abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 december 2024 @ 08:23:50 #226
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_216006791
Maar Bassie48, wat voor goeds of nuttig werk doe jij in het dagelijks leven?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_216006804
Nog altijd happen op overduidelijke troll Bassie :')
pi_216007031
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 21:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Veel bijzonders zegt hij niet, behalve 'ik ben niet verantwoordelijk voor de daden van politici'.
Ik persoonlijk vond de in 2024 genomen beslissingen van (al dan niet ex-) PvdA-ers als Putters en Schoof diep dramatisch. Dit interview met Putters is wel zo'n beetje de bodem van de put. Geen enkele, maar dan ook geen enkele ruggengraat. Volkomen vrij van enig verantwoordelijkheidsgevoel proactief meewerken aan een kabinet dat standpunten gaat vertegenwoordigen waar jij het principieel volkomen mee oneens zegt te zijn.

Putters probeert ermee weg te komen door te wijzen naar "de spelregels van de democratie".
Maar democratie is geen spel. Zeker niet voor een informateur en/of een potentiële kandidaat voor het premierschap.

De landelijke PvdA samengevat sinds de periode van Wim Kok:
Ten koste van leuke baantjes en het pluche je eigen ideeën, idealen en principes volkomen verkwanselen.
Ik doe het ff rustig aan.
  donderdag 26 december 2024 @ 09:15:22 #229
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_216007119
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 09:02 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik persoonlijk vond de in 2024 genomen beslissingen van (al dan niet ex-) PvdA-ers als Putters en Schoof diep dramatisch. Dit interview met Putters is wel zo'n beetje de bodem van de put. Geen enkele, maar dan ook geen enkele ruggengraat. Volkomen vrij van enig verantwoordelijkheidsgevoel proactief meewerken aan een kabinet dat standpunten gaat vertegenwoordigen waar jij het principieel volkomen mee oneens zegt te zijn.

Putters probeert ermee weg te komen door te wijzen naar "de spelregels van de democratie".
Maar democratie is geen spel. Zeker niet voor een informateur en/of een potentiële kandidaat voor het premierschap.

De landelijke PvdA samengevat sinds de periode van Wim Kok:
Ten koste van leuke baantjes en het pluche je eigen ideeën, idealen en principes volkomen verkwanselen.
Dus je zegt eigenlijk dat PvdA verantwoordelijk is voor het bestaan van dit kabinet. Mijn God.
Nee mijn beste. Een groot deel van de kiezers is verantwoordelijk en die kunnen wat mij betreft niet hard genoeg worden genaaid door dit kabinet. Van BBB, PVV en VVD wisten we min of meer wat we konden verwachten, maar van NSC valt het me vies tegen. Je reinste kiezersbedrog.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_216007185
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 06:55 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Het klopt niet wat je zegt. Zo is nu eenmaal een succesvolle Nederlandse ondernemer die zorgt voor honderden banen en inkomens nuttiger voor onze samenleving dan een pas gearriveerde analfabete Afghaanse asielzoeker die de komende jaren niets anders kan dan zijn hand ophouden. Ik weet dat jij dat anders ziet,. Waarschijnlijk vind jij die asielzoeker waardevoller dan hardwerkende Nederlanders omdat het buitenlandse gelukszoekers zijn maar dat manco aan rationeel denkvermogen is nu eenmaal een karaktertrek van het soort mensen als jij.
Met uitzondering van mensen met een zogenaamd rationeel denkvermogen zoals jij is iedereen evenveel waard voor mij in de samenleving, ga nu maar weer lekker ergens anders trollen
pi_216007193
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 09:15 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Dus je zegt eigenlijk dat PvdA verantwoordelijk is voor het bestaan van dit kabinet. Mijn God.
Nee mijn beste. Een groot deel van de kiezers is verantwoordelijk en die kunnen wat mij betreft niet hard genoeg worden genaaid door dit kabinet. Van BBB, PVV en VVD wisten we min of meer wat we konden verwachten, maar van NSC valt het me vies tegen. Je reinste kiezersbedrog.
De PvdA heeft de doem en de toorn over zichzelf afgeroepen.
En als PvdA-ers proactief gaan meewerken aan extreem rechtse kabinetten, dan is de bodem van de put wel bereikt.

Wat jij zegt over het NSC, geldt al decennia voor de PvdA.
Je reinste kiezersbedrog.
  donderdag 26 december 2024 @ 09:34:44 #232
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_216007327
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 09:22 schreef Toby56 het volgende:

[..]
De PvdA heeft de doem en de toorn over zichzelf afgeroepen.
En als PvdA-ers proactief gaan meewerken aan extreem rechtse kabinetten, dan is de bodem van de put wel bereikt.

Wat jij zegt over het NSC, geldt al decennia voor de PvdA.
Je reinste kiezersbedrog.
Schoof en Putters zijn geen PvdAers (meer), net als Plasterk. Door Samson is PvdA terecht afgestraft. De huidige standpunten van (GL-)PvdA vind ik weinig mis mee op sociaal economisch vlak en als Timmermans echt zo'n zakkenvuller was dan was hij wel in Brussel gebleven. Ik vind 3 ton p/j voor zo'n funktie ook nog wel meevallen als je het vergelijkt met het bedrijfsleven.

Maar goed, de huidige coalitie draait zichzelf de nek om, dat is overduidelijk en onder andere Wilders is dan uitgespeeld.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_216007609
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 09:34 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Schoof en Putters zijn geen PvdAers (meer), net als Plasterk. Door Samson is PvdA terecht afgestraft. De huidige standpunten van (GL-)PvdA vind ik weinig mis mee op sociaal economisch vlak en als Timmermans echt zo'n zakkenvuller was dan was hij wel in Brussel gebleven. Ik vind 3 ton p/j voor zo'n funktie ook nog wel meevallen als je het vergelijkt met het bedrijfsleven.

Maar goed, de huidige coalitie draait zichzelf de nek om, dat is overduidelijk en onder andere Wilders is dan uitgespeeld.
Begrijp me niet verkeerd: ik heb nog een miljoen keer liever dat mensen op GL/PvdA stemmen dan op Wilders, Baudet of Van der Plas.

Maar jouw opmerking "Een groot deel van de kiezers is verantwoordelijk en die kunnen wat mij betreft niet hard genoeg worden genaaid door dit kabinet" is wat mij betreft één van de grote oorzaken van het feit dat een partij als de PvdA het contact met de eigen (potentiële) achterban totaal is kwijtgeraakt.

Het verhaal "ze zijn geen PvdA-ers meer" maakt weinig indruk op me. Het toont alleen maar hun gebrek aan ruggengraat aan. Ik betwijfel overigens of Putters, net als Schoof, 'officieel' vertrokken is bij de PvdA. Uit het interview met de Volkskrant krijg ik namelijk niet die indruk.

Putters wordt een paar keer aangesproken op zijn PvdA-achtergrond en de PvdA wordt "zijn eigen partij" genoemd. Hij voert dan als verdediging dat hij zijn keuzes heeft gemaakt omdat het nu eenmaal "de spelregels van de democratie" zijn.

Toen Wilders hem vroeg had hij gewoon kunnen/moeten zeggen: "je zoekt maar een ander, ik werk hier niet aan mee." Dan had hij tenminste lef en ruggengraat getoond en had hij zich weer helemaal kunnen concentreren op zijn werk bij de SER.
  donderdag 26 december 2024 @ 10:13:28 #234
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216007817
Wel een interessante stelling, dat nut van die ondernemer die voor werk zorgt.

Het eendimensionale denken in welvaart (geld) heeft ons gebracht in de shitshow die de wereld aan het worden is. Zijn de aandeelhouders van Chemours nuttig of massamoordenaars? Wie het weet mag het zeggen. Zodra overheden begrijpen dat ze de hoeders van welzijn van hun gehele bevolking moeten zijn is er een kans op een iets betere toekomst.

Om dan terug te komen op ondernemers, wanneer we de kosten van verminderd welzijn afhalen van de opbrengsten in welvaart zijn vele ondernemers pure parasieten. Erger dan waardeloos, schadelijk ongedierte.

De intensieve veehouderij is een aardige case in dit verband. Tientallen miljarden aan funderingsschade, tientallen miljarden aan milieuvervuiling, onmeetbare klimaatschade, dus hoezo nuttig? Doe mij nog maar een paar Syriërs dan.
pi_216008042
In kader van grenzen aangeven bij Israel gaf Schoof aan dat oorlogsrecht niet geschonden mag worden;

We lezen vandaag op NOS;
quote:
Het Israëlische leger heeft vijf journalisten gedood met een luchtaanval op een busje in Centraal-Gaza, schrijft Al Jazeera. De journalisten van de zender Al-Quds Today waren daar om verslag te doen van gebeurtenissen in de buurt van het al-Awda-ziekenhuis in vluchtelingenkamp Nuseirat.

Volgens Al Jazeera gaat het om Fadi Hassouna, Ibrahim al-Sheikh Ali, Mohammed al-Ladah, Faisal Abu al-Qumsan en Ayman al-Jadi.

Op sociale media gaan beelden rond waarop een busje in vlammen opgaat. Volgens Al Jazeera stond er in grote rode letters 'pers' op de achterkant.

Het Israëlische leger zegt een gerichte aanval te hebben uitgevoerd op een voertuig met leden van de Islamitische Jihad. Daarvoor wordt geen bewijs geleverd. Verder stelt het leger voorzorgsmaatregelen te hebben genomen om nevenschade te voorkomen.

De oorlog in Gaza is het dodelijkste conflict voor journalisten sinds er in 1992 werd begonnen met het bijhouden van het aantal doden. Volgens het Comité ter Bescherming van Journalisten (CPJ) zijn er sinds 7 oktober 2023 minstens 141 journalisten omgekomen in de oorlog in Gaza.
Er worden verder geen vragen gesteld. We (lees: Dick Schoof en zijn kabinetsvrienden) wachten gewoon een onderzoekje af of het echt een schending is. Israel weigert al tijden om meer journalisten door te laten; integendeel. Ze vermoorden ze liever zodat niemand kan documenteren wat er precies gebeurt.

De grenzen die Nederland heeft zijn kennelijk vervaagd als het Israel betreft.
pi_216008176
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 10:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
In kader van grenzen aangeven bij Israel gaf Schoof aan dat oorlogsrecht niet geschonden mag worden;

We lezen vandaag op NOS;
[..]
Er worden verder geen vragen gesteld. We (lees: Dick Schoof en zijn kabinetsvrienden) wachten gewoon een onderzoekje af of het echt een schending is. Israel weigert al tijden om meer journalisten door te laten; integendeel. Ze vermoorden ze liever zodat niemand kan documenteren wat er precies gebeurt.

Gewoon diep triest dit
  donderdag 26 december 2024 @ 10:43:09 #237
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216008213
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 10:30 schreef Frozen-assassin het volgende:

Dick Schoofs woorden zijn leger dan de Blokker-winkels na de faillissementsverkoop. Niets van wat deze clown zegt heeft ook maar enige waarde.

[ Bericht 0% gewijzigd door VoMy op 26-12-2024 10:59:21 ]
Antifa
  donderdag 26 december 2024 @ 11:23:52 #238
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216008717
quote:

We lezen vandaag op NOS;
[..]

twitter

Normaalste zaak van de wereld, journalisten uitmoorden _O_ Nederland is fan.
Antifa
pi_216008801
Israël in dit topic: POL / De Israel-Palestina kwestie #4 Massamoord moet leuk blijven.

Leugens over dat Nederland fan is van moorden liever in geen enkel topic, misschien in ONZ.
  donderdag 26 december 2024 @ 11:35:12 #240
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216008884
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 11:28 schreef Hanca het volgende:
Israël in dit topic: POL / De Israel-Palestina kwestie #4 Massamoord moet leuk blijven.

Leugens over dat Nederland fan is van moorden liever in geen enkel topic, misschien in ONZ.
Vooruit. Nederland is niet per se fan, een politieke meerderheid met onder andere jouw ChristenUnie als aanjager is fan. Net als die club van Bikker en Ceder fan is van de bijbehorende genocide, het neersniperen van kinderen en/of ze bombarderen terwijl ze voor de gaarkeukens staan.
Antifa
pi_216009548
quote:

Dit is gewoon relevant omdat Nederlands standpunt wordt besproken. Of beter gezegd het hebben van geen standpunt.
  donderdag 26 december 2024 @ 12:39:14 #242
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_216009850
quote:

Niet wegkijken bitte
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 26 december 2024 @ 12:46:09 #243
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_216009933
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 08:01 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Zeker. Die betalers zijn dus erg waardevolle mensen. Degenen die ontvangen? Tja, wat zullen we daar nou voor rationeels over zeggen?
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat wat je daar ook over gaat zeggen, dat het weinig rationeel zal zijn.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_216009956
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 11:35 schreef VoMy het volgende:

[..]
Vooruit. Nederland is niet per se fan, een politieke meerderheid met onder andere jouw ChristenUnie als aanjager is fan. Net als die club van Bikker en Ceder fan is van de bijbehorende genocide, het neersniperen van kinderen en/of ze bombarderen terwijl ze voor de gaarkeukens staan.
Fan van genocide gaat me wat ver.

Feit is inderdaad wel dat de CU schijnbaar weinig problemen heeft met de lulkoek die Schoof ophangt over dat juridisch kader.

Zo zie je maar weer. Partijen met de C in hun naam zijn volstrekt onbetrouwbaar in de meest gevoelige situaties tot leven en dood aan toe. Toegegeven, CU is op vele fronten een positieve uitzondering maar als het aankomt op het erkennen van een genocide dan wordt het toch weer lastig.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_216010432
Eens dat de ChristenUnie en andere partijen een duidelijker standpunt zouden mogen innemen, maar Nederland heeft toch helaas 0% invloed op de stijd tussen kwaad en kwaad daar in Israël. En ook hier: de normale Palestijnen en Israëli's/Joden zijn het slachtoffer van de terreur van beide kanten.

En toch staat ook dit op de CU site:

quote:
Al 8 maanden lijkt er geen einde aan de geweldsspiraal in Israël en de Palestijnse gebieden te komen. De hoop op vrede lijkt uiteen te spatten. Afgelopen weekend was er een lichtpunt en werden 4 gijzelaars uit Gaza bevrijd. Een hoopvol bericht. Maar het aantal burgerslachtoffers dat bij deze operatie om het leven is gekomen is een tragedie. De aanvallen en gevechten in het noorden van Israël door Hezbollah gaan door, met grote bosbranden als gevolg.

Het leed blijft zich maar vermeerderen. Hoeveel beelden van Palestijnse moeders die hun kleine kinderen opgraven van ingestorte gebouwen moeten er nog op social media voorbijkomen? En wat is het ónverteerbaar voor al die families van Israëlische gegijzelden die nog steeds in het ongewis zitten over het lot van hun geliefden. Ondanks maandenlange gesprekken is er nog steeds geen staakt-het-vuren.

Oorlog is niet normaal. We moeten het vermogen blijven hebben om voorbij het leed te blijven kijken en te hopen op een toekomst voor zowel Israëliërs als Palestijnen. Want een ding is zeker: deze oorlog in Gaza zal niet voor altijd duren. Op een dag zullen de Israëliërs en de Palestijnen weer in vrede moeten samenleven.
https://www.christenunie.nl/nl/standpunt/israel

En dit staat daar over Nederland

quote:
We zien een rol voor Nederland weggelegd om bij te dragen aan de komst van zowel een staakt-het-vuren (inclusief het vrijlaten van alle gijzelaars) alsook een geloofwaardig plan voor na de oorlog, om zowel voor de veiligheid van Israël als voor de toekomst van de Palestijnen te zorgen.

[ Bericht 76% gewijzigd door #ANONIEM op 26-12-2024 13:32:04 ]
pi_216011305
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2024 13:28 schreef Hanca het volgende:
Eens dat de ChristenUnie en andere partijen een duidelijker standpunt zouden mogen innemen, maar Nederland heeft toch helaas 0% invloed op de stijd tussen kwaad en kwaad daar in Israël. En ook hier: de normale Palestijnen en Israëli's/Joden zijn het slachtoffer van de terreur van beide kanten.

En toch staat ook dit op de CU site:
[..]
https://www.christenunie.nl/nl/standpunt/israel

En dit staat daar over Nederland
[..]

Het klopt niet dat Nederland niets kan doen. Nederland levert nog altijd goederen die worden gebruikt voor militaire doeleinden aan Israel. Nederland kan op zn minst ook de ambassadeur ontbieden. Nederland kan hun afkeuring sterker uitspreken. Nederland kan in Europa steun zoeken om sancties tegen Israel in te stellen om diverse redenen (hongersnood, bombarderen hulpdiensten, bombarderen onterechte doelen, schenden oorlogsrecht x90235, weigeren toelaten journalisten). Nederland kan ook voor allerlei VN-resoluties gaan stemmen in plaats van zich te onthouden.

In elk geval ophouden met meten met twee maten. Tegen Rusland allerlei grote woorden terwijl daar niet eens een onderzoek tegen is ingesteld door Internationaal Strafhof/Gerechtshof. Maar bij Israel is er opeens wel een onderzoek nodig. Hypocrisie spuit uit alle aderen van dit kabinet, van dit land. Ik schaam me kapot, echt kapot.

Er zijn echt veel meer mogelijkheden te bedenken dan totale stilte. Doodse stilte, ironisch genoeg want hoeveel Palestijnen zijn er inmiddels wel niet dood in Gaza?
pi_216011438
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 14:27 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Het klopt niet dat Nederland niets kan doen. Nederland levert nog altijd goederen die worden gebruikt voor militaire doeleinden aan Israel.
Verdedigingsmiddelen, geen fatsoenlijk mens wil daar mee stoppen want dan is Israël binnen 48 uur weg.

quote:
Nederland kan op zn minst ook de ambassadeur ontbieden.
Dat is vrij synoniem voor niks doen.
pi_216011461
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 14:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Verdedigingsmiddelen, geen fatsoenlijk mens wil daar mee stoppen want dan is Israël binnen 48 uur weg.
Heb je een bron om dit te onderbouwen? Waarom zou Israel weg zijn als wij geen wapens meer leveren? Israel heeft zelf een immens oorlogsapparaat en ook de steun van Amerika.
pi_216011671
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 14:40 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Heb je een bron om dit te onderbouwen? Waarom zou Israel weg zijn als wij geen wapens meer leveren? Israel heeft zelf een immens oorlogsapparaat en ook de steun van Amerika.
Ik nam aan dat je zou willen dat heel de westerse wereld het niet meer zou leveren. Maar ook als het puur om Nederland gaat: wij leveren onderdelen van de Iron Dome. Dat die noodzakelijk is heeft Iran net laten zien. En Iran weet heel goed wat er met de Iron Dome gebeurt als er onderdelen niet meer gestuurd worden. Die blijven dan net zo lang schieten tot die bescherming weg valt en dan ruimen ze Israël op, dat daar dan ook vele in Israël woonachtige moslims (want ja, die worden daar gewoon geaccepteerd, er staan veel moskees in Israël) slachtoffer van worden kan ze niet schelen.

Verder slaat de vergelijking met Rusland als een tang op een varken, dat weet jij ook wel. Je kunt het beter vergelijken met de jacht van de VS op Al Quaida, daar hebben we de VS ook nooit veroordeeld.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-12-2024 14:58:10 ]
  donderdag 26 december 2024 @ 15:10:18 #250
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216011839
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 21:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Daar denkt Kim Putters anders over: https://www.volkskrant.nl(...)or-of-niet~b2c4c781/

Ben het niet met hem eens, trouwens.
Wat een ontzettend laffe drol is die Putters zeg. Sta gewoon eens voor je keuzes en daden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')