abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216125320

*G* Welkom in de ESF-SC *G*

De Slowchat van ESF, sinds 2017 hét topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.
Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Martin Österdahl een kwal is, Herman Finkers de beste cabaretier is, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, dat je bier op hebt (of wijn), dat je midden in de nacht een feestje geeft, dat je jezelf een weinig subtiel naamtopic geeft, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, hoeveel meltdowns alles je bezorgd heeft, je laatste ervaring met afgelopen ESF, dat je niet wist dat Spock een broer heeft, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag ( O+ ), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vóór het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.

En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.)
Bekijk deze YouTube-video

oO< :B wappertest2.gif w/ 120301_163650_wapperindiaan.gif 120301_163650_bloosindiaan.gif 120301_163650_frownindiaan.gif 120301_163650_redfaceindiaan.gif :J

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019

Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
[2021] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist

ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK

De gouden tip: ESF / Docu 'Achter de Schermen bij het Songfestival'

Geniet iedereen!
C’est Davie :o)
pi_216125344
Dus nu niet snel dit topic gaan vol spammen he?
  dinsdag 31 december 2024 @ 19:48:30 #3
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_216125405
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 december 2024 19:45 schreef Dave het volgende:
Dus nu niet snel dit topic gaan vol spammen he?
Dan maken we gewoon een deel 2 :)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  dinsdag 31 december 2024 @ 19:51:53 #4
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_216125471
@Arizona in huilen uitbarsten tijdens de gourmet is wel echt gevoel voor drama, hier kunnen jullie nog jaren van nagenieten tijdens het gourmetten ;)

Maar serieus, goed gedaan. En ik hoop echt dat je je in het komende jaar beter voelt; dat je ook de dingen kunt doen die daar voor nodig zijn.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_216125522
Over gourmetten gesproken: waar gebruiken jullie de pannetjes voor, en hoe? Als ik ze onder de grill gebruik wordt het niet gaar, of de helft zwart, op de plaat lijkt me zo’n geklieder.

Dit schrijvende heb ik een deja vu, dus misschien is dit eerder aan de orde geweest. |:)
  dinsdag 31 december 2024 @ 19:55:57 #6
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_216125524
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 december 2024 19:51 schreef Strani het volgende:
@:arizona in huilen uitbarsten tijdens de gourmet is wel echt gevoel voor drama, hier kunnen jullie nog jaren van nagenieten tijdens het gourmetten ;)

Maar serieus, goed gedaan. En ik hoop echt dat je je in het komende jaar beter voelt; dat je ook de dingen kunt doen die daar voor nodig zijn.
Mooi he! Helaas zonder mascaravlekken op mijn wangen want ik heb geen makeup op ;(

Ik hoop ook dat ik me beter ga voelen. Er was ook gewoon serieus veel narigheid qua overlijdens en ziekten in mijn omgeving afgelopen jaar, meer dan gemiddeld. Dat helpt niet.
Maar ik ga zeker mijn best doen om meer voor mezelf op te komen en dus bewuster genieten van de kleinere dingen.

Jullie nog goede voornemens?
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  dinsdag 31 december 2024 @ 19:56:51 #7
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_216125537
deze TT heeft een voorspellende waarde
Same shit, different day
SC hopper present
  dinsdag 31 december 2024 @ 19:56:52 #8
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_216125538
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 19:55 schreef Dave het volgende:
Over gourmetten gesproken: waar gebruiken jullie de pannetjes voor, en hoe? Als ik ze onder de grill gebruik wordt het niet gaar, of de helft zwart, op de plaat lijkt me zo’n geklieder.

Dit schrijvende heb ik een deja vu, dus misschien is dit eerder aan de orde geweest. |:)
Wij doen er pannenkoekjes in of omelet, onder de grill, en dat gaat prima :)
  dinsdag 31 december 2024 @ 19:57:49 #9
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_216125547
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2024 19:55 schreef Arizona het volgende:

[..]
Mooi he! Helaas zonder mascaravlekken op mijn wangen want ik heb geen makeup op ;(

Ik hoop ook dat ik me beter ga voelen. Er was ook gewoon serieus veel narigheid qua overlijdens en ziekten in mijn omgeving afgelopen jaar, meer dan gemiddeld. Dat helpt niet.
Maar ik ga zeker mijn best doen om meer voor mezelf op te komen en dus bewuster genieten van de kleinere dingen.

Goed zo O+

Hmm ik wil m'n appartement nog wat meer op orde krijgen en dingen weggooien die ik niet meer nodig heb.

En verder heel goed nadenken over wat ik nog wil in m'n level, vooral op het vlak van relaties eigenlijk. Ik zit wat dat betreft in een wat verwarrende fase (gewoon in m'n eigen hoofd) dus ik hoop daarover wat meer duidelijkheid te krijgen.
pi_216125557
Goed voornemen: afvallen. Standaard ja, maar wel nodig. Ook ellendige jaren achter de rug, dus hopelijk is 2025 een rustiger jaar wat dat betreft, zodat ik me wat beter aan gezonde eetpatronen kan houden.

(Zo, nu eerst een oliebol. :') )
pi_216125566
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2024 19:56 schreef Arizona het volgende:

[..]
Wij doen er pannenkoekjes in of omelet, onder de grill, en dat gaat prima :)
Oh, misschien heb je een andere dan ik, dat was afgelopen kerst een totale mislukking (kantklare mix van Koopmans)
  dinsdag 31 december 2024 @ 20:07:10 #12
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_216125695
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 19:57 schreef Strani het volgende:

[..]
Goed zo O+

Hmm ik wil m'n appartement nog wat meer op orde krijgen en dingen weggooien die ik niet meer nodig heb.

En verder heel goed nadenken over wat ik nog wil in m'n level, vooral op het vlak van relaties eigenlijk. Ik zit wat dat betreft in een wat verwarrende fase (gewoon in m'n eigen hoofd) dus ik hoop daarover wat meer duidelijkheid te krijgen.
Weggooien, dat wil ik inderdaad ook meer doen! (Nou ja ik wil vooral dat NM meer dingen weggooit want hij heeft veel meer rotzooi dan ik :P )

Qua relaties, dat lijkt me lastig om vooraf te bedenken? Zoiets overkomt je toch vaak meer. Overigens gelachen om level ipv leven :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 19:58 schreef Dave het volgende:
Goed voornemen: afvallen. Standaard ja, maar wel nodig. Ook ellendige jaren achter de rug, dus hopelijk is 2025 een rustiger jaar wat dat betreft, zodat ik me wat beter aan gezonde eetpatronen kan houden.

(Zo, nu eerst een oliebol. :') )
:* hopelijk wordt voor jou 2025 ook beter dan 2024! Gezond eten is hoe dan ook een goed voornemen :)
  dinsdag 31 december 2024 @ 20:08:31 #13
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_216125726
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2024 20:07 schreef Arizona het volgende:
Weggooien, dat wil ik inderdaad ook meer doen! (Nou ja ik wil vooral dat NM meer dingen weggooit want hij heeft veel meer rotzooi dan ik )

Qua relaties, dat lijkt me lastig om vooraf te bedenken? Zoiets overkomt je toch vaak meer. Overigens gelachen om level ipv leven
Oh _O-

Ja het is meer dat ik gewoon zelf nog niet weet wat ik echt wil. Of beter gezegd, hoe véél ik wil. Maar goed, dat is inderdaad ook een kwestie van ervaren en kijken wat goed voelt en wat niet, en daar dan ook eerlijk over durven zijn.
  dinsdag 31 december 2024 @ 20:09:34 #14
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_216125750
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 december 2024 19:59 schreef Dave het volgende:

[..]
Oh, misschien heb je een andere dan ik, dat was afgelopen kerst een totale mislukking (kantklare mix van Koopmans)
Wij hebben een gourmetstel van de Jumbo, is wel een topding :)
Pannenkoekbeslag maken we zelf met bloem, melk en ei.
pi_216125782
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2024 20:09 schreef Arizona het volgende:

[..]
Wij hebben een gourmetstel van de Jumbo, is wel een topding :)
Pannenkoekbeslag maken we zelf met bloem, melk en ei.
Doe ik normaal ook (bij ‘echte’ pannenkoeken, maar dacht nu: lekker makkelijk)
pi_216125829
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2024 19:55 schreef Arizona het volgende:

[..]

:S___D

Niet echt een voornemen speciaal voor 2025 (doe ik nooit aan) maar voor de volgende vakantie. Ik heb namelijk nog nooit gevlogen. En ik wil graag eens met het vliegtuig op vakantie. Dat vind ik best spannend maar hoe moeilijk kan het zijn?

(mijn ouders hadden vroeger geen geld voor een vliegvakantie. Vandaar dat ik nooit gevlogen heb)
  dinsdag 31 december 2024 @ 20:14:57 #17
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_216125864
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 20:13 schreef NailQueen het volgende:

[..]

Niet echt een voornemen speciaal voor 2025 (doe ik nooit aan) maar voor de volgende vakantie. Ik heb namelijk nog nooit gevlogen. En ik wil graag eens met het vliegtuig op vakantie. Dat vind ik best spannend maar hoe moeilijk kan het zijn?

(mijn ouders hadden vroeger geen geld voor een vliegvakantie. Vandaar dat ik nooit gevlogen heb)
Dat is een leuk voornemen :)
Heb je al een idee waar je naartoe zou willen?
pi_216125869
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 19:43 schreef Dave het volgende:
Zou dat ver genoeg van de bewoonde wereld zijn? Of heeft ie van gedreun in de verte geen last?
Nee, zo in de verte gaat het wel.
We gaan de hele maand overdag naar het bos om haar flink te laten rennen, zodat ze ‘s avonds niet meer hoeft te wandelen. We laten haar alleen snel plassen buiten.
Ik wil het wel eens meemaken in zo’n park :P

Het lijkt hierbuiten wel oorlog :(
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_216125900
Bekijk deze YouTube-video

Dit is trouwens een mooi muzikaal jaaroverzicht O+
  dinsdag 31 december 2024 @ 20:18:17 #20
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_216125914
quote:

[..]

Kom naar Alicante!
pi_216126034
quote:

[..]

En ga je dan voor een korte vliegreis? Of meteen een lange?
pi_216126218
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2024 20:14 schreef Arizona het volgende:

[..]
Dat is een leuk voornemen :)
Heb je al een idee waar je naartoe zou willen?
Ik wil eens naar het zuiden van Italie. Ik heb een singlereis gezien naar Sicilie met mensen van mijn leeftijd. Dat is ook gelijk een vliegreis. Maar ik wil ook weer een keer terug naar Kopenhagen. Het wordt sowieso een korte vliegreis maar dat mag ook wel voor de eerste keer :P
  dinsdag 31 december 2024 @ 20:36:58 #23
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_216126221
Goed, hoogtepunten. Eigenlijk vooral dat dit jaar redelijk rustig is verlopen. Dat wil zeggen, ik had het druk zat, daarom hebben jullie mij hier ook een stuk minder gezien, maar geen serieuze narigheid te verwerken gekregen.
Eigen huisje gaan huren, weer de nodige pretparken bezocht, het was een fijn jaar :Y

2025 wordt nu al spannend: aankomend najaar voor het eerst vliegen en meteen naar Japan! :o
Daarvoor wil ik nog een paar kilootjes extra eraf, waren we dit najaar al goed mee begonnen, straks lekker voortzetten :P
En eigenlijk wil ik langzaamaan wel een keer wat anders gaan doen qua werk, de koek is na 6 jaar wel een beetje op, merk ik. Dus eens zien wat dat gaat brengen :)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 31 december 2024 @ 20:37:10 #24
39237 crew  H_T
2733
pi_216126224
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 19:55 schreef Dave het volgende:

Ik ben gewend om alles in de pannetjes te bakken :Y En dus helemaal niks direct op de plaat. Dan worden je pannetjes niet smerig aan de onderkant en is er niets aan de hand
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 31 december 2024 @ 20:38:48 #25
39237 crew  H_T
2733
pi_216126246
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 december 2024 19:59 schreef Dave het volgende:

[..]
Ook daar moet nog wel water of melk in he ;)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')