Ze heeft zo haar patronen. Ik zwem niet vaak met haar én was niet met haar gestart en ik denk dat het daarom voor haar niet logisch was dat ik erbij bleef.quote:
Gewoon zo van "wegwezen!"quote:Op zondag 5 januari 2025 12:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik werd vanmorgen keihard gedissed![]()
[..]
Toen kreeg ik een duwtje tegen mijn schouder, werd er naar de zwembadtrap gewezen. En, mocht ik het nóg niet snappen, kreeg ik een vriendelijkeGedissed!
![]()
Het kon ook iets zijn als: ‘rust jij maar lekker uit op de kant, dan zwem ik nog even door met die ander. ‘ Maar ik denk dat het een: ‘jij bent ook best gezellig, maar ik ben begonnen met die ander dus beetje raar dat jij erbij komt. Ik zou het fijner vinden als ik met die ander kan blijven doorzwemmen.’quote:
Exact!quote:Op zondag 5 januari 2025 14:10 schreef Candaasje het volgende:
Ik begrijp je wel, dat zijn soms juist momenten die er ook voor zorgen dat je weet dat jouw (of die van een collega) aanwezigheid op andere momenten wel echt gewaardeerd wordt, want ze kan het aangeven.![]()
(Ik heb wel eens patiënten die alles lijdzaam ondergaan , maar waarvan je geen idee hebt of ze nu blij met je hulp zijn of niet. Ik vind dat vaak moeilijker dan een patiënt die me (in mijn geval vaak vrij letterlijk) afsnauwt. Dat is gewoon duidelijk
)
Maar goed, ik ben ook wel eens buiten gezet door een cliënt in de thuiszorg omdat ze niet wilde dat ik kwam stofzuigen. En die me de week erop vrolijk en volledig in haar Eva kostuum wilde knuffelen. Dus ik weet ook dat het vaak niet zozeer persoonlijk is, maar vaker de omstandigheden. En ook een cliënt hoeft niet iedereen maar leuk te vinden natuurlijk, het zijn net mensen
quote:Op zondag 5 januari 2025 14:10 schreef Candaasje het volgende:
Maar goed, ik ben ook wel eens buiten gezet door een cliënt in de thuiszorg omdat ze niet wilde dat ik kwam stofzuigen. En die me de week erop vrolijk en volledig in haar Eva kostuum wilde knuffelen. Dus ik weet ook dat het vaak niet zozeer persoonlijk is, maar vaker de omstandigheden. En ook een cliënt hoeft niet iedereen maar leuk te vinden natuurlijk, het zijn net mensen
Fijn dat jij het idd zo kan zien!quote:Op zondag 5 januari 2025 13:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het kon ook iets zijn als: ‘rust jij maar lekker uit op de kant, dan zwem ik nog even door met die ander. ‘ Maar ik denk dat het een: ‘jij bent ook best gezellig, maar ik ben begonnen met die ander dus beetje raar dat jij erbij komt. Ik zou het fijner vinden als ik met die ander kan blijven doorzwemmen.’
En als je niet kunt praten wordt dat een licht richtinggevend duwtje, de richting wijzen voor extra uitleg en zwaaien voor absolute duidelijkheid.
Iedereen lijkt het zo persoonlijk op te nemenDeze dame is laag niveau, niet verbaal, tikje verstoorde prikkelverwerking. Dan vind ik het fantastisch dat ze haar eigen keuze maakt. En dat aan mij duidelijk kan maken. Want ze ‘moet’ al zoveel wat voor haar best lastig kan zijn.
Helaas. Ik ben afgelopen vakantie in Macau voor goed verpest. Voor 10mop. Ongeveer 1.20 Euroquote:
quote:Op zondag 5 januari 2025 15:25 schreef z80 het volgende:
[..]
Helaas. Ik ben afgelopen vakantie in Macau voor goed verpest. Voor 10mop. Ongeveer 1.20 Euro
Vers uit de oven. En de keuze bek verbranden of langer wachten met eten.
[ afbeelding ]
Macau/Macao was van 1557 tot 1999 onder Portugees bestuur. En is net als Hongkong weer terug gegeven aan China. Maar de Portugese invloed is nog goed zichtbaar en proefbaar. Daar ook voor het eerst duif gegeten. Een kleine kip met smaak.quote:Op zondag 5 januari 2025 15:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Ik heb ‘de originele’ gehad in Portugal. En ben nog steeds van mening dat de versie van de Lidl er weinig voor onder doet.
Die in Macau worden zonder roomboter gebakken toch?quote:Op zondag 5 januari 2025 15:25 schreef z80 het volgende:
[..]
Helaas. Ik ben afgelopen vakantie in Macau voor goed verpest. Voor 10mop. Ongeveer 1.20 Euro
Vers uit de oven. En de keuze bek verbranden of langer wachten met eten.
[ afbeelding ]
Reisgelukquote:Op zondag 5 januari 2025 15:57 schreef sigme het volgende:
Hier ligt in de mini-buurtsupermarkt: varkenspootjes, gehalveerde varkendpootjes, varkensoren, kwartels. En ook wel wat voor ons 'normaler' vlees, maar dit heeft hier blijkbaar zo'n omloopsnelheid dat het de buurtsuper met beperkt assortiment haalt.
Geen idee. Smaakte goed. En zuivel kennen ze hier gewoon. Ik heb melk en kaas in ieder geval in de supermarkt zien liggen.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Die in Macau worden zonder roomboter gebakken toch?
Ja tuurlijk, want zuivel is ook vanuit Portugal wel meegekomen qua gebruikquote:Op zondag 5 januari 2025 16:42 schreef z80 het volgende:
[..]
Geen idee. Smaakte goed. En zuivel kennen ze hier gewoon. Ik heb melk en kaas in ieder geval in de supermarkt zien liggen.
Het merendeel van de Pastel de Nata buiten Lissabon komt uit de diepvriezer, nadat ze massaal in de fabriek gemaakt worden, waar op zich niets mis mee is.quote:Op zondag 5 januari 2025 15:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Ik heb ‘de originele’ gehad in Portugal. En ben nog steeds van mening dat de versie van de Lidl er weinig voor onder doet.
Eclectisch voerquote:Op zondag 5 januari 2025 16:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het merendeel van de Pastel de Nata buiten Lissabon komt uit de diepvriezer, nadat ze massaal in de fabriek gemaakt worden, waar op zich niets mis mee is.
Bij de Oriënt Express winkels in NL ook, waar ze aangeprezen worden als lekkernij uit Macau, zodat ze ze als 'Aziatisch' kunnen verkopen…
Daar zeg je wat.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Eclectisch voer![]()
Surinamers die spaghetti gebruiken voor Surinaamse bami omdat het goedkoper is, alles kan toch ook eigenlijk. Heerlijk, eten
Yep, lekker pragmatisch datquote:Op zondag 5 januari 2025 16:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Daar zeg je wat.
Een tijdje terug heb ik van een Surinaamse dame een heerlijke portie bami gekregen.
Op mijn vraag welke soort bami ze had gebruikt, kreeg ik ook te horen dat het de goedkoopste spaghetti uit de supermarkt was…
Ja ik ook! Ooit bij een enorme Indische familie. Die satéquote:Op zondag 5 januari 2025 17:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Yep, lekker pragmatisch dat![]()
Ik kwam vroeger in de zorg veel bij veel soorten mensen thuis. Daar leer je veel van
En, en, en?quote:Op zondag 5 januari 2025 17:10 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben thuis
<zelfkastijding verhaal geknipt>
…handwarmers…
Nou die handwarmers werken.quote:
Goede buffs koop je bij een motorkledingzaak. Zijn iets duurder maar het duurt veel langer voordat deze doorweekt zijn, en zijn er op gemaakt je nek warm te houden in de winter op de motor. Kunnen dus veel wind tegen houden weet ik als ex zomer en winter motorrijder.quote:
Dank voor de recensie.quote:Op zondag 5 januari 2025 17:27 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou die handwarmers werken.
Vriendin begon op een gegeven moment zelfs te klagen dat ze er te warme handen van kreeg
Die van de Decathlon blijk je te moeten activeren door ze 10 min op 20 graden te houden. Dat had ik niet van tevoren gelezen. Dan had ik ze denk ik aan het eind vd autorit vast geactiveerd. Nu heb ik ze 10 minuten in mijn broek gestopt
Ik zou een volgende keer misschien gaan voor het soort dat je breekt om te activeren. Want die we nu hadden werden heel koud in mijn broek
Verder hebben ze ruim 3u gewerkt denk ik. Dat is minder dan de beloofde 6u maar nog steeds best prima. Ze werkten ondanks dat m'n wanten steeds natter werden en het zijn maar kleine dingetjes dus ze pasten ook in handschoenen erbij. Wel effectiever in wanten.
Decathlon verkoopt de variant die je met 10 min op 20C activeert ook voor in schoenen, dat is een platter pakje dat je aan je voet vast kan plakken. Maar ik had daar geen zin in omdat ik mijn schoen er niet voor uit wilde gaan doen.quote:Op zondag 5 januari 2025 17:43 schreef Blues het volgende:
Tele bikkels![]()
Die breekwarmers zijn ideaal idd in wanten. Als je 2x2 kleintjes meeneemt ben je de hele dag warm.
Zoiets zou ook voor in schoenen moeten bestaan.
Ingeklaard.... wat betekent datquote:Op zondag 5 januari 2025 18:23 schreef AnneX het volgende:
Dat is een afziendagje geweest voor de sporters en voor Tele![]()
Op zondag dus vandaag - bij opstaan dacht ik dat het maandag was- was ik vrij van kastje ruimen en yoga.
![]()
Morgen dan weer gewoon in ritme! Twee films gezien op een schermpje naast mij.
De eerste was ik bijnna vergeten, oh ja, the Holiday een oudje uit 2006.
En de Holdovers, meer drama. Cadeautjes van ziggo.
Buiten koud en nat en koud, niet eens naar de kliko achterin de tuin geweest 🙃
En het pakje is …ingeklaard op de plaats van bestemming…
Dat het pakje door de douane heen is. Dus fysiek in het land is aangekomen en door de lokale paketboer geleverd kan gaan worden.quote:
Nah mijn pakje staat al dagen op wel aangeboden maar niet bezorgd.quote:Op zondag 5 januari 2025 18:40 schreef z80 het volgende:
Dat het pakje door de douane heen is. Dus fysiek in het land is aangekomen en door de lokale paketboer geleverd kan gaan worden.
Ja, hoo, huu. Het pakje is na inklaring van internationaal gebied naar lokaal gebied gegaan. Dus van buitenland naar binnenland.quote:Op zondag 5 januari 2025 18:42 schreef Blues het volgende:
[..]
Nah mijn pakje staat al dagen op wel aangeboden maar niet bezorgd.
Is brievenbuspakketje en komt altijd aan.
(PO box in postkantoor in stadje Australië)
Doet me denken aan Millenniumquote:Op zondag 5 januari 2025 18:42 schreef Blues het volgende:
[..]
Nah mijn pakje staat al dagen op wel aangeboden maar niet bezorgd.
Is brievenbuspakketje en komt altijd aan.
(PO box in postkantoor in stadje Australië)
Hij heeft een zware storm gehad onderwegquote:Op zondag 5 januari 2025 18:41 schreef sigme het volgende:
Vandaag komt Sinterklaas terug in Spanje (nieuwsfoto'tje van vandaag):
[ afbeelding ]
Hij is vanmiddag hier in de haven aangekomen en kindertjes hebben wortels voor z'n paard neergelegd en hopen op mooie kado's.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar er wel zin in om te knallen..
lam doet het nog steeds reuze goed en springt lekker door de sneeuw
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Ik had gehoopt dat de turón in de winkels zou blijven liggen tot en met drie koningen, maar neequote:Op zondag 5 januari 2025 18:41 schreef sigme het volgende:
Vandaag komt Sinterklaas terug in Spanje (nieuwsfoto'tje van vandaag):
[ afbeelding ]
Hij is vanmiddag hier in de haven aangekomen en kindertjes hebben wortels voor z'n paard neergelegd en hopen op mooie kado's.
Zoek bij een Nederlandse 'bakkerij' maar eens naar apparaten die nodig zijn om hetgeen ze verkopen te produceren. Dat gaat bij jou in't durp alleen fort negen zijn denk ik.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het merendeel van de Pastel de Nata buiten Lissabon komt uit de diepvriezer, nadat ze massaal in de fabriek gemaakt worden, waar op zich niets mis mee is.
Bij de Oriënt Express winkels in NL ook, waar ze aangeprezen worden als lekkernij uit Macau, zodat ze ze als 'Aziatisch' kunnen verkopen…
Nooo! Net nog een stukje opquote:Op zondag 5 januari 2025 20:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat de turón in de winkels zou blijven liggen tot en met drie koningen, maar nee
De meeste bakkerszaken hebben hier niet eens meer ovens in de zaak staan, dus ik onderken wat je stelt.quote:Op zondag 5 januari 2025 20:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zoek bij een Nederlandse 'bakkerij' maar eens naar apparaten die nodig zijn om hetgeen ze verkopen te produceren. Dat gaat bij jou in't durp alleen fort negen zijn denk ik.
Doorrijden naar de WaarderPolder. Daar wordt heul het brood voor Haarlem en IJmuiden eo gebakkenquote:Op zondag 5 januari 2025 20:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De meeste bakkerszaken hebben hier niet eens meer ovens in de zaak staan, dus ik onderken wat je stelt.
Ik rijd elk weekend een stuk om vers volkorenbrood uit eigen bakkerij te halen en dan moet ik het nog bestellen ook, anders hebben we niets. In Zwanenburg zit nog een kleine bakkerij van 2 dames die ook alles zelf maken en bakken, maar ook hun assortiment en dus aanbod is beperkt.
Daarnaast zit er een bakkerij 'Mama' die ook alles zelf produceert, maar daar hoef je weer niet voor een halfje wit of bruin aan te kloppen.
Ik ken de adresjes dus wel en kom er als broodliefhebber bijna wekelijks.
Vijf bakkerijen die 90% van het Nederlandse brood bakken. En geen één van de desembakkers is opgeleid tot bakker. Nul.quote:Op zondag 5 januari 2025 20:46 schreef borisz het volgende:
[..]
Doorrijden naar de WaarderPolder. Daar wordt heul het brood voor Haarlem en IJmuiden eo gebakken.
Ok... Dat zijn 'broodfabrieken' .. Oh langs de Schinkel hebben we er ook 1. Is leuk als je er rond lunchtijd een rondje loopt direct honger. Het ruikt er altijd goed.
Brood zoals ik het maak wil je ook niet per halfjes, geen conserveermiddel dus dat wordt gewoon droog. Zou ik ook met een half brood blijven zitten, als iemand daar om vraagt. We hebben ze wel een tijdje op half gewicht gebakken (en later ook nog wel op verzoek), maar dat rijst gewoon minder mooi door dan een groter brood.quote:Op zondag 5 januari 2025 20:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De meeste bakkerszaken hebben hier niet eens meer ovens in de zaak staan, dus ik onderken wat je stelt.
Ik rijd elk weekend een stuk om vers volkorenbrood uit eigen bakkerij te halen en dan moet ik het nog bestellen ook, anders hebben we niets. In Zwanenburg zit nog een kleine bakkerij van 2 dames die ook alles zelf maken en bakken, maar ook hun assortiment en dus aanbod is beperkt.
Daarnaast zit er een bakkerij 'Mama' die ook alles zelf produceert, maar daar hoef je weer niet voor een halfje wit of bruin aan te kloppen.
Ik ken de adresjes dus wel en kom er als broodliefhebber bijna wekelijks.
Heel af en toe haal ik bolletjes bij een 'bakker' die zelf niet bakt, maar wel prima producten verkoopt.
