abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215959936

Crypto?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Bitcoin is bedoeld als peer-to-peer geld, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is pseudoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain. Ook zijn de laatste jaren Layer2 oplossingen populair zoals bijv. Lightning Network. Hiermee kun je instant betalingen doen voor slechts een fractie van de fees die je op de basislaag zou betalen.

Naast Bitcoin zijn er o.a. concurrenten van Bitcoin (bijv. Monero), utility chains (bijv. Ethereum) en memecoins (bijv. Dogecoin). Dit noemen we altcoins, zie bijv. Coingecko voor een impressie. Vele zijn experimenteel en overleven de bearmarkets niet.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus. In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain.

Wie houdt de blockchain bij?
Transacties worden door nodes verzonden naar het netwerk. Een node is een computer die de software van Bitcoin draait. Miners stoppen deze transacties in een blok en als dank krijgen zij hiervoor een beloning. Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Bekijk deze YouTube-video

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en Proof of Stake (PoS). PoW is een vorm van mining, waarbij de rekenkracht van een computer wordt gebruikt ten dienste van de blockchain. De computer lost als het ware mathematische puzzels op en moet intensief werk (de W in PoW) leveren om transacties te controleren en nieuwe blokken te creëren. Deze inspanningen worden beloond in cryptocurrency. PoS is in principe een vorm van virtuele mining. Des te groter het aantal (stake) van een bepaalde cryptocurrency iemand bezit, des te meer transacties er kunnen worden gevalideerd en des te groter de reward voor de persoon in kwestie. Met andere woorden: Des te meer je bezit, des te meer je zult worden beloond.

Bekijk deze YouTube-video

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
Satoshi Nakamoto zocht een vorm van bescherming tegen centrale banken. Vanaf de jaren 70 waren cyberpunks al op zoek naar zoiets. Met Bitcoin is die oplossing er gekomen. Doordat de software open-source is kan het makkelijk gekloond worden. Dit gebeurde in de eerste jaren dan ook. Later begonnen bedrijfen en individuen andere voordelen te zien in blockchain en zijn daar op door gegaan. Sommige zullen je vertellen dat geld (dus Bitcoin) de enige usecase voor blockchain is, andere zullen je vertellen dat het de oplossing voor alles is. Echter het grootste verschil zit hem in decentraliteit. Bitcoin is tot op heden nog de enige decentrale cryptocurrency. Daarom is Bitcoin veilig voor vele attack factors. Dit betekend niet dat het gebruik van Bitcoin zonder risico is! DYOR (Do Your Own Research)!

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via brokers of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een broker. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc/laptop/telefoon/tablet en daar je coin in opslaan. Daarnaast zijn er ook hardware wallets te koop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Bewaar je private key (seed) ten allen tijde goed! Dit is je backup om je wallet te restoren. Vul deze ook nergens anders in dan in je wallet. Twijfel je hoe je precies je wallet moet restoren? Stel je vraag in het n00b-topic.

Probeer closed-source wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van! Hoe kan ik kopen?
Bekijk hier stap voor stap handleidingen: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #6 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).
Holden - Holden is ook traden, alleen zit er meer tijd tussen.

Exchanges;
Kraken - Betrouwbare exchange
Binance - Chinese exchange met een groot aanbod van crypto
Bitvavo - Nederlandse exchange met een ruim aanbod van crypto

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitonic
BTC Direct
Satos

Bitcoin block explorers
Mempool.space
Blockchain.info

Crypto koersen
Preev simple bitcoin price
CoinGecko - Cryptocurrency Prices and Market Capitalization
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges
Agrr - Trades en koers van de grootste exchanges.

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine (NL)
Bitcoin.nl (NL)
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin

Informatie
Bitcoinstart (NL)
BTCWiki (NL)
Bitcoin Information & Resources

Podcasts:
Beginnen met Bitcoin (NL)
Satoshi Radio (NL)
Cryptocast (NL)

Boeken:
Ons Geld is Stuk
De Bitcoin Standaard
De Fiat Standaard
Gelaagd geld

Bitcoin en belastingaangifte
Bitcoin als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoin en andere crypcurrencies wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro's) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw cryptocurrencies op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw cryptocurrencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw portfolio in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215960082
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 18:03 schreef achtja het volgende:

[..]
Dus je bent opzoek naar een goede balans tussen winst en verlies?

Gooi dan gewoon de helft in de sloot, ben je dat alvast kwijt, of, je stopt 1000 uur, niet 1000 euro! in Bitcoin en je snapt het..

Ik vind het namelijk zo lullig om je nu al door het ijs zien zakken, maar toch succes met al die paarden!
Zegt de term risicobereidheid je iets?
pi_215960174
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 18:17 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zegt de term risicobereidheid je iets?
Dat zegt mij alles!

Koop alleen Bitcoin met geld wat je niet kunt of wilt verliezen! (veel mensen lezen of begrijpen dit verkeerd)

Wil je al je geld verliezen? Koop dan geen Bitcoin.

jaa.. klinkt allemaal gek maar hoe komt dat nou?

Tijden zijn veranderd mensen. Geld is geld en Bitcoin is Bitcoin.

Niemand verkoopt zijn goud voor zilver.

Denk je nu huh? Probeer dan eens voor 1000 uur, Bitcoin te gaan studeren! Dat is gratis! (wel in je vrijetijd).. kom daarna maar eens terug.. waarschijnlijk kom je daarna niet terug want dan zit je in het donkere bos (waar hopelijk niemand post! want dat is het bewijs).

[ Bericht 29% gewijzigd door achtja op 22-12-2024 18:30:59 ]
  Moderator zondag 22 december 2024 @ 18:47:08 #4
18653 crew  D.
pi_215960509
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 18:21 schreef achtja het volgende:

[..]
Dat zegt mij alles!

Koop alleen Bitcoin met geld wat je niet kunt of wilt verliezen! (veel mensen lezen of begrijpen dit verkeerd)

Wil je al je geld verliezen? Koop dan geen Bitcoin.

jaa.. klinkt allemaal gek maar hoe komt dat nou?

Tijden zijn veranderd mensen. Geld is geld en Bitcoin is Bitcoin.

Niemand verkoopt zijn goud voor zilver.

Denk je nu huh? Probeer dan eens voor 1000 uur, Bitcoin te gaan studeren! Dat is gratis! (wel in je vrijetijd).. kom daarna maar eens terug.. waarschijnlijk kom je daarna niet terug want dan zit je in het donkere bos (waar hopelijk niemand post! want dat is het bewijs).
Misschien even rustig adem halen ;)

Daarbij, niemand wil geld verliezen. Of koopkracht.
Dus, ietsje minder prediken mag ook wel :Y
pi_215960519
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 18:47 schreef D. het volgende:

[..]
Misschien even rustig adem halen ;)

Daarbij, niemand wil geld verliezen. Of koopkracht.
Dus, ietsje minder prediken mag ook wel :Y
@D. ik haat prediken, ik haat onzin.. vertel me dan de waarheid! Of heb ik het mis? @D.
  Moderator zondag 22 december 2024 @ 18:53:53 #6
18653 crew  D.
pi_215960574
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 18:48 schreef achtja het volgende:

[..]
@:D. ik haat prediken, ik haat onzin.. vertel me dan de waarheid! Of heb ik het mis? @:D.
Ik weet niet wie je probeert te overtuigen, maar met jouw 'donkere bos' jaag je de mensen die nog niet overtuigd zijn juist eerder weg :Y

Maar, laten we het 'prediken' in de SC dan beperken, je hebt ook al een topic geopend, dus kan prima daar :Y
pi_215960595
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 18:53 schreef D. het volgende:

[..]
Ik weet niet wie je probeert te overtuigen, maar met jouw 'donkere bos' jaag je de mensen die nog niet overtuigd zijn juist eerder weg :Y

Maar, laten we het 'prediken' in de SC dan beperken, je hebt ook al een topic geopend, dus kan prima daar :Y
Laat ze ook maar weg blijven uit het donkere bos.. goed voor ons allemaal.

Prediken doe ik niet.. jij en nog iemand zeggen dat ik predik. Vroeger had je predikers inderdaad.. die predikten onzin, dat doe ik niet, ik zeg alleen ga eens wat studeren.. de waarheid moet je niet de mond snoeren.

Ik weet niet wat SC is? Moet ik ook nog Fok studeren? ;)
  Moderator zondag 22 december 2024 @ 18:58:17 #8
18653 crew  D.
pi_215960603
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 18:56 schreef achtja het volgende:

Ik weet niet wat SC is? Moet ik ook nog Fok studeren? ;)
1000 uur, wel in je vrije tijd :Y
pi_215961772
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 15:30 schreef Mijk het volgende:

[..]
Dat heeft geen zin, want dat gelooft niemand omdat het onwaaarschijnlijk klinkt.

Maargoed, in 2 zinnen;

pDAI is de pulse versie van DAI, de bedoeling is dat dit gaat peggen naar 1usd, hij staat nu 3 cent. Richard Heart (HEX) bouwt dit, en heeft zelf genoeg geld om dit te peggen, alle onchain acties van hem laten zien dat hij hiermee bezig is.
Interpol Issues Red Notice for Hex Founder Over Tax Fraud and Assault Allegations

Controversial Crypto Founder Ends up on Interpol’s Most Wanted List

SCHUELER, RICHARD JAMES
Wanted by
Finland

Samenvatting: Richard Heart is op de zogenaamde 'Red Notice' lijst van Interpol gezet op verzoek van Finland, op verdenking van (grootschalige) belastingfraude en mishandeling. Dat is een opsporings- en arrestatieverzoek (wereldwijd) in afwachting van nadere juridische acties, meestal een uitleveringsverzoek. Iets minder zwaar dan een arrestatiebevel.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_215964603
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 17:56 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik ben niet per se op zoek naar het hoogste rendement, maar naar een goede balans tussen risico en rendement. En alles op BTC inzetten zie ik niet zitten, ik wed liever op wat meer paarden tegelijk.
Snap ik. Ik heb ook een tijd een divers portfolio gehad, maar wel allemaal in crypto’s. Bijna een jaar geleden heb ik bewust het aandeel Bitcoin - dat altijd al het grootst was - verder uitgebouwd. De twijfels die ik bij Bitcoin had zijn weggenomen door de introductie van de spot ETF’s en de nieuwe inzichten m.b.t. energieverbruik en belasting voor het milieu. Nu sympathiseer ik meer met de maxi’s, al blijf ik wel enigszins bezig met DeFi.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215965248
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 20:25 schreef recursief het volgende:

[..]
Interpol Issues Red Notice for Hex Founder Over Tax Fraud and Assault Allegations

SCHUELER, RICHARD JAMES
Wanted by
Finland

Samenvatting: Richard Heart is op de zogenaamde 'Red Notice' lijst van Interpol gezet op verzoek van Finland, op verdenking van (grootschalige) belastingfraude en mishandeling. Dat is een opsporings- en arrestatieverzoek (wereldwijd) in afwachting van nadere juridische acties, meestal een uitleveringsverzoek. Iets minder zwaar dan een arrestatiebevel.
Richard Heart is al jaren een red flag, toch blijven er genoeg mensen (ook die al lang in crypto zitten) achter deze dwaas aanlopen. :')
Uitvinder van de biersmiley.
pi_215965956
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 00:19 schreef dimmak het volgende:

[..]
Richard Heart is al jaren een red flag, toch blijven er genoeg mensen (ook die al lang in crypto zitten) achter deze dwaas aanlopen. :')
Inderdaad, deze man lijkt wel een sekteleider met al zijn blinde volgers.

[ Bericht 1% gewijzigd door recursief op 23-12-2024 08:41:19 ]
pi_215985323

Charles in discussie met een bot.
pi_215985460
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 december 2024 13:49 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]

Charles in discussie met een bot.
Weer wat Bitcoin bijgekocht succes met al die onzin!

Merry christmas
pi_215985732
@Nattekat is je salaris er al? Hier wel *O*
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 december 2024 @ 14:37:24 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215985767
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 14:32 schreef over_hedge het volgende:
@:nattekat is je salaris er al? Hier wel *O*
Uurtje geleden binnengekomen *O*
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215985771
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 14:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Toch altijd leuk om meteen uit te geven. Nu weer een maand wachten :')
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_215985877
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 14:38 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Toch altijd leuk om meteen uit te geven. Nu weer een maand wachten :')
Wat een energieverlies.. vraag gewoon je salaris in Bitcoin
pi_215985883
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 14:57 schreef achtja het volgende:

[..]
Wat een energieverlies.. vraag gewoon je salaris in Bitcoin
Nee dankjewel
pi_215986050
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 14:32 schreef over_hedge het volgende:
@:nattekat is je salaris er al? Hier wel *O*
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 14:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Een dag voor kerstmis je salaris binnen krijgen.......?

waar werken jullie de pizzaboer?
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_215986105
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 15:18 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
[..]

aSociale werkplaats
pi_215986390
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 15:18 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
[..]

:')
  Moderator dinsdag 24 december 2024 @ 16:13:03 #23
18653 crew  D.
pi_215986510
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 14:38 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Toch altijd leuk om meteen uit te geven.
Net op tijd :Y
pi_215986525
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 16:13 schreef D. het volgende:

[..]
Dat kan hoger! O+
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 24 december 2024 @ 16:17:33 #25
18653 crew  D.
pi_215986539
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 16:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat kan hoger! O+
Da's het idee, instappen waarna het hoger gaat ;)

Buy high sell low is een klassieke beginnersfout :P
pi_215986679
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 16:17 schreef D. het volgende:

[..]
Da's het idee, instappen waarna het hoger gaat ;)

Buy high sell low is een klassieke beginnersfout :P
Hodl, mijn beste..heb ik geleerd. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 24 december 2024 @ 16:34:23 #27
18653 crew  D.
pi_215986686
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 16:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Afhankelijk van welke crypto je hebt :Y
pi_215986744
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 16:34 schreef D. het volgende:

[..]
Afhankelijk van welke crypto je hebt :Y
Met elke crypto word je armer.. stop met mensen oplichten, te adviseren om crypto te kopen.
pi_215987041
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 16:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Gewoon dollar cost averaging en bijkopen als het laag staat.
pi_215987112
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 16:13 schreef D. het volgende:

[..]
Dat kon slechter ja qua timing :D
  Moderator dinsdag 24 december 2024 @ 22:12:15 #31
18653 crew  D.
pi_215989769
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 16:41 schreef achtja het volgende:

[..]
Met elke crypto word je armer.. stop met mensen oplichten, te adviseren om crypto te kopen.
Jouw account is gehackt?
pi_215990830
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 22:12 schreef D. het volgende:

[..]
Jouw account is gehackt?
Hij wil dat wij over bitcoin beginnen zodat hij kan zeggen dat het niet bitcoin is maar Bitcoin en dat dat geen crypto is.
  woensdag 25 december 2024 @ 00:03:43 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215991261
quote:
Nadat MicroStrategy op 22 december nog 5.262 bitcoins (BTC) bijkocht, bleek dat het bedrijf al bezig is met de verdere uitvoering van haar bitcoinplan. Het uitgeven van extra aandelen moet nieuw kapitaal opleveren, dat vervolgens opnieuw in de digitale munt zal worden geïnvesteerd.

Nieuw plan vergroot aandelenuitgifte
Volgens een document dat is ingediend bij de Securities and Exchange Commission (SEC), heeft het bedrijf van Michael Saylor plannen om de komende tijd twee verschillende soorten aandelen uit te geven. Het aantal A-klasse aandelen zou worden uitgebreid van 330 miljoen naar 10,33 miljard stuks. Daarnaast wil het bedrijf ook meer preferente aandelen uitgeven, waarbij het aantal zal toenemen van 5 miljoen naar 1,005 miljard stuks.

Het plan, dat onderdeel is van een groter geheel, moet nog worden goedgekeurd door de aandeelhouders. Vermoedelijk zal deze goedkeuring plaatsvinden in het eerste kwartaal van 2025. Deze stappen zijn noodzakelijk voor het realiseren van een groter doel, het zogenaamde “21/21”-plan.

Dit driejarige plan beoogt het ophalen van 42 miljard dollar aan kapitaal om door te gaan met het kopen van bitcoins. Dit kapitaal zal worden verkregen via de uitgifte van aandelen, het aangaan van leningen en converteerbare obligaties.

https://www.crypto-inside(...)coins-aandeel-daalt/

Het ophalen is nog niet begonnen, maar goed.. Zelf natuurlijk crypto-scepticus, maar moet wel toegeven dat Saylor lef heeft en er oprecht in gelooft. Vraag me af waar dit eindigt. Als hij door blijft gaan met kopen en niet verkoopt en zo de prijs steeds verder opdrijft dan is hij tenminste een zegen voor alle Hodlers wanneer ze ooit gaan cashen. Hij is als het ware de wind die in zijn eigen zeilen blaast, waarop de rest kan meeliften.
420G, dat zijn tegen de huidige koers pakweg een half miljoen bitcoin, dat is de helft van wat er nog te moment valt tot 2149!!!
The End Times are wild
  woensdag 25 december 2024 @ 00:10:08 #34
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215991387
Dit verklaart denk ik ook de piek van vandaag. Saylor pompt bitcoin in zijn eentje wel omhoog
The End Times are wild
  Moderator woensdag 25 december 2024 @ 00:15:28 #35
18653 crew  D.
pi_215991484
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 23:39 schreef recursief het volgende:

[..]
Hij wil dat wij over bitcoin beginnen zodat hij kan zeggen dat het niet bitcoin is maar Bitcoin en dat dat geen crypto is.
Klinkt vermoeiend :Y
pi_215992329
quote:

[..]
Ja, want het is onmogelijk om geld te verdienen met crypto?
pi_215993796
quote:

[..]
ah jij hebt blijkbaar een slechte ervaring gehad.

Buy high sell low? En dan zuur zijn als je nu op winst zou staan mocht je het nog gehad hebben.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_215995632
Ben alleen maar rijker geworden van crypto zonder nou echt binnen te lopen als in financieel onafhankelijk ofzo. Maar met gewoon sparen of beleggen was ik niet zo ver gekomen.
What Would Goku Do
pi_215996135
quote:

[..]
Ziek mad. Geen believer @RamboDirk
  woensdag 25 december 2024 @ 13:18:41 #40
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_215997314
Ik wil voor mijn kinderen maandelijks een beetje bitcoin DCA'en, als spaarpotje. Mijn partner weet nog niet zoveel van crypto.

Hebben jullie een podcast tip met een korte intro in bitcoin om er wat meer info over te hebben en vertrouwen in te krijgen?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_215997411
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 13:18 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ik wil voor mijn kinderen maandelijks een beetje bitcoin DCA'en, als spaarpotje. Mijn partner weet nog niet zoveel van crypto.

Hebben jullie een podcast tip met een korte intro in bitcoin om er wat meer info over te hebben en vertrouwen in te krijgen?
Beginnen met Bitcoin.
https://pca.st/podcast/262f8810-6f99-0138-edbe-0acc26574db2
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 27 december 2024 @ 00:05:21 #42
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216018780
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 20:25 schreef recursief het volgende:

[..]

SCHUELER, RICHARD JAMES
Wanted by
Finland

Misschien heeft dat wel te maken met dat SEC die zaak niet rond krijgt. Ze hebben m gelist vanwege een kind wat geslagen zou zijn door hem, maar toeval treft dat Heart diezelfde dag een livestream gooide waar er niets te zien was van enige agressie op knokkels of damage whatsoever wat op een gevecht zou duiden. Zo werkt het he, als dit een serieus gevaar kan worden voor de dollar, dan komen ze je halen, maakt niet uit hoe.

Incoming next; "China bans crypto".
As above, so below.
pi_216020901
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 december 2024 00:05 schreef Mijk het volgende:

[..]
Misschien heeft dat wel te maken met dat SEC die zaak niet rond krijgt. Ze hebben m gelist vanwege een kind wat geslagen zou zijn door hem, maar toeval treft dat Heart diezelfde dag een livestream gooide waar er niets te zien was van enige agressie op knokkels of damage whatsoever wat op een gevecht zou duiden. Zo werkt het he, als dit een serieus gevaar kan worden voor de dollar, dan komen ze je halen, maakt niet uit hoe.

Incoming next; "China bans crypto".
Hoe gaat het met pdai?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator vrijdag 27 december 2024 @ 12:27:32 #44
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216023669
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 08:52 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Hoe gaat het met pdai?
On track, zeker met de loads fud die erop kwamen, nette vshape recovery. Bridge stagneerde bij die down op interpol, telaat met bijkopen , kwam 300m overheen, helaas.

Ik had een -70% verwacht (of gehoopt), heb een bulk DAI/USDT klaarstaan om erin te knallen als dat gebeurt.

Goed, nu eerst ns kijken naar de volgende opportunities,welke probably liggen in de alts, dus solana some, rndr some, pDAI heeft nu ff rust, deze 26 dec was op meerdere fronten een cruciale datum, dus weinig slaap gehad, nu ff naar mn nest.

SPOILER: Alts hopelijk incoming in; 3, 2, 1............
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
As above, so below.
pi_216023976
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 december 2024 12:27 schreef Mijk het volgende:

[..]
On track, zeker met de loads fud die erop kwamen, nette vshape recovery. Bridge stagneerde bij die down op interpol, telaat met bijkopen , kwam 300m overheen, helaas.

Ik had een -70% verwacht (of gehoopt), heb een bulk DAI/USDT klaarstaan om erin te knallen als dat gebeurt.

Goed, nu eerst ns kijken naar de volgende opportunities,welke probably liggen in de alts, dus solana some, rndr some, pDAI heeft nu ff rust, deze 26 dec was op meerdere fronten een cruciale datum, dus weinig slaap gehad, nu ff naar mn nest.

SPOILER: Alts hopelijk incoming in; 3, 2, 1............
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb bingo
  Moderator vrijdag 27 december 2024 @ 12:48:52 #46
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216024055
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 12:43 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik heb bingo
Voor mij duurt t helaas nog iets langer, no peg yet, maar naarmate ETH stijgt, stijgen de OA bags mee, dus dat is een gunstig iets, daarom is die altseason nu wel een welkome :7

We weten niet zeker of RH genoeg had, eerder werd gesproken over een 7ish K ETH voordat het zou kunnen, niemand weet het zeker, niemand weet iets zéker cryptowide, maar onchain actions tell the story.
As above, so below.
pi_216026090
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 december 2024 12:48 schreef Mijk het volgende:

[..]
Voor mij duurt t helaas nog iets langer, no peg yet, maar naarmate ETH stijgt, stijgen de OA bags mee, dus dat is een gunstig iets, daarom is die altseason nu wel een welkome :7

We weten niet zeker of RH genoeg had, eerder werd gesproken over een 7ish K ETH voordat het zou kunnen, niemand weet het zeker, niemand weet iets zéker cryptowide, maar onchain actions tell the story.
Mooi onder woorden gebr8!
Jij bent het zonnetje!!!
pi_216029048
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 december 2024 12:48 schreef Mijk het volgende:

[..]

Ik denk dat je mijn bingo-opmerking totaal niet begrepen hebt.
pi_216029166
Verder begrijp ik niet goed dat er kennelijk hele volksstammen kritiekloos staan te applaudiseren als er weer eens een shady verhaal wordt afgestoken door iemand als Richard Heart, die een spoor van spam, scam en fraude achter zich aan trekt.
pi_216029233
Ze zouden dat gelul, gescam over en met al die crypto eens moeten verbieden.

Mensen het wiel kan maar 1x uitgevonden worden.

Bitcoin heeft jou niet nodig, jou scam muntje heeft je vrienden wel nodig. Stop daarmee.
pi_216029581
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 17:22 schreef recursief het volgende:
Verder begrijp ik niet goed dat er kennelijk hele volksstammen kritiekloos staan te applaudiseren als er weer eens een shady verhaal wordt afgestoken door iemand als Richard Heart, die een spoor van spam, scam en fraude achter zich aan trekt.
bij iedere scam is er weer genoeg volk dat denkt te kunnen profiteren. En na afloop janken dat ze alles kwijt zijn
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator vrijdag 27 december 2024 @ 17:49:10 #52
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216029657
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 17:16 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik denk dat je mijn bingo-opmerking totaal niet begrepen hebt.
Nee, want je zult vast niet de bagholdersbingo kaart bedoelen waarvan er tientallen circuleren, goed, nu sta ik nog 8x hierop en heb mn inleg eruit, dus ja. Deze verwachtte ik al wel.

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 17:22 schreef recursief het volgende:
Ik snap niet hoe men niet verder kijkt dan dit, ik was ook tegenstander van hem in tijden van HEX maar heb zijn SciViVe boek ook doorgenomen, me behoorlijk ver in het leven van die man verdiept, zijn drijfveren, zijn skills, en wat er wél bij hem lukte.

En kritiekloos? Wie heeft al die research hiernaar gedaan voor 20/30 uur lang, jij of ik? of was jij al te beroerd een paar vids te kijken van bij elkaar 40min? Waar ik dus één flaw kon vinden, er hier nog géén gehoord heb, dus ik wacht er nog op. En degene die ik vond, direct addressed werd.

Het is andersom he, projectie noemde Jung dit. Jij bent hier degene die een mening heeft en te beroerd is om te kijken wat t is lol.
As above, so below.
pi_216030008
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 december 2024 17:49 schreef Mijk het volgende:Jij bent hier degene die een mening heeft en te beroerd is om te kijken wat t is lol.
Als jij het zegt zal dat wel zo zijn.
  Moderator vrijdag 27 december 2024 @ 18:12:53 #54
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216030086
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:08 schreef recursief het volgende:

[..]
Als jij het zegt zal dat wel zo zijn.
Nouja, ik wacht nog steeds op een inhoudelijke reactie op die video's, ipv een ad hominem op de CEO, of hebben we hier ook nog allemaaal universaaaaaaaaaaaaaa hahahaaaaajaaaa
As above, so below.
  Moderator vrijdag 27 december 2024 @ 18:17:15 #55
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216030169
Welke bags met welke onderbouwing holden we hier dan? Zit daar nog een mooie 10-200 x potentie in , of?
As above, so below.
pi_216030354
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:17 schreef Mijk het volgende:
Welke bags met welke onderbouwing holden we hier dan?
Bitcoin
Omdat bitcoin.
pi_216030507
Bitcoin. En voor de gok heb ik een jaar geleden mijn ETH omgeruild voor een beetje SOL en SUI.
pi_216030711
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:12 schreef Mijk het volgende:

[..]
Nouja, ik wacht nog steeds op een inhoudelijke reactie op die video's, ipv een ad hominem op de CEO, of hebben we hier ook nog allemaaal universaaaaaaaaaaaaaa hahahaaaaajaaaa
Ik heb die convo die je eerder had gepost er nog eens bijgepakt (zie spoiler) en ik zou niet weten waar te beginnen. Het is echt één grote red flag. En het heeft volgens mij ook niet heel veel zin om er serieus op in te gaan. Dat heb ik een keer gedaan en je reactie was dat ik meer moest lezen omdat ik het niet snapte. Dan houdt het op he.

SPOILER
pi_216030854
De video's die je post laat ik maar even achterwege. Aanprijzingen als "kijk deze geweldige video's en je zult overtuigd raken" vind ik nooit heel sterk. Als het niet uit te leggen is in een "voor dummies" versie dan is dat m.i. sowieso reden voor argwaan.
  Moderator vrijdag 27 december 2024 @ 20:38:17 #60
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216032909
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:59 schreef recursief het volgende:
De video's die je post laat ik maar even achterwege. Aanprijzingen als "kijk deze geweldige video's en je zult overtuigd raken" vind ik nooit heel sterk. Als het niet uit te leggen is in een "voor dummies" versie dan is dat m.i. sowieso reden voor argwaan.
Die "voor dummmies" titel, is meer joke-wise.

Verder, als je de rest niet snapt van wat daar staat, dat is in vogelvlucht uitgelegd hoe zo'n stable mechanism werkt, en zit veel crypto/IT/Fin jargon in, dus ja, daarom zeg ik; kijk dan de vids voor een completer beeld. Das t enige wat ik zeg, meer niet.

Als je dat weigert; prima, maar laat dan ook je mening achterwege, die is dan ongeveer de waarde van het vriespunt.

Nogmaals, kom ik hier dit niet vertellen en moeite doen om zo'n post te maken omdat ik denk dat 20 users op dit forum wel even een 22B supply pumpen, verre van, die tijd heb ik wel even gehad :+

Ik zeg ook totaal niet dit "zomaar even te kopen" vanwege mijn verhaal, ik doe een post over de reseearch die ik adhv deze video's heb gezien, wat ik daar verder zelf omheen heb gedaan, en waar ik eigenlijk op hoop, is dat er hier mensen zijn die wél valide gaten in kunnen schieten, want die info is voor mij ook van belang.
As above, so below.
  Moderator vrijdag 27 december 2024 @ 20:58:21 #61
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216033413
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Bitcoin
Omdat bitcoin.
ja begrijp ik, en is ook verstandige move, BTC.

Zo ook ETH en Solana, waar ik zef ook in zit, maargoed, laten we eerlijk zijn, die gaan niet even makkelijk nog 50-100x, en ik ben cowboy toch, dus ja, ik zoek 10-1000x potentials, de steady top 50 maak je winst op, maar niet 100x.

Dus idd, risk/reward management, ieder zijn ding he.
As above, so below.
pi_216033531
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 20:38 schreef Mijk het volgende:

[..]
Die "voor dummmies" titel, is meer joke-wise.

Verder, als je de rest niet snapt van wat daar staat, dat is in vogelvlucht uitgelegd hoe zo'n stable mechanism werkt, en zit veel crypto/IT/Fin jargon in, dus ja, daarom zeg ik; kijk dan de vids voor een completer beeld. Das t enige wat ik zeg, meer niet.

Als je dat weigert; prima, maar laat dan ook je mening achterwege, die is dan ongeveer de waarde van het vriespunt.
Als jij het zegt za het wel zo zijn -O-
Ik ben goed bekend met de "mechanismen" die hier genoemd worden (ook met de technische kant er van) en ik vind het specifiek in dit geval gebakken lucht. Of zoals je zelf het zelf noemde: "de tovenarijen van RH".
  Moderator vrijdag 27 december 2024 @ 21:20:49 #63
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216033986
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 21:03 schreef recursief het volgende:

[..]
Als jij het zegt za het wel zo zijn -O-
Ik ben goed bekend met de "mechanismen" die hier genoemd worden (ook met de technische kant er van) en ik vind het specifiek in dit geval gebakken lucht. Of zoals je zelf het zelf noemde: "de tovenarijen van RH".
Kun je dit verder uitdiepen? want ik ben ook behoorlijk bekend met de mechanismen, en zéker de technische (inra) kant van dit looped leveraged systeem.

Verder, even edit, vind ik t wel raar dat je die telegram posts dan niet begrijpt, want iedereen die écht weet waar het hier over gaat, die snapt prima wat hier staat, althans, ik TG heb ik nog geen vreemde reacties gehad over de vorm.
As above, so below.
pi_216035938
Ik ga het 1 keer doen, maar ik heb helemaal geen trek in een discussie. We gaan toch niet op dezelfde lijn terecht komen. Er zijn twee soorten stablecoins:

1. Hard pegged coins: Stablecoins die stabiel beogen te zijn ten opzicht van een collateral: dus een stablecoin die USD als collateral gebruikt en beoogt een stabiele waarde van $1 te handhaven.

2. Soft pegged coins: Stablecoins die stabiel bogen te zijn ten opzicht van iets anders dan de collateral. Dus bijvoorbeeld een coin die ETH/Weth/BAT/etc, gebruikt als collateral en beoogt een stabiele waarde van $1 te handhaven.

De eerste vorm heeft risico's, met name in de techniek of bij fraude, en als de collateral de supply maar fractioneel afdekt. Dat laatste is zeer onwenselijk, dan is het crypto-equivalent van een bankrun mogelijk met depegging en evt het einde van de stablecoin. Zolang je evenveel collateral als supply hebt is de stabiliteit wel redelijk zeker.

De tweede vorm heeft nog meer risico's, juist omdat er op allerlei manieren een disbalans kan ontstaan tussen de supply en de collateral uitgedrukt in de gepegde coin, buiten controle van de gebruikte smart contracts. Daar valt op geen enkele manier aan te ontkomen. Je kan met voldoende liquiditeit binnen een zekere bandbreedte de pegging in stand houden, wat in principe gebeurt door vraag en aanbod te manipuleren. Maar dat dus werkt alleen binnen een bandbreedte. Daar buiten ontstaat allerlei ellende met depegging als gevolg. Het is fundamenteel onmogelijk om stabiliteit tegenover iets anders dan de collateral te garanderen. Je kunt een heel eind komen als je voldoende support hebt, maar binnen bepaalde bandbreedtes. Daarbuiten gaat het fout.

En als die support vooral moet bestaan uit het prive vermogen van Richard Heart dan is dat voor mij nog een extra reden, gezien zijn verleden, om deze aan me voorbij te laten gaan. Ik gun het je als ik ongelijk krijg en die token nog een keer x30 gaat, maar ik doe niet mee.

Disclaimer: Wat ik hier boven schrijf is geen advies. Volg mij niet blindelings maar DYOR en maak je eigen keuzes.

[ Bericht 1% gewijzigd door recursief op 27-12-2024 22:28:29 ]
pi_216036069
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 december 2024 21:20 schreef Mijk het volgende:

[..]
Verder, even edit, vind ik t wel raar dat je die telegram posts dan niet begrijpt, want iedereen die écht weet waar het hier over gaat, die snapt prima wat hier staat, althans, ik TG heb ik nog geen vreemde reacties gehad over de vorm.
Zou het kunnen dat die TG groep vooral bevolkt wordt door mensen uit dezelfde bubbel? Die het in meerderheid dus al met elkaar eens zijn? Een geavl van 'confirmation bias'?
pi_216036495
Oh nog even 1 ding: in alle lovende uitingen die ik over pDai lees wordt heel veel nadruk gelegd over hoe briljant Richard Heart en consorten wel niet zouden zijn. Het lijkt bij tijd en wijlen wel een soort heligenverering.

Dat zegt natuurlijk niets over hoe briljant deze lieden daadwerkelijk zijn en het zegt al helemaal niets over hoe groot de kans van slagen van het hele project is, en of de gemaakte claims eigenlijk wel waargemaakt kunnen worden.

Bovendien wordt er in allerlei uitingen geschermd met vermeend briljante algoritmen die heel magisch er voor moeten zorgen dat de waarde van $1 onontkomelijk een feit wordt, waarbij het belangrijkste argument weer lijkt te zijn dat de mensen er achter briljant zijn en briljante dingen hebben geknutseld. Dus niet een sluitend bewijs waarom het zou werken, maar vooral een beroep op de vermeende autoriteit van Heart en consorten.

Voorbeeld van zo een verhaal waarin vooral Heart en Rahel worden opgehemeld, zonder ook maar 1 keer echt tot de kern te komen:

https://business.cryptost(...)ecoin-op-pulsechain/

[ Bericht 2% gewijzigd door recursief op 28-12-2024 21:40:21 ]
  Moderator zaterdag 28 december 2024 @ 01:28:55 #67
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216040044
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:21 schreef recursief het volgende:
Zolang je evenveel collateral als supply hebt is de stabiliteit wel redelijk zeker.

Ik heb nu enkel tel dus reageeren gaaat dus dat niet goed, is kut. Maargoed; dit klopt. Dit is waarom de vault 150% overcollateralized móet zijn, voordat t DAI mechanisme begint te werken, daarvóór doet t nog niets, daarom is het nu speculatief.

Ik reageer later uitgebreider als ik pc heb.
As above, so below.
pi_216042542
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:17 schreef Mijk het volgende:
Welke bags met welke onderbouwing holden we hier dan? Zit daar nog een mooie 10-200 x potentie in , of?
Voor die potentie moet je bij nieuwe tokens zijn of had je een jaar geleden moeten instappen. Denk dat een 5x nog wel haalbaar is in veel gevallen (niet bij BTC op korte termijn).
pi_216043257
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 01:28 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ik heb nu enkel tel dus reageeren gaaat dus dat niet goed, is kut. Maargoed; dit klopt. Dit is waarom de vault 150% overcollateralized móet zijn, voordat t DAI mechanisme begint te werken, daarvóór doet t nog niets, daarom is het nu speculatief.

Ik reageer later uitgebreider als ik pc heb.
Ook als "het DAI mechanisme" zoals jij het noemt eenmaal actief wordt, kun je koers alleen stabiel houden binnen bepaalde grenzen. Als de koers van je collateral echt door het putje gaat ben je de klos.
pi_216049249
quote:
Cryptowet moet consument beschermen
En dan een EU-wet die niet op 1 januari, maar al op 30 december 2024 ingaat: De zogeheten Mica-wet (Markets In Crypto-Assets). Die gaat over de handel in cryptomunten zoals bitcoin.

De wet regelt dat handelsplatforms en uitgevers van cryptomunten een vergunning moeten hebben. Ook mogen ze geen misleidende reclames maken of kopers bewust verkeerd informeren. Verder moeten ze geld opzij zetten als reserve.
Het is maar dat je het weet stelletje onnozelen
:)
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
  Moderator zondag 29 december 2024 @ 14:51:35 #71
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216070469
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:25 schreef recursief het volgende:

[..]
Zou het kunnen dat die TG groep vooral bevolkt wordt door mensen uit dezelfde bubbel? Die het in meerderheid dus al met elkaar eens zijn? Een geavl van 'confirmation bias'?
Confirmation bias kan een rol spelen idd, maar júist de grote meerderheid van telegram is ook tegen RH vanwege jouw argumenten, misschien is dát wel een confirmation bias. Het systeem , nogmaals, wordt HEEL ver uitgediept in de gepostte video's, en hoe hij daar naartoe werkt, is onchain te zien. Álle onchain acties om naar die stable to te werken zijn óók te zien op www.pulsechaindai.com , als je geen zin hebt om video te kijken, zie je hier ook research, met alle TX links naar de overnames van de mechanismen door zijn wallets.

En dat heeft helemaal niets te maken met "hoe briljant wie is", het is te zien op de chain wat ze aan het doen zijn.

Wellicht ga ik er later nog verder op in maar ik blijf tegen een muur praten zolang de details niet aan beide kanten bekend zijn.
As above, so below.
  Moderator maandag 30 december 2024 @ 18:45:15 #72
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_216099518
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 15:31 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Het is maar dat je het weet stelletje onnozelen
:)
https://www.ad.nl/geld/ni(...)-in-crypto~af03b4ec/

Wel een stukje achter een betaalmuur.

Maar betekende die Mica-wet niet dat Binance weer toegestaan moet gaan worden in Nederland? Ik meen zoiets gelezen te hebben destijds, toen Binance verplicht moest vertrekken uit Nederland. Iets met gelijke behandeling voor alle Europese landen?

@Claudia_x
@MaGNeT
@recursief

weten jullie hier iets van?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_216099549
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 18:45 schreef onlogisch het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/geld/ni(...)-in-crypto~af03b4ec/

Wel een stukje achter een betaalmuur.

Maar betekende die Mica-wet niet dat Binance weer toegestaan moet gaan worden in Nederland? Ik meen zoiets gelezen te hebben destijds, toen Binance verplicht moest vertrekken uit Nederland. Iets met gelijke behandeling voor alle Europese landen?

@:Claudia_X
@:magnet
@:recursief

weten jullie hier iets van?
Doe dan even posten zonder betaalmuur grote vriend
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator maandag 30 december 2024 @ 18:49:25 #74
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_216099600
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 18:46 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Doe dan even posten zonder betaalmuur grote vriend
Of je betaalt gewoon maat :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_216100159
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 18:49 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Of je betaalt gewoon maat :)
Betalen voor het AD. Ik schater
Jij bent het zonnetje!!!
pi_216101542
quote:
Vandaag is een belangrijke dag voor de Europese crypto markten. Na vandaag gaat namelijk officieel een nieuwe fase in voor de MiCA-wetgeving, de nieuwe regels voor gereguleerde crypto aanbieders in de Europese Unie.

In deze nieuwe fase worden de regels officieel geïmplementeerd en dat betekent dat bedrijven als crypto exchanges nu echt aanpassingen moeten doen. Een belangrijk gevolg van de nieuwe regels lijkt te zijn dat stablecoin USDT verbannen wordt in Europa. Wat gaat dit betekenen voor stabelcoins?

De impact van MiCA op stablecoins
Ondanks dat de deadline vandaag is voor echt invoeren van de MiCA-regels is er ook nog veel onduidelijkheid over de precieze uitwerking van de nieuwe wetgeving. Zo hebben sommige crypto exchanges al wel maatregelen getroffen en bepaalde stablecoins van hun platform afgehaald, terwijl andere exchanges juist wachten op meer duidelijkheid.

Een belangrijke maatregel van de MiCA-wetgeving is dat stablecoins een 1:1 liquide reserve moeten hebben.
In het geval van USDT betekent dat bijvoorbeeld dat er bij de huidige market cap van $ 138,7 miljard ook dit getal in dollars ergens als reserve moet staan.

Dit is niet altijd het geval bij stablecoins, en hierdoor heeft zich ook ooit één van de grootste crashes in de markt af kunnen spelen toen de populaire stablecoin van Terra Luna haar ‘peg’, de directe 1:1 koppeling met de dollar, kwijtraakte.

De paniek die vervolgens ontstond onder traders zorgde voor een verdere daling van de koers van de stablecoin, waardoor er weinig overbleef van de waarde en er in korte tijd tientallen miljarden waarde verdampte. Iets waar de Europese Unie haar inwoners nu tegen wil beschermen met de nieuwe wetgeving.

Zoals je in de tijdlijn hierboven kunt zien, wordt er al enige tijd gewerkt aan de wetgeving. Alle crypto bedrijven die een licentie hebben bij een land in de Europese Unie en haar diensten aan gebruikers in lidstaten aanbiedt, moet vanaf vandaag voldoen aan deze wetgeving.

Wel gaat er vanaf vandaag een transitieperiode in, waarin deze bedrijven nog enige tijd de kans krijgen om te voldoen aan de wetgeving. Deze transitieperiode verschilt echter per lidstaat, waardoor er alsnog enige onzekerheid ontstaat over wanneer bepaalde exchanges bijvoorbeeld maatregelen doorvoeren.

Wordt USDT verbannen in Europa?
Coinbase is de eerste exchange in Europa die al een belangrijke stap heeft gezet door USDT van haar platform te halen. Tether geeft zelf aan dat er voor elke USDT in circulatie ook een reserve is, maar deze reserve is waarschijnlijk niet volledig in dollars.

Dit zorgt direct voor onduidelijkheid en er is dan ook nog geen uitsluitsel gekomen of USDT wel of niet aan de MiCA-wetgeving voldoet. Coinbase lijkt het zekere voor het onzekere gekozen te hebben door de stablecoin niet meer aan te bieden.

Andere crypto exchanges kiezen hoogstwaarschijnlijk voor een werkwijze waarin de stablecoin uitgefaseerd wordt. Zo kunnen ze er bijvoorbeeld eerst voor kiezen om de aankoop van USDT op het platform onmogelijk te maken, daarna het storten van USDT in de wallets van de exchanges om later helemaal over te gaan op het deactiveren van USDT trading.

De stap van Coinbase is echter te verklaren, doordat deze exchange in samenwerking met crypto bedrijf Circle ooit de eigen USDC stablecoin op de markt heeft gebracht. Hierdoor werd USDT al minder gebruikt op het platform en is er een goed alternatief voor traders op deze exchange.

Een definitieve uitspraak over USDT laat nog op zich wachten, maar enkele beleidsbepalers hebben al aangegeven dat dit niet betekent dat USDT aan de MiCA crypto regulering voldoet. Tijdens de transitieperiode zal er meer duidelijk worden over de toekomst van USDT in Europa.

Hoe gaat de crypto sector om met MiCA?
De wetgeving wordt op dit op dit moment nog verschillende manieren uitgelegd. De Europese Unie geeft aan dat dit juist een goede stap is naar een volwassen markt waar binnen bedrijven zich beter kunnen vestigen en ontwikkelen, maar critici zijn juist bang dat de crypto regulering ervoor zorgt dat nog meer crypto bedrijven zich verplaatsen naar de Verenigde Staten, waar de komende jaren mogelijk juist de crypto

regulering deels afgeschaft wordt.

Door de hierboven beschreven onduidelijkheden die nog bestaan over de crypto regulering bestaan er ook nog verschillen in inzicht welk effect MiCA zal hebben. Zo is er bijvoorbeeld nog weinig bekend over welke uitwerking de regulering zal hebben op de toekomst van andere sectoren als meme coins.

In die sector worden er nog altijd op hoog tempo nieuwe coins toegevoegd die veelal kortstondige, maar hoge, stijgingen weten te noteren. Een van de nieuwste meme coins die beschikbaar is gekomen, is Wall Street Pepe, een coin die het op wil nemen tegen de grote traders op de markt door een community te vormen die met elkaar info delen over de crypto markt.

Deze coin is beschikbaar in een crypto presale, ook iets wat mogelijk verder gereguleerd gaat worden in de Europese Unie. Op dit moment heeft het project al meer dan $ 38 miljoen opgehaald en lijkt de token goed op weg om ook binnenkort listings bij crypto exchanges aan te kunnen kondigen.
https://bitcoinmagazine.n(...)gen-voor-stablecoins
pi_216101630
Bitcoin word aan alle kanten in de wet geimplementeerd..

Ze kunnen er niet meer onderuit.

Langzaam, dan opeens.
  maandag 30 december 2024 @ 20:34:11 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216102453
quote:
Bizar als er 1-1 ‘liquide reserve’ wordt gevraagd wanneer voor banken geldt dat de minimale kapitaalratio 33! Is!!!
The End Times are wild
pi_216119669
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 20:34 schreef LXIV het volgende:

[..]
Bizar als er 1-1 ‘liquide reserve’ wordt gevraagd wanneer voor banken geldt dat de minimale kapitaalratio 33! Is!!!
Zeg je nu dat banken 33 keer de hoeveelheid geld die ze uitlenen in kas moeten hebben?
What Would Goku Do
  dinsdag 31 december 2024 @ 16:30:58 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216121619
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 15:00 schreef viagraap het volgende:

[..]
Zeg je nu dat banken 33 keer de hoeveelheid geld die ze uitlenen in kas moeten hebben?
Nee, banken kunnen zelf geen geld maken, dat is een populair misverstand.
Als een bank bijv 33 miljoen van spaarders heeft en dit uitleent aan hypotheeknemers, dan moeten ze zelf 1 miljoen aan eigen vermogen in kas hebben. Dat heks wordt in principe ( initieel) geleverd door de aandeelhouders
The End Times are wild
pi_216121705
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 20:34 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nou, idd. Lekker crypto onvriendelijk. Bah.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216121731
Voor alle mensen die op Kraken handelen, is dat lastig qua box3 belasting-aangifte, of draai je gewoon iets uit en kun je dat gebruiken?

En hoe doen jullie dat met BTC op je ledger?
(Of andere cold wallets)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216121950
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2024 16:36 schreef capricia het volgende:
Voor alle mensen die op Kraken handelen, is dat lastig qua box3 belasting-aangifte, of draai je gewoon iets uit en kun je dat gebruiken?

(Of andere cold wallets)
Ik maak op 1 januari een screenshot van m'n coingecko :') het is niet alsof ze het controleren, je moet alleen het totaalbedrag invullen
Jij bent het zonnetje!!!
pi_216122127
quote:

(Of andere cold wallets)
Screenshot en dan pak je de gunstigste koers op 1 januari. Het totaalbedrag vul je in bij iets dat 'overige bezittingen (zoals crypto)' heet of iets dergelijks. De screenshot en het rekensommetje bewaar je voor als ze er naar vragen.
  dinsdag 31 december 2024 @ 17:12:40 #85
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_216122364
quote:

(Of andere cold wallets)
op mijn ledger staat het al sinds voordat al die registraties nodig waren, dat deel vergeet ik steeds :’)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_216122383
Officieel moet je de 1 januari koers pakken van waar je Bitcoin als laatste hebt gekocht.

Hopelijk crashed het vanavond nog naar 10k
pi_216122748
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 17:13 schreef achtja het volgende:
Officieel moet je de 1 januari koers pakken van waar je Bitcoin als laatste hebt gekocht.

Elke koers op 1 januari is goed.
pi_216122864
Je hebt toch geen reet aan die screenshot. Wanneer iemand (belastingdienst/bank) meer van je wil weten moet je toch al je aankopen aantonen. Onthoud het bedrag en werk daar mee tijdens je aanslag. :)
pi_216122910
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 17:38 schreef dimmak het volgende:
Je hebt toch geen reet aan die screenshot. Wanneer iemand (belastingdienst/bank) meer van je wil weten moet je toch al je aankopen aantonen. Onthoud het bedrag en werk daar mee tijdens je aanslag. :)
Joh als ik aangifte moet doen ben ik het bedrag allang vergeten
Jij bent het zonnetje!!!
pi_216122928
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2024 17:41 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Joh als ik aangifte moet doen ben ik het bedrag allang vergeten
Goed punt. Maar mijn screenshot vind ik nooit meer terug, dus ik schrijf het morgen in mijn notitieboekje. :D
pi_216122934
quote:
Ik heb iedergeval de aanslag voor 2026 en 2027 veilig gesteld
pi_216123038
quote:
Daar ga ik wel vanuit. Mijn vraag is voor mensen op Kraken: kun je dat gewoon downloaden, bij jouw weten?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216123054
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 17:41 schreef achtja het volgende:

[..]
Ik heb iedergeval de aanslag voor 2026 en 2027 veilig gesteld
Leg uit? :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216123158
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2024 17:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Daar ga ik wel vanuit. Mijn vraag is voor mensen op Kraken: kun je dat gewoon downloaden, bij jouw weten?

https://support.kraken.co(...)your-account-history
https://support.kraken.co(...)your-account-history

Mijn tip, noteer elke trade (buy/sell) die je doet zelf in een excel. Dat scheelt echt heel veel uitzoekwerk mocht je ooit eens aan de bank of belastingdienst wat te moeten verklaren.
pi_216123250
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2024 17:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Leg uit? :D
Long gaan zodat jij je aanslagen voor 2026 en 2027 kunt dekken.. gaat dan uiteraard pas over 2027, 2028..

Misschien deze thread eens terug zoeken in 2028.. en al die andere threads waar ik voor gek word uitgemaakt.

Ik wens jullie iedergeval een goed uiteinde en over 3 jaar niet gaan zeuren!
pi_216123283
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 17:57 schreef achtja het volgende:

[..]
Long gaan zodat jij je aanslagen voor 2026 en 2027 kunt dekken.. gaat dan uiteraard pas over 2027, 2028..

Misschien deze thread eens terug zoeken in 2028.. en al die andere threads waar ik voor gek word uitgemaakt.

Doe niet zo vervelend joh.
pi_216123302
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 17:59 schreef recursief het volgende:

[..]
Doe niet zo vervelend joh.
Wat is er nou vervelend aan je belastingaanslagen in de toekomst te kunnen shorten?
pi_216123604
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 december 2024 17:41 schreef dimmak het volgende:

[..]
Goed punt. Maar mijn screenshot vind ik nooit meer terug, dus ik schrijf het morgen in mijn notitieboekje. :D
niet slim

de koersen gaan morgen giga dalen of giga stijgen....

beter doe je het om 12 uur vanacht :)
pi_216124068
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 18:01 schreef achtja het volgende:

[..]
Wat is er nou vervelend aan je belastingaanslagen in de toekomst te kunnen shorten?
Ik bedoel dat nergens op slaande gejank jegens de andere users hier.
  Moderator dinsdag 31 december 2024 @ 19:06:09 #100
236264 crew  capricia
pi_216124454
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 17:57 schreef achtja het volgende:

[..]

Maar met elke crypto word je toch armer volgens jou?

quote:

[..]
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')