aan het einde even op zn zij geflopt in de mand voor kriebels van de da O+ dat was zoo fijn, dat hij toch even een soort van op zijn gemak was daar en bij haar O+

Bijna weekend!! *O* morgen wel nog een pittige dag met 10-17.15 achter elkaar afspraken en intervisies van klinische stage studenten leiden. Als ik mazzel heb is de eerste intervisie iets korter en heb ik dan van 12.30-13u wel nog even pauze. En vandaag nog een inleiding en methode herschrijven. Maar daarna is het SCHAATSTIJD *O*
  donderdag 9 januari 2025 @ 12:54:14 #283
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216227213
quote:
17s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:40 schreef drakin het volgende:

[..]

Die voorwaarden zijn vooraf niet bekend gemaakt.
Sterker nog, ik wist niet eens dat er een muziekquiz zou zijn, dat bleek pas gaandeweg.

I.v.m. onze Lapland trip heb ik een mooie, warme bivakmuts aangeschaft en die kan eventueel van pas komen...

[ Bericht 0% gewijzigd door MadMaster op 09-01-2025 13:01:19 ]
pi_216227233
Lekker dan, men was vergeten door te geven dat de boten niet verplaatst waren. Ik in de natte sneeuw op de fiets naar de “nieuwe” plek, geen boot te zien, toen maar gebeld en naar de normale plekk -O- Heb m’n beweging in de frisse lucht wel gehad voor vandaag.

Prima spreekuur, 1 knul die het niet helemaal heeft begrepen, denkt wanneer hij een eigen advocaat inhuurt, hij eerder een tweede interview met IND krijgt. Man is sinds begin december hier, over 15 maanden mag hij gaan klagen (hij wil overal een officiële klacht over indienen, zeer arrogant knulletje).

Apart dat de katten van Cat elkaars gedrag hadden overgenomen _O-

Gaan jullie dan definitief naar Spanje @sigme ?
  Moderator donderdag 9 januari 2025 @ 13:10:04 #285
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_216227450
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 09:21 schreef sigme het volgende:
Aragon, langs de Ebro.
Wel wat bekend, maar niet in de Aragon-regio. Zou graag eens naar Zaragoza gaan.

quote:
Ik kom niet alleen in TRV, STA, of KAA.

quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb beiden gemeet :D Komt wel dichtbij zo.
Well hello my former blind date! 8-)
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 9 januari 2025 @ 13:53:24 #286
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_216227961
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2025 13:10 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik kom niet alleen in TRV, STA, of KAA.
Durfal :D
  Moderator donderdag 9 januari 2025 @ 14:05:53 #287
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_216228084
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 13:53 schreef flipsen het volgende:
Durfal :D
Zo rol ik...

Alleen bij OUD blijf ik vandaan.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_216228675
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 12:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Gaan jullie dan definitief naar Spanje @sigme ?
Zeker niet!

Ik heb in NL m'n werk en m'n ouders, we hebben schapen, katten en (steeds minder) ganzen. Wel zouden we dan streven naar vaker/meer Spanje en misschien ooit daar ook een paar maanden onafgebroken zijn.
Maar in de zomer wil je daar ook echt niet wezen hoor, dan vluchten de lokalo's tegenwoordig naar NL :')
pi_216229348
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 12:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Lekker dan, men was vergeten door te geven dat de boten niet verplaatst waren. Ik in de natte sneeuw op de fiets naar de “nieuwe” plek, geen boot te zien, toen maar gebeld en naar de normale plekk -O- Heb m’n beweging in de frisse lucht wel gehad voor vandaag.

Prima spreekuur, 1 knul die het niet helemaal heeft begrepen, denkt wanneer hij een eigen advocaat inhuurt, hij eerder een tweede interview met IND krijgt. Man is sinds begin december hier, over 15 maanden mag hij gaan klagen (hij wil overal een officiële klacht over indienen, zeer arrogant knulletje).

Shit Kaat vd boten!
pi_216229392
Het is teveel jongens om overal op te reageren _O-
Alles gelezen!

Mijn eerste "gratis af te halen" ervaring via facebook:
Het speelkasteel/burcht is gisteravond opgehaald door een docent die het ging gebruiken voor een geschiedenisthema op school O+
De bak met smurfen (veelal zonder armpjes :D ) en andere dwergen en poppetjes vanmiddag door een oma die vanalles vertelde over haar kleingrut.

Ik vind dit leuker dan op de grote hoop zetten bij de kringloop.

Meteen alle spelletjes uitgezocht en wat dingen in de kast/dekenkist veranderd.
*O*
  donderdag 9 januari 2025 @ 16:43:59 #291
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216229519
Vanmorgen toegangspas, laptop en telefoon afgegeven, in het cafetaria een leverkassemmel gegeten (dame daar gaf me een dubbeldikke schijf en kontje ter afscheid). Alle medewerkers die op kantoor waren persoonlijk afscheid van genomen. Gisteravond met mijn MT wezen eten.
Het is voorbij, punt er achter.
Terugweg eerst 200 KM zware regenval, daarna 200 KM dikke sneeuw. Sommige stukken lag een 20 CM. Das niet aangenaam rijden. Blij dat ik niet met de trein was, zijn veel treinverbindingen uitgevallen.
/lief dagboek.
pi_216229528
Ja dat is ook best leuk. Sommige mensen maak je zo blij met dingen die jij niet meer gebruikt. Laatst zelfs iemand die dringend 2 zwarte knoopjes nodig had op een zondag voor iets dat docht s avonds aan moest. Ik heb al de door oma en moeder bewaarde knoopjes dus ze kon uitzoeken, kreeg nog net geen knuffel.

En nee, dat fietsen in de sneeuw was niet erg leuk. Ook na vannacht zeker 3 uur wakker gelegen van de pijn in m’n bovenbenen. Dit weer is zo slecht voor t lijf.
En de teamleiders hoeven tegen mij niet meer te klagen dat COA hun niet informeert over wijzigingen, ik ben hun eigen vrijwilliger 😉
pi_216229745
Wie waren hier ook al weer de paaseitjes liefhebbers?
https://www.rtl.nl/nieuws(...)in-bijzondere-smaken
  donderdag 9 januari 2025 @ 17:16:38 #294
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216229773
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 17:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Wie waren hier ook al weer de paaseitjes liefhebbers?
https://www.rtl.nl/nieuws(...)in-bijzondere-smaken
Alles voor de social media clicks.
Ik kan slechts meewarig hoofdschudden over de hypes die komen en gaan. Dubai Chocolade is er ook zo eentje.
pi_216229816
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 16:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vanmorgen toegangspas, laptop en telefoon afgegeven, in het cafetaria een leverkassemmel gegeten (dame daar gaf me een dubbeldikke schijf en kontje ter afscheid). Alle medewerkers die op kantoor waren persoonlijk afscheid van genomen. Gisteravond met mijn MT wezen eten.
Terugweg eerst 200 KM zware regenval, daarna 200 KM dikke sneeuw. Sommige stukken lag een 20 CM. Das niet aangenaam rijden. Blij dat ik niet met de trein was, zijn veel treinverbindingen uitgevallen.
/lief dagboek.
Gefeliciteerd met je pensioen!
  donderdag 9 januari 2025 @ 17:23:22 #296
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216229851
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 17:20 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Gefeliciteerd met je pensioen!
Nee, geen pensioen, opgestapt
pi_216229856
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 16:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
/lief dagboek.
En nu?
Andere baan toch?
pi_216229859
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 17:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nee, geen pensioen, opgestapt
Jammer, 400 km enkele reis lijkt me ook zwaar.
  donderdag 9 januari 2025 @ 17:24:36 #299
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216229865
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2025 17:23 schreef Blues het volgende:

[..]
En nu?
Andere baan toch?
We zien wel, voorlopig vrijgesteld tot de zomer.
  donderdag 9 januari 2025 @ 17:25:11 #300
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216229872
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 17:24 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Jammer, 400 km enkele reis lijkt me ook zwaar.
Was 600 maar de laatste 200 was het droog.
pi_216229883
Dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')