Ik begrijp het heel goed vanuit ondernemersperspectief, als consument vind ik het jammer…
Ook daar ken ik er een aantal van.quote:Op zondag 5 januari 2025 20:46 schreef borisz het volgende:
[..]
Doorrijden naar de WaarderPolder. Daar wordt heul het brood voor Haarlem en IJmuiden eo gebakken.
Ok... Dat zijn 'broodfabrieken' .. Oh langs de Schinkel hebben we er ook 1. Is leuk als je er rond lunchtijd een rondje loopt direct honger. Het ruikt er altijd goed.
Ook begrijpelijk.quote:Op zondag 5 januari 2025 20:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Brood zoals ik het maak wil je ook niet per halfjes, geen conserveermiddel dus dat wordt gewoon droog. Zou ik ook met een half brood blijven zitten, als iemand daar om vraagt. We hebben ze wel een tijdje op half gewicht gebakken (en later ook nog wel op verzoek), maar dat rijst gewoon minder mooi door dan een groter brood.
Idealiter rond een kilo maar dat is dan weer veel te groot voor de meeste mensen.
Hier in de buurt zit ook een industriële bakker. Vroeger rook je op zondagmiddag dat ze krentenbrood bakten en je rook ook vaak gewoon gebakken brood. Maar de afzuiging is zoveel beter geworden dat je het nauwelijks meer ruiktquote:Op zondag 5 januari 2025 21:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ook daar ken ik er een aantal van.
In Zwanenburg, schuin aan de ander kant van de vaart bij de Suikerfabriek, zaten er tot voor kort ook een aantal.
'S Avonds en 's nachts rook je er altijd de wat zoete lucht van het witbrood dat gebakken werd.
Nu zijn de broodbakkers daar verdwenen en wordt er alleen nog maar gebak gemaakt…
Die deed ik wel altijd op verzoek in twee maten, 625 gram en 1250. Rest van het brood op 880 (horeca ook op 1250, witbrood. Die werden enorm).quote:Op zondag 5 januari 2025 21:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ook begrijpelijk.
Mijn echtgenote heeft gesmuld van je brood, maar heeft er inderdaad even over gedaan, vrijwel in haar eentje. Ik zelf ben meer van de grove volkorenbroden…
Gewoon gistbrood ruikt sowieso naar krentenbollen. Warme fermentatie van industriële gist zorgt voor een mooie zoete rozijnengeur.quote:Op zondag 5 januari 2025 21:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hier in de buurt zit ook een industriële bakker. Vroeger rook je op zondagmiddag dat ze krentenbrood bakten en je rook ook vaak gewoon gebakken brood. Maar de afzuiging is zoveel beter geworden dat je het nauwelijks meer ruikt
Domper ditquote:Op zondag 5 januari 2025 21:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Gewoon gistbrood ruikt sowieso naar krentenbollen. Warme fermentatie van industriële gist zorgt voor een mooie zoete rozijnengeur.
Oscar…quote:Op zondag 5 januari 2025 21:35 schreef borisz het volgende:
In IJmuiden had je vroeger Van Ewijk vs Bastmeijer. Twee echte bakkerijen (nog los van een aantal met één filiaal maar ook echte bakkers). Van Ewijk had geen troep in zijn brood. Dat brood was s'avonds al bijna oud. Hun tijgerwit. Op zaterdag versch witbrood
. Hun volkoren was ook lekker. Na 125 jaar geen opvolging...
Bastmeijer twee generaties minder, maar ook geen opvolging. Beiden overgenomen door 'Bakkerijen' uit de WP helaas. De andere kleine onafhankelijken waren al langer gestopt...
Al heeft IJmuiden dan wel weer zn eigen hipsterbakker die veel in Haarlem te vinden is
Brengt wat leven in de brouwerijquote:Op zondag 5 januari 2025 21:45 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik post deze SC wel veel over naakt zijn geloof ik
Waar het hart vol van is ….quote:Op zondag 5 januari 2025 21:45 schreef Candaasje het volgende:
[..]
En dat in januariquote:Op zondag 5 januari 2025 21:45 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Leuk joh, ze kan nu wel bij je komen wonen in die Bude. Leven bij jou zal toch wat aantrekkelijker zijn.quote:Op zondag 5 januari 2025 21:36 schreef derLudolf het volgende:
Tevens, keer ineens een berichtje uit LitouwenZe is jarig vandaag, ik had een kerstkaart gestuurd en die kreeg ze past na kerst, ze had tot vandaag gewacht om hem te openen.
Wij vinden het ook geweldig. Ik had nog zo'n knoeper van 1250g van LHO liggen. Speciaal bewaard voor een periode waarin we er echt leuk mee aan de slag konden. Panzanella, club sandwich, Cubaanse sandwich, fattoush, wentelteefjes en gisteren ging het allerlaatste kontje door een kruimel met ansjovis voor over groene asperges.quote:Op zondag 5 januari 2025 21:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ook begrijpelijk.
Mijn echtgenote heeft gesmuld van je brood, maar heeft er inderdaad even over gedaan, vrijwel in haar eentje. Ik zelf ben meer van de grove volkorenbroden…
In Frankrijk nog een goede Boulangerie gevonden?quote:Op zondag 5 januari 2025 22:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dit is bakken op een niveau waar de meeste banketbakkers slechts van kunnen dromen
Bekijk deze YouTube-video
Ik vind het zo triest dat je hier in D bij een discounter beter bake-off brood krijgt dan bij het gros van de NL warme bakkers. En als ik in Zuid Duitsland ben, of in Frankrijk, krijg ik bij bakkers brood van een niveau dat dit bij mijlen overtreft. Net terug uit Frankrijk en het brood was om voor te moorden.quote:Op zondag 5 januari 2025 20:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zoek bij een Nederlandse 'bakkerij' maar eens naar apparaten die nodig zijn om hetgeen ze verkopen te produceren. Dat gaat bij jou in't durp alleen fort negen zijn denk ik.
In Nord Pas de Calais ging het goed, het verschilt trouwens erg per regio. In Noord Oost Frankrijk zeg maar tussen Reims en Strasbourg kunnen ze voor geen meter croissants. In Normandie vorig jaar hadden we op het dorp een bakketje die tot nu toe de allerbeste was.quote:Op zondag 5 januari 2025 22:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In Frankrijk nog een goede Boulangerie gevonden?
De Pain de Campagne van deze bakkerquote:Op zondag 5 januari 2025 22:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
In Nord Pas de Calais ging het goed, het verschilt trouwens erg per regio. In Noord Oost Frankrijk zeg maar tussen Reims en Strasbourg kunnen ze voor geen meter croissants. In Normandie vorig jaar hadden we op het dorp een bakketje die tot nu toe de allerbeste was.
Geweldige baguettes gegeten, mooie Flan, croissants in NPdC waren maar bij 1 bakker echt goed, de rest acceptabel voor fr begrippen
Oeh Oeh, das 50 KM van waar we in Mei zittenquote:Op zondag 5 januari 2025 23:30 schreef derLudolf het volgende:
Atelier de Cuivre in Villedieu les Poêles.
Aanhanger meequote:Op zondag 5 januari 2025 23:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Oeh Oeh, das 50 KM van waar we in Mei zitten
Check, we gaan naar Saariselka.quote:Op maandag 6 januari 2025 07:16 schreef Lonaa het volgende:
Las ik nou dat madmaster naast fins Lapland gaat/is?
Mijn ouders toevallig ook. Die zijn gisteren veilig aangekomen.
Mooi daar, ik ben in de zomer in die contreien geweest, en in de winter in Kuusamo, Ruka en Rovamieni.quote:
Proberen te concurreren met de supermarkt door dezelfde shit te verkopen, waardoor mensen naar de supermarkt vertrekken want die hebben diezelfde shit voor onder de kostprijs liggen.quote:Op zondag 5 januari 2025 22:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik vind het zo triest dat je hier in D bij een discounter beter bake-off brood krijgt dan bij het gros van de NL warme bakkers. En als ik in Zuid Duitsland ben, of in Frankrijk, krijg ik bij bakkers brood van een niveau dat dit bij mijlen overtreft. Net terug uit Frankrijk en het brood was om voor te moorden.
Fabrieksbrood hoeft helemaal niet slecht te zijn, het kan ongelofelijk goed zijn.
Bakkers (en slagers net zo goed) in NL die klagen dat ze kapot gemaakt worden door de supermarkt zijn er zelf bij, ze produceren klotebrood, gebruiken bakmixen en magische poeders, toevoegingen en sjit voor gemakkelijker productie.
Ik vind Duitse bakkers duur worden. Simpele harde witte bolletjes krijg je al niet meer voor minder dan 75 cent per stuk, dan kun je beter naar een supermarktbakker inderdaad. Met bier blijven ze overigens volop prijsstunten, dat is in de aanbieding nauwelijks duurder geworden. Ook een grondstof die aardig in kosten is gestegen.quote:Op zondag 5 januari 2025 22:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik vind het zo triest dat je hier in D bij een discounter beter bake-off brood krijgt dan bij het gros van de NL warme bakkers. En als ik in Zuid Duitsland ben, of in Frankrijk, krijg ik bij bakkers brood van een niveau dat dit bij mijlen overtreft. Net terug uit Frankrijk en het brood was om voor te moorden.
Fabrieksbrood hoeft helemaal niet slecht te zijn, het kan ongelofelijk goed zijn.
Bakkers (en slagers net zo goed) in NL die klagen dat ze kapot gemaakt worden door de supermarkt zijn er zelf bij, ze produceren klotebrood, gebruiken bakmixen en magische poeders, toevoegingen en sjit voor gemakkelijker productie.
Al lang geleden toch?quote:Op maandag 6 januari 2025 16:00 schreef fietsie het volgende:
Lees ik nu elders correct dat Krea zich gereproduceerd heeft ??
Moet ik helemaal gemist hebben danquote:
Einfachen of die andere vierkanten (die overal anders heten) zijn vaak nog wel 6 voor ¤3 toch?quote:Op maandag 6 januari 2025 16:08 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik vind Duitse bakkers duur worden. Simpele harde witte bolletjes krijg je al niet meer voor minder dan 75 cent per stuk, dan kun je beter naar een supermarktbakker inderdaad. Met bier blijven ze overigens volop prijsstunten, dat is in de aanbieding nauwelijks duurder geworden. Ook een grondstof die aardig in kosten is gestegen.
Ik word kennelijk al oud want ik heb nog wel Schrippen bij de bakker gekocht voor 9 cent per stuk.quote:Op maandag 6 januari 2025 16:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Einfachen of die andere vierkanten (die overal anders heten) zijn vaak nog wel 6 voor ¤3 toch?
Ok, niet al te lang geleden was het 5 voor ¤2 maar alsnog best betaalbaar.
Schrippen is DDR Duits afaikquote:Op maandag 6 januari 2025 16:32 schreef derLudolf het volgende:
Schrippen? Ken ze alleen als Einfachen of Schnittbrötchen. De meest populaire broodsoort in Duitsland schijnt overigens 'die daneben' te zijn.
DDR weet ik niet, wel uit de Berlijn hoek en volgens wikipedia ook Noord- en Oost-Duitsland. In Beieren heten ze dan weer semmel en de rest van Duitsland gewoon brotchen? Die daneben kende ik niet maar ik snap hem wel.quote:Op maandag 6 januari 2025 16:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Schrippen is DDR Duits afaik
Ja hier ook. Ik keurig even wachten tot het regenfrontje voorbij was om naar buiten te gaan. Blijkt dat er geen wind staat op de regenradarquote:Op maandag 6 januari 2025 15:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Flinke woei hier, voor binnenlandse begrippen.
Denk niet dat ze vanavond hier een kopje koffie komt halen 😉quote:
Ik heb net een halfuur gefietst naar het station. Wind mee dus geen probleemquote:Op maandag 6 januari 2025 17:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Denk niet dat ze vanavond hier een kopje koffie komt halen 😉
Station in mijn stad?quote:Op maandag 6 januari 2025 17:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb net een halfuur gefietst naar het station. Wind mee dus geen probleem
Ik werd wel op een kruising rechts ingehaald door een speed pedelec die naar links afsloeg. Kortom met 45 km/u afgesneden. Ik heb het niet op die speed pedelecs en ander 45 km/u tuig![]()
![]()
Station in buurplaats van Vlindertjestad, en nu in de trein naar huis. Ik zal zwaaien als ik langs jouw stad rijdquote:
Ik zwaai terugquote:Op maandag 6 januari 2025 18:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Station in buurplaats van Vlindertjestad, en nu in de trein naar huis. Ik zal zwaaien als ik langs jouw stad rijd
Is dat (vooraan) zoutaanzetting van de klotsende zee?quote:[b]Op maandag 6 januari 2025 17:25 schreef sigme het volgende:[/b
En dit op mijn wandelingetje van zojuist:
[ afbeelding ]
Vroeg ik me ook afquote:Op maandag 6 januari 2025 18:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is dat (vooraan) zoutaanzetting van de klotsende zee?
Op Curaçao klotst de zee ook flink tegen/over de (lava)stenen noordkust én heb je zoutpannen elders op het eiland (met mooie flamingo's…), maar bij de noordkust blijft er daar niet zoveel zout achter.quote:
Da’s ook best wel een lange tijd dat ze weg zijn.quote:Op maandag 6 januari 2025 18:27 schreef vlindertje89 het volgende:
Hier ook grote woei. Maar inmiddels weer rustig zo te horen.
Eerste werkdag zit erop.
Inmiddels ook al iets over de helft van dat ouders weg zijn. 11.5 week zijn al voorbij, nog 10 te gaan. Aan de ene kant is het tot nu toe best snel gegaan, aan de andere kant voelt nog 10 weken ook wel als nog lang. Ik heb het de afgelopen twee maanden een aantal keer best lastig gehad met mezelf, met om de haverklap ziek en slecht slapen en een paar keer toch wel paniek of veel onrust die ik moeilijk los kon laten. Hoewel ik dat regelmatig (en nu ook) niet met mijn ouders bespreek (want meestal reactie 'dat heb je toch helemaal niet, maak je daar nou geen zorgen over' en daar kan ik niet zo veel mee, want nee waarschijnlijk niet maar als ik me daar gewoon geen zorgen over kon maken dan had ik dat al wel gedaan..), ga ik dan vaak wel even een keer een nachtje slapen daar, gewoon even wat afleiding en mensen om me heen en gezelligheid. Dat heb ik wel een beetje gemist. Die nabijheid ofzo. Ik spreek ze wel vaak, maar dat is toch anders. Ook goed dat ik merk dat ik het zonder ook 'kan' (als in, overleef en door kom enzo), maar met is wel fijner.
Goede reis terug Tele!
"En dames en heren, beste wensen allemaal!quote:Op maandag 6 januari 2025 18:21 schreef Blues het volgende:
95% vd goede voornemens van mijn collega's van 3 specialismen vanochtend?
Assertiever zijn en liever voor jezelf zijn.
Nee, het is gewoon zeewater, wat er als je er zo naar kijkt idd erg wit lijkt; dat is of zeeschuim of de reflectie van de bewolkte lucht.quote:Op maandag 6 januari 2025 18:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is dat (vooraan) zoutaanzetting van de klotsende zee?
Porrasquote:Op maandag 6 januari 2025 19:52 schreef sigme het volgende:
We zijn nog even naar de churrostent gelopen
[ afbeelding ]
Churros links, porras rechts![]()
Ik sluit me aan bij mijn voorganger werd er veel gezegd jaquote:Op maandag 6 januari 2025 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"En dames en heren, beste wensen allemaal!Wat zijn jullie goede voornemens? We gaan even het kringetje af haha."
"Assertiever zijn en vooral mezelf zijn!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Ja ik ook!"
"Sodeju moest ik daarvoor nou een kwartier vroeger mijn bed uit??!"
"Heel goed @:Blues ! Lekker assertief en jezelf!"
Als iedereen dat doet krijg je de polonaisequote:
Als de diagnose van dr Cat-astrophe juist is denk ik van wel. Heb ik jaren geleden ook al eens gehad tot het zich vanzelf oploste.quote:Op maandag 6 januari 2025 22:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Vervelend @:cat-astrophe Krijg je dan druppels?
Pfffffffffquote:Op dinsdag 7 januari 2025 09:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wauw... De vloek blijft me achtervolgen.
Dankjewel... Denk ik?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 09:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Pfffffffff
Ik zou bijna zeggen dat ik hoop dat je persoonlijk vervloekt bent, maar ik acht de kans groter dat jij niet speciaal bent....
Nou, ik ben dus bang dat jij niet speciaal vervloekt bent, en dat er dus veel, heel veel mensen met regelmaat zo verfrommeld in de molens zitten. Ik ben zelfs bang dat jij je er speciaal wonderlijk goed jezelf er in en uit en mee weet te redden...quote:Op dinsdag 7 januari 2025 09:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dankjewel... Denk ik?
Sterkte voor je kuiten!
Ik wist hoe je het bedoelde.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 09:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, ik ben dus bang dat jij niet speciaal vervloekt bent, en dat er dus veel, heel veel mensen met regelmaat zo verfrommeld in de molens zitten. Ik ben zelfs bang dat jij je er speciaal wonderlijk goed jezelf er in en uit en mee weet te redden...
Met dank aan de vvd en haar kiezers is die groep landen wel rap kleiner aan het worden.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 09:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik wist hoe je het bedoelde.
Ik weet niet of ik een speciaal talent heb. Ben vooral blij dat ik een gezond verstand heb, zaken kan overzien en voor mezelf kan opkomen. Weinig speciaal aan maar helaas is niet iedereen dat vermogen gegund.
En inderdaad de treurnis van de situatie. Dit is letterlijk klein leed. Vanuit de zijlijn zie ik het ook mis gaan bij groter leed. En, nog meer helaas... biedt zelfs het hebben van gezond verstand, overzicht en zelfredzaamheid dan niet altijd een voordeel of passende oplossing. Je blijft afhankelijk van het systeem en de vele vele vele radertjes die erin functioneren.
Dat gezegd hebbende knijp ik me in mijn handjes over ons stelsel. Er zijn landen waar het veel slechter of niet geregeld is.
Nou ik weet wel beterquote:Op dinsdag 7 januari 2025 09:26 schreef sigme het volgende:
kans groter dat jij niet speciaal bent....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Kan het kwalijk zijn? Cat …maak je je zorgen? of is het vervelend?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 09:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wauw... De vloek blijft me achtervolgen.
Oogheelkunde gebeld, gegevens opgezocht: 'U bent toch doorverwezen naar het academisch ziekenhuis?'
Ja, voor de keuring, controles blijven bij jullie![]()
Toen bleek dat helemaal onderaan inderdaad te staan. Als ik niet gebeld had had ik niet eens een oproep gekregen omdat ik al was uitgeschreven. Nu was de eerste optie... Eind februari
Nogmaals klachten toegelicht en dat ik semi spoed wil. Ze gaat het overleggen en ik hoor het nog terug #Zucht
quote:Op dinsdag 7 januari 2025 11:18 schreef AnneX het volgende:
Post.nl app stuurde een jaaroverzicht 2024: dat waren 25 pakjes. Voor mij.
En ik maar denken, dat het wel meeviel met de pakjes!
Plek 69 van de straat of waarvan?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:
52 pakketten, plek 69ik dacht dat ik veeeel hoger zou staan
Ik ben het als insider op een poli helemaal met je eens.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 09:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik wist hoe je het bedoelde.
Ik weet niet of ik een speciaal talent heb. Ben vooral blij dat ik een gezond verstand heb, zaken kan overzien en voor mezelf kan opkomen. Weinig speciaal aan maar helaas is niet iedereen dat vermogen gegund.
En inderdaad de treurnis van de situatie. Dit is letterlijk klein leed. Vanuit de zijlijn zie ik het ook mis gaan bij groter leed. En, nog meer helaas... biedt zelfs het hebben van gezond verstand, overzicht en zelfredzaamheid dan niet altijd een voordeel of passende oplossing. Je blijft afhankelijk van het systeem en de vele vele vele radertjes die erin functioneren.
Dat gezegd hebbende knijp ik me in mijn handjes over ons stelsel. Er zijn landen waar het veel slechter of niet geregeld is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In je postcodegebied denk ik.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 11:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Plek 69 van de straat of waarvan?
Dat maakt niet uit hoor, in wat voor zkh.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 10:13 schreef derLudolf het volgende:
Bij een kameraad van m'n neef is inderdaad een grotere fout gemaakt onlangs. Die had al nierproblemen en lag met nierstenen in het ziekenhuis. Toen hebben ze de verkeerde soort drain ofzo gebruikt waarvan z'n vaste arts wist dat ie daar niet tegen kan. Paar dagen later was ie dood.
Geen idee of zoiets dan niet in een dossier staat of dat dat gewoon niet goed wordt gelezen. Ligt je ook in een academisch ziekenhuis...
Via welke organisatie huren jullie die huisjes?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 09:28 schreef sigme het volgende:
En goedemorgen! Ik ben allang weer lekker aan het thuiswerken vanuit m'n Spaanse huurhuisje.
Vandaag verblijd ik jullie met mijn trappenhuis. Ik ben dol op trappenhuizen.
[ afbeelding ]
We zitten hier op de hoogste (4e) verdieping, dus goed voor de kuiten
quote:Op dinsdag 7 januari 2025 10:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ik weet wel beter
Hou opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op dinsdag 7 januari 2025 11:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ben het als insider op een poli helemaal met je eens.Blij dat jij wel scherp bentSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Het is irritant. Want ik word niet blij van oogpijn, traanoog en loopneus.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 11:08 schreef AnneX het volgende:
[..]
Kan het kwalijk zijn? Cat …maak je je zorgen? of is het vervelend?
Soberso dat de poli je naam naar beneden heeft geschoffeld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou ga ik effe naar buiten.
Goed gedaan @Blues 👍🏼
Van de 2667 PostNL-accounthebbers in mijn buurt.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 11:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Plek 69 van de straat of waarvan?
quote:Op dinsdag 7 januari 2025 14:01 schreef AnneX het volgende:
Nou, kastje #2 uitgeruimd en weer ingeruimd 😂
In ieder geval met droge ogen de doos met kaarten etc. en speech bij moeders overlijden doorgebladerd en weer teruggelegd.Dat gaat dus blijkbaar in stapjes.
Bitterzoete herinneringenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou ga ik effe naar buiten.
Goed gedaan @:Blues 👍🏼![]()
De details weet ik niet, maar er is dus iets gebruikt wat hij niet mag hebben en wat zijn vaste arts zeker wel wist. Hij is afgelopen vrijdag pas begraven, dus verder niets van gehoord. En men zal eerst wel andere sores hebben.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 11:45 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit hoor, in wat voor zkh.
Is dit echt zo gegaan
Naar de tuchtraad ook zeker?
Maar als je dit uitlegt is er toch wel iemand op die oogpoli die dit fixt voor je! Is belangrijk genoeg.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 11:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het is irritant. Want ik word niet blij van oogpijn, traanoog en loopneus.
Grootste blijvend risico (als het glaucoom is) is gezichtsveldverlies. Als je een normaal mens bent. Ik ben al stuk daar
Daarom wil ik er geen groter drama van maken dan nodig. Ik hoefde echt niet vandaag gezien te worden. Als het mijn andere oog was dan wel. Had ik evt al bij de huisarts gezeten zodat die aan touwtjes kon trekken.
En ik was niet naar beneden geschoffeld, ik was gewoon uitgeschrevenDus nu onderaan de wachtlijst.
Als ik binnenkort terug hoor dat ik toch moet wachten op de eerstvolgende mogelijkheid voor jaarcontrole (over anderhalve maand) dan ga ik daar wel stampij over maken. Want volgens planning zou ik gewoon in januari aan de beurt zijn. En anders alsnog naar de huisarts. Gaan we het systeem extra belasten.
quote:Op dinsdag 7 januari 2025 14:01 schreef AnneX het volgende:
Nou, kastje #2 uitgeruimd en weer ingeruimd 😂
In ieder geval met droge ogen de doos met kaarten etc. en speech bij moeders overlijden doorgebladerd en weer teruggelegd.Dat gaat dus blijkbaar in stapjes.
MooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou ga ik effe naar buiten.![]()
Oh wat onhandig voor de mensen, wordt het wel goed aangegeven dat de boten verplaatst worden?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 15:05 schreef Kaatje1 het volgende:
36 pakketjes en plek 90 van 3368 in de buurt (geen idee of dhl, dpd, ups en gls ook zoiets hebben)
Vrij druk spreekuur maar niet zo erg als vorige week, daarna de administratie weggewerkt. Morgen worden de boten verplaatst ivm hoog water. Heel vervelend voor de mensen want die plek ligt aan het eind van een industrieterrein, geen bushalte in de buurt.
Jawel. Er zijn appgroepen van Coa in diverse talen, toen ik vertrok waren mensen (bewoners) bezig de fietsen op te laden, de sporttoestellen stond ook klaar om verplaatst te worden. T is alle hens aan dek kadequote:Op dinsdag 7 januari 2025 15:09 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh wat onhandig voor de mensen, wordt het wel goed aangegeven dat de boten verplaatst worden?
Misschien heb jij ook veel Molo's in de buurt wonen die 112 pakketten via alleen al PostNL hebben gekregenquote:Op dinsdag 7 januari 2025 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:
52 pakketten, plek 69ik dacht dat ik veeeel hoger zou staan
Krijg je dat thuisbezorgd? Of afhalen?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 17:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Misschien heb jij ook veel Molo's in de buurt wonen die 112 pakketten via alleen al PostNL hebben gekregen
Booking.comquote:Op dinsdag 7 januari 2025 11:49 schreef Blues het volgende:
[..]
Via welke organisatie huren jullie die huisjes?
Thuisbezorgd ja, heb een pakketbox in de voortuin staan dus dat is ideaal voor als ik er niet benquote:Op dinsdag 7 januari 2025 17:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
Krijg je dat thuisbezorgd? Of afhalen?
Dat kost tijd, toch.
Bij Amazon mag je het product houden en hoef je het niet terug te sturenquote:Op dinsdag 7 januari 2025 18:06 schreef derLudolf het volgende:
Ben wel weer even klaar met online shoppen. Bestel je een brievenbus, komt ie aan onder de krassen.
Doet niets af aan de functionaliteit dus puur uit principe maar teruggestuurd. Enige optie bij bol.com is terugsturen, had liever de helft van het geld terug gehad.
Kon je niet gewoon de verkoper contacteren? Heb ik wel eens gedaan en toen kreeg ik een paar tientjes terug (op een aankoopbedrag van iets in de 200)quote:Op dinsdag 7 januari 2025 18:06 schreef derLudolf het volgende:
Ben wel weer even klaar met online shoppen. Bestel je een brievenbus, komt ie aan onder de krassen.
Doet niets af aan de functionaliteit dus puur uit principe maar teruggestuurd. Enige optie bij bol.com is terugsturen, had liever de helft van het geld terug gehad.
Dit is sneller, want nieuwe brievenbus heb ik dan morgen al.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 18:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Kon je niet gewoon de verkoper contacteren? Heb ik wel eens gedaan en toen kreeg ik een paar tientjes terug (op een aankoopbedrag van iets in de 200)
Hoe lang ik moest smeken voor pijnstilling na mijn tweede operatie (na deze eerste heb ik zonder gedaan)quote:Op dinsdag 7 januari 2025 11:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ben het als insider op een poli helemaal met je eens.
Better notquote:Op dinsdag 7 januari 2025 17:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Misschien heb jij ook veel Molo's in de buurt wonen
Ughquote:Op dinsdag 7 januari 2025 19:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoe lang ik moest smeken voor pijnstilling na mijn tweede operatie (na deze eerste heb ik zonder gedaan)
Ergens in dat proces werd gezegd dat ik die alleen meekreeg als ik nog veel pijn zou hebben als ik na de operatie naar huis ging.
Tijdens die operatie werd een zenuwblokkade gezet, die nog werkte toen ik al lang en breed thuis in bed lag, dat wist ik nog van de eerste keer. Daar had ze even niet bij stilgestaan![]()
Ik had overigens 62 PostNL pakketten op mijn naam. Had meer verwacht.
Ideaal inderdaad. Bijna alles wat je erop zet wil men wel hebbenquote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:26 schreef Blues het volgende:
En wat werkt zo'n gratis ophalen facebookgroep goed zeg!
Wilde alweer naar de kringloop rijden om speelgoed waar de kleinkinderen te groot voor zijn en we deels ook bij de kringloop kochten. Nu wordt het thuis opgehaald door een oma en een moeder met kleine kinderen.
Beter en weer wat kindjes blij
Zo erg is het ook nietquote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeet @:cat-astrophe da’s best eng, zo weinig scherp zicht
Wat een liefdequote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ugh![]()
Dat deed mijn ziekenhuis wel goed. Kreeg op de afdeling een vette envelop tramadol in handen gedrukt ‘want dat is makkelijker voor je dan dat je dat zelf bij de apotheek moet ophalen’.
quote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:23 schreef Blues het volgende:
Hoeveel pijnstilling g wel niet meekreeg![]()
Daar had je 3 olifanten en een mammoet mee plat gekregen en hij kon heel makkelijk bijbestellen via de huisarts.
Ook jij hebt de vloekquote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik dacht dat het aan het ziekenhuis lag. Maar ik kreeg dus een speciale behandeling
quote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:02 schreef Vanyel het volgende:
Ik dacht dat het aan het ziekenhuis lag. Maar ik kreeg dus een speciale behandeling
Jouw gender hoeft geen pijnstillingquote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
quote:
Ja is dat gender denk je?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 22:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Jouw gender hoeft geen pijnstilling
quote:Op dinsdag 7 januari 2025 22:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik dacht vandaag aan @:AnneX We gaan binnenkort met mijn schoonmoeder naar een museum en zij mocht kiezen welke. Kiest ze er een met kunstWe zijn vorig jaar in zo'n 20 musea geweest waarvan precies nul met kunst
Ik vermoed van wel ja, zie ook Nederlands beleid op pijnbestrijding bij bevallingen. Ik durf het niet te zeggen mbt transmensen.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 22:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja is dat gender denk je?
Zouden ze ook zo omgaan met trans vrouwen? Of is dat voorbehouden aan cis vrouwen (en dan trans mannen misschien ook wel)..
In mijn ervaring word je tijdens een zwangerschap en bij een bevalling nou eindelijk wel eens serieus genomen als vrouw in je beleving en klachten.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 22:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik vermoed van wel ja, zie ook Nederlands beleid op pijnbestrijding bij bevallingen. Ik durf het niet te zeggen mbt transmensen.
Wel al bijna een jaar ferkansie dusquote:
Echt? Dat had ik helemaal niet. Praktisch alles wat ik aangaf tijdens de bevalling moest eerst door de Mrs bevestigd of beargumenteerd worden, mijn woord was absoluut niks waard.quote:Op woensdag 8 januari 2025 06:30 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
In mijn ervaring word je tijdens een zwangerschap en bij een bevalling nou eindelijk wel eens serieus genomen als vrouw in je beleving en klachten.
Ja, maar mijn bevallingen waren ook niet zo maatgevend. Ik heb in totaal bij beide bevallingen samen denk ik überhaupt zes zinnen kunnen zeggenquote:Op woensdag 8 januari 2025 07:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Echt? Dat had ik helemaal niet. Praktisch alles wat ik aangaf tijdens de bevalling moest eerst door de Mrs bevestigd of beargumenteerd worden, mijn woord was absoluut niks waard.
Tijdens de zwangerschap wel, maar dat was voor de Mrs ook niet zo. Die had tijdens de zwangerschap o.a. hypothyreoïdie waarover de verloskundige steeds zei dat ze naar eens met iemand moest gaan praten, een kind verwachten was immers ook psychisch heel belastend.
Ook nog iets anders, waarvoor ze (door een ander) kermend van de pijn naar het ziekenhuis werd gestuurd. Ook door de verloskundige weggewuifd.
Toen we na de bevalling teruggingen naar het ziekenhuis omdat ze dusdanige pijn had dat ze praktisch niet kon lopen, vonden ze dat daar ook niet zo interessant. " Elke vrouw houdt wel wat over aan de bevalling, dat hoort er ook wel een beetje bij hè"
(Gevolg van) Die klacht is nog steeds niet zoals het zou moeten zijn.
In welk land was dit?quote:Op woensdag 8 januari 2025 07:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Echt? Dat had ik helemaal niet. Praktisch alles wat ik aangaf tijdens de bevalling moest eerst door de Mrs bevestigd of beargumenteerd worden, mijn woord was absoluut niks waard.
Tijdens de zwangerschap wel, maar dat was voor de Mrs ook niet zo. Die had tijdens de zwangerschap o.a. hypothyreoïdie waarover de verloskundige steeds zei dat ze naar eens met iemand moest gaan praten, een kind verwachten was immers ook psychisch heel belastend.
Ook nog iets anders, waarvoor ze (door een ander) kermend van de pijn naar het ziekenhuis werd gestuurd. Ook door de verloskundige weggewuifd.
Toen we na de bevalling teruggingen naar het ziekenhuis omdat ze dusdanige pijn had dat ze praktisch niet kon lopen, vonden ze dat daar ook niet zo interessant. " Elke vrouw houdt wel wat over aan de bevalling, dat hoort er ook wel een beetje bij hè"
(Gevolg van) Die klacht is nog steeds niet zoals het zou moeten zijn.
Nederland.quote:
Ahja, die herken ik wel. Mijn vrouw had tijdens de keizersnede een ruggeprik. De anesthesioloog was echter druk met andere patienten (telefonisch en door heen en weer lopen), en gaf simpelweg niet voldoende medicatie en niet op de juiste momenten.quote:Op woensdag 8 januari 2025 09:30 schreef Vanyel het volgende:
Mijn issue was ook niet de pijnstilling, die krijgen ging nog relatief soepel.
Maar ik mocht voor en na op een schaal van 1-10 aangeven hoeveel pijn ik had. Dat ging van een 10 naar 4 of 5 geloof ik.
Dat kon niet. Het was immers onmogelijk dat ik nog iets kon voelen, ik had net een ruggenprik gehad. Uitgebreid in discussie.
Heb ik mijn been maar even opgetild en mee gewapperd om te bewijzen dat die ruggenprik misschien toch net niet het effect had gehad dat ze dacht![]()
Ik moet plassen.
"Dat kan niet.
En meer van dat soort onzinnige shit.
Tegen die tijd had ik al een uur of 30 weeën dus ik was al niet in een opperbeste stemming.
En dan zon psychopaat daar laten werken?quote:
quote:Op dinsdag 7 januari 2025 11:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ben het als insider op een poli helemaal met je eens.STAAT NOG NIKSNIETS IN DOSSIERSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ook niet in een pdf-je in de correspondentie?quote:
NiksNadaNoppes.quote:Op woensdag 8 januari 2025 09:35 schreef fietsie het volgende:
ook niet in een pdf-je in de correspondentie?
Was het wel voor haarzelf? Niet haar partner ofzo?quote:Op woensdag 8 januari 2025 10:09 schreef Blues het volgende:
[..]
NiksNadaNoppes.
Het liefst bel ik die dame, maar dat gaat me nou ook weer te ver.
Is toch GEK
Voor haarzelf.quote:Op woensdag 8 januari 2025 10:15 schreef drakin het volgende:
[..]
Was het wel voor haarzelf? Niet haar partner ofzo?
Dan misschien toch bellen. Geen medicatie zonder bewijs van operatie toch?quote:Op woensdag 8 januari 2025 10:31 schreef Blues het volgende:
[..]
Voor haarzelf.
Ik denk toch echt een ander zkh geweest........... zie ook niets in de medicatie voorschrijving qua pijn stilling.
SPOOOOOOKKKKKK
Doet jullie EPD ook een bevraging van het landelijk schakelpunt voor medicatie ? Kun je die eventueel ook zelf triggeren door bv een nep-afspraak te plannen (en die te annuleren)?quote:Op woensdag 8 januari 2025 10:31 schreef Blues het volgende:
[..]
Voor haarzelf.
Ik denk toch echt een ander zkh geweest........... zie ook niets in de medicatie voorschrijving qua pijn stilling.
SPOOOOOOKKKKKK
Dat soort dingen kunnen de vrouwtjes ook helemaal niet zelf aangevenquote:Op woensdag 8 januari 2025 09:30 schreef Vanyel het volgende:
Mijn issue was ook niet de pijnstilling, die krijgen ging nog relatief soepel.
Maar ik mocht voor en na op een schaal van 1-10 aangeven hoeveel pijn ik had. Dat ging van een 10 naar 4 of 5 geloof ik.
Dat kon niet. Het was immers onmogelijk dat ik nog iets kon voelen, ik had net een ruggenprik gehad. Uitgebreid in discussie.
Heb ik mijn been maar even opgetild en mee gewapperd om te bewijzen dat die ruggenprik misschien toch net niet het effect had gehad dat ze dacht![]()
Ik moet plassen.
"Dat kan niet.
En meer van dat soort onzinnige shit.
Tegen die tijd had ik al een uur of 30 weeën dus ik was al niet in een opperbeste stemming.
quote:
Is het aan jou om dit verder uit te zoeken?quote:Op woensdag 8 januari 2025 10:31 schreef Blues het volgende:
[..]
Voor haarzelf.
SPOOOOOOKKKKKK
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Blues op 08-01-2025 14:15:16 ]
Natuurlijk. Mijn werk is daar gelukkig flexibel zat voor.quote:
In deze hoek waren er 24 ongevallen volgens een nieuwssite.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:23 schreef derLudolf het volgende:
Ik kwam vanochtend op weg naar werk een ambulance uit Emmer-Compas en brandweer uit Emmen tegen. Enige dat ik kon vinden was een verkeersongeval in Mussel.
Dan zijn er wel ambulanceposten en brandweerkazernes dichtbij.
Maar lees net dat er in een straal van 1km daar drie ongevallen waren door gladheid, waarvan een met dodelijke afloop.![]()
Moet ze wel toestemming hebben gegeven om het te mogen bevragenquote:Op woensdag 8 januari 2025 11:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Doet jullie EPD ook een bevraging van het landelijk schakelpunt voor medicatie ? Kun je die eventueel ook zelf triggeren door bv een nep-afspraak te plannen (en die te annuleren)?
(Even ervan uitgaand dat je in het kader van nazorg voor een bestaande behandelrelatie namens jouw hoofdbehandelaar deze handelingen mag uitvoeren)
Gaaf in Paradiso!quote:Op woensdag 8 januari 2025 21:19 schreef AnneX het volgende:
Wij staan met 50 mensen te repeteren voor het optreden in Paradiso volgende week.
Op het grote podium.
En voor as. zondag op de Nieuwjaarsreceptie en heropening van het Theater.
Vijf.tig.mensen 🎶 🎼
Dat is een boel geluid.
Zou je voor de afwisseling niet in een ander land willen?quote:Op woensdag 8 januari 2025 22:47 schreef sigme het volgende:
Ik overweeg een landhuisje te kopen. In Spanje. Vandaag bezichtigd. We zijn nog steeds welwillend
Argentinië! Ik heb nog een leuk stukje grond te koopquote:Op woensdag 8 januari 2025 22:50 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zou je voor de afwisseling niet in een ander land willen?
Bijv. in Frankrijk, onderweg naar Spanje i.p.v. hotel. Om daar dan in etappes heen te reizen? Of liggen de prijzen daar anders 😇
Waarom zou je in Frankrijk willen wonen als er ook Spanje isquote:Op woensdag 8 januari 2025 22:50 schreef AnneX het volgende:
[..]
Bijv. in Frankrijk, onderweg naar Spanje i.p.v. hotel. Om daar dan in etappes heen te reizen? Of liggen de prijzen daar anders 😇
Nee, ik wil geen huis in Frankrijk.quote:Op woensdag 8 januari 2025 22:50 schreef AnneX het volgende:
[..]
Een klein landhuis? Ik vind de omschrijving nu al puik.quote:Op woensdag 8 januari 2025 22:47 schreef sigme het volgende:
Ik overweeg een landhuisje te kopen. In Spanje. Vandaag bezichtigd. We zijn nog steeds welwillend
Waar in Spanje?quote:Op woensdag 8 januari 2025 22:47 schreef sigme het volgende:
Aragon, langs de Ebro.quote:
De meerval-visser hemel van Spanje toch ?quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Aragon, langs de Ebro.
Ben jij wat bekend in Spanje?
Dat doe ik wel vaker… maar niet vaak.quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:21 schreef flipsen het volgende:
Wat komt TRV mod @:UIO_AMS hier nou weer doenStraks komt die rare @:Fogel hier zeker ook nog posten?
Leuk ende aardig, maar ik hou helemaal niet van taart en ook niet om via het intranet in the picture te komen...quote:Hallo MadMaster,
Gefeliciteerd!
Jij had alle vragen goed en bent de winnaar van de muziekquiz tijdens de Nieuwjaarsshow! Binnenkort maken we dit bekend via het intranet. Dat betekent dat er een taart naar jouw afdeling komt.
Wel een mooie gelegenheid zo om je een leuk verblijf in het land van @flipsen toe te wensen...quote:Op donderdag 9 januari 2025 10:26 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat doe ik wel vaker… maar niet vaak.
Maar als je meedoet ga je ook akkoord met de voorwaarden van het spel.quote:Op donderdag 9 januari 2025 10:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Leuk ende aardig, maar ik hou helemaal niet van taart en ook niet om via het intranet in the picture te komen...
Oeh! Ik had het nog braaf geheim gehoudenquote:Op donderdag 9 januari 2025 10:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wel een mooie gelegenheid zo om je een leuk verblijf in het land van @:flipsen toe te wensen...
Ik heb beiden gemeetquote:Op donderdag 9 januari 2025 09:21 schreef flipsen het volgende:
Wat komt TRV mod @:UIO_AMS hier nou weer doenStraks komt die rare @:Fogel hier zeker ook nog posten?
We hadden een culinaire meet, dus dan mag het hierquote:Op donderdag 9 januari 2025 10:26 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat doe ik wel vaker… maar niet vaak.
Feli! 🍰quote:Op donderdag 9 januari 2025 10:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Leuk ende aardig, maar ik hou helemaal niet van taart en ook niet om via het intranet in the picture te komen...
Intranet weet toch wel wie je bent! Insert: de smoelenfoto.quote:Op donderdag 9 januari 2025 10:40 schreef drakin het volgende:
[..]
Maar als je meedoet ga je ook akkoord met de voorwaarden van het spel.
Masker op en taart maar uit gaan delen
Dank u!quote:Op donderdag 9 januari 2025 10:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wel een mooie gelegenheid zo om je een leuk verblijf in het land van @:flipsen toe te wensen...
Thanks, jij ook goeie vlucht zo.quote:Op donderdag 9 januari 2025 11:20 schreef flipsen het volgende:
Vlucht had om 07:15 moeten vertrekken... right. Wordt nog volop geboard. Anyway, ik ga de mobiel maar eens uitzetten. Goeie vlucht @:Fogel, lekker warm in Iguazu zag ik
Die voorwaarden zijn vooraf niet bekend gemaakt.quote:Op donderdag 9 januari 2025 10:40 schreef drakin het volgende:
[..]
Maar als je meedoet ga je ook akkoord met de voorwaarden van het spel.
Masker op en taart maar uit gaan delen
Wel wat bekend, maar niet in de Aragon-regio. Zou graag eens naar Zaragoza gaan.quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:21 schreef sigme het volgende:
Aragon, langs de Ebro.
Ben jij wat bekend in Spanje?
Ik kom niet alleen in TRV, STA, of KAA.quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:21 schreef flipsen het volgende:
Well hello my former blind date!quote:Op donderdag 9 januari 2025 10:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb beiden gemeetKomt wel dichtbij zo.
Durfalquote:Op donderdag 9 januari 2025 13:10 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik kom niet alleen in TRV, STA, of KAA.
Zo rol ik...quote:
Zeker niet!quote:Op donderdag 9 januari 2025 12:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Gaan jullie dan definitief naar Spanje @sigme ?
Shit Kaat vd boten!quote:Op donderdag 9 januari 2025 12:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Lekker dan, men was vergeten door te geven dat de boten niet verplaatst waren. Ik in de natte sneeuw op de fiets naar de “nieuwe” plek, geen boot te zien, toen maar gebeld en naar de normale plekkHeb m’n beweging in de frisse lucht wel gehad voor vandaag.
Prima spreekuur, 1 knul die het niet helemaal heeft begrepen, denkt wanneer hij een eigen advocaat inhuurt, hij eerder een tweede interview met IND krijgt. Man is sinds begin december hier, over 15 maanden mag hij gaan klagen (hij wil overal een officiële klacht over indienen, zeer arrogant knulletje).
Alles voor de social media clicks.quote:Op donderdag 9 januari 2025 17:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Wie waren hier ook al weer de paaseitjes liefhebbers?
https://www.rtl.nl/nieuws(...)in-bijzondere-smaken
Gefeliciteerd met je pensioen!quote:Op donderdag 9 januari 2025 16:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vanmorgen toegangspas, laptop en telefoon afgegeven, in het cafetaria een leverkassemmel gegeten (dame daar gaf me een dubbeldikke schijf en kontje ter afscheid). Alle medewerkers die op kantoor waren persoonlijk afscheid van genomen. Gisteravond met mijn MT wezen eten.
Het is voorbij, punt er achter.
Terugweg eerst 200 KM zware regenval, daarna 200 KM dikke sneeuw. Sommige stukken lag een 20 CM. Das niet aangenaam rijden. Blij dat ik niet met de trein was, zijn veel treinverbindingen uitgevallen.
/lief dagboek.
En nu?quote:Op donderdag 9 januari 2025 16:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vanmorgen toegangspas, laptop en telefoon afgegeven, in het cafetaria een leverkassemmel gegeten (dame daar gaf me een dubbeldikke schijf en kontje ter afscheid). Alle medewerkers die op kantoor waren persoonlijk afscheid van genomen. Gisteravond met mijn MT wezen eten.
Het is voorbij, punt er achter.
Terugweg eerst 200 KM zware regenval, daarna 200 KM dikke sneeuw. Sommige stukken lag een 20 CM. Das niet aangenaam rijden. Blij dat ik niet met de trein was, zijn veel treinverbindingen uitgevallen.
/lief dagboek.
Jammer, 400 km enkele reis lijkt me ook zwaar.quote:Op donderdag 9 januari 2025 17:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, geen pensioen, opgestapt
Was 600 maar de laatste 200 was het droog.quote:Op donderdag 9 januari 2025 17:24 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Jammer, 400 km enkele reis lijkt me ook zwaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |