quote:Op maandag 23 december 2024 14:03 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Totaal irrelevant dus, we hebben het hier over kerncentrales en niet over gekleurd glas.
Ach, we zijn weer bij het persoonlijk maken aangeland...quote:Op maandag 23 december 2024 14:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]Maar daarom kan er toch wel een grafiek zijn die verder teruggaat dan de eerste kerncentrale?
Dit is echt weer gezemel om het zemelen.
Het lijkt me heel vermoeiend om jou te zijn.
Als je dit al "persoonlijk" vindt dan ben je niet veel gewend.quote:Op maandag 23 december 2024 14:15 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Ach, we zijn weer bij het persoonlijk maken aangeland...
Wat een bullshit..quote:Op maandag 23 december 2024 14:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je dit al "persoonlijk" vindt dan ben je niet veel gewend.
Het is het vaste riedeltje, je doet geen flikker om bronnen aan te dragen of reacties te onderbouwen maar constant kritiek op aangedragen bronnen, het grootste woord, gezeik over "links" en snel gekwetst als er wat van gezegd wordt, want dat is "persoonlijk".
Dat is toch jammer? Dat heeft iemand als jij toch niet nodig.
Researchgate, zie URL van het plaatje.quote:Op maandag 23 december 2024 14:27 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Waar is jouw bron van dit grafiekje?
Bronnen is wat overdreven gesteld hoor, je linkt naar één website die jaren geleden iets van Wikipedia heeft gehaald.quote:Op maandag 23 december 2024 14:27 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Wat een bullshit..
Ik kom met bronnen van de voorraad en winning.
Waar is jouw bron van dit grafiekje?
Ik kom 1 maal met een reactie op links op een domme reactie op rechts van fokit.
Ik ga niet altijd met bronnen reageren op gelul in de ruimte van @:kareldestoute
Dat gelul over de energievoorraden van Rusland en Tjaad bijvoorbeeld...quote:Op maandag 23 december 2024 15:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Bronnen is wat overdreven gesteld hoor, je linkt naar één website die jaren geleden iets van Wikipedia heeft gehaald.
Maar blijkbaar lul ik in de ruimte, dan zou het wel goed zijn om dat dan concreet te benoemen in plaats van steeds dat geneuzel op de man waar je in uitblinkt…
Ik heb het even uitgerekend. We verbruiken per jaar 986 PJ aan aardgas. Uit een ton biomassa kun je maximaal zo'n 400 m3 aan biomassa halen, alhoewel dat voor mest natuurlijk een stuk minder is. 1 m3 biomassa produceert ongeveer 22 MJ. Laten we dat afronden op 20 MJ, omdat het met mest al aan de hoge kant is. Dus dat geeft 8000 MJ, of 8 GJ aan energie per ton biomassa. 986 PJ is 986.000.000 GJ, dus dan hebben we 123.250.000 ton biomassa nodig.quote:Op maandag 23 december 2024 12:58 schreef KareldeStoute het volgende:
bijvoorbeeld door vergisting van GFT-afval of mest. Niet ideaal maar die stromen zijn er voorlopig nog wel…
Zucht.quote:Op maandag 23 december 2024 12:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat de marktprijs negatief is, betekend niet dat het gratis is, maar dat er verlies wordt gedraaid, kostprijs plus negatieve marktprijs.
Het staat zo ver uit verband met de realiteit.quote:Op maandag 23 december 2024 12:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De grote nucleaire dromen heb je het dan over? Want daarvan weten we in elk geval zeker dat de huidige wensen onhaalbaar/ utopisch zijn.
[..]
Beetje raar verhaal. Maar als het zou kloppen, dan geldt dit toch ook net zo sterk voor nucleair?
Immers, dat lost de problemen ook niet op en zorgt voor forse nieuwe opgaven.
[..]
Als het al te duur is, dan is vol inzetten op kernenergie helemaal niet handig. De staatssteun bij de bouw en daarna voor de hoge garantieprijs gaat als een opslag op de netwerkkosten gewoon doorberekend worden…
[..]
Ook dat is niet eenvoudig maar wel stukken haalbaarder dan jouw wens voor volledig over op atoomstroom.
Oh noes!quote:
Stroom bijna gratis aan TATA leveren dat kost toch ook geld ?quote:Op maandag 23 december 2024 12:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat de marktprijs negatief is, betekend niet dat het gratis is, maar dat er verlies wordt gedraaid, kostprijs plus negatieve marktprijs.
Naar alle verwachtingen.quote:Op dinsdag 24 december 2024 00:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oh noes!Geen vertraging, toch?!?!
Heeft Microsoft haar plannen aangepast? Die gingen daar toch voor het heropenen van een vijftig jaar oud exemplaar? Overigens ook nog eens van een type met een niet al te briljante reputatie.quote:Op dinsdag 24 december 2024 10:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
Er zijn in Duitsland steeds meer mensen die de kernenergie terug willen. En net zoals Microsoft in Three Mile Island een nieuwe kerncentrale wil bouwen, omdat alle vergunningen en infrastructuur daar al aanwezig is, hebben ze in Duitsland nog veel meer van zulke locaties. Je zou het kunnen zien als een uitgebreide renovatie.
Zou 2035 toch wat te optimistisch blijken?quote:Op dinsdag 24 december 2024 00:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oh noes!Geen vertraging, toch?!?!
Dat boeit niet. Het grootste probleem bij de bouw van een kernreactor is de vergunning en die is er al. Verder heb je een heleboel logistiek nodig, zeg maar de centrale, de toeleveranciers en de aansluiting op het elektriciteitsnet en die staan en liggen daar al allemaal.quote:Op dinsdag 24 december 2024 11:00 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Heeft Microsoft haar plannen aangepast? Die gingen daar toch voor het heropenen van een vijftig jaar oud exemplaar? Overigens ook nog eens van een type met een niet al te briljante reputatie.
Nee, voor collectieve dingen moet je bij links zijn. Alhoewel ze misschien wel met goede voorwaarden en subsidies komen.quote:En voor Duitsland, de volgende regering wordt er vast een stuk rechtser. Als die groeiende groep wat centjes bij elkaar legt om het ook daadwerkelijk te realiseren is er vast over te praten…
Het ging mij er om dat ik geen plannen voor nieuwbouw van een kerncentrale door Microsoft op die locatie kan vinden. Wel voor het heropenen van een bejaarde centrale.quote:Op dinsdag 24 december 2024 11:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat boeit niet. Het grootste probleem bij de bouw van een kernreactor is de vergunning en die is er al. Verder heb je een heleboel logistiek nodig, zeg maar de centrale, de toeleveranciers en de aansluiting op het elektriciteitsnet en die staan en liggen daar al allemaal.
[..]
Kernenergie is afgelopen decennia toch echt vooral een rechtse hobby. De linkse partijen gaan liever voor een duurzame, toekomstbestendige energievoorziening. Dus hoe rechtser de regering, hoe meer kans op een nieuwe kerncentrale.quote:Nee, voor collectieve dingen moet je bij links zijn. Alhoewel ze misschien wel met goede voorwaarden en subsidies komen.
Ja, dat is het idee. Dan heb je geen bouwvergunning nodig. In Duitsland kunnen ze het zien als een uitgebreide renovatie met nieuwe en betere reactoren.quote:Op dinsdag 24 december 2024 11:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het ging mij er om dat ik geen plannen voor nieuwbouw van een kerncentrale door Microsoft op die locatie kan vinden. Wel voor het heropenen van een bejaarde centrale.
Dat lijkt wel zo, maar rechts is er ook voor de snelle winst. Als je het aan de markt overlaat, heb je zakenmensen en investeerders nodig. Aandeelhouders gaan geen 20 jaar wachten totdat hun investering gaat renderen en voor zakenmensen is het risico te groot.quote:Kernenergie is afgelopen decennia toch echt vooral een rechtse hobby. De linkse partijen gaan liever voor een duurzame, toekomstbestendige energievoorziening. Dus hoe rechtser de regering, hoe meer kans op een nieuwe kerncentrale.
Ok dus geen nieuwe centrale voor Microsoft?quote:Op dinsdag 24 december 2024 11:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, dat is het idee. Dan heb je geen bouwvergunning nodig. In Duitsland kunnen ze het zien als een uitgebreide renovatie met nieuwe en betere reactoren.
Rechtse partijen zijn natuurlijk niet altijd consequent in de marktwerkingquote:Dat lijkt wel zo, maar rechts is er ook voor de snelle winst. Als je het aan de markt overlaat, heb je zakenmensen en investeerders nodig. Aandeelhouders gaan geen 20 jaar wachten totdat hun investering gaat renderen en voor zakenmensen is het risico te groot.
Wil je hier alsjeblieft mee stoppen, want dit irriteert me enorm.quote:Op dinsdag 24 december 2024 11:38 schreef KareldeStoute het volgende:
Ok dus geen nieuwe centrale voor Microsoft?
Het is meer, dat de meeste bedrijven niet kunnen functioneren zonder een goede stroomvoorziening.quote:Rechtse partijen zijn natuurlijk niet altijd consequent in de marktwerking. Nucleair is vooral vanuit prestige belangrijk voor bepaalde figuren. Dat soort hobby’s mogen wat kosten.
Je claimde zelf dat Microsoft een nieuwe (!) centrale zou (laten) bouwen.quote:Op dinsdag 24 december 2024 11:49 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Wil je hier alsjeblieft mee stoppen, want dit irriteert me enorm.
[..]
Zucht. Ja, je hebt grijze haren tegen de tijd dat de aanvraag voor een bouwvergunning voor een nieuwe kerncentrale wordt goedgekeurd, als dat al gebeurt, na honderden demonstraties en rechtszaken. Dus je kunt beter een oude kernreactor "opknappen" of "renoveren". Dan hoef je die bouwvergunning niet aan te vragen.quote:Op dinsdag 24 december 2024 12:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je claimde zelf dat Microsoft een nieuwe (!) centrale zou (laten) bouwen.
Maar in de plannen die er liggen kom ik ook niet verder dan dat ze de oude centrale wat willen opknappen en rond 2028 weer online gooien.
Als kritische vragen daarover je irriteren, dan moet je zoiets óf onderbouwen óf niet in de wereld gooien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |