Spelen zoveel factoren mee. Denk alleen al aan het effect van de officiële mededeling dat Trump juist wel of juist niet die BTC reserve aan gaat leggen.quote:Op donderdag 9 januari 2025 22:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De markt zakt nog even door naar 80k$ en blijft dan maanden daar tot het een keer weer topt.
Maar dat kan ook zo weer 2 jaar duren.
De vorige dip periode heeft geduurd van 22 maart 2022 tot 17 februari 2024.
Er zijn geen bitcoin of crypto adviseurs op Youtubequote:Op donderdag 9 januari 2025 23:17 schreef phpmystyle het volgende:
Vind die voorspellingen van die bitcoin adviseurs op youtube echt potsierlijk. De voorspellingen slaan nergens op.
Volgens mij kun je gewoon het beste het sentiment gewoon wat aanvoelen icm duidelijk confirmatie punten op de grote tijdframes.
De rest is geneuzel in de marge.
Chillen voor de likes en advertentie verkopen is ook belangrijkquote:Op vrijdag 10 januari 2025 00:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zijn geen bitcoin of crypto adviseurs op Youtube
Ik wel. Ik heb verkocht vlak onder de 100K. Wil wel weer wat meer instappen nu.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:19 schreef Nattekat het volgende:
Oei, vandaag is weer een mooie dca mogelijkheid
Maar die wil ik niet meer. Ik wil moon
Nee joh. Doe maar een half jaar minimaal nog dit. Kan je lekker bijkopen en als die dan later moon gaat heb je meer btc dan je nu hebtquote:Op maandag 13 januari 2025 12:19 schreef Nattekat het volgende:
Oei, vandaag is weer een mooie dca mogelijkheid
Maar die wil ik niet meer. Ik wil moon
Verkopenquote:Op maandag 13 januari 2025 14:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wel. Ik heb verkocht vlak onder de 100K. Wil wel weer wat meer instappen nu.
Alles mag nog wel wat lager.quote:
*insert glazen bol modus*quote:Op donderdag 9 januari 2025 22:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De markt zakt nog even door naar 80k$ en blijft dan maanden daar tot het een keer weer topt.
Maar dat kan ook zo weer 2 jaar duren.
De vorige dip periode heeft geduurd van 22 maart 2022 tot 17 februari 2024.
laten we hopen op 50kquote:
Crypto is helemaal geen waardemiddel inderdaad.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 02:41 schreef iWan71 het volgende:
Zijn er echt nog mensen die serieus speculeren met crypto muntjes?
Knap als je hoog in de ponzi-piramide zit en wat geld hebt verdient door vroeg te kopen en nu te verkopen, maar eens moet men (en uiteindelijk ook alle simpelen en mensen met een verstandelijke beperking) er achter komen dat een bitcoin en andere cryptomuntjes geen enkele onderliggende waarde hebben en uiteindelijk waardeloos zullen blijken.
Je stelt jezelf gewoon de verkeerde vragen maat. Waarom zou het onderliggende construct boeiend zijn als je crypto enkel en alleen gebruikt als een middel om (soms zelf op korte termijn) knaken binnen te harken? Als jij er met 60 in gaat en met 80 uit komt, wie boeit het dan of het gefundeerd is of niet?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 02:41 schreef iWan71 het volgende:
Knap als je hoog in de ponzi-piramide zit en wat geld hebt verdient door vroeg te kopen en nu te verkopen, maar eens moet men (en uiteindelijk ook alle simpelen en mensen met een verstandelijke beperking) er achter komen dat een bitcoin en andere cryptomuntjes geen enkele onderliggende waarde hebben en uiteindelijk waardeloos zullen blijken.
Wat is de onderliggende waarde van de dollar of de euro?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 02:41 schreef iWan71 het volgende:
Ja mAaR dAt iS geKoPpelD aaN GoUd!!!!!111!!quote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:22 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat is de onderliggende waarde van de dollar of de euro?
Ponzi, simpelen, verstandelijke beperking, waardeloos….quote:Op dinsdag 14 januari 2025 02:41 schreef iWan71 het volgende:
50% rendement per jaar is extreem veel, dat kun je gigantisch rijk mee worden. Dat is 60 keer je inleg over 10 jaar!quote:Op dinsdag 14 januari 2025 19:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Nja ik denk dat de grootste verdiensten er wel uit zijn. De echte early adaptors konden nog wel een rendement >1000% halen en zo zijn er vele crypto miljonairs geboren.
Nu is een +50% rendement op je inleg knap. De gemiddelde eenvoudige man legt hooguit 10K in en dan 5K verdienen per jaar wordt je niet rijk van.
De grote bedragen kun je nog wel halen door heel veel te hebben, zelf een ponsiscam te starten of door een truc Bitcoin te stelen.
Ja, het kan 50% zijn, of -30% of iets anders.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 20:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
50% rendement per jaar is extreem veel, dat kun je gigantisch rijk mee worden. Dat is 60 keer je inleg over 10 jaar!
Vorig jaar 148%, vooral dankzij Bitcoin. Maar dat soort rendementen haal je natuurlijk niet ieder jaar.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 20:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
50% rendement per jaar is extreem veel, dat kun je gigantisch rijk mee worden. Dat is 60 keer je inleg over 10 jaar!
Als dit het geval is: waarom ga je dan niet gewoon voor beleggen in een ETF? Daar is veel meer historische data van bekend en als je een ETF kiest die de wereldeconomie in grote lijnen volgt (FTSE All World bijv.) dan is je risico bijna 0. Ik doe het zelf nu al een aantal jaar en ik heb een totaal rendement van 28%. Niet zo spannend als de crypto, toegegeven, maar wel heel stabiel en als je ver genoeg uitzoomt vrijwel gegarandeerd winstgevend.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 20:05 schreef over_hedge het volgende:
ik hoef er ook niet rijk van te worden. Ik wil er meer mee verdienen dan ik zou doen als ik het op een spaarrekening zet.
Doe ik ook. Ik verdeel aan het einde van de maand wat ik over heb tussen aandelen btc en pensioenquote:Op woensdag 15 januari 2025 09:09 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Als dit het geval is: waarom ga je dan niet gewoon voor beleggen in een ETF? Daar is veel meer historische data van bekend en als je een ETF kiest die de wereldeconomie in grote lijnen volgt (FTSE All World bijv.) dan is je risico bijna 0. Ik doe het zelf nu al een aantal jaar en ik heb een totaal rendement van 28%. Niet zo spannend als de crypto, toegegeven, maar wel heel stabiel en als je ver genoeg uitzoomt vrijwel gegarandeerd winstgevend.
Geen idee hoe oud je bent, maar als je bijv. 25 bent en er nu 5k op zet en daarnaast maandelijks een bedrag investeert dan ben je echt spekkoper als je 40/45 bent.
Ben je nog ingestapt twee dagen geleden in BTC toen het in de 88/89K stond?quote:Op donderdag 9 januari 2025 21:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij hebt de markt goed ingeschat dat je op bijna 100K bent uitgestapt.
Hoe zag je dat aankomen?
Zou dat zelf toch wel heel riskant vinden denk ikquote:Op woensdag 15 januari 2025 16:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben je nog ingestapt twee dagen geleden in BTC toen het in de 88/89K stond?
Ik wel. De Stoch RSI stond er goed voor.
Even kijken wanneer en of ik verkoop. Nu is het weer 10% rendement in twee dagen.
Het zijn echt heel mooie ritjes elke keer.
Je bent in 1 keer ingestapt in 2025 met 20K?quote:Op woensdag 15 januari 2025 16:53 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zou dat zelf toch wel heel riskant vinden denk ikwant eigenlijk is dit niet veel anders dan wat daytraders doen toch?
Ik ben zelf met 20k in BTC gestapt dit jaar en kijk eind van het jaar wel wat het rendement is geweest. Als ik daar dagelijks mee bezig ben ben ik bang dat ik met kopen en verkopen straks helemaal geen rendement meer over houdt
Had de mogelijkheid er toe en uiteindelijk is het geen heel groot percentage van wat er mogelijk was dus die diversificatie is er welquote:Op woensdag 15 januari 2025 16:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Je bent in 1 keer ingestapt in 2025 met 20K?
Dat zou ik dus niet durven.
Dus je gebruikt het meer als passief inkomen ipv vermogensgroei?quote:Op woensdag 15 januari 2025 16:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Je bent in 1 keer ingestapt in 2025 met 20K?
Dat zou ik dus niet durven.
En of het riskant is, dat is maar net hoe je het aanpakt.
Als je dit jaar (of eind vorig jaar) begonnen bent zoals jij en ik, staat het nu niet veel hoger. Terwijl ik steeds mijn winst laat uitbetalen door alle ritjes. Die kan ik cashen, of herinvesteren.
In elk geval loop ik geen risico dat de winst verdampt mocht het naar beneden gaan.
Sterker nog: dat is juist een mooi instapmoment.
Ik ben aan het twijfelen om de 20e cash te gaan zitten.quote:Op woensdag 15 januari 2025 16:59 schreef klaasweetalles het volgende:
XRP ......
dit wordt een blunder dat ik niet instap of .....
koers nu 2.77
ik twijfel
je weet het nooit met trump en gaat het de 20e allemaal anders verlopen dan we denken.....
Zolang ik het niet uitgeef, groeit mijn vermogen toch ook? Of wat bedoel je? Sterker nog, het groeit op deze manier harder dan als ik het gewoon in BTC had laten zitten.quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dus je gebruikt het meer als passief inkomen ipv vermogensgroei?
Nee dat klopt inderdaadquote:Op woensdag 15 januari 2025 17:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Zolang ik het niet uitgeef, groeit mijn vermogen toch ook? .
iedere belegger zou moeten weten dat als je belegt het totaal de verkeeerde kant op kan gaan dan wat je verwacht....quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee dat klopt inderdaad
Maar dacht, misschien gebruik je het om er maandelijks wat comfortabeler bij te zitten ofzo
Nee. Eigenlijk gebruik ik het nu om bij de volgende rit weer wat diepere zakken te hebben.quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee dat klopt inderdaad
Maar dacht, misschien gebruik je het om er maandelijks wat comfortabeler bij te zitten ofzo
Daarom moet je ook winst nemen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:14 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
iedere belegger zou moeten weten dat als je belegt het totaal de verkeeerde kant op kan gaan dan wat je verwacht....
dus comfortabel zal je nooit zitten
Ja dat is absurd inderdaadquote:Op woensdag 15 januari 2025 17:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Eigenlijk gebruik ik het nu om bij de volgende rit weer wat diepere zakken te hebben.
En dat DCA doe ik voornamelijk naar beneden toe. Dat ik steeds bijkoop.
Ik zit even te kijken naar hoe het gegaan is:
13 november ben ik voor het eerst begonnen. BTC stond toen op 86.000 euro.
Nu staat ie op 96.500. Dus zeg maar als je toen alles ingezet had, had je nu 12% stijging gehad.
Ik heb op 13 november 1.000 euro overgemaakt naar mijn Bitvavo rekening. En daar ben ik mee aan slag gegaan.
En nu sta ik op 1700 euro. Waarvan 1000 euro cash en 700 euro in BTC.
Dus dat is een rendement van 70%.
Ik heb zoiets ook nog nooit meegemaakt hoor. Ik sta soms met verbazing te kijken.
Nou ja, ik durf dit dus ook niet met 20.000 euro. Wat jij dus wel durft.quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja dat is absurd inderdaadnou ja dikke prima toch als je weet waar je mee bezig bent
Uiteindelijk weet je pas na lange tijd of je dapper, dom of verstandig bent geweestquote:Op woensdag 15 januari 2025 17:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou ja, ik durf dit dus ook niet met 20.000 euro. Wat jij dus wel durft.![]()
Ik speel langzaam mijn inzet omhoog door de winst die ik steeds pak.
Ik vind jou dapperder.
Ik zou het eigenlijk naast elkaar moeten doen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Uiteindelijk weet je pas na lange tijd of je dapper, dom of verstandig bent geweest
Zodra je de inzet hebt verdubbeld kan je ook nog de oorspronkelijke inleg eruit halen. Dan is alles wat je erin hebt zitten puur speelgeld en boeit het ook weinig meer wat er gebeurt.quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Eigenlijk gebruik ik het nu om bij de volgende rit weer wat diepere zakken te hebben.
En dat DCA doe ik voornamelijk naar beneden toe. Dat ik steeds bijkoop.
Ik zit even te kijken naar hoe het gegaan is:
13 november ben ik voor het eerst begonnen. BTC stond toen op 86.000 euro.
Nu staat ie op 96.500. Dus zeg maar als je toen alles ingezet had, had je nu 12% stijging gehad.
Ik heb op 13 november 1.000 euro overgemaakt naar mijn Bitvavo rekening. En daar ben ik mee aan slag gegaan.
En nu sta ik op 1700 euro. Waarvan 1000 euro cash en 700 euro in BTC.
Dus dat is een rendement van 70%.
Ik heb zoiets ook nog nooit meegemaakt hoor. Ik sta soms met verbazing te kijken.
Ja, klopt.quote:Op woensdag 15 januari 2025 16:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben je nog ingestapt twee dagen geleden in BTC toen het in de 88/89K stond?
Ik wel. De Stoch RSI stond er goed voor.
Even kijken wanneer en of ik verkoop. Nu is het weer 10% rendement in twee dagen.
Het zijn echt heel mooie ritjes elke keer.
En, gekocht?quote:Op woensdag 15 januari 2025 16:59 schreef klaasweetalles het volgende:
XRP ......
dit wordt een blunder dat ik niet instap of .....
koers nu 2.77
ik twijfel
je weet het nooit met trump en gaat het de 20e allemaal anders verlopen dan we denken.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |