Koers dollar to ruble weer iets omhoog geschoten vanochtend.quote:Op maandag 30 december 2024 12:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nyamuk heb ik al een tijdje niet meer gezien in het topic trouwens.
Oorlog voeren is een zeer dure hobby en kost jede jonge bevolkingquote:Op maandag 30 december 2024 10:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Allemaal leuk maar met een ingestorte economie is het lastig oorlog voeren. Je bent bekend met hoe de USSR z’n tanden heeft stukgebeten of Afghanistan?
En zinloos, mede daarom.quote:Op maandag 30 december 2024 12:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Oorlog voeren is een zeer dure hobby en kost jede jonge bevolking
Dit wordt ook al geruime tijd gezegd.quote:Op maandag 30 december 2024 11:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Een oorlogseconomie is op de middellange termijn onhoudbaar. Want het sloopt de civiele economie. Dus vroeg of laat zal Rusland instorten. Rusland produceert niets waar iemand iets aan heeft, het is een pompstation met nukes. Alles ligt op z’n reet, hele sectoren worden leeggezogen omdat al het personeel bezig is in de oorlogseconomie of aan het front.
Als je geen geld meer hebt, kan je geen oorlog voeren. En dan kan je hard roepen dat het je allemaal niks kan schelen en dat het doel de middelen heiligt, maar zonder geld houdt het simpelweg op.
Dat liep een beetje mis met PMC wagner, wat nu nog als Afrika korps ergens rondhangt.quote:Op maandag 30 december 2024 11:56 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik kijk vanaf het begin van de oorlog naar de materiele en financiele reserves.
We hebben het hier 1-2 jaar geleden al over gehad dat zo rond eind 2024 het einde in zicht zou komen.
Ik volg bijna alleen maar russische bronnen.
Daarom zaten bepaalde mensen hier ook in het Wagner/Pringels kanaal, omdat we wisten dat dat potentieel een probleem zou kunnen worden.
Ik hoop het...quote:Op maandag 30 december 2024 11:56 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik kijk vanaf het begin van de oorlog naar de materiele en financiele reserves.
We hebben het hier 1-2 jaar geleden al over gehad dat zo rond eind 2024 het einde in zicht zou komen.
Ik volg bijna alleen maar russische bronnen.
Wat is het Wagner/Pringels kanaal?quote:Daarom zaten bepaalde mensen hier ook in het Wagner/Pringels kanaal, omdat we wisten dat dat potentieel een probleem zou kunnen worden.
Natuurlijk wordt je nat. Maar als je stug blijft doorfietsen kom je wel aan.quote:Op maandag 30 december 2024 11:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oekraïne hoeft alleen maar stand te houden. Het Russische kaartenhuis zakt vanzelf in elkaar. Jij staart je blind op marginale terreinwinst die er links en rechts wordt geboekt, maar er spelen hier zo veel factoren mee. Dan kan je roepen dat Rusland dat allemaal naast zich neerlegt maar zo werkt de wereld niet. Als ik nu door de regen moet fietsen kan ik ook roepen dat het me geen flikker kan schelen, maar ik word wel gewoon nat.
De Russen verliezen zeker mensen, de rente is idioot hoog.quote:Op maandag 30 december 2024 12:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt je nat. Maar als je stug blijft doorfietsen kom je wel aan.
Of het de moeite waard was is een ander discussie
Maar dat kunnen de Russen simpel oplossen. Als ze dat willen.quote:Op maandag 30 december 2024 12:02 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Totaal onnodige doden als gevolg van een ogenschijnlijk geestenzieke en oorlogszuchtige dictator!
Of je fiets gaat stuk of je loopt een longontsteking op. En dan kom je niet aan.quote:Op maandag 30 december 2024 12:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt je nat. Maar als je stug blijft doorfietsen kom je wel aan.
Of het de moeite waard was is een ander discussie
Dat laatste vooral, in dat geval. Alleen is vooralsnog de realiteit anders omdat de wil daartoe bij Poetin en z'n achterban er allesbehalve is.quote:Op maandag 30 december 2024 12:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar dat kunnen de Russen simpel oplossen. Als ze dat willen.
Als ze het al bij Stalin niet deden zou ik hier niet teveel van verwachten...quote:Op maandag 30 december 2024 12:45 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dat laatste vooral, in dat geval. Alleen is vooralsnog de realiteit anders omdat de wil daartoe bij Poetin en z'n achterban er allesbehalve is.
Dit dus.quote:Op maandag 30 december 2024 12:46 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Als ze het al bij Stalin niet deden zou ik hier niet teveel van verwachten...
Ja oké. Maar de hamvraag blijft: wanneer en waarmee eindigt het?quote:Op maandag 30 december 2024 12:58 schreef Ulx het volgende:
Daarom heb ik geen medelijden met de Russen wegens hun enorme verliezen. Lever Oekraïne maar meer wapens. Clustermunitie, anti-personeelmijnen, de hele rambam. Voor mijn part napalm. Maak die Russen dan maar af.
Binnen 24 uur als Trump het voor het zeggen heeft toch?quote:Op maandag 30 december 2024 13:02 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Ja oké. Maar de hamvraag blijft: wanneer en waarmee eindigt het?
Wanneer één van beide partijen toegeeft aan de eisen van de andere partij.quote:Op maandag 30 december 2024 13:02 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dat zien we later wel weer.quote:Op maandag 30 december 2024 13:02 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Zou mooi zijn! Echter, de russen sputterden afgelopen dagen al tegen Trump's voorstel.quote:Op maandag 30 december 2024 13:05 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Binnen 24 uur als Trump het voor het zeggen heeft toch?
Zit inderdaad weinig anders op.quote:
Wat oliedom dit.quote:Op maandag 30 december 2024 12:58 schreef Ulx het volgende:
Daarom heb ik geen medelijden met de Russen wegens hun enorme verliezen. Lever Oekraïne maar meer wapens. Clustermunitie, anti-personeelmijnen, de hele rambam. Voor mijn part napalm. Maak die Russen dan maar af.
Waarom zou dat, denk je?quote:Op maandag 30 december 2024 13:10 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Zou mooi zijn! Echter, de russen sputterden afgelopen dagen al tegen Trump's voorstel.
Dat klopt. Maar de ervaring van de Russen is dat ze met stug doorfietsen er komen. Ik vraag me eerder af of het allemaal waard is.quote:Op maandag 30 december 2024 12:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Of je fiets gaat stuk of je loopt een longontsteking op. En dan kom je niet aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |