Weten we de podia van vorig jaar nog?quote:Zoals gebruikelijk in het schaatsen zijn er bij de NK's niet alleen Nederlandse titels te verdienen. Maar komend weekend zijn er voor één keer geen ingewikkelde rekenmodellen of complexe selectieprocedures nodig.
De top drie van alle vier de eindklassementen (NK allround mannen en vrouwen, NK sprint mannen en vrouwen) plaatst zich voor de Europese kampioenschappen. Het gecombineerde EK allround en sprint vindt van 10 tot en met 12 januari ook in Heerenveen plaats.
quote:IKO-X2O zonder Sebas Diniz op NK Sprint
Een spierblessure houdt Sebas Diniz komend weekend van het ijs tijdens het Daikin NK Sprint in Heerenveen. De rappe man uit de stal van de broers Ten Hove is nog altijd herstellende nadat hij tijdens de wereldbeker in Peking geblesseerd raakte. De kleine vierkamp in Thialf vormt voor Diniz niet het belangrijkste doel van dit seizoen, hetgeen hem en het team heeft doen besluiten pas in het volgende kalenderjaar weer in actie te komen. De verwachting is dat Diniz rond de volgende World Cup in Calgary, in de tweede helft van januari, weer fit is.
Ook Dai Dai N’tab en Jesse Speijers doen dit weekend niet mee. Beide heren raakten in het voorseizoen geblesseerd en zijn nog in opbouw. Het NK Sprint & Allround komt voor hen echter te vroeg.
Altijd tegen ons: 1034 raybarquote:Op donderdag 26 december 2024 22:59 schreef Van_Poppel het volgende:
De luchtdruk is momenteel mensonterend hoog: 1034 mbar
Als ze naar het EK willen dan moeten ze ook wel toch?quote:Op vrijdag 27 december 2024 22:01 schreef hhh38 het volgende:
Helemaal vergeten dat ik naar een apart topic moest zoeken
Mooi dat Roest en Kok gewoon mee kunnen doen!
Klopt, maar ze zijn allebei naar eigen zeggen nog niet op niveau, dus het was een race tegen de klok.quote:Op vrijdag 27 december 2024 22:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ze naar het EK willen dan moeten ze ook wel toch?
Tja, die zitten natuurlijk ook al heel december zonder schaatswedstrijden.quote:Op zaterdag 28 december 2024 10:57 schreef borisz het volgende:
Ze openen met volle bezetting. Ireen, Erben en Mark.
Dat blijft vreemd, een parodie op een (top)sport.quote:Op zaterdag 28 december 2024 10:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja, die zitten natuurlijk ook al heel december zonder schaatswedstrijden.
Voor mensen met een kort geheugen?quote:Op zaterdag 28 december 2024 11:13 schreef Janneke141 het volgende:
In alle tijd dat ik schaatsen kijk heb ik de bel op de 500m nooit begrepen.
OK, August Landmesser.quote:Op zaterdag 28 december 2024 11:19 schreef Slobeend het volgende:
Ik zit morgen de hele dag in Thialf maar die muts ga ik niet opdoen.
quote:Op zaterdag 28 december 2024 11:19 schreef Slobeend het volgende:
Ik zit morgen de hele dag in Thialf maar die muts ga ik niet opdoen.
Die Playboy was anders niet spannend. Hier had @de_boswachter nog wel 15,- voor over. SAD.quote:Op zaterdag 28 december 2024 11:27 schreef LekkerWeertje het volgende:
Maar als Beune boven de 40 eindigt, wordt t toch nog wel spannend
Donder op met dit soort posts.quote:Op zaterdag 28 december 2024 11:29 schreef Zipportal het volgende:
Joy laat uwen pener zien. @:halcon
Shorttrack periode denk ik zoquote:
Gelukkig zijn er nog 3 toernooienquote:Op zaterdag 28 december 2024 11:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Publiek kan weer naar huis toe
7 tienden boven haar SLC-PR. Zeker niet slecht, gezien de stroeve start.quote:Op zaterdag 28 december 2024 11:32 schreef ijs_beer het volgende:
39.44 lijkt me voor Beune uitstekend.
Met zulke eerste passen nog 11.2 rijden, dat verbaasde mij wel ook.quote:Op zaterdag 28 december 2024 11:34 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
7 tienden boven haar SLC-PR. Zeker niet slecht, gezien de stroeve start.
Typische Antwanet reactie toch? Die gaat weer het hele weekend chagrijnig zijnquote:Op zaterdag 28 december 2024 11:34 schreef Janneke141 het volgende:
De Jong nog best nuchter in haar reactie.
Zouden dat niet gewoon plastic oliebollen zijn?quote:Op zaterdag 28 december 2024 11:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zouden de oliebollen op schaal nog van vorig jaar zijn?
Dat sowieso, maar het 'kan gebeuren'-gehalte vond ik toch een stuk hoger dan normaal.quote:Op zaterdag 28 december 2024 11:37 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Typische Antwanet reactie toch? Die gaat weer het hele weekend chagrijnig zijn
Ze had ook gewoon pech natuurlijkquote:Op zaterdag 28 december 2024 11:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar het 'kan gebeuren'-gehalte vond ik toch een stuk hoger dan normaal.
Yves is zn neefje.quote:Op zaterdag 28 december 2024 11:47 schreef Janneke141 het volgende:
Vergeer. Over bekende schaatsnamen gesproken.
Aha. Ik had hem al even gewiki'd en gezien dat hij niet van Hein was, maar dit wist ik dan weer niet.quote:
Zie Kjeld er nog wel voor aan om het een keer te proberen.quote:Op zaterdag 28 december 2024 11:49 schreef Slobeend het volgende:
Toch bijzonder dat we geen allrounder hebben die een 35'er met regelmaat kan rijden.
Ja de allround vrouwen zitten veel dichter bij de sprintvrouwen dan de mannenquote:Op zaterdag 28 december 2024 11:49 schreef Slobeend het volgende:
Toch bijzonder dat we geen allrounder hebben die een 35'er met regelmaat kan rijden.
Dat zegt meer over het niveau op de 500quote:Op zaterdag 28 december 2024 11:52 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ja de allround vrouwen zitten veel dichter bij de sprintvrouwen dan de mannen
Die is juist bij de mannen relatief laag in Nederland.quote:Op zaterdag 28 december 2024 11:52 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Dat zegt meer over het niveau op de 500
Met 37.5 win je ook gewoon WBs. De vrouwen zitten daar 1-2 seconden achter.quote:Op zaterdag 28 december 2024 11:52 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Dat zegt meer over het niveau op de 500
Ja, dat was voorheen 37.1 - 36.hoog. Het niveau bij de vrouwen wereldtop is gewoon laag.quote:Op zaterdag 28 december 2024 11:53 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Met 37.5 win je ook gewoon WBs. De vrouwen zitten daar 1-2 seconden achter.
Alleen als ie in 2026-27 nog schaatst.quote:Op zaterdag 28 december 2024 11:51 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Zie Kjeld er nog wel voor aan om het een keer te proberen.
De investering loont.quote:Op zaterdag 28 december 2024 11:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zoon van Frans van Seumeren?
Maar de rest lijkt roestiger. Ik zie dit nog wel genoeg zijn voor een titel ook.quote:
Dat wel helaas.quote:Op zaterdag 28 december 2024 11:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar de rest lijkt roestiger. Ik zie dit nog wel genoeg zijn voor een titel ook.
Ik denk dat Ghiotto zelfs kans zou makenquote:Op zaterdag 28 december 2024 11:55 schreef Slobeend het volgende:
Stolz zou dit toernooi winnen op 60%
Jazeker, 25 jaar geleden met Ids Postma en Rintje Ritsma.quote:Op zaterdag 28 december 2024 11:57 schreef VoMy het volgende:
Volgens mij reden de allrounders 15 jaar geleden betere 500m's dan dit. Wat een matigheid.
Ze zei het wel correct overigens (Tempohardheid).quote:Op zaterdag 28 december 2024 12:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Mooie Wilco-uitspraak van Ireen.
Helaas gemistquote:Op zaterdag 28 december 2024 11:57 schreef Van_Poppel het volgende:
Erben gaat er met gestrekt been in.
Erben heeft stiekem de playboy gelezen.quote:
Beroepsmatig informatie ingewonnen!quote:Op zaterdag 28 december 2024 12:32 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Erben heeft stiekem de playboy gelezen.
Publiek is 70+ (wij niet (denk ik))quote:Op zaterdag 28 december 2024 12:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Instafoto's op NOSKom op zeg
Hij was altijd al geïnteresseerd in curves van vrouwen!quote:Op zaterdag 28 december 2024 12:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Beroepsmatig informatie ingewonnen!
Golfer is 120+quote:Op zaterdag 28 december 2024 12:33 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Publiek is 70+ (wij niet (denk ik))
Dit was een klein Dittrichje, maar ze had denk ik niet veel sneller gekund.quote:Op zaterdag 28 december 2024 12:55 schreef LekkerWeertje het volgende:
Gaat Conijn weer een Dittrichje doen?
Ze heeft wel al een voorsprong + morgen de 1500 nog. Maar die had dit vast niet verwacht inderdaadquote:Op zaterdag 28 december 2024 13:00 schreef LekkerWeertje het volgende:
Groenewoud gaat hier niet aan komen denk ik.
Hoeveel Instagram stories/posts gaan er volgen?quote:Op zaterdag 28 december 2024 12:59 schreef Dale__Cooper het volgende:
Haha, en dat even Antwanet in beeld
En ook niet bijna.quote:Op zaterdag 28 december 2024 13:00 schreef LekkerWeertje het volgende:
Groenewoud gaat hier niet aan komen denk ik.
Nu nul natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 december 2024 13:03 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Hoeveel Instagram stories/posts gaan er volgen?
@:Pino112
Conijn en Groenewoud zijn zelfde ploeg toch? Blijkbaar heeft de een dat trainingsmaandje toch beter verteerd dan de ander.quote:Op zaterdag 28 december 2024 13:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Heb je hier lekker een maand voor getraind zonder wedstrijden.
Zeker. Antwanet dan ook weer niet. Groenewoud heeft wel veel marathons gereden in afgelopen maandje.quote:Op zaterdag 28 december 2024 13:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Conijn en Groenewoud zijn zelfde ploeg toch? Blijkbaar heeft de een dat trainingsmaandje toch beter verteerd dan de ander.
Herbert heeft zich opvallend goed ingelezen deze keer. Veel beter dan bij de world cups.quote:Op zaterdag 28 december 2024 13:06 schreef wimderon het volgende:
Een repeterend verhaal bij elk toernooi.
De hype, de start en dan de stem van Erik van Dijk
[ afbeelding ]
En dan Jan Smeekens er nog bovenop.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Geen buitenlanders op het NK om te onderschatten. Dat scheelt.quote:Op zaterdag 28 december 2024 13:07 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Herbert heeft zich opvallend goed ingelezen deze keer. Veel beter dan bij de world cups.
Ik denk dat Conijn morgen gaat verrassen op de 1500.quote:Op zaterdag 28 december 2024 13:11 schreef ijs_beer het volgende:
ALs Beune niet te veel weggeeft op de 1500m morgen, dan lijkt het me dat ze het op de 5000m wel binnenhaalt.
Ten opzichte van de Jong wel denk ik. Maar als Conijn morgen op de 5k net zo gaat stampen als vandaag dan wordt dat ook nog spannend.quote:Op zaterdag 28 december 2024 13:11 schreef ijs_beer het volgende:
ALs Beune niet te veel weggeeft op de 1500m morgen, dan lijkt het me dat ze het op de 5000m wel binnenhaalt.
Ook een vrij nutteloze statistiek voor mensen die één serieuze wedstrijd op snel ijs hebben gereden dit seizoen.quote:Op zaterdag 28 december 2024 12:59 schreef Marcoss het volgende:
"Snelste seizoentijd van dit jaar" is een rare zin
Maar was er wel een positieve sfeer tijdens de training?quote:Op zaterdag 28 december 2024 13:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Antwanet dan ook weer niet.
Stukje make-up trainingquote:Op zaterdag 28 december 2024 13:21 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar was er wel een positieve sfeer tijdens de training?
Ongetwijfeldquote:Op zaterdag 28 december 2024 13:21 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar was er wel een positieve sfeer tijdens de training?
Ik snap best dat ze zoeken naar een opvolger dan wel vervanger van Hersman. Maar waar de mislukte experimenten met Mulder en Juf Annouk bijna meteen gestopt werden mag Jan steeds meer hakkelen met zijn zenuwachtige manier van praten, vol met dooddoeners en gespeend van interessante anekdotes of informatie.quote:Op zaterdag 28 december 2024 13:07 schreef Marcoss het volgende:
@:wimderon met een post over Jantje Smeekens, het kon ook niet uitblijven
Volgens mij heeft ons aller Jan Smeekens ook al een soortgelijke kwinkslag uitgedeeld.quote:Op zaterdag 28 december 2024 13:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Chris is op de brommer
(jaja matige grap)
Als je Cheek, Mantia, Zakharov en co. niet meetelt.quote:Op zaterdag 28 december 2024 14:24 schreef Remco het volgende:
Erben praat alsof hij niet weet dat Wust dit ongeveer heeft uitgevonden.
Maar wie dan, als niet Jan? Zou een Douwe de Vries het beter doen? De meeste van die boerenkinkels lopen niet over van de sprankelendheid of boeiende gespreksstofquote:Op zaterdag 28 december 2024 13:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik snap best dat ze zoeken naar een opvolger dan wel vervanger van Hersman. Maar waar de mislukte experimenten met Mulder en Juf Annouk bijna meteen gestopt werden mag Jan steeds meer hakkelen met zijn zenuwachtige manier van praten, vol met dooddoeners en gespeend van interessante anekdotes of informatie.
Hetzelfde geldt voor Robbert de Rijk met z'n grindtegelstem die Bert Maalderink probeert na te doen in z'n reportages maar daar niet in slaagt.
Dit is gewoon hetzelfde als toen de NOS ineens Van der Sar als analist neerzette terwijl die daar geen enkele kwaliteit voor bezit. Zal vast iemand rondlopen die het beter kan en vooral prettiger kan brengen. Wie? Geen idee.quote:Op zaterdag 28 december 2024 14:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar wie dan, als niet Jan? Zou een Douwe de Vries het beter doen? De meeste van die boerenkinkels lopen niet over van de sprankelendheid of boeiende gespreksstof
Denk ook niet dat Roest daar in deze conditie gebruik van wil makenquote:Op zaterdag 28 december 2024 14:56 schreef Janneke141 het volgende:
Houdoe Roest.
We doen niet aan aanwijsplekken deze keer toch?
Goed punt.quote:Op zaterdag 28 december 2024 14:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk ook niet dat Roest daar in deze conditie gebruik van wil maken
das nou jammer, van talent naar veteraan, carriere voorbij, geen medaljes voor jou op de OS....quote:Op zaterdag 28 december 2024 14:58 schreef Remco het volgende:
Nou nou nou Herbert 'Veteraan Huizinga'
Was vrij doorzichtig richting de OS jaquote:Op zaterdag 28 december 2024 14:56 schreef Remco het volgende:
Snap ineens waarom die zich weer beschikbaar stelt voor de ploegenachtervolging.
Gaat zich toch weer plaatsen zo.quote:Op zaterdag 28 december 2024 15:01 schreef Felagund het volgende:
Marcel Bosker is ook een beetje overbodig.
Vind Kjeld ookquote:
Supertalentquote:Op zaterdag 28 december 2024 15:30 schreef vaarsuvius het volgende:
'ben je wel een talent als je dat op je 18de kan..'
ik ken er eentje van 17 die rondjes om deze jongedames schaatst, wat is die dan?
Kunstrijdster?quote:Op zaterdag 28 december 2024 15:30 schreef vaarsuvius het volgende:
'ben je wel een talent als je dat op je 18de kan..'
ik ken er eentje van 17 die rondjes om deze jongedames schaatst, wat is die dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |