- Alleen kijken naar terreinwinst is kortzichtigquote:Op maandag 30 december 2024 13:20 schreef bianconeri het volgende:
Ik ga zeker niet aan de kant staan van de Russische trollen hier, maar ik vind de andere kant ook wel heel erg kortzichtig reageren zeg. Ongelofelijk.
Wat je ook zegt of vindt Rusland is gewoon aan het winnen op dit moment.
Rusland behaalt alleen maar winsten over de hele linie gezien. Dat is helaas nou eenmaal zo.
Is het dan relevant tegen wat voor kosten dat gaat? Nee, ook al krijg je 10 miljoen goals tegen, als je er zelf 10 miljoen en 1 maakt win je alsnog.
Is het dan relevant dat je maar zeer stapvoets winst boekt? Nee, een winst met 0,00001% is ook winst.
Dat is wat het nu is en de simpele feiten.
Dat je dan op lange termijn kijkt helemaal prima. Maar dat kunnen we niet voorspellen en als er onderhandelingen komen gaan die sowieso negatief uitpakken voor Oekraine, want die zullen sowieso terrein moeten prijsgeven.
Gaat het dan goed met Rusland? Nee, de bevolkingspiramide stort totaal in. De economie gaat naar een dieptepunt. En de keuzes die in de hele wereld gemaakt worden qua sancties en niet meer afnemen van gas van Rusland gaat Rusland nog lang pijn doen.
Maar op dit moment maken ze gewoon winst.
Oekraïne moet helemaal niets. Rusland heeft niets te zoeken in dat land, dus zij moeten wel iets: opzouten.quote:Op maandag 30 december 2024 13:20 schreef bianconeri het volgende:
Ik ga zeker niet aan de kant staan van de Russische trollen hier, maar ik vind de andere kant ook wel heel erg kortzichtig reageren zeg. Ongelofelijk.
Rusland behaalt alleen maar winsten over de hele linie gezien. Dat is helaas nou eenmaal zo.
Is het dan relevant tegen wat voor kosten dat gaat? Nee, ook al krijg je 10 miljoen goals tegen, als je er zelf 10 miljoen en 1 maakt win je alsnog.
Is het dan relevant dat je maar zeer stapvoets winst boekt? Nee, een winst met 0,00001% is ook winst.
Dat je dan op lange termijn kijkt helemaal prima. Maar dat kunnen we niet voorspellen en als er onderhandelingen komen gaan die sowieso negatief uitpakken voor Oekraine, want die zullen sowieso terrein moeten prijsgeven.
Gaat het dan goed met Rusland? Nee, de bevolkingspiramide stort totaal in. De economie gaat naar een dieptepunt. En de keuzes die in de hele wereld gemaakt worden qua sancties en niet meer afnemen van gas van Rusland gaat Rusland nog lang pijn doen.
In 1979 fietsten ze zich in 10 jaar doodquote:Op maandag 30 december 2024 13:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar de ervaring van de Russen is dat ze met stug doorfietsen er komen. Ik vraag me eerder af of het allemaal waard is.
Die stukken terrein die ze veroveren leiden niet tot een strategisch voordeel. En het gaat echt veel te langzaam om een bedreiging voor Oekraine te vormen. Al gaan ze er 10 jaar mee door ,tegen waanzinnige verliezen, dan is de strategische positie van Oekraine nog niet bedreigd (wat terrein betreft).quote:Op maandag 30 december 2024 13:20 schreef bianconeri het volgende:
Wat is er dom aan een land in de gelegenheid stellen te verhinderen dat het buurland diens inwoners vermoordt.quote:Op maandag 30 december 2024 13:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat oliedom dit.
Zo blij dat je geen enkele verantwoordelijkheid draagt.
Natuurlijk is dit het niet waard.quote:Op maandag 30 december 2024 13:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar de ervaring van de Russen is dat ze met stug doorfietsen er komen. Ik vraag me eerder af of het allemaal waard is.
mensen die zeggen dat rusland wint omdat ze terreinwinst boeken zien niet het hele plaatje. Allereerst is de terreinwinst minimaal, en ten tweede komt dat voornamelijk omdat oekraine verdedigend goed werk levert door terig te trekken naar een achterliggende linie op het moment dat de voorste linie daadwerkelijk overrompelt wordt.quote:Op maandag 30 december 2024 13:20 schreef bianconeri het volgende:
Zo als de waard is ... Kent U die uitspraakquote:Op maandag 30 december 2024 14:00 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Die Russen vertrouwen Trump&Musk wellicht voor geen meter, en die Rutte al helemaal niet.
Hier is de dienstplichtige leeftijd ook 18 jaar, dan mag je stemmen en kan je opgeroepen wordenquote:Op maandag 30 december 2024 11:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Pak het kaartje er eens bij, dan zie je dat ze naar het Westen gaan. Niet snel, de navo/eu en UA bieden enorm veel weerstand. Maar de verdediging wordt natuurlijk wel zwakker. Niet voor niets dat USA adviseert om kinderen van 18 maar naar het front te sturen. Dat is niet omdat het crescendo gaat.
Kijk naar de feiten.
Usa zal ruzzia nooit vertrouwen, maar dat geeft niet.quote:Op maandag 30 december 2024 14:00 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dit het niet waard.
Vraag me af waarom het Trump voorstel wordt afgewimpeld.
Wellicht omdat het niet overeenkomt met de manier van onderhandelen die Russen gewend zijn: hoog inzetten en genoegen nemen met de helft minder.
Dan kan het heel slim zijn van Trump. Of juist heel dom.
Als de Rus voor zichzelf heeft bepaald wat de acceptabele maandenlange onderhandelingsuitkomst zou mogen zijn, nu als de inzet is van onderhandelingen naar buiten wordt gebracht.
Als dit de inzet is, verwachten de Russen aan de tafel wellicht nog veel meer meer in te moeten gaan leveren.
Die Russen vertrouwen Trump&Musk wellicht voor geen meter, en die Rutte al helemaal niet.
Relatie Sovjet Unie-VS, en daarna Rusland-VS is nooit een van blind vertrouwen geweest, daarvoor was Europa te belangrijk, en te machtig. Maar er is een verschuiving gaande naar kleptocratie, iets wat Russische politiek al decennia kenmerkt, en de VS ook niet vies van is, als je ziet wat een politieke campagne daar kost, en bovendien is EU een faciliteerder van dit gebeuren geworden.quote:Op maandag 30 december 2024 14:04 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zo als de waard is ... Kent U die uitspraak
Wat vele dictators overeenkomt is zelfoverschatting. It ain't over till the fat lady singsquote:Op maandag 30 december 2024 14:15 schreef yessie234 het volgende:
[..]
En ik denk dat Poetin voor zichzelf wel uitgezocht heeft waar die info vandaan kwam dat een SMO in Oekraïne een daverend succes zou worden.
Inderdaad, er is heel veel belang te voorkomen dat de indruk ontstaat dat agressie loont.quote:Op maandag 30 december 2024 13:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat is er dom aan een land in de gelegenheid stellen te verhinderen dat het buurland diens inwoners vermoordt.
Andersom ook niet. Vertrouwen komt te voet, en gaat te paard.quote:Op maandag 30 december 2024 14:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Usa zal ruzzia nooit vertrouwen, maar dat geeft niet.
Ditquote:Op maandag 30 december 2024 13:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat is er dom aan een land in de gelegenheid stellen te verhinderen dat het buurland diens inwoners vermoordt.
Welk militair doel?quote:Op maandag 30 december 2024 12:58 schreef Ulx het volgende:
Daarom heb ik geen medelijden met de Russen wegens hun enorme verliezen. Lever Oekraïne maar meer wapens. Clustermunitie, anti-personeelmijnen, de hele rambam. Voor mijn part napalm. Maak die Russen dan maar af.
Dat de marine niets doet maakt niet uit.quote:Op maandag 30 december 2024 13:39 schreef zuchtje het volgende:
[..]
- Alleen kijken naar terreinwinst is kortzichtig
- Rusland wint niet op alle terreinen. De marine doet al maanden niks bijvoorbeeld. Op de plekken waar gevochten wordt boekt Rusland inderdaad terreinwinst.
Ik denk niet dat ze tijdens de onderhandelingen gaan kijken naar het aantal offensieve acties, het aantal km2 wat daarmee verovert is, en daarop baseren wie wat krijgt. En daarop voorlopen door te insinueren dat ze sowieso terrein in moeten leveren is (ook) kortzichtig. Niemand weet hoelang de oorlog nog duurt, en wat er zich in de tussentijd af gaat spelen.
Je kunt past van winst en verlies spreken als de rekening is opgemaakt.
Oorlog is geen voetbalwedstrijd.quote:Op maandag 30 december 2024 14:21 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Wat vele dictators overeenkomt is zelfoverschatting. It ain't over till the fat lady sings
Fan van Assad gespot.quote:
Nice.quote:The White House announced that the U.S. is providing Ukraine with nearly $2.5 billion in aid: this is the final assistance package from Biden as president.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lejpp74lrk2f
Hoezo fan van Assad? Napalm is geen gifgas. En loopgraven zijn ook geen burgerdoelen.quote:Op maandag 30 december 2024 15:15 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Fan van Assad gespot.
Ik zal vragen of die even je groeten wil doorgeven, de Minister van Buitenlandse zaken, zit er nu toch.
quote:International law does not specifically prohibit the use of napalm or other incendiaries against military targets, but use against civilian populations was banned under Protocol III of the United Nations Convention on Certain Conventional Weapons in 1980, which entered into force as international law in December 1983.[9][42][43] As of January 2023, 126 countries have ratified Protocol III
Russen willen hun doel halen , hun zeer flexibel doelquote:Op maandag 30 december 2024 14:00 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dit het niet waard.
Vraag me af waarom het Trump voorstel wordt afgewimpeld.
Wellicht omdat het niet overeenkomt met de manier van onderhandelen die Russen gewend zijn: hoog inzetten en genoegen nemen met de helft minder.
Dan kan het heel slim zijn van Trump. Of juist heel dom.
Als de Rus voor zichzelf heeft bepaald wat de acceptabele maandenlange onderhandelingsuitkomst zou mogen zijn, nu als de inzet is van onderhandelingen naar buiten wordt gebracht.
Als dit de inzet is, verwachten de Russen aan de tafel wellicht nog veel meer meer in te moeten gaan leveren.
Beetje de vraag. Waar zullen ze genoegen mee nemen op de korte termijn, met het oog op de lange termijn.quote:Op maandag 30 december 2024 15:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Russen willen hun doel halen , hun zeer flexibel doel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |