abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 december 2024 @ 15:05:23 #201
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215998511
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2024 14:45 schreef BlackLining het volgende:

[..]
De mensen moeten begrijpen dat een zekere vorm van regeldruk nodig is als je met 8 miljard op één planeet leeft. Dat gaat simpelweg niet anders.

Dat kleine efficiënte overheid geleuter hebben we nu bijna 20 jaar geprobeerd. Het werkt klaarblijkelijk niet.

Wellicht wordt het tijd dat we eens voor het linkse alternatief gaan.

“the definition of insanity is doing the same thing over and over and expecting different results”
Een kleine overheid hebben we nooit gehad. Dat is ook wat de werknemers in de publieke sector zeggen, te veel regels, te weinig gedachte bij de uitvoering. Den Haag bedenkt telkens nieuwe regels en zegt voer dit uit, terwijl de uitvoerbaarheid niet haalbaar is. Dat zie je ook bij de verschillende mistanden bij de Belastingdienst.

Op UHT van de BD bijv is de helft zzp'er terwijl de BD juist moet controleren op schijnzelfstandigheid waardoor de BD een boete betaalt aan de BD voor het niet naleven van de regels.
pi_215998622
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 13:12 schreef Origami94 het volgende:

[..]
VVD won in 2010 en 2012 met best goede punten, minder wetgeving en minder belastingafdracht
Minder belasting? Wat schaffen we af? Volksgezondheid, onderwijs of sociale zekerheid, die drie mag je feitelijk uit kiezen. De rest is of minimaal, of zit vast en kan weinig mee. Dus zeg het maar.

Minder belasting roepen is puur populisme als je niet zegt waar je dan ook minder aan uit gaat geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2024 15:23:22 ]
  woensdag 25 december 2024 @ 15:27:30 #203
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215998676
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2024 15:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Minder belasting? Wat schaffen we af? Volksgezondheid, onderwijs of sociale zekerheid, die drie mag je feitelijk uit kiezen. De rest is of minimaal, of zit vast en kan weinig mee. Dus zeg het maar.

Minder belasting roepen is leuk als je niet zegt waar je dan ook minder aan uit gaat geven.
Op de zorg kan prima bezuinigd worden omdat het meeste geld niet naar de medewerkers gaat maar naar zzp'ers, managers, directeuren, verzekeraars, ziekenhuizen.

Een soort idee zoals de verhuurdersheffing. En je zorgt daarnaast voor een landelijk systeem waarin werknemers in de zorg, scholen en in de defensie goed opgeleid, goed betaald en goede sociale zekerheid hebben. Minder VVD trickle down economics met veel markt en allerlei verschillende subsidies en regelgeving maar een systeem.

De overheid moet als een bedrijf denken (meer aandeel/regie willen op de markt) maar handelen als een betrouwbaar overheid. Dus de burger staat voorop. Erg idealistisch wel!
pi_215998857
quote:

[..]

Minder belasting roepen is puur populisme als je niet zegt waar je dan ook minder aan uit gaat geven.
Zodra PVV dictatuur start kunnen we 1e en 2e kamer afschaffen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 25 december 2024 @ 16:44:32 #205
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215999454
quote:
10s.gif Op woensdag 25 december 2024 12:40 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Ik vermoed dat ik in mijn leven veel meer inkomsten- en vermogensbelasting heb afgedragen dan jij. Dus nee, ik ben nuttiger dan jij en heb jij het mis.
Het getuigt toch wel van een heel benepen wereldbeeld als je 'het nu van mensen' (wat dat ook moge zijn) wil meten in hoeveel inkomsten- en vermogensbelasting ze hebben afgedragen over hun levensjaren.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 25 december 2024 @ 16:57:33 #206
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_215999569
quote:
10s.gif Op woensdag 25 december 2024 16:44 schreef JAM het volgende:

[..]
Het getuigt toch wel van een heel benepen wereldbeeld als je 'het nu van mensen' (wat dat ook moge zijn) wil meten in hoeveel inkomsten- en vermogensbelasting ze hebben afgedragen over hun levensjaren.
Zullen we hem voordragen voor een lintje?
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_216000268
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 16:57 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Zullen we hem voordragen voor een lintje?
In de orde van Scrooge?
  woensdag 25 december 2024 @ 19:40:09 #208
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216000997
Blijkbaar is Geert het niet helemaal met Wim Alex eens. Nederland is blijkbaar van Geert, althans dat zegt hij. Ons, kan toch niet anders opgevat worden dan dat hij vindt dat Nederland van de PVV en zijn aanhangers moet zijn.

En PVV, dat is Geert, Geert en alleen maar Geert. Lang leve Keizer Geert dan maar! Om het in de beste traditie van de PVV van de jaren 30/40 te zeggen. Hoezee, Hoezee, Hoezee!
pi_216001637
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 19:40 schreef mcmlxiv het volgende:
Blijkbaar is Geert het niet helemaal met Wim Alex eens. Nederland is blijkbaar van Geert, althans dat zegt hij. Ons, kan toch niet anders opgevat worden dan dat hij vindt dat Nederland van de PVV en zijn aanhangers moet zijn.

En PVV, dat is Geert, Geert en alleen maar Geert. Lang leve Keizer Geert dan maar! Om het in de beste traditie van de PVV van de jaren 30/40 te zeggen. Hoezee, Hoezee, Hoezee!
Elke politicus die heeft meegeholpen aan het feit dat deze Wilders de macht heeft gekregen mag zich doodschamen deze kerst.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_216001856
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2024 20:50 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Elke politicus die heeft meegeholpen aan het feit dat deze Wilders de macht heeft gekregen mag zich doodschamen deze kerst.
Daar denkt Kim Putters anders over: https://www.volkskrant.nl(...)or-of-niet~b2c4c781/

Ben het niet met hem eens, trouwens.
  woensdag 25 december 2024 @ 21:33:01 #211
37950 JAM
pi_216002150
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 21:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Daar denkt Kim Putters anders over: https://www.volkskrant.nl(...)or-of-niet~b2c4c781/

Ben het niet met hem eens, trouwens.
Helaas achter een pay-wall...
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_216002238
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 13:05 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik heb geld dus ik ben nuttig, om te kotsen jou soort volk, zeker met al je teksten op dit forum
Nee, ik betaal meer belasting dan jij. Ik draag dus meer bij aan de samenleving dan jij. Dus ja, ik ben nuttiger dan jij.
pi_216002342
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 21:39 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Nee, ik betaal meer belasting dan jij. Ik draag dus meer bij aan de samenleving dan jij. Dus ja, ik ben nuttiger dan jij.
Iķ hoop dat dit satire is, maar toch...

De meest nuttige mensen betalen niet de meeste belasting: verpleegkundigen, woonbegeleiders, leraren, politieagenten... om nog niet te spreken over mantelzorgers. De meeste belasting wordt vaak betaald door vaak nutteloze managers en mensen die over de rug van anderen rijk worden. In die categorie vallen zou ik me eerder voor schamen dan trots op zijn, wellicht is er nog een optie om zij-instromer te worden in de zorg of het onderwijs en wat echt nuttigs te gaan doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2024 21:46:35 ]
  woensdag 25 december 2024 @ 21:49:18 #214
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216002382
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 21:39 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Ik heb net een prima kerstdiner gegeten van jouw belastinggeld. Dank je wel!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_216002438
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 21:33 schreef JAM het volgende:

[..]
Helaas achter een pay-wall...
Veel bijzonders zegt hij niet, behalve 'ik ben niet verantwoordelijk voor de daden van politici'.
pi_216002569
In principe was de verkiezingsuitslag zoals hij was. Het is een feit dat 1 op de 4 Nederlanders voor de PVV stemde en dat daardoor de partij verreweg de grootste politieke partij werd.

De historici kunnen ons later vertellen wat de beste manier was geweest om hiermee om te gaan. Feit is dat Wilders ondanks de traditie niet de premier is, maar dat zijn partij wel in de coalitie zit.
pi_216002650
quote:

[..]

Subsidies voor de bezittende klasse. Doei hypotheekrente-aftrek, doei expatregeling, boeren zijn geweldige ondernemers dus die kunnen ook van de subsidiekraan, doei toeslagen, mes in defensie, legaliseer en belast drugs (50% extra gratis politiecappaciteit te koop toe). Misschien eens kijken of het economischer is om bijvoorbeeld de accijnzen op zaken als peuken en shag hier te verlagen zodat men niet massaal over de grens inkopen doet.

Maar minder belasting is sowieso apart, waarom niet gewoon bedrijven en vermogende mensen eindelijk een keer hun deel vragen. In plaats van de zwakste schouders de zwaarste lasten laten dragen lijkt een mooi kerstidee om dat eens om te draaien. De sterkste schouders de zwaarste lasten, dat is logisch en rechtvaardig.
pi_216002787
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 22:01 schreef Jojoke het volgende:
In principe was de verkiezingsuitslag zoals hij was. Het is een feit dat 1 op de 4 Nederlanders voor de PVV stemde en dat daardoor de partij verreweg de grootste politieke partij werd.

De historici kunnen ons later vertellen wat de beste manier was geweest om hiermee om te gaan. Feit is dat Wilders ondanks de traditie niet de premier is, maar dat zijn partij wel in de coalitie zit.
Waarom zouden historici ons dat kunnen vertellen? Dat is totaal niet wat er uit hun onderzoek komt. Wat de beste manier van handelen was geweest op momenten in het verleden. Tenminste als dat wel zo is vraag ik me af wat historici zeggen dat de beste manier was geweest om met Jezus Christus om te gaan.
pi_216002841
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 22:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waarom zouden historici ons dat kunnen vertellen? Dat is totaal niet wat er uit hun onderzoek komt. Wat de beste manier van handelen was geweest op momenten in het verleden. Tenminste als dat wel zo is vraag ik me af wat historici zeggen dat de beste manier was geweest om met Jezus Christus om te gaan.
Dat is toch vaak zo? Historici vertellen ons wat er is gebeurd en waarom niet goed of fout ging.
  woensdag 25 december 2024 @ 22:28:03 #220
37950 JAM
pi_216003053
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2024 21:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Iķ hoop dat dit satire is, maar toch...

De meest nuttige mensen betalen niet de meeste belasting: verpleegkundigen, woonbegeleiders, leraren, politieagenten... om nog niet te spreken over mantelzorgers. De meeste belasting wordt vaak betaald door vaak nutteloze managers en mensen die over de rug van anderen rijk worden. In die categorie vallen zou ik me eerder voor schamen dan trots op zijn, wellicht is er nog een optie om zij-instromer te worden in de zorg of het onderwijs en wat echt nuttigs te gaan doen?
Mensen die veel geld verdienen (en veel belasting betalen, hoewel verhoudingsgewijs vaak ook een stuk minder) willen nog weleens vergeten dat dat 'succes' voornamelijk voorkomt door de bijdragen die anderen daaraan geleverd hebben, zoals dat ze hier een fatsoenlijke opleiding hebben kunnen genieten, dat ze met een auto naar hun werk kunnen - d.w..z; dat er ook een fatsoenlijk wegennet ligt -, dat ze niet op jonge leeftijd doodgaan aan een kaakinfectie als ze hun tanden weer eens niet goed gepoetst hebben of teveel snoepjes hebben gegeten, etc.
Om dan te doen alsof ze dan zo 'nuttig' of 'nuttiger' zijn dan een ander, dat is volkomen misplaatst. Prima hoor, als je veel geld verdient en veel belasting betaalt, denk ik dan, maar doe alsjeblieft niet alsof je dan beter dan een ander, of nuttiger dan een ander bent. Ik vraag me af: als we die lui het nu eens allemaal opnieuw laten proberen in Sierra Leone, zouden ze dan nog steeds zo'n grote bek hebben?
pi_216003298
quote:
6s.gif Op woensdag 25 december 2024 21:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Jij zorgt dat de toekomstige belastingbetalers een beetje kunnen rekenen. Ook best handig en met wat geluk zitten er een paar succesgevallen tussen die straks voor ons allemaal flink kunnen betalen :9
pi_216006643
quote:
6s.gif Op woensdag 25 december 2024 21:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Graag gedaan en wat ik dus zei: je kan de samenleving indelen in mensen die nuttig zijn en die die dat niet zijn.
Alles in economisch opzicht natuurlijk.
pi_216006672
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 22:40 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Jij zorgt dat de toekomstige belastingbetalers een beetje kunnen rekenen. Ook best handig en met wat geluk zitten er een paar succesgevallen tussen die straks voor ons allemaal flink kunnen betalen :9
Zeker. Die betalers zijn dus erg waardevolle mensen. Degenen die ontvangen? Tja, wat zullen we daar nou voor rationeels over zeggen?
  donderdag 26 december 2024 @ 08:06:48 #224
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216006702
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 07:56 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Graag gedaan en wat ik dus zei: je kan de samenleving indelen in mensen die nuttig zijn en die die dat niet zijn.
Alles in economisch opzicht natuurlijk.
Alles vanuit het oogpunt van economisch "nut" bekijken is een nogal treurig uitgangspunt. En al helemaal met kerst. Tenzij je Scrooge heet natuurlijk..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_216006785
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2024 08:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Alles vanuit het oogpunt van economisch "nut" bekijken is een nogal treurig uitgangspunt. En al helemaal met kerst. Tenzij je Scrooge heet natuurlijk..
En behalve dat het treurig is, werkt het ook niet om alles economisch te bekijken. Of beter, als je het doet met je het ook volledig doen en dus alle bijkomende kosten inprijzen. Dus ook de kosten voor grondstoffenuitputting, milieu- en gezondheidsschade en dergelijke. Grote bedrijven profiteren er van dat dit niet gebeurd waardoor de maatschappelijke kosten en baten eigenlijk niet goed verdeeld worden. En dat komt uiteindelijk omdat overheden tegen elkaar concurreren en er mensen op deze wereld rondlopen die geloven dat het een goed idee is om het collectieve systeem compleet uit te kleden. Dat wil overigens helemaal niet zeggen dat ik pleit voor een communistische heilstaat want dat is zeker niet het geval maar de continue race to the bottom om bedrijven te pleasen ten koste van gezondheids- en milieuschade is een heel slechte oplossing die tot niets leidt. En als je kijkt naar ASML zie je dat je dan beter op een andere manier kunt investeren om een bedrijf te behouden die dan vervolgens ook bereid blijkt te zijn te investeren in maatschappelijk belangrijke zaken (in dit geval middelhuur woningen).

Terug naar het begin: Het is potsierlijk dat er zo gesproken wordt over mensen die netto ontvangen. Het is namelijk de essentie van de verzorgingsstaat dat je als je het vermogen hebt bij te dragen dit ook doet zodat je als je dat vermogen verliest op een vangnet mag rekenen. En bovendien is de belasting die je betaalt helemaal geen lineaire indicator van wat er bijgedragen wordt. Want anders kunnen we beter stoppen met het onderwijs, de politie, de kinderopvang, het leger en ga zo maar door.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')