Dit, ze hebben geen strategie. Ze hopen meters te kunnen pakken en als ze uiteindelijk niet meer kunnen dan zeggen ze dat ze hun goede wil tonen door niet alle oblasten te annexeren. En dan hopen ze dat genoeg idioten dat zien als water bij de wijn doen en dan Oekraïne dwingen het te accepteren.quote:Op maandag 30 december 2024 15:56 schreef ExTec het volgende:
Die vreemde rus obsessie met grens lijnen is ook nogal apart. Koste wat het kost de 4 oblasten volledig willen veroveren.
Het is het equivalent van dat de geallieerden bij het binnenvallen van duitsland van de west-kant eerste heel nordrijn westfalen ontdoen van alle duitse troepen, en daarna naar de volgende deelstaat gaan, om dat daar te herhalen.
Maar in de praktijk ga je plankgas naar berlijn, f*ck insignificante uithoekjes waar mss nog wat weerstand is.
Maar goed, rus heeft daarin ook niet echt keuze meer he?
Leuk als ze her en der lukt om wat fronten te doorbreken, maar met handkarren en tractoren maak je niet snel genoeg meters om daar op te kunnen kapitaliseren.
Nee, dat is essentieel. Driekwart van een leger is logistiek, het vervoeren en verzorgen van mensen en spullen. En logistiek in het kwadraat is economie. De grootste economie wint. En Rusland neemt het niet alleen op tegen Ukraine, maar ook tegen de EU en NATO, waar de grootste economieën deel van uitmaken.quote:Op maandag 30 december 2024 10:40 schreef Cuendillar het volgende:
Leuk dat hun economie ten gronde gaat.
Mijn god, hoe dom kan je zijnquote:Hearing the call of mother Russia, a resident of the Russian town of Shakty decided to loan a "FSB officer" he met online some 600k rubles, to aid him in his secret mission against the decadent West.
Having at some point figured out the scam and having sworn never to fall for something like that again, the man proceeded to set off a truckload equivalent of fireworks in the nearest shopping mall, having been promised by another FSB officer he just met online that this act would get him his 600k rubles back.
De huidige strategie is inderdaad een doodlopende weg, qua troepenverlies en economische schade betaalt Rusland een veel te hoge prijs voor veel te kleine stukjes grond.quote:Op maandag 30 december 2024 16:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dit, ze hebben geen strategie. Ze hopen meters te kunnen pakken en als ze uiteindelijk niet meer kunnen dan zeggen ze dat ze hun goede wil tonen door niet alle oblasten te annexeren. En dan hopen ze dat genoeg idioten dat zien als water bij de wijn doen en dan Oekraïne dwingen het te accepteren.
Napalm heeft weinig zin in Oekraïne, maar verder heeft hij wel een punt.quote:
Zalig zijn de onnozelen van geest.quote:Op maandag 30 december 2024 16:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Oekraïne kan een weilandje opofferen zodat ze vervolgens een Russisch bataljon kunnen neermaaien en wat nobodies hier claimen dat Rusland aan 't winnen is.
Het is toch hilarisch.
Het is prima geschikt. Vlakke steppes waar niet te schuilen valt. Russen die overal kleine munitiedumps hebben. Ze hebben veel civiele voertuigen in gebruik. En met een beetje mikken knal je z'n tank gewoon een tunnel in. Moet je opletten wat dat met de psyche van Orks en Norks doet.quote:Op maandag 30 december 2024 16:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Napalm heeft weinig zin in Oekraïne, maar verder heeft hij wel een punt.
Het is heel simpel om te maken. Als oekraine daar nut voor had, zouden ze het al gebruiken.quote:
Er zijn alleen maar verliezers. De één nog meer dan de ander.quote:Op maandag 30 december 2024 16:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Oekraïne kan een weilandje opofferen zodat ze vervolgens een Russisch bataljon kunnen neermaaien en wat nobodies hier claimen dat Rusland aan 't winnen is.
Het is toch hilarisch.
Het mengsel is simpel. Hoe je die redelijk veilig vanaf een straaljager op een doelwit krijgt is andere koek. Als het gaat klotsen is het traject wat minder nauwkeurig.quote:Op maandag 30 december 2024 16:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is heel simpel om te maken. Als ekraine daar nut voor had, zouden ze het al gebruiken.
En reken maar dat die lullige paar Russische kilometers die UA bezet houdt in de onderhandelingen dadelijk ironisch genoeg dubbel tellen - juist vanwege die Russische focus op de vierkante meters.quote:Op maandag 30 december 2024 16:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dit, ze hebben geen strategie. Ze hopen meters te kunnen pakken en als ze uiteindelijk niet meer kunnen dan zeggen ze dat ze hun goede wil tonen door niet alle oblasten te annexeren. En dan hopen ze dat genoeg idioten dat zien als water bij de wijn doen en dan Oekraïne dwingen het te accepteren.
Uiteraard. Koersk binnenvallen was een geweldige move.quote:Op maandag 30 december 2024 16:52 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
En reken maar dat die lullige paar Russische kilometers die UA bezet houdt in de onderhandelingen dadelijk ironisch genoeg dubbel tellen - juist vanwege die Russische focus op de vierkante meters.
Het zou nog best wel eens een lullige blunder kunnen blijken dat Putin ze niet uit Koersk heeft weten te trappen.
Als de grotere ellende nog even uitgesteld kan worden met een interbellum, zou dat voor nu niet verkeerd zijn.quote:Op maandag 30 december 2024 16:57 schreef phpmystyle het volgende:
Het is jammer dat appeasement politiek geen hippe status momenteel kent. Maar dat lijkt mij de enige juiste wijze om uit dit door het westen georkestreerde conflict te komen.
Veel appeasement politiek, excuses, en memorandi waar eenieder zich aan gaat houden.
Ja, hoe zou dat nou komen dat appeasement met Poetin niet bepaald populair is?quote:Op maandag 30 december 2024 16:57 schreef phpmystyle het volgende:
Het is jammer dat appeasement politiek geen hippe status momenteel kent. Maar dat lijkt mij de enige juiste wijze om uit dit door het westen georkestreerde conflict te komen.
Je bent bekend met waar appeasementpolitiek in het verleden toe heeft geleid?quote:Op maandag 30 december 2024 16:57 schreef phpmystyle het volgende:
Veel appeasement politiek, excuses, en memorandi waar eenieder zich aan gaat houden.
Dat jij voorstander bent van appeasement om een knettergekke dictator zoveel mogelijk zijn zin te geven zal niemand verbazenquote:Op maandag 30 december 2024 16:57 schreef phpmystyle het volgende:
Tuurlijk weet hij dat. Daarom roept hij het ook. Hoopt vermoedelijk dat Poetin hier ook orde op zaken komt stellen.quote:Op maandag 30 december 2024 17:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je bent bekend met waar appeasementpolitiek in het verleden toe heeft geleid?
Je bent bekend met het trackrecord van Rusland en zich houden aan akkoorden en verdragen?
Het is jammer dat we te angstig zijn voor meer directe militaire steun. Maar dat lijkt me de enige juiste wijze om uit dit door Rusland georkestreerde conflict te komen.quote:Op maandag 30 december 2024 16:57 schreef phpmystyle het volgende:
Bij een zin als "dit door het westen georkestreerde conflict" zie je gewoon de Russische ziekte eruit komen.quote:Op maandag 30 december 2024 16:57 schreef phpmystyle het volgende:
Ik zou zeker geen boots on the ground doen, elke dode militair kan dan breed uitgemeten worden in de media, en de oorlogshitsers die voor vrede pleiten doen daar dan weer hun voordeel mee.quote:Op maandag 30 december 2024 17:14 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Het is jammer dat we te angstig zijn voor meer directe militaire steun. Maar dat lijkt me de enige juiste wijze om uit dit door Rusland georkestreerde conflict te komen.
Boots on the ground, een no-fly zone, en memorandi waar eenieder zich aan gaat houden.
Het is allemaal de schuld van het Westen. We hebben Putin mooi in de val laten lopen. Waarom zouden we nu lief tegen hem gaan lopen doen? Squeeze till he squirms, then finsih it.quote:Op maandag 30 december 2024 16:57 schreef phpmystyle het volgende:
Het resultaat is wel dat Putin nu zijn hele leger te gronde richt.quote:Op maandag 30 december 2024 17:14 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Het is jammer dat we te angstig zijn voor meer directe militaire steun. Maar dat lijkt me de enige juiste wijze om uit dit door Rusland georkestreerde conflict te komen.
Boots on the ground, een no-fly zone, en memorandi waar eenieder zich aan gaat houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |