Zegt de term risicobereidheid je iets?quote:Op zondag 22 december 2024 18:03 schreef achtja het volgende:
[..]
Dus je bent opzoek naar een goede balans tussen winst en verlies?
Gooi dan gewoon de helft in de sloot, ben je dat alvast kwijt, of, je stopt 1000 uur, niet 1000 euro! in Bitcoin en je snapt het..
Ik vind het namelijk zo lullig om je nu al door het ijs zien zakken, maar toch succes met al die paarden!
Dat zegt mij alles!quote:Op zondag 22 december 2024 18:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zegt de term risicobereidheid je iets?
Misschien even rustig adem halenquote:Op zondag 22 december 2024 18:21 schreef achtja het volgende:
[..]
Dat zegt mij alles!
Koop alleen Bitcoin met geld wat je niet kunt of wilt verliezen! (veel mensen lezen of begrijpen dit verkeerd)
Wil je al je geld verliezen? Koop dan geen Bitcoin.
jaa.. klinkt allemaal gek maar hoe komt dat nou?
Tijden zijn veranderd mensen. Geld is geld en Bitcoin is Bitcoin.
Niemand verkoopt zijn goud voor zilver.
Denk je nu huh? Probeer dan eens voor 1000 uur, Bitcoin te gaan studeren! Dat is gratis! (wel in je vrijetijd).. kom daarna maar eens terug.. waarschijnlijk kom je daarna niet terug want dan zit je in het donkere bos (waar hopelijk niemand post! want dat is het bewijs).
@D. ik haat prediken, ik haat onzin.. vertel me dan de waarheid! Of heb ik het mis? @D.quote:Op zondag 22 december 2024 18:47 schreef D. het volgende:
[..]
Misschien even rustig adem halen
Daarbij, niemand wil geld verliezen. Of koopkracht.
Dus, ietsje minder prediken mag ook wel
Ik weet niet wie je probeert te overtuigen, maar met jouw 'donkere bos' jaag je de mensen die nog niet overtuigd zijn juist eerder wegquote:Op zondag 22 december 2024 18:48 schreef achtja het volgende:
[..]
@:D. ik haat prediken, ik haat onzin.. vertel me dan de waarheid! Of heb ik het mis? @:D.
Laat ze ook maar weg blijven uit het donkere bos.. goed voor ons allemaal.quote:Op zondag 22 december 2024 18:53 schreef D. het volgende:
[..]
Ik weet niet wie je probeert te overtuigen, maar met jouw 'donkere bos' jaag je de mensen die nog niet overtuigd zijn juist eerder weg
Maar, laten we het 'prediken' in de SC dan beperken, je hebt ook al een topic geopend, dus kan prima daar
1000 uur, wel in je vrije tijdquote:Op zondag 22 december 2024 18:56 schreef achtja het volgende:
Ik weet niet wat SC is? Moet ik ook nog Fok studeren?
Interpol Issues Red Notice for Hex Founder Over Tax Fraud and Assault Allegationsquote:Op woensdag 11 december 2024 15:30 schreef Mijk het volgende:
[..]
Dat heeft geen zin, want dat gelooft niemand omdat het onwaaarschijnlijk klinkt.
Maargoed, in 2 zinnen;
pDAI is de pulse versie van DAI, de bedoeling is dat dit gaat peggen naar 1usd, hij staat nu 3 cent. Richard Heart (HEX) bouwt dit, en heeft zelf genoeg geld om dit te peggen, alle onchain acties van hem laten zien dat hij hiermee bezig is.
Snap ik. Ik heb ook een tijd een divers portfolio gehad, maar wel allemaal in crypto’s. Bijna een jaar geleden heb ik bewust het aandeel Bitcoin - dat altijd al het grootst was - verder uitgebouwd. De twijfels die ik bij Bitcoin had zijn weggenomen door de introductie van de spot ETF’s en de nieuwe inzichten m.b.t. energieverbruik en belasting voor het milieu. Nu sympathiseer ik meer met de maxi’s, al blijf ik wel enigszins bezig met DeFi.quote:Op zondag 22 december 2024 17:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik ben niet per se op zoek naar het hoogste rendement, maar naar een goede balans tussen risico en rendement. En alles op BTC inzetten zie ik niet zitten, ik wed liever op wat meer paarden tegelijk.
Richard Heart is al jaren een red flag, toch blijven er genoeg mensen (ook die al lang in crypto zitten) achter deze dwaas aanlopen.quote:Op zondag 22 december 2024 20:25 schreef recursief het volgende:
[..]
Interpol Issues Red Notice for Hex Founder Over Tax Fraud and Assault Allegations
Controversial Crypto Founder Ends up on Interpol’s Most Wanted List
SCHUELER, RICHARD JAMES
Wanted by
Finland
Samenvatting: Richard Heart is op de zogenaamde 'Red Notice' lijst van Interpol gezet op verzoek van Finland, op verdenking van (grootschalige) belastingfraude en mishandeling. Dat is een opsporings- en arrestatieverzoek (wereldwijd) in afwachting van nadere juridische acties, meestal een uitleveringsverzoek. Iets minder zwaar dan een arrestatiebevel.
Inderdaad, deze man lijkt wel een sekteleider met al zijn blinde volgers.quote:Op maandag 23 december 2024 00:19 schreef dimmak het volgende:
[..]
Richard Heart is al jaren een red flag, toch blijven er genoeg mensen (ook die al lang in crypto zitten) achter deze dwaas aanlopen.
Weer wat Bitcoin bijgekocht succes met al die onzin!quote:Op dinsdag 24 december 2024 13:49 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]
Charles in discussie met een bot.
Uurtje geleden binnengekomenquote:Op dinsdag 24 december 2024 14:32 schreef over_hedge het volgende:
@:nattekat is je salaris er al? Hier wel
Toch altijd leuk om meteen uit te geven. Nu weer een maand wachtenquote:
Wat een energieverlies.. vraag gewoon je salaris in Bitcoinquote:Op dinsdag 24 december 2024 14:38 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Toch altijd leuk om meteen uit te geven. Nu weer een maand wachten
Nee dankjewelquote:Op dinsdag 24 december 2024 14:57 schreef achtja het volgende:
[..]
Wat een energieverlies.. vraag gewoon je salaris in Bitcoin
quote:Op dinsdag 24 december 2024 14:32 schreef over_hedge het volgende:
@:nattekat is je salaris er al? Hier wel
Een dag voor kerstmis je salaris binnen krijgen.......?quote:
aSociale werkplaatsquote:Op dinsdag 24 december 2024 15:18 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[..]
Een dag voor kerstmis je salaris binnen krijgen.......?
waar werken jullie de pizzaboer?
quote:Op dinsdag 24 december 2024 15:18 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[..]
Een dag voor kerstmis je salaris binnen krijgen.......?
waar werken jullie de pizzaboer?
Net op tijdquote:Op dinsdag 24 december 2024 14:38 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Toch altijd leuk om meteen uit te geven.
Dat kan hoger!quote:
Da's het idee, instappen waarna het hoger gaatquote:
Hodl, mijn beste..heb ik geleerd.quote:Op dinsdag 24 december 2024 16:17 schreef D. het volgende:
[..]
Da's het idee, instappen waarna het hoger gaat
Buy high sell low is een klassieke beginnersfout
Afhankelijk van welke crypto je hebtquote:Op dinsdag 24 december 2024 16:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Hodl, mijn beste..heb ik geleerd.
Gewoon dollar cost averaging en bijkopen als het laag staat.quote:Op dinsdag 24 december 2024 16:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Hodl, mijn beste..heb ik geleerd.
Dat kon slechter ja qua timingquote:
Jouw account is gehackt?quote:Op dinsdag 24 december 2024 16:41 schreef achtja het volgende:
[..]
Met elke crypto word je armer.. stop met mensen oplichten, te adviseren om crypto te kopen.
Hij wil dat wij over bitcoin beginnen zodat hij kan zeggen dat het niet bitcoin is maar Bitcoin en dat dat geen crypto is.quote:
Het ophalen is nog niet begonnen, maar goed.. Zelf natuurlijk crypto-scepticus, maar moet wel toegeven dat Saylor lef heeft en er oprecht in gelooft. Vraag me af waar dit eindigt. Als hij door blijft gaan met kopen en niet verkoopt en zo de prijs steeds verder opdrijft dan is hij tenminste een zegen voor alle Hodlers wanneer ze ooit gaan cashen. Hij is als het ware de wind die in zijn eigen zeilen blaast, waarop de rest kan meeliften.quote:Nadat MicroStrategy op 22 december nog 5.262 bitcoins (BTC) bijkocht, bleek dat het bedrijf al bezig is met de verdere uitvoering van haar bitcoinplan. Het uitgeven van extra aandelen moet nieuw kapitaal opleveren, dat vervolgens opnieuw in de digitale munt zal worden genvesteerd.
Nieuw plan vergroot aandelenuitgifte
Volgens een document dat is ingediend bij de Securities and Exchange Commission (SEC), heeft het bedrijf van Michael Saylor plannen om de komende tijd twee verschillende soorten aandelen uit te geven. Het aantal A-klasse aandelen zou worden uitgebreid van 330 miljoen naar 10,33 miljard stuks. Daarnaast wil het bedrijf ook meer preferente aandelen uitgeven, waarbij het aantal zal toenemen van 5 miljoen naar 1,005 miljard stuks.
Het plan, dat onderdeel is van een groter geheel, moet nog worden goedgekeurd door de aandeelhouders. Vermoedelijk zal deze goedkeuring plaatsvinden in het eerste kwartaal van 2025. Deze stappen zijn noodzakelijk voor het realiseren van een groter doel, het zogenaamde “21/21”-plan.
Dit driejarige plan beoogt het ophalen van 42 miljard dollar aan kapitaal om door te gaan met het kopen van bitcoins. Dit kapitaal zal worden verkregen via de uitgifte van aandelen, het aangaan van leningen en converteerbare obligaties.
https://www.crypto-inside(...)coins-aandeel-daalt/
Klinkt vermoeiendquote:Op dinsdag 24 december 2024 23:39 schreef recursief het volgende:
[..]
Hij wil dat wij over bitcoin beginnen zodat hij kan zeggen dat het niet bitcoin is maar Bitcoin en dat dat geen crypto is.
Ja, want het is onmogelijk om geld te verdienen met crypto?quote:Op dinsdag 24 december 2024 16:41 schreef achtja het volgende:
[..]
Met elke crypto word je armer.. stop met mensen oplichten, te adviseren om crypto te kopen.
ah jij hebt blijkbaar een slechte ervaring gehad.quote:Op dinsdag 24 december 2024 16:41 schreef achtja het volgende:
[..]
Ziek mad. Geen believer @RamboDirkquote:Op dinsdag 24 december 2024 16:41 schreef achtja het volgende:
[..]
Beginnen met Bitcoin.quote:Op woensdag 25 december 2024 13:18 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ik wil voor mijn kinderen maandelijks een beetje bitcoin DCA'en, als spaarpotje. Mijn partner weet nog niet zoveel van crypto.
Hebben jullie een podcast tip met een korte intro in bitcoin om er wat meer info over te hebben en vertrouwen in te krijgen?
Misschien heeft dat wel te maken met dat SEC die zaak niet rond krijgt. Ze hebben m gelist vanwege een kind wat geslagen zou zijn door hem, maar toeval treft dat Heart diezelfde dag een livestream gooide waar er niets te zien was van enige agressie op knokkels of damage whatsoever wat op een gevecht zou duiden. Zo werkt het he, als dit een serieus gevaar kan worden voor de dollar, dan komen ze je halen, maakt niet uit hoe.quote:Op zondag 22 december 2024 20:25 schreef recursief het volgende:
[..]
Interpol Issues Red Notice for Hex Founder Over Tax Fraud and Assault Allegations
Controversial Crypto Founder Ends up on Interpol’s Most Wanted List
SCHUELER, RICHARD JAMES
Wanted by
Finland
Samenvatting: Richard Heart is op de zogenaamde 'Red Notice' lijst van Interpol gezet op verzoek van Finland, op verdenking van (grootschalige) belastingfraude en mishandeling. Dat is een opsporings- en arrestatieverzoek (wereldwijd) in afwachting van nadere juridische acties, meestal een uitleveringsverzoek. Iets minder zwaar dan een arrestatiebevel.
Hoe gaat het met pdai?quote:Op vrijdag 27 december 2024 00:05 schreef Mijk het volgende:
[..]
Misschien heeft dat wel te maken met dat SEC die zaak niet rond krijgt. Ze hebben m gelist vanwege een kind wat geslagen zou zijn door hem, maar toeval treft dat Heart diezelfde dag een livestream gooide waar er niets te zien was van enige agressie op knokkels of damage whatsoever wat op een gevecht zou duiden. Zo werkt het he, als dit een serieus gevaar kan worden voor de dollar, dan komen ze je halen, maakt niet uit hoe.
Incoming next; "China bans crypto".
On track, zeker met de loads fud die erop kwamen, nette vshape recovery. Bridge stagneerde bij die down op interpol, telaat met bijkopen , kwam 300m overheen, helaas.quote:
SPOILER: Alts hopelijk incoming in; 3, 2, 1............Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.As above, so below.
quote:Op vrijdag 27 december 2024 12:27 schreef Mijk het volgende:
[..]
On track, zeker met de loads fud die erop kwamen, nette vshape recovery. Bridge stagneerde bij die down op interpol, telaat met bijkopen , kwam 300m overheen, helaas.
Ik had een -70% verwacht (of gehoopt), heb een bulk DAI/USDT klaarstaan om erin te knallen als dat gebeurt.
Goed, nu eerst ns kijken naar de volgende opportunities,welke probably liggen in de alts, dus solana some, rndr some, pDAI heeft nu ff rust, deze 26 dec was op meerdere fronten een cruciale datum, dus weinig slaap gehad, nu ff naar mn nest.Ik heb bingoSPOILER: Alts hopelijk incoming in; 3, 2, 1............Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
Voor mij duurt t helaas nog iets langer, no peg yet, maar naarmate ETH stijgt, stijgen de OA bags mee, dus dat is een gunstig iets, daarom is die altseason nu wel een welkomequote:
Mooi onder woorden gebr8!quote:Op vrijdag 27 december 2024 12:48 schreef Mijk het volgende:
[..]
Voor mij duurt t helaas nog iets langer, no peg yet, maar naarmate ETH stijgt, stijgen de OA bags mee, dus dat is een gunstig iets, daarom is die altseason nu wel een welkome
We weten niet zeker of RH genoeg had, eerder werd gesproken over een 7ish K ETH voordat het zou kunnen, niemand weet het zeker, niemand weet iets zker cryptowide, maar onchain actions tell the story.
Ik denk dat je mijn bingo-opmerking totaal niet begrepen hebt.quote:Op vrijdag 27 december 2024 12:48 schreef Mijk het volgende:
[..]
Voor mij duurt t helaas nog iets langer, no peg yet, maar naarmate ETH stijgt, stijgen de OA bags mee, dus dat is een gunstig iets, daarom is die altseason nu wel een welkome
We weten niet zeker of RH genoeg had, eerder werd gesproken over een 7ish K ETH voordat het zou kunnen, niemand weet het zeker, niemand weet iets zker cryptowide, maar onchain actions tell the story.
bij iedere scam is er weer genoeg volk dat denkt te kunnen profiteren. En na afloop janken dat ze alles kwijt zijnquote:Op vrijdag 27 december 2024 17:22 schreef recursief het volgende:
Verder begrijp ik niet goed dat er kennelijk hele volksstammen kritiekloos staan te applaudiseren als er weer eens een shady verhaal wordt afgestoken door iemand als Richard Heart, die een spoor van spam, scam en fraude achter zich aan trekt.
Nee, want je zult vast niet de bagholdersbingo kaart bedoelen waarvan er tientallen circuleren, goed, nu sta ik nog 8x hierop en heb mn inleg eruit, dus ja. Deze verwachtte ik al wel.quote:Op vrijdag 27 december 2024 17:16 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn bingo-opmerking totaal niet begrepen hebt.
Ik snap niet hoe men niet verder kijkt dan dit, ik was ook tegenstander van hem in tijden van HEX maar heb zijn SciViVe boek ook doorgenomen, me behoorlijk ver in het leven van die man verdiept, zijn drijfveren, zijn skills, en wat er wl bij hem lukte.quote:Op vrijdag 27 december 2024 17:22 schreef recursief het volgende:
Verder begrijp ik niet goed dat er kennelijk hele volksstammen kritiekloos staan te applaudiseren als er weer eens een shady verhaal wordt afgestoken door iemand als Richard Heart, die een spoor van spam, scam en fraude achter zich aan trekt.
Als jij het zegt zal dat wel zo zijn.quote:Op vrijdag 27 december 2024 17:49 schreef Mijk het volgende:Jij bent hier degene die een mening heeft en te beroerd is om te kijken wat t is lol.
Nouja, ik wacht nog steeds op een inhoudelijke reactie op die video's, ipv een ad hominem op de CEO, of hebben we hier ook nog allemaaal universaaaaaaaaaaaaaa hahahaaaaajaaaaquote:Op vrijdag 27 december 2024 18:08 schreef recursief het volgende:
[..]
Als jij het zegt zal dat wel zo zijn.
Bitcoinquote:Op vrijdag 27 december 2024 18:17 schreef Mijk het volgende:
Welke bags met welke onderbouwing holden we hier dan?
Ik heb die convo die je eerder had gepost er nog eens bijgepakt (zie spoiler) en ik zou niet weten waar te beginnen. Het is echt n grote red flag. En het heeft volgens mij ook niet heel veel zin om er serieus op in te gaan. Dat heb ik een keer gedaan en je reactie was dat ik meer moest lezen omdat ik het niet snapte. Dan houdt het op he.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:12 schreef Mijk het volgende:
[..]
Nouja, ik wacht nog steeds op een inhoudelijke reactie op die video's, ipv een ad hominem op de CEO, of hebben we hier ook nog allemaaal universaaaaaaaaaaaaaa hahahaaaaajaaaa
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
Die "voor dummmies" titel, is meer joke-wise.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:59 schreef recursief het volgende:
De video's die je post laat ik maar even achterwege. Aanprijzingen als "kijk deze geweldige video's en je zult overtuigd raken" vind ik nooit heel sterk. Als het niet uit te leggen is in een "voor dummies" versie dan is dat m.i. sowieso reden voor argwaan.
ja begrijp ik, en is ook verstandige move, BTC.quote:
Als jij het zegt za het wel zo zijnquote:Op vrijdag 27 december 2024 20:38 schreef Mijk het volgende:
[..]
Die "voor dummmies" titel, is meer joke-wise.
Verder, als je de rest niet snapt van wat daar staat, dat is in vogelvlucht uitgelegd hoe zo'n stable mechanism werkt, en zit veel crypto/IT/Fin jargon in, dus ja, daarom zeg ik; kijk dan de vids voor een completer beeld. Das t enige wat ik zeg, meer niet.
Als je dat weigert; prima, maar laat dan ook je mening achterwege, die is dan ongeveer de waarde van het vriespunt.
Kun je dit verder uitdiepen? want ik ben ook behoorlijk bekend met de mechanismen, en zker de technische (inra) kant van dit looped leveraged systeem.quote:Op vrijdag 27 december 2024 21:03 schreef recursief het volgende:
[..]
Als jij het zegt za het wel zo zijn![]()
Ik ben goed bekend met de "mechanismen" die hier genoemd worden (ook met de technische kant er van) en ik vind het specifiek in dit geval gebakken lucht. Of zoals je zelf het zelf noemde: "de tovenarijen van RH".
Zou het kunnen dat die TG groep vooral bevolkt wordt door mensen uit dezelfde bubbel? Die het in meerderheid dus al met elkaar eens zijn? Een geavl van 'confirmation bias'?quote:Op vrijdag 27 december 2024 21:20 schreef Mijk het volgende:
[..]
Verder, even edit, vind ik t wel raar dat je die telegram posts dan niet begrijpt, want iedereen die cht weet waar het hier over gaat, die snapt prima wat hier staat, althans, ik TG heb ik nog geen vreemde reacties gehad over de vorm.
Ik heb nu enkel tel dus reageeren gaaat dus dat niet goed, is kut. Maargoed; dit klopt. Dit is waarom de vault 150% overcollateralized met zijn, voordat t DAI mechanisme begint te werken, daarvr doet t nog niets, daarom is het nu speculatief.quote:Op vrijdag 27 december 2024 22:21 schreef recursief het volgende:
Zolang je evenveel collateral als supply hebt is de stabiliteit wel redelijk zeker.
Voor die potentie moet je bij nieuwe tokens zijn of had je een jaar geleden moeten instappen. Denk dat een 5x nog wel haalbaar is in veel gevallen (niet bij BTC op korte termijn).quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:17 schreef Mijk het volgende:
Welke bags met welke onderbouwing holden we hier dan? Zit daar nog een mooie 10-200 x potentie in , of?
Ook als "het DAI mechanisme" zoals jij het noemt eenmaal actief wordt, kun je koers alleen stabiel houden binnen bepaalde grenzen. Als de koers van je collateral echt door het putje gaat ben je de klos.quote:Op zaterdag 28 december 2024 01:28 schreef Mijk het volgende:
[..]
Ik heb nu enkel tel dus reageeren gaaat dus dat niet goed, is kut. Maargoed; dit klopt. Dit is waarom de vault 150% overcollateralized met zijn, voordat t DAI mechanisme begint te werken, daarvr doet t nog niets, daarom is het nu speculatief.
Ik reageer later uitgebreider als ik pc heb.
Het is maar dat je het weet stelletje onnozelenquote:Cryptowet moet consument beschermen
En dan een EU-wet die niet op 1 januari, maar al op 30 december 2024 ingaat: De zogeheten Mica-wet (Markets In Crypto-Assets). Die gaat over de handel in cryptomunten zoals bitcoin.
De wet regelt dat handelsplatforms en uitgevers van cryptomunten een vergunning moeten hebben. Ook mogen ze geen misleidende reclames maken of kopers bewust verkeerd informeren. Verder moeten ze geld opzij zetten als reserve.
Confirmation bias kan een rol spelen idd, maar jist de grote meerderheid van telegram is ook tegen RH vanwege jouw argumenten, misschien is dt wel een confirmation bias. Het systeem , nogmaals, wordt HEEL ver uitgediept in de gepostte video's, en hoe hij daar naartoe werkt, is onchain te zien. lle onchain acties om naar die stable to te werken zijn k te zien op www.pulsechaindai.com , als je geen zin hebt om video te kijken, zie je hier ook research, met alle TX links naar de overnames van de mechanismen door zijn wallets.quote:Op vrijdag 27 december 2024 22:25 schreef recursief het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat die TG groep vooral bevolkt wordt door mensen uit dezelfde bubbel? Die het in meerderheid dus al met elkaar eens zijn? Een geavl van 'confirmation bias'?
https://www.ad.nl/geld/ni(...)-in-crypto~af03b4ec/quote:Op zaterdag 28 december 2024 15:31 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Het is maar dat je het weet stelletje onnozelen
Doe dan even posten zonder betaalmuur grote vriendquote:Op maandag 30 december 2024 18:45 schreef onlogisch het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/geld/ni(...)-in-crypto~af03b4ec/
Wel een stukje achter een betaalmuur.
Maar betekende die Mica-wet niet dat Binance weer toegestaan moet gaan worden in Nederland? Ik meen zoiets gelezen te hebben destijds, toen Binance verplicht moest vertrekken uit Nederland. Iets met gelijke behandeling voor alle Europese landen?
@:Claudia_X
@:magnet
@:recursief
weten jullie hier iets van?
Of je betaalt gewoon maatquote:Op maandag 30 december 2024 18:46 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Doe dan even posten zonder betaalmuur grote vriend
https://bitcoinmagazine.n(...)gen-voor-stablecoinsquote:Vandaag is een belangrijke dag voor de Europese crypto markten. Na vandaag gaat namelijk officieel een nieuwe fase in voor de MiCA-wetgeving, de nieuwe regels voor gereguleerde crypto aanbieders in de Europese Unie.
In deze nieuwe fase worden de regels officieel gemplementeerd en dat betekent dat bedrijven als crypto exchanges nu echt aanpassingen moeten doen. Een belangrijk gevolg van de nieuwe regels lijkt te zijn dat stablecoin USDT verbannen wordt in Europa. Wat gaat dit betekenen voor stabelcoins?
De impact van MiCA op stablecoins
Ondanks dat de deadline vandaag is voor echt invoeren van de MiCA-regels is er ook nog veel onduidelijkheid over de precieze uitwerking van de nieuwe wetgeving. Zo hebben sommige crypto exchanges al wel maatregelen getroffen en bepaalde stablecoins van hun platform afgehaald, terwijl andere exchanges juist wachten op meer duidelijkheid.
Een belangrijke maatregel van de MiCA-wetgeving is dat stablecoins een 1:1 liquide reserve moeten hebben.
In het geval van USDT betekent dat bijvoorbeeld dat er bij de huidige market cap van $ 138,7 miljard ook dit getal in dollars ergens als reserve moet staan.
Dit is niet altijd het geval bij stablecoins, en hierdoor heeft zich ook ooit n van de grootste crashes in de markt af kunnen spelen toen de populaire stablecoin van Terra Luna haar ‘peg’, de directe 1:1 koppeling met de dollar, kwijtraakte.
De paniek die vervolgens ontstond onder traders zorgde voor een verdere daling van de koers van de stablecoin, waardoor er weinig overbleef van de waarde en er in korte tijd tientallen miljarden waarde verdampte. Iets waar de Europese Unie haar inwoners nu tegen wil beschermen met de nieuwe wetgeving.
Zoals je in de tijdlijn hierboven kunt zien, wordt er al enige tijd gewerkt aan de wetgeving. Alle crypto bedrijven die een licentie hebben bij een land in de Europese Unie en haar diensten aan gebruikers in lidstaten aanbiedt, moet vanaf vandaag voldoen aan deze wetgeving.
Wel gaat er vanaf vandaag een transitieperiode in, waarin deze bedrijven nog enige tijd de kans krijgen om te voldoen aan de wetgeving. Deze transitieperiode verschilt echter per lidstaat, waardoor er alsnog enige onzekerheid ontstaat over wanneer bepaalde exchanges bijvoorbeeld maatregelen doorvoeren.
Wordt USDT verbannen in Europa?
Coinbase is de eerste exchange in Europa die al een belangrijke stap heeft gezet door USDT van haar platform te halen. Tether geeft zelf aan dat er voor elke USDT in circulatie ook een reserve is, maar deze reserve is waarschijnlijk niet volledig in dollars.
Dit zorgt direct voor onduidelijkheid en er is dan ook nog geen uitsluitsel gekomen of USDT wel of niet aan de MiCA-wetgeving voldoet. Coinbase lijkt het zekere voor het onzekere gekozen te hebben door de stablecoin niet meer aan te bieden.
Andere crypto exchanges kiezen hoogstwaarschijnlijk voor een werkwijze waarin de stablecoin uitgefaseerd wordt. Zo kunnen ze er bijvoorbeeld eerst voor kiezen om de aankoop van USDT op het platform onmogelijk te maken, daarna het storten van USDT in de wallets van de exchanges om later helemaal over te gaan op het deactiveren van USDT trading.
De stap van Coinbase is echter te verklaren, doordat deze exchange in samenwerking met crypto bedrijf Circle ooit de eigen USDC stablecoin op de markt heeft gebracht. Hierdoor werd USDT al minder gebruikt op het platform en is er een goed alternatief voor traders op deze exchange.
Een definitieve uitspraak over USDT laat nog op zich wachten, maar enkele beleidsbepalers hebben al aangegeven dat dit niet betekent dat USDT aan de MiCA crypto regulering voldoet. Tijdens de transitieperiode zal er meer duidelijk worden over de toekomst van USDT in Europa.
Hoe gaat de crypto sector om met MiCA?
De wetgeving wordt op dit op dit moment nog verschillende manieren uitgelegd. De Europese Unie geeft aan dat dit juist een goede stap is naar een volwassen markt waar binnen bedrijven zich beter kunnen vestigen en ontwikkelen, maar critici zijn juist bang dat de crypto regulering ervoor zorgt dat nog meer crypto bedrijven zich verplaatsen naar de Verenigde Staten, waar de komende jaren mogelijk juist de crypto
regulering deels afgeschaft wordt.
Door de hierboven beschreven onduidelijkheden die nog bestaan over de crypto regulering bestaan er ook nog verschillen in inzicht welk effect MiCA zal hebben. Zo is er bijvoorbeeld nog weinig bekend over welke uitwerking de regulering zal hebben op de toekomst van andere sectoren als meme coins.
In die sector worden er nog altijd op hoog tempo nieuwe coins toegevoegd die veelal kortstondige, maar hoge, stijgingen weten te noteren. Een van de nieuwste meme coins die beschikbaar is gekomen, is Wall Street Pepe, een coin die het op wil nemen tegen de grote traders op de markt door een community te vormen die met elkaar info delen over de crypto markt.
Deze coin is beschikbaar in een crypto presale, ook iets wat mogelijk verder gereguleerd gaat worden in de Europese Unie. Op dit moment heeft het project al meer dan $ 38 miljoen opgehaald en lijkt de token goed op weg om ook binnenkort listings bij crypto exchanges aan te kunnen kondigen.
Bizar als er 1-1 ‘liquide reserve’ wordt gevraagd wanneer voor banken geldt dat de minimale kapitaalratio 33! Is!!!quote:Op maandag 30 december 2024 20:05 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
https://bitcoinmagazine.n(...)gen-voor-stablecoins
Zeg je nu dat banken 33 keer de hoeveelheid geld die ze uitlenen in kas moeten hebben?quote:Op maandag 30 december 2024 20:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bizar als er 1-1 ‘liquide reserve’ wordt gevraagd wanneer voor banken geldt dat de minimale kapitaalratio 33! Is!!!
Nee, banken kunnen zelf geen geld maken, dat is een populair misverstand.quote:Op dinsdag 31 december 2024 15:00 schreef viagraap het volgende:
[..]
Zeg je nu dat banken 33 keer de hoeveelheid geld die ze uitlenen in kas moeten hebben?
Nou, idd. Lekker crypto onvriendelijk. Bah.quote:Op maandag 30 december 2024 20:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bizar als er 1-1 ‘liquide reserve’ wordt gevraagd wanneer voor banken geldt dat de minimale kapitaalratio 33! Is!!!
Ik maak op 1 januari een screenshot van m'n coingeckoquote:Op dinsdag 31 december 2024 16:36 schreef capricia het volgende:
Voor alle mensen die op Kraken handelen, is dat lastig qua box3 belasting-aangifte, of draai je gewoon iets uit en kun je dat gebruiken?
En hoe doen jullie dat met BTC op je ledger?
(Of andere cold wallets)
Screenshot en dan pak je de gunstigste koers op 1 januari. Het totaalbedrag vul je in bij iets dat 'overige bezittingen (zoals crypto)' heet of iets dergelijks. De screenshot en het rekensommetje bewaar je voor als ze er naar vragen.quote:Op dinsdag 31 december 2024 16:36 schreef capricia het volgende:
Voor alle mensen die op Kraken handelen, is dat lastig qua box3 belasting-aangifte, of draai je gewoon iets uit en kun je dat gebruiken?
(Of andere cold wallets)
op mijn ledger staat het al sinds voordat al die registraties nodig waren, dat deel vergeet ik steeds :’)quote:Op dinsdag 31 december 2024 16:36 schreef capricia het volgende:
(Of andere cold wallets)
Elke koers op 1 januari is goed.quote:Op dinsdag 31 december 2024 17:13 schreef achtja het volgende:
Officieel moet je de 1 januari koers pakken van waar je Bitcoin als laatste hebt gekocht.
Joh als ik aangifte moet doen ben ik het bedrag allang vergetenquote:Op dinsdag 31 december 2024 17:38 schreef dimmak het volgende:
Je hebt toch geen reet aan die screenshot. Wanneer iemand (belastingdienst/bank) meer van je wil weten moet je toch al je aankopen aantonen. Onthoud het bedrag en werk daar mee tijdens je aanslag.
Goed punt. Maar mijn screenshot vind ik nooit meer terug, dus ik schrijf het morgen in mijn notitieboekje.quote:Op dinsdag 31 december 2024 17:41 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Joh als ik aangifte moet doen ben ik het bedrag allang vergeten
Ik heb iedergeval de aanslag voor 2026 en 2027 veilig gesteldquote:Op dinsdag 31 december 2024 17:38 schreef dimmak het volgende:
Je hebt toch geen reet aan die screenshot. Wanneer iemand (belastingdienst/bank) meer van je wil weten moet je toch al je aankopen aantonen. Onthoud het bedrag en werk daar mee tijdens je aanslag.
Daar ga ik wel vanuit. Mijn vraag is voor mensen op Kraken: kun je dat gewoon downloaden, bij jouw weten?quote:Op dinsdag 31 december 2024 17:38 schreef dimmak het volgende:
Leg uit?quote:Op dinsdag 31 december 2024 17:41 schreef achtja het volgende:
[..]
Ik heb iedergeval de aanslag voor 2026 en 2027 veilig gesteld
https://support.kraken.co(...)your-account-historyquote:Op dinsdag 31 december 2024 17:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar ga ik wel vanuit. Mijn vraag is voor mensen op Kraken: kun je dat gewoon downloaden, bij jouw weten?
Long gaan zodat jij je aanslagen voor 2026 en 2027 kunt dekken.. gaat dan uiteraard pas over 2027, 2028..quote:
Doe niet zo vervelend joh.quote:Op dinsdag 31 december 2024 17:57 schreef achtja het volgende:
[..]
Long gaan zodat jij je aanslagen voor 2026 en 2027 kunt dekken.. gaat dan uiteraard pas over 2027, 2028..
Misschien deze thread eens terug zoeken in 2028.. en al die andere threads waar ik voor gek word uitgemaakt.
Ik wens jullie iedergeval een goed uiteinde en over 3 jaar niet gaan zeuren!
niet slimquote:Op dinsdag 31 december 2024 17:41 schreef dimmak het volgende:
[..]
Goed punt. Maar mijn screenshot vind ik nooit meer terug, dus ik schrijf het morgen in mijn notitieboekje.
Ik bedoel dat nergens op slaande gejank jegens de andere users hier.quote:Op dinsdag 31 december 2024 18:01 schreef achtja het volgende:
[..]
Wat is er nou vervelend aan je belastingaanslagen in de toekomst te kunnen shorten?
Maar met elke crypto word je toch armer volgens jou?quote:Op dinsdag 31 december 2024 17:57 schreef achtja het volgende:
[..]
Long gaan zodat jij je aanslagen voor 2026 en 2027 kunt dekken.. gaat dan uiteraard pas over 2027, 2028..
Misschien deze thread eens terug zoeken in 2028.. en al die andere threads waar ik voor gek word uitgemaakt.
quote:Op dinsdag 24 december 2024 16:41 schreef achtja het volgende:
[..]
@capricia, Bitcoin is geen crypto.. en het klopt.. elke crypto is oplichting.. Snel rijk uiteindelijk arm.quote:Op dinsdag 31 december 2024 19:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar crypto was toch armer worden volgens jou?
[..]
Wie jankt er tegen andere users? Ik niet, dat maak jij ervan.quote:Op dinsdag 31 december 2024 18:43 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik bedoel dat nergens op slaande gejank jegens de andere users hier.
Ik lees je graag. Maar een zemelaar ben je wel.quote:Op dinsdag 31 december 2024 19:09 schreef achtja het volgende:
[..]
Wie jankt er tegen andere users? Ik niet, dat maak jij ervan.
Gelukkig nieuwjaar! Hoop dat je short op 2026 bent gegaan, anders tja, wat kan ik er aan doen? @:Nattekat heeft misschien ook nog niet door dat Bitcoin de enige weg is..
tot 2028!
Dan hoor ik graag wat ik aan het zemelen ben? Dag capricia! Was je maar hier, dan aten we tapas.quote:Op dinsdag 31 december 2024 19:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik lees je graag. Maar een zemelaar ben je wel.
quote:Op dinsdag 31 december 2024 18:21 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
niet slim
de koersen gaan morgen giga dalen of giga stijgen....
beter doe je het om 12 uur vanacht
Dus je klacht is dat stablecoins teveel in kas moeten houdenquote:Op dinsdag 31 december 2024 16:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, banken kunnen zelf geen geld maken, dat is een populair misverstand.
Als een bank bijv 33 miljoen van spaarders heeft en dit uitleent aan hypotheeknemers, dan moeten ze zelf 1 miljoen aan eigen vermogen in kas hebben. Dat heks wordt in principe ( initieel) geleverd door de aandeelhouders
Een klacht is het niet, maar het verschil met banken is wel heel grootquote:Op woensdag 1 januari 2025 15:26 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dus je klacht is dat stablecoins teveel in kas moeten houden
Ik zie liever ook dat banken gewoon geld beheren ipv er met allemaal trucjes het dertigvoudige van uitlenen en daarop cashen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 16:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een klacht is het niet, maar het verschil met banken is wel heel groot
Dat is dus wat ze niet doen en ook niet kunnenquote:Op woensdag 1 januari 2025 18:19 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik zie liever ook dat banken gewoon geld beheren ipv er met allemaal trucjes het dertigvoudige van uitlenen en daarop cashen.
Waarom zouden ze dat niet kunnen? Ik betaal toch servicekosten voor zoiets?quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is dus wat ze niet doen en ook niet kunnen
Ze kunnen geen geld uit lucht maken. Ze kunnen enkel geld uitlenen dat ze zelf geleend hebbenquote:Op woensdag 1 januari 2025 18:43 schreef viagraap het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat niet kunnen? Ik betaal toch servicekosten voor zoiets?
Ik stort toch geld op een bankrekening waar ik servicekosten voor betaal? Waarom moeten ze daar voor lenen? Bij wie?quote:Op woensdag 1 januari 2025 19:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze kunnen geen geld uit lucht maken. Ze kunnen enkel geld uitlenen dat ze zelf geleend hebben
Je bent wel lichtelijk communicatief uitgedaagd is het niet?quote:Op dinsdag 31 december 2024 17:57 schreef achtja het volgende:
[..]
Daar vergis je je in, Tether heeft een hogere dekkingsgraad dan een bank, aan het begin waarschijnlijk niet, en ze hebben mazzel gehad. Nu is het eigenlijk gewoon een bank zonder rente waarbij ze alle inkomsten zelf houden en weinig kosten hebben.quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is dus wat ze niet doen en ook niet kunnen
Niemand kan de toekomst voorspellen en grafieken 'lezen', wat sommige TA noemen is gewoon sterrenkijken voor niet echte mannen.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:36 schreef Solispolar het volgende:
Wat is jullie visie omtrent de koers van BTC? Een vriend van mij zit er behoorlijk in en heeft het altijd over een bepaalde cyclus die tot dusver eigenlijk aardig accuraat blijkt te zijn geweest. Volgens die grafieken moet het nu een beetje gaan dippen om vervolgens weer behoorlijk te stijgen.
Afgelopen jaren waren natuurlijk redelijk goed voor de koers van BTC. Wat denken jullie, is dit een goed moment om in te stappen of niet? En waarom?
Wat bedoel je met dat laatste? Je koopt/verkoopt toch gewoon bij een platform?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:42 schreef achtja het volgende:
[..]
Niemand kan de toekomst voorspellen en grafieken 'lezen', wat sommige TA noemen is gewoon sterrenkijken voor niet echte mannen.
Het beste moment om Bitcoin te kopen was gisteren.. dat is voorbij dus het is vandaag.
Je zou aan DCA kunnen denken, maar letop.. 'koop' alleen Bitcoin met geld wat je niet wilt verliezen.
Daarbij moet je blij zijn dat er nog randfiguren zijn die Bitcoin voor euro's verkopen.
Er is dus iemand op dat platform die verkoopt tegen euro's.. wees blij! Ik zou geen euro willen hebben maar er zijn er nog genoegquote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:50 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Wat bedoel je met dat laatste? Je koopt/verkoopt toch gewoon bij een platform?
Als je er vertrouwen in hebt dat de prijs omhoog gaat is het een goed moment om in te stappenquote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:36 schreef Solispolar het volgende:
Wat is jullie visie omtrent de koers van BTC? Een vriend van mij zit er behoorlijk in en heeft het altijd over een bepaalde cyclus die tot dusver eigenlijk aardig accuraat blijkt te zijn geweest. Volgens die grafieken moet het nu een beetje gaan dippen om vervolgens weer behoorlijk te stijgen.
Afgelopen jaren waren natuurlijk redelijk goed voor de koers van BTC. Wat denken jullie, is dit een goed moment om in te stappen of niet? En waarom?
Je hebt nu eenmaal euro's nodig om te kunnen levenquote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:51 schreef achtja het volgende:
[..]
Er is dus iemand op dat platform die verkoopt tegen euro's.. wees blij! Ik zou geen euro willen hebben maar er zijn er nog genoeg
Dit heeft wel een heel hoog 'pap en mam-advies' gehaltequote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:55 schreef D. het volgende:
[..]
Als je er vertrouwen in hebt dat de prijs omhoog gaat is het een goed moment om in te stappen
Is er een kans dat je nog lager in kunt stappen? Ja
Is er een kans dat je niet meer lager in kunt stappen? Ja
Dus, wederom:
Als je er vertrouwen in hebt dat de prijs omhoog gaat is het een goed moment om in te stappen
Dat is het 'm, het is koffiedik kijken. Ik heb voorzichtige verwachtingen, en ik heb, op basis van vele 'professionele' voorspellers, hoop op veel meer. Maar hoe dan ook, ik denk dat het omhoog gaat, dus als ik nog in zou willen stappen zou ik het vandaag doenquote:Op vrijdag 3 januari 2025 12:03 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dit heeft wel een heel hoog 'pap en mam-advies' gehalte![]()
Ik snap dat het in grote lijnen koffiedik kijken is, maar het is toch wel leuk om na te denken (of in ieder geval te proberen) om aan de hand van bepaalde modellen een koers te voorspellen? Dat is juist het leuke aan crypto vind ik; en ik vind het dan leuk om te horen wat mensen hier denken.
Gisteren wel weer lekker gestegen. Maar niet zo wild als een paar weken geleden.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 12:18 schreef Nattekat het volgende:
Ligt het aan mij of is de markt een beetje stil gevallen?
Dat ligt aan welke crypto je bekijktquote:Op vrijdag 3 januari 2025 12:18 schreef Nattekat het volgende:
Ik zit daar net onder, maar dat komt door een heel gunstig dipje op 1 januari.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 12:29 schreef D. het volgende:
[..]
Dat ligt aan welke crypto je bekijkt
Ik ben dit jaar al +10%
Straks als ie op 140K staat valt ie terug naar 116Kquote:Op vrijdag 3 januari 2025 12:26 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik wou kopen maar bleef wachten om te kijken of het verder zou dalen. Mooi te lang gewacht lijkt het.
Maar goed er komt wel weer een volgende dip.
Ow, ik zie dat ik al op 16% zitquote:Op vrijdag 3 januari 2025 12:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zit daar net onder, maar dat komt door een heel gunstig dipje op 1 januari.
Welke cyclus bedoelt jouw vriend? De block halving cyclus? Die laat wel een patroon zien waar veel mensen aan vasthouden. Het idee is dat grofweg iedere 4 jaar de beloning voor miners voor het vinden van een block halveert. Daardoor is er ook steeds minder aanbod van nieuw "gedolven" bitcoins. Door grotere adaptatie van bitcoin gaat de vraag in de loop der tijd echter omhoog. Dit samen zou de prijsstijging tot een nieuw evenwicht moeten verklaren. Bij het bereiken van dat evenwicht nemen mensen winst en kan de koers weer flink dalen. Daarna is het wachten op de volgende halving voor een nieuwe cyclus.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:36 schreef Solispolar het volgende:
Ja ligt aan jou..quote:Op vrijdag 3 januari 2025 12:18 schreef Nattekat het volgende:
Dat is hem inderdaad! Ik weet dat het weinig zegt, maar ik vind het altijd wel interessante materie.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 12:35 schreef recursief het volgende:
[..]
Welke cyclus bedoelt jouw vriend? De block halving cyclus? Die laat wel een patroon zien waar veel mensen aan vasthouden. Het idee is dat grofweg iedere 4 jaar de beloning voor miners voor het vinden van een block halveert. Daardoor is er ook steeds minder aanbod van nieuw "gedolven" bitcoins. Door grotere adaptatie van bitcoin gaat de vraag in de loop der tijd echter omhoog. Dit samen zou de prijsstijging tot een nieuw evenwicht moeten verklaren. Bij het bereiken van dat evenwicht nemen mensen winst en kan de koers weer flink dalen. Daarna is het wachten op de volgende halving voor een nieuwe cyclus.
De relatieve koersstijging t.o.v. de vorige ATH is iedere cyclus kleiner. Op basis hiervan wordt in het algemeen een nieuwe ATH voor deze cyclus voorspeld tussen de $150.000 en $250.000 afhankelijk van wie je het vraagt.
Er zijn nog tal van andere modellen maar deze gaat denk ik het langste mee en past in ieder geval in de historische cijfers.
Bovenstaande is geen advies, en ook geen voorspelling
Zo heb je mensen die nog op 10k wachtenquote:Op vrijdag 3 januari 2025 12:26 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik wou kopen maar bleef wachten om te kijken of het verder zou dalen. Mooi te lang gewacht lijkt het.
Maar goed er komt wel weer een volgende dip.
Had gekund. Ik bedoel het niet persoonlijk en het zal allemaal goed bedoeld zijn maar de manier waarop jij over bitcoin praat komt op mij bijna over als prediken, het lijkt wel religieus ofzo.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:10 schreef achtja het volgende:
[..]
Zo heb je mensen die nog op 10k wachten
Ondertussen had je gewoon je belastingen kunnen shorten en had je 10x meer.
Ik neem het niet persoonlijk, misschien schrik ik je af.. sorry dan.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Had gekund. Ik bedoel het niet persoonlijk en het zal allemaal goed bedoeld zijn maar de manier waarop jij over bitcoin praat komt op mij bijna over als prediken, het lijkt wel religieus ofzo.
Eigenlijk schrikt het me af op enige manier.
Bedankt.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:24 schreef achtja het volgende:
[..]
Ik neem het niet persoonlijk, misschien schrik ik je af.. sorry dan.
Bitcoin heeft jou niet nodig.. Jij hebt Bitcoin nodig, daar kom je dan nog wel achter in je leven.
Ik wens je persoonlijk het allerbeste.
Ik moest er even over nadenken maar zo gek is dit natuurlijk niet:quote:Op vrijdag 3 januari 2025 12:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
De term Pig butchering was nieuw voor mij. Het was mij wel opgevallen dat er opeens onbekende vrouwen zogenaamd per ongeluk een appje stuurde, om dan met een smoes kennis te willen maken. Daar blijkt een Chinees team achter te zitten, met als doel je te verleiden tot een zogenaamde investering in stablecoin. Je bent je geld kwijt, krijgt nooit iets terug.
Bekijk deze YouTube-video
Leg uit hoe bitcoin in koers/waarde kan stijgen zonder dat iemand geld in bitcoin stopt.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:24 schreef achtja het volgende:
[..]
Ik neem het niet persoonlijk, misschien schrik ik je af.. sorry dan.
Bitcoin heeft jou niet nodig.. Jij hebt Bitcoin nodig, daar kom je dan nog wel achter in je leven.
Ik wens je persoonlijk het allerbeste.
Dat kan niet.. of ik begrijp je niet helemaal.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Leg uit hoe bitcoin in koers/waarde kan stijgen zonder dat iemand geld in bitcoin stopt.
Correct, jij begrijpt mij goed.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:17 schreef achtja het volgende:
[..]
Dat kan niet.. of ik begrijp je niet helemaal.
Bitcoin was ooit niets waard.. tot dat iemand 2 pizza's wilde ruilen tegen Bitcoin.. sindsdien doen steeds meer mensen dat.
Nietsquote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Correct, jij begrijpt mij goed.
Volgende vraag: wat heeft Bitcoin nodig?
Stroom toch minimaal.quote:
Je kunt gewoon minen met pen en papier.. net zoals je gewoon met de hand een plank kunt schuren.quote:
Als niemand zou investeren in Bitcoin, zou de vraag naar Bitcoin drastisch afnemen. Aangezien de koers van Bitcoin grotendeels bepaald wordt door vraag en aanbod, zou een afname in vraag waarschijnlijk resulteren in een daling van de koers. Zonder investeringen zou de interesse in Bitcoin ook kunnen afnemen, wat de waarde verder zou verlagen.quote:
Juist.. ik kan niet wachten op dat moment! (en miljoenen met mij!)quote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Als niemand zou investeren in Bitcoin, zou de vraag naar Bitcoin drastisch afnemen. Aangezien de koers van Bitcoin grotendeels bepaald wordt door vraag en aanbod, zou een afname in vraag waarschijnlijk resulteren in een daling van de koers. Zonder investeringen zou de interesse in Bitcoin ook kunnen afnemen, wat de waarde verder zou verlagen.
Ok, dan heeft het pen en papier nodig. Is nog steeds niet niets. Zonder "iets" is er geen Bitcoin.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:25 schreef achtja het volgende:
[..]
Je kunt gewoon minen met pen en papier.. net zoals je gewoon met de hand een plank kunt schuren.
Wil je het wat efficienter doen dan kun je electriciteit gebruiken.. dat heb jij dan nodig, niet Bitcoin.
Toen ik het schreef dacht ojee.. er zullen vast oplettende mensen zijn die er na 16 jaar toch achter komen dat iets, niet niets is!quote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:30 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ok, dan heeft het pen en papier nodig. Is nog steeds niet niets. Zonder "iets" is er geen Bitcoin.
Waarom zou je het niet willen?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
Kortom, Bitcoin heeft wel degelijk veel nodig. Mensen moeten investeren in Bitcoin, of ze dat nou willen of niet. Het kan de mensen die geinvesteerd hebben in Bitcoin geen zak schelen of het nou komt door criminele activiteiten of door groepsdruk.
Mijn visie: in BTC is het altijd een goed moment om in te stappen. Liefst gisteren, maar anders morgen.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:36 schreef Solispolar het volgende:
Ja lekker lullen, net ingestapt.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 18:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn visie: in BTC is het altijd een goed moment om in te stappen. Liefst gisteren, maar anders morgen.
Ik koop gewoon automatisch iedere zondag voor 100 euro BTC.
Mocht de prijs echt in elkaar storten, dan koop ik bij.
Maar goed, ik ben ook nog maar net begonnen.en heb er maar een paar honderd euro in.
Volgens mij gewoon een hele goede manier hoor (DCA)quote:Op vrijdag 3 januari 2025 18:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn visie: in BTC is het altijd een goed moment om in te stappen. Liefst gisteren, maar anders morgen.
Ik koop gewoon automatisch iedere zondag voor 100 euro BTC.
Mocht de prijs echt in elkaar storten, dan koop ik bij.
Maar goed, ik ben ook nog maar net begonnen.en heb er maar een paar honderd euro in.
De grootste uitdaging bij BTC zit hem in het bewaren. Het beste is gewoon op papier, dat vergt een discipline die de meeste mensen niet hebben.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 09:54 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Volgens mij gewoon een hele goede manier hoor (DCA)Ik doe al sinds een paar jaar hetzelfde, maar dan met een bepaalde ETF. Inmiddels ook een aardig stukje opgebouwd met een prima rendement.
Ik stel mezelf eigenlijk ook simpelweg de vraag: denk ik dat de BTC op een bepaald punt in de tijd nog hoger gaat komen dan dit moment? En het antwoord op die vraag is ja (denk ik natuurlijk).
Goeie, ik herinner me dat ook. Maar ik heb niets vernomen over een eventuele terugkeer van Binance.quote:Op maandag 30 december 2024 18:45 schreef onlogisch het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/geld/ni(...)-in-crypto~af03b4ec/
Wel een stukje achter een betaalmuur.
Maar betekende die Mica-wet niet dat Binance weer toegestaan moet gaan worden in Nederland? Ik meen zoiets gelezen te hebben destijds, toen Binance verplicht moest vertrekken uit Nederland. Iets met gelijke behandeling voor alle Europese landen?
@:Claudia_X
@:magnet
@:recursief
weten jullie hier iets van?
Die modellen zijn interessantdoenerij, net als alle handelsjargon. De essentie van Bitcoin is dat het maximale aantal vaststaat, dat Bitcoin daardoor niet onderhevig is aan inflatie en dus interessant is om op lange termijn waarde te behouden. De koers gaat niet continu gestaag omhoog, maar het patroon is op de lange termijn ondanks de volatiliteit opwaarts. Dat zou je als vertrouwenwekkend kunnen zien.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 12:03 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dit heeft wel een heel hoog 'pap en mam-advies' gehalte![]()
Ik snap dat het in grote lijnen koffiedik kijken is, maar het is toch wel leuk om na te denken (of in ieder geval te proberen) om aan de hand van bepaalde modellen een koers te voorspellen? Dat is juist het leuke aan crypto vind ik; en ik vind het dan leuk om te horen wat mensen hier denken.
quote:Bitcoin op weg naar $1.000.000 in 2025 volgens PlanB
Crypto-analist PlanB voorspelt dat Bitcoin in 2025 een gemiddelde prijs van $500.000 zal bereiken, met potentile pieken tot $1 miljoen. De halving in 2024, institutionele adoptie en schaarste worden genoemd als drijvende factoren achter deze ambitieuze verwachting.
PlanB’s ambitieuze Bitcoin voorspellingen voor 2025
PlanB, bekend van het Stock-to-Flow (S2F) model, stelt dat Bitcoin klaar is voor een nieuwe cyclus van groei. Volgens zijn analyse zal de gemiddelde prijs van Bitcoin in de periode 2024-2028 uitkomen op $500.000, met een bereik tussen $250.000 en $1 miljoen.
De voorspelling van PlanB is niet nieuw. Sinds 2022 heeft hij dit doel herhaald, ondanks kritiek en twijfels uit de gemeenschap. Volgens hem biedt het S2F-model, dat schaarste meet door het aantal nieuwe Bitcoins te vergelijken met het bestaande aanbod, een nauwkeurige indicatie van toekomstige prijsniveaus.
PlanB’s eerdere voorspellingen, zoals de piek van $108.000 in 2024, hebben zijn reputatie als data-gedreven analist verder versterkt.
quote:
https://newsbit.nl/analis(...)-komende-twee-weken/quote:Analist: Bitcoin koers gaat compleet instorten de komende twee weken
De populaire analist Nicholas Merten is op dit moment behoorlijk bearish over Bitcoin. Hij verwacht de komende weken een gigantische crash voor de digitale munt, ondanks dat Donald Trump voor zijn langverwachte inauguratie staat als volgende president van de Verenigde Staten.
Ik had vandaag een paar van die elkaar tegensprekende berichten onder elkaar als nieuws. 'Bitcoin gaat instorten naar 80.000', 'Bitcoin wordt 200.000' bla bla.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 20:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
https://newsbit.nl/analis(...)-komende-twee-weken/
We gaan het zien..
quote:Op zaterdag 4 januari 2025 20:34 schreef Mortaxx het volgende:
Plan B doet net alsof hij er niet volledig naast zat
Deze lulkoek inderdaad. Hij zat er de vorige cycle consequent, en maanden lang een factor 3 a 4 naast. Daarna is ie full wappie gegaan en heeft ie alle critici op de socials geblocked.quote:PlanB’s eerdere voorspellingen, zoals de piek van $108.000 in 2024, hebben zijn reputatie als data-gedreven analist verder versterkt.
Ja dat vond ik ook grappig.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 20:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik had vandaag een paar van die elkaar tegensprekende berichten onder elkaar als nieuws. 'Bitcoin gaat instorten naar 80.000', 'Bitcoin wordt 200.000' bla bla.
Keep calm, and keep buying BTC.
Dit soort verhalen verbazen me dan ook nietsquote:Op zaterdag 4 januari 2025 20:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
https://newsbit.nl/analis(...)-komende-twee-weken/
We gaan het zien..
Bijna 450.000 BTCquote:On Mon., Jan. 6, 2025, business intelligence firm Microstrategy unveiled its latest acquisition: 1,070 BTC for approximately $101 million. This purchase elevates the company’s holdings to a monumental 447,470 BTC. Michael Saylor, Microstrategy’s founder, had hinted at the move the previous afternoon, cryptically noting, “Something about Saylortracker.com is not right.” Saylor has made a habit of dropping these enigmatic clues shortly before officially disclosing acquisitions. The newly acquired bitcoin was purchased at an average price of $94,004 per BTC. Notably, Microstrategy achieved a BTC yield of 48.0% in the fourth quarter of 2024 and 74.3% for the full fiscal year.
Had alleen gehoopt dat er nu meerdere grote partijen aangehaakt worden. Als MS de enige grote blijft is het ook niet echt een gezonde zaak.quote:Op maandag 6 januari 2025 14:41 schreef onlogisch het volgende:
Saylor strikes again.
[..]
Bijna 450.000 BTC![]()
Ja eens.quote:Op maandag 6 januari 2025 14:56 schreef dimmak het volgende:
[..]
Had alleen gehoopt dat er nu meerdere grote partijen aangehaakt worden. Als MS de enige grote blijft is het ook niet echt een gezonde zaak.
En daarom is het maar goed dat bitcoin "PoW" is en geen "PoS"quote:Op maandag 6 januari 2025 14:41 schreef onlogisch het volgende:
Saylor strikes again.
[..]
Bijna 450.000 BTC![]()
Het is wel een USD ding qua weerstanden. Moet dat steeds omrekenen naar de euro (Bitvavo) markt.quote:
Je ziet het niet stijgen?quote:
Ja op een lagere koers.quote:Op maandag 6 januari 2025 21:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je ziet het niet stijgen?
De kunst is er een jaar niet naar om te kijken h? En gewoon blijven inkopen
Over een jaar mijmeren we over het gegeven dat we het nu rond een ton kunnen kopen. Wat een ongekende luxe zullen we dat volgend jaar rond deze tijd noemen.quote:
Met een opgaande beurs is het altijd makkelijk handelen. En ik handel met peanuts.quote:Op maandag 6 januari 2025 21:29 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Over een jaar mijmeren we over het gegeven dat we het nu rond een ton kunnen kopen. Wat een ongekende luxe zullen we dat volgend jaar rond deze tijd noemen.
Als het nu niet meer onder de 98K komt stap je niet meer in?quote:Op maandag 6 januari 2025 21:39 schreef capricia het volgende:
Gecashed op 98K euro.
Als ik weer instap laat ik het weten.
Als mensen dat hier berhaupt interessant vinden.
The top is in.quote:Op maandag 6 januari 2025 21:39 schreef capricia het volgende:
Gecashed op 98K euro.
Als ik weer instap laat ik het weten.
Als mensen dat hier berhaupt interessant vinden.
Ik weet niet. Zijn er mensen die hier serieus handelen?quote:Op maandag 6 januari 2025 22:07 schreef D. het volgende:
[..]
Als het nu niet meer onder de 98K komt stap je niet meer in?
Nee, dan ga ik liever naar het casinoquote:Op maandag 6 januari 2025 23:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet. Zijn er mensen die hier serieus handelen?
Echt fantastischquote:Op maandag 6 januari 2025 14:41 schreef onlogisch het volgende:
Saylor strikes again.
[..]
Bijna 450.000 BTC![]()
Maar die gaat dan toch niet zo laag zijn als waar je eerder voor gekocht hebt? Ik snap handelen in btc niet zo, dat is toch meer een hodl.quote:
Dan kan ik er meer kopen.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 08:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar die gaat dan toch niet zo laag zijn als waar je eerder voor gekocht hebt? Ik snap handelen in btc niet zo, dat is toch meer een hodl.
Waarom zou je voor 98 verkopen en dan weer inkopen voor 90? Zeker als het einde van de bullrun nog niet in zicht is.
Maar hoe werkt dat in de praktijk als hij straks doorschiet naar 110k? Dan koop je gewoon nooit meer bij?quote:
Tuurlijk wel.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 11:51 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Maar hoe werkt dat in de praktijk als hij straks doorschiet naar 110k? Dan koop je gewoon nooit meer bij?
Hoe werkt zoiets?
Vanwaar dat geloof in ETH terwijl je al lang genoeg mee loopt om te zien dat het alleen maar minder wordt?quote:
Why would you sell the winner, to buy the loser?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 12:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Ook dan zijn er nieuwe highs en lows.
Af en toe winst nemen is gezond.
Kun je nooit serieus over praten in de crypto wereld. Krijg je alleen memes en antwoorden als Just Hoddle.quote:Op maandag 6 januari 2025 23:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet. Zijn er mensen die hier serieus handelen?
Geld moet rollen maat @lenny_leonardquote:Op dinsdag 7 januari 2025 12:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Why would you sell the winner, to buy the loser?
~Michael Saylor, 2023
Jammer. Ja. En quotes enzo.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 12:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kun je nooit serieus over praten in de crypto wereld. Krijg je alleen memes en antwoorden als Just Hoddle.
Maar je neemt toch geen winst? Je verkoopt alles, da’s niet hetzelfdequote:Op dinsdag 7 januari 2025 12:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Ook dan zijn er nieuwe highs en lows.
Af en toe winst nemen is gezond.
Het was ieg geen verlies wat ik nam..quote:Op dinsdag 7 januari 2025 12:52 schreef D. het volgende:
[..]
Maar je neemt toch geen winst? Je verkoopt alles, da’s niet hetzelfde
Nouja, hoop voor jou dat de strategie werkt, en anders leer je er weer wat vanquote:Op dinsdag 7 januari 2025 12:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Het was ieg geen verlies wat ik nam..![]()
Het wordt niet minder, het komt bijna niet van z'n plek af.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 12:31 schreef dimmak het volgende:
[..]
Vanwaar dat geloof in ETH terwijl je al lang genoeg mee loopt om te zien dat het alleen maar minder wordt?
Ja die beweegt bijna niet.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 13:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het wordt niet minder, het komt bijna niet van z'n plek af.
Elke keer als je verhandeld betaal je ook FEE’s h?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 13:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja die beweegt bijna niet.
Hoeveel moet/wil je nog goedmaken qua koers?
Ja. 0,25% betaal ik.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 14:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Elke keer als je verhandeld betaal je ook FEE’s h?
Als ik me niet vergis sta ik over al mijn DCA in 2024 nipt in het groen momenteel. Moet nog een keer de tijd nemen om alles op een rijtje te krijgen.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 13:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja die beweegt bijna niet.
Hoeveel moet/wil je nog goedmaken qua koers?
quote:Op dinsdag 7 januari 2025 14:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. 0,25% betaal ik.
Dus 25 cent op iedere 100 euro. Vind ik niet zo schrikbarend. Ben wel meer gewend op de beurs.
Dit zei je 2 weken geleden nogquote:En vanaf volgen jaar wil ik wekelijks kopen. Ongeacht de prijs.
Ik merk allemaal verbaasde reacties.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 14:53 schreef over_hedge het volgende:
[..]
[..]
Dit zei je 2 weken geleden nogWhat happened
Ja omdat je 2 weken geleden nog wat anders zeiquote:Op dinsdag 7 januari 2025 14:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik merk allemaal verbaasde reacties.![]()
Ik kan nu meer BTC kopen dan ik verkocht heb. Mooi toch. Zo krijg ik er steeds meer.
Ja en over een week kan ik weer van mening veranderen. Niets menselijks is mij vreemd.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 15:00 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja omdat je 2 weken geleden nog wat anders zei
quote:Op dinsdag 7 januari 2025 13:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het wordt niet minder, het komt bijna niet van z'n plek af.
Dat staat hier los van toch? Ik stel gewoon een vraag waar het vertrouwen weg komt aangezien je de koers ondertussen al wel een jaar of 8 volgt. Die grafiek is geen maxi mening, maar feiten.quote:
Je wil het buiten de belasting houden?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 17:00 schreef Plots het volgende:
Strike vraagt ook om KYC.
Wilde wat fiat inleggen, maar gaat hem zo niet worden. Misschien maar beter ook.
Iets te vroeg gekocht?quote:
Nee hoor. Volgend jaar rond deze tijd heb ik vast spijt dat ik niet ng meer Bitcoin heb aangekocht voor deze prijsquote:
Hoe lager de koers hoe meer je er kunt kopen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 18:38 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nee hoor. Volgend jaar rond deze tijd heb ik vast spijt dat ik niet ng meer Bitcoin heb aangekocht voor deze prijs
Daarom moet je nu als een malle inslaan. Als hij volgend jaar rond deze tijd rond de 150k staat, zeg niet dat ik je niet heb gewaarschuwdquote:Op woensdag 8 januari 2025 18:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe lager de koers hoe meer je er kunt kopen.
Van jou moesten we ook vechain kopen. CHOO CHOOquote:Op woensdag 8 januari 2025 18:42 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Daarom moet je nu als een malle inslaan. Als hij volgend jaar rond deze tijd rond de 150k staat, zeg niet dat ik je niet heb gewaarschuwd
Toen sloeg ik het advies van wijlen @aTypisch nog in de windquote:Op woensdag 8 januari 2025 18:50 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Van jou moesten we ook vechain kopen. CHOO CHOO
Komt @typisch weer terug bij een nieuwe athquote:Op woensdag 8 januari 2025 18:51 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Toen sloeg ik het advies van wijlen @:aTypisch nog in de wind
when peg?quote:Op woensdag 8 januari 2025 19:16 schreef metallicelmo het volgende:
Zijn er inmiddels al meer HEX en PulseChain fans? Of ben ik nog steeds de enige hier na 5 jaar 😁
Wat een ellende was dat zeg.quote:Op woensdag 8 januari 2025 18:50 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Oh dat lijkt me zwaar klote. Veel geld, of valt het mee? Of misschien weet je dat niet eens... En ben je nu duizenden euros mis aan het lopen in je hoofd.quote:Op woensdag 8 januari 2025 21:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik heb nog heel veel van die zooi maar ben ergens iets kwijtgeraakt en kan er niet meer bij.
Oh nee paar duizend euro maar dat boeide me niet, was zelf te lam om eoa Exchange te verlaten en ze elders over te pompen. Ofzo. Ik weet het niet eens meer precies. Die Exchange viel om ofzoiets.quote:Op woensdag 8 januari 2025 21:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh dat lijkt me zwaar klote. Veel geld, of valt het mee? Of misschien weet je dat niet eens... En ben je nu duizenden euros mis aan het lopen in je hoofd.
Dan koop ik deze week mooi veel bij.quote:Op woensdag 8 januari 2025 23:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Einde van crypto. Snel alles verkopen. Bitcoin naar 100,- nog deze week.
Check even het begin van dit topic..quote:Op woensdag 8 januari 2025 19:16 schreef metallicelmo het volgende:
Zijn er inmiddels al meer HEX en PulseChain fans? Of ben ik nog steeds de enige hier na 5 jaar 😁
Leuk is dat hquote:Op woensdag 8 januari 2025 18:50 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Chris WOERTSEDquote:Op woensdag 8 januari 2025 18:50 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Jij hebt de markt goed ingeschat dat je op bijna 100K bent uitgestapt.quote:
Ben er niet altijd goed in. Heb nog zoveel te leren. Maar ik kijk o.a. naar weerstand en steunlijnen en nog wat indicatoren.quote:Op donderdag 9 januari 2025 21:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij hebt de markt goed ingeschat dat je op bijna 100K bent uitgestapt.
Hoe zag je dat aankomen?
De markt zakt nog even door naar 80k$ en blijft dan maanden daar tot het een keer weer topt.quote:Op donderdag 9 januari 2025 21:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben er niet altijd goed in. Heb nog zoveel te leren. Maar ik kijk o.a. naar weerstand en steunlijnen en nog wat indicatoren.
Al denk ik nu dat ie er wel eens onder door kan gaan zakken en ik dus te vroeg weer voorzichtig (in de 89K Euro) ingestapt ben.
Hoop op weer een ritje richting de 100. Maar de toppen lijken voor nu lager te worden.
Heb het nieuws vandaag dat de Amerikaanse overheid wel eens een heleboel BTC kan gaan dumpen (die van Silk Road), ook te laat gelezen.
Als de VS echt veel gaat verkopen, en de prijs dipt flink, is dat voor mij wel een extra instap moment.
Maar goed, de meeste mensen hier doen toch gewoon aan Hodl?
Spelen zoveel factoren mee. Denk alleen al aan het effect van de officile mededeling dat Trump juist wel of juist niet die BTC reserve aan gaat leggen.quote:Op donderdag 9 januari 2025 22:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De markt zakt nog even door naar 80k$ en blijft dan maanden daar tot het een keer weer topt.
Maar dat kan ook zo weer 2 jaar duren.
De vorige dip periode heeft geduurd van 22 maart 2022 tot 17 februari 2024.
Er zijn geen bitcoin of crypto adviseurs op Youtubequote:Op donderdag 9 januari 2025 23:17 schreef phpmystyle het volgende:
Vind die voorspellingen van die bitcoin adviseurs op youtube echt potsierlijk. De voorspellingen slaan nergens op.
Volgens mij kun je gewoon het beste het sentiment gewoon wat aanvoelen icm duidelijk confirmatie punten op de grote tijdframes.
De rest is geneuzel in de marge.
Chillen voor de likes en advertentie verkopen is ook belangrijkquote:Op vrijdag 10 januari 2025 00:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zijn geen bitcoin of crypto adviseurs op Youtube
Ik wel. Ik heb verkocht vlak onder de 100K. Wil wel weer wat meer instappen nu.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:19 schreef Nattekat het volgende:
Oei, vandaag is weer een mooie dca mogelijkheid
Maar die wil ik niet meer. Ik wil moon
Nee joh. Doe maar een half jaar minimaal nog dit. Kan je lekker bijkopen en als die dan later moon gaat heb je meer btc dan je nu hebtquote:Op maandag 13 januari 2025 12:19 schreef Nattekat het volgende:
Oei, vandaag is weer een mooie dca mogelijkheid
Maar die wil ik niet meer. Ik wil moon
Verkopenquote:Op maandag 13 januari 2025 14:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wel. Ik heb verkocht vlak onder de 100K. Wil wel weer wat meer instappen nu.
Alles mag nog wel wat lager.quote:
*insert glazen bol modus*quote:Op donderdag 9 januari 2025 22:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De markt zakt nog even door naar 80k$ en blijft dan maanden daar tot het een keer weer topt.
Maar dat kan ook zo weer 2 jaar duren.
De vorige dip periode heeft geduurd van 22 maart 2022 tot 17 februari 2024.
laten we hopen op 50kquote:
Crypto is helemaal geen waardemiddel inderdaad.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 02:41 schreef iWan71 het volgende:
Zijn er echt nog mensen die serieus speculeren met crypto muntjes?
Knap als je hoog in de ponzi-piramide zit en wat geld hebt verdient door vroeg te kopen en nu te verkopen, maar eens moet men (en uiteindelijk ook alle simpelen en mensen met een verstandelijke beperking) er achter komen dat een bitcoin en andere cryptomuntjes geen enkele onderliggende waarde hebben en uiteindelijk waardeloos zullen blijken.
Je stelt jezelf gewoon de verkeerde vragen maat. Waarom zou het onderliggende construct boeiend zijn als je crypto enkel en alleen gebruikt als een middel om (soms zelf op korte termijn) knaken binnen te harken? Als jij er met 60 in gaat en met 80 uit komt, wie boeit het dan of het gefundeerd is of niet?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 02:41 schreef iWan71 het volgende:
Knap als je hoog in de ponzi-piramide zit en wat geld hebt verdient door vroeg te kopen en nu te verkopen, maar eens moet men (en uiteindelijk ook alle simpelen en mensen met een verstandelijke beperking) er achter komen dat een bitcoin en andere cryptomuntjes geen enkele onderliggende waarde hebben en uiteindelijk waardeloos zullen blijken.
Wat is de onderliggende waarde van de dollar of de euro?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 02:41 schreef iWan71 het volgende:
Ja mAaR dAt iS geKoPpelD aaN GoUd!!!!!111!!quote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:22 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat is de onderliggende waarde van de dollar of de euro?
Ponzi, simpelen, verstandelijke beperking, waardeloos….quote:Op dinsdag 14 januari 2025 02:41 schreef iWan71 het volgende:
50% rendement per jaar is extreem veel, dat kun je gigantisch rijk mee worden. Dat is 60 keer je inleg over 10 jaar!quote:Op dinsdag 14 januari 2025 19:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Nja ik denk dat de grootste verdiensten er wel uit zijn. De echte early adaptors konden nog wel een rendement >1000% halen en zo zijn er vele crypto miljonairs geboren.
Nu is een +50% rendement op je inleg knap. De gemiddelde eenvoudige man legt hooguit 10K in en dan 5K verdienen per jaar wordt je niet rijk van.
De grote bedragen kun je nog wel halen door heel veel te hebben, zelf een ponsiscam te starten of door een truc Bitcoin te stelen.
Ja, het kan 50% zijn, of -30% of iets anders.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 20:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
50% rendement per jaar is extreem veel, dat kun je gigantisch rijk mee worden. Dat is 60 keer je inleg over 10 jaar!
Vorig jaar 148%, vooral dankzij Bitcoin. Maar dat soort rendementen haal je natuurlijk niet ieder jaar.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 20:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
50% rendement per jaar is extreem veel, dat kun je gigantisch rijk mee worden. Dat is 60 keer je inleg over 10 jaar!
Als dit het geval is: waarom ga je dan niet gewoon voor beleggen in een ETF? Daar is veel meer historische data van bekend en als je een ETF kiest die de wereldeconomie in grote lijnen volgt (FTSE All World bijv.) dan is je risico bijna 0. Ik doe het zelf nu al een aantal jaar en ik heb een totaal rendement van 28%. Niet zo spannend als de crypto, toegegeven, maar wel heel stabiel en als je ver genoeg uitzoomt vrijwel gegarandeerd winstgevend.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 20:05 schreef over_hedge het volgende:
ik hoef er ook niet rijk van te worden. Ik wil er meer mee verdienen dan ik zou doen als ik het op een spaarrekening zet.
Doe ik ook. Ik verdeel aan het einde van de maand wat ik over heb tussen aandelen btc en pensioenquote:Op woensdag 15 januari 2025 09:09 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Als dit het geval is: waarom ga je dan niet gewoon voor beleggen in een ETF? Daar is veel meer historische data van bekend en als je een ETF kiest die de wereldeconomie in grote lijnen volgt (FTSE All World bijv.) dan is je risico bijna 0. Ik doe het zelf nu al een aantal jaar en ik heb een totaal rendement van 28%. Niet zo spannend als de crypto, toegegeven, maar wel heel stabiel en als je ver genoeg uitzoomt vrijwel gegarandeerd winstgevend.
Geen idee hoe oud je bent, maar als je bijv. 25 bent en er nu 5k op zet en daarnaast maandelijks een bedrag investeert dan ben je echt spekkoper als je 40/45 bent.
Ben je nog ingestapt twee dagen geleden in BTC toen het in de 88/89K stond?quote:Op donderdag 9 januari 2025 21:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij hebt de markt goed ingeschat dat je op bijna 100K bent uitgestapt.
Hoe zag je dat aankomen?
Zou dat zelf toch wel heel riskant vinden denk ikquote:Op woensdag 15 januari 2025 16:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben je nog ingestapt twee dagen geleden in BTC toen het in de 88/89K stond?
Ik wel. De Stoch RSI stond er goed voor.
Even kijken wanneer en of ik verkoop. Nu is het weer 10% rendement in twee dagen.
Het zijn echt heel mooie ritjes elke keer.
Je bent in 1 keer ingestapt in 2025 met 20K?quote:Op woensdag 15 januari 2025 16:53 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zou dat zelf toch wel heel riskant vinden denk ikwant eigenlijk is dit niet veel anders dan wat daytraders doen toch?
Ik ben zelf met 20k in BTC gestapt dit jaar en kijk eind van het jaar wel wat het rendement is geweest. Als ik daar dagelijks mee bezig ben ben ik bang dat ik met kopen en verkopen straks helemaal geen rendement meer over houdt
Had de mogelijkheid er toe en uiteindelijk is het geen heel groot percentage van wat er mogelijk was dus die diversificatie is er welquote:Op woensdag 15 januari 2025 16:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Je bent in 1 keer ingestapt in 2025 met 20K?
Dat zou ik dus niet durven.
Dus je gebruikt het meer als passief inkomen ipv vermogensgroei?quote:Op woensdag 15 januari 2025 16:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Je bent in 1 keer ingestapt in 2025 met 20K?
Dat zou ik dus niet durven.
En of het riskant is, dat is maar net hoe je het aanpakt.
Als je dit jaar (of eind vorig jaar) begonnen bent zoals jij en ik, staat het nu niet veel hoger. Terwijl ik steeds mijn winst laat uitbetalen door alle ritjes. Die kan ik cashen, of herinvesteren.
In elk geval loop ik geen risico dat de winst verdampt mocht het naar beneden gaan.
Sterker nog: dat is juist een mooi instapmoment.
Ik ben aan het twijfelen om de 20e cash te gaan zitten.quote:Op woensdag 15 januari 2025 16:59 schreef klaasweetalles het volgende:
XRP ......
dit wordt een blunder dat ik niet instap of .....
koers nu 2.77
ik twijfel
je weet het nooit met trump en gaat het de 20e allemaal anders verlopen dan we denken.....
Zolang ik het niet uitgeef, groeit mijn vermogen toch ook? Of wat bedoel je? Sterker nog, het groeit op deze manier harder dan als ik het gewoon in BTC had laten zitten.quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dus je gebruikt het meer als passief inkomen ipv vermogensgroei?
Nee dat klopt inderdaadquote:Op woensdag 15 januari 2025 17:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Zolang ik het niet uitgeef, groeit mijn vermogen toch ook? .
iedere belegger zou moeten weten dat als je belegt het totaal de verkeeerde kant op kan gaan dan wat je verwacht....quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee dat klopt inderdaad
Maar dacht, misschien gebruik je het om er maandelijks wat comfortabeler bij te zitten ofzo
Nee. Eigenlijk gebruik ik het nu om bij de volgende rit weer wat diepere zakken te hebben.quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee dat klopt inderdaad
Maar dacht, misschien gebruik je het om er maandelijks wat comfortabeler bij te zitten ofzo
Daarom moet je ook winst nemen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:14 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
iedere belegger zou moeten weten dat als je belegt het totaal de verkeeerde kant op kan gaan dan wat je verwacht....
dus comfortabel zal je nooit zitten
Ja dat is absurd inderdaadquote:Op woensdag 15 januari 2025 17:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Eigenlijk gebruik ik het nu om bij de volgende rit weer wat diepere zakken te hebben.
En dat DCA doe ik voornamelijk naar beneden toe. Dat ik steeds bijkoop.
Ik zit even te kijken naar hoe het gegaan is:
13 november ben ik voor het eerst begonnen. BTC stond toen op 86.000 euro.
Nu staat ie op 96.500. Dus zeg maar als je toen alles ingezet had, had je nu 12% stijging gehad.
Ik heb op 13 november 1.000 euro overgemaakt naar mijn Bitvavo rekening. En daar ben ik mee aan slag gegaan.
En nu sta ik op 1700 euro. Waarvan 1000 euro cash en 700 euro in BTC.
Dus dat is een rendement van 70%.
Ik heb zoiets ook nog nooit meegemaakt hoor. Ik sta soms met verbazing te kijken.
Nou ja, ik durf dit dus ook niet met 20.000 euro. Wat jij dus wel durft.quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja dat is absurd inderdaadnou ja dikke prima toch als je weet waar je mee bezig bent
Uiteindelijk weet je pas na lange tijd of je dapper, dom of verstandig bent geweestquote:Op woensdag 15 januari 2025 17:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou ja, ik durf dit dus ook niet met 20.000 euro. Wat jij dus wel durft.![]()
Ik speel langzaam mijn inzet omhoog door de winst die ik steeds pak.
Ik vind jou dapperder.
Ik zou het eigenlijk naast elkaar moeten doen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Uiteindelijk weet je pas na lange tijd of je dapper, dom of verstandig bent geweest
Zodra je de inzet hebt verdubbeld kan je ook nog de oorspronkelijke inleg eruit halen. Dan is alles wat je erin hebt zitten puur speelgeld en boeit het ook weinig meer wat er gebeurt.quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Eigenlijk gebruik ik het nu om bij de volgende rit weer wat diepere zakken te hebben.
En dat DCA doe ik voornamelijk naar beneden toe. Dat ik steeds bijkoop.
Ik zit even te kijken naar hoe het gegaan is:
13 november ben ik voor het eerst begonnen. BTC stond toen op 86.000 euro.
Nu staat ie op 96.500. Dus zeg maar als je toen alles ingezet had, had je nu 12% stijging gehad.
Ik heb op 13 november 1.000 euro overgemaakt naar mijn Bitvavo rekening. En daar ben ik mee aan slag gegaan.
En nu sta ik op 1700 euro. Waarvan 1000 euro cash en 700 euro in BTC.
Dus dat is een rendement van 70%.
Ik heb zoiets ook nog nooit meegemaakt hoor. Ik sta soms met verbazing te kijken.
Ja, klopt.quote:Op woensdag 15 januari 2025 16:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben je nog ingestapt twee dagen geleden in BTC toen het in de 88/89K stond?
Ik wel. De Stoch RSI stond er goed voor.
Even kijken wanneer en of ik verkoop. Nu is het weer 10% rendement in twee dagen.
Het zijn echt heel mooie ritjes elke keer.
En, gekocht?quote:Op woensdag 15 januari 2025 16:59 schreef klaasweetalles het volgende:
XRP ......
dit wordt een blunder dat ik niet instap of .....
koers nu 2.77
ik twijfel
je weet het nooit met trump en gaat het de 20e allemaal anders verlopen dan we denken.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |